Se afstemningsresultater: Skal Jess Thorup fyres?

Stemmeafgivere
402. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja

    283 70.40%
  • Nej

    119 29.60%
Side 5 af 47 FørsteFørste ... 234567815 ... SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 704

Emner: Skal Jess Thorup fyres?

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    “Ingen kommentarer” siger jo også en del, og enhver journalist med respekt for sig selv, vil ikke lade et sådan svar ligge. PC lukker den mest effektivt i situationen ved at svare, som han gør. At det så giver anledning til flere artikler i de danske sportsmedier, lever han nok med. Det er glemt om et par uger.

  2. #62
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    “Ingen kommentarer” siger jo også en del, og enhver journalist med respekt for sig selv, vil ikke lade et sådan svar ligge. PC lukker den mest effektivt i situationen ved at svare, som han gør. At det så giver anledning til flere artikler i de danske sportsmedier, lever han nok med. Det er glemt om et par uger.
    Syntes du det?. Ja en Journalist vil måske spørge igen, men så gentager man jo bare "Ingen kommentar". Og så videre. Det er hvertfald min erfaring. Det er jo ikke ligefrem en historie der meget at dykke ned i medmindre man selv bidrager til endnu mere.

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #63
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    683

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Har også en tanke om, at PC fyrer Jess så snart der er en god mulighed for det. Jess er ikke PCs mand.

    Har ikke nogen udtagelser der begrunder min mistanke. Det er 100 % min egen holdning.
    AGF ud af suppen igen, og gerne allerede til sommer

  5. #64
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    483

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Syntes du det?. Ja en Journalist vil måske spørge igen, men så gentager man jo bare "Ingen kommentar". Og så videre. Det er hvertfald min erfaring. Det er jo ikke ligefrem en historie der meget at dykke ned i medmindre man selv bidrager til endnu mere.
    Hvorfor skulle PC dog gøre andet end at sige det åbenlyse: at selvfølgelig var det tåbeligt at skulle til at tale om BØF. Det ville da være vildt utroværdigt af ham at sige andet- og at historien kører, kan Jess kun takke sig selv for. Det gjorde. Uanset om PC havde undladt at kommentere- eller som her siger det åbenlyse
    FORZA KØBENHAVN
    gunner's Avatar

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #65
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af gunner Se meddelelser
    Hvorfor skulle PC dog gøre andet end at sige det åbenlyse: at selvfølgelig var det tåbeligt at skulle til at tale om BØF. Det ville da være vildt utroværdigt af ham at sige andet- og at historien kører, kan Jess kun takke sig selv for. Det gjorde. Uanset om PC havde undladt at kommentere- eller som her siger det åbenlyse
    Det tror jeg ingen tvivl er hos nogen. Alle kunne jo se det var torskedumt.

    Min pointe er bare at på en arbejdsplads jo gør et ihærdigt forsøg på at "beskytte" sine medarbejdere så vidt som muligt og så tager man snakken "internt". Der er vel ingen grund til at give ammunition til den kødædende sportspresse :). Men fair nok nu er den forhåbentlig død, Lige indtil vi i næste Onside lige skal se et "rant" fra Stig Tøfting om episoden :)

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #66
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Der har været et par ting med de to, som virker mærkeligt. Helt enig i den her situation, PC havde nok mest effektivt lukket den ned i pressen og så taget den internt. Der var også JT's "brokkeri" i transfervinduet, som PC udtalte havde fået priserne til at stige 30%. Efter transfervinduet var JT vist også ude med kritik af indkøbene.

    Jeg har også en fornemmelse af, at PC kyler JT ud, når lejligheden byder sig. Der spiller nok også noget økonomi ind lige nu.

    Og uanset hvad man synes om dem begge, så var det da også for dumt at hente træner før sportsdirektør, men det mindes jeg da også, at vi var mange herinde, som undrede os over.

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #67
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Jeg tror at JT havde forberedt sig på det kritiske interview (som han naturligvis vidste ville komme), ved at tænke “måske kan jeg dreje det over på BiF og dermed fjerne fokus fra mig selv” og derfor kommer det sådan lidt ud af den blå luft.

    Generelt så mangler jeg meget at JT tager ansvar. Han “bortforklare” hans egne mangler ved ar skyde skylden på holdet og individuelle præstationer og når man samtidig har svært ved at forstå hans taktiske tanker (gammel diskussion) og mest af alt så forklare han bagudvendt hvad der har virket og det hænger sjældent sammen med hvad han på forhånd har forklaret.

    Efter FCM kampen så er her og nu billedet - ja, han skal fyrres. Men han har nogle ting, som jeg sætter pris på. Han fokusere mere på talenter (måske for meget - men det er en gradbøjning) og så er han blevet mere resultatorienteriet, hvilket bare passer godt til FCK. Derfor har vi jo også haft en god periode, men han SKAL præstere i de store kampe og når resultaterne ikke er med os - så skal han simpelthen vise større format.

    To be continued - den her diskussion kommer nok til at hærge et stykke tid

  12. #68
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Det tror jeg ingen tvivl er hos nogen. Alle kunne jo se det var torskedumt.

    Min pointe er bare at på en arbejdsplads jo gør et ihærdigt forsøg på at "beskytte" sine medarbejdere så vidt som muligt og så tager man snakken "internt".
    Signalværdien i at tage den internt er jo den samme. Som du selv skriver, kan alle jo se, at det var en torskedum kommentar. Det nemmeste er at erkende det og så komme videre.

    [edit] Min forventning er i øvrigt, at der bliver kogt yderligere suppe på det i medierne denne uge, men at det er glemt i næste uge.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #69
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Der har været et par ting med de to, som virker mærkeligt. Helt enig i den her situation, PC havde nok mest effektivt lukket den ned i pressen og så taget den internt. Der var også JT's "brokkeri" i transfervinduet, som PC udtalte havde fået priserne til at stige 30%. Efter transfervinduet var JT vist også ude med kritik af indkøbene.

    Jeg har også en fornemmelse af, at PC kyler JT ud, når lejligheden byder sig. Der spiller nok også noget økonomi ind lige nu.

    Og uanset hvad man synes om dem begge, så var det da også for dumt at hente træner før sportsdirektør, men det mindes jeg da også, at vi var mange herinde, som undrede os over.
    Man får i hvert fald fornemmelsen af, at miljøet mellem træneren og sportsdirektøren ikke er helt optimalt. For mig at se, så synes jeg det lugter af, at PC helt overordnet ser Jess som værende for svag til FCK. Ikke som træner og taktiker nødvendigvis, men som leder og kommunikator. Jeg er også ret sikker på, at PC er skuffet over, at han var den som skulle sætte hierarkiet i truppen henover sommeren. Alle har kunnet se, at en af de helt markante udfordringer ved den trup Jess overtog, udover sammensætningen på de enkelte pladser, var, at mange i toppen af hierarkiet ikke spillede og havde en fremtid i FCK. Jeg er sikker på, at PC har været forundret over, at han skulle komme til FCK, før der skete noget på det område. Det kunne naturligvis først løses endeligt, når de enkelte spillere var ude af klubben, men en stærkere karakter end Jess, havde ordnet en del af problemerne gennem dygtig ledelse.

    Derudover er det jo ikke kun fra PC's side, at vi har set små verbale konflikter som er blevet luftet i pressen. Flere spillere - jeg ved de fleste nok er væk nu - har luftet deres sure undertøj i medierne, det tyder altså på, at der er noget omkring Jess som person, som ikke harmonere med den retning PC og ledelsen ønsker FCK skal gå. Hvis man tænker på, hvilke trænertyper PC ellers har arbejdet med, så har der været en tydelighed og no nonsense hos dem, særligt personificeret ved David Nielsen. Dermed ikke sagt, at PC automatisk erstatter Jess med David, det er jeg faktisk ret sikker på, at han ikke gør, men jeg tror, at han leder efter en træner, som kan stå op for bollemælk, når "farlige" journalister som uhyggelige Mads Laudrup går ham lidt på klingen.

  15. #70
    Tilmeldingsdato
    Jun 2011
    Indlæg
    22

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Man får i hvert fald fornemmelsen af, at miljøet mellem træneren og sportsdirektøren ikke er helt optimalt. For mig at se, så synes jeg det lugter af, at PC helt overordnet ser Jess som værende for svag til FCK. Ikke som træner og taktiker nødvendigvis, men som leder og kommunikator. Jeg er også ret sikker på, at PC er skuffet over, at han var den som skulle sætte hierarkiet i truppen henover sommeren. Alle har kunnet se, at en af de helt markante udfordringer ved den trup Jess overtog, udover sammensætningen på de enkelte pladser, var, at mange i toppen af hierarkiet ikke spillede og havde en fremtid i FCK. Jeg er sikker på, at PC har været forundret over, at han skulle komme til FCK, før der skete noget på det område. Det kunne naturligvis først løses endeligt, når de enkelte spillere var ude af klubben, men en stærkere karakter end Jess, havde ordnet en del af problemerne gennem dygtig ledelse.

    Derudover er det jo ikke kun fra PC's side, at vi har set små verbale konflikter som er blevet luftet i pressen. Flere spillere - jeg ved de fleste nok er væk nu - har luftet deres sure undertøj i medierne, det tyder altså på, at der er noget omkring Jess som person, som ikke harmonere med den retning PC og ledelsen ønsker FCK skal gå. Hvis man tænker på, hvilke trænertyper PC ellers har arbejdet med, så har der været en tydelighed og no nonsense hos dem, særligt personificeret ved David Nielsen. Dermed ikke sagt, at PC automatisk erstatter Jess med David, det er jeg faktisk ret sikker på, at han ikke gør, men jeg tror, at han leder efter en træner, som kan stå op for bollemælk, når "farlige" journalister som uhyggelige Mads Laudrup går ham lidt på klingen.

  16. #71
    Tilmeldingsdato
    Jun 2011
    Indlæg
    22

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Tror ikke at Jess er den rigtige løsning for FCK. Han har gjort et ok arbejde med at rette truppen op og sætte ny fokus og det synes jeg vi skal sige tak for.
    Men...
    FCK skal bruge en træner der kan respresentere klubben på en optimal måde, kommunikere med omverden og håndtere vanskelige resultater og pres.
    Ting fra i søndags:
    - Fleste tilskuere i Parken siden ombygning!!!
    - Jes's plan B i søndags så ud til at være høje bolte ind i feltet - som vi VED at FCM er rigtig gode til at forsvare - vidste Jess det ikke????
    - Hvis Jess ikke kan håndtere Laudrup bedre i studiet, må han skiftes ud eller på kommunikationskursus der varer mindst 4 uger

    Mvh
    Afi C10-28-131

  17. #72
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af pabbi55 Se meddelelser
    Tror ikke at Jess er den rigtige løsning for FCK. Han har gjort et ok arbejde med at rette truppen op og sætte ny fokus og det synes jeg vi skal sige tak for.
    Men...
    FCK skal bruge en træner der kan respresentere klubben på en optimal måde, kommunikere med omverden og håndtere vanskelige resultater og pres.
    Ting fra i søndags:
    - Fleste tilskuere i Parken siden ombygning!!!
    - Jes's plan B i søndags så ud til at være høje bolte ind i feltet - som vi VED at FCM er rigtig gode til at forsvare - vidste Jess det ikke????
    - Hvis Jess ikke kan håndtere Laudrup bedre i studiet, må han skiftes ud eller på kommunikationskursus der varer mindst 4 uger

    Mvh
    Afi C10-28-131
    Jeg er helt enig omkring kommunikationen, det var horribelt. Men jeg vil gerne gentage mig selv og mange andre - hvad skulle Jess have gjort spillemæssigt? FCM lukker os ned centralt og tvinger os til at smide boldene ud på kanten, hvor vi ikke har hverken flair, speed eller teknik?

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #73
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Jeg er helt enig omkring kommunikationen, det var horribelt. Men jeg vil gerne gentage mig selv og mange andre - hvad skulle Jess have gjort spillemæssigt? FCM lukker os ned centralt og tvinger os til at smide boldene ud på kanten, hvor vi ikke har hverken flair, speed eller teknik?
    Lad mig lige vende den om, for det er vel ok, at man viser utilfredshed uden at skulle afrapportere et taktisk alternativ: Skal vi bare acceptere, at FCM så let kan lukke os ned?

  20. De følgende 7 brugere er enige:

  21. #74
    Tilmeldingsdato
    Jun 2011
    Indlæg
    22

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    God pointe Loko, men jeg nægter at tro på at FCK ikke kan komme op med en løsning der er bedre. Du må vide at det er hvad FCM vil gøre hvis de kommer foran, selv jeg vidste det :-).
    ...og så kommer vi til det afgørende punkt - en træner som kan løse dette og Jess der ikke kunne løse det.
    Jeg ved det ikke er nemt, men vi betaler ham mange millioner for at løse netop problemer som dette og hvis han ikke kan så må vi sende ham videre.
    -
    Jess blev mester med FCM - men FCK var nede og FCM's trup var virkelig god og det var ikke Jess der havde skabt truppen.

    Så - jeg siger igen - vi skal have en træner der er FCK værdig...

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #75
    Tilmeldingsdato
    Jun 2011
    Indlæg
    22

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    det er netop pointen Søren...lige på

    Vi så hvordan Brøndby skiftede taktik i kampen mod FCM med stor success...

Side 5 af 47 FørsteFørste ... 234567815 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Skal Ståle Solbakken fyres?
    By Casper the ghost in forum De korte linier
    Svar: 101
    Sidste Meddelelse: 20.09.09, 09:28
  2. Var det klogt af EfB at sælge Jess Thorup?
    By TurboGnu in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 25.09.05, 22:15
  3. skal backe fyres nu?
    By faxepikhår in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 02.12.03, 14:19
  4. Skal Backe fyres?
    By Bill Ward in forum De korte linier
    Svar: 28
    Sidste Meddelelse: 02.06.03, 11:28

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •