Se afstemningsresultater: Hvad er vores værste transfer ever?

Stemmeafgivere
220. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Mikheil Ashvetia, 5 kampe, 4 mil i udgifter

    0 0%
  • Franco Mussis, 1 kamp, 7 mil

    46 20.91%
  • Pape Pate Diuf, 30 kampe, 19 mil

    113 51.36%
  • Thomas Gill, 5 kampe, ukendt transfersum

    3 1.36%
  • Bjelland, 54 kampe, 25 mil (36 mil i 2022)

    14 6.36%
  • Ailton, 93 kampe, 7 mil

    0 0%
  • Marvin Pourie, 15 kampe, 10 mil

    2 0.91%
  • Bartolec, 34 kampe, 19 mil (vi kan sikkert pt tjene 5 mil på et salg)

    1 0.45%
  • Pep Biel, 40 kampe, 47 mil (vi sikkert kan pt tjene 15 mil på et salg)

    10 4.55%
  • Uros Matic, 24 kampe, 18 mil (vi kan sikkert pt tjene 5-8 mil på et salg)

    1 0.45%
  • Kamelen, 19 kampe 11 mil (Vi kan sikkert pt tjen 5-8 mil på ham)

    9 4.09%
  • Brian Laudrup, 12 kampe (vi tjente ca 5 mil på ham)

    7 3.18%
  • Anden

    14 6.36%
Side 2 af 6 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 77

Emner: Hvad er vores værste transfer ever?

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Aug 2019
    Indlæg
    7

    Re: Hvad er vores værste transfer ever?

    Pep Biel!

    Kan faktisk godt li' den unge herre, så kritikken er ikke rettet mod ham
    Klubben/Ståle erhverver den dyreste spiller i klubben og ligaens historie for så, at spille ham ude af position.
    Jeg synes det skriger til himlen.

    Så ham gerne få endnu en chance på sin fortrukne plads.

  2. #17
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    131

    Re: Hvad er vores værste transfer ever?

    Jeg kan simpelthen ikke blive enig med mig selv om, om det er Mussis eller Diuf.

    Mussis grundet hele tilløbet og den "snakken-op" der var om ham og hans kvaliteter, for så at ende i den vildeste skuffelse.
    Diuf, ja den behøver jeg næsten ikke uddybe. Prisen dengang (og stadigvæk i dag) var enorm ift. den kvalitet vi fik (eller mangel på samme).
    (Laudrup en lille bobler, mest grundet hypen og showet omkring den vel nok største signing i superligaen pr. navn nogensinde ift. hvad vi fik ud af ham.)

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,537

    Re: Hvad er vores værste transfer ever?

    Med til historien om Mussis hører også, at Ståle har indrømmet, at han nok fik for få chancer. Mussis blev udlejet til Genoa efter 1,5 måned, så historierne om de italienske klubber, der var ude efter ham, forekommer sandsynlige nok.

    Det var helt sikkert ikke en god handel, men heller ikke i nærheden af at være den værste. Man fandt (blev anbefalet) en spiller med noget potentiale, men fejlede ift. at lave en ordentlig “due diligence” af spilleren. Der blev dog hurtigt rettet op på fejlen og selvom det kostede nogle kroner, var Mussis ikke vores dyreste fejltagelse.

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,165

    Re: Hvad er vores værste transfer ever?

    Anden: Det er trænerens skyld ...
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  7. #20
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    156

    Re: Hvad er vores værste transfer ever?

    I forhold til Mussis, så fik vi jo alle pengene vi brugte på ham hjem igen, så vi slap med skindet på næsen, modsat Diouf.
    Desuden finder jeg det også lettere at acceptere, at scoutingen af en spiller på det sydamerikanske kontinent, fra en helt anden kultur mv. kan være svær. Diouf kunne man gennemscoute lige i sin egen baghave og her burde man virkelig have set hans fejl og mangler!

  8. #21
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    174

    Re: Hvad er vores værste transfer ever?

    Det er muligt at det er sværere at scoute i Sydamerika. Men at der møder en lettere overvægtig Mussis op i Parken og får debut med så sindssygt ringe en indsats, som jeg ud af tågerne husker det, er efter min mening skandaløst på rigtig mange niveauer.
    I min optik gør det ikke transferen særligt meget bedre at vi har fået pengene igen.
    Amsterdam Arena, uha det var stort......
    Bodymovin's Avatar

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #22
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    156

    Re: Hvad er vores værste transfer ever?

    Mussis var, som jeg husker det, nævnt i periferien af det argentinske landshold og at en klub som Genoa overtager ham fra os må betyde at der er flere øjne der har set den samme uslebne diamant. Jeg prøver på ingen måde at forherlige Mussis, for floppet var eklatant og skuffelsen stor, herudover har vi hele forløbet med transfergyseren og opbygningen af forventninger op til skiftet. Min pointe er, at vi ikke var de eneste der så noget særligt i Mussis, som desværre ikke blev forløst. Det var vi vist desværre med Diouf. Derfor er Mussis mere et flop end et fejlkøb, hvor jeg har det omvendt med Diouf, derfor fik Papa min stemme.

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #23
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,164

    Re: Hvad er vores værste transfer ever?

    Som andre nævner, så er det en svær diskussion, når der ikke er sat nogle parametre op på, hvad "en værste" transfer skal være. Vi har f.eks. især i 90'erne signet flere spillere med et ret lavt niveau. Her kan nævnes spillere som Algimantas Briaunys, Schønnemann, Hallum og Thomas Fløde Lauritsen som blev hentet i storklubben Tårnby. Mange af disse spillere skal dog nok undskyldes med et meget lavt budget dengang.

    Hvis man skal se på store navne, som jeg er blevet skuffet over, så er listen virkelig lang. Det er navne som
    Bjelland, Pelle Nielsson, Jørgen Petterson, Mellberg, Nicolaj Thomsen, Ijeh, Peter Larsson, Michael Jacobsen, Kacaniklic, Fredgaard, Simpson, Pourie, Mudriazija, Okore, Lüftner, Laudrup, Bundu, Biel, Abdellaoue, Grindheim
    Alle disse har nok fået ret pæne lønninger, men der har trods alt været et vist rationale i købene. Endvidere er flere af disse køb spoleret af skader.

    Spillere som Mussis og Ashvetia er måske dem som har skuffet mig personligt mest, men det skyldes mine absurd høje forventninger. Jeg har aldrig før eller siden glædet mig så meget til en spiller som med Mussis (Santander var tæt på). Men som andre nævner, så tabte vi ikke voldsomt økonomisk, ligesom det er et gamble, når man henter spillere ind fra den anden side af kloden. Det er desværre, hvad der kan ske - han har både før og siden vist, at han er en fornuftig spiller, så helt spillemæssigt havde man nok scoutet ok. Mentalt ramte man helt skævt.

    De spillere som jeg vil kategorisere som de værste indkøb er spillere, som er totalt fejlscoutet mht deres rolle her. Og det er spillere som er scoutet i nyere tid, hvor man må formode at scouting skulle være væsentlig dygtigere og grundigere end i 90'erne, ligesom det har været dyre spillere. Her finder man følgende: (jeg har sikkert glemt et par stykker)

    Diouf, De Ridder, Matic, Kodro

    - Diouf kan jeg faktisk dårligt huske niveauet på, men han spillede trods alt en del kamp i første sæson og scorede lidt mål (bl.a. mod BIF). Men åbenlyst slet ikke god nok og håbløst fejlscoutet mht vores 442. Norge griner stadig over prisen...
    - Matic kunne jeg egentlig godt lide som spiller, men han var indkøbt som afløser for Delaney. Det var dog efter ca. 30 sek. spil tydelig for alle (undtagen FCK's sportslige afdeling), at han slet ikke var samme type. Det er lidt skræmmende, men man fristes til at tro, at man blot havde kigget på hans størrelse, at han var venstrebenet og på hans lange hår og derefter konkluderet, at han var den nye Delaney.
    - Kodro. Jeg har stadig ikke fundet ud af, hvad han egentlig var købt på. Han var ikke hurtig, vandt ingen dueller, var ikke ret god teknisk og var ufarlig foran mål. Ja han var vel Pavlovic uden teknik og det gode venstreben. Det lignede i den grad et panikkøb, da vi stod uden angribere.
    - De Ridder. I skarp konkurrence med Kodro det indkøb, som jeg har forstået mindst af. Han var håbløs ufarlig og håbløst fejlcastet til en 442. Han var faktisk så dårlig, at jeg mindes Mads Junker sidde i en podcast inden sæsonen og være dybt forundret, da han med sin lille viden fra Hollandsk/Belgisk fodbold vidste, at De Ridder dårlig ville kunne komme på et midterhold. Det fik han ret i. Det er mig en gåde, hvordan man kunne købe ham.

  13. De følgende 14 brugere er enige:

  14. #24
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Hvad er vores værste transfer ever?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Som andre nævner, så er det en svær diskussion, når der ikke er sat nogle parametre op på, hvad "en værste" transfer skal være. Vi har f.eks. især i 90'erne signet flere spillere med et ret lavt niveau. Her kan nævnes spillere som Algimantas Briaunys, Schønnemann, Hallum og Thomas Fløde Lauritsen som blev hentet i storklubben Tårnby. Mange af disse spillere skal dog nok undskyldes med et meget lavt budget dengang.

    Hvis man skal se på store navne, som jeg er blevet skuffet over, så er listen virkelig lang. Det er navne som
    Bjelland, Pelle Nielsson, Jørgen Petterson, Mellberg, Nicolaj Thomsen, Ijeh, Peter Larsson, Michael Jacobsen, Kacaniklic, Fredgaard, Simpson, Pourie, Mudriazija, Okore, Lüftner, Laudrup, Bundu, Biel, Abdellaoue, Grindheim
    Alle disse har nok fået ret pæne lønninger, men der har trods alt været et vist rationale i købene. Endvidere er flere af disse køb spoleret af skader.

    Spillere som Mussis og Ashvetia er måske dem som har skuffet mig personligt mest, men det skyldes mine absurd høje forventninger. Jeg har aldrig før eller siden glædet mig så meget til en spiller som med Mussis (Santander var tæt på). Men som andre nævner, så tabte vi ikke voldsomt økonomisk, ligesom det er et gamble, når man henter spillere ind fra den anden side af kloden. Det er desværre, hvad der kan ske - han har både før og siden vist, at han er en fornuftig spiller, så helt spillemæssigt havde man nok scoutet ok. Mentalt ramte man helt skævt.

    De spillere som jeg vil kategorisere som de værste indkøb er spillere, som er totalt fejlscoutet mht deres rolle her. Og det er spillere som er scoutet i nyere tid, hvor man må formode at scouting skulle være væsentlig dygtigere og grundigere end i 90'erne, ligesom det har været dyre spillere. Her finder man følgende: (jeg har sikkert glemt et par stykker)

    Diouf, De Ridder, Matic, Kodro

    - Diouf kan jeg faktisk dårligt huske niveauet på, men han spillede trods alt en del kamp i første sæson og scorede lidt mål (bl.a. mod BIF). Men åbenlyst slet ikke god nok og håbløst fejlscoutet mht vores 442. Norge griner stadig over prisen...
    - Matic kunne jeg egentlig godt lide som spiller, men han var indkøbt som afløser for Delaney. Det var dog efter ca. 30 sek. spil tydelig for alle (undtagen FCK's sportslige afdeling), at han slet ikke var samme type. Det er lidt skræmmende, men man fristes til at tro, at man blot havde kigget på hans størrelse, at han var venstrebenet og på hans lange hår og derefter konkluderet, at han var den nye Delaney.
    - Kodro. Jeg har stadig ikke fundet ud af, hvad han egentlig var købt på. Han var ikke hurtig, vandt ingen dueller, var ikke ret god teknisk og var ufarlig foran mål. Ja han var vel Pavlovic uden teknik og det gode venstreben. Det lignede i den grad et panikkøb, da vi stod uden angribere.
    - De Ridder. I skarp konkurrence med Kodro det indkøb, som jeg har forstået mindst af. Han var håbløs ufarlig og håbløst fejlcastet til en 442. Han var faktisk så dårlig, at jeg mindes Mads Junker sidde i en podcast inden sæsonen og være dybt forundret, da han med sin lille viden fra Hollandsk/Belgisk fodbold vidste, at De Ridder dårlig ville kunne komme på et midterhold. Det fik han ret i. Det er mig en gåde, hvordan man kunne købe ham.
    Du nævner mange af dem jeg mener skulle have været med fra starten. God liste og enig i meget.

    Vil dog sige at jeg forstod købet af De Ridder. Jeg glædede mig helt sindssygt kan jeg huske.
    Masser af kampe for Southampton, og før det flere sæsoner som fast mand i Æresdivisionen.
    At han skulle være SÅ ligegyldig var jeg helt målløs over...

    Lidt som Grindheim, som også var fast mand i Herenveen. Og så viser sig som en parantes med stort P.

    Matic er også en god én til listen, ja. Udover hans familiære guldkorn, lød hele pakken som værende ganske interessant.
    Kors hvor var han ligegyldig...

    Zan

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #25
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,402

    Re: Hvad er vores værste transfer ever?

    Citat Oprindeligt indsendt af Bodymovin Se meddelelser
    Det er muligt at det er sværere at scoute i Sydamerika. Men at der møder en lettere overvægtig Mussis op i Parken og får debut med så sindssygt ringe en indsats, som jeg ud af tågerne husker det, er efter min mening skandaløst på rigtig mange niveauer.
    I min optik gør det ikke transferen særligt meget bedre at vi har fået pengene igen.
    Der er lidt en myte om, at Mussis ankom som en tyksak, blev sendt på banen mod Hobro og blev kasseret af en skuffet cheftræner ... men det er nu ikke hele historien. Der gik mere end to måneder fra hans første træning over Ståles forbeholdne ros til Mussis' udlejning.
    Det var en mislykket transfer, men det havde godt nok ikke kun at gøre med hans tilstand ved ankomsten, men også at han åbenbart var fejlcastet og at staben ikke kunne integrere ham. For mig var det det mest skuffende ved det, for det var sådan en spændende rute at slå ind på.

  17. De følgende 9 brugere er enige:

  18. #26
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,854

    Re: Hvad er vores værste transfer ever?

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Der er lidt en myte om, at Mussis ankom som en tyksak, blev sendt på banen mod Hobro og blev kasseret af en skuffet cheftræner ... men det er nu ikke hele historien. Der gik mere end to måneder fra hans første træning over Ståles forbeholdne ros til Mussis' udlejning.
    Det var en mislykket transfer, men det havde godt nok ikke kun at gøre med hans tilstand ved ankomsten, men også at han åbenbart var fejlcastet og at staben ikke kunne integrere ham. For mig var det det mest skuffende ved det, for det var sådan en spændende rute at slå ind på.
    Meget enig, men den rute fortsatte vel egentlig med Federico Santander og Guillermo Varela, og det kunne også være blevet til endnu en spiller, hvis ikke Jesus Medina var taget til New York City i sidste øjeblik.

    Men generelt håber jeg heller ikke, at vi er helt færdige med at handle i Sydamerika. Man kan jo også se, hvordan FCM er lykkedes fint med at integrere brasilianere som Evander, Paulinho og til dels Brumado, og så længe de ikke skal udgøre rygraden på holdet fra dag ét, kan jeg ikke se, hvorfor vi ikke skulle kunne gøre det samme.
    Mvh.
    Dane

  19. #27
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,402

    Re: Hvad er vores værste transfer ever?

    Citat Oprindeligt indsendt af Dane Se meddelelser
    Meget enig, men den rute fortsatte vel egentlig med Federico Santander og Guillermo Varela, og det kunne også være blevet til endnu en spiller, hvis ikke Jesus Medina var taget til New York City i sidste øjeblik.
    Yup, men dog med to spillere, der begge havde optrådt i Europa før. VI havde jo naturligvis også gode erfaringer med brasilianere og costaricanere lidt længere nordfra ;-)

    Men jeg husker da Ståle fortælle, at det lidt var en læreproces, og at det gav ham nogen forsigtighed omkring at satse så hårdt på noget helt ukendt. Meget belejligligt husker jeg ikke hvor ...

  20. #28
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Hvad er vores værste transfer ever?

    Afstemningen giver lidt et spøjst og skævt udgangspunkt, som andre har bemærket, men k@sper redder den og laver en liste der rammer meget godt. Den er måske præget af lidt +2000, men jeg må indrømme, at jeg ikke selv har særlig god hukommelse ift om der skulle være tilsvarende katastrofer i 90´erne, så fint for mig at fokusere på det mere moderne FC.

    En tilføjelse til det allerede nævnte, som gang på gang skuffer mig, er de der i bedste fald middelmådige indkøb fra andre klubber i suppen. Det skuffer mig altid, for jeg mener at FC må ha større ambitioner. Johnny Thomsen står som primære eksempel på det, men en fyr som Jens Stage falder også i denne kategori - selv om jeg naturligvis er klar over, at han på ingen måde er at sammenligne med de værste transfer. Det er mere niveauet, eller ambitionen eller sigtepunktet (eller hvad man kan kalde det) som er problemet. Når man drømmer om en ny linde, en ny Zeca, en ny mykland, en ny Doye eller noget tilsvarende, så er det bare skuffende når sigtekornet hedder Johnny Thomsen, Wurtz, stage eller lign..
    Sidst redigeret af MBS : 01.05.21 kl. 11:19
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  21. #29
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Hvad er vores værste transfer ever?

    Ikke fordi der skal koges litervis af suppe på Mussis, men dog alligevel! ;-) Der er mange perspektiver, der bør komme med i betragtning, før man dømmer ham, synes jeg. Flere har været berørt, men her er lidt flere:

    - Når man ser billeder af Mussis både før og efter hans tid i FCK, er det altså ikke, fordi han så væsentligt tykkere ud i den hvide trøje. Han er bare en lille tæt prop af bygning, a la Stig Tøfting. Men derfor er det givetvis rigtigt, at han var i dårlig form, da han kom...

    ...men han var altså temmelig energisk og en af holdets mest målfarlige i trænings- og reserveholdskampene, efter han ankom - og han scorede et par forrygende langskudsmål og blev, hvis jeg ikke husker galt, udvist i en kamp mod Brøndby, hvilket man kan lægge i, hvad man vil. Men doven virkede han sgu ikke på mig, når jeg så klip fra hans træningskampe.

    - Han spillede rædderligt i den halve time mod Hobro, men man bør huske, at den kamp var et kollektivt sammenbrud, hvor vi på hjemmebane var bagud 2-0 mod en næsten-halv-amatør-oprykker, da han kom på banen. Det er ikke nogen sjov kamp at komme ind i. Og det at han ikke fik flere chancer end den halve time vidner jo nok om, at forholdet mellem ham og Ståle allerede var kørt skævt, hvilket givetvis også har påvirket hans indsats.

    - Han rykkede tilbage til et af Argentinas storhold og blev stort set fast mand, når han ikke var langtidsskadet. Det tyder trods alt på et vist niveau, og at hypen omkring ham som ung måske har været lidt overdrevet, men ikke fuldstændig grebet ud af den blå luft. Og som andre har nævnt, har Ståle sågar indrømmet, at han nok burde have givet Mussis længere tid til at bevise sit værd. Prøv at overveje, hvor kort proces, der blev gjort i Mussis tilfælde sammenlignet med andre flop i klubbens historie!
    Sidst redigeret af Garneren : 01.05.21 kl. 11:39
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #30
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,164

    Re: Hvad er vores værste transfer ever?

    Citat Oprindeligt indsendt af MBS Se meddelelser
    Den er måske præget af lidt +2000, men jeg må indrømme, at jeg ikke selv har særlig god hukommelse ift om der skulle være tilsvarende katastrofer i 90´erne, så fint for mig at fokusere på det mere moderne FC.
    Jeg kan godt tilføje lidt af mine skuffelser fra 90'erne, men der var priserne og mulighederne ikke helt så store, så det er måske lidt på grænsen at tage dem med i diskussionen omkring "værste".
    Men man kan måske nævne folk som:

    Peter Møller (i 1. omgang), Brian Flies, Søren Lyng, Martin Nielsen, Henrik Lykke, Aki "Vi henter en landsholdspiller" Hyrylainen, Jesper Sørensen og vel egentlig også David Nielsen og Henrik Larsen, der trods en del kampe aldrig rigtig brændte banen af i FCK.

Side 2 af 6 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 01.12.11, 13:14
  2. Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 17.05.10, 10:25
  3. Hvad er det værste ved din kæreste/mand?
    By Flæske in forum Diverse
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 09.09.05, 21:28
  4. Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 07.09.05, 15:45

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •