Se afstemningsresultater: Skal Jess Thorup fyres?

Stemmeafgivere
402. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja

    283 70.40%
  • Nej

    119 29.60%
Side 44 af 47 FørsteFørste ... 3441424344454647 SidsteSidste
Viser resultater 646 til 660 af 704

Emner: Skal Jess Thorup fyres?

  1. #646
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af crekke Se meddelelser
    Ståle havde da heller ikke specielt meget erfaring da han startede hos os i 06...


    Selvfølgelig har nogle af spillerne været ude og udtrykke tiltro. Hvad skulle de ellers gøre? Der har også været spillere som har udtrykket manglende tiltro uden at sige det direkte.


    Hvis man er god nok, så er man gammel nok! Ståle var 38 da han startede hos os, og var forholdsvis uprøvet. Det er da heller ikke et faktum at man skal have meget erfaring som spiller for at være en god træner?
    Ståle Solbakken havde et par sæsoner som cheftræner for Ham-Kam som han rykkede op med og sæsonen efter blev kåret til årets træner. Det er selvfølgelig mindre erfaring end eksempelvis Thorup kom med, men trods alt væsentligt mere end Neestrup, hvor Ståle da også kunne læne sig op af sin spillerkarriere.

    Der er vel ingen der har tvunget spillerne til at udtrykke tiltro? Dertil er der da også mange, der ikke har gjort det. Jeg regner ikke med, at spillerne vinder ret meget på at gå i pressen og lyve om at de har tiltro til træneren. Det er naturligvis spekulativt, men jeg kan nu godt formode at de ikke er glade for fyringen.

    Der er ingen der snakker om, at man skal have meget erfaring for at være en dygtig træner eller have en glorværdig spillerkarriere bag sig. Det var da heller ikke det jeg på nogen måde skrev eller mente.

  2. #647
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Jeg tror ikke du skal forvente en helt anden taktik. Neestrup er ikke en Ståle 4-4-2-mand, og han spillede 4-3-3 i Viborg, faktisk ikke ulig den måde FCK spillede på, da Daramy blev solgt - på et langt lavere niveau, naturligvis! Jeg tror og håber til gengæld, at holdet bliver mere tydeligt taktisk, og at vi ser et FCK kan genkendes for at spille på en bestemt måde altid, og ikke famle rundt i blinde uden hverken tydelighed eller en plan B.
    Kører Viborg ikke med en fast spillestil som enhver træner skal rette ind efter?

  3. #648
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    310

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Jeg synes pilen peger mest på truppen (PC).

    Dog fint nok, at uanset hvem som er træner og som taber 6 ud af 10 i suppen - så er det ud. Problemet er blot, at hvad skulle Jess gøre ? Hvem skulle spille i stedet ?

    Ud med PC også, når vi nu er i gang.

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #649
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Lindrup Se meddelelser
    Kører Viborg ikke med en fast spillestil som enhver træner skal rette ind efter?
    Jo, den spillestil blev netop udviklet mellem Neestrup og Fredberg.

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #650
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Jeg tror ikke du skal forvente en helt anden taktik. Neestrup er ikke en Ståle 4-4-2-mand, og han spillede 4-3-3 i Viborg, faktisk ikke ulig den måde FCK spillede på, da Daramy blev solgt - på et langt lavere niveau, naturligvis! Jeg tror og håber til gengæld, at holdet bliver mere tydeligt taktisk, og at vi ser et FCK kan genkendes for at spille på en bestemt måde altid, og ikke famle rundt i blinde uden hverken tydelighed eller en plan B.
    Det er også det jeg tror og håber på. Tydelighed taktisk og tydelige forventninger til spillerne. De skal steppe op nu, hvis de vil spille. Neestrup har desuden noget af det udtryk udadtil, som jeg personligt godt kunne lide hos Ståle. Han viser ærgerrighed, vindermentalitet og er højlydt på bænken.

    Mht dem som havde håbet på et stort trænernavn, så har jeg svært ved at se de oplagte kandidater. Og det er nok også en udfordring, at vi står midt i en sæson og skal skifte, hvorfor det er sværere at finde en kandidat. Hvis det ikke viser sig at være lykkes med Neestrup, så må han køre den så godt som muligt i mål indtil sommer, hvor vi måske kan hente et større navn

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #651
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Denne artikel er rigtig god.

    Jeg synes den beskriver hvorfor JT rent faktisk havde fortjent lang snor, men også hvorfor det er nødt til at slutte.

    KLUMME: Thorup fik genoplivet dødssyg patient

    https://bold.dk/short/FVJz

    Selvom det ikke er voldsomt overraskende eller noget, synes jeg egentlig det er en fin analyse af situationen.

    Zan

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #652
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Denne artikel er rigtig god.

    Jeg synes den beskriver hvorfor JT rent faktisk havde fortjent lang snor, men også hvorfor det er nødt til at slutte.

    KLUMME: Thorup fik genoplivet dødssyg patient

    https://bold.dk/short/FVJz

    Selvom det ikke er voldsomt overraskende eller noget, synes jeg egentlig det er en fin analyse af situationen.

    Zan
    Jeg synes faktisk at FCK bliver gjort dårligere end de var da Ståle blev fyret og JT får kredit for ting, hvor han ikke har gjort en afgørende forskel. Man kan ligeså godt sige ansættelsen af JT var en fejl og at en anden træner også ville kunne ha’ vundet det mesterskab. Da han blev ansat, der skulle der ske forandringer - men jeg er da bestemt ikke enig i mange af de forandringer, som er sket under hans tid.

    Så får han ros for salg af Daramy, Wind, Biel og Stage…. Øhhh de var der allerede og havde vist deres værd. Ok Biel blev langt bedre, men det tror jeg bestemt han var blevet ligemeget hvad, han skulle bruge en indkøringsperiode (og bruges på den rigtige plads).

    Skulle jeg rose JT for noget, så var det brugen af unge spillere….

    JT passede aldrig ind og har resultatmæssigt gjort cirka hvad man skal forvente af en FCK træner, men spillemæssigt og taktisk har vi taget et skridt tilbage.

  12. De følgende 6 brugere er enige:

  13. #653
    TopM er offline Bruger af detailvarer
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    421

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Jeg synes faktisk at FCK bliver gjort dårligere end de var da Ståle blev fyret og JT får kredit for ting, hvor han ikke har gjort en afgørende forskel. Man kan ligeså godt sige ansættelsen af JT var en fejl og at en anden træner også ville kunne ha’ vundet det mesterskab. Da han blev ansat, der skulle der ske forandringer - men jeg er da bestemt ikke enig i mange af de forandringer, som er sket under hans tid.

    Så får han ros for salg af Daramy, Wind, Biel og Stage…. Øhhh de var der allerede og havde vist deres værd. Ok Biel blev langt bedre, men det tror jeg bestemt han var blevet ligemeget hvad, han skulle bruge en indkøringsperiode (og bruges på den rigtige plads).

    Skulle jeg rose JT for noget, så var det brugen af unge spillere….

    JT passede aldrig ind og har resultatmæssigt gjort cirka hvad man skal forvente af en FCK træner, men spillemæssigt og taktisk har vi taget et skridt tilbage.
    Daramy slog først for alvor igennem under Thorup og Biel skriver du også selv udviklede sig enormt under JT. Ståle var gået fuldstændigt i stå, og vi havde været pivelendige i længere tid - også længere tid end under Thorup.

    Ud over det så er der ingen tvivl om, at vi også nu var en situation, hvor der var brug for at starte noget nyt og tydeligere end vi har set i denne sæson so far.

  14. De følgende 11 brugere er enige:

  15. #654
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    25

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Tak for linket!!!

  16. #655
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af TopM Se meddelelser
    Daramy slog først for alvor igennem under Thorup og Biel skriver du også selv udviklede sig enormt under JT. Ståle var gået fuldstændigt i stå, og vi havde været pivelendige i længere tid - også længere tid end under Thorup.

    Ud over det så er der ingen tvivl om, at vi også nu var en situation, hvor der var brug for at starte noget nyt og tydeligere end vi har set i denne sæson so far.
    Enig.

    Jeg tror altså også folk skal vise JT den respekt for de vigtige resultater han trodsalt har skaffet klubben.

    1. Som der rigtig nok bliver nævnt. Det var altså JT der fik Daramy til at shine sidste år og hans "mod" til at bruge ham samt andre unge spillere.
    2. Formå at vinde DM guld i en ekstrem svær tid i klubben, hvor hele organisationen var i ruiner.
    3. En flot kampagne i ECL sidste år.
    4. CL kval i år.

    Når man lister ovenstående op så kan det jo virke surrealistisk at JT så nu bliver fyret. Men med til historien som man ikke kan se ud fra ovenstående resultater er "udvikling" er spillet. Specifikt i denne sæson, hvor Spillet "skulle" have nået nye højder og vi skulle høste frugterne og, hvor vi bare skulle tromle alle i Suppen.

    JT fyringen er helt berettiget set ud fra "Spillet" på banen. Det har simpelthen været horribelt at se på at vi er blevet "Domineret" af i vores øjne bundhold med længde mindre budgetter. Så uagtet af på papiret flotte resultater så vil INGEN FCK træner forblive i sædet med, hvad vi har set på banen.
    Sidst redigeret af EraZ : 20.09.22 kl. 18:40


  17. #656
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Enig.

    Jeg tror altså også folk skal vise JT den respekt for de vigtige resultater han trodsalt har skaffet klubben.

    1. Som der rigtig nok bliver nævnt. Det var altså JT der fik Daramy til at shine sidste år og hans "mod" til at bruge ham samt andre unge spillere.


    Skal man rose JT, så er det altså ikke fordi han har brugt Daramy. Det ville 10 ud af 10 trænere gøre og hans talent var på vej og ikke JT skyld han slog igennem.

    2. Formå at vinde DM guld i en ekstrem svær tid i klubben, hvor hele organisationen var i ruiner.

    Han afslutter to sæsoner og vinder et guld. Det er godt, men igen ikke sindssygt.

    3. En flot kampagne i ECL sidste år.

    Ej, den var ikke flot. Den var faktisk hvad man kunne forvente og måske endda lidt under

    4. CL kval i år.

    Ja, virkelig godt gået. Trods de 2 kampe der skulle til ikke går ind i historiebøgerne

    Når man lister ovenstående op så kan det jo virke en surrealistisk at JT så nu bliver fyret. Men med til historien som man ikke kan se ud fra ovenstående resultater er "udvikling" er spillet. Specifikt i denne sæson, hvor Spillet "skulle" have nået nye højder og vi skulle høste frugterne og, hvor vi bare skulle tromle alle i Suppen.

    JT fyringen er helt berettiget set ud fra "Spillet" på banen. Det har simpelthen været horribelt at se på at vi er blevet "Domineret" af i vores øjne bundhold med længde mindre budgetter. Så uagtet af på papiret flotte resultater så vil INGEN FCK træner forblive i sædet med, hvad vi har set på banen.
    Vi har ikke udviklet os under JT. Du kunne også rose Pc for at stable et bedre hold på benene til JT. Men tak for alt JT - det er ikke hans skyld han ikke passer ind :)

    Hov en masse kommentar til dine påstande… svært lige at se

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #657
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    24

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Daramy var på nippet til at slå igennem og havde allerede i en alder af 17 år spillet rigtig mange kampe. Selvfølgelig er det ikke Thorup der forløser ham. Det var jo bare et spørgsmål om tid.
    M

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #658
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Valid Se meddelelser
    Daramy var på nippet til at slå igennem og havde allerede i en alder af 17 år spillet rigtig mange kampe. Selvfølgelig er det ikke Thorup der forløser ham. Det var jo bare et spørgsmål om tid.
    Ehh hvad?. Det var da 100% JT der forløste Daramy's potentiale. Det kan der ikke være 2 meninger om. Det handler også om modet til at benytte de unge spillere. VK fik også sit gennembrud under JT.

    Et spørgsmålsmål om tid?. Det kan man jo sige om alle talenter, men det er er kun en lille del der rent faktisk for forløst sit fulde potentiale.

    Så jeg er ikke enig med dig :)

  22. De følgende 7 brugere er enige:

  23. #659
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    24

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Sjovt. Sådan ser jeg det slet ikke. Daramy spillede (hurtig tjekket) 44 kampe under Ståle. Under Thorup omkring 28 kampe før han røg til Ajax.

    Jeg husker tydeligt diskutioner om hvorvidt han pumpede for mange jern og om det ødelagt hans fart. Folk var trætte af at han spillede så meget, men han lagde alligevel på for hver kamp. Ham lavede iøvrigt en assist i ståles sidste kamp.

    Thorup har været god og dygtig til at få vores vilde årgang sat i spil. Haraldsen. VK etc. Men det var ikke dem jeg snakkede om :)
    M

  24. #660
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Valid Se meddelelser
    Sjovt. Sådan ser jeg det slet ikke. Daramy spillede (hurtig tjekket) 44 kampe under Ståle. Under Thorup omkring 28 kampe før han røg til Ajax.

    Jeg husker tydeligt diskutioner om hvorvidt han pumpede for mange jern og om det ødelagt hans fart. Folk var trætte af at han spillede så meget, men han lagde alligevel på for hver kamp. Ham lavede iøvrigt en assist i ståles sidste kamp.

    Thorup har været god og dygtig til at få vores vilde årgang sat i spil. Haraldsen. VK etc. Men det var ikke dem jeg snakkede om :)
    Jeg tror du misforstår udtrykket "forløste" eller også gør jeg :).

    Det har intet at gøre med at Daramy spillede 44 kampe under Ståle, hvor han var rimelig ordinær og kom ind som indskiftningsspiller i mange kampe. Et andet eksempel er jo Rasmus Højlund. Det "Potentiale" forløste JT ikke, men træneren i Sturm Graz.

    Det har en kæmpe betydning for især et ungt talent, hvor meget træneren har tillid til vedkommende, ergo er det også mange gange en træneren der skal have kredit for dette.

  25. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Skal Ståle Solbakken fyres?
    By Casper the ghost in forum De korte linier
    Svar: 101
    Sidste Meddelelse: 20.09.09, 09:28
  2. Var det klogt af EfB at sælge Jess Thorup?
    By TurboGnu in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 25.09.05, 22:15
  3. skal backe fyres nu?
    By faxepikhår in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 02.12.03, 14:19
  4. Skal Backe fyres?
    By Bill Ward in forum De korte linier
    Svar: 28
    Sidste Meddelelse: 02.06.03, 11:28

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •