Se afstemningsresultater: Skal Jess Thorup fyres?

Stemmeafgivere
402. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja

    283 70.40%
  • Nej

    119 29.60%
Side 36 af 47 FørsteFørste ... 263334353637383946 ... SidsteSidste
Viser resultater 526 til 540 af 704

Emner: Skal Jess Thorup fyres?

  1. #526
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Jeg mener ikke at tidspunktet er særlig godt til at fyre en cheftræner. Det er selvfølgelig svært at finde et godt tidspunkt at fyre træneren på, da man jo typisk fyrer vedkommende når tingene ikke fungerer. På et eller andet tidspunkt skal man jo trykke på aftrækkeren – især hvis man ikke har tillid til træneren (både ledelsen og spillerne).
    Aktuelt mener jeg godt, at en fyring til Thorup kan forsvares trods tidspunktet er uhensigtsmæssigt. Det ligner ikke, at han er i stand til at redde resten af sæsonen og gruppen i Champions League er så stærk, at europæiske kampe efter vinterpausen er svært usandsynlige, så skal man beholde ham, skal det være fordi, der fortsat er tiltro til ham. Det er bare svært at have lige nu. Der er vel ingen der kan se, hvad det er vi vil mere og de få udmeldinger vi får fra træneren/klubben passer ikke (og ellers udfører spillerne det bare ikke). Vi har efter omkring to år efter Thorup kom til øjensynligt ikke et koncept vi kan bygge videre på og når tingene bliver svære (eksempelvis hvis modstanderen gør det godt), så falder vi fra hinanden. Derudover er dispositionerne blevet mere og mere besynderlige. Det kan selvfølgelig bare være rotationsprincippet, men det er svært at finde hoved eller hale i.
    Som påpeget mange gange tidligere, så peger pilen dog også på andre. PC har fejlet i at give Thorup de bedste forudsætninger. Jeg er med på, at vi er et sælgende hold og vi ikke kan holde på vores gode spillere for evigt, ligesom vi i højere grad skal være afhængige af unge spillere. Men aktuelt er vi for sårbare på afgørende positioner og har bare ikke en stærk nok bænk. En kritik af Ståle var, at han ikke fik nok for pengene der blev brugt på spillere – den samme kritik kan gentages for PC. Enkelte spillere er købt meget dyrt uden at bidrage med ret meget.
    Det er sikkert også svært at hente spillere til en spillestil, der bliver ændret et par måneder efter, men det understreger vel at Thorup og PC måske ikke er et godt match. Uanset hvad er det på nuværende tidspunkt svært at forestille sig, at vi kan fortsætte med dem begge (Kvist kommer vi næppe af med).

  2. De følgende 9 brugere er enige:

  3. #527
    Tilmeldingsdato
    Jul 2020
    Indlæg
    27

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    I går aftes ændrede jeg mening. Tålmodighed med cheftræneren er afgørende, men min er sluppet op nu. Nu - gerne inden onsdagens kamp - skal vi have en ind, der kan standse blødningen, og i vinterpausen skal vi have en anden og mere permanent løsning klar.

    Jeg kan ikke gennemskue, hvor mange af assistenterne, der skal blive. På kort sigt skal vi have en inspirator ind på en 2-måneders-aftale (type a la David Nielsen), og på længere sigt en fyr med et helstøbt koncept, som ikke kolliderer med klubbens tanker om, hvordan fodbolden skal spilles (onde tunger vil sige, at der ikke er mange koncepter, der gør).

    Og så er der diskussionen om sportsdirektøren: Tidspunktet for at fyre cheftræneren er ikke optimalt, men - hvis man vel at mærke ikke tror på PC - så er tidspunktet for at fyre sportsdirektøren vel tæt på perfekt? Så kan den nye sportsdirektøren være med til at finde den nye træner.

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #528
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    100

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Hvis alle er enige om at Jess skal fyres har jeg et oprigtigt spørgsmål.

    Hvem skal fyre ham?

    Kan PC? Hvad ville processen være?
    Den Røde Romario
    NEJ! Jeg er ikke Aab-Fan -- Jeg er Erik Bo-Fan

  6. #529
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Jeg har længe ment, at JT skal fyres. Klubben har været resultatblinde og negligeret det meget lave præstationsniveau og manglende udvikling, som har været gældende i to år under JT, afbrudt af nogle få serier af velspillede kampe.

    Timingen; er så snart man har konstateret, at manden ikke er den rette. Det burde være sket efter mesterskabet, men nu sidder vi i det og så er hver dag kostbar. Manden er forkert på alle måder. Jeg har aldrig før oplevet sådan en sabling af træneren, som Per Frimann og Peter Sørensen foretog i går. Så velunderbygget.

    Jeg mener, at vi har ventet alt for længe. Vi er ude over krisestadiet og på vej mod en katastrofe.

    Normalt siger man, at en sæson har 'sat' sig efter 11 runder og forskydninger i tabellen er indenfor niveau af stillingen for det tidspunkt.

    En 'sjov' statistik fra superligaen i det nye år tusinde, så er facts efter 11 runder, for de klubber, der er blevet mestre, at den dårligste placering er en 4. plads - det var os selv i 2000/01-sæsonen og FCN i 2011/12. Der havde vi et pointgns. på 1,82 FCN havde et gns. på 1,73. Den klub, der har haft det laveste pointgns. efter 11 runder og stadig blevet mestre er AaB i sæsonen 2013/14. De havde et gns. på 1,64, men de lå til gengæld nr. 2, så de skulle kun indhente et hold. Sammenholdt med stillingen og vores præstationer, er vi meget tæt på at have solgt sæsonen til en mellem-sæson endnu en gang.

    Mellem-sæson er i min optik et begreb for middelmådighed, der blev introduceret med PC og JT og som absolut ikke hører hjemme i FCK. Alene det faktum, at man vover at introducere sådan et begreb fortæller mig, at man har fat i de helt forkerte mennesker ift. FCK.

    Når Kocho laver en fejl i går og Vavro gør det samme, så er det individuelle fejl, Men når så mange spillere laver så mange fejl, i hver eneste kamp er det udtryk for, at der er noget helt galt på holdet. Der er ingen automatismer, spillerne spiller på bevægelsen ikke på strukturen, dermed bliver spillet langsomt, tøvende, med for mange berøringer og med for mange fejl både offensivt og defensivt. Der peger pilen kun et sted hen.

    Lige nu lyser, blinker, bimler og bamler alle advarselslamper i kontrolpanelet. Hvis ikke klubben skrider ind nu, så er vi meget tæt på, at vi er ude af mesterskabskampen på et historisk tidligt tidspunkt - og vi napper endnu en provinsiel mellemsæson.
    Goldbæks Højrefod


  7. #530
    Tilmeldingsdato
    Jan 2012
    Indlæg
    270

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Hvorfor er jeg ikke stået op til en stor fed fyreseddel til Cluejess???? PC du er fandme ligså uduelig!!!
    Success is temporary, Loyalty is forever!
    Neymar1991's Avatar

  8. De følgende 5 brugere er enige:

  9. #531
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Neymar1991 Se meddelelser
    Hvorfor er jeg ikke stået op til en stor fed fyreseddel til Cluejess???? PC du er fandme ligså uduelig!!!
    Måske skal Lars Seier lige vågne fra sin lørdagsbrandert først. :)
    Det er næppe noget PC kan gøre uden at have ledelsen med inde over beslutningen.

  10. De følgende 7 brugere er enige:

  11. #532
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    483

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Måske skal Lars Seier lige vågne fra sin lørdagsbrandert først. :)
    Det er næppe noget PC kan gøre uden at have ledelsen med inde over beslutningen.
    Hvis de ville have phüret #cluejess nu, havde de gjort der i aftes. Hvis er nederlag til OB var dråben, så havde de været klar allerede til at trykke på knappen. Det sker ikke nu. Men forhåbentlig når vi til, når vi også har fejlet mod Sevilla og Midtjylland
    FORZA KØBENHAVN
    gunner's Avatar

  12. #533
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Jeg tror ikke, man fyrer Thorup inden landskamppausen. Det ville nok skabe så stor uro op til den Champions League kamp, vi har størst sandsynlighed for at vinde, og den efterfølgende udekamp mod den normalt største sportslige konkurrent, at man hellere vil lade Thorup stå i spidsen for holdet i de to kampe, med en lille sandsynlighed for et godt resultat i de to vigtige kampe, kontra at fyre ham og reducere risikoen for et godt resultat yderligere. Så vil man nok hellere vente en uge.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #534
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Superligaen er tabt. Vi bliver ikke mestre i år, så der er ingen grund til at trække pinen ud af hensyn til næste kamp. Når det er sagt, er der selvfølgelig andre overvejelser, som kan påvirke timingen.

  15. #535
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Jeg tror ikke, man fyrer Thorup inden landskamppausen. Det ville nok skabe så stor uro op til den Champions League kamp, vi har størst sandsynlighed for at vinde, og den efterfølgende udekamp mod den normalt største sportslige konkurrent, at man hellere vil lade Thorup stå i spidsen for holdet i de to kampe, med en lille sandsynlighed for et godt resultat i de to vigtige kampe, kontra at fyre ham og reducere risikoen for et godt resultat yderligere. Så vil man nok hellere vente en uge.
    Du kan have ret, min egen erfaring er, at når en central person er organisatorisk død, så går alting omkring vedkommende i stå, mens man venter på det formelle skridt.

    I situationen ville jeg eksekvere nu, velvidende at det er forudsætningen for at komme videre, så man risikerer mere ved at vente.

    EDIT: Der kan jo komme en melding ved middagstid i dag, efter truppen har været samlet.
    Sidst redigeret af Goldbæks Højrefod : 11.09.22 kl. 09:54
    Goldbæks Højrefod

  16. De følgende 7 brugere er enige:

  17. #536
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Jeg tror ikke, man fyrer Thorup inden landskamppausen. Det ville nok skabe så stor uro op til den Champions League kamp, vi har størst sandsynlighed for at vinde, og den efterfølgende udekamp mod den normalt største sportslige konkurrent, at man hellere vil lade Thorup stå i spidsen for holdet i de to kampe, med en lille sandsynlighed for et godt resultat i de to vigtige kampe, kontra at fyre ham og reducere risikoen for et godt resultat yderligere. Så vil man nok hellere vente en uge.
    Jeg tror du har ret. Kommer fyringen, så kommer den næsten med statsgaranti i landsholdspausen (sikkert dagens efter Herning). Mon ikke at Sevilla og FCM er Thorups sidste skud i bøssen. Taber vi begge disse, så må han næsten være fortid, da presset fra fans, sponsorer og medier vil være enormt, ligesom man kan se superligaen sejle væk.
    På den anden side hvis man allerede nu ved, at man vil fyre ham og planen er at Neestrup skal være overgangsfigur, så kan lige så godt gøre det nu. Jeg tror dog personligt ikke, at man er helt der endnu uanset hvor kritiske fans, sponsorer og medier er.

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #537
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser

    EDIT: Der kan jo komme en melding ved middagstid i dag, efter truppen har været samlet.
    Ja bliver han fyret i dag, så må det næsten være mest sandsynlige scenarie. Overlevering af fyring til Thorup nu til formiddag, orientering til spillere ved middagstid (eller hvornår de mødes) og derefter officiel udmelding.

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #538
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Sundays skriver på Twitter, at alt fortsat er godt. Det kan simpelthen ikke passe.

  22. #539
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Du kan have ret, min egen erfaring er, at når en central person er organisatorisk død, så går alting omkring vedkommende i stå, mens man venter på det formelle skridt.

    I situationen ville jeg eksekvere nu, velvidende at det er forudsætningen for at komme videre, så man risikerer mere ved at vente.

    EDIT: Der kan jo komme en melding ved middagstid i dag, efter truppen har været samlet.
    Hvor er det sørgeligt 9 kampe inden i den nye sæson at jeg kigger på statistik der hedder 5 tabte og 4 vundet. jeg NÆGTER at tro på at vi kan blive med det udgangspunkt vi har nu. Vi kommer hvertfald til at tabe minimum 3-5 kampe mere inden sæsonen er omme.

    På den baggrund så skal fyringen komme enten i dag eller i morgen. CL har altid været "Icing on the Cake" for mig. Ingen forventer noget af os der anyway.

    Og så har vi et andet stort problem. som jeg syntes sportspressen ikke er kritiske nok overfor. Det er PC og vores Scouting folk. Medgivet Ryan og Claesson, men så stopper det også for mig. Der bliver nævnt Corner og Daramy (Låneaftale), Vavro. Men det er jo folk vi kender i forvejen.
    Hvor er udviklingen på denne front?. Hvor er vores helt fantastisk netværk som kan finde dygtige spillere i den store verden.

    Ja JT skal fyres, men Jeg tror ikke problemerne på sigt løses, før der sker endnu en oprydning i organisationen. Jeg tror vi går en svær tid i møde "IGEN"

  23. De følgende 3 brugere er enige:

  24. #540
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Hvad angår scoutingen, så er det svært at vurdere udefra, hvor langt ned af listen på den enkelte position, vi ender med at hente fra. Vi ved i princippet ikke, om de forinden udpeger 7 rigtig gode kandidater, men at vi ikke kan få fat på dem, fordi deres klub ikke vil sælge, de er for dyre, eller de selv fravælger FCK, og vi i sidste ende ender med 8. valget.
    En ting er at finde spillere, noget andet er at lokke dem til klubben. Og der ved vi simpelthen ikke nok, for det, vi kan se udefra, er i virkeligheden sportsdirektørens arbejde.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  25. De følgende 7 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Skal Ståle Solbakken fyres?
    By Casper the ghost in forum De korte linier
    Svar: 101
    Sidste Meddelelse: 20.09.09, 09:28
  2. Var det klogt af EfB at sælge Jess Thorup?
    By TurboGnu in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 25.09.05, 22:15
  3. skal backe fyres nu?
    By faxepikhår in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 02.12.03, 14:19
  4. Skal Backe fyres?
    By Bill Ward in forum De korte linier
    Svar: 28
    Sidste Meddelelse: 02.06.03, 11:28

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •