Se afstemningsresultater: Skal Jess Thorup fyres?

Stemmeafgivere
402. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja

    283 70.40%
  • Nej

    119 29.60%
Side 30 af 47 FørsteFørste ... 202728293031323340 ... SidsteSidste
Viser resultater 436 til 450 af 704

Emner: Skal Jess Thorup fyres?

  1. #436
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    613

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Jeg er med på at et mesterskab og CL kval kan sikre noget længere snor. Men hvor lang skal snoren være? Der er gået to år nu og det er ikke en prangende udvikling, vi spillemæssigt har gennemgået. Og det ses også at trænere bliver skiftet selvom et mesterskab og CL er kommet i hus, hvis ledelsen ikke mener træneren er den rigtige for klubben i længden.

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #437
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kamelen Se meddelelser
    jeg er som sådan enig men dog fandt PC også en vanvittig god målmand for 4 millioner kroner........
    Det er jeg ikke uenig i, det er den med den blinde høne ;-)
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  4. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  5. #438
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af MarBaar Se meddelelser
    Jeg er med på at et mesterskab og CL kval kan sikre noget længere snor. Men hvor lang skal snoren være? Der er gået to år nu og det er ikke en prangende udvikling, vi spillemæssigt har gennemgået. Og det ses også at trænere bliver skiftet selvom et mesterskab og CL er kommet i hus, hvis ledelsen ikke mener træneren er den rigtige for klubben i længden.
    At klubber fyrer trænere ved fyrtårne som feks mesterskaber, er i min optik også ret vildt.

    Jeg forstår også godt man er ved at eksplodere. Det er jeg da også selv mht den utilgivelige start.

    Jeg siger bare, at man er nødt til - meget kraftigt - at overveje nogle ting ret grundigt, når du fyrer en træner der:

    * vinder et mesterskab i sin første reelle sæson
    * får holdet i en 8-delsfinale (og oven i købet gennem en lang kval til Conference L
    * og nu har fået os i CL.

    Så er jeg med på at “vi skal forstå” i har skrevet JT raus på trods af alt ovenstående.

    Fair, det er forstået. Men så forstå også hvorfor nogle/jeg tager et kig på resultaterne og alternativerne. Synes sgu det er lidt trist at skulle starte forfra med endnu en træner.

    Jeg vil dog slutte med at sige at vores sæsonstart er forfærdelig, og derfor kan jeg se noget fornuftigt i at sige “200 mio i hus, kommende ny strategi, en trup med potentiale… Vi bruger denne sæson til at finde kongen på trænerposten. Så må vi ende så højt vi kan. Neestrup får chancen til vi finder the man”.

    Måske ham Bodø-dude’en?

    Jeg er såmænd ikke særligt Jess-glad, men synes sgu manden skal have de stjerner han trods alt har opnået.

    Zan
    Sidst redigeret af zan : 29.08.22 kl. 17:14

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #439
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Jeg er såmænd ikke særligt Jess-glad, men synes sgu manden skal have de stjerner han trods alt har opnået.
    Godt indlæg.

    Hvis du for 2 år siden havde sagt til mig. JT du har 1 opgave. Vind DM og få os i CL koste hvad det vil. jaaaaa så ville jeg have solgt den på stedet. Jeg har det sgu også lidt ambivalent med hele JT situationen, fordi kigger man udelukkende på "Resultaterne" så har JT jo bestået. Flot ECL sidste år. DM Guld og nu CL. Det er altså godt gået.

    Det helt store problem som de fleste er enige omkring er om JT manden som kan udvikle "Spillet". De fleste har jo øjne og kan godt se vi havde store problemer i selve spillet sidste sæson som så ikke er blevet bedre i starten af denne sæson. Og ja det er kritisk uagtet om "End goal" resultaterne i sidste ende har været med JT.

    Jeg kalder det nu. Jeg tror ikke på vi bliver mestre oven på denne katastrofe start. 4 kampe tabte på nuværende tidspunkt?. Det er jo vildt. Vi kommer da minimum til at tabe 4-6 kampe mere i denne sæson.

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #440
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    141

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    At klubber fyrer trænere ved fyrtårne som feks mesterskaber, er i min optik også ret vildt.

    Jeg forstår også godt man er ved at eksplodere. Det er jeg da også selv mht den utilgivelige start.

    Jeg siger bare, at man er nødt til - meget kraftigt - at overveje nogle ting ret grundigt, når du fyrer en træner der:

    * vinder et mesterskab i sin første reelle sæson
    * får holdet i en 8-delsfinale (og oven i købet gennem en lang kval til Conference L
    * og nu har fået os i CL.

    Så er jeg med på at “vi skal forstå” i har skrevet JT raus på trods af alt ovenstående.

    Fair, det er forstået. Men så forstå også hvorfor nogle/jeg tager et kig på resultaterne og alternativerne. Synes sgu det er lidt trist at skulle starte forfra med endnu en træner.

    Jeg vil dog slutte med at sige at vores sæsonstart er forfærdelig, og derfor kan jeg se noget fornuftigt i at sige “200 mio i hus, kommende ny strategi, en trup med potentiale… Vi bruger denne sæson til at finde kongen på trænerposten. Så må vi ende så højt vi kan. Neestrup får chancen til vi finder the man”.

    Måske ham Bodø-dude’en?

    Zan

    Jeg er såmænd ikke særligt Jess-glad, men synes sgu manden skal have de stjerner han trods alt har opnået.

    Zan
    Frem til Randers-kampen var det også min opfattelse, at man skulle slå koldt vand i blodet og håbe på, at Thorup kunne stabilisere holdet. Det håb nærer jeg ikke længere. Tvært imod ser det for mig ud som om, at der er noget helt galt i forholdet mellem trup og træner. Den opfattelse underbyggede Thorup selv fint i går aftes med et interview, der var under lavmålet - selv efter hans standarder. Hvis vi holder på Thorup bare få runder endnu, tror jeg at mesterskabet er sejlet fra os.

    Hvis Neestrup er klar til at overtage, er det bare at trykke på knappen. Ellers må han klare skærene, til en ny cheftræner er på plads.

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #441
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Godt indlæg.

    Hvis du for 2 år siden havde sagt til mig. JT du har 1 opgave. Vind DM og få os i CL koste hvad det vil. jaaaaa så ville jeg have solgt den på stedet. Jeg har det sgu også lidt ambivalent med hele JT situationen, fordi kigger man udelukkende på "Resultaterne" så har JT jo bestået. Flot ECL sidste år. DM Guld og nu CL. Det er altså godt gået.

    Det helt store problem som de fleste er enige omkring er om JT manden som kan udvikle "Spillet". De fleste har jo øjne og kan godt se vi havde store problemer i selve spillet sidste sæson som så ikke er blevet bedre i starten af denne sæson. Og ja det er kritisk uagtet om "End goal" resultaterne i sidste ende har været med JT.

    Jeg kalder det nu. Jeg tror ikke på vi bliver mestre oven på denne katastrofe start. 4 kampe tabte på nuværende tidspunkt?. Det er jo vildt. Vi kommer da minimum til at tabe 4-6 kampe mere i denne sæson.
    Og her er jeg også nødt til at erklære mig enig med dig. Det har virkelig gjort ondt at vi kan starte SÅ elendigt, efter et mesterskab hvor alle - undtagen Stage - stadig er i truppen.

    Dermed lyder en slags mellemsæson også som en løsning. Men ikke en fyring for at der skal komme én ind og trylle alt på plads. Så tror jeg selv de største Jess-haters vil få sig en overraskelse. Og pludselig kan man jo hurtigt komme til at savne resultater.

    Anyways, hvorom alting er, kan jeg umuligt forestille mig PC og Kvist ikke har holdt nogle møder.

    For det er klart, at vi kan synke så dybt som forleden er en KÆMPE mavepuster, og jo helt vildt langt ude.

    Zan

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #442
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    323

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Er helt enig med Wikkelsø Davidsen her:

    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...ivline/9402678

    Jess skider i egen rede, og den lort, han taler om at tage, er hans egen.

  14. De følgende 4 brugere er enige:

  15. #443
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Problemet er helt klart den manglende progression i truppens relationer på banen og de mange taktiske fejlskud.

    Ser vi på resultaterne, så var det vel en af de letteste grupper vi nogensinde har været i i Europa, mesterskabet kom hjem med et af de laveste antal point vi har prøvet og kvalen til CL er en af de letteste ruter vi har haft dertil. Så ja, godkendt han lykkedes med det, men det har ikke været overbevisende undervejs.

    De dele er hovedårsagen til at min tålmodighed nu er sluppet op og jeg er begyndt at håbe på en fyring. Vi skal videre til noget bedre, ganske enkelt.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  16. De følgende 8 brugere er enige:

  17. #444
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Jeg kalder det nu. Jeg tror ikke på vi bliver mestre oven på denne katastrofe start. 4 kampe tabte på nuværende tidspunkt?. Det er jo vildt. Vi kommer da minimum til at tabe 4-6 kampe mere i denne sæson.
    Det er klart, at der skal til at ske noget i ligaen mht stabilitet. Fortsætter vi med godt 1 point i snit de næste 5-6 runder, så er det selvfølgelig slut. Så det er ret problematisk, at der kommer et uhørt tæt program de næste mange uger med CL i midtugen. Man kommer (medmindre PC tryller et par nøgleindkøb frem i form at minimum en god defensivt midt og angriber og Boile tilbage fra skade) til at skulle vælge imellem at satse på CL eller DM. Vi kan med vores nuværende trup, spillestil og taktik pt ikke satse 100% på begge dele - dertil er vi for udsatte på enkelte positioner hele vejen gennem midteraksen (central forsvar, defensiv midt, angriber)

    Men jeg vil sige så meget, at såfremt vi finder stabiliteten i Superligaen, så er mulighederne for DM også meget store uanset, om vi har tabt 4 allerede. Vi er 7 point efter 1.pladsen, men vi må også se på, hvem der ligger deroppe. Det er FCN, RFC, SIF og AGF og heraf har nærmest kun Randers været virkelig konstante, og de spiller meget tætte kampe med en del uafgjorte som følge. Resten har også svinget i niveau, og de som vi bør skulle konkurrere med (FCM, BIF) ligger under os eller a point efter i dag. Måske må jeg æde min hat til sommer, men jeg tror ikke på FCN i længden, Sif kommer til at miste point mens de er i Europa, og AGF er der vel ikke helt endnu. Det efterlader Randers - køber 6'eren, så er de voldsomt hæmmet ;-)

    Mht Thorup så er han nok meget i tvivl om, hvad han skal. Han står pt med et system som med al sandsynlighed fungerer rigtigt godt med en god defensiv 6'er (f.eks Zeca) - problemet er, at han ikke er til rådighed i halvdelen af kampene. Han kan skifte tilbage til den fladere og mere defensive midtbane fra sidste år, men så koster det på offensiven, hvor systemet slet ikke fungerede sidste år. Det er problematisk, at han med nuværende trup trods mangler ikke kan finde en mellemting med bedre balance.
    Det er ingen hemmelighed, at jeg synes stadig Thorup skal have snor. Jeg tror stadig ret meget på, at PC kan redde Thorups røv (og vores sæson) med 2 rigtig gode indkøb. Går det galt, så tror jeg desværre ikke, at Thorup er i stand til at spille på begge heste. Så er han færdig til vinter hvis ikke før.

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #445
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Men den dér total manglende forståelse for at resultater kan sikre en træner noget ekstra snor, undrer mig sgu lidt.
    Zan
    Det forholder sig 180 grader modsat - resultater kan ikke frede en træner, det kan til gengæld præstationer.

    Du kan altid risikere dårlige resultater, for der er tilfældigheder forbundet med fodboldkampe. Men hvis du præsterer godt over tid, så vil du samlet set også opnå de rigtige resultater.

    Ret beset har vi på nær nogle få serier af kampe underpræsteret kraftigt under JT. At vi ender med DM og CL må astrologer kunne forklare os som en tusindårs hændelse set i lyset af spillet på banen. Vi spillede tre fornuftige kampe sidste forår og noglee i august '21 - det rakte. Mod Trabzon spillede vi 45 gode minutter hjemme, resten det var med krydsede fingre og en fænomenal MR. Og det skal nævnes at Trabzon var overmåde ordinære - særligt i udekampen uden deres tre bedste centrale midtbanespillere.

    JT's egen udlægning inden kampen mod FCN var at vi havde spillet tre fremragende kampe - LBK, Trabzon X 2. Hvordan han kan se det som tre fremragende kampem er umuligt at forstå, men det forklarer nok meget godt, hvor tidligt JT bliver tilfreds og hvor langt der er fra hans grænse for tilfredshed og derop til, hvor FCK skal ligge rent præstationsmæssigt. Mod LBK spiller vi en fremragende 2. halvleg, men 1. halvleg der skulle vi igen takke MR for at vi ikke var bagud med 2 ved pausen.

    Endelig så efterlyste han ledere på banen i går - han kunne ved navns nævnelse ligeså godt have nævnt Falk, Lerager og Claesson. Det er fuldstændig uhørt at hænge sine spillere ud offentligt - i krisesituationer holder man sammen og holder kritikken internt. Det er muligt, at manden synes, at han viste stort lederskab eller andet i situationen, men da han stod der og opførte sig som alt andet end en leder, så understregede han, ganske rigtigt, at der i den grad mangler lederskab - og det er ude på bænken, sådan opfører man sig bare ikke - der solgte han alt.

    Gad vide om han regner med, at de spillere han hænger offentligt til tørre, vil have hans ryg internt.
    Goldbæks Højrefod

  20. De følgende 10 brugere er enige:

  21. #446
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Men jeg vil sige så meget, at såfremt vi finder stabiliteten i Superligaen, så er mulighederne for DM også meget store uanset, om vi har tabt 4 allerede. Vi er 7 point efter 1.pladsen, men vi må også se på, hvem der ligger deroppe. Det er FCN, RFC, SIF og AGF
    Jo bevares, jeg kan da godt se det ikke er de sædvanlige hold der er placeret i toppen. Det skaber måske lidt håb. Men som jeg skrev 4 kampe tabte på nuværende tidspunkt??. Igen det er vel ikke urealistisk at vi taber 4 mere inden sæsonen er omme. Er der nogensinde nogen der er blevet mestre med 8+ tabte kampe på en sæson?. Det er hvertfald ekstremt sjældent set uagtet om hvem som er placeret i toppen nu.

  22. #447
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Profetens Skæg Se meddelelser
    Er helt enig med Wikkelsø Davidsen her:

    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...ivline/9402678

    Jess skider i egen rede, og den lort, han taler om at tage, er hans egen.
    Han har bestemt nogle pointer. Men jeg må indrømme, at hvis jeg var Thorup, så ville jeg eddermandme også være skuffet over de erfarne spillere på holdet. Kocholava gjorde det vel ok, men de andre.....puha. Vavro sejlede rundt og bør i mine øjne udvises, da han helt bevist sparker den norske knægt ned efter han blev ydmyget ved hjørneflaget kort inden. Falk kontrollerer slet ikke de rum han skal (selvfølgelig Thorups ansvar at han er på pladsen), Lerager var total usynlig og kunne slet ikke følge med på plastikken, Claesson lykkedes ikke med noget og en spiller som Biel var de første 80 min en katastrofe. Det kan man forøvrigt også sige om Daramy, som stod og opførte sig som en diva uden tilbageløb, uden fight og med konstant slåen ud med armene. Og så har Thorup jo ret i, at INGEN af dem tager ansvar. Ryan må fra målet gå ud og snakke med medspillerne i de korte pauser, dirigere med dem og opmuntre dem...præcis som Zeca altid gør. Det ser man slet ikke fra de andre "ledere" og det er simpelthen for ringe. De skal jo være der til at hive holdet op og til at opmuntre f.eks. en Haraldsson. I stedet render de rundt og slår ud med armene....det var skuffende.

    Så kan man diskutere, om det er en smart offentlig udmelding af Thorup (det var det nok ikke), ligesom at den taktiske pil peger på ham. Men spillerne (og især de erfarne) må altså vise noget mere også i disse rugbrødskampe. Skandaløs indstilling og skandaløs indsats. Det bør forøvrigt ikke være så svært fra nu af. Præsterer stjernerne ikke i ligaen, så skal de heller ikke have kampene i CL. De kan passende starte fredag.

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #448
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Jo bevares, jeg kan da godt se det ikke er de sædvanlige hold der er placeret i toppen. Det skaber måske lidt håb. Men som jeg skrev 4 kampe tabte på nuværende tidspunkt??. Igen det er vel ikke urealistisk at vi taber 4 mere inden sæsonen er omme. Er der nogensinde nogen der er blevet mestre med 8+ tabte kampe på en sæson?. Det er hvertfald ekstremt sjældent set uagtet om hvem som er placeret i toppen nu.
    Jeg tror ikke, at vi nedvendigvis skal hænge os i antal nederlag. Kommer vi op på "normalt" mesterskabsniveau, så skal vi nok hive mesterskabet trods måske 8 nederlag. Men fortsætter vi den magre pointhøst meget længere endnu, så bliver det selvfølgelig tæt på umuligt.

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

  26. #449
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Han har bestemt nogle pointer. Men jeg må indrømme, at hvis jeg var Thorup, så ville jeg eddermandme også være skuffet over de erfarne spillere på holdet. Kocholava gjorde det vel ok, men de andre.....puha. Vavro sejlede rundt og bør i mine øjne udvises, da han helt bevist sparker den norske knægt ned efter han blev ydmyget ved hjørneflaget kort inden. Falk kontrollerer slet ikke de rum han skal (selvfølgelig Thorups ansvar at han er på pladsen), Lerager var total usynlig og kunne slet ikke følge med på plastikken, Claesson lykkedes ikke med noget og en spiller som Biel var de første 80 min en katastrofe. Det kan man forøvrigt også sige om Daramy, som stod og opførte sig som en diva uden Og så har Thorup jo ret i, at INGEN af dem tager ansvar. Ryan må fra målet gå ud og snakke med medspillerne i de korte pauser, dirigere med dem og opmuntre dem...præcis som Zeca altid gør. Det ser man slet ikke fra de andre "ledere" og det er simpelthen for ringe. De skal jo være der til at hive holdet op og til at opmuntre en Haraldsson. I stedet render de rundt og slår ud med armene....det var skuffende.

    Så kan man diskutere, om det er en smart offentlig udmelding af Thorup (det var det nok ikke), ligesom at den taktiske pil peger på ham. Men spillerne (og især de erfarne) må altså vise noget mere også i disse rugbrødskampe. Skandaløs indstilling og skandaløs indsats. Det bør forøvrigt ikke være så svært fra nu af. Præsterer stjernerne ikke i ligaen, så skal de heller ikke have kampene i CL. De kan passende starte fredag.
    Spillerne sejler rundt, men ansvaret ligner JT's.

    Lerager siger efter kampen at der mangler taktik og folk ligger fuldstændig tilfældigt på banen.

    JT solgte spillerne men først og fremmest sig selv fuldstændig i interviewet i går.

    Han er en falliterklæring på hele paletten.
    Goldbæks Højrefod

  27. De følgende 11 brugere er enige:

  28. #450
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Præsterer stjernerne ikke i ligaen, så skal de heller ikke have kampene i CL. De kan passende starte fredag.
    Det her er jeg 100 % fortaler for. Jeg syntes faktisk allerede JT bør sende signalet nu. Det stærkeste lineup mod SIF og hvis der skal spares så kan det passende gøres mod Dortmund.

    Det må være konsekvensen for at være så ringe i Suppen.

  29. De følgende 8 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Skal Ståle Solbakken fyres?
    By Casper the ghost in forum De korte linier
    Svar: 101
    Sidste Meddelelse: 20.09.09, 09:28
  2. Var det klogt af EfB at sælge Jess Thorup?
    By TurboGnu in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 25.09.05, 22:15
  3. skal backe fyres nu?
    By faxepikhår in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 02.12.03, 14:19
  4. Skal Backe fyres?
    By Bill Ward in forum De korte linier
    Svar: 28
    Sidste Meddelelse: 02.06.03, 11:28

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •