Se afstemningsresultater: Skal Jess Thorup fyres?

Stemmeafgivere
402. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja

    283 70.40%
  • Nej

    119 29.60%
Side 37 af 47 FørsteFørste ... 2734353637383940 ... SidsteSidste
Viser resultater 541 til 555 af 704

Emner: Skal Jess Thorup fyres?

  1. #541
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Superligaen er tabt. Vi bliver ikke mestre i år, så der er ingen grund til at trække pinen ud af hensyn til næste kamp. Når det er sagt, er der selvfølgelig andre overvejelser, som kan påvirke timingen.
    Jeg tror ikke, at løbet er kørt i SL endnu. Dertil ligger for mange "gode" hold langt nede. Tænker at FCM begynder at vinde mange i træk (kunne håbe det blev os). En underlig sæson og alt kan fortsat ske. Jeg ser så ikke os vinde - dertil er vi alt, alt for dårlige.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #542
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Hvad angår scoutingen, så er det svært at vurdere udefra, hvor langt ned af listen på den enkelte position, vi ender med at hente fra. Vi ved i princippet ikke, om de forinden udpeger 7 rigtig gode kandidater, men at vi ikke kan få fat på dem, fordi deres klub ikke vil sælge, de er for dyre, eller de selv fravælger FCK, og vi i sidste ende ender med 8. valget.
    En ting er at finde spillere, noget andet er at lokke dem til klubben. Og der ved vi simpelthen ikke nok, for det, vi kan se udefra, er i virkeligheden sportsdirektørens arbejde.
    Det True,

    men min pointe er også om vi så skal skifte strategi på den front. Hvis konstateringen er at det er super svært at lokke spillere fra andre europæiske klubber, så kunne det være skulle intensivere scouting i Sydamerika/Afrika/Asian whatever :)

    1. Men det kræver nye friske øjne og en kompetent scouting. Jeg har simpelthen ikke tiltro mere til det nuværende setup.

    Ovenstående er jeg med på ikke sker. Det er bare ønsketænkning fra min side.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #543
    Tilmeldingsdato
    May 2009
    Indlæg
    364

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Siden vi tabte 4-2 til Viborg i den tredje liga-kamp 31/7 har jeg troet, at nu blev Jess fyret… men ak, en uendelig lang livline. Den gang kunne man måske faktisk have nået at redde noget. Men han tilspillede os, måske lidt heldig (?), en plads i CL… hvis ikke han fyres idag, har jeg totalt opgivet at tro han bliver fyret - så han den Cl plads givet ham en fredning.

    Men for dælen hvor er det bare uambitiøst.

    Jess er jo en dejlig sympatisk man som man da kun kan ønske det bedste for - men han virker simpelthen bare ikke for FCK. Og det har vi vel egentlig betvivlet ret længe…

    Det skal altså ske nu. Ledelsen må også have øjnene op for, hvordan fans tænker og føler om det her, da det kan skade deres produkt…

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #544
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    528

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Hvad angår scoutingen, så er det svært at vurdere udefra, hvor langt ned af listen på den enkelte position, vi ender med at hente fra. Vi ved i princippet ikke, om de forinden udpeger 7 rigtig gode kandidater, men at vi ikke kan få fat på dem, fordi deres klub ikke vil sælge, de er for dyre, eller de selv fravælger FCK, og vi i sidste ende ender med 8. valget.
    En ting er at finde spillere, noget andet er at lokke dem til klubben. Og der ved vi simpelthen ikke nok, for det, vi kan se udefra, er i virkeligheden sportsdirektørens arbejde.
    Enig men det er vel heller ikke godt arbejde hvis ens ønskeliste viser sig at være urealistisk og man ender med 10 minutter i midnat med at måtte slå til på en pludselig opstået mulighed som vi ved PC har gjort nogle gange og som pga tidspres slet ikke er tilstrækkeligt undersøgt. Eller at man ved midnat står "rasende' tomhændet tilbage fordi man satsede og tabte.
    Man kan også bare se hviket materiale vores egen SL har hos konkurrenterne, de er ofte til at få fat i rent økonomisk, eks Christian Sørensen, hvorfor kom han så sent ind og hvorfor blev det BIF der løb med Vallys hvor vi længe inden havde solgt Biel og ikke har fået en omtrentlig 1til1 erstatning.
    Var det virkelig ikke muligt at få en 6er ind?
    Var det virkelig umuligt at afskibe Babacar som så har spærret for en anden tilgang (alt har en pris også egne fuckups).
    Jeg er ikke slået bagover af at PC skaffede Lerager (ingen herinde kendte rigtig til hans niveau) som jo selv ville hjem til vistnok solrød pga familien.
    Vavro drømte om at komme retur tik fck så meget han næsten selv ødelagde muligheden overfor sin daværende klub.
    Corner ville også hjem pga familien.
    Claesson var nødt til at komme væk fra rus og ville angiveligt også tættere på familien i sverige.
    Det har været relativt mange oplagte cases med signings og mange af de øvrige har jo vist sig at være skud med spredehagl. Dertil nogle stratetisk vigtige sats på ungdommen som jeg støtter dog men den tilføjelse at de og holdet har meget større chancefor succes hvis der er tilstrækkelig med rutine og kvalitet i truppen til at støtte op og levere den nødvendige kvalitet på banen og i det mix har PC desværre heller ikke leveret.

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #545
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    227

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Jeg finder det absolut forrykt, at det ikke er sket endnu. For mig, er det et tegn på at den er helt gal i ledelsen. Hvis ikke vi får bugt med problemet her, frygter jeg at vores problemer vil blive ved, uanset hvem der er træner.

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #546
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    I gårsdagens post-match interview, der blev det virkelig udstillet, hvor grundlæggende trist situationen er. Peter Sørensen og Per Frimann nedsablede fuldstændig den manglende tydelighed i spillet, og udstillede på tydeligste vis den manglende plan og det manglende spilkoncept, der er i FCK. Man kunne jo se på både Peter Sørensen og Per Frimann, at det også gjorde ondt på dem på et menneskeligt plan at udstille en sympatisk og venlig kollega som Thorups manglende evner, og at Thorup ikke havde et eneste modsvar i studiet, der kunne forklare ræsonnementet bag hvorfor der blev gjort, som der nu engang blev gjort. Man kunne ikke have andet end ondt af manden, ligesom det også på et menneskeligt plan er grotesk, at der ikke er nogen fra den sportslige ledelse, der står klar til at have hans ryg.
    Thorup alene i verden er altså et trist syn, set fra den menneskelige vinkel.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  12. #547
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Hvad angår scoutingen, så er det svært at vurdere udefra, hvor langt ned af listen på den enkelte position, vi ender med at hente fra. Vi ved i princippet ikke, om de forinden udpeger 7 rigtig gode kandidater, men at vi ikke kan få fat på dem, fordi deres klub ikke vil sælge, de er for dyre, eller de selv fravælger FCK, og vi i sidste ende ender med 8. valget.
    En ting er at finde spillere, noget andet er at lokke dem til klubben. Og der ved vi simpelthen ikke nok, for det, vi kan se udefra, er i virkeligheden sportsdirektørens arbejde.
    Du har jo givetvis ret, men det er langt hen ad vejen et vilkår for alle klubber i fodbold med undtagelse af nogle ganske få. Alle klubber vil gerne hente bedst muligt. Her er kunsten så at balancere på en grænse hvor man både går efter det ekstraordinære, men samtidigt må have noget seriøst og kompetent materiale, der er indenfor rækkevidde. Det går ikke at vi står og er så pressede fordi 1.-4. valget var urealistiske og så er der ikke lavet et ordentligt forarbejde på 4.-7. valget og så bliver det lidt for tilfældigt, hvem der lige er til rådighed. Det er lidt det, det lugter af. Om det så hedder nummer 10 eller 20 på listen er jeg ligeglad med. Vi må hellere arbejde med to lister, en drømmeliste og en sure-thing-liste, hvor spillerne er gennemscoutede, så det ikke ender i dårlige hovsaløsninger.

  13. De følgende 4 brugere er enige:

  14. #548
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    141

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    I gårsdagens post-match interview, der blev det virkelig udstillet, hvor grundlæggende trist situationen er. Peter Sørensen og Per Frimann nedsablede fuldstændig den manglende tydelighed i spillet, og udstillede på tydeligste vis den manglende plan og det manglende spilkoncept, der er i FCK. Man kunne jo se på både Peter Sørensen og Per Frimann, at det også gjorde ondt på dem på et menneskeligt plan at udstille en sympatisk og venlig kollega som Thorups manglende evner, og at Thorup ikke havde et eneste modsvar i studiet, der kunne forklare ræsonnementet bag hvorfor der blev gjort, som der nu engang blev gjort. Man kunne ikke have andet end ondt af manden, ligesom det også på et menneskeligt plan er grotesk, at der ikke er nogen fra den sportslige ledelse, der står klar til at have hans ryg.
    Thorup alene i verden er altså et trist syn, set fra den menneskelige vinkel.
    Det er et benhårdt game, men det var Thorup klar over, da han tog jobbet - og der er millioner af gode grunde til, at han kan finde trøst.

    Jeg stiller personligt gerne min uduelighed og inkompetence til rådighed som træner for klubben, hvis jeg kan overtage Thorups fratrædelsesordning - så lever jeg med ydmygelsen, når den fortjente fyring rammer mig ;-)
    Sidst redigeret af dam78 : 11.09.22 kl. 15:00

  15. De følgende 7 brugere er enige:

  16. #549
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Det er jo egentlig ret enkelt - manden er simpelthen ikke fagligt dygtig nok - punktum! Hans svar er altid, "Jeg må hjem og se kampen igen..."


  17. #550
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Det er i hvert fald ikke så underligt, at han ikke evner at ændre kampenes udfald ved hjælp af taktiske justeringer, hvis han reelt ikke kan sætte fingeren på problemet. Jeg kan stadig ikke finde ud af med mig selv, om han bare ikke vil dele ud af sine tanker overfor medierne, eller om han vitterligt ikke aner, hvad der foregår.


  18. #551
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Har tilladt mig at låne denne fra Skakten/DasNT

    Læs og græd...

    https://www.black-wolves.com/ulvegra...ic.php?t=97012

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #552
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    235

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af thomasroy Se meddelelser
    Har tilladt mig at låne denne fra Skakten/DasNT

    Læs og græd...

    https://www.black-wolves.com/ulvegra...ic.php?t=97012
    Vil lige smide et citat fra tråden der også er frembragt utallige gange i skakten af: pr0j3ct » 21. mar 2016, 14:12
    Thorup er jeg nået til det punkt at han skal skiftes ud. For jeg kan ikke se at han bringer noget som helst godt til vores hold. Der er ingen fremgang. Vi har som det ser ud ikke en plan, a, b, eller c, ja hvilken type fodbold og taktik er det reelt lige vi gør os i. Vi spiller ikke sammen som hold, vores offensiv er stadig svag og til tider ikke eksisterende og vi har indtil flere spillere som ikke bare er faldet lidt i niveau, men er på et fornærmende lavt niveau uden at det ser ud til at vores kære træner kan samle dem op, eller holdet for den sags skyld. Så kan det godt være at et træner skifte ikke ændrer på at vi har mange udlændinge, og at vi mangler en træner. men alt det andet jeg nævner og ser som et problem, ville være noget en anden træner kan arbejde med og evt. rette op på.
    Das NT

  21. De følgende 4 brugere er enige:

  22. #553
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    287

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Jogo Bonito Se meddelelser
    Nå, lad os kigge lidt frem mod de næste kampe og vurdere, hvad der skal til for at rykke på Thorup-rausometeret.

    Hvad er forventningen (ikke jeres personlige forhåbning) til Thorups overlevelsesmuligheder:

    De næste 6 kampe kan deles i tre klumper:
    - Vi møder superligaens pt. to bedste hold i form af FCN og SIF. De vil givetvis stå godt til os, idet man må formode at de vil spille "eget spil". Og uanset hvad har vi brug for at hente ind på dem rent pointmæssigt.
    - Vi møder ligeledes to af de absolut dårligste hold i form af Lyngby og OB.
    - Vi har to gange kval.

    Hvad skal til for at Thorup køler sit sæde? Jeg tror, at
    - Thorup bliver hængende, hvis vi henter mindst 10 af 12 mulige point i superligaen og gør en hæderlig indsats i CL
    - Henter vi mindre end 7 point er det farvel uanset resultatet mod Trabz.
    - 7-9 point vil betyde, at Thorups sæde fortsat er varmt. Kvalkampene bliver tungen på vægtskålen.
    Vi kan nu evaluere på de seneste seks (7 med kampen i Tyskland) kampe. Det blev til et avancement i CL. Nederlag til FCN og OB. Og sejr over Silkeborg og Lyngby. Dertil fik vi et nederlag til Dortmund med.
    Spillet har været dårligt langt det meste af tiden.

    Jeg havde selv forudset, at 6 point ville betyde en fyring uanset resultatet mod Trabz. Han er her endnu. Men et nederlag til FCM være sidste søm i kisten.

    Hvis vi slår FCM skal det følges op med en god stime, hvor spillet samtidig forbedres betydeligt. Uro i truppen kan selvfølgelig resultere i en fyring uanset hvad.
    Sidst redigeret af Jogo Bonito : 12.09.22 kl. 15:04
    Politiken.dk om Brøndbys krise: - Borgmester Ib Terp fortæller til BT, at klubben har henvendt sig, for at høre om mulighederne for hjælp fra kommunen.

    »Men det har vi desværre ikke kunnet«.

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #554
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Hvorfor er manden så bange for at kalde krisen for en krise? Det bestyrker jo blot indtrykket af en rådvild leder:

    »Krise er et ord, som journalister bruger, men vi kan sige, vi ikke er tilfredse med situationen og aldrig er tilfredse med at tabe fodboldkampe. Vi havde forventet af os selv, at vi lå et andet sted, end vi gør. Hvad vi så kalder det, det er op til jer.«
    https://www.bt.dk/superligaen/jess-t...alte-med-store
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

  26. #555
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Hvorfor er manden så bange for at kalde krisen for en krise? Det bestyrker jo blot indtrykket af en rådvild leder:



    https://www.bt.dk/superligaen/jess-t...alte-med-store

    Er det ikke lige at stramme den..? Jeg hælder også mest til en fyring af JT, men lige netop i den artikel er han da for en gangs skyld rimelig klar i spyttet.

  27. Den følgende bruger er enig i dette:
    zan

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Skal Ståle Solbakken fyres?
    By Casper the ghost in forum De korte linier
    Svar: 101
    Sidste Meddelelse: 20.09.09, 09:28
  2. Var det klogt af EfB at sælge Jess Thorup?
    By TurboGnu in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 25.09.05, 22:15
  3. skal backe fyres nu?
    By faxepikhår in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 02.12.03, 14:19
  4. Skal Backe fyres?
    By Bill Ward in forum De korte linier
    Svar: 28
    Sidste Meddelelse: 02.06.03, 11:28

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •