Se afstemningsresultater: Skal Jess Thorup fyres?

Stemmeafgivere
402. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja

    283 70.40%
  • Nej

    119 29.60%
Side 15 af 47 FørsteFørste ... 51213141516171825 ... SidsteSidste
Viser resultater 211 til 225 af 704

Emner: Skal Jess Thorup fyres?

  1. #211
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Men når afstanden op til FCM er nede på 2 point efter deres egne dumme pointtab, når der er mulighed for at skifte banen, og PC har lidt over 2 måneder fra nu til at rydde op i truppen og sørge for større kvalitet i den, så er der altså ingen undskyldninger længere for ikke at vinde DM-guld i denne sæson.
    Du har helt ret. Ingen undskyldninger mere. Nu er FCM jo af medierne blevet talt op på trods af de rent faktisk har været mindst lige så ringe som os.

    Så ja jeg kigger i høj grad PC og Scouting afdelingens vej her i vintertransfer vinduet. PC har noget at bevise efter Singh fadæsen.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #212
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Men altså øjnene, hviler på PC og ledelsen nu.
    Jeg synes, at det er meget tydeligt i de sidste 6-7 interviews med såvel PC som Thorup, at vi kan forvente klare forstærkninger. Der er ingen rysten på hånden i nogen af PCs deltagelser i fanradioerne/fanpodcasts. Der vil komme forstærkninger i vinterens transfer. Vi ved jo bare, at den slags nogle gange ikke lykkes. Enten springer folk fra, består ikke lægetjek eller også er de bare ikke så gode, som vi tror (uden at vi har mulighed for at købe deres bror.).

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #213
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Jeg synes, at det er meget tydeligt i de sidste 6-7 interviews med såvel PC som Thorup, at vi kan forvente klare forstærkninger. Der er ingen rysten på hånden i nogen af PCs deltagelser i fanradioerne/fanpodcasts. Der vil komme forstærkninger i vinterens transfer. Vi ved jo bare, at den slags nogle gange ikke lykkes. Enten springer folk fra, består ikke lægetjek eller også er de bare ikke så gode, som vi tror (uden at vi har mulighed for at købe deres bror.).
    Helt enig, hvilket får mig til at tænke, at man måske allerede har ting på plads? Jeg har nemlig også undret mig voldsomt over den stålsathed det kommende transfervindue omtales med. Men vi må se, forventningterne er i hvert fald ikke blevet dæmpet af deres udtalelser op imod transfervinduet.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #214
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    296

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Er det ikke bare playback fra i sommers..."Vi skal gå usvækkede gennem vinduet bl.a. bl.a...."? Jeg forholder mig skeptisk indtil jeg har set noget konkret.

    Pede

  8. De følgende 13 brugere er enige:

  9. #215
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    833

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Det er virkelig trættende, at Thorup endnu ikke har lært at udtale sig som en FCK træner.
    Exceptionelt efterår!
    I guder!

  10. De følgende 5 brugere er enige:

  11. #216
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Witzansky Se meddelelser
    Det er virkelig trættende, at Thorup endnu ikke har lært at udtale sig som en FCK træner.
    Exceptionelt efterår!
    I guder!
    Det jo Spin. Gjorde Ståle ikke det samme. Bo. H gjorde jo noget af det samme i går da de spillede uafgjort mod mægtige Vejle :)

    Exceptionelt, Fantastisk, Godlike, man kan finde mange sjove udtryk. Jeg tænker dog ikke en træner går ud og siger det har været Uacceptabelt 2 point efter første pladsen, selvom der har været mange dumme point tab undervejs. Det handler vel også om han vil beskytte spillerne lidt, who knows.

    Det er hvertfald ikke noget der får mit pis i kog!

  12. De følgende 8 brugere er enige:

  13. #217
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Det jo Spin. Gjorde Ståle ikke det samme. Bo. H gjorde jo noget af det samme i går da de spillede uafgjort mod mægtige Vejle :)

    Exceptionelt, Fantastisk, Godlike, man kan finde mange sjove udtryk. Jeg tænker dog ikke en træner går ud og siger det har været Uacceptabelt 2 point efter første pladsen, selvom der har været mange dumme point tab undervejs. Det handler vel også om han vil beskytte spillerne lidt, who knows.

    Det er hvertfald ikke noget der får mit pis i kog!
    Det havde bare været langt langt bedre, at sige, at det naturligvis aldrig er tilfredsstillende at ligge nummer 2, men at vi efter omstændighederne alligevel er relativt tilfredse bla bla bla, og hvis han har lyst til at komme op på den store klinge, så kunne han bare have sagt, at omstændighederne gjorde, at vi har spillet med langt flere helt unge spillere end planlagt og at de unge drenge har klaret det exceptionelt godt. Det mærkelige er jo, at det for fanden ikke er ret svært. Det er lige til "Det undrer mig" tråden...
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  14. De følgende 9 brugere er enige:

  15. #218
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Det havde bare været langt langt bedre, at sige, at det naturligvis aldrig er tilfredsstillende at ligge nummer 2, men at vi efter omstændighederne alligevel er relativt tilfredse bla bla bla, og hvis han har lyst til at komme op på den store klinge, så kunne han bare have sagt, at omstændighederne gjorde, at vi har spillet med langt flere helt unge spillere end planlagt og at de unge drenge har klaret det exceptionelt godt. Det mærkelige er jo, at det for fanden ikke er ret svært. Det er lige til "Det undrer mig" tråden...
    Så du siger at hvis man endelig skulle have exceptionelt ind over, så kunne det have været noget i stil med "Vi bliver aldrig tilfredse med ikke at ligge nummer et, men at have spillet sådan en europæisk sæson med og ligge sådan til i Superligaen med de bump, der har været på vejen, og det, vi har mistet undervejs, er exceptionelt. Der er virkelig nogle spillere, både erfarne og helt unge, som er steppet op, som jeg er sindssygt stolt over."?

  16. Den følgende bruger er enig i dette:
    Orb

  17. #219
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    187

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Tidligere har jeg forsvaret Ståles resultater i efteråret '19 og foråret '20 med de mange alvorlige skader til nøglespillere, som truppen led gevaldigt under (og haft nogle relativt voldsomme debatter med Tops omkring det herinde). Når nu Thorup har stået i en lignende situation i efteråret, med Falk og Zeca ude med alvorlige skader, og tidspunkter hvor også Stage, Diks og VK har siddet ude med mindre skader, og at PC ikke fik købt en ordentlig erstatning for Daramy så vil det kun være fair at bedømme Thorups trænergerning ud fra samme parametre, som jeg vurderede Ståles trænergerning dengang. Også selv om jeg på forhånd er kritisk over for Thorup som træner.

    Og selv om Thorup har tabt 3 ud af de 4 nøgleopgør efter transfervinduets lukning (FCM hjemme, BØF ude, 2x PAOK) som jeg pegede på som de store styrkeprøver tilbage i august, og derudover har smidt en del point i ligaen mod hold som SønderjyskE, Viborg og AGF, så vil jeg stadig indtil videre lade tvivlen komme ham til gode, fordi der har været de her skader, fordi der ikke for alvor har været hvile til Boilesen og Wind efter EM, fordi bænken har været for smal, hvad angår kvalificeret rutine, og fordi banen i Parken er blevet fucked efter Minds of 99 koncerten i september, og dermed ødelagde grundlaget for meget af den tekniske fodbold langs jorden, som vi gerne vil praktisere.

    Men når afstanden op til FCM er nede på 2 point efter deres egne dumme pointtab, når der er mulighed for at skifte banen, og PC har lidt over 2 måneder fra nu til at rydde op i truppen og sørge for større kvalitet i den, så er der altså ingen undskyldninger længere for ikke at vinde DM-guld i denne sæson.
    Tak for en saglig gennemgang. Jeg er på sin vis ganske enig. Tabte nøgleopgør og tabte point i overtiden skæmmer den samlede oplevelse fra dette efterår under Thorup. Det var ellers her, vi rigtigt skulle se hvad han kunne - efter et transfervindue, der umiddelbart tegnede fint (Grabara, Khocho, Gabrielsen, Diks, Isak og Luther som de "store" trækplastre mens Baldursson nok mere var en tester). Manglen af Zeca, Falk og Daramy har dog kostet. Heldigvis kun "relativt" lidt. Vi skal også huske, vi sagde farvel til store ledere/typer som Bjelland, Fischer og Zanka og fået disse erstattet med profiler fra U19, der på ingen måde er faldet igennem. Hvem havde set det komme?

    Thorups taktiske/kommunikative/organisatoriske evner har ikke været værd at flage for indtil videre. Der har været hovedrysten over manglende (eller sene indskiftninger), eller taktiske dispositioner, der skreg til himlen, krævede justering. Kommunikativt er jeg træt af, at alle svar indledes med "Nåmen, altså ---" foruden de svipsere, jeg ikke behøves at gentage. Organisatorisk er der gjort nogle spændende ting (såsom at fyre Per Wind midt i sæsonen), men kan næppe klandre Jess for dette. Han har dog (endelig) givet vores mental-coach mundkurv på (så han kan fokusere på spillernes behov og ikke sine egne), har nogle iltre rotter i Nes og Sellens tæt på sig (rotte er positivt ladet i øvrigt) og tilknyttet en analysekapacitet jeg venter mig meget af i fremtiden.

    Han skal have ros for sit engagement af vores U19-spillere - måske mere i nød end lyst (og som en mellemstor langemand strittende i retning af PC: "Se hvad du giver mig at arbejde med???").

    Jeg bemærker sagte, hvordan et numerisk overtal på midtbanen i søndags gjorde en stor forskel. Det er som om, vi lavede en FCM/BIF på os selv. Samtidig hjalp det gevaldigt med ikke bare én men to fløje, der udfordrede (stort set hver gang) som åbner store rum, da det trækker spillere til sig. Aktionerne behøves ikke lykkes hvert eneste gang, truslen om det er mindste ligeså vigtig. Herudover blev der satset i omstillingerne (med fart!) omend det ikke kastede mål af sig. Selvom to af Superligaens bedste spillere, der i sig selv har været kampafgørende af flere omgange, havde deciderede off-days (Wind og Biel), formår vi alligevel at sætte hurtige kombinationer op i fase 3. Det er nok det mest bemærkelsesværdige for mig. 2 x 6'ere til at skærme af, der tager løbene, begår frisparkene, har pondus på dødbolde (offensivt og defensivt) er måske ikke så dumt. At vi heller ikke har den store risiko i fase 1, hvor Boile skal risikere liv og lemmer for at bringe bolden frem i banen, er vi også et par stykker, der har råbt på. Ankersen med to assist i én kamp, hvor han ikke brugte tid dommeren, var også en voldsom opgradering.

    Hvor meget der er Thorups fortjeneste er svært at gisne om. Succes har mange fædre mens nederlaget typisk kun har få. Lad os nu for helvede fortsætte med den hurtige boldomgang (som når vi spiller på en pishamrende våd kunstgræsbane - eller en ordentlig bane med tilstrækkelig dræn i pishamrende regn).

    Skal man ringe til Bodø for at høre hvem der har lagt deres kunstgræsbane? Eller mister vi landskampene i Parken fremover? Gør vi ikke det alligevel, hvis de tvinges til at spille i sandet jord, der i højere grad har fået "behandling" fra den lokale farvehandel end noget andet? NB: Jeg er ikke efter greenkeeperen her: han har et umuligt arbejde her. Få græs til at gro og trives, hvor det ikke kan gro og trives. Nu er der dog snart nogen, der må sige det til de voksne.
    "Tro kan flytte dværge."

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #220
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Foeniks Se meddelelser
    Skal man ringe til Bodø for at høre hvem der har lagt deres kunstgræsbane? Eller mister vi landskampene i Parken fremover? Gør vi ikke det alligevel, hvis de tvinges til at spille i sandet jord, der i højere grad har fået "behandling" fra den lokale farvehandel end noget andet? NB: Jeg er ikke efter greenkeeperen her: han har et umuligt arbejde her. Få græs til at gro og trives, hvor det ikke kan gro og trives. Nu er der dog snart nogen, der må sige det til de voksne.
    Nu har vi igennem en mange år efterhånden kæmpet med den lorte bane og med rette fået kritik for det. En ting er kritik fra Landsholdet, noget andet er at det rammer os da vi jo hver anden weekend op med vinter skal spille på det lort. Især med vores spillestil i mente, så kan det hvertfald ikke være en fordel.

    Hvis Ledelsen hårdnakket holder fast i at der skal holdes koncerter i Parken fremover samt den måde Parkens tribuner er placeret på som blokere for Solen etc. Jamen så må man jo få anlagt noget Kunstgræs, selvom klubben har været ude at sige at det absolut ikke sker. DET FINT, men så siger man vel også indirekte, at vi hvert år i 8-10 kampe eller mere må leve på at spille på en lortebane. Tidens teknologier med kunstigt lys etc, virker jo tydeligvis ikke.

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #221
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    "Fodbold skal spilles på græs" er i mine øjne et ligegyldigt udsagn. Jeg vil til enhver tid sige "fodbold skal spilles på et plant og hurtigt underlag" i stedet. Men det er også fordi, jeg i mindre grad er fascineret af skubberiet, boldene i 2. sals højde og de benhårde luftdueller i fodbold og i langt højere grad er tiltrukket af de tekniske facetter, som spillere enten har medfødt talent for eller trænet i tusindevis af timer: Præcise førstegangsafleveringer, lynsnart fodskifte med bolden, smidige vendinger, løb og forfinter uden bold osv. I mine øjne gavner kunstgræs den seværdige fodbold markant, så længe alternativet er bulede og mudrede pløjemarker - og det er det desværre en stor del af året på vores breddegrader.

  22. De følgende 5 brugere er enige:

  23. #222
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Tidligere har jeg forsvaret Ståles resultater i efteråret '19 og foråret '20 med de mange alvorlige skader til nøglespillere, som truppen led gevaldigt under (og haft nogle relativt voldsomme debatter med Tops omkring det herinde). Når nu Thorup har stået i en lignende situation i efteråret, med Falk og Zeca ude med alvorlige skader, og tidspunkter hvor også Stage, Diks og VK har siddet ude med mindre skader, og at PC ikke fik købt en ordentlig erstatning for Daramy så vil det kun være fair at bedømme Thorups trænergerning ud fra samme parametre, som jeg vurderede Ståles trænergerning dengang. Også selv om jeg på forhånd er kritisk over for Thorup som træner.

    Og selv om Thorup har tabt 3 ud af de 4 nøgleopgør efter transfervinduets lukning (FCM hjemme, BØF ude, 2x PAOK) som jeg pegede på som de store styrkeprøver tilbage i august, og derudover har smidt en del point i ligaen mod hold som SønderjyskE, Viborg og AGF, så vil jeg stadig indtil videre lade tvivlen komme ham til gode, fordi der har været de her skader, fordi der ikke for alvor har været hvile til Boilesen og Wind efter EM, fordi bænken har været for smal, hvad angår kvalificeret rutine, og fordi banen i Parken er blevet fucked efter Minds of 99 koncerten i september, og dermed ødelagde grundlaget for meget af den tekniske fodbold langs jorden, som vi gerne vil praktisere.

    Men når afstanden op til FCM er nede på 2 point efter deres egne dumme pointtab, når der er mulighed for at skifte banen, og PC har lidt over 2 måneder fra nu til at rydde op i truppen og sørge for større kvalitet i den, så er der altså ingen undskyldninger længere for ikke at vinde DM-guld i denne sæson.
    Jeg er for så vidt ganske enig. Den afgørende styrkeprøve i efteråret var at se, om vi kunne vinde nøgleopgørerne. Her fejlede vi fælt. Værst var selvfølgelig nederlaget i Parken til et FCM-mandskab, som spillede i undertal i størstedelen af kampen. Den gjorde ondt!

    Vi SKAL øge vores topniveau, hvis vi vil gøre os forhåbninger om DM-guld og for den sags skyld yderligere avancement i Europa - med mindre vi sætter vores lid til, at FCM fortsætter med at dumme sig, og vi fortsætter med lodtrækningsheldet fra i år.

    Ser vi tilbage på stillingen efter 17 runder i de foregående tre sæsoner inkl. efteråret '19, er det svært at spore den store fremgang:

    2018/2019: 38 points (3 foran FCM)
    2019/2020: 37 points (7 bagefter FCM)
    2020/2021: 30 points (5 bagefter FCM)
    2021/2022: 33 points (2 bagefter FCM)

    Det er selvfølgelig positivt, at vi har forbedret vores pointhøst med tre af slagsen ift. nedsmeltningen i 2020.

    Men det er trist, at vi opnår fire points færre end sidst, vi var storramt af skader i 2019.

    Faktisk ville vi have overvintret på førstepladsen tilbage i 2019, hvis FCM havde høstet lige så få point dengang som nu.

    I år mangler FCM hele ni points for at have gentaget deres pointhøst i efteråret '19. De kunne dog som bekendt være kommet tæt på, hvis ikke de havde smidt otte ud af ni point i årets sidste tre superligakampe.

    Så pointmæssigt er der altså endnu ikke sket den helt store fremgang for os. Men der ER meget at se frem til:

    - Roony er fyldt 16 :D
    - Falk er tilbage efter sin langtidsskade.
    - PC har bebudet flere storindkøb i "Zeca-klassen" i vinterens transfervindue. Senest forleden til Copenhagen Sundays fine arrangement i Parken.
    - *JINX ON* Umiddelbart står vi ikke til at miste flere store profiler før til sommer (kryds fingre!!!)

    Omvendt skal vi nok ikke ligefrem forvente, at FCM sidder på sine hænder, og Brøndby er med Niels Frederiksen i spidsen blevet overraskende gode til at få meget ud af lidt.
    Sidst redigeret af Andreas Hansen : 07.12.21 kl. 00:51 Årsag: Tænkte Zeca, men fik først skrevet Zanka. Alle de Z'er...!
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  24. De følgende 4 brugere er enige:

  25. #223
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    227

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    JA! Og jeg synes man skal strække sig rigtig langt for at prøve at hente Kjetil Knutsen.


  26. #224
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Tror de færreste er tilfredse med Jess, og undertegnede er der heller ikke synderligt imponeret, men man må simpelthen også se på PCs præstationer. Vi står næsten samme sted som da Ståle blev fyret, dvs. der skal ryddes gevaldigt op i truppen.

    Mukairu, Babacar, Singh og Karamoko skal jo allerede skippes videre efter hhv. 6 og 12 måneder. Det er jo fuldstændig vandvittigt. I følge Transfervinduet forsøger klubben da også at få sendt flere af dem videre i teksten, så internt tror man jo heller ikke på spillerne. Diks startede som lyn og torden, men er senere hen stagneret fuldstændig - i flere tilfælde har han vist et skræmmende lavt niveau, så den goodwill han opbyggede i starten af sidste sæson er også ved at løbe ud.

    Så på trods af Jess' slatne fremtræden og kedelige taktiske dispositioner, så har han så sandeligt heller ikke fået meget hjælp oppe fra.

    Som jeg skrev i transfertråden, så bør man nok også se sig om efter en VB med større kvalitet end VK. Træerne vokser ikke ind i himlen, og man bør ikke hænge sin hat på de unge. De er simpelthen for svingende i deres præstationer.

    Troen på CL er ikke eksisterende pt.

  27. De følgende 9 brugere er enige:

  28. #225
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    137

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Fuldstændig enig!

    Man køber ind til Nordens største klub. Og køber - for blot at nævne nogen - Barbacar, Singh m.fl. - det er jo GF-spillere i bedste fald.

    Der bør simpelthen også være en der kigger på PCs arbejde og evaluerer hvorvidt det nu også reelt har været ret godt. Jeg synes det ikke.
    Linderoth tilbage!


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Skal Ståle Solbakken fyres?
    By Casper the ghost in forum De korte linier
    Svar: 101
    Sidste Meddelelse: 20.09.09, 09:28
  2. Var det klogt af EfB at sælge Jess Thorup?
    By TurboGnu in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 25.09.05, 22:15
  3. skal backe fyres nu?
    By faxepikhår in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 02.12.03, 14:19
  4. Skal Backe fyres?
    By Bill Ward in forum De korte linier
    Svar: 28
    Sidste Meddelelse: 02.06.03, 11:28

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •