Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
79. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    39 49.37%
  • Uafgjort

    20 25.32%
  • AaB vinder

    20 25.32%
Side 1 af 11 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 162

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/07-2021 kl. 16:00)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,585

    Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/07-2021 kl. 16:00)

    Sæsonen 21/22 skydes i gang med en hjemmekamp i Parken, hvor bolschestribede AaB kommer på besøg i nationalarenaen.

    Siden sidste hjemmekamp i maj har klubben taget endegyldigt afsked med Mustapha Bundu, Stephan Andersen, Michael Lüftner og Nicolaj Thomsen, mens man også har sagt på foreløbigt gensyn til Mikkel Kaufmann, der er udlejet til HSV, og Zanka, der dog skulle være i gang med at forhandle med klubben om en permanent aftale med FCK. Imens har man rykket en flok ungdomsspillere op på førsteholdet, ligesom man har hentet Grabara, Diks, Guadagno og Khocholava.

    FCK må undvære Bjelland, der lider af en diskusprolaps, mens Falk også er meldt tvivlsom til opgøret. Ydermere sidder Nelsson over med to karantænedage efter sit røde kort mod Randers i sidste sæson.

    Kampens dommer er Mads-Kristoffer Kristoffersen, der dømmer sin 11. sæson i Superligaen, og sin kamp nr. 50 med FCK. Det er dog første gang, han dømmer et opgør mellem de to hold i Parken, mens han to gange tidligere har dømt indbyrdes kampe mellem holdene i Aalborg. Disse er endt med en sejr til hver.

    Skulle man ikke have mulighed for at tage i Parken, vises kampen på Canal 9, med optakt fra kl. 15
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,304

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/07-2021 kl. 16:00)

    Som opvarmning til kampen har jeg set kampen mod Wien og kommer med mine betragtninger fra den kamp.

    Helt generelt så vi ret sløje ud. Wien kunne godt lide at presse os højt og lukrere på fejl – og dem var der mange af. Defensiven så ikke forbedret ud sammenlignet med sidste sæson og det første indtryk af et centralt forsvar med Marios og Khocholava var ikke positivt. De startede skidt med mange fejl – både i opspillet og i dueller. Midtbanen fik aldrig sat sig på kampen og bidrog ikke med det store. Den der bidrog mest var Biel, men det var primært med boldtab. Offensivt duede vi ikke til ret meget. Løbemønstrende var stort set ikke-eksisterende og det var vel kun Biel og Daramy der tog nogle løb (og Ankersen der ind i mellem kom frem på kanten). Højrekanten var fuldstændig død når Daramy ikke var derovre. Når vi endelig kom frem til indlæg havde vi en enkelt eller ingen spillere med i feltet. Derudover har vi en tendens til at sparke langt selv når vi trækker mange spillere med tilbage for at bygge op nedefra. Måske det var en konsekvens af de mange boldtab, men det satte midtbanen ud af kampen, at bolden hele tiden blev spillet hen over hovedet på dem.

    Grabara reddede det han skulle. Overbeviste ikke helt i feltet og var chanceløs på scoringen, hvor opdækning fejlede totalt.

    Ankersen gjorde det fint defensivt og kom også lidt med frem offensivt, men det var bestemt ikke topniveauet vi så glimt af.
    Marios spillede generelt en svag kamp. Det hjalp væsentligt da Nelsson kom ind og trådte i karakter.
    Khocholava imponerede ikke i sin første kamp og måtte udgå med (det der lignede) en skade efter et par hårde dueller. Havde ret mange dårlige afleveringer, men løbene foran ham var godt nok også dårlige.
    Kristiansen havde enkelte gode aktioner, særligt når han kombinerede med Daramy, men lykkedes ellers ikke med det store og havde et par problemer defensivt. Blev erstattet af Diks, der så bedre ud defensivt, men ikke viste noget offensivt. Han var naturligvis ikke på sin vante plads, så det er svært at vurdere.

    Stage så man stort set intet til i kampen. Tog ingen løb for at miste sin markering i opspillet (og gøre sig spilbar) og gjorde ingen forskel i presspillet. Han var en af de spillere, der ellers havde løftet sit niveau mest i løbet af sidste sæson, men lignede ikke en der rigtigt gad den træningskamp. Stamenic satte et større aftryk på kampen, selvom han lagde ud med et par fejl.
    Lerager skuffede også. Man så heller ikke ret meget til ham, men har for mange lette boldtab og endte også med at tabe en duel om en andenbold efter hjørnespark, der førte til en 4 mod 1 kontra, hvor Nelsson dog kom stærkt tilbage (mens andre havde mere sløsede tilbageløb). Derudover ville han også have modtaget en dum advarsel for at brokke sig (hvis man spillede efter samme regler som normalt).
    Biel var en af dem der prøvede mest, men også den der fejlede mest. Utroligt mange boldtab, som oftest fordi han prøvede en svær aflevering eller at komme forbi sin modstander – det skete dog tit på ret farlige steder på banen. Modtog næsten ingen støtte fra Lerager og Stage og det var kun Daramy der løb i position for ham.

    Daramy var vores bedste offensive spiller (nok bare vores bedste generelt). En del succesfulde aktioner, mange løb og kombinerede både med Kristiansen og Ankersen i løbet af kampen, da han vekslede mellem venstre og højre kant. Han kunne dog ikke gøre det hele selv.
    Bøving var ret dårlig. Fejlede i en del offensive aktioner, der kunne blive farlige, fik ikke udfordret og kom kun sjældent fri fra sin markering. Blev erstattet af Fischer, der ikke gjorde det bedre.

    Wilczek startede kampen fint, hvor han havde god succes med at trække tilbage i banen og vinde nogle høje bolde og deltage i både pres og opspil. Som kampen skred frem blev han dog mere usynlig og jeg bemærkede ikke engang, at han blev skiftet ud med Højlund før der var gået fem minutter af anden halvleg. Højlund bidrog mest med frispark.

    Jeg har aldrig forstået at man spiller med et anderledes regelsæt i træningskampe. Det er klart, at det ikke er interessant at få udvist spillere, men der var mange advarsler der ikke blev givet. Når det blandt andet er for at bremse et lovende opspil, kan jeg ikke se hvordan det gavner nogle af holdene i en træningskamp. Derudover burde deres ene spiller være udvist for sin tackling på Grabara, da han kom med høj fart og sålen forrest – igen ikke noget der gavner i en træningskamp.

    Daramy og Nelsson var dermed bedst i denne kamp, men er også spillere der kraftigt rygtes til andre klubber. Sælger vi begge efterlader det os ikke et godt sted, da der ikke ligefrem er nogle lovende afløsere klar. Derudover er Daramy den spiller i vores trup med det allerstørste potentiale og det ville hjælpe os betydeligt, hvis vi kunne indfri bare noget af det i den kommende sæson. Det bliver dog svært at holde på dem, da der er rygter om høje priser og så står vi ikke ligefrem og kan lokke med spændende europæiske kampe. Vi er dermed på tærsklen til at få et markant lavere topniveau, som ingen af vores nuværende transfers umiddelbart kan løfte.
    Derudover ligner det ikke, at vores talenter er helt gode nok til at sikre bundniveauet i bredden, som i forvejen er tynd.

    Jeg får det givetvis næsten til at lyde som en dommedagsprofeti og man skal huske på, at det selvfølgelig kun var en træningskamp og at vi manglede vigtige spillere. Den var bare ikke lovende og det individuelle niveau hos mange spillere virkede lavt. Til gengæld plejer vi at have godt styr på Aab i Parken og en god start på sæsonen vil i den grad lune.

  4. De følgende 7 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/07-2021 kl. 16:00)

    Vi er chanceløse. TSUNAMIIIIIIII
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/07-2021 kl. 16:00)

    Jeg er hundeangst for den kamp.

    Primært vores forsvar, hvor jeg håber Boile starter i midten. Stoler ikke på David og Marios i midterforsvaret. Det virker bare ikke særlig solidt - specielt ikke kommunikativt.

    Hvis Falk heller ikke er med, skal vi offensivt hænge vores hat på Daramy, Fischer og Wilczek.

    Jeg håber Wilzcek laver et af hans striker-goals, og vi hiver en smal 1-0 hjem.

    Jeg tror desværre på 0-0 eller 1-1.

    Og det er så forbandet vigtigt vi starter med max-point, i et relativt nemt start-program.

    Gider ikke høre et eller andet pis med at vi tilfredse med 2 point i 2 kampe, “…fordi der lige skal bankes noget rust af, og drengene ikke er på 100 procent endnu…”

    Starten er lige så fucking vigtig som slutningen!

    Zan

  8. De følgende 11 brugere er enige:

  9. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2012
    Indlæg
    270

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/07-2021 kl. 16:00)

    Er også en af dem der frygter det værste på søndag, sidste sæson og for den sags skyld forrige sæson sidder stadigvæk i kroppen… Vi har stadigvæk de samme “offensive” spillere som ikke kan sætte en mand eller skyde udefra, så jeg forudser et nederlag og alt er lort start på sæsonen kl 17:54 søndag aften
    Success is temporary, Loyalty is forever!
    Neymar1991's Avatar

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #6
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,530

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/07-2021 kl. 16:00)

    Er der nogen der har fulgt med i træningen på 10’eren i ugens løb og kan melde om en status på Rasmus Falk? Jeg har svært ved at finde en spiller jeg mindre ville undvære her i starten, end lige netop ham..

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #7
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/07-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Er der nogen der har fulgt med i træningen på 10’eren i ugens løb og kan melde om en status på Rasmus Falk? Jeg har svært ved at finde en spiller jeg mindre ville undvære her i starten, end lige netop ham..
    Iflg Kvart i bold træner Falk for sig selv på 10’eren, så umiddelbart virker det ikke til, at han starter inde.

  14. #8
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/07-2021 kl. 16:00)

    Falk har trænet med holdet torsdag /Kasper kvart i bold

  15. #9
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    413

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/07-2021 kl. 16:00)

    Jeg glæder mig virkelig til at komme i Parken på søndag.

    Men jeg må sige at jeg ikke kan mindes hvornår jeg sidst har været så pessimistisk foran en sæsonstart, jeg har NUL forventninger til på søndag og NUL forventninger til denne her sæson.

    Vi har siden 2018 hvor vi fik vores dårligste placering i dette årtusind, ikke rykket os. Vi har pisset gigantiske millionbeløb væk både på og uden for banen og kun opnået et mesterskab i 19, nok mest på grund af Skov og N´doye scorede på alt.

    Vi har nu på 3. år en trup der er så uharmonisk sammensat, at jeg har svært ved at se hvordan vi skal spille med om mesterskabet, og jeg kan slet ikke se det med den træner vi har nu.

    Og hvis man så den sidste træningskamp mod Rapid og skal tage den kamp for pålydende, så bliver vi kørt helt over på søndag og helt over i denne sæson, det var en ynk uden lige jeg vil næsten heller have en spandfuld metalspåner i øjet end se noget som det- det mindede lidt om Ståle når han spillede med sine seks backs på banen samtidig.

    Så jeg har totalt 90´er vibes- det skal nok blive sjovt, jeg glæder mig i hvert fald til igen at synge ♫♫ vi liggggerr nummer otttte, vi ligggeeer nummer otte ♫♫♫

  16. #10
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    368

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/07-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af rsj Se meddelelser
    Så jeg har totalt 90´er vibes- det skal nok blive sjovt, jeg glæder mig i hvert fald til igen at synge ♫♫ vi liggggerr nummer otttte, vi ligggeeer nummer otte ♫♫♫
    Det kunne du allerede efter første runde i sidste sæson. ;) Herefter var holdet på 11. plads, 10. plads, 9. plads og 8. plads (igen).

    Det var først efter 11. spillerunde at FCK kom op på en 7. plads.
    Øvre C'er

  17. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  18. #11
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    70

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/07-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Neymar1991 Se meddelelser
    Er også en af dem der frygter det værste på søndag, sidste sæson og for den sags skyld forrige sæson sidder stadigvæk i kroppen… Vi har stadigvæk de samme “offensive” spillere som ikke kan sætte en mand eller skyde udefra, så jeg forudser et nederlag og alt er lort start på sæsonen kl 17:54 søndag aften
    Du ved godt, at vi var det mest scorende hold sidste sæson ikke?

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #12
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,428

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/07-2021 kl. 16:00)

    https://www.fck.dk/nyhed/falk-det-bl...g-fansene-igen

    Falk melder sig klar til på søndag.

  21. De følgende 3 brugere er enige:

  22. #13
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    699

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/07-2021 kl. 16:00)

    På søndag må det gå, som det går ...

    Måske er det her sæsonen, hvor vi kommer tilbage, måske sker det først om nogle år. Jeg vil altid helst vinde, men efter det corona-break, så trænger jeg bare til at komme i Parken og ha' en fest. Helt sikkert jeg vil brokke mig, hvis vi taber, men så holder vi forhåbentlig en fest igen søndagen efter mod Silkeborg.

    Lige nu vil jeg bare gerne tilbage og få energien op. Jeg glæder mig helt vildt - PC-style :-)
    Goldbæks Højrefod

  23. De følgende 3 brugere er enige:

  24. #14
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/07-2021 kl. 16:00)

    Mødte lige FC Københavns massør på ok tanken og spurgte om de var klar til på søndag osv. Så snakkede vi kort om Jonas Wind og så rystede han på hovedet og sagde han er helt væk. Han leverer ingenting og var den dårligste til træning med landsholdet og hvis/når han bliver solgt til udlandet bliver han spist op da han ikke har den mentale styrke , samt han ikke var et tab da han ikke har leveret for København længe....

    Fik denne besked fra en kammerat

    Snakkede med en sf Bellands venner tidligere idag. Han kunne fortælle at Jes har ikke selv meldt ud hvem han vil bruge og ikke bruge. Han har ikke selv været henne til Bjelland og sagt, dig kan jeg desværre ikke bruge. Derfor endte det med at fc skal betale en del af hans løn resten af kontrakten. Ydmere er han ved at køre Fisher ud af truppen på samme måde, fordi Fisher har sagt hvad han mener…….
    Spændende sæson vi går i møde.


    Medmindre Fischer levere varen som da han startede i klubben må han gerne blive solgt for min skyld. Synes han hæmmer mere end han gavner
    Sidst redigeret af phillipo : 16.07.21 kl. 19:30

  25. #15
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/07-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Mødte lige FC Københavns massør på ok tanken og spurgte om de var klar til på søndag osv. Så snakkede vi kort om Jonas Wind og så rystede han på hovedet og sagde han er helt væk. Han leverer ingenting og var den dårligste til træning med landsholdet og hvis/når han bliver solgt til udlandet bliver han spist op da han ikke har den mentale styrke , samt han ikke var et tab da han ikke har leveret for København længe....
    Er dette et troll indlæg? :)

    Aligevel vildt, hvis du har haft en samtale med en FCK massør som sviner Wind på den måde...


Side 1 af 11 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 166
    Sidste Meddelelse: 05.05.21, 16:47
  2. Svar: 137
    Sidste Meddelelse: 28.04.21, 19:08
  3. Svar: 142
    Sidste Meddelelse: 18.03.21, 17:09
  4. Svar: 124
    Sidste Meddelelse: 02.03.21, 23:56
  5. Svar: 108
    Sidste Meddelelse: 05.02.21, 12:34

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •