Se afstemningsresultater: Skal Jess Thorup fyres?

Stemmeafgivere
402. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja

    283 70.40%
  • Nej

    119 29.60%
Side 6 af 47 FørsteFørste ... 345678916 ... SidsteSidste
Viser resultater 76 til 90 af 704

Emner: Skal Jess Thorup fyres?

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    119

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af pabbi55 Se meddelelser
    God pointe Loko, men jeg nægter at tro på at FCK ikke kan komme op med en løsning der er bedre. Du må vide at det er hvad FCM vil gøre hvis de kommer foran, selv jeg vidste det :-).
    ...og så kommer vi til det afgørende punkt - en træner som kan løse dette og Jess der ikke kunne løse det.
    Jeg ved det ikke er nemt, men vi betaler ham mange millioner for at løse netop problemer som dette og hvis han ikke kan så må vi sende ham videre.
    -
    Jess blev mester med FCM - men FCK var nede og FCM's trup var virkelig god og det var ikke Jess der havde skabt truppen.

    Så - jeg siger igen - vi skal have en træner der er FCK værdig...
    Hvilke af vores X antal centrale midtbanespillere skulle ændre noget? Det falder ikke tilbage på Thorup at vi IGEN er ved at bygge en skæv trup op.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #77
    Tilmeldingsdato
    Jun 2011
    Indlæg
    22

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    der mangler åbenbart et taktisk alternativ i indlægget...
    Er ikke træner og har mest spillet på mål, men mit bud er som følger:
    1. Hvor kan vi finde et hold der har brug for en taktik som her? Lad os f.eks. kigge på Barcelona
    2. Hvad gør Barcelona?
    a. De har aldrig brugt høje indlæg i feltet
    b. De bruger driblere og hurtigt spil
    3. Har FCK driblere i truppen?
    a. Biel, Wind, Ísak, Andri, Højlund (Falk var jo ikke med)
    4. Kan FCK sætte hurtigt spil op
    a. Det har vi i mange af kampene
    5. Vil FCM forvente at FCK presser op igennem midten?
    a. Nej

    Jeg er selvfølgelig klar over at FCK ikke er Barcelona, men FCM er heller ikke på højde med noget Spansk hold

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #78
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af pabbi55 Se meddelelser
    3. Har FCK driblere i truppen?
    a. Biel, Wind, Ísak, Andri, Højlund (Falk var jo ikke med)
    Skal ikke kloge mig på de nye folk, men udover til dels Falk vil jeg ikke betegne nogle af de nævnte som driblere. Daramy var en dribler.

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #79
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Man får i hvert fald fornemmelsen af, at miljøet mellem træneren og sportsdirektøren ikke er helt optimalt. For mig at se, så synes jeg det lugter af, at PC helt overordnet ser Jess som værende for svag til FCK. Ikke som træner og taktiker nødvendigvis, men som leder og kommunikator. Jeg er også ret sikker på, at PC er skuffet over, at han var den som skulle sætte hierarkiet i truppen henover sommeren. Alle har kunnet se, at en af de helt markante udfordringer ved den trup Jess overtog, udover sammensætningen på de enkelte pladser, var, at mange i toppen af hierarkiet ikke spillede og havde en fremtid i FCK. Jeg er sikker på, at PC har været forundret over, at han skulle komme til FCK, før der skete noget på det område. Det kunne naturligvis først løses endeligt, når de enkelte spillere var ude af klubben, men en stærkere karakter end Jess, havde ordnet en del af problemerne gennem dygtig ledelse.

    Derudover er det jo ikke kun fra PC's side, at vi har set små verbale konflikter som er blevet luftet i pressen. Flere spillere - jeg ved de fleste nok er væk nu - har luftet deres sure undertøj i medierne, det tyder altså på, at der er noget omkring Jess som person, som ikke harmonere med den retning PC og ledelsen ønsker FCK skal gå. Hvis man tænker på, hvilke trænertyper PC ellers har arbejdet med, så har der været en tydelighed og no nonsense hos dem, særligt personificeret ved David Nielsen. Dermed ikke sagt, at PC automatisk erstatter Jess med David, det er jeg faktisk ret sikker på, at han ikke gør, men jeg tror, at han leder efter en træner, som kan stå op for bollemælk, når "farlige" journalister som uhyggelige Mads Laudrup går ham lidt på klingen.
    100% enig.

    PC var "flink" mod Jess i de allerførste interviews - bl.a. ved at sige, at Jess da sikkert var en af de trænere, som han ville kigge i retning efter, hvis han havde været sportsdirektør for FCK i efteråret 2020. Men selv dér bakkede han ikke 100% op. Han savnede vildskab, han annoncerede potentielt blodbad i sommerpausen, og som du skriver, har han siden også sat sig i spidsen for at banke hierarkiet på plads i truppen. Noget, der vel burde være en træners job.

    Siden kan jeg ikke mindes, at PC har været ude i store, rosende taler for Jess. Tværtimod har han givet ham et hak i tuden flere gange - bl.a. ved at kritisere Jess ved dumt at melde ud, hvilke profiltyper FCK/PC var på udkig efter og dermed "skrue prisen 30% op", og i denne sag kunne PC let have sagt noget pladder a la, at Jess udtalelse bare var et menneskeligt udtryk for frustration lige efter en kamp, når vi nu alle i FCK så gerne vil være og ligge nr. 1.

    Men det gør PC ikke. Han stikker til Jess, mens han ikke er bleg for at skamrose Ståle og Ståles betydning for FCK.

    PC er helt klart formet af typer som Ståle og Holmstrøm. Om Kvist ville det eller ej, fik han i al fald ikke noget nyt FCK-DNA ind ad døren med PC. Det er jeg personligt meget glad for, selv om jeg tvivler på, det helt var Kvists plan. For set udefra virker det som om, at Kvist og bestyrelsen ansatte to herrer, som bestemt ikke kan særlig godt sammen.

    Jeg kan godt lide Jess som menneske, og ser vi bort fra FCM-kampen (selv om det er svært), har Jess og trænerteamet i den grad ramt meget rigtigt i sæsonopstarten. Men jeg tror, Jess' snor er meget kort - og jeg tror helt ærligt også, at Jess føler sig presset af PC. For der bliver jo også stukket tilbage, når Jess f.eks. åbner op for, at han ikke er super tilfreds med det netop overståede transfervindue.

    Vinder vi ikke mesterskabet i år, tør jeg godt vædde på, at Jess er fortid i FCK, med mindre vi viiiirkelig præsterer godt i Europa (aka semifinale/finale). I al fald hvis det står til PC.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #80
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    320

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Hvis bemærkningen om at Thorup lige havde kostet ham 30% mere skal tages som en kritik (og det tror jeg ikke den skal - det lød mere som en markering af hvem der bestemmer den slags), så skal det også med at PC i flere omgange har rost Thorup og staben for stærkt trænerarbejde.

    PC kan meget muligt være utilfreds med Thorups' kommunikative evner. Men hvem er ikke det?

    Men på det taktiske/fodboldmæssige lader han til at være fint tilfreds. Indtil videre.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #81
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,139

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Jeg er absolut ikke på fyr Jess-galajen - endnu!

    Men hvem er det tænkte alternativ? Hvem ville være PCs udvalgte?
    Krølben

    Et forsigtigt bud (uden at være sikker i øvrigt) kan være, at der hentydes til vi ikke ved, om vi har to liv og derfor ikke kan spå om vi kan give vores to liv til Brøndby IF.
    Krølben's Avatar

  12. #82
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Bo Svensson ville have været det oplagte valg, hvis nu PC var blevet hentet inden man hentede Thorup. Men nu er Bo vistnok første mand på shortlisten, hvis Jesse Marsch bliver fyret i RB Leipzig..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  13. De følgende 4 brugere er enige:

  14. #83
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    25 min inde i kampen imod NFC - ja det skal han. Tager Højlund ud efter 25 min…. Hvis PC kunne fyrre ham ved halvleg, så fint med mig

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #84
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    182

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Neestrup som cheftræner. Fantastisk talentfuld, og med den pondus som JT ikke har. Thorup gør vores klub til grin, med hans kommunikation. Jeg er flov helt ind til benet..
    Kampen vi har gang i, ser heller ikke super godt ud. Jesus christ mand.

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #85
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Hvis det her er Thorup uden snydekoden Daramy, så er vi fandme fucked indtil PC trykker på fyrings-knappen..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  19. De følgende 11 brugere er enige:

  20. #86
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Hvis det her er Thorup uden snydekoden Daramy, så er vi fandme fucked indtil PC trykker på fyrings-knappen..
    Er det ikke nærmere PC der skal fyres, for at ignorerer at Thorup flere gange kaldte på erfarne offensive forstærkninger. For til sidst at give ham en 18 årig islænding.

  21. De følgende 4 brugere er enige:

  22. #87
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af pouljensen Se meddelelser
    Er det ikke nærmere PC der skal fyres, for at ignorerer at Thorup flere gange kaldte på erfarne offensive forstærkninger. For til sidst at give ham en 18 årig islænding.
    Hov, hov! Du glemmer "han er bedst til træning" Singh!!!

  23. #88
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    I de sidste 180 spilleminutter har vi spillet 60 minutter i overtal og 90 minutter mod et midterhold fra 1. division. I den periode har vi scoret 0! mål. Jeg gentager: 0! mål.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  24. De følgende 10 brugere er enige:

  25. #89
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af JoséStardust Se meddelelser
    Hvis bemærkningen om at Thorup lige havde kostet ham 30% mere skal tages som en kritik (og det tror jeg ikke den skal - det lød mere som en markering af hvem der bestemmer den slags), så skal det også med at PC i flere omgange har rost Thorup og staben for stærkt trænerarbejde.

    PC kan meget muligt være utilfreds med Thorups' kommunikative evner. Men hvem er ikke det?

    Men på det taktiske/fodboldmæssige lader han til at være fint tilfreds. Indtil videre.
    Jeg vil gerne korrigere mit svar: Jeg tror, at Jess kan være fortid før sommerpausen...
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  26. De følgende 3 brugere er enige:

  27. #90
    Tilmeldingsdato
    Aug 2017
    Indlæg
    132

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Han skal fyres nu, ja.
    Det kan ikke være tilfældigt at Danmarkshistoriens to pinligste katastrofer fandt sted med præcis 100 års mellemrum; i 1864 og 1964.

  28. De følgende 6 brugere er enige:

Side 6 af 47 FørsteFørste ... 345678916 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Skal Ståle Solbakken fyres?
    By Casper the ghost in forum De korte linier
    Svar: 101
    Sidste Meddelelse: 20.09.09, 09:28
  2. Var det klogt af EfB at sælge Jess Thorup?
    By TurboGnu in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 25.09.05, 22:15
  3. skal backe fyres nu?
    By faxepikhår in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 02.12.03, 14:19
  4. Skal Backe fyres?
    By Bill Ward in forum De korte linier
    Svar: 28
    Sidste Meddelelse: 02.06.03, 11:28

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •