Se afstemningsresultater: Skal Jess Thorup fyres?

Stemmeafgivere
402. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja

    283 70.40%
  • Nej

    119 29.60%
Side 16 af 47 FørsteFørste ... 61314151617181926 ... SidsteSidste
Viser resultater 226 til 240 af 704

Emner: Skal Jess Thorup fyres?

  1. #226
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Sreq Se meddelelser
    Tror de færreste er tilfredse med Jess, og undertegnede er der heller ikke synderligt imponeret, men man må simpelthen også se på PCs præstationer. Vi står næsten samme sted som da Ståle blev fyret, dvs. der skal ryddes gevaldigt op i truppen.

    Mukairu, Babacar, Singh og Karamoko skal jo allerede skippes videre efter hhv. 6 og 12 måneder. Det er jo fuldstændig vandvittigt. I følge Transfervinduet forsøger klubben da også at få sendt flere af dem videre i teksten, så internt tror man jo heller ikke på spillerne. Diks startede som lyn og torden, men er senere hen stagneret fuldstændig - i flere tilfælde har han vist et skræmmende lavt niveau, så den goodwill han opbyggede i starten af sidste sæson er også ved at løbe ud.

    Så på trods af Jess' slatne fremtræden og kedelige taktiske dispositioner, så har han så sandeligt heller ikke fået meget hjælp oppe fra.

    Som jeg skrev i transfertråden, så bør man nok også se sig om efter en VB med større kvalitet end VK. Træerne vokser ikke ind i himlen, og man bør ikke hænge sin hat på de unge. De er simpelthen for svingende i deres præstationer.

    Troen på CL er ikke eksisterende pt.
    For mig at se er der en del af det seneste års indkøb, som det er meget svært at konkludere særlig meget på. Dels fordi flere af dem har spillet meget lidt, dels fordi taktikken på holdet har svinget, hvilket er svære omstændigheder at træde ind på et hold under.

    PC har sikkert fejlet, men lige nu er jeg mest træt af Thorup, der lader til at mangle en klar filosofi, hvilket jeg tror er en del af grunden til, at han har så svært ved at få en på papiret stærk trup til at præstere kontinuerligt.

    Men for min skyld skiftede vi gerne dem begge ud.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #227
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    6 point imod BIF og Randers og Champions League.

    Så bliver JT.

    Ellers er det bare ud ud ud ud!!
    For min skyld gerne Neestrup som afløser, hvis økonomien ikke holder til mere…

    Zan

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #228
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Thorup må være færdig. Efter 2 år har vi stadig ingen plan, og det der med at kombinere sig igennem i små rum er flot, når det lykkes, men det kræver altså nogle virkelig dygtige spillere, hvis det skal holde.

    Men PC er også til diskussion. Han reddes lidt af, at Thorup ikke har nogen klar linje, så det er sgu også svært at købe ind til, men hold kæft han har smidt mange penge efter middelmådighed. Jeg er rystet og hele vores sportslige ledelse - lige fra bestyrelsen til træneren.

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #229
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    6 point imod BIF og Randers og Champions League.

    Så bliver JT.

    Ellers er det bare ud ud ud ud!!
    For min skyld gerne Neestrup som afløser, hvis økonomien ikke holder til mere…

    Zan
    Ja det meget godt opsummeret og et tænkeligt scenarie.

    Der er godt nok pres på JT. Hvis vi taber mod BØF på Søndag, så tror jeg han får kniven med en meget stor sandsynlighed.

    Velkommen til den nye sæson :)

  8. #230
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    6 point imod BIF og Randers og Champions League.

    Så bliver JT.

    Ellers er det bare ud ud ud ud!!
    For min skyld gerne Neestrup som afløser, hvis økonomien ikke holder til mere…

    Zan
    Jeg er enig i det meste, bare ikke Neestrup. Neestrup er en del af projektet, og dermed en del af problemet.

    Det havde været noget andet, hvis Jess havde været den magtliderlige type, hvis ord altid er lov. Men PC's ledelsesstil er netop inkluderende, og assistere har ret stor indflydelse. Netop derfor ser jeg ikke Neestrup som en løsning, men som en del af problemet.

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #231
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    164

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Jess Thorup virker på mig som en sympatisk og hårdt-arbejdende mand. Han har bare ikke formået at udvikle hverken holdet eller spillestil. Hans taktiske analyser er nærmest ikke eksisterende, og hans typiske svar er: Jeg må lige hjem og have set kampen igennem. Det burde stå lysende klart for ham, hvad problemerne er hvis det skal være muligt for ham at rette op på det. Han fremstår inkompetent og som en mand der famler i blinde. Vi har brug for en fodbold-kompetent træner i Fck og en med en masse visioner og ingen af delene er Jess. Så der er ingen anden vej end at skille sig af med ham. Hvem skal så afløse Jess og hvem har kvaliteten og kompetencen ?
    Jeg synes Kjetil Knutsen fra Bodø/Glimt er et godt bud.
    ____________________
    Lad være med at diskutere med en idiot !!!
    Han vil trække dig ned på hans niveau,
    og vinde diskussionen p. g. a. hans erfaring på dette niveau.

  11. De følgende 8 brugere er enige:

  12. #232
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Jeg ved ikke om det er fornuftigt at fyre Thorup på nuværende tidspunkt. En ny træner vil have misset hele opstartsperioden og vil stå i en lignende position som da Thorup først kom til. Selvom holdets tilstand er bedre nu for en ny træner end da Thorup kom til, så vil presset være betydeligt højere, da der er Champions League kvalifikation på spil. Derudover er der vel ikke engang blevet købt ind til Thorups spillestil, så en ny træner vil måske have endnu sværere ved at kunne indføre sin foretrukne spillestil. Dertil kommer at sædet forhåbentligt også brænder under PC, som man dog også må formode har haft svære vilkår, når der skal købes ind til en kontinuerligt skiftende spillestil, hvor det ønskede udtryk næppe bliver oversat til virkelighed. PC og Thorup virker til at være et umage par, men det er heller ikke godt at fyre Thorup for så efterfølgende at fyre PC for så står en ny sportsdirektør i den præcist samme situation som PC gjorde da han kom til (en sportslig organisation som han ikke har sammensat men har ansvaret for).

  13. De følgende 5 brugere er enige:

  14. #233
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,593

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    6 point imod BIF og Randers og Champions League.

    Så bliver JT.

    Ellers er det bare ud ud ud ud!!
    For min skyld gerne Neestrup som afløser, hvis økonomien ikke holder til mere…

    Zan
    Og hvad så hvis det bliver til 6 point mod BIF, Randers og CL. Og for den sags skyld 3 point mod Lyngby? Men vi så til gengæld får 1 point i de følgende fire kampe mod FCN, SIF, OB og FCM? Hvilket - holdets nuværende forfatning in mente - slet ikke er et urealistisk scenarie. Så står vi med 13 point for 10 kampe. Skal vi så alligevel fyre Thorup? Eller lige tage oktober måned med og se, om ikke vi kan komme i gang igen?

    Det holder ikke at basere svaret på spørgsmålet om, hvorvidt Thorup skal blive eller gå, på resultatet af få kampe. Thorup har haft 2 år nu. Ja der er skiftet voldsomt ud i truppen, ja en masse nyt har skullet bygges op, ja den slags skal man have tålmodighed med også i en utålmodig klub som vores. Det synes jeg også, at der har været. Tålmodighed og vilje til at forsøge forandringerne.

    Men JT har haft i hvert fald 3 gange en halvsæson til forandringerne, og der er købt spillere ind for ca. 150 mio. kr. Og vi ligner stadig et hold, der leder efter det endelige udtryk - efter et forår hvor mesterskabet hovedsageligt kom hjem pga. en fantastisk defensiv (modsat ambitionen om at spille underholdende, offensiv fodbold).

    Thorup skal ud, hvis man ikke tror på, at vi kommer til at se noget bedre ud - spille- som resultatmæssigt - fremadrettet. Vi skal kunne se den fremgang allerede over de næste få kampe, men det skal så også holde over længere tid.

    Personligt tror jeg ikke på projektet længere. Sæsonstarten har endeligt knækket min tålmodighed med Projekt Jess. Jeg kan simpelthen ikke se, hvordan vi pludselig skulle flytte os markant i de dele af spillet, der fortsat ikke fungerer. Vallys og Dessers som tilføjelser eller ej. Vi har brug for noget helt andet end den sære blanding af indendørs fodbold og Thomas Franks processer, som vi er vidne til.

    Det primære - og helt elendige - argument for at holde på Thorup er for mig pt. en mistillid til, at PC & co. kan finde et alternativ, der hurtigt kan rette op på det her.
    "Gedanken ohne Inhalt sind leer, Anschauungen ohne Begriffe sind blind"


  15. #234
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Jeg har været pro-Jess igennem lang tid, men jeg må sige, at tålmodigheden efterhånden er ved at være brugt op. Det er som om at det konstant er 1 skridt frem, og to tilbage. Helt tilbage i efteråret, hvor han blev ansat, fandt vi også det udtryk, vi gerne vil arbejde videre med i form af dedn nuværende 4-3-3 og højt pres. Det lykkedes i et par kampe i efteråret at praktisere rigtig seværdig fodbold, og jeg havde høje forventninger til, at vinterpausen skulle gøre udtrykket endnu mere tydeligt og holdet endnu stærkere. Men det modsatte skete. Vi spillede ikke en god forårssæson, og fandt aldrig rigtig det samme spillemæssige udtryk fra efterårets sidste kampe igen. Og sådan har det været on/off lige siden Thorup er tiltrådt. Når vi endel,ig sætter en resultatmæssig stime sammen, så er det sjældent på baggrund af godt såil. Jo måske lige med undtagelsen afsidste sommer, hvor vi rent faktisk både spillede godt og leverede resultater, indtil Daramy, Zeca og Falk måtte forlade holdet. Det er selvfølgleig en vanvittig hård skæbne at skulle vinke farvel til 3 så markante skikkelser, på kort tid, og dermed var Thorup jo egentlig undskyldt. Men vi har altså ikke siden formået at finde ind i samme rytme, og der er nu gået et år. Det er simpelthen ikke rimeligt, at der skal gå så lang tid, og man er nødt til at stille spørgsmålstegn ved, om Thorup er dygtig nok, til at få sine ideer indprentet hos spillerne. Om det skyldes manglende taktiske evner eller manglende evner til at formidle den taktiske masterplan, er ikke til at sige, men faktum er, at vores udtryk er, og har været, haltende over en alt for lang periode nu. Og det er bare ikke godt nok. Vi skal både have de bedste spillere og den bedste træner. For det er det vi betaler for!

  16. De følgende 5 brugere er enige:

  17. #235
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg ved ikke om det er fornuftigt at fyre Thorup på nuværende tidspunkt. En ny træner vil have misset hele opstartsperioden og vil stå i en lignende position som da Thorup først kom til. Selvom holdets tilstand er bedre nu for en ny træner end da Thorup kom til, så vil presset være betydeligt højere, da der er Champions League kvalifikation på spil. Derudover er der vel ikke engang blevet købt ind til Thorups spillestil, så en ny træner vil måske have endnu sværere ved at kunne indføre sin foretrukne spillestil. Dertil kommer at sædet forhåbentligt også brænder under PC, som man dog også må formode har haft svære vilkår, når der skal købes ind til en kontinuerligt skiftende spillestil, hvor det ønskede udtryk næppe bliver oversat til virkelighed. PC og Thorup virker til at være et umage par, men det er heller ikke godt at fyre Thorup for så efterfølgende at fyre PC for så står en ny sportsdirektør i den præcist samme situation som PC gjorde da han kom til (en sportslig organisation som han ikke har sammensat men har ansvaret for).
    Det helt oplagte for mig, ville jo være at sende tøjlerne videre til Neestrup. Han har i den grad personligheden og karismaen til at stå i spidsen for os, og det ville være fint at give ham en halvsæson til at bevise sig - så kan man hente en ny træner til vinter, hvis Nees ikke lever op til forhåbningerne.

  18. De følgende 5 brugere er enige:

  19. #236
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    643

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Man kan selvfølgelig argumentere for, at der har været stor udskiftning i truppen, at det har talt mod kontinuiteten. Men det er alt andet lige slående så lidt stabilitet der har været under Thorup.

    Nuvel, de sidste sæsoner under Ståle var ikke specielt mindeværdige, men han stod for et system med stabilitet som en af kernerne. Det skal ikke forstås som en "Ståle tilbage" sang, men det har altid været en af dyderne i FCK, den der maskine der bare kværner de andre. Det virker så sårbart som det er nu, der skal så lidt til at vælte korthuset, og dette mod oprykkere vi på en dårlig dag som minimum bør få et point mod.

    Det er den manglende udvikling og stabilitet samt mangel på udtryk der bekymrer mig mest.
    Sidst redigeret af Fc Devil : 01.08.22 kl. 08:51

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #237
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Fc Devil Se meddelelser
    Det er den manglende udvikling og mangel på udtryk der bekymrer mig mest.
    Det, der bekymrer mig helt vildt, er, at vi igen og igen (og igen) bliver outsmarted af trænere fra jyske lortehold. Jeg mener at huske, at Horsens' træner undredede sig over, hvor nemt det var i Parken, og hvis man så på Viborgs spillere, så var de flade 5 minutter inde i 2. halvleg, og alligevel havde de en plan, der virkede. Vi ser heller aldrig interviews fra Thorup, hvor han i få ord forklarer, hvad der gik galt, eller hvad vi skal reagere på.

    Det helt store spørgsmål er jo, om det bare er udtryk for, at Thorup i bund og grund er pivringe?

    Jeg er ikke tilhænger af, at vi Real Madrid-like skifter træner, hvis vi ikke vinder, alt, alt. På den anden side kan det her jo ikke fortsætte.

  22. De følgende 12 brugere er enige:

  23. #238
    Tilmeldingsdato
    May 2009
    Indlæg
    364

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Min grænse er nu nået, selvom jeg har haft tålmodighed med Projekt Thorup længe.

    Vi har vel ikke set en sådanne kontinuerlig test af bundniveau i så mange kampe som under Thorup. Desuden virker han febrilsk med diverse spilsystemer og test af holdopstillinger.

    Og så taler den her opstart helt for sig selv. Katastrofal start resultatmæssigt uanset hvordan vi har spillet.

    Trods vi står overfor CL kval og ny sæson, bliver vi nød til at skifte træner snarere igår end i morgen.

    Desuden er min, og sikkert og mange andres, lyst/motivation/forventningsglæde/spænding mv som der er indeholdt i at være FCK-fan proportionelt dalende med præstationer og Thorups febrilske systemer - og lige nu er det på et meget meget lavt niveau. Dette bliver ledelsen også kommercielt set nødt til at forholde sig til.

  24. De følgende 3 brugere er enige:

  25. #239
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Det, der bekymrer mig helt vildt, er, at vi igen og igen (og igen) bliver outsmarted af trænere fra jyske lortehold.
    Haha ja. Jeg syntes det er ved at være standard med at vi bliver "Outsmarted". jeg kniber mig selv i armen, hver gang modstanderens træner med at grin siger, hvor enkelt det var.

    Seeeeriøst det går mig på :(. kan sgu ikke være rigtigt.

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

  27. #240
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    48

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Jess har indtil nu ikke formået at finde sin bedste opstilling er sin bedste taktik, og det virker også som om, at han famler i blinde. Når vi har haft succes, virker det mere som om, at enkelte spillere har fundet et form-opsving - det reddede os sidste sæson, fordi vores spillere individuelt har høj klasse, og fordi FCM kollapsede.

    Derfor virker det også som "tilfældigt", når noget lykkes. Lige pludselig slår Ísak og Hákon igennem og rammer formen, og så får de bare lov til at blive på holdet. Jeg synes, det er slående, at vores startopstilling mod AaB fra sidste sæson til kampen mod Horsens er identisk pånær Vavro. Det peger for mig bare på, at Thorup ikke ændrer på noget, før det går galt. Der er ingen fleksibilitet, intet taktisk oplæg, ingenting. Det er det mest skræmmende.

    Bottom line: Det er tid til at sige NO til JESS. Hellere i går end i dag.
    "everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die"

  28. De følgende 6 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Skal Ståle Solbakken fyres?
    By Casper the ghost in forum De korte linier
    Svar: 101
    Sidste Meddelelse: 20.09.09, 09:28
  2. Var det klogt af EfB at sælge Jess Thorup?
    By TurboGnu in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 25.09.05, 22:15
  3. skal backe fyres nu?
    By faxepikhår in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 02.12.03, 14:19
  4. Skal Backe fyres?
    By Bill Ward in forum De korte linier
    Svar: 28
    Sidste Meddelelse: 02.06.03, 11:28

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •