Se afstemningsresultater: Skal Jess Thorup fyres?

Stemmeafgivere
402. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja

    283 70.40%
  • Nej

    119 29.60%
Side 32 af 47 FørsteFørste ... 222930313233343542 ... SidsteSidste
Viser resultater 466 til 480 af 704

Emner: Skal Jess Thorup fyres?

  1. #466
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Vi var altså én fejl fra FCM keeper i sidste sæson fra ikke at blive mestre. Husk lige på det.
    Det er for let købt. DM er vundet og det må vi forholde os til. Ingen ved om holdet var steppet yderligere op, hvis det havde været endnu tættere eller ej.

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Hvordan havde det så set ud nu? Jeg er ikke imponeret over resultaterne, de er heller ikke dårlige, men vi har altså ikke slået et vildt tophold ud for at komme i Champions League, og mesterskabet kom på baggrund af en række heldige 1-0 sejre og et totalt kollaps af FCM. Og når spillet så heller ikke peger fremad, så ser jeg ingen grund til at beholde ham.
    Det som primært gør mig nervøs i al den fyringssnak (og som gjorde det ved Ståles fyring) er, at vi ikke ved, om tingene ændrer sig til det bedre ved en fyring. Der er ingen garanti for, at hverken resultater eller spil bliver bedre af at skifte. En ting er, at folk herinde jo ikke stoler på dem som skal ansætte en ny træner (hvorfor tror man så egentlig en fyring er en god ide?), en andet ting er at selv hvis vi får drømmetræneren (Bo Svensson, Ham fra Bodø etc) så er der ingen garanti for succes. Vi har lige vundet DM og kvalificeret os til CL - så selv, hvis man mener at det DM kun skyldes dårlige FCM og CL var ren held, så er der godt nok en stor risiko for et ringere FCK efter en fyring end nu. Jeg er måske en kylling (det mener mange herinde sikkert), men det er godt nok en risiko, som jeg ikke mener vil være særlig smart at tage lige nu. Taber vi de næste 4-5 superligakampe måske - men lige nu inden et lukket transfervindue, nej tak.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #467
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    141

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Thorups idéer og retning for holdet er efter min opfattelse underordnet, når han gennem to år ikke har kunnet etablere et acceptabelt bundniveau. På trods af, at truppen er blevet fastholdt hen over sommervinduet, er problemet kun gået fra slemt til værre.

    Tilliden er væk hos en stor del af klubbens fans, og det gælder muligvis også nogle af spillerne. Jeg tror efterhånden, at en fyring er uundgåelig - spørgsmålet er bare, hvor mange kollaps og tåkrummende interviews, vi skal trækkes igennem først.

    Det bliver ikke just skønsang, der møder træner og spillere på fredag, hvis Silkeborg fremprovokerer endnu et kollaps - som Thorup formentligt formentligt igen forsøger at råde bod på ved at skifte de to backer. Men kollapset udebliver selvfølgelig, hvis holdets (ifølge Thorup) eneste leder er tilbage fra sin skade...

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #468
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,527

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det er for let købt. DM er vundet og det må vi forholde os til. Ingen ved om holdet var steppet yderligere op, hvis det havde været endnu tættere eller ej.



    Det som primært gør mig nervøs i al den fyringssnak (og som gjorde det ved Ståles fyring) er, at vi ikke ved, om tingene ændrer sig til det bedre ved en fyring. Der er ingen garanti for, at hverken resultater eller spil bliver bedre af at skifte. En ting er, at folk herinde jo ikke stoler på dem som skal ansætte en ny træner (hvorfor tror man så egentlig en fyring er en god ide?), en andet ting er at selv hvis vi får drømmetræneren (Bo Svensson, Ham fra Bodø etc) så er der ingen garanti for succes. Vi har lige vundet DM og kvalificeret os til CL - så selv, hvis man mener at det DM kun skyldes dårlige FCM og CL var ren held, så er der godt nok en stor risiko for et ringere FCK efter en fyring end nu. Jeg er måske en kylling (det mener mange herinde sikkert), men det er godt nok en risiko, som jeg ikke mener vil være særlig smart at tage lige nu. Taber vi de næste 4-5 superligakampe måske - men lige nu inden et lukket transfervindue, nej tak.
    Du har nogle gode pointer.

    Som jeg også har skrevet før. Kigger vi udelukkende på "resultaterne" så har JT været en succes. Det er sgu mere bekymrende at se på udviklingen af spillet. Det interview han gav efter kampen mod FCN bekymrer mig os. Det virker jo som om spillerne ikke formår at udfører de ting JT vil have. Der mangler tydeligvis respekt, når han ikke formår at sætte dem op til kampe i Suppe.

    Måske er det bare mig, men vi virker bare til at være et "Dårligt" trænet hold. Seriøst den måde FCN udspillet os på.... Flot af dem men hold da op...

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #469
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    433

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Er der nogen som kan huske en kamp, hvor vi som hold har været bagud eller spillet ad H til, hvor så JT har ændret taktik til så vi har været bedre ??

    For mig ligner det at JT slet ikke kan finde ud af at ændre kampbilledet, hvis vi bliver spillet ud/taktisk udmanøvret. Paser det ??

  8. De følgende 9 brugere er enige:

  9. #470
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,527

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Smackdaddy Se meddelelser
    Er der nogen som kan huske en kamp, hvor vi som hold har været bagud eller spillet ad H til, hvor så JT har ændret taktik til så vi har været bedre ??

    For mig ligner det at JT slet ikke kan finde ud af at ændre kampbilledet, hvis vi bliver spillet ud/taktisk udmanøvret. Paser det ??
    Jeg tror Kiwi nævnte det var 2-3 kampe i hans 2 år i FCK. Hvor PAOK kampen på udebane var en af dem. Det er godt nok ikke imponerende.

    Så ja, hvis vi kommer bagud i en kamp så kan man ligeså godt gå hjem eller slukke for Tv'et :)

  10. De følgende 8 brugere er enige:

  11. #471
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Mod PAOK i Europa, mod Avarta i pokalturneringen, og mod AaB i superligaen.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #472
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    893

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    skræmende ringe!

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Mod PAOK i Europa, mod Avarta i pokalturneringen, og mod AaB i superligaen.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #473
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,308

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    @kenney; af nysgerrighed, hvad er der med tidspunktet for fyringen af JT, som du har tvivl om?
    Mit synspunkt er at det ikke virker særlig smart, at fyre en træner når transfervinduet mere eller mindre er ovre og en ny træner skal overtage en andens projekt. Jeg finder det ikke sandsynligt at det gavner bundniveauet her og nu eller at vi stabiliserer i ligaen, men derimod kan topniveauet lide, når en ny træner skal starte noget nyt. Havde man allerede erklæret sæsonen for en mellemsæson, så kunne det måske forsvares, men vi er trods alt kommet i Champions League. Derudover har vi set at vi trods alt har et højt topniveau og kan præstere i netop de store kampe.
    Det er naturligvis meget hypotetisk og bestemt ikke nødvendigvis sådan det forholder sig i virkeligheden. Derudover giver det heller ikke meget mening at fortsætte med en træner som man har mistet tilliden til (enten spillere eller ledelsen). Et andet scenarie kan netop også være, at en ny træner vil få mere ud af den aktuelle spillertrup og løfte niveauet allerede på kort sig.
    Vi har dog fyret en tidligere mestertræner allerede i august der også stod til at skulle føre holdet igennem et Champions League gruppespil, men her var sæsonstarten da også noget værre.

  16. #474
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    360

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Har Thorup opnået sin målsætning --> Ja. Set ud på resultater, så har han leveret, men alle kan se der er noget galt. Han har nok prøvet sin sidste livlinie i forhold til at få det til at virke. Mit bud er han har 5 kampe til at vise at han kan få det til at fungere med truppen og de tilføjelser, der er kommet til. Så er der landsholdspause, hvor det vil være oplagt at foretage en ændring, hvis det ikke har ændret sig.

    Hvad kræver det så?
    - 7 point i superligaen (SIF hjemme, OB ude og FCM ude)
    - 1-3 point i CL (Dortmund ude og Sevilla hjemme)
    - Max 1 mål gået ind i forsvaret per kamp, hvor udekampen imod Dortmund måske kan være en undtagelse

    DK spiller den 22/9 og 25/9 og første FCK herefter er den 2/10, så en evt. ny træner vil have en lille uge at sætte sit præg op imod AGF kampen på hjemmebane.
    - Torben

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #475
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Smackdaddy Se meddelelser
    Er der nogen som kan huske en kamp, hvor vi som hold har været bagud eller spillet ad H til, hvor så JT har ændret taktik til så vi har været bedre ??

    For mig ligner det at JT slet ikke kan finde ud af at ændre kampbilledet, hvis vi bliver spillet ud/taktisk udmanøvret. Paser det ??
    Det er jo en ren åbenlys konklusion, når man efterhånden skal være en af de ældste medlemmer i fanklubben for at kunne huske, at vi har vendt en kamp til sejr efter at været bagud. Men i år har vi vel i Aalborg, mod Bif, mod Lyngby og vel måske også mod FCN justeret taktikken i løbet af kampen (typisk ved pausen) og set bedre ud, så selvfølgelig kan han og teamet lave taktiske greb som virker. Men selvfølgelig er det meget kritisk, at vi har så svært ved at vende kampene.
    Med til historien hører jo så også, at vores bænk oftest har været tæt på håbløs. Det er ikke i mange kampe, hvor man har kigget på bænken og tænkt, at man lige kan skifte lidt ind og så ændrer vi kampbilledet.

  19. #476
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af danebull Se meddelelser
    Har Thorup opnået sin målsætning --> Ja. Set ud på resultater, så har han leveret, men alle kan se der er noget galt. Han har nok prøvet sin sidste livlinie i forhold til at få det til at virke. Mit bud er han har 5 kampe til at vise at han kan få det til at fungere med truppen og de tilføjelser, der er kommet til. Så er der landsholdspause, hvor det vil være oplagt at foretage en ændring, hvis det ikke har ændret sig.

    Hvad kræver det så?
    - 7 point i superligaen (SIF hjemme, OB ude og FCM ude)
    - 1-3 point i CL (Dortmund ude og Sevilla hjemme)
    - Max 1 mål gået ind i forsvaret per kamp, hvor udekampen imod Dortmund måske kan være en undtagelse

    DK spiller den 22/9 og 25/9 og første FCK herefter er den 2/10, så en evt. ny træner vil have en lille uge at sætte sit præg op imod AGF kampen på hjemmebane.
    Hvis han virkelig er på vippen (det er lidt svært at vide), så tror jeg din tidshorisont er rigtig. Det må ske i en landsholdspause. Jeg tror til gengæld ikke, at en fyring afhænger super meget af resultaterne (det er klart 0 point i superligaen medfører fyring), men mere af udtrykket på banen og fornemmelsen på træningsbane og omklædningsrum. Er der ingen udvikling og stabilitet og begynder man at tvivle på Thorup hos spillerne, så må han væk. Og det er ligegyldigt om vi har 0 eller 15 point i de 5 kampe.

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #477
    Tilmeldingsdato
    Aug 2022
    Indlæg
    1

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Ja han skal og vi kan sende PC afsted også efter det mest latterlige transfer vindue… hvad nytter det at sælge ham der skal ligge op til corner… den ledelse er helt væk

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #478
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    141

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Fckbolden Se meddelelser
    Ja han skal og vi kan sende PC afsted også efter det mest latterlige transfer vindue… hvad nytter det at sælge ham der skal ligge op til corner… den ledelse er helt væk
    Det værste er mine øjne, at truppen er så tynd på kvalitet i bredden, at den er voldsomt sårbar over for træthed og skader. Jeg får nervøse trækninger, når jeg forestiller mig, hvordan kreative Jess fylder skadeshullerne med spillere, der må kigge langt efter deres vante position på banen. Men hvad ved jeg - det var jo en fremragende idé at spille Mukairu som højre wingback...
    Sidst redigeret af dam78 : 01.09.22 kl. 11:47

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #479
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,218

    Re: Skal PC fyres?

    Jeg har valgt at omdøbe denne tråd. Jeg synes det er langt værre med PC end med Jess. Det er fandme ikke meget PC har givet Jess at arbejde med. Selv hvis Ståle havde været i føresædet med PC ved siden havde det været skidt. PC mangler alt format den format som jeg forventer af en sportdirektør i københavn. Det må gerne være arrogant, det må gerne være lidt støgende. Men det skal ikke være brovtende. Hvor er den stil som Sven graversen og Ove Pedersen ligger for dagen.

    At se PC i københavn er som at se en nyslået veganer der invitere på grillet tyske veganske Bratwurst fra glas,mens han står og prædiker om at han redder verdenen gennem sit nyslået veganske verdenssyn.

    Lad os beholde Jess men send PC afsted med 4 toget. Måske Jess kan noget hvis der kommer lidt stil og kvalitet over ham, som hans stille facon kan navigere i.

  26. #480
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Skal PC fyres?

    Evt. omdøb det til "Skal den sportslige ledelse fyres?"
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  27. De følgende 6 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Skal Ståle Solbakken fyres?
    By Casper the ghost in forum De korte linier
    Svar: 101
    Sidste Meddelelse: 20.09.09, 09:28
  2. Var det klogt af EfB at sælge Jess Thorup?
    By TurboGnu in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 25.09.05, 22:15
  3. skal backe fyres nu?
    By faxepikhår in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 02.12.03, 14:19
  4. Skal Backe fyres?
    By Bill Ward in forum De korte linier
    Svar: 28
    Sidste Meddelelse: 02.06.03, 11:28

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •