Se afstemningsresultater: Skal Jess Thorup fyres?

Stemmeafgivere
402. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja

    283 70.40%
  • Nej

    119 29.60%
Side 8 af 47 FørsteFørste ... 56789101118 ... SidsteSidste
Viser resultater 106 til 120 af 704

Emner: Skal Jess Thorup fyres?

  1. #106
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    80

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Det sidste som der må ske er en fyring uden en krystal-klar alternativ plan. At folk foreslår Hjulmand er tudefærdigt latterligt, da der ikke findes noget univers hvor han kunne have seriøs interesse for at skifte dbu ud med fck. Antalet af gode grunde til at han ville gør det er sq på niveau med antallet af grunde til at den næste træner er Klopp.

    Er Thorup på vej ud hvor der ikke er nogen vej tilbage? Ja. Er der et reelt afløser-emne som har en realistisk chance for gøre det mindst lige så godt? I don’t see one

  2. De følgende 10 brugere er enige:

  3. #107
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Jeg undrer mig over flere indlæg i den her tråd...

    Det er vel med trænere (om end selvfølgelig i mindre skala) som med spillere, at der går en masse rundt derude, som vi ikke kender til. Herunder givetvis også nogle danskere, som er kvalificerede, men som blot ikke er kendte endnu.

    Og hvorfor er det, at en træner partout skal være dansker eller skandinav for at være kvalificeret til jobbet? Så længe vedkommende kan tale engelsk, er det jo fuldstændig ligegyldigt, hvor i verden vedkommende er fra.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #108
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Jeg synes godt nok ikke der skal meget til, før man snakker Thorup raus.. Jeg er helt med på at kampen i går var helt og aldeles uacceptabel og at Thorups fremtoning i medierne ikke altid er lige skarp og velformuleret. Men vi kommer altså fra en periode med super god og stabil bold, som har været udført med en trup, der rent offensivt, er ekstremt tynd og uden et eneste reelt alternativ til pladserne på kanterne. Jeg synes at Thorup og teamet fortjener noget længere snor, end folket giver ham…


  6. #109
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    528

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg synes godt nok ikke der skal meget til, før man snakker Thorup raus.. Jeg er helt med på at kampen i går var helt og aldeles uacceptabel og at Thorups fremtoning i medierne ikke altid er lige skarp og velformuleret. Men vi kommer altså fra en periode med super god og stabil bold, som har været udført med en trup, der rent offensivt, er ekstremt tynd og uden et eneste reelt alternativ til pladserne på kanterne. Jeg synes at Thorup og teamet fortjener noget længere snor, end folket giver ham…
    Generelt enig...men:

    Som andre har skrevet ville det kloge være at starte med det man ved virker, altså lige bortset fra mod FCM hvor vi skulle skabe det hele hvilket vi ikke kan uden (Daramy og) Falk.
    Så kunne man undervejs i kampen have skiftet ud såfremt stillingen var til det. ALtså, en klart dumpet disposition.

    Så kan vi diskutere at JT ikke kan sætte spillere ind han ikke har fordi PC ikke formåede at få offensive spillere ind der selv kan noget.
    Men... JT kunne da starte med at bruge hans spillere klogt og langsomt udvikle dem ved forsigtigt at bringe en enkelt ind afgangen på et hold der fungerer.

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #110
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Sian Se meddelelser
    Det sidste som der må ske er en fyring uden en krystal-klar alternativ plan. At folk foreslår Hjulmand er tudefærdigt latterligt, da der ikke findes noget univers hvor han kunne have seriøs interesse for at skifte dbu ud med fck. Antalet af gode grunde til at han ville gør det er sq på niveau med antallet af grunde til at den næste træner er Klopp.

    Er Thorup på vej ud hvor der ikke er nogen vej tilbage? Ja. Er der et reelt afløser-emne som har en realistisk chance for gøre det mindst lige så godt? I don’t see one
    Så vidt jeg kan se er der kun én der nævner Hjulmand. (Just to get it straight…).

    (Og heldigvis for det, for hvis det - hos flere - var et seriøst bud herinde, ville det jo være et decideret pinligt signal at sende fra et ellers ganske udmærket Sidelinien-intelligensniveau).

    Zan

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #111
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Eiken88 Se meddelelser
    Det er slet ikke utænkeligt han ikke er det. Men vi kunne starte med at smide den voksende svulst ud, og forfremme Nees "midlertidigt" indtil DEN RIGTIGE kapacitet er på plads. Og så kan man håbe det aldrig bliver aktuelt, fordi holdet brænder banen af under Neestrup.
    Problemet er vel, at Thorup er blevet solgt af PC da man solgte Daramy og ikke hentede en erstatning.
    Ydermere kan vi smide i puljen at Falk er skadet og forventes klar inden næste landsholdspause...

    At vores spillere, ikke formår at slå NF er jo en skændsel uden lige.
    Bevares Thorup skiftede en del, og skiftede taktik men vi er vel enige om, at de skal kunne slå NF 10/10 kampe alligevel.

  11. De følgende 11 brugere er enige:

  12. #112
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Problemet er vel, at Thorup er blevet solgt af PC da man solgte Daramy og ikke hentede en erstatning.
    Ydermere kan vi smide i puljen at Falk er skadet og forventes klar inden næste landsholdspause...

    At vores spillere, ikke formår at slå NF er jo en skændsel uden lige.
    Bevares Thorup skiftede en del, og skiftede taktik men vi er vel enige om, at de skal kunne slå NF 10/10 kampe alligevel.
    Lige netop de ting ville jo forværre arbejdsvilkårene for enhver træner og også på spillet/resultaterne. Det kan man ikke klandre JT for og det er hellere ikke her at min mistro imod ham skal findes.

    Jeg synes han takler pres helt enormt dårligt og det er bare et rigtig ringe match med det pres som FCK er under. Det er jo ikke nederlaget imod FCM som han skal fyrres af - men det er den helt tydelige manglende game plan og hans famøse interview bagefter som giver grå hår. Havde det bare været et enkeltstående tilfælde - men det er jo nærmest hver gang han åbner munden eller skal svare på kritik eller taktiske ideer.

    Som træner forventer jeg også at han står forrest og beskytter sit hold og sine spillere. Han hænger jo gang på gang sine spillere til tørre og når han efterfølgende (altså et døgn efter) begynder at fable om “korthuset” er væltet - jamen hvordan skal sådan en træner banke noget som helst selvtillid ind i en trup.

    Dvs.
    - taktisk synes jeg han har store mangler, når vi møder et “voksen” hold
    - mandskabspleje er jeg stærkt utilfreds med ham (og her skulle han endda være god!)
    - kommunikation er han elendig
    - det ligner virkelig ikke at han kan håndtere pres/modgang

    At PC så også har fejlet gevaldigt i hans første vindue - det hjælper ingen. Dog skal det siges at, det kunne jo være JT pegede på Zanka/Fischer/Varela osv og har sagt dem vil jeg ikke have i truppen og så skal PC handle ud fra det.

    Jeg mener ikke JT skal fyrres i dag eller i morgen. Vi skal have styr på butikken og JT skal køre FCK indtil jul (minimum) og måske sæsonen ud (med mindre en sindsyg mulighed byder sig). Han skal bare ikke “kun” måles på resultater fordi de andre mangler er (i mine øjne) så tydelige, at han nærmest kan fyrres med en guldmedalje om halsen. Det ses ikke ofte, men Capello blev fyret i Madrid og vi har selv gjort det med Ariel Jacobs.

    Ide til JT:
    Tænk hvis han efter pokalkampen havde samlet holdet i midten. Brugt tiden på at samle dem op, indgyde selvtillid og nøgternt forklaret hvad der gik galt og hvordan de kommer videre. Befri dem fra pressen, men selv stille sig op til hug. Forklare at vi kludre i det med de 2 mål, men det bekymrende er at vi har svært ved at skabe store chancer. At vi arbejder hårdt på at blive bedre til plan B, når plan A ikke lykkedes og ser man på sæsonen indtil nu - så er det et bump på vejen og at holdet nok snart skal begynde at skabe chancer via flydende spil og scorer mål igen. Modstanderene skal endelig undervurdere dem, hvis de har lyst - men det her dyk skal vi bare gøre kortvarigt og så videre imod guldet.

  13. De følgende 7 brugere er enige:

  14. #113
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    432

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    [QUOTE=superestrella;711893- mandskabspleje er jeg stærkt utilfreds med ham (og her skulle han endda være god!)
    t.[/QUOTE]

    Hvor er det her kommet med at han er dårlig til mandsskabspleje ??

    Og fyres staves kun med et R :)

    mvh Smack

  15. #114
    crekke er offline Og kategorien er en hest
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    674

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Smackdaddy Se meddelelser
    Hvor er det her kommet med at han er dårlig til mandsskabspleje ??

    Og fyres staves kun med et R :)

    mvh Smack
    Lidt skidt at rette på andres stavefejl, når man ikke engang selv kan "quote" rigtigt ... og mandskabspleje er desuden kun med et s :-)

    Superestrella påpeger vel blot at han er utilfreds med mandskabsplejen, og at han skulle være rigtigt god her - ikke at han er dårlig.
    Sidst redigeret af crekke : 24.09.21 kl. 11:28 Årsag: stavefejl :-D
    /crekke

    There are only 10 types of people in the world -
    those who understand binary, and those who don't.

  16. De følgende 5 brugere er enige:

  17. #115
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Tænk hvis han efter pokalkampen havde samlet holdet i midten. Brugt tiden på at samle dem op, indgyde selvtillid og nøgternt forklaret hvad der gik galt og hvordan de kommer videre. Befri dem fra pressen, men selv stille sig op til hug. Forklare at vi kludre i det med de 2 mål, men det bekymrende er at vi har svært ved at skabe store chancer. At vi arbejder hårdt på at blive bedre til plan B, når plan A ikke lykkedes og ser man på sæsonen indtil nu - så er det et bump på vejen og at holdet nok snart skal begynde at skabe chancer via flydende spil og scorer mål igen. Modstanderene skal endelig undervurdere dem, hvis de har lyst - men det her dyk skal vi bare gøre kortvarigt og så videre imod guldet.
    Mon ikke de har snakket om noget af det samme på mødet dagen efter? Jeg må bare sige, at meget af kritikken af manden er underlødig og præget af folks antipati mod ham. Der har været nogenlunde stille i måneden op til FCM-kampen, men derefter er det gået helt grassat. Jeg fornemmer, at nogen ligefrem håber, at det går FCK dårligt, så der er en undskyldning for at fyre Thorup.

    Forstå mig ret, jeg er også skeptisk og var det allerede ved hans tiltræden. Men nu er han her, han vil være dyr at skille sig af med, og der har trods alt været fremgang i hans tid i FCK. Personligt har han min støtte, så længe at præstationerne nogenlunde svarer til mit billede af truppens formåen. Ståle efterlod en elendigt sammensat trup og det lider vi stadig under. Det tager adskillige transfervinduer at rydde op efter et par års misligehold, og vi har indtil videre haft to, hvor det ene blev spildt af Kvist.

    Præstationen mod NFC var selvfølgelig langt under niveau. Truppens mangler ufortalt, må vi aldrig falde så dybt. Det var sigende ift. præstationen, at Ruben Selles måtte stå og skrige spillerne frem i andel halvdel af første halvleg. Det er trænernes ansvar at sørge for, at spillerne er klar, men man kan fandme også godt forlange, at professionelle fodboldspillere på dette niveau kan motivere sig selv.

    Jeg synes, at kritikken af Thorups mandskabspleje er skudt fuldstændig ved siden af og har karakter af fan fiction. Der er mange andre trænere, der ville have lavet lignende terrorudskiftninger, hvis deres hold præsterede så dårligt som FCK gjorde i onsdags. Jeg vil faktisk mene, at det ville have været uansvarligt at lade være. Man kan selvfølgelig diskutere, om det var de rigtige, der røg ud, men spillet blev faktisk stabiliseret nogenlunde efter.

    Så har der været kritik af, at han ikke tager ansvar. Det kan man også diskutere. Jeg kan finde flere citater, hvor han påtager sig det fulde ansvar for fadæsen i onsdags, men det er også klart, at når han spørges direkte om spillernes ansvar, er der begrænsede muligheder for at bortforklare det. Jeg er sikker på, at Ståle havde været langt mere direkte i sin kritik af spillerne.

    Det er ikke så lang tid siden, at Boilesen udtalte, at det nuværende omklædningsrum er det bedste, han været en del af. Hvis det står til troende, må Thorup vel gøre noget rigtigt i sin mandskabsbehandling.


  18. #116
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Christian Poulsen har nu været assistenttræner i Ajax i et par år, og har haft særligt fokus på transitionen fra ungdom til A-truppen i klubben, hvor der er meget hård konkurrence om pladserne til daglig. Nu skal han være assistenttræner for A-landsholdet, og kommer i endnu højere grad til at have fokus på resultater i kampene end tidligere.

    CP har DBU/UEFAs A-træneruddannelse som ballast, men skal såvidt vides starte på PRO-træneruddannelsen fra januar, hvilket derefter tager ca. halvandet år at gennemføre. Det kræver dog at han har søgt om dispensation, da man som udgangspunkt skal være cheftræner for et ligahold for at starte på uddannelsen. Som udgangspunkt skal man have PRO-trænerlicens for at være cheftræner for et superligahold, men man kan godt søge om dispensation, hvis man eksempelvis er tilmeldt uddannelsen.

    Så som udgangspunkt kunne CP godt blive træner i FCK inden for et par år. Og en træner, der som spiller er opvokset i Roy Hodgsons 4-4-2, har haft sin daglige klubtrænergerning i Ajax, som har vundet europæiske titler med Sevilla, samt har spillet i de 5 største ligaer som den blot anden spiller nogensinde, og nu er tiltrådt som ass. træner for et Top-10 landshold, har på papiret en masse kvaliteter, der vil være interessante for en klub som FCK.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  19. De følgende 7 brugere er enige:

  20. #117
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Interessant
    1) han har FCK dna
    2) sindsyg flot fodbold CV
    3) var også en leder på banen
    4) god træner opdragelse hos Ajax og landsholdet
    5) kæmpe vinder attitude

    Jeg er i tvivl om hans personlighed og hvordan hans mandskabspleje vil være. Han virkede i hvert fald ikke altid specielt sympatisk op banen, men kender ham ellers ikke. Han vil måske minde mere om Ståle end JT…. Men ok, måske skal historien bare være at den bedste afløser for Ståle, det er CP

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #118
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Interessant
    1) han har FCK dna
    2) sindsyg flot fodbold CV
    3) var også en leder på banen
    4) god træner opdragelse hos Ajax og landsholdet
    5) kæmpe vinder attitude

    Jeg er i tvivl om hans personlighed og hvordan hans mandskabspleje vil være. Han virkede i hvert fald ikke altid specielt sympatisk op banen, men kender ham ellers ikke. Han vil måske minde mere om Ståle end JT…. Men ok, måske skal historien bare være at den bedste afløser for Ståle, det er CP
    Hvad er det nu FCK-DNA betyder? Det bliver ofte nævnt som en kvalitet, men jeg har aldrig fået styr på, hvad det vil sige... Hvis det er et andet ord for klubfølelse, er det i hvert fald ikke noget, jeg forbinder med Christian Poulsen, der jo som bekendt overvejede at tage til Brøndby, dengang han vendte "hjem."

    Og var han virkelig en leder på banen? Han blev fx aldrig anfører for os, hvilket ellers ville have været oplagt, da Mio stoppede [EDIT - der er selvfølgelig også en aldersfaktor her]. Jeg husker ham mere som en hård hund (og en rigtig god spiller, da han var på toppen!), men det er jo ikke nødvendigvis det samme som at være en leder.

    Jeg siger ikke, at Christian Poulsen ikke ville kunne være en god træner for FCK. Der var bare nogle ting, jeg studsede over. :-)
    Sidst redigeret af Garneren : 25.09.21 kl. 15:40
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  23. De følgende 3 brugere er enige:

  24. #119
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Håber da Christian Poulsen tager nogle kurser i mediemanagement, for jeg husker ham som værende en ualmindelig tør kiks. Hvis en af de store anker ved Thorup er, at han ikke har den rigtige udstråling og måde at udtrykke sig på, så har jeg svært ved at se Christian Poulsen (som jeg husker ham) værende meget bedre.

    Og ja Thorup var da vist også leder på banen, har vindermentalitet (selvom vi nok ikke anderkender det herinde) og har en del erfaring med flere store jobs.....

  25. De følgende 3 brugere er enige:

  26. #120
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Hvad er det nu FCK-DNA betyder? Det bliver ofte nævnt som en kvalitet, men jeg har aldrig fået styr på, hvad det vil sige... Hvis det er et andet ord for klubfølelse, er det i hvert fald ikke noget, jeg forbinder med Christian Poulsen, der jo som bekendt overvejede at tage til Brøndby, dengang han vendte "hjem."

    Og var han virkelig en leder på banen? Han blev fx aldrig anfører for os, hvilket ellers ville have været oplagt, da Mio stoppede [EDIT - der er selvfølgelig også en aldersfaktor her]. Jeg husker ham mere som en hård hund (og en rigtig god spiller, da han var på toppen!), men det er jo ikke nødvendigvis det samme som at være en leder.

    Jeg siger ikke, at Christian Poulsen ikke ville kunne være en god træner for FCK. Der var bare nogle ting, jeg studsede over. :-)
    For mig handler det om kendskab til klubben indefra. Hvilke værdier klubben har, hvordan ledelsesstilen er og generelt forstår den daglige gang. Det vil formindske indlæringsperioden og man kan i forvejen kende til, hvor man kan hente hjælp osv. man kender også til det forventningspres der er hos FCK.

Side 8 af 47 FørsteFørste ... 56789101118 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Skal Ståle Solbakken fyres?
    By Casper the ghost in forum De korte linier
    Svar: 101
    Sidste Meddelelse: 20.09.09, 09:28
  2. Var det klogt af EfB at sælge Jess Thorup?
    By TurboGnu in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 25.09.05, 22:15
  3. skal backe fyres nu?
    By faxepikhår in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 02.12.03, 14:19
  4. Skal Backe fyres?
    By Bill Ward in forum De korte linier
    Svar: 28
    Sidste Meddelelse: 02.06.03, 11:28

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •