Se afstemningsresultater: Skal Jess Thorup fyres?

Stemmeafgivere
402. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja

    283 70.40%
  • Nej

    119 29.60%
Side 21 af 47 FørsteFørste ... 111819202122232431 ... SidsteSidste
Viser resultater 301 til 315 af 704

Emner: Skal Jess Thorup fyres?

  1. #301
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg har selv peget på afgangen af Selles som en stor udfordring, men samtidig tror jeg måske, at vi drager lidt forhastede konklusioner omkring dette. Godt nok har vi de samme spillere og bør kunne forsvare lige så godt (vi skal nok ikke underkende Grabaras betydning), men jeg synes det ser ud til, at man over sommeren har ændret noget taktisk på midtbanen, som nok har haft indflydelse især i de første kampe. Jeg kan tage fejl, men så vist jeg kan se, så er Lerager rykket noget længere frem. Groft sagt ligner det, at "juletræet" på den centrale midtbane er vendt til et "omvendt juletræ" - altså vi er gået fra to 6'ere og én 8'er (10'er) til én 6'er (Falk) og to 8'ere (Lerager og Claesson). Den justering er jo nok lavet for at forbedre offensiven der haltede i foråret, men det er også klart, at hvis man laver sådanne justeringer, så vil der komme en tilvænningsperiode, hvor defensiven i nogle situationer ser dum ud.
    Der nok mange herinde som er uenige, men jeg synes egentlig, at den defensive struktur grundlæggende er blevet bedre og bedre siden Horsens-kampen, dog med de problematisk udfald i Viborg og mod Randers. Og mod Randers kan man måske endda diskutere, om det handler specielt meget om den defensive struktur. Jeg vil vove den påstand, at det næsten kun er 1-2 målet, hvor vi som hold ser virkelig frygtelige ud defensivt, imens 1-1 er tæt på en ren Falk-fejl og 1-3 et godt hovedstød og lidt sløset personlig opdækning af Vavro. Ser man på de to sidste kampe (BIF og Randers), så tillader vi stort set ikke ingen forsøg udover målene og bliver virkelig straffet hårdt.

    Hvad der så skyldes de to perioder mod Viborg og Randers aner jeg ikke. Men ifølge Kvart i bold (som har snakket med Neestrup), så ved trænergruppen hvor skoen trykker. Nu må de så vise, at de kan løse udfordringen. En af årsagerne er nok skaden til Grabara, imens indskiftningen af Lund fredag også gav en masse usikkerhed og en Vavro som løb rundt som forvirret hovedløs kylling. Det har virkelig gjort ondt, at det nærmest er alle holdets ledere som er ude nu i Grabara, Boilesen, Kocholava og delvist Zeca - spillere som Falk, Claesson, Biel, Lerager og Diks er nok profiler og rutinerede, men nogen ledere er de ikke rigtigt. Uanset hvad, må vi selvfølgelig stadig aldrig falde så dybt i niveau. Det skal fikses nu.

    Mht Thorup så synes jeg (modsat 99% herinde), at en fyring ville være sportslig forkert pt. Jeg tror ikke, at det vil hjælpe ret meget og blot give mere usikkerhed og uro. Samtidig må jeg dog også konkludere, at Thorup aldrig nogensinde vil blive populær i FCK-kredse. Går det godt, så vil der være stille. Kommer der modgang (stort som småt), så vil tålmodigheden blandt fans være meget lille og reaktionerne voldsom. Spørgsmålet er hvor længe PC og ledelsen kan leve med det, og om de bukker under for presset udefra. Der er ikke umiddelbart meget der tyder på, at man internt i FCK er lige så utilfredse med Thorups arbejde, som folk er herinde og på de sociale medier. Jeg kan dog alligevel godt forestille mig, at PC og ledelsen trykker på knappen, når vi ryger ud af CL-kvallen og samtidig får knap så gode resultater i superligaen de næste 3-4 runder. Presset fra fans og medier vil i så fald blive kæmpe stort.
    Jeg har ikke selv bemærket, at Lerager er skubbet længere frem, men det er tydeligt, at han ikke har samme ’impact’ på vores spil som i slutningen af sidste sæson og det kan selvfølgelig godt være forklaringen. Formålet er sikkert, at han lettere kan komme med i feltet, hvor vi i startopstillingen ikke vælter os i hovedstødsstærke spillere. Det koster så bare i den anden ende på omstillinger, andenbolde og besvær i presset. En rigtig skidt udvikling, hvis man virkelig har rykket ham længere frem.

    Mod Randers mener jeg bestemt, at man kan skyde på den defensive struktur. Når man har Falk til at ligge så dybt og han skal sætte spillet herfra, så må også forvente at der netop kan opstå boldtab og når man gerne vil spille forbi det første pres, så vil et boldtab her selvfølgelig være kritisk. Problemet er, at der ikke er en plan for hvad man gør, når den slags sker og her må man virkelig have fokus på Vavros tilbageløb. Trods Falks store fejl og efterfølgende svage defensive aktioner, så endte Vavro med kun at blokere Kalles udsyn. Det lignede ren panik.
    Man kan aldrig blive alle fejl kvit og sommetider vil fejl resultere i scoringer. Men vi ser også bare, at når vi laver fejl, så er der en tendens til, at der kommer mange flere efterfølgende. Randers udligner efter en stor fejl og det er hvad der kan ske. Så kan man altid diskutere hvor risikobetonet vi skal spille, når vi er foran, men fejl kan ske. Problemet er jo, at vi mere eller mindre kollapser efter fejlen og det må ikke ske. Det vidner netop om, at den defensive struktur er ødelagt.
    Om en forklaring er manglende ledere ved jeg ikke og jeg kender ikke helt til hierarkiet i klubben, så det kan naturligvis være en forklaring. Men Kalle bør kunne tage bedre fat, ligesom der i defensiven stadig er Vavro og Falk. Jeg synes endda at Vavro også trådte i karakter efter skaderne.
    Jeg mener bestemt ikke, at en fyring af Thorup vil være sportslig forkert. Han levede op til målsætningen om et mesterskab, men er der nogen der tror, at han kan stable et suverænt mesterhold på benene? Et hold der ikke har så store udsving, at man næsten smed et ni points forspring over styr? Hvad gør vi, når vores direkte modstander ikke får massive formdyk i løbet af sæsonen og der er tæt løb lige til det sidste?
    Min største betænkelighed lige nu er timingen og om dem der skal finde en erstatning reelt har kompetencerne til dette (og at de også er en del af problemet). Jeg håber dog ikke, at ledelsen bliver påvirkede at presset udefra. Har man tillid til træneren må man stå ved dette, så skal Thorup fyres skal det også være fordi, de mener vi kan få et bedre alternativ. Det skal ikke være en ny Stålesituation, hvor man fyrer og så bagefter tænker ”hvad så nu?”.

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #302
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kong jensen Se meddelelser
    Og vores forrige mesterskab blev sikret af en kantspiller i en flad 4-4-2 der scorede 29 mål. Intet held over det. Ren klasse.
    Jeg er enig i, at Skov og N'Doye (!) havde en stor indflydelse på det mesterskab og at spillet ikke altid var lige imponerende. Jeg var selv med på påstanden om, at mesterskabet blev båret af få spillere og at vi spillemæssigt ikke imponerede, men den køber jeg ikke selv længere (selvom spillet trods alt ikke altid flød). Det der kendetegner gode hold er trods alt også gode spillere. Skal man være det bedste hold og gøre sig forhåbninger om Europa, så må man vel også have spillere, der brænder ligaen af. Tænker man på nogle af de bedste hold (og også nogle af vores bedste hold gennem tiden), så har de selvfølgelig et solidt fundament, men de er mere eller mindre alle krydret med stærke spillere, der lige rykkede holdene det videre.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #303
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Hvis ikke PC og den øvrige ledelse gennem det sidste år løbende har kørt en skrivebordsskuffeliste over potentielle Thorup-afløsere, er det IMO i sig selv fyringsgrund. Ledelsen i en stor klub bør vel altid være parat til at rykke hurtigt (ikke kun pga. en krise, men også fordi ens succesfulde træner pludselig kan blive gaflet af en større klub), men sådan som Thorups tid i klubben er humpet af sted, vil det være skandaløst, hvis vi skal starte forfra og som FCM køre et langt rekrutteringsforløb, hvis vi vælger at fyre Thorup. Om PC og FCK's ledelse så også er så professionelle kan man naturligvis med god grund tvivle på...
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  6. De følgende 5 brugere er enige:

  7. #304
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Hvis ikke PC og den øvrige ledelse gennem det sidste år løbende har kørt en skrivebordsskuffeliste over potentielle Thorup-afløsere, er det IMO i sig selv fyringsgrund. Ledelsen i en stor klub bør vel altid være parat til at rykke hurtigt (ikke kun pga. en krise, men også fordi ens succesfulde træner pludselig kan blive gaflet af en større klub), men sådan som Thorups tid i klubben er humpet af sted, vil det være skandaløst, hvis vi skal starte forfra og som FCM køre et langt rekrutteringsforløb, hvis vi vælger at fyre Thorup. Om PC og FCK's ledelse så også er så professionelle kan man naturligvis med god grund tvivle på...
    Mon ikke PC snart spiser i Tivoli med Niels F. :)

  8. #305
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af thomasroy Se meddelelser
    Mon ikke PC snart spiser i Tivoli med Niels F. :)
    Haha Niels F :)

    Ej men seriøst, vi må sku da være en attraktiv klub for mange dygtige internationale træner kapaciteter der kan fører vores klub videre mod nye højder. Noget ala Hodgeson gjorde i sin tid. Det var godt nok kort tid han var her, men han gjorde et kæmpe impact fremadrettet.

    Jeg er fuldstændig enig med Kenny at vi ikke skal lave en panik fyring uden at have den rette træner klar til at overtage forholdsvis hurtigt.

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #306
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Jeg har ikke selv bemærket, at Lerager er rykket længere frem på banen (jeg synes mest af alt, at han er usynlig, hvis han da ikke laver noget dumt), men Superliga.dks statistikker siger, at han har væsentlig færre fremadrettede afleveringer denne sæson, hvilket godt kan indikere, at han ligger højere på banen. Til gengæld er han blevet mere præcis i sine afleveringer (omend niveauet stadig ikke er imponerende), hvilket tyder på, at han ikke laver flere af de svære, chanceskabende afleveringer - hvilket bekræftes af, at han skaber væsentlig færre chancer per kamp på trods af mere spilletid. Derudover har han færre bolderobringer og vundet færre luftdueller, så det er svært at se, hvad han bidrager med.

  11. #307
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Jeg synes mest af alt, at han er usynlig, hvis han da ikke laver noget dumt)
    Ja det er netop ordet "Usynlige" Lerager. Det kan måske være mit fodboldøje ikke er uddannet nok til at se det. Men jeg glemmer simpelthen han er på banen.

    Hvis jeg var JT, så ville jeg gamble og starte med Zeca i stedet Lerager på den defensive midtbane og så rykke Falk længere frem.

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #308
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Ja det er netop ordet "Usynlige" Lerager. Det kan måske være mit fodboldøje ikke er uddannet nok til at se det. Men jeg glemmer simpelthen han er på banen.

    Hvis jeg var JT, så ville jeg gamble og starte med Zeca i stedet Lerager på den defensive midtbane og så rykke Falk længere frem.
    Jeg synes ikke vi skal langt tilbage før at Learager over en længere periode var en af vores bedste….
    Der er rigtig mange andre som er mindst ligeså anonyme som ham her i sæsonstarten….

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #309
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Haha Niels F :)

    Ej men seriøst, vi må sku da være en attraktiv klub for mange dygtige internationale træner kapaciteter der kan fører vores klub videre mod nye højder. Noget ala Hodgeson gjorde i sin tid. Det var godt nok kort tid han var her, men han gjorde et kæmpe impact fremadrettet.

    Jeg er fuldstændig enig med Kenny at vi ikke skal lave en panik fyring uden at have den rette træner klar til at overtage forholdsvis hurtigt.
    Og forhåbentlig er den liste, der forhåbentlig ligger i skuffen fuld af udenlandske trænere. Ikke fordi de nødvendigvis er bedre, men fordi udvalget bliver meget begrænset, hvis det pinedød skal være en af Tordenskjolds soldater fra suppen eller en af vores egne tidligere assistenter.

    Også fordi jeg godt gad få nogle helt friske øjne på den spillertrup. Fra en udlænding, der vurderer spillerne uden at være ubevidst præget af de meget hurtige profiler, medierne har tegnet af en håndfuld spillere nærmest uden at have set dem spille. Jeg tror, der godt kunne løbe guld rundt på vores træningsbaner, som bare trænger til en frisk start (eller blot en start!) hos en ny træner, der har en nogenlunde klar idé om, hvad han vil.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  16. De følgende 8 brugere er enige:

  17. #310
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Og det skal vi da også igen. Sidste år var fokus bare efter en årrække dårlige resultater kun på én eneste ting, nemlig at vinde dm. I år skal spillet selvfølgelig udvikles, hvilket imo nok også er det som giver os lidt udfordringer pt. Men når man som OP påstår, at vi ikke har rykket os i TO år, så er det altså ikke rigtigt.
    Jeg er sådan set enig med dig. En hurtig fyring af JT hjælper ikke nødvendigvis meget, hvis ikke planen for det er ekstremt nøje gennemtænkt. Både ift afløser, økonomi, timing osv osv.

    Jeg er selv totalt skizofren ift JT.

    Men jeg synes dit rationale er mere end almindeligt mildt; at “sidste år skulle vi vinde DM og i år kommer der udsving fordi vi bygger på…”

    Skal jeg selv finde et holdbart rationale for rent faktisk at fyre JT, er det lige netop det modsatte; at han ikke formår at starte bedre efter et mesterskab. Han har altså haft god tid til at gøre det til sit eget hold - masser at penge til indkøb (og der er endda mere hvor det kommer fra), ligesom vi ikke sælger profiler (jaja Stage…), han var mere eller mindre fredet det første halve år.

    Det var vel pretty much nu vi skulle peake; tilkæmpe os dominans i Superligaen på ny, og et potentielt CL.

    Nu må vi se i slut-august (som hele tiden har været min skæringsdato), men der kan vi da stå i en forfærdelig situation. Og der ville jeg da virkelig tude, hvis JT, PC og Co skulle fortælle mig at de udsving “er naturlige da vi skal nu skal udvikle spillet”. Nej, den går altså ikke.

    Jeg er hundeangst for at det ikke bliver et hug bedre med en JT-fyring, men hvis situationen er ligeså kritisk i slut-august, mener jeg det er svært at finde en anden udvej.

    Zan
    Sidst redigeret af zan : 14.08.22 kl. 17:38

  18. De følgende 6 brugere er enige:

  19. #311
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det er de fleste sikkert enige i.
    Men igen for to år siden var vi endt 9 point efter FCM og lige røget ud af Europa inden grupppespillet - nu står vi trods alt med et DM og kan (omend det måske ikke er så realistisk) komme i CL. Det er da trods alt fremskridt.
    Hvis JT bliver de næste 10 år, så vil han både vinde nogle DM og komme i gruppespillet. Spørgsmålet er om en træner så vil vinde mere, mindre eller det samme. Problemet er her, ingen aner hvad JT vil og stabiliteten er long gone - er det så ikke tid til noget andet?

  20. De følgende 7 brugere er enige:

  21. #312
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Jeg synes ikke vi skal langt tilbage før at Learager over en længere periode var en af vores bedste….
    Der er rigtig mange andre som er mindst ligeså anonyme som ham her i sæsonstarten….
    Ganske enig, men problemet med Lerager er, at han burde være en af dem, der tager ansvar og træder til, når tingene ikke fungerer. Af alle der kan være anonyme er han blandt dem, der helst ikke burde været det. Han er en erfaren spiller med udlandserfaring og skal kunne styre midtbanen langt bedre end tilfældet er aktuelt.

  22. De følgende 6 brugere er enige:

  23. #313
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Hvis JT bliver de næste 10 år, så vil han både vinde nogle DM og komme i gruppespillet. Spørgsmålet er om en træner så vil vinde mere, mindre eller det samme. Problemet er her, ingen aner hvad JT vil og stabiliteten er long gone - er det så ikke tid til noget andet?
    1)
    Jeg er uenig i, at JT ikke har en plan eller et koncept.

    2)
    Jeg er enig i, at vi kæmper med stabiliteten. Jeg er ikke enig i, at det er tid til en ny træner.

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #314
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    466

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Jeg er til gengæld enig i, at vi trænger til ny træner!

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

  27. #315
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    1)
    Jeg er uenig i, at JT ikke har en plan eller et koncept.

    2)
    Jeg er enig i, at vi kæmper med stabiliteten. Jeg er ikke enig i, at det er tid til en ny træner.
    Ja ok, han har en plan A. 5 spillere står forrest på linje når vi har bolden og så forsøger vi med småspil - monster sårbare for kontra og med høj risiko. Egentlig underligt forsvaret klarede det så godt sidste år.

    Så vil jeg lige knytte en kommentar omkring Boile (så hokus pokus - PC er også i fokus). Den bøvl omkring kontraktforlængelsen og det faktum, at Boile måske ikke helt har fået hvad han håbede, det sætter sig i hans præstationer. Det kan næppe være et tilfældigt sammentræf og for at skubbe den historie tilbage til JT… hvordan går det med den superduper mandskabsbehandling. Spillerne ligner virkelig ikke en flok glade drenge, humøret er væk, vi falder hurtigt sammen som hold…. Så er JT overhovedet god her (jeg er sikker på at PC ikke er).

    Vi mangler en chef som Don Ø (mandskabsplejemæssigt) og ikke økonomisk kriminalitet. Han var virkelig vellidt blandt spillerne og de havde en “far” de altid kunne komme til og som sørgede for at der var styr på alt. Jeg ved ikke om det måske var Per Vinds opgave, men hvem bringer egentlig lidt humør ind på holdet?

  28. De følgende 3 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Skal Ståle Solbakken fyres?
    By Casper the ghost in forum De korte linier
    Svar: 101
    Sidste Meddelelse: 20.09.09, 09:28
  2. Var det klogt af EfB at sælge Jess Thorup?
    By TurboGnu in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 25.09.05, 22:15
  3. skal backe fyres nu?
    By faxepikhår in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 02.12.03, 14:19
  4. Skal Backe fyres?
    By Bill Ward in forum De korte linier
    Svar: 28
    Sidste Meddelelse: 02.06.03, 11:28

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •