Se afstemningsresultater: Skal Jess Thorup fyres?

Stemmeafgivere
402. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja

    283 70.40%
  • Nej

    119 29.60%
Side 17 af 47 FørsteFørste ... 71415161718192027 ... SidsteSidste
Viser resultater 241 til 255 af 704

Emner: Skal Jess Thorup fyres?

  1. #241
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Jeg har ikke før været på fyringsvognen. Jeg synes Thorups offensive spillestil er attraktiv, og jeg synes at der har været tegn på noget virkelig virkelig godt af og til med blandet andet Sivasspor kampene, og mindes også mod FCN sidste sæson. Men det er simpelthen alt for ukontinuerligt. Jeg savner at se et hold der er bedre end de andre i alle facetter, udholdenhed, teknisk, taktisk.

    Vi har altså nogle VIRKELIG gode spillere, og nogle virkelig gode teknisk gode fodboldspillere. Hvis ikke man kan få mere ud af det end 3 point mod Horsens, AaB og Viborg - så ER man altså ikke FCK træner. Jeg er glad for at være fan af en fodboldklub der rent faktisk giver deres trænere noget tid til at bygge noget op, og det har Thorup fået. Tak for mesterskabet - tid til noget nyt.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  2. De følgende 10 brugere er enige:

  3. #242
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Jeg har spekuleret som en usikker kvinde på, hvem pokker kunne tage over for Thorup, samt hvilke kriterier jeg synes var vigtigst at en ny træner skal have. De kriterier jeg finder centrale for en ny træner er:

    1) Et klart og tydeligt koncept. Samtidig finder jeg det vigtigt, at træneren har klare visioner for offensiv og seværdig fodbold. FCK er i underholdningsbranchen, og det forpligter.

    2) Træneren skal være skarp og tydelig både internt og eksternt. En fin blanding mellem Ståle og Thorup vil vel være optimalt?

    3) Træneren skal have et navn internationalt - nuvel det bør ikke være det primære kriterie - men jeg tror, at FCK har behov for et navn til at supplere det økonomiske trækplaster, hvis vi skal en hylde eller to op. Kald det en Lex Hodgson om du vil!

    4) Træneren skal sætte retningen for klubben de næste mange år. Der var en der skrev, at Thorup var en overgangstræner i FCK. Vores Hareide mellem Olsen og Hjulmand. Jeg er helt enig i den præmis, og derfor finder jeg dette punkt afgørende.

    Jeg har derfor to bud på en kommende træner. Ingen af de to scorer maksimalt på begge parametre, og de er begge fra Norge, hvilket hurtigt kan få folk til at stejle, men som jeg ser det, er de to bedste kandidater Kjetil Knutsen fra Bodø. Som er scorer maksimalt til punkterne 1, 2 og 4 og Ole Gunnar Solskjær, som har vist i Molde og ManU, at han i hvert fald kan fylde punkt 2, 3 og 4 ud.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #243
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af thundersen Se meddelelser
    Og hvad så hvis det bliver til 6 point mod BIF, Randers og CL. Og for den sags skyld 3 point mod Lyngby? Men vi så til gengæld får 1 point i de følgende fire kampe mod FCN, SIF, OB og FCM? Hvilket - holdets nuværende forfatning in mente - slet ikke er et urealistisk scenarie. Så står vi med 13 point for 10 kampe. Skal vi så alligevel fyre Thorup? Eller lige tage oktober måned med og se, om ikke vi kan komme i gang igen?

    Det holder ikke at basere svaret på spørgsmålet om, hvorvidt Thorup skal blive eller gå, på resultatet af få kampe. Thorup har haft 2 år nu. Ja der er skiftet voldsomt ud i truppen, ja en masse nyt har skullet bygges op, ja den slags skal man have tålmodighed med også i en utålmodig klub som vores. Det synes jeg også, at der har været. Tålmodighed og vilje til at forsøge forandringerne.

    Men JT har haft i hvert fald 3 gange en halvsæson til forandringerne, og der er købt spillere ind for ca. 150 mio. kr. Og vi ligner stadig et hold, der leder efter det endelige udtryk - efter et forår hvor mesterskabet hovedsageligt kom hjem pga. en fantastisk defensiv (modsat ambitionen om at spille underholdende, offensiv fodbold).

    Thorup skal ud, hvis man ikke tror på, at vi kommer til at se noget bedre ud - spille- som resultatmæssigt - fremadrettet. Vi skal kunne se den fremgang allerede over de næste få kampe, men det skal så også holde over længere tid.

    Personligt tror jeg ikke på projektet længere. Sæsonstarten har endeligt knækket min tålmodighed med Projekt Jess. Jeg kan simpelthen ikke se, hvordan vi pludselig skulle flytte os markant i de dele af spillet, der fortsat ikke fungerer. Vallys og Dessers som tilføjelser eller ej. Vi har brug for noget helt andet end den sære blanding af indendørs fodbold og Thomas Franks processer, som vi er vidne til.

    Det primære - og helt elendige - argument for at holde på Thorup er for mig pt. en mistillid til, at PC & co. kan finde et alternativ, der hurtigt kan rette op på det her.
    Det er vel ikke super mærkeligt at vurdere en træner ud fra resultater?

    Og jeg står da 100 procent ved, at hvis han i denne måned henter 6 point og bringer os i CL - krydret med sommerens mesterskab, jamen så skal manden have mere snor i min bog.

    Jeg er såmænd enig i der er en kæmpe problematik lige nu, og jeg bestemt heller ikke tilfreds. Mildt sagt… Vi skulle have bygget videre på et mesterskab, og ud kommer et nærmest knækket hold. WTF!?

    Jeg er bare heller ikke helt hysterisk.

    Ærligt, ville det (i min bog) være rimelig vanvittigt at fyre ham nu. Jeg er med på det kan skabe en trodsreaktion, men så skal man fandme tro på Neestrup kan stå distancen de næste 3 uger.

    Målt på likes er det folks overvejende mening at han skal ud med det samme. Fair nok.

    For mig har mesterskabet givet ham en lille trumf - den udløses nu i nævnte ultimatum.

    Lever han op til det, vil jeg gerne vædde en månedsløn på at vægten herinde bliver mere lige…

    Men, august måned bliver lidt af en gyser på mange fronter.

    Zan

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #244
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Det er vel ikke super mærkeligt at vurdere en træner ud fra resultater?
    Det er der absolut intet mærkeligt i.

    Altså kommer der 6 point og CL gruppespil på menuen så er der vel ingen tvivl om JT bliver på posten. Der er vist kun de Ultra fanatiske "haters" der har en våd drøm om JT så bliver fyret. Når det så er sagt, så kan jeg sagtens se et scenarie, at JT bliver smidt på porten allerede Søndag efter et nederlag til BØF. Så er vi allerede langt bagud i tabellen. Vi har jo bare set fra tidligere sæsoner, at en dårlig sæson start virkelig bider os selv i røven længere henne i sæsonen.

    Jaa der er ikke langt fra Succes til Fiasko... Det så jo så godt ud i træningskampene mod Fayenoord og Brugge. Igen et tegn på, man ikke skal lægge for meget værdi i sådan type kampe. Falsk tryghed..

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #245
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Altså kommer der 6 point og CL gruppespil på menuen så er der vel ingen tvivl om JT bliver på posten.
    Det er desværre nok ikke så sandsynligt, at det sker. CL kvallen bliver formentlig en 50/50 med mindre vi trækker tyrkerne, hvor vi så er pæne underdogs. Vi er (små) favoritter mod BIF og Randers, så sandsynligheden for at alle tre ting sker (CL kval + 6 point) er ikke voldsom stor (jeg vil sætte sandsynligheden til 25%). Så hvis det er vores ultimatum for, at Thorup bliver, ja så er han nok snart fyret.....

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Når det så er sagt, så kan jeg sagtens se et scenarie, at JT bliver smidt på porten allerede Søndag efter et nederlag til BØF. Så er vi allerede langt bagud i tabellen. Vi har jo bare set fra tidligere sæsoner, at en dårlig sæson start virkelig bider os selv i røven længere henne i sæsonen.
    Det vil alligevel chokere mig ret meget, hvis han fyres ved et nederlag søndag. Godt nok vil/er pointhøsten elendig, men vores formodede konkurrenter om guldet FCM (og BIF) er i så fald stadig maks 4 (3 for BIF) point foran os. Det er dog klart, at hvis spillerne nærmest laver myteri med indsats eller interviews, så er han nok tæt på at være fortid. Men det synes jeg ikke, at der er meget som peger imod.

  10. #246
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det er desværre nok ikke så sandsynligt, at det sker. CL kvallen bliver formentlig en 50/50 med mindre vi trækker tyrkerne, hvor vi så er pæne underdogs. Vi er (små) favoritter mod BIF og Randers, så sandsynligheden for at alle tre ting sker (CL kval + 6 point) er ikke voldsom stor (jeg vil sætte sandsynligheden til 25%). Så hvis det er vores ultimatum for, at Thorup bliver, ja så er han nok snart fyret.....



    Det vil alligevel chokere mig ret meget, hvis han fyres ved et nederlag søndag. Godt nok vil/er pointhøsten elendig, men vores formodede konkurrenter om guldet FCM (og BIF) er i så fald stadig maks 4 (3 for BIF) point foran os. Det er dog klart, at hvis spillerne nærmest laver myteri med indsats eller interviews, så er han nok tæt på at være fortid. Men det synes jeg ikke, at der er meget som peger imod.
    Der er jeg så ikke enig.

    At forvente 2 sejre på hjemmebane over BØF og Randers skal vi da som FCK forvente med stor sandsynlighed. Det er kun pga. vi har performet så dårligt i starten af denne sæson at tvivlen har sneget sig ind. Igen det er jo JTs ansvar.

    Vi står med en gylden mulighed som meget sjældent fås, hvor vi er 2 kampe fra CL gruppespil og det forjættede land. Jeg er med på, at hvis vi trækker Tyrkerne er vi nok ikke favoritter, men mod alle de andre hold vil jeg under alle omstændigheder udpege os som favorit, hvis ikke det var for at vores forsvar fuldstændig sejler. Det er jo forhelvede ikke Liverpool vi møder. Der kommer måske til at gå flere år, før vi får denne mulighed igen.

    Jeg syntes absolut ikke 2 sejre + CL gruppespil er for meget at forlange (Med forbehold for vi ikke trækker Trabzonspor). Jeg vil mene nøjagtig det samme, hvis det var en anden der sad i JTs sæde.

  11. De følgende 4 brugere er enige:

  12. #247
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,593

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Det er vel ikke super mærkeligt at vurdere en træner ud fra resultater?

    Og jeg står da 100 procent ved, at hvis han i denne måned henter 6 point og bringer os i CL - krydret med sommerens mesterskab, jamen så skal manden have mere snor i min bog.

    Jeg er såmænd enig i der er en kæmpe problematik lige nu, og jeg bestemt heller ikke tilfreds. Mildt sagt… Vi skulle have bygget videre på et mesterskab, og ud kommer et nærmest knækket hold. WTF!?

    Jeg er bare heller ikke helt hysterisk.

    Ærligt, ville det (i min bog) være rimelig vanvittigt at fyre ham nu. Jeg er med på det kan skabe en trodsreaktion, men så skal man fandme tro på Neestrup kan stå distancen de næste 3 uger.

    Målt på likes er det folks overvejende mening at han skal ud med det samme. Fair nok.

    For mig har mesterskabet givet ham en lille trumf - den udløses nu i nævnte ultimatum.

    Lever han op til det, vil jeg gerne vædde en månedsløn på at vægten herinde bliver mere lige…

    Men, august måned bliver lidt af en gyser på mange fronter.

    Zan
    Jeg siger heller ikke, at man partout skal fyre Thorup nu. Man skal aldrig fyre en træner, hvis ikke der er en plan med fyringen. Se bare hvad der skete, da vi fyrede Ståle ;-)

    Spøg til side: Resultater er vigtige, men jeg synes at det hysteriske ville være i sig selv at lade 2 kampe og en CL-kval afgøre det. Hvis man er nået dertil, må tiltroen til manden jo reelt allerede være i bund. Som jeg forsøgte at skrive sidst: Hvis få kampe er afgørende nu - hvorfor er det så ikke tilfældet løbende? Skal Thorup så fyres i oktober, hvis vi har tabt 3 ligakampe, fået en røvfuld i en kamp i CL-gruppen og spillet stadig virker famlende? Eller giver vi ham lige 2 kampe mere og så fremdeles. Jeg forstår ikke det entydige fokus på her-og-nu resultater.

    Jeg synes jo, at han skal vurderes på, om der er tiltro til, at han kan få holdet/spillet løftet fremadrettet, og det haster med at indfri den tiltro. Pt. må jeg bare personligt sige til den tiltro, at den har jeg ikke. Det handler om, at jeg egentlig ikke synes, at vi var specielt gode i foråret til de dele af spillet, vi var blevet lovet. Det offensive og spildominerende. Vi var mere gode til at have en betondefensiv. Og her efter sommerferien virker defensiven slatten igen, og vi spiller stadig ikke godt frem af banen og har det rigtig svært, så snart vi kommer bagud (obs: De to eneste ligakampe, hvor vi i foråret kom bagud, tabte vi). Vi ligner ikke et hold, der bliver bedre og bedre, på trods af at vi er forbi den værste genopbygning og faktisk har en ret bred og talentfuld trup. Det er skuffende, og jeg har svært ved at se, hvorfor det skulle blive permanent bedre lige om lidt.

    Men konkret tror jeg som sagt heller ikke, at det er en god idé at fyre Thorup i morgen - fordi der næppe er en god plan for, hvad der så skal ske. Det giver ham jo så chancen for at vise, om en tilgang af Daramy (og måske Dessers eller 1-2 andre) medfører, at han endelig har de spiltyper, der skal til, i forhold til at hans spilideer realiseres positivt. Hvis det sker, skal jeg gerne undskylde mit tab af tiltro...og i stedet rette min vrede mod primært PC for på under 12 måneder at have pisset 70 transfermio. væk på spillere, der er langt fra startopstillingen :-)
    "Gedanken ohne Inhalt sind leer, Anschauungen ohne Begriffe sind blind"

  13. De følgende 6 brugere er enige:

  14. #248
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    884

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Jeg er - igen - i tvivl om Thorup. Jeg er ikke på hater vognen der vil ahve ham ud eller hans største fan men jeg er primært der hvor ejg undrer mig over ham. Altså jeg undrer mig over hvorfor manden igen og igen vender alt på hovedet.

    Lad os se på sidste sæson. Fryteligt start med 2 uafgjorte - Fantatisk stime med 9 sejre i træk - Frygtilig periode med 1-1 og 1 sejre i 6 superliga kampe og derby nederlag - fantastisk stime med 7 sejre i træk - skøre nederlag til randeres og sif og uafjort med et kriseramt bif- god afslutning med 4 sejre i træk.

    Alle disse udsving på bare en sæson. Jeg kan seimplehten ikke blive klog på en træner - eller live en hater eller en fan - der leverer 2 fantastiske perioder - samt nogle virkelig sløje på samme sæson. Hver gang vi tror alt er tabt så har han vendt det på hovedet. VHer gang man begynder at elske ham så spiler vi pludselig elendigt. Og nu står vi her igen med en dårlig sæsonstart oven på en god afslutning på sidste sæson. Jeg fatter det simpelthen ikke. HVordan kan det svinge så emget på så kort tid. I nogle perioder suværen. I andre forfærdelig.
    Sidst redigeret af Kamelen : 03.08.22 kl. 13:44
    Europapokal

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #249
    Tilmeldingsdato
    May 2021
    Indlæg
    241

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Tror det bliver godt for Thorup at Daramy kommer hjem. Han passer perfekt ind i Thorups stil. Og så tror jeg egentlig godt han vil spille med en angriber. Problemet er bare vi ikke har en brugbar. Bagklogsskabet lys er st Højlund skulle være blevet. Men man prøvede jo at købe andre der dog har været håbløse eller ikke fået chancen.
    man har også kunne høre på Thorup at han virkelig prøver at presse PC til at få købt en angriber. Dessers ville være perfekt men rygterne går på den er død. Så håber de finder noget andet. For pt mangler vi en der banker dem ind i kasse og det klandre jeg ikke Thorup for.

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #250
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Chmpen85 Se meddelelser
    Tror det bliver godt for Thorup at Daramy kommer hjem. Han passer perfekt ind i Thorups stil. Og så tror jeg egentlig godt han vil spille med en angriber. Problemet er bare vi ikke har en brugbar. Bagklogsskabet lys er st Højlund skulle være blevet. Men man prøvede jo at købe andre der dog har været håbløse eller ikke fået chancen.
    man har også kunne høre på Thorup at han virkelig prøver at presse PC til at få købt en angriber. Dessers ville være perfekt men rygterne går på den er død. Så håber de finder noget andet. For pt mangler vi en der banker dem ind i kasse og det klandre jeg ikke Thorup for.
    Ja det var jo JT der udløste Daramys fulde potentiale. Jeg er spændt på, hvilken forfatning Daramy er i. Han skal bare have så meget spilletid som muligt frem mod Trabzonspor.

    Jeg har sagt det før Daramy kan meget vel have reddet JTs job og forlænget levetiden for PC, mens han rydder ud i sine egne fejltransfers.

  19. #251
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af thundersen Se meddelelser
    Jeg siger heller ikke, at man partout skal fyre Thorup nu. Man skal aldrig fyre en træner, hvis ikke der er en plan med fyringen. Se bare hvad der skete, da vi fyrede Ståle ;-)

    Spøg til side: Resultater er vigtige, men jeg synes at det hysteriske ville være i sig selv at lade 2 kampe og en CL-kval afgøre det. Hvis man er nået dertil, må tiltroen til manden jo reelt allerede være i bund. Som jeg forsøgte at skrive sidst: Hvis få kampe er afgørende nu - hvorfor er det så ikke tilfældet løbende? Skal Thorup så fyres i oktober, hvis vi har tabt 3 ligakampe, fået en røvfuld i en kamp i CL-gruppen og spillet stadig virker famlende? Eller giver vi ham lige 2 kampe mere og så fremdeles. Jeg forstår ikke det entydige fokus på her-og-nu resultater.

    Jeg synes jo, at han skal vurderes på, om der er tiltro til, at han kan få holdet/spillet løftet fremadrettet, og det haster med at indfri den tiltro. Pt. må jeg bare personligt sige til den tiltro, at den har jeg ikke. Det handler om, at jeg egentlig ikke synes, at vi var specielt gode i foråret til de dele af spillet, vi var blevet lovet. Det offensive og spildominerende. Vi var mere gode til at have en betondefensiv. Og her efter sommerferien virker defensiven slatten igen, og vi spiller stadig ikke godt frem af banen og har det rigtig svært, så snart vi kommer bagud (obs: De to eneste ligakampe, hvor vi i foråret kom bagud, tabte vi). Vi ligner ikke et hold, der bliver bedre og bedre, på trods af at vi er forbi den værste genopbygning og faktisk har en ret bred og talentfuld trup. Det er skuffende, og jeg har svært ved at se, hvorfor det skulle blive permanent bedre lige om lidt.

    Men konkret tror jeg som sagt heller ikke, at det er en god idé at fyre Thorup i morgen - fordi der næppe er en god plan for, hvad der så skal ske. Det giver ham jo så chancen for at vise, om en tilgang af Daramy (og måske Dessers eller 1-2 andre) medfører, at han endelig har de spiltyper, der skal til, i forhold til at hans spilideer realiseres positivt. Hvis det sker, skal jeg gerne undskylde mit tab af tiltro...og i stedet rette min vrede mod primært PC for på under 12 måneder at have pisset 70 transfermio. væk på spillere, der er langt fra startopstillingen :-)
    Det handler ikke om jeg sætter hele fyringsapperatet igang vurderet på 4-5 kampe.

    Det er jo netop bygget op over tid. Af de samme grunde du nævner (sløj udvikling, skidt spil osv.)
    Denne tilstand gør at tiltroen nu er lav nok til at sætte en form for ultimatum.

    Så meningen med min galskab:

    Hvis vi, rent faktisk, om en måned står med 7-9 point og en CL. Så mener jeg da man skal forlænge snoren til JT.

    Står vi med Europa League og en snottet sejr imod Lyngby, så er det måske et fint tidspunkt at sende stafetten videre.

    Som jeg forstår dig, er din tiltro så langt væk, at du ikke mener den næste måned skal have indflydelse på JTs fremtid.

    Der er jeg nok mere resultatorienteriet; så selvom jeg ser en mand der pt udfører et rigtig skidt stykke arbejde, vil han (hvis tingene falder godt ud) stadig have bragt et mesterskab + CL til klubben. Ligesom kurven i Superligaen vil være opadgående. (Altså, igen, hvis tingene falder godt ud).
    Så skal man dælme have en kongeplan/erstatning for at erstatte ham. Lige nu og her i hvert fald.

    Man kan måske også bare sige at min snor til JT er en millimeter længere end din :-D

    Zan
    Sidst redigeret af zan : 04.08.22 kl. 10:15

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #252
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,593

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Det handler ikke om jeg sætter hele fyringsapperatet igang vurderet på 4-5 kampe.

    Det er jo netop bygget op over tid. Af de samme grunde du nævner (sløj udvikling, skidt spil osv.)
    Denne tilstand gør at tiltroen nu er lav nok til at sætte en form for ultimatum.

    Så meningen med min galskab:

    Hvis vi, rent faktisk, om en måned står med 7-9 point og en CL. Så mener jeg da man skal forlænge snoren til JT.

    Står vi med Europa League og en snottet sejr imod Lyngby, så er det måske et fint tidspunkt at sende stafetten videre.

    Som jeg forstår dig, er din tiltro så langt væk, at du ikke mener den næste måned skal have indflydelse på JTs fremtid.

    [...]

    Man kan måske også bare sige at min snor til JT er en millimeter længere end din :-D

    Zan
    Ja jo. Vi er nok enige langt hen ad vejen. I hvert fald ift. bekymringen om, hvor vi er pt.

    Jeg tror forskellen måske er, at jeg ikke rigtig tror på, at den næste måned ændrer noget ift. det længere sigte. Det kan godt være at vi vinder de 3 kampe og slår Trabzonspor samlet og kommer i CL. Jeg tror bare ikke, at det er nogen garanti for, at vi ikke derefter igen har en periode, hvor vi går meget ned i kadence og derfor potentielt taber 3-4 kampe i streg (eller taber 2 og spiller to uafgjort eller lign.). Det kan også være at vi taber Derby, vinder mod RFC og LFC men ryger ud til Trabzonspor. Men at vi - hvis vi beholder Thorup - så slår SIF, OB og FCM. For så at lave et par miserable resultater derefter.

    Jeg har simpelthen tabt troen på, at Thorup og co. har langsigtet styr på trup og hold for så vidt angår at få stabiliseret og forbedret spil og resultater. Det virker som du tænker, at hvis vi kommer i gang i den næste periode, så kan det være katalysator for en generel forbedring i en længere periode - og at det bør Thorup have chancen for at bevise, hvis de næste kampe vindes.

    Da jeg konkret ikke tror, at det vil være en god idé at fyre Thorup lige nu, fordi der næppe er en plan for, hvad der så skal ske, så vil jeg håbe, at du får ret :-)
    "Gedanken ohne Inhalt sind leer, Anschauungen ohne Begriffe sind blind"

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #253
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af thundersen Se meddelelser
    Ja jo. Vi er nok enige langt hen ad vejen. I hvert fald ift. bekymringen om, hvor vi er pt.

    Jeg tror forskellen måske er, at jeg ikke rigtig tror på, at den næste måned ændrer noget ift. det længere sigte. Det kan godt være at vi vinder de 3 kampe og slår Trabzonspor samlet og kommer i CL. Jeg tror bare ikke, at det er nogen garanti for, at vi ikke derefter igen har en periode, hvor vi går meget ned i kadence og derfor potentielt taber 3-4 kampe i streg (eller taber 2 og spiller to uafgjort eller lign.). Det kan også være at vi taber Derby, vinder mod RFC og LFC men ryger ud til Trabzonspor. Men at vi - hvis vi beholder Thorup - så slår SIF, OB og FCM. For så at lave et par miserable resultater derefter.

    Jeg har simpelthen tabt troen på, at Thorup og co. har langsigtet styr på trup og hold for så vidt angår at få stabiliseret og forbedret spil og resultater. Det virker som du tænker, at hvis vi kommer i gang i den næste periode, så kan det være katalysator for en generel forbedring i en længere periode - og at det bør Thorup have chancen for at bevise, hvis de næste kampe vindes.

    Da jeg konkret ikke tror, at det vil være en god idé at fyre Thorup lige nu, fordi der næppe er en plan for, hvad der så skal ske, så vil jeg håbe, at du får ret :-)
    Tror også vi er ret enige og trods debatten forstår jeg godt hvor du vil hen.

    Det værste er, at jeg heller ikke har særlig stor tiltro til tingene pludselig ændrer sig. Havde virkelig håbet mesterskabet ville give noget tryghed og et boost. Pludselig ser vi nærmest mere selvtillidsforladte ud end nogensinde. Det er ret vildt.

    Jeg kender dog mig selv godt nok til at Champions League og derby-sejre gør mig blød om hjertet ;-)

    Vi ser hvor det hele står om en måneds tid. Mit bud er at JTs sæde er kogende. Og at Neestrup nok kommer til at afløse. Der vil jeg være så fuld af afmagt at det er fint med Neestrup.

    Zan

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #254
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Tror også vi er ret enige og trods debatten forstår jeg godt hvor du vil hen.

    Det værste er, at jeg heller ikke har særlig stor tiltro til tingene pludselig ændrer sig. Havde virkelig håbet mesterskabet ville give noget tryghed og et boost. Pludselig ser vi nærmest mere selvtillidsforladte ud end nogensinde. Det er ret vildt.

    Jeg kender dog mig selv godt nok til at Champions League og derby-sejre gør mig blød om hjertet ;-)

    Vi ser hvor det hele står om en måneds tid. Mit bud er at JTs sæde er kogende. Og at Neestrup nok kommer til at afløse. Der vil jeg være så fuld af afmagt at det er fint med Neestrup.

    Zan
    Da vi fyrede Ståle (og nu da FCM fyrede Bo), så har det helt sikkert været som er sket over lang tid. Hvis man nu forestiller sig at tiltroen til JT er forsvundet, så bør resultaterne den næste måned ikke have indflydelse, men - derfor skal mam som klub håndtere det bedre.

    Jeg synes sagtens at man kan beslutte sig for at JT skal udskiftes snarest muligt og så påbegynde det arbejde med at finde hans afløser (bag lukkede døre og ikke PC/Dessers style) og når alt er på plads, så kan man time udskiftningen på et naturligt tidspunk (for eksempel til december). Jeg kan ikke se at en fyring af JT forøger vores chancer for CL på den helt korte bane (nærmest modsat), vi er simpelthen kommet for tæt på de kampe til at en ny træner kan komme på plads, men jeg synes hellere ikke de kampe skal redde hans fremtid - da problemerne omkring ham som træner er permanente (altså set ud fra mit synspunkt, så er han grundlæggende ikke dygtig nok)

  26. #255
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Det var sgu rart at se lidt følelser fra Thorup i den video fra omklædningsrummet der blev lagt op på fck.dk

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Skal Ståle Solbakken fyres?
    By Casper the ghost in forum De korte linier
    Svar: 101
    Sidste Meddelelse: 20.09.09, 09:28
  2. Var det klogt af EfB at sælge Jess Thorup?
    By TurboGnu in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 25.09.05, 22:15
  3. skal backe fyres nu?
    By faxepikhår in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 02.12.03, 14:19
  4. Skal Backe fyres?
    By Bill Ward in forum De korte linier
    Svar: 28
    Sidste Meddelelse: 02.06.03, 11:28

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •