Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
79. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    39 49.37%
  • Uafgjort

    20 25.32%
  • AaB vinder

    20 25.32%
Side 11 af 11 FørsteFørste ... 891011
Viser resultater 151 til 162 af 162

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/07-2021 kl. 16:00)

  1. #151
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    699

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/07-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Det har jeg jo svaret på? og jeg kan jo vende den om da du i den grad hellere ikke forholder dig til det jeg skriver :).

    At vi marginalt har en bedre målscorer, end vores modstandere gør jo ikke nødvendigvis tingene rosenrødt. Det handler også om at få afsluttet angrebne korrekt med et eller andet form for slutprodukt så vores midtbane/forsvar ikke bliver fanget i ubalance. Et stor antal mål kom også i mesterskabsspillet, hvor det haltet lidt mere i grundspillet, Og når jeg taler afslutninger og potentielt dårlig udførte kontra angreb så taler jeg en periode over flere år. Igen vil jeg påstå du kigger for meget på statistik end at se på de aktuelle kampe der bliver spillet. Alt kan ikke ses ud fra en statistik graf. Men det kan jo være du ikke ser kampene på TV eller på stadion :)

    Derudover kan en stor og stærk angriber snildt være en del af kontraangreb i det indledende opspil som så sætter hurtigere offensiv kanter i scene. Det behøver jo ikke være et køleskab? der ingen fart har, de findes faktisk. Ja vi forsøger at være et boldbesiddende hold, men inden for de sidste mange år har den statistik ikke været overvældende som vi så i 00'erne. Der er stadig rigtig mange situationer hvor vi faktisk har optræk til kontra angreb, men pisser det væk ved netop ikke at have hurtigere spillere og spillere som kan udfordrer sine direkte modstander. Især når vi spiller i Europa er det endnu mere tydeligt at vi ikke formår at straffe modstanderne når vi står lavt.

    Og igen som jeg har skrevet og andre også nævner. En dygtig offensiv kan i den grad gavne defensiven så de bliver mindre udfordret. Men hvis du ikke er overbevist om det, så bliver du det nok aldrig...
    Betydningen af en god offensiv er først og fremmest, at vi får styrket offensiven. Selvfølgelig vil det også kunne hjælpe lidt på defensiven, men hvis vi eksempelvis har en boldbesiddelse på 60/40, kan det da godt være at en god boldfast offensiv kan løfte den til 65/35, hvis det er det der er grundtanken, men vi skal stadig forholde os til at modstanderen har bolden 35% af tiden. Så hvordan vi som hold griber de 35% af tiden an er jo helt centralt.

    Lige nu er der nogle strukturelle defensive udfordringer på holdet, som ikke kan eller skal afhjælpes vha. offensive ny-indkøb. Som jeg skrev om andetsteds, så er strukturen i vores høje genpres en væsentlig forklaring på vores defensive problemer og det kan ingen ny-indkøb afhjælpe.

    Eksempelvis igangsættelse ved målspark - vi overbefolker banen centralt og dybt, når modstanderen har bold centralt i målfeltet. Meget mystisk - en defensiv grundregel i alle systemer, når modstanderen har bolden centralt, er, at man dækker banen bredt, så det blive svært at spille bolden ud. Derefter flytter man presset til siden når bolden spilles derud og overbefolker i siden af banen. Det er der mange uddybende forklaringer på, men her blot princippet.

    Flere gange i hver kamp kommer vi i ubalance og under voldsomt tempomæssigt pres, fordi modstanderen udnytter at vi forærer plads på kanten, mens de har kontrol over bolden centralt. Det kan ikke ændres ved køb af nye offensive spillere. Det er en konsekvens af en taktisk beslutning. Beslutningen virker så også besynderlig. Det høje genpres ved boldtab er også organiseret utraditionelt, med høj risiko og samme konsekvens. Lige nu er vores defensive problemer ikke forårsaget af vores offensive spillere, men af taktiske beslutninger. Og vi vil tabe bolden uanset hvor gode spillere, vi har, så det skal vores defensive organisation kunne løse.

    Med det sagt, så synes jeg også at vi har brug for nye og andre offensive spillere, hvis vi skal lykkes med et 433 system, men jeg synes, at vi skal scoute for at styrke offensiven, for de defensive problemer kan allerede løses i dag, blot ved at justere spillernes placering på banen ved højt pres.
    Goldbæks Højrefod

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #152
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    285

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/07-2021 kl. 16:00)

    Jeg må give Goldbæks Højrefod ret… det høje pres og genpres som desværre konsekvent nævnes af både JT og PC er en strategi der udelukkende bør anvendes når vi møder hold som flere klasser bedre end os…. Det er en destruktiv form for fodbold en ekstrem stor konsekvens og giver os nærmest intet i udbytte… vi har prøvet det høje pres siden JT kom til og den har ikke givet os hverken gode kampe eller spuldrende spil…. Det kan også ses på statistikken hvor fck efterhånden har en fornærmende ringe boldbesiddelse af et tophold at være…. Det er jo mærkeligt at vi skal spille en form for fodbold der får alle vores spiller til at ligne æsler og at vi sælger forsvaret hver gang…

    Det hele er absurd paradoksalt da vi på intet tidspunkt i de sidste årti har haft så gode spillere på bolden som vi har nu… kan vi ikke bare dominere os ud af kampene på kvalitet istedet for kaosbold?
    Very Nice

  4. De følgende 5 brugere er enige:

  5. #153
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,536

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/07-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af ersenio Se meddelelser
    Jeg må give Goldbæks Højrefod ret… det høje pres og genpres som desværre konsekvent nævnes af både JT og PC er en strategi der udelukkende bør anvendes når vi møder hold som flere klasser bedre end os…. Det er en destruktiv form for fodbold en ekstrem stor konsekvens og giver os nærmest intet i udbytte… vi har prøvet det høje pres siden JT kom til og den har ikke givet os hverken gode kampe eller spuldrende spil…. Det kan også ses på statistikken hvor fck efterhånden har en fornærmende ringe boldbesiddelse af et tophold at være…. Det er jo mærkeligt at vi skal spille en form for fodbold der får alle vores spiller til at ligne æsler og at vi sælger forsvaret hver gang…

    Det hele er absurd paradoksalt da vi på intet tidspunkt i de sidste årti har haft så gode spillere på bolden som vi har nu… kan vi ikke bare dominere os ud af kampene på kvalitet istedet for kaosbold?
    Sådan ser jeg det ikke helt. Højt pres er ikke nødvendigvis lig med kaos og tilfældig fodbold. Der findes massere af store hold, der praktiserer fodbold med højt pres og har stor succes med det.. Bayern, Leipzig, Liverpool, City bare for at nævne nogle.

    Jeg er stor tilhænger af den form for fodbold, men vi skal selvfølgelig have spillerne til det. Og så skal vi blive bedre til at balancere det. Vi behøver eksempelvis ikke praktisere det for fuld skrue i 90 minutter, men skal også formå at have perioder med kontrol. Og det er her vi fejler stort. Og her jeg er uenig i, at vi har alle tiders bedste fck-hold på bolden. For det synes jeg ikke vi har. Især centralt på midtbanen mangler vi én eller to spillere som kan skabe noget ro på bolden og diktere spillet MED bold. Vores kære kaptajn har mange kvaliteter, men dette er ikke en af dem. Jeg sad under U21 EM og nød hvordan Nartey mestrede denne disciplin fra 6’er positionen.

    Mht hvilken spillestil vi skal praktisere mod hhv gode og dårlige modstandere, så er jeg af den overbevisning, at høje presspil i høj grad skal kunne praktiseres mod dårligere modstandere og også i højere grad vil give pote mod disse, end mod bedre modstandere. Bedre modstandere vil således i langt højere grad have mulighed for at spille sig ud af presset og bringe sig i farlige omstillinger, end modstandere som er dårligere på bolden og som i højere grad vil have tendens til at miste bolden i farlige positioner.. Men det er klart, at presset skal jo sidde der og holdet skal hænge sammen, så der ikke blot kan slås en enkelt lang bold frem mod den ene kant, som så kan suse afsted mod målet. Så bliver vi straffet mod både gode og dårlige modstandere.

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #154
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    699

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/07-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Sådan ser jeg det ikke helt. Højt pres er ikke nødvendigvis lig med kaos og tilfældig fodbold. Der findes massere af store hold, der praktiserer fodbold med højt pres og har stor succes med det.. Bayern, Leipzig, Liverpool, City bare for at nævne nogle.

    Jeg er stor tilhænger af den form for fodbold, men vi skal selvfølgelig have spillerne til det. Og så skal vi blive bedre til at balancere det. Vi behøver eksempelvis ikke praktisere det for fuld skrue i 90 minutter, men skal også formå at have perioder med kontrol. Og det er her vi fejler stort. Og her jeg er uenig i, at vi har alle tiders bedste fck-hold på bolden. For det synes jeg ikke vi har. Især centralt på midtbanen mangler vi én eller to spillere som kan skabe noget ro på bolden og diktere spillet MED bold. Vores kære kaptajn har mange kvaliteter, men dette er ikke en af dem. Jeg sad under U21 EM og nød hvordan Nartey mestrede denne disciplin fra 6’er positionen.

    Mht hvilken spillestil vi skal praktisere mod hhv gode og dårlige modstandere, så er jeg af den overbevisning, at høje presspil i høj grad skal kunne praktiseres mod dårligere modstandere og også i højere grad vil give pote mod disse, end mod bedre modstandere. Bedre modstandere vil således i langt højere grad have mulighed for at spille sig ud af presset og bringe sig i farlige omstillinger, end modstandere som er dårligere på bolden og som i højere grad vil have tendens til at miste bolden i farlige positioner.. Men det er klart, at presset skal jo sidde der og holdet skal hænge sammen, så der ikke blot kan slås en enkelt lang bold frem mod den ene kant, som så kan suse afsted mod målet. Så bliver vi straffet mod både gode og dårlige modstandere.
    Jeg er også tilhænger af højt presspil og vi har også spillerne til det.

    Problemet er den måde vi organiserer det høje pres/boldjagt på samt den defensive del af presset.

    De spillere der kan løse JT's spille-principper findes ikke.

    Han øver vold på nogle helt grundlæggende defensive principper uden at erstatte dem med andre løsninger.

    Vores problem er ikke spillerne men principperne/taktikken.
    Goldbæks Højrefod

  8. #155
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/07-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Et taktisk inspirations input til nørderne.

    Der findes nogle fantastiske videoer, der gennemgår Bayern Münchens taktik - både offensivt og defensivt efter, at Kovac blev fyret og Flick overtog. Det relevante i vores perspektiv er, at Flicks opstilling også afkodes som 433 eller 4231.

    Det kan kombineres med nogle gennemgange af taktikken i Guardiolas høje pres i Barcelona, hvordan det skal sættes sammen, gennemføres, hvornår det skal falde igen mm.
    Kan vi få nogle links, plz?
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  9. #156
    TopM er offline Bruger af detailvarer
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    421

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/07-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Jeg er også tilhænger af højt presspil og vi har også spillerne til det.

    Problemet er den måde vi organiserer det høje pres/boldjagt på samt den defensive del af presset.

    De spillere der kan løse JT's spille-principper findes ikke.

    Han øver vold på nogle helt grundlæggende defensive principper uden at erstatte dem med andre løsninger.

    Vores problem er ikke spillerne men principperne/taktikken.
    Kan du putte flere ord på, hvad JT gør forkert taktisk ?

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #157
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/07-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Jeg er også tilhænger af højt presspil og vi har også spillerne til det.

    Problemet er den måde vi organiserer det høje pres/boldjagt på samt den defensive del af presset.

    De spillere der kan løse JT's spille-principper findes ikke.

    Han øver vold på nogle helt grundlæggende defensive principper uden at erstatte dem med andre løsninger.

    Vores problem er ikke spillerne men principperne/taktikken.
    Hmmm.
    Hvis du har ret i at det er grundlæggende taktiske fejl, så kan man da undre sig lidt over, at en dygtig cheftræner (det tror jeg mange mener om Thorup), to rigtig dygtige assistenter og en fornuftig sportschef ikke kan se det.

  12. #158
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/07-2021 kl. 16:00)

    Jeg skal ikke kunne sige, om Thorup er helt blæst, men mit gæt er, at han har væsentligt mere at byde ind med fagligt, end han lader skinne igennem i medierne. Ellers kunne han vel dårligt have haft den karriere, han har haft indtil videre.

    Der er ingen tvivl om, at noget medietræning ville klæde ham, men det vigtigste er trods alt, at han kan forklare sig overfor spillere og stab - og det håber jeg så, er tilfældet.

    Der er en vis antipati overfor Thorup, som efter min mening ikke bunder i andet end hans navn og fremtoning. Ja, spillet er rodet og resultaterne har været blandede, men man er også nødt til at kigge på udgangspunktet og rammerne for mandens arbejde.

    Apropos udgangspunktet, tænker jeg, at de færreste anfægter forgængerens taktiske evner, men hvis man kigger på, hvordan Ståle beskrev spillestilen sat overfor udtrykket på banen, så synes jeg ikke han lykkedes særligt godt med implementeringen. Sådan er der så meget. I sidste ende er det resultaterne, der tæller.

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #159
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,184

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/07-2021 kl. 16:00)

    I og med at FCM ansatte Bo Henriksen (!), kunne noget måske også tyde på, at det egentligt er ret svært at finde kompetente trænere til et job som FCKs eller FCMs.

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #160
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/07-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    I og med at FCM ansatte Bo Henriksen (!), kunne noget måske også tyde på, at det egentligt er ret svært at finde kompetente trænere til et job som FCKs eller FCMs.
    Det kan også bare være, at det er os fans som er alt for hurtige til at dømme lidt anderledes personligheder som Bo Henriksen eller for den sags skyld trænere som ikke er fremragende i medierne.
    Jeg har heller aldrig haft høje tænker om hverken Henriksen eller Thorup, men helt ærligt er det jo 100% dømt på adfærd og ikke resultater. Bo Henriksen har lavet fremragende resultater i både Brønshøj og i Horsens, hvor han også selv stod for salg og indkøb. Det gør man næppe, hvis man ikke er en kompetent træner.

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #161
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    691

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/07-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    I og med at FCM ansatte Bo Henriksen (!), kunne noget måske også tyde på, at det egentligt er ret svært at finde kompetente trænere til et job som FCKs eller FCMs.
    Det har vel altid været tilfældet at nye trænere for klubber som FCM/FCK falder i én af tre kategorier:

    1) Successfulde trænere fra et lavere niveau (Bo Henriksen, Ståle Solbaken (første gang) osv.)
    2) Middeltrænere fra en klub fra samme niveau (Ariel Jacobs, Jess Thorup osv.)
    3) Kaseret og ikke successfulde trænere fra et højere niveau

  19. #162
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    699

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/07-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Hmmm.
    Hvis du har ret i at det er grundlæggende taktiske fejl, så kan man da undre sig lidt over, at en dygtig cheftræner (det tror jeg mange mener om Thorup), to rigtig dygtige assistenter og en fornuftig sportschef ikke kan se det.
    Kort - så taler jeg ikke om fejl, for det kan være svært at vide, men han øver vold på nogle grundlæggende defensive principper. Det tror jeg er meget bevidst og et ønske om at skabe en FCK identitet i spillet, som peger ind i fremtiden. Så intet ondt i at forsøge noget nyt, det har jeg meget stor respekt for.

    De udfordringer, som ikke bliver løst i det nuværende system er eksempelvis:

    - Når modstanderen har bolden under kontrol centralt i banen (målspark, eller lignende position på egen halvdel), så dækker vi banen centralt og dybt, samt overbefolket. Til gengæld forærer vi kanterne væk i et omfang, så vi giver modstanderen en fordel. Nu er Bayern et godt eksempel; de dækker banen bredt og afventer, at bolden spilles i siden, så presset og overbefolkningen af området sker der. Det sikrer en defensiv overlegenhed også når modstanderen forsøger at kommer ud af presset vha. diagonaler

    - Ved boldtab, så er vores høje pres et koncentreret boldjagt af de fem forreste. To udfordringer ved dette. Den ene er, at Zeca skal dække hele midten af banen selv, når modstanderen spiller bolden ud. Det andet er, at vi fortsætter vores boldjagt indtil vi enten har erobret bolden eller den er spillet hen over os og en contra er i gang.

    - Andre klubber, der praktiserer det høje pres, lægger fire mand i bold-jagten og holder to mand (6'er og 8'er) i forskudte pres-positioner. Det vil som oftest resultere i, at 6'eren kan holde fokus på et meget begrænset område, hvor han kan erobre bolden. Type Kimmich, han erobrer rigtig mange bolde, men er også rigtig godt hjulpet af en 8'er typisk Alaba, som ligger og presser i zonen bagved de fire forreste, så han sikrer, at bolden kommer omkring Kimmich. Kimmcih er en god bold-erobrer, men det er Zeca også, han skal bare ikke efterlades alene.

    - Et andet princip i det høje pres ved boldtab er, at bolden skal erobres inden for 3 eller 5 sekunder. Hvis ikke det sker, er vurderingen, at modstanderne har så meget kontrol over bolden, at de kan spille sig uden om presset og sætte en contra i gang. Så efter 3 eller 5 sekunder, skal spillerne falde ud af boldjagten og falde ned i zonerne til det almindelig holdpres. Her fastholder vi boldjagten indtil den erobret eller vi er overspillet.

    Det er nogle ret væsentlige principper, som har stor betydning for det defensive element og der kan føjes lidt til. - lige oms offensiven også er interessant at dykke ned i. Jeg synes, at det er godt, at man forsøger noget nyt, men det virker ignorerende ikke at ville erkende de taktise begrænsninger og i stedet for hele tiden bebrejde spillerne. Fra JT er det hele tiden noget med, at spillerne skal lære ... Jeg tor også, at JT har brug for at lære noget.

    I min optik var den klart bedste kamp sidste år udekampen mod Brøndby, hvor vi vandt 3-1. Det var den første kamp, hvor vores 6'er og 8' er arbejdede sammen i den defensive rolle ved højt genpres og vores kontrol på kampen var det bedste, vi præsterede sidste år. Det er en minimal justering og jeg er helt overbevist om, at hele holdet vil komme bedre til sin ret både som en enhed og for de individuelle spillere.

    Jeg er spændt på, hvad vi kigger ind i morgen og på søndag.

    Jeg tror også, at JT er en højt estimeret træner, men det ændrer ikke på, at han lykkes helvedes dårligt i vores klub. Hvis ikke han bliver ramt af en realisme, i sin ambition om at skabe fremtidens fodbold, så bliver prisen høj.

    Vi har i øvrigt to gange tidligere ansat og selvudnævnt Danmarks bedste træner uden det viste sig at være rigtigt, så jeg har en vis skepsis overfor de etiketter. Jeg er meget nøgtern omkring, hvad der bliver leveret og så kan folk kalde vores dream team, hvad de vil. Trænerne var i øvrigt Kim Brink og Christian Andersne, hvis der skulle være tvivl.
    Sidst redigeret af Goldbæks Højrefod : 21.07.21 kl. 15:05
    Goldbæks Højrefod

  20. De følgende 9 brugere er enige:

Side 11 af 11 FørsteFørste ... 891011

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 166
    Sidste Meddelelse: 05.05.21, 16:47
  2. Svar: 137
    Sidste Meddelelse: 28.04.21, 19:08
  3. Svar: 142
    Sidste Meddelelse: 18.03.21, 17:09
  4. Svar: 124
    Sidste Meddelelse: 02.03.21, 23:56
  5. Svar: 108
    Sidste Meddelelse: 05.02.21, 12:34

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •