Se afstemningsresultater: Skal Jess Thorup fyres?

Stemmeafgivere
402. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja

    283 70.40%
  • Nej

    119 29.60%
Side 11 af 47 FørsteFørste ... 89101112131421 ... SidsteSidste
Viser resultater 151 til 165 af 704

Emner: Skal Jess Thorup fyres?

  1. #151
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af MCN Se meddelelser
    Hehe, vi har råd til røv og nøgler i øjeblikket-det er vist tydeligt!
    Det står dog ikke værre til, end at vi i sommers betalte 26 mio. for en målmand og 30+ mio. (måske nærmere de 40) for en ung gut, der nok er et par år væk fra at kunne begå sig.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #152
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,304

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Om ikke andet skal Thorup have ros for at være så forudseende, da han efter Nykøbingfadæsen udtalte at korthuset var væltet. Der var tvivlere, men Thorup havde ret.

  4. De følgende 6 brugere er enige:

  5. #153
    Tilmeldingsdato
    Jan 2019
    Indlæg
    293

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Nu oddser jeg ikke selv men til de af jer der gør findes der så en liste over
    næste træner fyring? og i så fald hvor ligger Thorup der?
    -𝘼𝙣𝙙𝙧𝙚𝙖𝙨
    boombastic's Avatar

  6. #154
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Det står dog ikke værre til, end at vi i sommers betalte 26 mio. for en målmand og 30+ mio. (måske nærmere de 40) for en ung gut, der nok er et par år væk fra at kunne begå sig.
    Ahh, mit forsøg på et fint ordspil på, hvem vi har råd til at købe og med hvilken kvalitet, gik øjensynligt tabt ��
    MCN

  7. #155
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    80

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Tror næppe jeg fornærmer nogen når jeg mener at JT efterhånden har udspillet sin chance, men til hans forsvar vil jeg nævne to ting. 1) han fik nærmest ikke engang tid til at lære hvad den kantineansvarlige hed inden at folk begyndte at hyle op om at han ikke var den rette og skulle raus med der vuns (med de to problemer at han ikke var et sexet nok navn og ikke var Ståle) og 2) det har vist sig at være en Uriaspost hvor det ikke virker til på nogen måde internt at være blevet afstemt hvad planen er og derfor kan han med rette føle at han på forskellige punkter er blevet solgt til stanglakrids både af den øvre ledelse/transfer teamet, og til dels af spillerne

  8. #156
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    3) Med de få og sene nyindkøb + åreladning af spillere, så har han en relativt tynd trup, og har aldrig rigtig fået mulighed for at sætte sit eget hold + må stadig trækkes med ståles gamle klike. Reelt er det vel kun Diks, Kocho og Grabara, der er købt til startelveren. Det er ikke meget, når man tænker på hvor ringe forfatning truppen var i og at vi har være igennem 2 transfervinduer, hvor vi har solgt for ca 180 mio.

    Tænk sig at Ståles +30år klike Bjelland, Gryte, Anker, Oviedo, Wilczek, Marios og Pierre stadig hæver en flot løn i klubben, som ikke kan bruges på nye spillere. Lige nu spiller 4-5 U19 drenge, der er hevet op i truppen under Thorup, en alt for stor rolle på vores hold simpelthen fordi vores trup er tynd.

    Man kan sagtens fyre Thorup, jeg er ikke Thorup defensor, men han har ikke haft det nemt.
    Danmark til Valby Bakke

  9. De følgende 8 brugere er enige:

  10. #157
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    683

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Lad os se på sæsonen i superligaen….

    I første kamp møder vi AaB. Næste kamp møder vi Silkeborg. Begge kampe er på hjemmebanen og ender uafgjorte. Alle må være enige om, at vi hjemme ikke kan være tilfreds med to point mod disse hold.

    Herefter følger en masse sejre. Og folk går amok, nu er tingene vendt. Men lad os lige se på sejrene:

    Vi møder i 3. runde OB ude. OB har i runden inden vi møder dem spillet uafgjort mod Randers. De kommer altså ikke med selvtillid efter en sejr i runden før.

    Nu følger Brøndby i runde 4. De har da vi møder dem ikke vundet i 3 kampe i træk. De kommer altså ikke med selvtillid efter en sejr fra runden før. De er i en form for krise.

    Lad os gå videre til runde 5. Her møder vi AGF. De kommer med to nederlag og inden da to uafgjorte. De kommer altså ikke med selvtillid efter en sejr. Ja faktisk har de ingen sejre haft på dette tidspunkt. Tror i AGF havde selvtillid? Nej vel.

    Vi kan nu gå videre til Runde 6 hvor SønderjyskE kommer på besøg i Parken. De kommer på besøg efter 3 nederlag i træk. Ikke imponerende. Et hold uden selvtillid.

    Vi går videre til runde 7, hvor vi møder Vejle. De har haft 0 sejre i ligaen og kommer med 3 nederlag i træk. De kommer altså ikke med selvtillid efter en sejr i runden før. Det må formodes de er total blottet for selvtillid.

    Vi har nu slået 5 hold i træk: OB, Brøndby, AGF, SønderjyskE og Vejle. Tager vi et kig på stillingen i ligaen ved runde 7, så er de hold vi har slået præcis de 5 nederste hold i ligaen. Det lyder ikke imponerende vel, at vi har slået de nederste hold i tabelen? Den slags hold skal der vindes over.

    Runde 8 er mod Randers. De startede godt ud i sæsonen, men siden er det gået lidt nedad. Inden kampen mod os har de ikke vundet i to kampe. De kommer altså ikke med selvtillid efter en sejr.

    Det var kampene med fra runde 3-8 – som jo alle gav sejr. Alle sejre mod hold uden ’selvtillid’. Bunden af ligaen. Heldigt for Jess vi mødte disse hold.

    Folk begynder at sige tingene er vendt. Vi er nu igen et mesterskabshold, fordi vi har vundet en del kampe. Jeg undres. Det gør jeg af ovenstående grunde. Vi har kun vundet over hold uden medvind. Hold som kommer uden sejr i seneste kamp, hold i bunden af ligaen.

    I runde 9 møder vi for første gang et hold som kommer med en sejr i bagagen i runden inden de møder os. Det er nu Jess skal vise vi kan mod de bedre hold. Vi er en mand i overtal i jeg ved ikke hvor længe. På hjemmebane. Vi taber til FCM.

    Nu har vi FCN i runde 10. Vi vinder. Vi møder her FCN ude. FCN havde inden denne kamp tabt deres seneste 3 kampe. Vi møder derfor her igen et hold i krise og vi vinder.

    Så er vi ved runde 11. Hvor vi tidligere i ligaen slår hold, når de ikke kommer med en sejr i bagagen, så begynder vi med ej heller at vinde de kampe. Viborg kommer efter 4 kampe i træk uden sejr. Vi formår ikke at vinde. Katastrofe.

    I runde 12 møder vi SønderjyskE. Igen et hold uden sejr i runden inden de møder os. Faktisk kommer de med to nederlag. Vi får en uafgjort. Uacceptabelt.

    Nu er vi fremme ved runde 13, vi møder Brøndby. De kommer med sejr fra seneste kamp. Vi taber.

    Der kan konkluderes, at vi stadig kun vundet over hold som kommer uden en sejr i runden før. Og vi nu heller ikke længere vinder kampene, selvom holdene ikke kommer med selvtillid efter en sejr i runden før de møder os. Det gør et svært at vinde mesterskabet. Det gør det svært at tro på Jess. Det gør at Jess skal ud.

    Glæd jer til runde 14 mod Vejle, som kommer med en sejr i bagagen fra seneste opgør. Nu må vi se om vi får første sejr mod et hold med ’selvtillid’.

    Og hvad vil jeg med alt det her. Blot vise Jess har lavet sådan ca. nul imponerende resultater denne sæson i ligaen. Det var ren stats, tog jeg spillet med på banen og Thorups kommunikative evner med, så ville man stadig ikke kunne sende ros til manden.


  11. #158
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Jeg tror ikke, at JT - eller PC for den sags skyld - bliver fyret på denne side af jul. Det ville i den grad signalere, at bestyrelsen ikke tror på sit eget projekt. Og det ville være et dumt signal at sende lige før, at den sportslige sektor formentligt bliver solgt fra til ny(e) ejer(e). Et ejerskab, som man må forvente har sine egne meninger om, hvordan tingene skal drives, og hvem, der skal sidde hvor.

    Jeg krydser fingre for, at vi får det nye ejerskab på plads meget tidligt i 2022, så vi hurtigt kan få det nye sportsligt setup på plads. Forhåbentlig ender vi ikke som feeder club, men får en række visionære ejere, som ser store mulighed i at opgradere alt fra spillertrup og stab til træningsanlæg og Parken.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #159
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Mgt09 Se meddelelser
    Lad os se på sæsonen i superligaen….

    I første kamp møder vi AaB. Næste kamp møder vi Silkeborg. Begge kampe er på hjemmebanen og ender uafgjorte. Alle må være enige om, at vi hjemme ikke kan være tilfreds med to point mod disse hold.

    Herefter følger en masse sejre. Og folk går amok, nu er tingene vendt. Men lad os lige se på sejrene:

    Vi møder i 3. runde OB ude. OB har i runden inden vi møder dem spillet uafgjort mod Randers. De kommer altså ikke med selvtillid efter en sejr i runden før.

    Nu følger Brøndby i runde 4. De har da vi møder dem ikke vundet i 3 kampe i træk. De kommer altså ikke med selvtillid efter en sejr fra runden før. De er i en form for krise.

    Lad os gå videre til runde 5. Her møder vi AGF. De kommer med to nederlag og inden da to uafgjorte. De kommer altså ikke med selvtillid efter en sejr. Ja faktisk har de ingen sejre haft på dette tidspunkt. Tror i AGF havde selvtillid? Nej vel.

    Vi kan nu gå videre til Runde 6 hvor SønderjyskE kommer på besøg i Parken. De kommer på besøg efter 3 nederlag i træk. Ikke imponerende. Et hold uden selvtillid.

    Vi går videre til runde 7, hvor vi møder Vejle. De har haft 0 sejre i ligaen og kommer med 3 nederlag i træk. De kommer altså ikke med selvtillid efter en sejr i runden før. Det må formodes de er total blottet for selvtillid.

    Vi har nu slået 5 hold i træk: OB, Brøndby, AGF, SønderjyskE og Vejle. Tager vi et kig på stillingen i ligaen ved runde 7, så er de hold vi har slået præcis de 5 nederste hold i ligaen. Det lyder ikke imponerende vel, at vi har slået de nederste hold i tabelen? Den slags hold skal der vindes over.

    Runde 8 er mod Randers. De startede godt ud i sæsonen, men siden er det gået lidt nedad. Inden kampen mod os har de ikke vundet i to kampe. De kommer altså ikke med selvtillid efter en sejr.

    Det var kampene med fra runde 3-8 – som jo alle gav sejr. Alle sejre mod hold uden ’selvtillid’. Bunden af ligaen. Heldigt for Jess vi mødte disse hold.

    Folk begynder at sige tingene er vendt. Vi er nu igen et mesterskabshold, fordi vi har vundet en del kampe. Jeg undres. Det gør jeg af ovenstående grunde. Vi har kun vundet over hold uden medvind. Hold som kommer uden sejr i seneste kamp, hold i bunden af ligaen.

    I runde 9 møder vi for første gang et hold som kommer med en sejr i bagagen i runden inden de møder os. Det er nu Jess skal vise vi kan mod de bedre hold. Vi er en mand i overtal i jeg ved ikke hvor længe. På hjemmebane. Vi taber til FCM.

    Nu har vi FCN i runde 10. Vi vinder. Vi møder her FCN ude. FCN havde inden denne kamp tabt deres seneste 3 kampe. Vi møder derfor her igen et hold i krise og vi vinder.

    Så er vi ved runde 11. Hvor vi tidligere i ligaen slår hold, når de ikke kommer med en sejr i bagagen, så begynder vi med ej heller at vinde de kampe. Viborg kommer efter 4 kampe i træk uden sejr. Vi formår ikke at vinde. Katastrofe.

    I runde 12 møder vi SønderjyskE. Igen et hold uden sejr i runden inden de møder os. Faktisk kommer de med to nederlag. Vi får en uafgjort. Uacceptabelt.

    Nu er vi fremme ved runde 13, vi møder Brøndby. De kommer med sejr fra seneste kamp. Vi taber.

    Der kan konkluderes, at vi stadig kun vundet over hold som kommer uden en sejr i runden før. Og vi nu heller ikke længere vinder kampene, selvom holdene ikke kommer med selvtillid efter en sejr i runden før de møder os. Det gør et svært at vinde mesterskabet. Det gør det svært at tro på Jess. Det gør at Jess skal ud.

    Glæd jer til runde 14 mod Vejle, som kommer med en sejr i bagagen fra seneste opgør. Nu må vi se om vi får første sejr mod et hold med ’selvtillid’.

    Og hvad vil jeg med alt det her. Blot vise Jess har lavet sådan ca. nul imponerende resultater denne sæson i ligaen. Det var ren stats, tog jeg spillet med på banen og Thorups kommunikative evner med, så ville man stadig ikke kunne sende ros til manden.
    Det er sjovt at kigge lidt nærmere på nogle stats, bevares, meeeen synes nu den er lige søgt nok.

    Altså, jeg er sur. Rigtig sur. Men der er jo nogle fine resultater imellem.

    Problemet er at vi taber mesterskabet på de gedigne fuck-ups der også er. Her tænker jeg egentlig ikke på et nederlag på Pestegnen. Men klart uafgjorte hjemmekampe imod SIF, AaB og Viborg. Det er dyrt!!
    Og selvfølgelig starten på nedturen; hjemmebane nederlag imod konkurrenten med 10 mand.

    Det er dybt problematisk med Falk, Zeca og Daramy. Det er det bare.
    Og det er dybt bekymrende at vi ikke har brugt vores penge klogere. Jeg forstår det virkelig ikke.

    Og det gør at jeg må sige at JT simpelthen er nødt til at få længere snor. Har han imponeret? Nej, bestemt ikke.
    Men med det eksisterende materiale ville de fleste kæmpe; for vi er hamrende ordinære uden Falk, Zeca, Daramy.

    Vi har kun udsigt til at få én af dem tilbage på holdet, så det hele afhænger af hvornår den sportslige sektor, laver nogle indkøb der berettiger at vi har en hel klan ansat i fuldstidsstillinger til at sørge for at vi er et niveau eller to over det ordinære.

    Kort sagt, det er SÅ tydeligt at pilen peger på langt flere end Thorup lige nu.

    Zan


  14. #160
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Jeg tror ikke, at JT - eller PC for den sags skyld - bliver fyret på denne side af jul. Det ville i den grad signalere, at bestyrelsen ikke tror på sit eget projekt. Og det ville være et dumt signal at sende lige før, at den sportslige sektor formentligt bliver solgt fra til ny(e) ejer(e). Et ejerskab, som man må forvente har sine egne meninger om, hvordan tingene skal drives, og hvem, der skal sidde hvor.

    Jeg krydser fingre for, at vi får det nye ejerskab på plads meget tidligt i 2022, så vi hurtigt kan få det nye sportsligt setup på plads. Forhåbentlig ender vi ikke som feeder club, men får en række visionære ejere, som ser store mulighed i at opgradere alt fra spillertrup og stab til træningsanlæg og Parken.
    Har der været mere snak om at den sportslige sektor bliver solgt fra? Andet end selskabet bliver splittet op? Som da nok mest af alt har noget at gøre med at få eksterne investorerne ind til at renovere Parken?

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #161
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    Har der været mere snak om at den sportslige sektor bliver solgt fra? Andet end selskabet bliver splittet op? Som da nok mest af alt har noget at gøre med at få eksterne investorerne ind til at renovere Parken?
    Hvis man har haft noget legetøj, man ikke har gidet lege med i ti år, er det vel meget naturligt, at man smider det på DBA...

    On a more serious note: Man har vel ikke en eneste i bestyrelsen, der har forstand på fodbold som en forretning. I storejerkredsen er det kun Seier, der overhovedet kan lide fodbold. Og han overlader gerne beslutningerne til andre.

    Er man ikke interesseret i fodbold, har det sidste år nærmest udelukkende bevist, hvor besværligt den slags er. Trods et opgør med Ståle-tiden har man i de seneste to transfervinduer købt ret så konservativt ind, hvis vi ser bort fra Isak, som (forhåbentlig!) er en investering i fremtiden, og som må formodes at have stort salgspotentiale.

    Og vigtigst: Der er fra øverste ledelse ikke fremlagt skyggen af storstilet 2025-, 2030-, 2040-plan. Det kan selvfølgelig skyldes komplet inkompetence. Men for mig ligner det mere og mere, at man nu er klar til at afvikle.

    Kræfter udefra (læs: DBU og kommunen) ønsker Parken renoveret og udvidet, og ud fra de meldinger, der hidtil er kommet, skal man ikke forvente, at det er den nuværende bestyrelse, som agerer drivkraft i den sag. Det var ret symptomatisk, at man skulle finde nyheden om et udvidet og moderniseret Parken i planerne fra DBU, uden at DBU havde taget ejerne af Parken med på råd.
    Sidst redigeret af Andreas Hansen : 26.10.21 kl. 00:05
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:
    MCN

  18. #162
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    360

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Jeg tror ikke, at JT - eller PC for den sags skyld - bliver fyret på denne side af jul. Det ville i den grad signalere, at bestyrelsen ikke tror på sit eget projekt. Og det ville være et dumt signal at sende lige før, at den sportslige sektor formentligt bliver solgt fra til ny(e) ejer(e). Et ejerskab, som man må forvente har sine egne meninger om, hvordan tingene skal drives, og hvem, der skal sidde hvor.

    Jeg krydser fingre for, at vi får det nye ejerskab på plads meget tidligt i 2022, så vi hurtigt kan få det nye sportsligt setup på plads. Forhåbentlig ender vi ikke som feeder club, men får en række visionære ejere, som ser store mulighed i at opgradere alt fra spillertrup og stab til træningsanlæg og Parken.
    For et par uger siden havde jeg bestemt også samme holdning, men må også indse at i de uger, der går det bare mere og mere ned ad bakke. Det der bekymret mest er spillet er fyldt med fejl og helt basale problemstillinger. Hvis den trend fortsætter i de sidste kampe i efteråret, så kan jeg godt se Thorup få sparket.

    En afgørende faktor kan måske blive europa, hvor jeg tror kravet er at gå videre, men der skal ikke meget til at dette ikke kommer til at ske:
    - Taber til PAOK (ude)
    - Vinder over Lincon (ude)
    - Slovan vinder over Lincon (Ude)
    - Slovan vinder over PAOK (hjemme)
    - PAOK vinder over Lincon (hjemme)
    - FCK og Slovan spiller uafgjort

    PAOK: 13 point
    Slovan 11 point
    FCK: 10 point

    Hvis vi samtidig er 8-10 point efter FCM, så må efteråret anses at være en kæmpe skandale og der skal gøres noget.
    - Ude af europa
    - Ude af pokalen
    - Ude af mesterskabet

    Den nemmeste løsning i sådan en situation vil være at fyre Thorup. Ja, PC har et medansvar, men man kommer ikke til at skille sig af med begge.
    - Torben

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #163
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,585

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Et europæisk skrækscenarie kunne også være:

    Runde 4:
    - Nederlag mod PAOK (u)
    - Slovan vinder over Lincoln (u)

    Runde 5:
    - Sejr mod Lincoln (u)
    - Sejr til PAOK (u)

    Så har Slovan 7 point inden sidste kamp, mens vi har 9 point, og står med ryggen mod muren ift. avancement mod et slovakisk hold med alt at vinde, mens PAOK har 13 point inden de møder Lincoln, og er sikre på førstepladsen. Det er ikke et behageligt scenarie, især med et så moralsk svækket FCK-hold, hvor alle pt. nærmest kæmper for sig selv.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #164
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af danebull Se meddelelser
    For et par uger siden havde jeg bestemt også samme holdning, men må også indse at i de uger, der går det bare mere og mere ned ad bakke. Det der bekymret mest er spillet er fyldt med fejl og helt basale problemstillinger. Hvis den trend fortsætter i de sidste kampe i efteråret, så kan jeg godt se Thorup få sparket.

    En afgørende faktor kan måske blive europa, hvor jeg tror kravet er at gå videre, men der skal ikke meget til at dette ikke kommer til at ske:
    - Taber til PAOK (ude)
    - Vinder over Lincon (ude)
    - Slovan vinder over Lincon (Ude)
    - Slovan vinder over PAOK (hjemme)
    - PAOK vinder over Lincon (hjemme)
    - FCK og Slovan spiller uafgjort

    PAOK: 13 point
    Slovan 11 point
    FCK: 10 point

    Hvis vi samtidig er 8-10 point efter FCM, så må efteråret anses at være en kæmpe skandale og der skal gøres noget.
    - Ude af europa
    - Ude af pokalen
    - Ude af mesterskabet

    Den nemmeste løsning i sådan en situation vil være at fyre Thorup. Ja, PC har et medansvar, men man kommer ikke til at skille sig af med begge.
    HVIS PS&E har tænkt sig at sælge fodbolddelen helt fra, vil det være underligt at skulle gå på trænerjagt, før en ny ejerkreds kommer ind med deres ideer. Både økonomisk og kommunikativt vil det være enormt fjollet, hvis man ansætter en ny træner i december for så potentielt at fyre vedkommende igen i januar, hvis der kommer en ny ledelse med et helt andet sportsligt setup i tankerne. Samtidig vil det hverken være fair overfor en ny træner, spillertrup og den øvrige stab.

    Hvis PS&E reelt kun leder efter medinvestorer til en renovering og udvidelse af Parken, er det klart, at JT kan ryge hvornår det skal være. Her tror jeg dog primært, at det mere vil være relationen mellem PC og JT, der vil være afgørende. Set udefra virker det bare ikke til, at de står for - eller vil - helt det samme.

    Der er dog mange ubekendte i ligningen, som rækker ud over de europæiske resultater. En ting er relationen mellem JT/PC. Noget andet er, hvordan vores trænerteam fungerer som team. Kan de sammen? Får alle deres kompetencer ordentligt i spil, og er der bag kulisserne rimelig bred enighed om holdopstilling, ønsket spil og udtryk osv.?

    Skulle JT fyres allerede i år, kunne jeg bestemt godt se en løsning, hvor man forfremmer en af assistenttrænerne - formentligt Neestrup. Det vil klart være den billigste løsning, man skal ikke køre en ny mand ind, og bestyrelsen (aka Kvist) vil heller ikke se helt så skidt ud, som hvis man allerede et år efter Ståle igen skal ud og lede efter helt nyt cheftrænernavn.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #165
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,304

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Personligt tror jeg at Thorup er hentet ind, fordi han er pragmatisk anlagt. Han har naturligvis en filosofi og en måde han helst vil have spillet til at fungere på, men han er ikke bleg for at gå på kompromis med sine egne principper.

    Jeg tror personligt at Thorup selv foretrækker ikke at have deciderede kantspillere, men helst forsøge med en velbesat midtbane og så wingbacks til at holde bredden, ligesom han virker til at være en tilhænger af at presse højt og satse en del i presset. Han forsøgte først med en tremandsbagkæde formentligt fordi vi var ganske godt besat her da han kom til og fordi forsvaret i den grad sejlede. Det fungerede bestemt ikke efter hensigten, måske fordi spillerne ikke kunne få det til at fungere, men herefter gik han over til det jeg tror er tættere på hans foretrukne opstilling – 433 med højt første pres der følges op af midtbanen. Det gik også godt i starten, men det blev for let at spille forbi vores pres (Kiwi skrev på et tidspunkt et godt indlæg om dette) og da slutspillet begyndte gik vi over til noget af det vi ser nu. Vi står mere kompakt i bagkæden og holder afstanden (eller forsøger) mellem midtbane og forsvar lille, mens vi hurtigere falder og står dybt. Det er langt fra filosofien om at generobre højt på banen, men det gav mere stabilitet og i starten af sæsonen lignede det også, at der skete store fremskridt og vi fik også lagt mere og mere på presspillet.

    De positive takter forsvandt dog, da nogle af de fundamentale spillere enten blev solgt eller skadede og et katastrofalt transfervindue har medført, at der ikke er nogle til at tage over ligesom enkelte spillere virkelig har skuffet. Det ligner at Thorup mere eller mindre har lagt sig fast på taktikken (hvilket da også tog sin tid), men nu har han ikke spillerne til den. I starten skulle han forsøge at få det eksisterende spillermateriale (der jeg var noget dysfunktionelt) og taktikken til at gå op i en højere enhed, men nu hvor man for alvor burde forvente, at han for alvor kunne sætte sit aftryk og begynde at tegne holdet fremadrettet er vi blevet bombet langt tilbage.

    Forsvaret og midtbanen er usammenhængende. Forsvaret kan knap finde en fri midtbanespiller og de bliver efterladt på herrens mark, når vi mister bolden. Der er desuden et mismatch imellem forsvarslinjen og hvor resten af holdet befinder sig. Vi er hurtige til at stå dybt, så midtbanen står tilbage med nogle svære beslutninger. Skal de hjælpe angriberne i presset eller skal de lukke rummet foran forsvaret og hvornår skal de skubbe op? Det er svært at få skubbet op i pres når man ved, at forsvaret ikke er komfortabelt med at følge med. Lerager har vist sig at være den helt store skuffelse i den her ligning. Defensivt ser han middelmådig ud i duellerne og han følger sjældent med løbene, ligesom han ser tung ud i presset. I opspillet brillerer han ikke ligefrem med sideskift og afleveringer mellem kæderne. Tværtimod skal der ikke ret meget pres til før han leverer bolden tilbage (endda også tilbage til medspillere han lige har modtaget bolden fra og som er pressede). Det påstås at vi spiller med to 8’ere på midtbanen, men hvad gør Lerager godt i 8’er rollen? At hans makker er en ung spiller gør det bestemt ikke lettere, men han formår ikke for alvor at understøtte sin makker og når denne mister bolden, er han ikke i position til at rydde op (og når han er, er han for let at komme forbi).
    Man skal altså også erkende, at når Zeca og Falk (vel de to mest bærende spillere på holdet) begge er ude, så er de svære at erstatte og dem Thorup har til rådighed kan ikke løfte opgaven. Man kunne måske have håbet på, at Stage kunne gå ind og vikariere og dermed måske frigøre Lerager lidt, men i takt med at man ikke har formået at hente en højre kantspiller (som Stage aktuelt vikarierer på), så virker det ikke realistisk (og så har Stage ovenikøbet været skadet også).

    Kantspillerne skulle gerne være dem vores offensiv kan hvile på, særligt nu hvor midtbanen på mange måder er ude af spil. Eksempelvis enten ved selv at skabe chancerne, deltage i kombinationer eller de sene løb i feltet, men her er Thorup også ude i tovene. På højrekanten er som sagt Stage, der primært bringer løbene i feltet og ellers deltager i defensive opgave (men han kan sjældent hjælpe med tilbageløb, da han netop oftest tager løbene langt fremme) og på venstrekanten er der solgt to spillere og kun indkøbt en halv som angiveligt end ikke kan komme i acceptabel form og derfor ikke kan bidrage med noget som helst. Bøving har vist enkelte gode takter, men kan ikke løfte opgaven – særligt ikke med den støtte han får i øjeblikket (og så er han måske bedre som indvendig angriber). Dermed hænger meget af vores offensiv på kanterne altså på backerne og på venstrebacken er der endnu en meget ung spiller og højrebacken er umiddelbart bedst når han kommer i feltet. Gør man brug af backerne langt fremme (hvilket vi har gjort) og midtbanen samtidig også begge er langt fremme (hvilket vi også har gjort), så kommer man hurtigt i undertal hvis modstanderen generobrer.

    I angrebet har man to klare førstevalg, men som begge kan lidt af det samme. Biel er mere bevægelig end Wind, der dog er bedre til at fastholde bolden. De er begge virkelig dygtige til at finde medspillere og udnytte deres løb og dygtige i kombinationsspillet. Selvom Biel har scoret en del mål, så fornærmer man nok ikke nogle ved at påstå, at de ikke er traditionelle frontangribere. De laver ikke traditionelle angriberløb og er begge bedst når de faldet lidt ned i banen og væk fra forsvaret. Wind er trods sin højde heller ikke ligefrem en targetmand. Dermed kræver de begge enten at der kommer løb foran dem eller at de bliver ’serviceret’. De skaber ikke ret meget på egen hånd. Man kan ikke sende dem i dybden på en omstilling og forvente at det bliver farligt. De lider dermed også af, at spillet bag dem er usammenhængende og at det går så langsomt, at de har svært ved at finde pladsen og komme i gode positioner. Alternativet til de to er næsten ikke-eksisterende. Højlund har stadig væsentlige mangler, men bringer trods alt noget andet end de to, men her slutter det også. Wilczek skal i høj grad serviceres, men bringer samtidig intet til spillet og er i den grad over-the-hill (og har også døjet med et par skader og er på ingen måde i kampform).

    Det er selvfølgelig meget generelle betragtninger og jeg kan snildt tage fejl, men set udefra er det svært at afgøre hvad Thorup og resten af trænerteamet skal stille op. Skaderne alene til så signifikante spillere ville være nok til at hæmme de fleste hold. Derudover har man lagt sig fast på en taktik, som man ikke længere har spillerne til og så udgøres bredden af enten unge talenter eller afdankede ex-profiler.

    Det har været diskuteret om man skal gå tilbage til ikke at have kantspillere (532, 433), men så skal vi igen igen sadle om, selvom det i hvert fald på papiret passer bedst til de spillere der er til rådighed. Gode råd er i den grad dyre og der er næppe nogle gode hurtige løsninger.

    Skal man på den baggrund fyre Thorup? De spillere han har til rådighed aktuelt matcher ikke de sportslige ambitioner. Samtidig har klubben længe bevæget sig hen imod at være en sælgende klub og nu virker det udadtil i hvert fald til at #flotsalg vægtes højere end de sportslige præstationer.

    Pilen peger i højere grad på PC, der virkelig ikke har fået en god start i klubben, men man må også se på hans betingelser. Han er hentet ind i til et eksisterende setup. Han har ret beset ikke været inde over ret mange sportslige beslutninger eller fremadrettede strategier. Det virker ikke til han har den store indflydelse og er vel mere eller mindre lige så meget ”mellemleder” som Thorup anklages for at være.

    Som jeg ser det, er vi en klub uden (stærkt) lederskab hvor ambitionerne ikke stemmer overens med handlingerne og hvor der ikke en nogen klar plan for, hvordan man reelt skal indfri ambitionerne. Ligeledes har vi været gennem en større udrensning, hvor der givetvis stadig er nogle brikker der mangler at falde på plads og så er der al uroen med den mulige omstrukturering. Det er vanvittigt at en klub med vores budget træder så meget dødvande.

    Man kan sagtens forsvare at fyre Thorup og også PC, men jeg tvivler på at det kommer til at løse ret meget (i hvert fald på kort sigt). Ligesom vi har brug for kontinuitet spille- og taktikmæssigt, har vi også brug for kontinuitet ledelsesmæssigt og medmindre Thorup er et totalt mismatch og slet ikke fungerer med PC tror jeg det gør mere skade end gavn. Om vi så fik lokket Hjulmand ind, så fjerner det ikke alle de andre problemer og han har trods alt stadig de samme spillere at gøre godt med - og så er en pragmatiker måske bedre end en idealist i den sammenhæng. Regner man med at hente en anden træner end Thorup skal plasteret jo af på et tidspunkt - men så bliver vores mesterskabschancer formentligt noget mindre end de er i forvejen.

  25. De følgende 10 brugere er enige:

Side 11 af 47 FørsteFørste ... 89101112131421 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Skal Ståle Solbakken fyres?
    By Casper the ghost in forum De korte linier
    Svar: 101
    Sidste Meddelelse: 20.09.09, 09:28
  2. Var det klogt af EfB at sælge Jess Thorup?
    By TurboGnu in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 25.09.05, 22:15
  3. skal backe fyres nu?
    By faxepikhår in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 02.12.03, 14:19
  4. Skal Backe fyres?
    By Bill Ward in forum De korte linier
    Svar: 28
    Sidste Meddelelse: 02.06.03, 11:28

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •