Se afstemningsresultater: Skal Jess Thorup fyres?

Stemmeafgivere
402. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja

    283 70.40%
  • Nej

    119 29.60%
Side 18 af 47 FørsteFørste ... 81516171819202128 ... SidsteSidste
Viser resultater 256 til 270 af 704

Emner: Skal Jess Thorup fyres?

  1. #256
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,465

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Det var sgu rart at se lidt følelser fra Thorup i den video fra omklædningsrummet der blev lagt op på fck.dk
    Han manglede bare lige Arnold stemmen. COME ON YOU DID IT. LETs Destroy Randers and Trabzon and I will promise you the World :)

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #257
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Det var sgu rart at se lidt følelser fra Thorup i den video fra omklædningsrummet der blev lagt op på fck.dk
    Meget kan vi klandre ham for, men jeg synes ikke generelt, at han ikke viser følelser. Hvis du har fulgt med i de andre videoer, som FCK TV har smidt ud fra hans taler i omklædningsrummet før og efter kampe, så er der sgu tit smæk på, masser af gejst og bandeord :) Husker bl.a. talen til truppen efter den sidste kamp inden landsholdspausen i efteråret, hvor det også var noget i retningen af: "Promise me guys, no matter what you do, YOU COME BACK IN FUCKING SHAPE!!"

  4. De følgende 5 brugere er enige:

  5. #258
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,199

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Meget kan vi klandre ham for, men jeg synes ikke generelt, at han ikke viser følelser. Hvis du har fulgt med i de andre videoer, som FCK TV har smidt ud fra hans taler i omklædningsrummet før og efter kampe, så er der sgu tit smæk på, masser af gejst og bandeord :) Husker bl.a. talen til truppen efter den sidste kamp inden landsholdspausen i efteråret, hvor det også var noget i retningen af: "Promise me guys, no matter what you do, YOU COME BACK IN FUCKING SHAPE!!"
    Det har du ret i, og med fare for at blive forvist fra sidelinien, så er det egentlig en god egenskab at der er en “tv-jess” og en “off tv - jess”.

  6. De følgende 5 brugere er enige:

  7. #259
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,199

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Nu vandt vi jo endnu et high scoring derby. Jess har over hans 8 kampe mod brøndby 2.25/1.33 mål for vs. Imod. Ståle havde 1.2/0.88 i hans foregående 30 kampe. Jeg skal ikke kloge mig på hvad der er bedst, men vil gerne på hvad der er mest underholdende på godt og ondt.

    Tak til nipserstat og Ougar kunne med garanti vise lidt mere præcise tal.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #260
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    411

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Mon ikke denne tråd heldigvis har nået sin ende.

    Der er vel ikke ét fornuftigt menneske tilbage der ikke vil have Jess fyret? Skal det ske før eller efter at vi har tabt til
    Trabzonspor?

    Hele Jess nye plan A forsvandt med Mo´s tragiske skade, derfra var det op ad bakke og tilbage til den gamle plan A (hvem der end kan få øje på den) fra det øjeblik var vi igen forvandlet til metervare i den nedre halvdel.

    Efter min mening skal det ske nu, det plaster skal rives af nu, om vi taber eller vinder de næste kampe er helt lige meget- så ja tak. Lørdag d. 13/8 må Jess kaldes ind og pænt pakke sine ting og skride- ja tak kan ikke vente!


  10. #261
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,582

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Jeg har det så skidt med at lyde så ubehagelig over for en virkelig flink og behagelig mand som Thorup nu engang er. Jeg bliver så ked af at det nærmest bringer det værste frem i mig, når jeg skal vurdere ham som træner i FCK-regi, selv om jeg ikke er et sekund i tvivl om at han virkelig gør sit allerbedste og er fuldt helliget opgaven. Hvilket nærmest gør det værre, når man ser sig selv være så hård i sine vurderinger. Så jeg prøver virkelig at holde mig så saglig og faglig som overhovedet muligt.

    Det virker som om Thorup i den foregående sæson og den nuværende virkelig er blevet reddet af nogle ekstremt veltimede formtoppe, samt at den defensive sikkerhed hos FCM og den offensive kvalitet hos BØF er væk. BØFs pointsnit for de seneste 16 kampe er på 0,73. Og FCM har lukket langt flere mål ind end de plejer, især afgørende mål til sidst i kampene. Udover Babacars freak-mål i Herning i marts, så er der også BØFs udligning til 2-2, der var med til at skabe den afgørende forskel mellem FCK og FCM i sidste ende, da DM-guldet skulle fordeles. Havde FCM ikke kvajet sig på den måde, var guldet endt i Herning i sidste sæson.

    Den taktiske fleksibilitet, som fungerer fremragende når alle spillere rammer dagen, hæmmer samtidigt holdets offensive og defensive struktur, når enkelte spillere ikke rammer niveauet. Af samme årsag mangler en plan B, man kan falde tilbage på. Det er groteskt, hvor mange gange man har set rædderlige præstationer, efterfulgt af de samme jeremiader fra spillere og trænere om at det er uacceptabelt, og ikke FCK værdigt. Men hvor er konsekvenserne? Hvor er ilden i øjnene og den positive arrogance, der gennemsyrede tidligere stærke FCK-hold? Væk. Man har skilt sig af med de spillere, der repræsenterede det, og som var styrket under den kultur, fordi de clashede med den nye cheftræner. Zanka og Fischer, for at nævne de mest prominente.

    Resultatet er et hold, som kan spille flot og berusende den ene dag, for derefter at få slået bunden ud og være i frit fald i næste kamp. Det er bare ikke FCK værdigt. Og pilen peger på tre mennesker i klubben. Den peger på Thorup. Den peger på PC, med de mange fejlkøb. Og den peger på Kvist, der i sin egen circle-jerk idioti har slået den succesfulde FCK-DNA ihjel.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  11. #262
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Det er svært at sige om der er findes et godt tidspunkt at skifte træneren på. Det vigtigste parameter er selvfølgelig om der fortsat er tillid til træneren og er den væk, så må man finde en anden.
    En ny træner, der har gjort sit hjemmearbejde, vil nok blive sværere at tiltrække end man lige skulle tro, når man tager vores klub i betragtning. Det er ikke ligefrem en nem rodebutik at overtage. Jeg mener ikke man kan påstå, at Thorup har fået de bedste arbejdsbetingelser. Det han overtog var væsentligt værre end det han afleverer (hvis han bliver fyret snarest). Derudover var setuppet omkring ham mere eller mindre en ruin, som løbende blev bygget op. Derudover har han formentligt ikke fået tilført de typer af spillere, som han gerne ville have og så har kvaliteten været tvivlsom. Når man vurderer hvor gode vi har været, når kanterne har fungeret, så kan det indikere at Thorup gerne vil have gennembrudsstærke kanter – hvilket han først har fået nu med Daramy. Undervejs har der selvfølgelig været skiftende spilsystemer, som nok har besværliggjort spillerindkøbene, ligesom ingen vel ved hvornår vi skifter igen.
    Jeg forstår udmærket utilfredsheden med Thorup. Han var næppe manges førstevalg som afløser for Ståle og trods et mesterskab virker det ikke til, at han har lavet store spillemæssige forbedringer over de næsten to år han har været her. Jeg har selv svært ved at finde tiltro til at Thorup er den rette til at bringe os videre. Vi skulle endda gerne kunne forbedre os særligt europæisk, men så skal bundniveauet virkelig hæves og det har Thorup haft overordentligt svært ved.
    Men hvorfor skulle en ny træner få bedre vilkår. Vedkommende får måske et bedre samarbejde med PC, men med de hjerneblødninger PC har foretaget, hvor mange har så tiltro til, at han kan løfte opgaven med at finde en kvalificeret træner? Og give den træner bedre vilkår end Thorup har haft?
    Når det spillemæssigt svinger og pilen peger nedad, så brænder sædet oftest under træneren, men vi har et sportsligt setup, som er sammensat af en med praktisk taget ingen erfaring og selvsamme har besat nøglepositionerne. Men er der overhovedet en klar rollefordeling? Hvem bærer hvilke kasketter hos trænerne? Hvor meget magt har PC egentligt og hvor meget skal gå gennem Kvist?
    Hierarkiet giver selvfølgelig sig selv, Kvist à PC à Thorup, men det ligner at det kendte udtryk ”shit rolls downhill” har sin berettigelse her. Løser det vores problemer, at hente en ny cheftræner? Det tror jeg ikke og i min optik peger pilen i højere grad på PC (og dermed implicit også Kvist).

  12. De følgende 8 brugere er enige:

  13. #263
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    668

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Fyr nu bare de 3 idioter: Kvist, PC og ClueJess farvel og tak -
    I er alle underkendt.
    Caligula7611:51
    wtf? jak med noget nyt? Først? *sætter kryds i kalenderen*

  14. De følgende 8 brugere er enige:

  15. #264
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,465

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Jeg har det så skidt med at lyde så ubehagelig over for en virkelig flink og behagelig mand som Thorup nu engang er. Jeg bliver så ked af at det nærmest bringer det værste frem i mig, når jeg skal vurdere ham som træner i FCK-regi, selv om jeg ikke er et sekund i tvivl om at han virkelig gør sit allerbedste og er fuldt helliget opgaven. Hvilket nærmest gør det værre, når man ser sig selv være så hård i sine vurderinger. Så jeg prøver virkelig at holde mig så saglig og faglig som overhovedet muligt.

    Det virker som om Thorup i den foregående sæson og den nuværende virkelig er blevet reddet af nogle ekstremt veltimede formtoppe, samt at den defensive sikkerhed hos FCM og den offensive kvalitet hos BØF er væk. BØFs pointsnit for de seneste 16 kampe er på 0,73. Og FCM har lukket langt flere mål ind end de plejer, især afgørende mål til sidst i kampene. Udover Babacars freak-mål i Herning i marts, så er der også BØFs udligning til 2-2, der var med til at skabe den afgørende forskel mellem FCK og FCM i sidste ende, da DM-guldet skulle fordeles. Havde FCM ikke kvajet sig på den måde, var guldet endt i Herning i sidste sæson.

    Den taktiske fleksibilitet, som fungerer fremragende når alle spillere rammer dagen, hæmmer samtidigt holdets offensive og defensive struktur, når enkelte spillere ikke rammer niveauet. Af samme årsag mangler en plan B, man kan falde tilbage på. Det er groteskt, hvor mange gange man har set rædderlige præstationer, efterfulgt af de samme jeremiader fra spillere og trænere om at det er uacceptabelt, og ikke FCK værdigt. Men hvor er konsekvenserne? Hvor er ilden i øjnene og den positive arrogance, der gennemsyrede tidligere stærke FCK-hold? Væk. Man har skilt sig af med de spillere, der repræsenterede det, og som var styrket under den kultur, fordi de clashede med den nye cheftræner. Zanka og Fischer, for at nævne de mest prominente.

    Resultatet er et hold, som kan spille flot og berusende den ene dag, for derefter at få slået bunden ud og være i frit fald i næste kamp. Det er bare ikke FCK værdigt. Og pilen peger på tre mennesker i klubben. Den peger på Thorup. Den peger på PC, med de mange fejlkøb. Og den peger på Kvist, der i sin egen circle-jerk idioti har slået den succesfulde FCK-DNA ihjel.
    Dog skal vi bare lige huske på at "Kulturen" under Ståle forsvandt ligeså stille og roligt over en lang periode, hvor han var træner og det var altså også med prominente navne som Fischer og Zanka (Kom til lige efter Ståle fik sparket). Så noget har altså været galt i klubben i mange år efterhånden. Jeg tror de fleste var enige om at skifte af træner og spillestil, var nødvendig på daværende tidspunkt, og så kan vi jo være uenig i trænervalget.

    Men status p.t. når vi ser på tingenes tilstand er jo til grin. 3 tabte kampe i sæsonens første 5 kampe mod, hold som vi skal være overlegene i mod. Og det er i en sæson, hvor vi ikke har været belastet af mange kampe fra start. Det er helt galt.

    JT og PC burde smides på døren ASAP, men de ryger ikke begge samtidig. Jeg tror bare det er et spørgsmål om tid, hvornår JT ryger. Skal man gøre det nu eller længere henne i sæsonen. Jeg nægter at tro at vi fyrer JT 3 dage før klubbens største kamp. Hvis det skal blive så bliver det efter Trabzonspor kampen på udebane. Det er mit gæt efter vi har fået en røvfuld.
    Sidst redigeret af EraZ : 13.08.22 kl. 06:48


  16. #265
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007
    Indlæg
    226

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Kort og godt.

    JA, han skal fyres. Nuff Said..!!
    Citat Per N. efter 4-2 nederlag til Horsens : Gilberto har slet ikke klasse og er ganske ordinær. (Sagt efter GIL har lavet 2 mål mod BIF)
    david.kjaer's Avatar

  17. De følgende 8 brugere er enige:

  18. #266
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Ok, vi vil gerne af med Jes. Det er ligesom slået fast.

    Jeg tror TIDLIGST det sker efter Trabzonspor, og i virkeligheden tror jeg faktisk først det sker efter FCN-kampen.

    Anyway, så er der jo et ret relevant spørgsmål der trænger sig på. Hvem og hvorfor?

    Jeg tænker Neestrup får en eller anden form for chance. Min afmagtsfølelse gør at det hos mig er lidt “ja ja fint nok. Whatever”.

    Er Neestrup en del af nuværende problem? Ja, det er han vel, men uden at vide særlig meget om den slags dynamikker tror jeg også det er lidt noget sludder.

    Det store spørgsmål med Neestrup er om han er dygtig nok på den lange og korte bane.

    For det er nok rimelig(!!!!) snart hvis vi skal med mesterskabsbussen. Personligt er jeg ret overbevist om den er kørt.

    Zan

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #267
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,465

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    snart hvis vi skal med mesterskabsbussen. Personligt er jeg ret overbevist om den er kørt
    Hvor er det spøjst at se ligatabellen p.t. FCM, FCK, OB, Aab, BØF er til rotterne. Se dem der er placeret i toppen. Troede vores liga var stærkere end dette.

    Tror vi får en uventet "Mester" næste år.

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #268
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Hvor er det spøjst at se ligatabellen p.t. FCM, FCK, OB, Aab, BØF er til rotterne. Se dem der er placeret i toppen. Troede vores liga var stærkere end dette.

    Tror vi får en uventet "Mester" næste år.
    Ja, SIF eller FCN rammer “én af de sæsoner”.

    Og FCK eller FCM kommer aldrig sådan rigtig i gang.

    Det kunne sagtens være en uventet mester i år. Helt enig.

    Zan

  23. #269
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    376

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Jeg ved ikke om det er blevet nævnt, men i den seneste "Fart på" podcast, hvor Nicolai Jørgensen er gæst kommer han ind på nogle ting med Jess, som er ret interessante.

    Bl.a mener NJ at der var gået for meget data i den og at holdet uge efter uge konstant skulle ændre sig efter hvilken modstander de skulle op imod på baggrund af data.
    Nu var NJ nok også selv ked af ikke at have fået længere snor, men han mente også at spillerne havde alt for lidt tillid fra trænerstaben og generelt skulle toppræstere hele tiden eller også var de på bænken kampen efter. Det kan selvfølgelig give mening i nogle tilfælde, men der er også en risiko for at der aldrig bliver opbygget noget kontinuitet omkring en fast stamme af spillere.

    Fælles for de allerbedste sæsoner under Ståle var i hvert fald at man sæsonen igennem nærmest stillede med samme start 11er i hver eneste kamp. Konceptet og taktikken var stort set altid den samme, selvom der kunne være justeringer i europæiske kampe og selvom man kunne blive helt hidsig over, at han ikke rystede posen, så tilgav man ham alligevel, når vi havde vundet mesterskabet efter 33 1-0 sejre.
    Nu var Ståle måske blevet læst til sidst og havde svært ved at finde de rigtige løsninger, men Jess har hele vejen igennem været enormt famlende og jeg synes ofte det virker til at assistenterne på bænken må tage teten fordi Jess sidder helt lamslået, som vi også så igår.

    Måske er jeg gammeldags men jeg synes simpelthen det er vanvittigt at et hold med så enormt et budget og en infrastruktur som vores, skal ned og nørde data for at kunne slå middelmådige modstandere i superligaen. Jeg kan se at hvis man møder en stor modstander i Europa og man kan vinde et par procenter, men spiller man mod Horsens eller Viborg skal man simpelthen bare tryne dem på fysik, teknik og fight, ikke med en iPad og en sports-bh med GPS i...

    Men det er måske ikke så meget et problem som Jess er skyld i, det er måske bare den vej det går...

  24. De følgende 2 brugere er enige:

  25. #270
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,752

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    @kongkurs - data’en vinder netop ikke kampene imod dårlige modstandere. Det er Jess da et fint bevis for :)

  26. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Skal Ståle Solbakken fyres?
    By Casper the ghost in forum De korte linier
    Svar: 101
    Sidste Meddelelse: 20.09.09, 09:28
  2. Var det klogt af EfB at sælge Jess Thorup?
    By TurboGnu in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 25.09.05, 22:15
  3. skal backe fyres nu?
    By faxepikhår in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 02.12.03, 14:19
  4. Skal Backe fyres?
    By Bill Ward in forum De korte linier
    Svar: 28
    Sidste Meddelelse: 02.06.03, 11:28

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •