Se afstemningsresultater: Skal Jess Thorup fyres?

Stemmeafgivere
402. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja

    283 70.40%
  • Nej

    119 29.60%
Side 43 af 47 FørsteFørste ... 3340414243444546 ... SidsteSidste
Viser resultater 631 til 645 af 704

Emner: Skal Jess Thorup fyres?

  1. #631
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Så har vi en 34 årig og en 31 årig forrest i bussen, i Neestrup og Stefan Madsen?

  2. #632
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Så har vi en 34 årig og en 31 årig forrest i bussen, i Neestrup og Stefan Madsen?
    Ja, det er også min - lidt umoderne - bekymring.

    34 år er satme ungt. Nok derfor jeg så lidt "livserfaring" i en kombi med en 41-årig Hjalte. Så en vårhare ikke skulle stå alene med ansvaret, men kunne ping-ponge lidt.

    Nok mig der er lidt gammeldags.

    Zan

  3. #633
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    131

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Ja, det er også min - lidt umoderne - bekymring.

    34 år er satme ungt. Nok derfor jeg så lidt "livserfaring" i en kombi med en 41-årig Hjalte. Så en vårhare ikke skulle stå alene med ansvaret, men kunne ping-ponge lidt.

    Nok mig der er lidt gammeldags.

    Zan
    Håber han laver en Nagelsmann/Villas-Boas/Guardiola mfl.

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #634
    Tilmeldingsdato
    Oct 2020
    Indlæg
    33

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Lau85 Se meddelelser
    Håber han laver en Nagelsmann/Villas-Boas/Guardiola mfl.
    Enig, men det der bekymrer mig er, at han måske er en del af problemet? Jeg håber, at han har andre perspektiver og idéer samt et andet afsæt i mandskabspleje som vi vil se resultat af fra dag et.

    Er der nogen der kan referere til en anden klub, som fik stor succes, da man ansatte assistenttræneren i stedet?

  6. #635
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Di Matteo vandt Champions League med Chelsea som caretaker manager..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  7. #636
    crekke er offline Og kategorien er en hest
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    674

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Jyden74 Se meddelelser
    Enig, men det der bekymrer mig er, at han måske er en del af problemet? Jeg håber, at han har andre perspektiver og idéer samt et andet afsæt i mandskabspleje som vi vil se resultat af fra dag et.

    Er der nogen der kan referere til en anden klub, som fik stor succes, da man ansatte assistenttræneren i stedet?
    Bo Svensson startede som assistent i Mainz, havde dog et lille afbræk i Salzburg og Liefering, men den tæller vel :-)
    /crekke

    There are only 10 types of people in the world -
    those who understand binary, and those who don't.

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #637
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Jyden74 Se meddelelser
    Enig, men det der bekymrer mig er, at han måske er en del af problemet? Jeg håber, at han har andre perspektiver og idéer samt et andet afsæt i mandskabspleje som vi vil se resultat af fra dag et.

    Er der nogen der kan referere til en anden klub, som fik stor succes, da man ansatte assistenttræneren i stedet?
    Hansi Flick, der var assistent på et skrantende Bayern München-hold og forvandlede dem til det måske bedste Bayern-mandskab nogensinde.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:
    shs

  11. #638
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Nogle bliver måske glade ovenpå fyringen af Thorup, hvilket kan være forståeligt da det må betyde, at man har erkendt nogle problemer, men der er ikke en glædens dag.

    Jeg har aldrig været overbevist om Thorup og var skeptisk fra start, men han fik vores hold til at spille på en nyere måde og havde umiddelbart en ny tilgang til unge spillere. Det resulterede i et dansk mesterskab og kvalifikation til Champions League og det synes jeg trods alt altid man skal huske Thorup for.

    Med til historien hører selvfølgelig den dårlige start på sæsonen, men også den manglende udvikling i spillestil, samt de mange ændringer i spillestil der har været undervejs. Det var en svær opgave Thorup kom på, da han kom til en klub hvor man havde stor udrensning i den sportslige ledelse. Dertil var der ingen sportsdirektør da han først kom til og den sportsdirektør der så kom til, har ikke ligefrem været sin opgave voksen og Thorup var vel på hælene fra start.

    Trods han virkede ganske sympatisk, så fremstod han ikke altid lige heldigt i pressen. Generelt havde han svære betingelser, som han løste så godt som han kunne, men som i sidste ende aldrig blev helt godt. Selvom der ikke var meget tvivl om, at vejens ende var nået, så har fyringen stadig en bitter eftersmag, da Thorup i høj grad ender med at fremstå som syndebuk, da problemerne længere oppe i fødekæden stadig er åbenlyse.

    Nu tager hans assistent over og det har jeg det lidt blandet med aktuelt. Det var vel altid forventet, at Neestrup ville overtage i en periode, men det lyder til, at han får chancen som Thorups afløser. Neestrup har umiddelbart udviklet sig allerede i den tid han har været her – han virker i hvert fald langt mindre opfarende end da han først kom til. Jeg ved ikke hvad han formåede at opnå i Viborg og kender derfor ikke ret meget til de potentielle ændringer vi kommer til at se. Måske er han et stort uforløst trænertalent, der bare har manglet chancen for at vise sig frem (på en større scene end Viborg). Måske kommer vi til at se en videreføring af de ting Thorup gerne ville have implementeret. På den positive side har han allerede kendskab til klubben og truppen, så indkøringsperioden på den front må siges at være kort.

    Det er dog sikkert, at vi ikke fik et stort trænernavn. Faktisk har han meget lidt erfaring – nok den mest uerfarne af alle de cheftrænere vi har haft tidligere. Havde man håber på en mere etableret træner, især af de navne der tidligere har været oppe og vende, så er det et skuffende valg. Uanset hvad man mener, så bliver det spændende at følge udviklingen og ikke mindst det udtryk vi kommer til at have, samt især hvordan spillerne reagerer. Der har jo været et par ude og udtrykke tiltro til Thorup og selvom Neestrup er et kendt ansigt, så kan han måske få svært ved at inspirere tiltro til sit koncept grundet den manglende erfaring (både som spiller og træner) og lave alder (eksempelvis er han kun et par måneder ældre end Zeca). Om ikke andet, så har Neestrup meget at vinde og kun meget lidt at tabe.

  12. De følgende 7 brugere er enige:

  13. #639
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    For mig er fyringen altså kærkommen. Jess var en sympatisk hyggeonkel, men simpelthen ikke dygtig nok taktisk eller kommunikativt til FCK. Noget måtte ske, og landskampspausen var et opportunt øjeblik, og med resultaterne og tankerne, er det logisk at han ryger nu. Samtidig giver det plads for at få efterprøvet den tese jeg har luftet flere steder, nemlig at truppen faktisk er mere en god nok til at burde domminere superligaen, og at de fleste fagligt stærke trænere vil kunne få langt, langt mere ud af de spillere vi har. For selvom PC vitterligt har gjort livet surt for Thorup efter januars håbløse vindue, så kan man jo også vende den om og påstå, at Thorup har fået PC's arbejde til at se tilsvarende håbløst ud. Jeg vil i hvert fald påstå, at fejlraten og stabiliteten i truppen har været latterlig lav, og den del peger altså primært på Thorup - ikke på PC!

    Nu har man så valgt Neestrup. Det valg er jeg ikke fan af. Jeg forstår bevæggrundene, men ikke beslutningen. Jeg har længe påstået, at Neestrup var en del af problemet, specielt idet det er stabiliteten og de groteske udsving, som har været problemet. Det peger for mig at se på hele trænerteamet, og ikke kun chefen. Nu får vi se om jeg tager fejl, men jeg tror ikke vi ser markante forbedringer under Neestrup, specielt ikke hvis Stefan Madsen ikke suppleres op med en markant opgradering. Husk på Stefan Madsen var også assistenten i Ståles sidste periode, og hans ansvarsområde har sejlet i alt den tid han har haft ansvaret for defensiven i superligaen.

  14. De følgende 7 brugere er enige:

  15. #640
    crekke er offline Og kategorien er en hest
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    674

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Det er dog sikkert, at vi ikke fik et stort trænernavn. Faktisk har han meget lidt erfaring – nok den mest uerfarne af alle de cheftrænere vi har haft tidligere.
    Ståle havde da heller ikke specielt meget erfaring da han startede hos os i 06...

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Uanset hvad man mener, så bliver det spændende at følge udviklingen og ikke mindst det udtryk vi kommer til at have, samt især hvordan spillerne reagerer. Der har jo været et par ude og udtrykke tiltro til Thorup .....
    Selvfølgelig har nogle af spillerne været ude og udtrykke tiltro. Hvad skulle de ellers gøre? Der har også været spillere som har udtrykket manglende tiltro uden at sige det direkte.

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    ... og selvom Neestrup er et kendt ansigt, så kan han måske få svært ved at inspirere tiltro til sit koncept grundet den manglende erfaring (både som spiller og træner) og lave alder (eksempelvis er han kun et par måneder ældre end Zeca). Om ikke andet, så har Neestrup meget at vinde og kun meget lidt at tabe.
    Hvis man er god nok, så er man gammel nok! Ståle var 38 da han startede hos os, og var forholdsvis uprøvet. Det er da heller ikke et faktum at man skal have meget erfaring som spiller for at være en god træner?
    /crekke

    There are only 10 types of people in the world -
    those who understand binary, and those who don't.

  16. De følgende 10 brugere er enige:

  17. #641
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Husk på Stefan Madsen var også assistenten i Ståles sidste periode, og hans ansvarsområde har sejlet i alt den tid han har haft ansvaret for defensiven i superligaen.
    Jeg ved ikke, hvilke ansvarsområder han har og har haft, men jeg har da også tænkt på, at han nu over to omgange har været assistent, og begge gange har vi været skidt kørende. Jeg har dog svært ved at forestille mig, at assistenttræner nr. 2 alene kan køre en klub i sænk.

  18. #642
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Jeg ved ikke, hvilke ansvarsområder han har og har haft, men jeg har da også tænkt på, at han nu over to omgange har været assistent, og begge gange har vi været skidt kørende. Jeg har dog svært ved at forestille mig, at assistenttræner nr. 2 alene kan køre en klub i sænk.
    Jeg tror da heller ikke, at han kan kører en klub i sænk - langt fra endda! - men han har haft ansvaret for den defensive træning og dødbolde - som jeg har forstået det - og det er altså påfaldende, at det både under Thorup og Ståle har sejlet på netop den front, når han har haft ansvaret.

    Lige nu forventer jeg, at PC er i markedet efter en dygtig og måske erfaren 1. assistent. Gerne en med en tydelig profil, og gerne en som er kendt for at være en haj til at organisere en defensiv og styrke dødboldsspillet.

  19. De følgende 4 brugere er enige:

  20. #643
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Fandt et interview med Stefan Madsen på FCK’s hjemmeside. Det lader til, at han ikke har et særlig ansvarsområde ift. spillet på banen. Og dødbolde er/var Neestrups ansvar.

    https://www.fck.dk/nyhed/stefan-mads...sistenttraener

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #644
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Jeg har nærmest fra start været tilhænger af fyringen. Jeg har hellere aldrig set at Jess skulle være så sympatisk og fantastisk til mandskabspleje (truppen udstråler i hvert fald det modsatte). Derfor er det stadig mega trist og en sort dag for FCK.

    Personligt håbede jeg at tage fejl, at min skepsis ikke holdt og JT ville blive en succes, men det stod bare rimelig hurtigt klart for mig, at det var et dårligt match og derfor er det da også bekymrende at det tog ledelsen så længe at komme med samme konklusion. Deres viden skulle jo gerne være en million gange bedre end min skepsis.

    Neestrup er i mine øjne en ok løsning - nu får han i hvert fald chancen for at vise sit værd og hvis det ikke lykkedes, så må vi jo hente en ny træner til næste sommer. Dog skal vi stadig gå efter mesterskabet og jeg forventer at se en helt anden taktik, indstilling og form fra nu af.

    Held og Lykke Neestrup og tak for turen Jess, jeg bliver aldrig en fan - men man er ikke forpligtet udover sine egne evner og han har selvfølgelig gjort sit beste og ledet på den måde han finder bedst.

  23. De følgende 3 brugere er enige:

  24. #645
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Jeg har nærmest fra start været tilhænger af fyringen. Jeg har hellere aldrig set at Jess skulle være så sympatisk og fantastisk til mandskabspleje (truppen udstråler i hvert fald det modsatte). Derfor er det stadig mega trist og en sort dag for FCK.

    Personligt håbede jeg at tage fejl, at min skepsis ikke holdt og JT ville blive en succes, men det stod bare rimelig hurtigt klart for mig, at det var et dårligt match og derfor er det da også bekymrende at det tog ledelsen så længe at komme med samme konklusion. Deres viden skulle jo gerne være en million gange bedre end min skepsis.

    Neestrup er i mine øjne en ok løsning - nu får han i hvert fald chancen for at vise sit værd og hvis det ikke lykkedes, så må vi jo hente en ny træner til næste sommer. Dog skal vi stadig gå efter mesterskabet og jeg forventer at se en helt anden taktik, indstilling og form fra nu af.

    Held og Lykke Neestrup og tak for turen Jess, jeg bliver aldrig en fan - men man er ikke forpligtet udover sine egne evner og han har selvfølgelig gjort sit beste og ledet på den måde han finder bedst.
    Jeg tror ikke du skal forvente en helt anden taktik. Neestrup er ikke en Ståle 4-4-2-mand, og han spillede 4-3-3 i Viborg, faktisk ikke ulig den måde FCK spillede på, da Daramy blev solgt - på et langt lavere niveau, naturligvis! Jeg tror og håber til gengæld, at holdet bliver mere tydeligt taktisk, og at vi ser et FCK kan genkendes for at spille på en bestemt måde altid, og ikke famle rundt i blinde uden hverken tydelighed eller en plan B.

  25. De følgende 3 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Skal Ståle Solbakken fyres?
    By Casper the ghost in forum De korte linier
    Svar: 101
    Sidste Meddelelse: 20.09.09, 09:28
  2. Var det klogt af EfB at sælge Jess Thorup?
    By TurboGnu in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 25.09.05, 22:15
  3. skal backe fyres nu?
    By faxepikhår in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 02.12.03, 14:19
  4. Skal Backe fyres?
    By Bill Ward in forum De korte linier
    Svar: 28
    Sidste Meddelelse: 02.06.03, 11:28

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •