Se afstemningsresultater: Skal Jess Thorup fyres?

Stemmeafgivere
402. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja

    283 70.40%
  • Nej

    119 29.60%
Side 47 af 47 FørsteFørste ... 3744454647
Viser resultater 691 til 704 af 704

Emner: Skal Jess Thorup fyres?

  1. #691
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Mht indkøb så er det mit håb, at Neestrup udover de 4 års kontrakt også har fået med, at han skal have noget medindflydelse på indkøb. Uden at have belæg for påstanden, så ligner det ikke, at Thorup og PC ligefrem har haft super god kommunikation omkring indkøb. Det er mit håb og tro, at Neestrup er stærkere end Thorup på den front og at han dermed i større grad kommer til at bruge de spillere som købes ind.
    Vi kommer jo bare desværre ikke bare sådan lige af med de spillere som blev købt før Neestrup blev træner. Og derfor hænger han jo på sin vis nu på de mange fejlkøb fra PC.
    Han får vel ikke lov til at gå shop amok og hente 6-8 spillere i næste transfervindue? Og slet ikke hvis vi ikke kommer af med noget af dødvægten...

  2. #692
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Vi kommer jo bare desværre ikke bare sådan lige af med de spillere som blev købt før Neestrup blev træner. Og derfor hænger han jo på sin vis nu på de mange fejlkøb fra PC.
    Han får vel ikke lov til at gå shop amok og hente 6-8 spillere i næste transfervindue? Og slet ikke hvis vi ikke kommer af med noget af dødvægten...
    Nej det gør han sikkert ikke. Men med fremtidsbrillerne på, så kan vi håbe, at indkøbene fremover matcher bedre med trænerens ønsker.

    Det bliver forøvrigt spændende at se, om nogle af de spillere som var kørt ud på et sidespor af Thorup pludselig kan være aktuelle igen. Her tænker jeg primært på Ankersen, til dels Boile og måske endda Babacar. Neestrup har i hvert fald være meget tydelig omkring, at det er nu de skal vise noget. Sker det ikke nu, så må PC give dem en check i hånden til vinter og vi må videre.

  3. De følgende 3 brugere er enige:

  4. #693
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    I en uge, hvor den ventede afskedigelse af JT kom, sidder jeg tilbage med en underlig fornemmelse af, at på pressemødet, hvor afskedigelsen blev annonceret, var det mest interessante en masse andre ting.

    Afskedigelsen først. JT måtte ud, vi har reelt på 10 kampe mistet mesterskabet i år – jeg kommer tilbage til dette. Jeg havde ondt af JT, han skulle aldrig have haft jobbet, da det blev svært svigtede den sportslige ledelse ham og han lignede allerede på pressemødet til Sevilla-kampen en mand, der var kørt over. Når det er sagt, så synes jeg, at det fra flere sider bliver hyklerisk, når man angriber pressens håndtering af forløbet.

    Fodbold er en højeksponeret branche, med en helt ubegribelig stor økonomi. Den økonomi kommer de involverede til gode, og den skabes af de store medie- og sponsor-indtægter. I det setup, er den dynamik, man oplevede, en naturlig del og kan ikke komme bag på nogen. Vil man have pengene må man være klar til at betale prisen. Tak til JT for, det der lykkedes, DM og CL.

    Fyringen – hvad skete der egentlig?
    Herfra begynder min undren. Hvorfor vil man ikke svare på, hvornår JT blev fyret? Processen for en fyring er en indstilling fra det sportslige udvalg, til en bestyrelse, der skal sanktionere beslutningen. Det kræver forløb og evaluering, sammenkaldelse af bestyrelsen, som af praktiske årsager i reglen tager noget tid, forhandling af fratrædelse osv. Der er ingen, der kan tro på, at beslutningen er truffet mandag morgen. Ligeledes nægter AA at svare på, hvornår JT blev orienteret. Hvad er det, de er bange for, at vi/pressen skal finde ud af? Når man gemmer sig, skyldes det, at man selv er utryg ved det, man prøver at skjule.

    Jeg bemærkede selv en tydelig forandret JT før Sevilla-kampen. Til FCM-kampen blev jeg på et menneskeligt plan berørt af at se JT. Han lignede og lød som en mand, der havde lidt overlast. Det ligner ham ikke, tværtimod synes jeg, at han har haft en uforlignelig evne til at børste kritik af sig.

    Neestrups ansættelse uden proces
    Indledningsvis så gør jeg opmærksom på, at jeg giver fuld opbakning til Neestrup, så ingen kritik her. Ansættelsen af Neestrup og processen efterlader dog plads til en del spørgsmål.

    Der findes en ’million’ trænere, og klubben skal have den bedste træner. Det kan være rigtigt, at den bedste egnede kandidat er JN, men ingen i klubben kan vide det, for de fravalgte processen. På den mest centrale position i en fodboldklub fravalgte man at orientere sig i markedet. Det er helt i skoven. Hvorfor? PC’s forklaring om, hvordan JN’s kontrakt kan være skruet sammen med aftaler ved fratrædelse mm. ligner, at man er træt af at skulle betale kæmpe summer ved fyringer. Et parameter, som kan have haft en uhensigtsmæssig stor betydning. Men stadigvæk, hvorfor fravalgte man processen?

    Timing for fyring og ansættelse
    Vi har på nær august måned 2021 ikke været i stand til at sætte en længere serie af gode præstationer sammen. Sidste sæsons mesterskab var det grimmeste mesterskab, vi endnu har vundet, og uagtet det kan genere nogen, så er jeg stadig i tvivl om vi vandt DM eller FCM tabte det.

    Hvorom alting er, så mener jeg, at det sportslige udvalg, bestyrelse m.fl. blev resultatblinde og glemte at vurdere præstationen. JT skulle have været fyret efter sidste sæson. Kampene i træningsopstarten indikerede, at problemerne fra sidste sæson ville fortsætte.

    Man venter til mesterskabet reelt er røget og giver JN jobbet, med en kommentar fra PC om, at senest ved sæsonafslutningen ligger vi nr. 1. Det vil med stor sandsynlighed allerede nu sikre, at JN bliver en fiasko. Der skal formentlig ca. 70 point til for at blive mestre i år. For vores vedkommende betyder det, at de resterende 21 kampe skal ende med 19! sejre, 1 uafgjort og 1 nederlag. Hvad er det for en præmis at give JN og hvorfor vente med fyringen af JT til mesterskabet er røget? Har det sportslige udvalg misset niveauet for præstationer og timingen?

    PC
    Hvad er PC’s betydning i det meget lave præstationsniveau, der har været i stort set hele perioden med JT, hvorfor holder alle JT ud i strakt arm, hvorfor giver man ikke indtryk af en refleksion, der er større end, at JT var problemet.

    PC blev halvt ydmyget på pressemødet, da AA på eget initiativ overtager et spørgsmål fra pressen henvendt til PC. Det gør man ikke. PC er funktionsdirektør og kan fint svare selv, så kan AA bagefter supplere med bestyrelsens betragtninger. Det andet er en umyndiggørelse og signalerer mangel på respekt.

    På spørgsmålet om, hvorvidt PC’s transfers samlet set er acceptable og har understøttet JT, så er de godkendte af bestyrelsen jf. AA. Succeskriteriet for PC var, at man skulle have mere ud af transferbudgettet, flere transferkroner skulle være i start 11’er og en trup med en bedre balance.

    Vi har to kæmpetransfers, som er købt alt for dyrt (Isak) og en fiasko (Amoo) – DKK 70 mio. Jeg antager, at bonusser i rimeligt omfang er udbetalt efter mesterskab og CL-kval. Læg dertil alle de mindre transfers, der er fiaskoer og alle de leje-spillere, der er sendt retur. Vi har i dag en trup, hvor kun Mo har niveauet på kanten, men masser af kantspillere i overskud, ingen linkup, ingen backup på 6’er og 9’er. Trup i balance?

    PC’s – efter min opfattelse – ynkelige forsvar af JT ift. pressen, hvor han kritiserer pressens behandling, er en god illustration af mandens manglende ledelseskompetencer – og især ift. at være sportsdirektør i en storklub. PC’s pressemæssige fravær i hele efteråret, indtil han dukker op og siger noget om jobgaranti og tillid uden han vil komme ind på om han har tillid til JT. Det er at kaste råt kød for en glubsk ulveflok.

    Når PC efterfølgende beklager sig, burde det være over sig selv og sit enorme ledelsessvigt. I en storklub, der optræder man i pressen, man er den sportslige afdelings brystkasse, der skærmer den operationelle del, så de kan få fred til hverdagen. Bare ikke når sportsdirektøren er PC. Om ikke andet, så fik han da med sit stunt lavet den støj, der gjorde, at pressen glemte at spørge tilbage om hans egen rolle.

    Det sportslige udvalg
    Jeg antager, at det sportslige udvalg består af PC og WK, måske er Daniel Rommedahl med, men jeg tvivler. Det sportslige udvalg har indstillet …

    Hvor kompetent er det sportslige udvalg – og forholder man sig til det? NCH indstillede inden sin fratrædelse, at Ståle blev frataget sportsdirektør jobbet og kun skulle være cheftræner. Efterfølgende forlængede man Ståle i hans manager-position. Har man spurgt den sportslige kompetence til råds inden beslutningen, peger pilen på WK. Manden der også var den sportslige garant for dream teamet. Så har WK’s anbefalinger på to år kostet klubben 40-45 mio. kr. i fratrædelse. Den kontante del kan suppleres med fejlbeslutninger, som i et udviklingsperspektiv er særdeles uheldige. Dertil kommer PC’s mange transfers, som er kiksede – i følge AA er det OK, da fodboldspillere er mennesker og man aldrig kan vide, om de vil fungere. Fint nok, men det er i hvert fald en anden tilgang til forståelse af transfers og accept af fiaskoernes omfang, som er dukket op efter fyringen af Ståle.

    Nu har man signet JN uden en ansættelsesproces, med nogle unødvendige bemærkninger på principniveau om, hvordan en kontrakt kunne være skruet sammen ved en fratrædelse – kommentarerne ligner et freudiansk ’slip of mind’.

    Hvor kompetent er det sportslige udvalg– WK’s første anbefalinger ift. trænerkontrakter har været helt ad pommern til. PC ligner lige så lidt en sportsdirektør i en storklub og FCK, som JT lignede en cheftræner samme sted. Transferssucces’en er faldet markant.

    Da Ståle blev fyret opstillede WK følgende succeskriterier for hans dream team

    • Vi skal spille moderne, offensiv og underholdende fodbold
    • Vi skal ikke være afhængig af et system, men kunne omstille os til flere forskellige systemer, så vi er sværere at læse
    • Spillerne skal have ild i øjnene
    • Vi skal have mere ud af vores transferbudget
    • Vi skal have flere transfer og lønkroner i start 11’eren

    Efter to år er ingenting lykkedes. Jeg tror ikke, at man skal skille sig af WK, men man skal have ham over i en lærlingeposition og så skal man have en kompetent sportslig rådgiver (NCH-niveau) ind, som WK kan gå i lære hos. Han er ganske enkelt dumpet 360 grader.

    Jeg sidder tilbage med en underlig fornemmelse efter ugens fyring. Den var uundgåelig, men den løser ingenting, for vores problemer er meget større end JT.

    Der rejser sig en række spørgsmål

    1. Hvordan forløb fyringen af JT og hvorfor holdes det hemmeligt
    2. Hvorfor valgte man Neestrup uden ansættelsesproces med et kandidatfelt
    3. Hvad fortæller ovennævnte om den egentlige grund til valget
    4. Hvorfor ventede man til mesterskabet var røget og bagefter gør man det til et succeskriterie for JN
    5. Hvordan kan PC gå fri for et medansvar for, at den sportslige udvikling i bedste fald er status quo efter to år
    6. Hvor er WK og hans ansvar – ’bagmanden’ for hele dream teamet
    7. Har klubben overhovedet de nødvendige sportslige kompetencer på alle niveau; bestyrelse, sportsdirektør, træner
    Sidst redigeret af Goldbæks Højrefod : 25.09.22 kl. 09:16
    Goldbæks Højrefod


  5. #694
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Jeg bemærkede selv en tydelig forandret JT før Sevilla-kampen. Til FCM-kampen blev jeg på et menneskeligt plan berørt af at se JT. Han lignede og lød som en mand, der havde lidt overlast.
    Jeg tvivler meget på, at Thorup er blevet fyret en uge før, det offentliggøres, hvis det er dét, du antyder. Thorup var en presset mand. Han var naturligvis klar over, at resultaterne ikke gik hans vej, og skulle efter hver kamp forholde sig til sit eget job.

  6. De følgende 6 brugere er enige:

  7. #695
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Jeg tvivler meget på, at Thorup er blevet fyret en uge før, det offentliggøres, hvis det er dét, du antyder. Thorup var en presset mand. Han var naturligvis klar over, at resultaterne ikke gik hans vej, og skulle efter hver kamp forholde sig til sit eget job.
    Jeg spekulerer ikke. Jeg konstaterer, at pressemødet efterlader så mange spørgsmål på så mange niveauer.
    Goldbæks Højrefod

  8. #696
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Jeg spekulerer ikke. Jeg konstaterer, at pressemødet efterlader så mange spørgsmål på så mange niveauer.
    Jeg er temmelig uenig på mange af punkterne, men jeg vil nøjes med et enkelt matematisk/statistisk punkt. Jeg tager gerne ethvert væddemål på, at det kommende mesterhold IKKE når 70 point. En simpel fremskrivning af Randers' pointsnit på de nuværende 2.2 er en klassisk statistisk fejl - det kommer med meget stor sandsynlighed ikke til at ske.

    Dermed siger jeg absolut ikke, at vi bliver mestre - det tror jeg ikke vi gør - men det ville ikke kræve hverken 19-1-1 (eller det korrekte 19-1-2 eftersom der ikke er 21 men 22 kampe tilbage) i de resterende kampe - mindre vil næsten helt sikkert kunne gøre det.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  9. De følgende 9 brugere er enige:

  10. #697
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Jeg er temmelig uenig på mange af punkterne, men jeg vil nøjes med et enkelt matematisk/statistisk punkt. Jeg tager gerne ethvert væddemål på, at det kommende mesterhold IKKE når 70 point. En simpel fremskrivning af Randers' pointsnit på de nuværende 2.2 er en klassisk statistisk fejl - det kommer med meget stor sandsynlighed ikke til at ske.

    Dermed siger jeg absolut ikke, at vi bliver mestre - det tror jeg ikke vi gør - men det ville ikke kræve hverken 19-1-1 (eller det korrekte 19-1-2 eftersom der ikke er 21 men 22 kampe tilbage) i de resterende kampe - mindre vil næsten helt sikkert kunne gøre det.
    Det var nu ikke den statistiske præmis, jeg anvendte, jeg anvendte historikken for mesterhold, siden slutspillet med seks hold blev indført. Mesterholdet har i gennemsnit vundet mesterskabet med et pointgns. på 2,22. Dermed ikke givet, at det ender sådan, men jeg tror ikke, at det er helt skævt.

    Jeg medgiver, at der er en kamp mere, end jeg var opmærksom på.
    Goldbæks Højrefod

  11. #698
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Det var nu ikke den statistiske præmis, jeg anvendte, jeg anvendte historikken for mesterhold, siden slutspillet med seks hold blev indført. Mesterholdet har i gennemsnit vundet mesterskabet med et pointgns. på 2,22. Dermed ikke givet, at det ender sådan, men jeg tror ikke, at det er helt skævt.
    Det tror jeg. Det er næsten givet at det IKKE ender sådan - også selvom jeg tog fejl i hvilken forkert præmis, der lå til grund for buddet.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #699
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    368

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    6. Hvor er WK og hans ansvar – ’bagmanden’ for hele dream teamet
    Jeg har undret mig over hvem der står bag WK's valg til bestyrelsen i PSE. Er han Seiers mand eller?
    For det er Gert Petersen som er KB's repræsentant.
    Øvre C'er

  14. #700
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Indledningsvist blev Kvist indsat i bestyrelsen, da han ikke længere kunne bidrage på banen, men havde et år tilbage af sin kontrakt med FCK. Så fandt man denne løsning, hvormed hverken Kvist eller Ståle tabte ansigt.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #701
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Jeg er temmelig uenig på mange af punkterne, men jeg vil nøjes med et enkelt matematisk/statistisk punkt. Jeg tager gerne ethvert væddemål på, at det kommende mesterhold IKKE når 70 point. En simpel fremskrivning af Randers' pointsnit på de nuværende 2.2 er en klassisk statistisk fejl - det kommer med meget stor sandsynlighed ikke til at ske.

    Dermed siger jeg absolut ikke, at vi bliver mestre - det tror jeg ikke vi gør - men det ville ikke kræve hverken 19-1-1 (eller det korrekte 19-1-2 eftersom der ikke er 21 men 22 kampe tilbage) i de resterende kampe - mindre vil næsten helt sikkert kunne gøre det.
    Du har utvivlsomt ret i, at det er meget tvivlsomt, om man skal op på 70 points, men resten af GHs skriv har mange pletskud.
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  17. #702
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Indledningsvist blev Kvist indsat i bestyrelsen, da han ikke længere kunne bidrage på banen, men havde et år tilbage af sin kontrakt med FCK. Så fandt man denne løsning, hvormed hverken Kvist eller Ståle tabte ansigt.
    Så Kvist er Ståles værste "æsel" ...
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #703
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    https://www.bt.dk/fodbold/bt-afsloer...ob-i-stuttgart

    Jess Thorup bliver muligvis træner i Stuttgart. De bedste ønsker herfra.


  20. #704
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Det er ganske sjovt at læse lidt her. Inden mesterskabet er afgjort (ja inden grundspillet er færdigt), så synes jeg godt vi kan konkludere en markant fremgang i spil og point. Yes-Jess skulle fyres og det var for sent, men det rigtige valg

  21. De følgende 6 brugere er enige:

Side 47 af 47 FørsteFørste ... 3744454647

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Skal Ståle Solbakken fyres?
    By Casper the ghost in forum De korte linier
    Svar: 101
    Sidste Meddelelse: 20.09.09, 09:28
  2. Var det klogt af EfB at sælge Jess Thorup?
    By TurboGnu in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 25.09.05, 22:15
  3. skal backe fyres nu?
    By faxepikhår in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 02.12.03, 14:19
  4. Skal Backe fyres?
    By Bill Ward in forum De korte linier
    Svar: 28
    Sidste Meddelelse: 02.06.03, 11:28

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •