Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
85. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCN vinder

    25 29.41%
  • Uafgjort

    18 21.18%
  • FCK vinder

    42 49.41%
Side 1 af 8 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 120

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (10/05-2021 kl. 19:00)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (10/05-2021 kl. 19:00)

    Sæsonens næstsidste udekamp byder på en tur til Farum, hvor FC Nordsjælland tager imod på kunstgræsbanen. Med en sejr kan FCK sikre sig minimum en play-off kamp mod nr. 7 om en plads i Europa. Skulle AGF samtidigt tabe ude til Randers, vil man være 1 point fra at have matematisk sikret sig medaljer for 19. gang på 20 sæsoner.

    Måske lige så interessant i ligningen, såfremt man henter en udesejr, er udfaldet af kampen mellem BIF og FCM dagen forinden (på undertegnedes fødselsdag). Vinder BIF, er afstanden til hhv. nr. 1 og nr. 2 på 5 og 4 point. Ender kampen uafgjort, er afstanden til de to positioner på hhv. 6 og 2 point, mens en FCM-sejr vil betyde en afstand på 8 point til 1. pladsen, og 1 sølle point til andenpladsen, inden den efterfølgende rundes derbykamp.

    FCK har Zeca, Lerager og Boilesen tilbage fra karantæne, mens Falk i skrivende stund stadig er tvivlsom grundet sin knæskade. Ingen af de to hold har spillere i karantæne, men Stage og Oviedo får en tur på tribunen ved næste gule kort. Jonas Wind er også i fare for at skulle sidde over ved næste gule kort. Det skal dog være til 4 eller 6 strafpoint for at udløse en ufrivillig pause. FCN har Diomande og Sadiq i karantænefare ved næste gule kort, uanset antallet af strafpoint.

    Kampens dommer er Sandi Putros, som dømmer sin 3. FCK-kamp i denne sæson, og den første af disse på udebane. Den første endte med en 4-2 sejr over Lyngby (og et rødt kort til Zeca), mens den anden, 3-2 sejren over SønderjyskE, primært huskes for de tre straffespark, som blev dømt i løbet af de 90 minutter. FCNs tidligere kamp i denne sæson med Putros som opmand endte 2-2 hjemme mod AaB, hvor han også dømte straffespark mod de unge drenge.

    Kampen vises på Canal 9 med optakt fra kl. 18.
    Sidst redigeret af Kiwi : 04.05.21 kl. 18:36
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. De følgende 7 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Aug 2017
    Indlæg
    132

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (10/05-2021 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Sæsonens næstsidste udekamp byder på en tur til Farum, hvor FC Nordsjælland tager imod på kunstgræsbanen. Med en sejr kan FCK sikre sig minimum en play-off kamp mod nr. 7 om en plads i Europa. Skulle AGF samtidigt tabe ude til Randers, vil man være 1 point fra at have matematisk sikret sig medaljer for 19. gang på 20 sæsoner.

    Måske lige så interessant i ligningen, såfremt man henter en udesejr, er udfaldet af kampen mellem BIF og FCM dagen forinden (på undertegnedes fødselsdag). Vinder BIF, er afstanden til hhv. nr. 1 og nr. 2 på 5 og 4 point. Ender kampen uafgjort, er afstanden til de to positioner på hhv. 6 og 2 point, mens en FCM-sejr vil betyde en afstand på 8 point til 1. pladsen, og 1 sølle point til andenpladsen, inden den efterfølgende rundes derbykamp.

    FCK har Zeca, Lerager og Boilesen tilbage fra karantæne, mens Falk i skrivende stund stadig er tvivlsom grundet sin knæskade. Ingen af de to hold har spillere i karantæne, men Stage og Oviedo får en tur på tribunen ved næste gule kort. Jonas Wind er også i fare for at skulle sidde over ved næste gule kort. Det skal dog være til 4 eller 6 strafpoint for at udløse en ufrivillig pause. FCN har Diomande og Sadiq i karantænefare ved næste gule kort, uanset antallet af strafpoint.

    Kampens dommer er Sandi Putros, som dømmer sin 3. FCK-kamp i denne sæson, og den første af disse på udebane. Den første endte med en 4-2 sejr over Lyngby (og et rødt kort til Zeca), mens den anden, 3-2 sejren over SønderjyskE, primært huskes for de tre straffespark, som blev dømt i løbet af de 90 minutter. FCNs tidligere kamp i denne sæson med Putros som opmand endte 2-2 hjemme mod AaB, hvor han også dømte straffespark mod de unge drenge.

    Kampen vises på Canal 9 med optakt fra kl. 15.
    Er der 4 timers optakt?!
    Det kan ikke være tilfældigt at Danmarkshistoriens to pinligste katastrofer fandt sted med præcis 100 års mellemrum; i 1864 og 1964.

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (10/05-2021 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Fede Se meddelelser
    Er der 4 timers optakt?!
    Kasper Marker har været ude og snakke med et par spillere.. ;-)
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  5. De følgende 3 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2019
    Indlæg
    293

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (10/05-2021 kl. 19:00)

    Kommer Boilesen tilbage i forsvaret sammen med Nelsson eller bliver Zanka efter sin fine præstation?
    -𝘼𝙣𝙙𝙧𝙚𝙖𝙨
    boombastic's Avatar

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Sep 2019
    Indlæg
    22

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (10/05-2021 kl. 19:00)

    Jeg kunne godt forestille mig, at det bliver Boile på venstreback og så Zanka og Nelsson centralt. VK har gjort det glimrende, men han er også kun lige fyldt 18, så mon ikke han får sig en pause?

    Men hvordan kommer midtbanen til at se ud? Pep Biel og Stage var begge glimrende (Biel mest i første halvleg) mod GF. Der er da luksusproblemer for Jess.

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    833

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (10/05-2021 kl. 19:00)

    Efter to sejre og bif igen indenfor rækkevidde, vil det typisk være sådan en kamp, vi taber


  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    285

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (10/05-2021 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Witzansky Se meddelelser
    Efter to sejre og bif igen indenfor rækkevidde, vil det typisk være sådan en kamp, vi taber
    det er som om det er historien om denne sæson. Lige ved og næsten hver gang:-)
    Very Nice

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    287

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (10/05-2021 kl. 19:00)

    I en kamp mod en flok klejne teknikere, vil man ofte være fint tjent med at bulldoze sig frem (Lerager + Stage + Zeca på midten og Wind + Kamil på toppen).

    Men så er der lige det med kunstgræsset, der nok gør det mere oplagt at tage kampen op på hjemmeholdets præmisser. Derfor ser jeg gerne Biel på banen fra start sammen med Wind, Fischer og Daramy. Dertil synes jeg også Stage har fortjent et genvalg. Jeg vil gerne spare Falk en uge mere.

    Kalle
    PA Nelsson / Zanka Boile
    Zeca
    Stage Biel
    Daramy Wind Fischer

    Dertil vil jeg gerne have indskifter fra minut 60-65. Fischer og Biel er flade og skal have en pause der.

    ..Når alt det er sagt så jeg gerne vi spillede vores idealopstilling i vores idealformation, men jeg ved ikke hvad det er.
    Politiken.dk om Brøndbys krise: - Borgmester Ib Terp fortæller til BT, at klubben har henvendt sig, for at høre om mulighederne for hjælp fra kommunen.

    »Men det har vi desværre ikke kunnet«.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (10/05-2021 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jogo Bonito Se meddelelser
    I en kamp mod en flok klejne teknikere, vil man ofte være fint tjent med at bulldoze sig frem (Lerager + Stage + Zeca på midten og Wind + Kamil på toppen).

    Men så er der lige det med kunstgræsset, der nok gør det mere oplagt at tage kampen op på hjemmeholdets præmisser. Derfor ser jeg gerne Biel på banen fra start sammen med Wind, Fischer og Daramy. Dertil synes jeg også Stage har fortjent et genvalg. Jeg vil gerne spare Falk en uge mere.

    Kalle
    PA Nelsson / Zanka Boile
    Zeca
    Stage Biel
    Daramy Wind Fischer

    Dertil vil jeg gerne have indskifter fra minut 60-65. Fischer og Biel er flade og skal have en pause der.

    ..Når alt det er sagt så jeg gerne vi spillede vores idealopstilling i vores idealformation, men jeg ved ikke hvad det er.
    Farum har tidligere haft stort held med at presse os højt og aggressivt på deres hjemmebane. Det vil de givetvis gøre igen. Så vores evne til at spille ud af deres pres bagfra kan nemt blive afgørende. Med en central forsvarstrekant med Zanka, Nelsson og Zeca har vi allerede gjort det rigtigt svært for os selv.

    Et frisk bud kunne være at bænke Zeca og køre med Ler og Stage som 6'ere. Det vil i hvert fald gøre mig mere tryg i forhold til at spille os ud bagfra på kunsten - og også i forhold til at holde balancen bagude, når vi har bolden på deres banehalvdel.

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (10/05-2021 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jogo Bonito Se meddelelser
    I en kamp mod en flok klejne teknikere, vil man ofte være fint tjent med at bulldoze sig frem (Lerager + Stage + Zeca på midten og Wind + Kamil på toppen).

    Men så er der lige det med kunstgræsset, der nok gør det mere oplagt at tage kampen op på hjemmeholdets præmisser. Derfor ser jeg gerne Biel på banen fra start sammen med Wind, Fischer og Daramy. Dertil synes jeg også Stage har fortjent et genvalg. Jeg vil gerne spare Falk en uge mere.

    Kalle
    PA Nelsson / Zanka Boile
    Zeca
    Stage Biel
    Daramy Wind Fischer

    Dertil vil jeg gerne have indskifter fra minut 60-65. Fischer og Biel er flade og skal have en pause der.

    ..Når alt det er sagt så jeg gerne vi spillede vores idealopstilling i vores idealformation, men jeg ved ikke hvad det er.
    Jeg er i princippet enig, men den Falk som gik ud fra Herning-kampen, ligner en som er færdig for sæsonen, desværre. :-(

    Efter mandagens kamp, må Stage simpelthen være første mand på holdkortet, hvis han kan holde den kadence, så kan han blive en ny Delaney.

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (10/05-2021 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Bakkedal Se meddelelser
    Jeg er i princippet enig, men den Falk som gik ud fra Herning-kampen, ligner en som er færdig for sæsonen, desværre. :-(

    Efter mandagens kamp, må Stage simpelthen være første mand på holdkortet, hvis han kan holde den kadence, så kan han blive en ny Delaney.
    Svaret er vel enten en 4-1-2-1-2 (diamant på midten) med Falk i 10’eren og Wind og Wilzcek fremme. Zeca på 6’eren og Stage og Lerager på 8’erne.. Det er en opstilling med massere af power og fysik, men ingen fart fremme. Hvis vi kan mose modstanderen, kan det muligvis sagtens bære. Det er en opstilling som umiddelbart bringer alle de formstærke spillere. Man kunne også sætte den op i en 4-3-2-1 med falk og wind på de to pladser bag Wilzcek.

    Eneste ulempe ved ovenstående er, at vi ikke får bragt Daramy, som jeg har stor fidus til. Derudover sætter opstillingen store krav til vores backs, som skal bringe bredden, og jeg er ikke sikker på at vi helt har nok kvalitet/power der, til at spille på den måde.. Og nej Thorup, Stage og Lerager skal IKKE ligge bredt, hvis du vælger en 3-mandsmidtbane.

  17. #12
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (10/05-2021 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Witzansky Se meddelelser
    Efter to sejre og bif igen indenfor rækkevidde, vil det typisk være sådan en kamp, vi taber
    "Jagten fortsætter i Farum" står der på fck.dk...oh yes...det er jinx af farligste skuffe.

    På pairet ser det ellers godt ud. Vi har stort set alle mand klar. Og statistisk har de seneste ti kampe mellem de to hold endt med syv FCK-sejre, to uafgjorte og blot en enkelt sejr til FCN tilbage i 2019, hvor vi allerede havde sikret os mesterskabet og dangderede den lidt vel rigeligt. Men bolden er rund, vi spiller max en god halvleg, dommeren hedder Putros, og med VAR kan alt ske.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #13
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (10/05-2021 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    "Jagten fortsætter i Farum" står der på fck.dk...oh yes...det er jinx af farligste skuffe.
    Nogen må engang forklare, hvad præcis "jinx" indebærer, og hvordan det virker ;-)

    Er det så simpelt, som at man påvirker chancen for at vinde negativt ved at sige "Vi håber at vinde"? Og hvilke magiske kræfter er så skyld i det?

    Jeg var sikker på indtil for nylig, at det i det mindste krævede, at man tog noget for givet på forhånd, før man risikerede at påkalde sig den sorte magi, som f.eks. hvis fck.dk skrev "Efter sejren over Farum mandag kan vi overhale BIF i det kommende derby, når de også har tabt", men der skal måske meget mindre til ;-)

  20. De følgende 6 brugere er enige:

  21. #14
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (10/05-2021 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Nogen må engang forklare, hvad præcis "jinx" indebærer, og hvordan det virker ;-)

    Er det så simpelt, som at man påvirker chancen for at vinde negativt ved at sige "Vi håber at vinde"? Og hvilke magiske kræfter er så skyld i det?

    Jeg var sikker på indtil for nylig, at det i det mindste krævede, at man tog noget for givet på forhånd, før man risikerede at påkalde sig den sorte magi, som f.eks. hvis fck.dk skrev "Efter sejren over Farum mandag kan vi overhale BIF i det kommende derby, når de også har tabt", men der skal måske meget mindre til ;-)
    Normalt giver jeg egentlig ikke så meget for jinx.. Men lige det der med "jagten fortsætter", giver mig godt nok nogle ubehagelige vibrationer, i det jeg kun husker det brugt to gange: Lige inden 0-5 mod Herning i parken, og tidligere på foråret, hvor man derefter faldt totalt sammen i de følgende kampe. - Man skal dog, helt sikkert gøre ALT for at undgå at ende i Crap-League.

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #15
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (10/05-2021 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Bakkedal Se meddelelser
    Normalt giver jeg egentlig ikke så meget for jinx.. Men lige det der med "jagten fortsætter", giver mig godt nok nogle ubehagelige vibrationer, i det jeg kun husker det brugt to gange: Lige inden 0-5 mod Herning i parken, og tidligere på foråret, hvor man derefter faldt totalt sammen i de følgende kampe. - Man skal dog, helt sikkert gøre ALT for at undgå at ende i Crap-League.
    Præcis!
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

Side 1 af 8 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 166
    Sidste Meddelelse: 05.05.21, 16:47
  2. Svar: 137
    Sidste Meddelelse: 28.04.21, 19:08
  3. Svar: 69
    Sidste Meddelelse: 06.04.21, 16:28
  4. Svar: 124
    Sidste Meddelelse: 02.03.21, 23:56
  5. Svar: 108
    Sidste Meddelelse: 05.02.21, 12:34

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •