Se afstemningsresultater: Skal Jess Thorup fyres?

Stemmeafgivere
402. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja

    283 70.40%
  • Nej

    119 29.60%
Side 20 af 47 FørsteFørste ... 101718192021222330 ... SidsteSidste
Viser resultater 286 til 300 af 704

Emner: Skal Jess Thorup fyres?

  1. #286
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Det er egentlig vildt at tænke på, i hvor høj grad det defensive korthus er kollapset, efter at Ruben Selles smuttede. For når man tænker over det, så har vi scoret 10 mål i 5 kampe, hvilket jo som udgangspunkt er ganske fornuftigt. Men defensiven, den har simpelthen været til at lukke op og skide i indtil videre.
    Jeg har selv peget på afgangen af Selles som en stor udfordring, men samtidig tror jeg måske, at vi drager lidt forhastede konklusioner omkring dette. Godt nok har vi de samme spillere og bør kunne forsvare lige så godt (vi skal nok ikke underkende Grabaras betydning), men jeg synes det ser ud til, at man over sommeren har ændret noget taktisk på midtbanen, som nok har haft indflydelse især i de første kampe. Jeg kan tage fejl, men så vist jeg kan se, så er Lerager rykket noget længere frem. Groft sagt ligner det, at "juletræet" på den centrale midtbane er vendt til et "omvendt juletræ" - altså vi er gået fra to 6'ere og én 8'er (10'er) til én 6'er (Falk) og to 8'ere (Lerager og Claesson). Den justering er jo nok lavet for at forbedre offensiven der haltede i foråret, men det er også klart, at hvis man laver sådanne justeringer, så vil der komme en tilvænningsperiode, hvor defensiven i nogle situationer ser dum ud.
    Der nok mange herinde som er uenige, men jeg synes egentlig, at den defensive struktur grundlæggende er blevet bedre og bedre siden Horsens-kampen, dog med de problematisk udfald i Viborg og mod Randers. Og mod Randers kan man måske endda diskutere, om det handler specielt meget om den defensive struktur. Jeg vil vove den påstand, at det næsten kun er 1-2 målet, hvor vi som hold ser virkelig frygtelige ud defensivt, imens 1-1 er tæt på en ren Falk-fejl og 1-3 et godt hovedstød og lidt sløset personlig opdækning af Vavro. Ser man på de to sidste kampe (BIF og Randers), så tillader vi stort set ikke ingen forsøg udover målene og bliver virkelig straffet hårdt.

    Hvad der så skyldes de to perioder mod Viborg og Randers aner jeg ikke. Men ifølge Kvart i bold (som har snakket med Neestrup), så ved trænergruppen hvor skoen trykker. Nu må de så vise, at de kan løse udfordringen. En af årsagerne er nok skaden til Grabara, imens indskiftningen af Lund fredag også gav en masse usikkerhed og en Vavro som løb rundt som forvirret hovedløs kylling. Det har virkelig gjort ondt, at det nærmest er alle holdets ledere som er ude nu i Grabara, Boilesen, Kocholava og delvist Zeca - spillere som Falk, Claesson, Biel, Lerager og Diks er nok profiler og rutinerede, men nogen ledere er de ikke rigtigt. Uanset hvad, må vi selvfølgelig stadig aldrig falde så dybt i niveau. Det skal fikses nu.

    Mht Thorup så synes jeg (modsat 99% herinde), at en fyring ville være sportslig forkert pt. Jeg tror ikke, at det vil hjælpe ret meget og blot give mere usikkerhed og uro. Samtidig må jeg dog også konkludere, at Thorup aldrig nogensinde vil blive populær i FCK-kredse. Går det godt, så vil der være stille. Kommer der modgang (stort som småt), så vil tålmodigheden blandt fans være meget lille og reaktionerne voldsom. Spørgsmålet er hvor længe PC og ledelsen kan leve med det, og om de bukker under for presset udefra. Der er ikke umiddelbart meget der tyder på, at man internt i FCK er lige så utilfredse med Thorups arbejde, som folk er herinde og på de sociale medier. Jeg kan dog alligevel godt forestille mig, at PC og ledelsen trykker på knappen, når vi ryger ud af CL-kvallen og samtidig får knap så gode resultater i superligaen de næste 3-4 runder. Presset fra fans og medier vil i så fald blive kæmpe stort.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #287
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Hvis vi mere konsistent kan performe som i Derby, så vil folk være godt tilfredse med Thorup, tror jeg. Problemet er, at FCK er blevet alt for volatile. Af og til sejler defensiven, andre gange offensiven. Og det har stået på længe.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #288
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    613

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Hvis vi mere konsistent kan performe som i Derby, så vil folk være godt tilfredse med Thorup, tror jeg. Problemet er, at FCK er blevet alt for volatile. Af og til sejler defensiven, andre gange offensiven. Og det har stået på længe.
    Og det er jo netop det, der er problemet. Ét skridt frem og to tilbage gennem to år. Pilen peger på træneren.

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #289
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Samtidig må jeg dog også konkludere, at Thorup aldrig nogensinde vil blive populær i FCK-kredse. Går det godt, så vil der være stille. Kommer der modgang (stort som småt), så vil tålmodigheden blandt fans være meget lille og reaktionerne voldsom.
    Det tror jeg du har ret i :)

    Personligt har jeg forsvaret JT hele sidste sæson og frem til efter Viborg kampen, hvor jeg personligt begyndte at miste tålmodigheden med JT. Jeg har hele tiden sagt at JT overtog en ekstremt vanskelig opgave da hele organisationen stort set var sprængt i atomer. Det overkom han med DM guldet og et par Transfer vinduer, hvor de rigtige spillere skulle på plads etc. Fair nok.

    Men "Baren" for denne sæson var at nu skulle frugterne høstes og "Spillet" udvikles, hvor vi blev en magtfaktor som modstanderne holdene frygtet. Det helt store spørgsmål er så, hvor meget mere tid skal vi give JT til dette?. Jeg var ret sikker på vi skulle se en kæmpe udvikling denne sæson. Og jeg må bare sige 3 kampe tabte ud af 5 allerede. Det er jo nærmest allerede et tabt DM guld. Eneste heldige for os er at FCM performer ligeså ringe. Det er måske med til der gør at JT har fået lidt længere snor, men det er jo gisninger.

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #290
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af MarBaar Se meddelelser
    Og det er jo netop det, der er problemet. Ét skridt frem og to tilbage gennem to år. Pilen peger på træneren.
    Det er vist en sandhed med modifikationer :-)
    Da Thorup tog over var vi ikke mestre og vi har vel også rykket os i en positiv retning siden da. Så udviklingen er vel mere to skridt frem og et tilbage, hvilket selvfølgelig også kan være utilfredsstillende.

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #291
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Det tror jeg du har ret i :)

    Personligt har jeg forsvaret JT hele sidste sæson og frem til efter Viborg kampen, hvor jeg personligt begyndte at miste tålmodigheden med JT. Jeg har hele tiden sagt at JT overtog en ekstremt vanskelig opgave da hele organisationen stort set var sprængt i atomer. Det overkom han med DM guldet og et par Transfer vinduer, hvor de rigtige spillere skulle på plads etc. Fair nok.

    Men "Baren" for denne sæson var at nu skulle frugterne høstes og "Spillet" udvikles, hvor vi blev en magtfaktor som modstanderne holdene frygtet. Det helt store spørgsmål er så, hvor meget mere tid skal vi give JT til dette?. Jeg var ret sikker på vi skulle se en kæmpe udvikling denne sæson. Og jeg må bare sige 3 kampe tabte ud af 5 allerede. Det er jo nærmest allerede et tabt DM guld. Eneste heldige for os er at FCM performer ligeså ringe. Det er måske med til der gør at JT har fået lidt længere snor, men det er jo gisninger.
    Min snor er personligt en del længere. Som du selv skriver, så handlede sidste sæson om én ting, nemlig guld. Og det fik vi. I år ligner det, at vi skal videreudvikle på spillet, hvilket kan give udsving i starten - det har vi i den grad set. Og når vores spil i forhold til Ståle-tiden er meget højere langt an på småspil og kombinationer, så er udsvingene nok også større. Men som jeg skriver, så synes jeg, at spil og organisation langsomt er blevet bedre. Det er dog åbenlyst, at vi skal have løst problemerne med de store udsving i kampene. Nogen klogere end mig på analyse på disse. Jeg ved simpelthen ikke, hvad de skyldes, andet end måske mangel på ledere og et stort antal unge spillere.

    De 3 nederlag i 5 kampe er selvfølgelig ikke godt nok. Største problem er jo nok, hvis usikkerheden spreder og troen på egne evner forsvinder med nederlagene (og piften efter kampene) - pointene skal nok komme, hvis vi kommer over denne hurdle. Og medmindre SIF, FCN eller Randers laver en fantom sæson, så er guldet langt fra væk endnu.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #292
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    613

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det er vist en sandhed med modifikationer :-)
    Da Thorup tog over var vi ikke mestre og vi har vel også rykket os i en positiv retning siden da. Så udviklingen er vel mere to skridt frem og et tilbage, hvilket selvfølgelig også kan være utilfredsstillende.
    FC blev mestre (og det var dejligt), men det var primært fordi, vi var det mindst ringe hold. Jeg synes ikke spillet har udviklet sig positivt gennem de sidste år. Vi spiller én god kamp mod et tamt Brøndbyhold, men har på ingen måde imponeret i de andre kampe. 6 point i 5 kampe er i min optik ikke to skridt frem og ét tilbage. Vi lægger desværre ikke på.


  14. #293
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af MarBaar Se meddelelser
    FC blev mestre (og det var dejligt), men det var primært fordi, vi var det mindst ringe hold. Jeg synes ikke spillet har udviklet sig positivt gennem de sidste år. Vi spiller én god kamp mod et tamt Brøndbyhold, men har på ingen måde imponeret i de andre kampe. 6 point i 5 kampe er i min optik ikke to skridt frem og ét tilbage. Vi lægger desværre ikke på.
    For at være fair. Så syntes jeg faktisk vi har rykket os teknisk med finurlige tiki taka. Det så vi i de sidste 3-4 kampe af den gamle sæson og det er jo den spillestil JT og vi andre gerne vil se (Når det lykkes). Problemet er at det berømte slutprodukt mangler eller når Tiki taka planen ikke lige går på dagen er man så omstillingsparat til hurtigt at ændre til noget andet under kampen. Det er her sådan som jeg ser det er vores største problem.

    Javel Biel scoret Hattrick mod BØF, men det er jo ikke ligefrem fordi han hamre mål ind i de andre kampe. Vi mangler fortsat en 9'er samt en JT der har lidt mere taktisk snilde under kampene til at lave justeringer der kan ændre en fodboldkamp.

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #294
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af MarBaar Se meddelelser
    FC blev mestre (og det var dejligt), men det var primært fordi, vi var det mindst ringe hold. Jeg synes ikke spillet har udviklet sig positivt gennem de sidste år. Vi spiller én god kamp mod et tamt Brøndbyhold, men har på ingen måde imponeret i de andre kampe. 6 point i 5 kampe er i min optik ikke to skridt frem og ét tilbage. Vi lægger desværre ikke på.
    Den der med at vi kun bliver mestre grundet de andre var ringere, kan du bruge 99 ud af 100 sæsoner. Det giver jeg helt ærligt ikke meget for. Omvendt kan man lige så vel påstå, at vi kun var så dårlige, fordi vi ikke blev presset af de andre......
    Og nu skrev du jo i dit oprindelige indlæg, at det var et skridt frem og to tilbage i de sidste TO ÅR - ikke de sidste 5-6 kampe.

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #295
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Den der med at vi kun bliver mestre grundet de andre var ringere, kan du bruge 99 ud af 100 sæsoner. Det giver jeg helt ærligt ikke meget for. Omvendt kan man lige så vel påstå, at vi kun var så dårlige, fordi vi ikke blev presset af de andre......
    Og nu skrev du jo i dit oprindelige indlæg, at det var et skridt frem og to tilbage i de sidste TO ÅR - ikke de sidste 5-6 kampe.
    Der er en masse ligaer, hvor klubber vinder, fordi de er dominerende. Det har vi også prøvet.

  19. De følgende 4 brugere er enige:

  20. #296
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    For at være fair. Så syntes jeg faktisk vi har rykket os teknisk med finurlige tiki taka. Det så vi i de sidste 3-4 kampe af den gamle sæson og det er jo den spillestil JT og vi andre gerne vil se (Når det lykkes). Problemet er at det berømte slutprodukt mangler eller når Tiki taka planen ikke lige går på dagen er man så omstillingsparat til hurtigt at ændre til noget andet under kampen. Det er her sådan som jeg ser det er vores største problem.

    Javel Biel scoret Hattrick mod BØF, men det er jo ikke ligefrem fordi han hamre mål ind i de andre kampe. Vi mangler fortsat en 9'er samt en JT der har lidt mere taktisk snilde under kampene til at lave justeringer der kan ændre en fodboldkamp.
    Jeg er enig.
    Det er egentlig også min største anke mod Thorup og co, at der ikke er en alternativ plan, når det meget højt anlagte spil ikke fungerer. Det er helt håbløst, at man skifter Babacar ind og stadig ikke laver nogle indlæg. Men det må trods alt være til at fikse forholdsvis nemt på træningsbanen. Vores spil pt. er jo væsentlig sværere at tillære sig og spille end Ståles "højt indlæg på bagerste stolpe"...ikke at jeg er en af dem, som mener Ståle var så simpel.
    Jeg er også enig i det med Pep. Vi så det bl.a. også med hans friløber mod Randers - det stinker af, at han ikke er "rigtig" angriber. PC må komme i gang med den angriber.

  21. De følgende 4 brugere er enige:

  22. #297
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Der er en masse ligaer, hvor klubber vinder, fordi de er dominerende. Det har vi også prøvet.
    Og det skal vi da også igen. Sidste år var fokus bare efter en årrække dårlige resultater kun på én eneste ting, nemlig at vinde dm. I år skal spillet selvfølgelig udvikles, hvilket imo nok også er det som giver os lidt udfordringer pt. Men når man som OP påstår, at vi ikke har rykket os i TO år, så er det altså ikke rigtigt.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #298
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    613

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Den der med at vi kun bliver mestre grundet de andre var ringere, kan du bruge 99 ud af 100 sæsoner. Det giver jeg helt ærligt ikke meget for. Omvendt kan man lige så vel påstå, at vi kun var så dårlige, fordi vi ikke blev presset af de andre......
    Og nu skrev du jo i dit oprindelige indlæg, at det var et skridt frem og to tilbage i de sidste TO ÅR - ikke de sidste 5-6 kampe.
    Jeg synes, FC spillede rigtig mange kampe i sidste sæson, hvor vi på ingen måde imponerede. Vores lange stime bestod af 1 måls sejre, hvor flere var pænt heldige.

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

  26. #299
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    284

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af MarBaar Se meddelelser
    Jeg synes, FC spillede rigtig mange kampe i sidste sæson, hvor vi på ingen måde imponerede. Vores lange stime bestod af 1 måls sejre, hvor flere var pænt heldige.
    Og vores forrige mesterskab blev sikret af en kantspiller i en flad 4-4-2 der scorede 29 mål. Intet held over det. Ren klasse.
    Også punkter som kioskdrift, snerydning og andre ting fungerer rigtig godt, fortæller Bjerregaard.

  27. Den følgende bruger er enig i dette:

  28. #300
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af MarBaar Se meddelelser
    Jeg synes, FC spillede rigtig mange kampe i sidste sæson, hvor vi på ingen måde imponerede. Vores lange stime bestod af 1 måls sejre, hvor flere var pænt heldige.
    Det er de fleste sikkert enige i.
    Men igen for to år siden var vi endt 9 point efter FCM og lige røget ud af Europa inden grupppespillet - nu står vi trods alt med et DM og kan (omend det måske ikke er så realistisk) komme i CL. Det er da trods alt fremskridt.

  29. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Skal Ståle Solbakken fyres?
    By Casper the ghost in forum De korte linier
    Svar: 101
    Sidste Meddelelse: 20.09.09, 09:28
  2. Var det klogt af EfB at sælge Jess Thorup?
    By TurboGnu in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 25.09.05, 22:15
  3. skal backe fyres nu?
    By faxepikhår in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 02.12.03, 14:19
  4. Skal Backe fyres?
    By Bill Ward in forum De korte linier
    Svar: 28
    Sidste Meddelelse: 02.06.03, 11:28

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •