Se afstemningsresultater: Skal Jess Thorup fyres?

Stemmeafgivere
402. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja

    283 70.40%
  • Nej

    119 29.60%
Side 12 af 47 FørsteFørste ... 2910111213141522 ... SidsteSidste
Viser resultater 166 til 180 af 704

Emner: Skal Jess Thorup fyres?

  1. #166
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    81

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Meget dybere end hvad jeg vil kunne formulere men intuitivt meget langt hen af vejen det samme jeg mener

    JT er ikke den bedste træner vi har haft, eller realistisk kunne have haft fået, men problemerne virker desværre til at være nogle hvor det næppe er træneren specifikt der gør den største forskel i forhold til hvordan det bliver håndteret ... måske endda argumentativt en af dem med mindst akut-aktuel forskel af den 'store' sportslige stamme fra spillertrup op til ledelse

    Om end jeg tvivler på at organisatorisk at PC er forrest i køen, er JT nok bare qua sin stilling den 'letteste' at skyde skylden på, selv om det virker som om at PC nok har fejlet mere elekant, i en position hvor succes-chancen var større

    Man kan isoleret set godt forsvare en beslutning om at JT skal fyres, jeg er bare på ingen måde overbevist om at det ikke har en stor risiko for at gøre det endnu mere mudret og besværligt, da det ikke grundlægende ændre på problemerne.

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #167
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    360

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Nu ikke enig i at PC har fejlet mere end JT. I mine øjne har begge fejlet lige meget, hvor forskellen er at JT altså nu har siddet et år i jobbet, mens PC kun havde været 5 måneder, da transfervinduet sluttet. JT burde været nået langt længere med holdet end det ser ud nu og har lavet en langt række af fejl her i efteråret:

    - Manglende rotation --> hård belastning af nøgle spillere og dermed skader. Tror også at det har haft en effekt på de næste spillere i rækken som nu skal spille, der nok ikke føler de er Thorups fortrukne spillere
    - Manglende offensive alternativer --> der er mellemrumspillet, men derefter så har vi intet andet at slå over i
    - Kæmpe udskiftning imod Nykøbing --> Alle der blev sat ind i den kamp havde intet kamptræning. Bemærk lige at reserveholdsturnering overhovedet ikke var gået i gang på det tidspunkt. Hvilket vil sige at bengtsson, ankersen m.fl. ikke havde spillet rigtige kampe i flere måneder. Ikke overraskende at det gik som det gik. Ufuldstændigt naivt.

    Selv med de mange skader, så er der kvalitet i dem der starter imod Viborg, imod sønderjydske osv. JT er ikke en træner som løfter sine spillere som Hjulmand, Bo Svensson, m.fl.
    - Torben

  4. De følgende 2 brugere er enige:
    Ras, rsj

  5. #168
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,562

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af danebull Se meddelelser
    Nu ikke enig i at PC har fejlet mere end JT. I mine øjne har begge fejlet lige meget, hvor forskellen er at JT altså nu har siddet et år i jobbet, mens PC kun havde været 5 måneder, da transfervinduet sluttet. JT burde været nået langt længere med holdet end det ser ud nu og har lavet en langt række af fejl her i efteråret:

    - Manglende rotation --> hård belastning af nøgle spillere og dermed skader. Tror også at det har haft en effekt på de næste spillere i rækken som nu skal spille, der nok ikke føler de er Thorups fortrukne spillere
    - Manglende offensive alternativer --> der er mellemrumspillet, men derefter så har vi intet andet at slå over i
    - Kæmpe udskiftning imod Nykøbing --> Alle der blev sat ind i den kamp havde intet kamptræning. Bemærk lige at reserveholdsturnering overhovedet ikke var gået i gang på det tidspunkt. Hvilket vil sige at bengtsson, ankersen m.fl. ikke havde spillet rigtige kampe i flere måneder. Ikke overraskende at det gik som det gik. Ufuldstændigt naivt.

    Selv med de mange skader, så er der kvalitet i dem der starter imod Viborg, imod sønderjydske osv. JT er ikke en træner som løfter sine spillere som Hjulmand, Bo Svensson, m.fl.

    Det er jo den samme sang igen og igen....
    Lad os antage at JT havde sparet nogle nøglespillere i vores gode periode og smidt point, så havde mange herinde krævet hans hoved på et sølvfad.
    Nu får han så kritik for at have roteret for lidt.

    Det er fandme heller ikke nemt at gøre folk tilfredse....

    Manglende rotation kunne måske pege i retning af at vi ikke har haft noget ordentligt at skifte ind, qua vores trup er så fandens tynd...

    Når jeg ser på det, så synes jeg godt nok ikke at JT har haft de nemmeste arbejdsbetingelser siden han kom til....


  6. #169
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Det er fandme heller ikke nemt at gøre folk tilfredse....
    Nej, heldigvis. Vi er FC København, og vi skal stille store krav til klub, ledelse, trænere og spillere.


  7. #170
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    81

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Søren Q Se meddelelser
    Nej, heldigvis. Vi er FC København, og vi skal stille store krav til klub, ledelse, trænere og spillere.
    ‘problemet’ er bare at nogen virker til at foretrække en historie om at JT er den eneste skyldige, når det er på alle niveauer at den er gået ged

    En fyring af JT kan som sagt sagtens argumenters, men der er fejlet mere på mange andre niveauer end i træner-teamet


  8. #171
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Det er jo den samme sang igen og igen....
    Lad os antage at JT havde sparet nogle nøglespillere i vores gode periode og smidt point, så havde mange herinde krævet hans hoved på et sølvfad.
    Nu får han så kritik for at have roteret for lidt.

    Det er fandme heller ikke nemt at gøre folk tilfredse....

    Manglende rotation kunne måske pege i retning af at vi ikke har haft noget ordentligt at skifte ind, qua vores trup er så fandens tynd...

    Når jeg ser på det, så synes jeg godt nok ikke at JT har haft de nemmeste arbejdsbetingelser siden han kom til....
    I foråret var folk sure over, at Thorup konstant spillede forskellige systemer med forskellige spillere. Nu er folk sure over, at Thorup spiller med samme system og samme spillere. We get him either way.

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #172
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Sian Se meddelelser
    ‘problemet’ er bare at nogen virker til at foretrække en historie om at JT er den eneste skyldige, når det er på alle niveauer at den er gået ged

    En fyring af JT kan som sagt sagtens argumenters, men der er fejlet mere på mange andre niveauer end i træner-teamet
    Helt enig, Jess Thorup er bare ét af symptomerne. Sygdommen skal findes længere inde i klubben.

  11. De følgende 8 brugere er enige:

  12. #173
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    360

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Prøv at kigge kampene igennem. Thorup venter for det meste til meget sent med at skifte ud. Typisk først i det 80. minut og han anvender stort set aldrig alle 5 udskiftninger. Hvordan skal spillere udenfor start 11 få nogle relationer med de andre spillere? Hvorfor mon at start 11 spillere falder i niveau når de konstant to gange om ugen skal spille stort set 90 minutter. Rotation er ikke nødvendigvis at sende folk ind fra start, men jævnligt at give dem 20-30 minutter. Det er trænerens ansvar. De spillere der sidder på bænken er gode nok til at håndtere de minutter. Specielt hvis de jævnligt får minutter.

    Jeg mener hellere ikke vi skal skifte formation konstant, men vi bliver nød til at have nogle løsninger, hvis holdet gemmer sig som Viborg, FCM med flere. Der bliver vi bare ved med det samme igen og igen. Spillet er flot når det virker, men det er også den totale fiasko når det ikke gør.
    - Torben

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #174
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,855

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Nu kommer de første rygter så. Og selvom Sundays rygte om Cocu måske rapper lidt, så er det interessant, at rygterne kommer. For jeg tror efterhånden på, at PC bruger vinterpausen (læs: december) på at skifte træner.

    Thorup virker bare ikke som PC's mand. Han har undsagt ham ved flere lejligheder, og de virker bare ikke på bølgelængde. Det er næppe en smart beslutning lige nu, og PC er i den grad medansvarlig for rigets tilstand, men når det kommer til stykket, så tror jeg ikke på, at PC ser Thorup som fremtiden. Desuden er det sjældent der går røg af en brand unden ild.
    Sidst redigeret af Devil : 27.10.21 kl. 17:25

  15. #175
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,308

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af danebull Se meddelelser
    Prøv at kigge kampene igennem. Thorup venter for det meste til meget sent med at skifte ud. Typisk først i det 80. minut og han anvender stort set aldrig alle 5 udskiftninger. Hvordan skal spillere udenfor start 11 få nogle relationer med de andre spillere? Hvorfor mon at start 11 spillere falder i niveau når de konstant to gange om ugen skal spille stort set 90 minutter. Rotation er ikke nødvendigvis at sende folk ind fra start, men jævnligt at give dem 20-30 minutter. Det er trænerens ansvar. De spillere der sidder på bænken er gode nok til at håndtere de minutter. Specielt hvis de jævnligt får minutter.

    Jeg mener hellere ikke vi skal skifte formation konstant, men vi bliver nød til at have nogle løsninger, hvis holdet gemmer sig som Viborg, FCM med flere. Der bliver vi bare ved med det samme igen og igen. Spillet er flot når det virker, men det er også den totale fiasko når det ikke gør.
    Jeg synes det er en god pointe at der bliver skiftet ud for sent og roteret for lidt. Der har været gode muligheder for at skifte tidligere. Mod FCN var vi foran 3-1 efter 57 minutter og 4-1 efter 64, men skifter først i det 77. minut. Samme tendens mod Vejle, AGF og til dels Sivasspor og frit fra hukommelsen også flere. Godt nok er bredden ikke den bedste og der er mange unge spillere, men når det er der man har, så må man også få det bedste ud af dem. Men man kan også sagtens argumentere for, at det også skulle prioriteres at få rystet start 11-eren bedre sammen, få pumpet noget selvtillid i dem og begynde at bygge på taktisk.
    Om ikke andet, så ser jeg ikke at en fyring løser det problem vi har - selvom det sagtens kan forsvares og hvis man virkelig mener, at man kan få noget bedre, så kan en fyring godt være berettiget (som sagt skal plastret jo hives af på et tidspunkt).

  16. #176
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Nu kommer de første rygter så.
    Hvor? Hvad? Andet/andre end Cocu?

  17. #177
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    106

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Nu kommer de første rygter så. Og selvom Sundays rygte om Cocu måske rapper lidt, så er det interessant, at rygterne kommer. For jeg tror efterhånden på, at PC bruger vinterpausen (læs: december) på at skifte træner.

    Thorup virker bare ikke som PC's mand. Han har undsagt ham ved flere lejligheder, og de virker bare ikke på bølgelængde. Det er næppe en smart beslutning lige nu, og PC er i den grad medansvarlig for rigets tilstand, men når det kommer til stykket, så tror jeg ikke på, at PC ser Thorup som fremtiden. Desuden er det sjældent der går røg af en brand unden ild.
    Nu har jeg aldrig været "Jess-man", men jeg synes alligevel at FCK bliver endnu mere et galehus hvis man fyrer ham inden hans første fulde sæson er slut.

    Organisationsforandringer har en tendens til at slide på de ansatte, særligt hvis der kommer mange over tid.

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #178
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,562

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Søren Q Se meddelelser
    Nej, heldigvis. Vi er FC København, og vi skal stille store krav til klub, ledelse, trænere og spillere.
    Jeg er da 100% enig.
    Synes bare det er så fandens unuanceret at være bagklog efterfølgende og bare sige “Alt er JT’s skyld”….

    Personligt kan jeg ikke helt finde ud af hvordan jeg har det med ham… Men det er sku ikke hans skyld at vi på Brøndby Stadion er nødsaget til at sætte en ungdoms højre back på venstre kant når vi skal jagte en udligning…..

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #179
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,562

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af danebull Se meddelelser
    Prøv at kigge kampene igennem. Thorup venter for det meste til meget sent med at skifte ud. Typisk først i det 80. minut og han anvender stort set aldrig alle 5 udskiftninger. Hvordan skal spillere udenfor start 11 få nogle relationer med de andre spillere? Hvorfor mon at start 11 spillere falder i niveau når de konstant to gange om ugen skal spille stort set 90 minutter. Rotation er ikke nødvendigvis at sende folk ind fra start, men jævnligt at give dem 20-30 minutter. Det er trænerens ansvar. De spillere der sidder på bænken er gode nok til at håndtere de minutter. Specielt hvis de jævnligt får minutter.

    Jeg mener hellere ikke vi skal skifte formation konstant, men vi bliver nød til at have nogle løsninger, hvis holdet gemmer sig som Viborg, FCM med flere. Der bliver vi bare ved med det samme igen og igen. Spillet er flot når det virker, men det er også den totale fiasko når det ikke gør.
    Men modsat tiden med Ståle, så har vi altså ikke den kvalitet på bænken længere som gør at vi kan tillade os at skifte tidligt ud i tætte kampe….

    Hvad ville du Feks gøre i en tæt kamp ved stillingen 2-1 til os med 30 minutter igen?
    Tiden hvor vi havde høj kvalitets (landsholdsspillere) siddende på bænken er forbi (i hvert fald for en stund)
    Vi har INTET at skyde med fra bænken.

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #180
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,855

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Hvor? Hvad? Andet/andre end Cocu?
    De behandler rygtet i dagens Transfervinduet.

    Jeg er personligt ambivalent i forhold til en fyring. Jeg er tilhænger af den offensive tilgang vi har set fra Thorup, og jeg mener det er den vej FCK skal gå, hvis klubben skal udvikles positivt. Desuden er Jess blevet ofret i transfervinduet, men jeg synes også det er tydeligt, at Thorup ikke er stærk nok personlighedsmæssigt og kommunikativt til at være træner i FCK, og han virker ikke til at have PC's opbakning. Jeg ved sgu ikke hvor jeg står...

  24. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Skal Ståle Solbakken fyres?
    By Casper the ghost in forum De korte linier
    Svar: 101
    Sidste Meddelelse: 20.09.09, 09:28
  2. Var det klogt af EfB at sælge Jess Thorup?
    By TurboGnu in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 25.09.05, 22:15
  3. skal backe fyres nu?
    By faxepikhår in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 02.12.03, 14:19
  4. Skal Backe fyres?
    By Bill Ward in forum De korte linier
    Svar: 28
    Sidste Meddelelse: 02.06.03, 11:28

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •