Se afstemningsresultater: Skal Jess Thorup fyres?

Stemmeafgivere
402. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja

    283 70.40%
  • Nej

    119 29.60%
Side 31 af 47 FørsteFørste ... 212829303132333441 ... SidsteSidste
Viser resultater 451 til 465 af 704

Emner: Skal Jess Thorup fyres?

  1. #451
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Det forholder sig 180 grader modsat - resultater kan ikke frede en træner, det kan til gengæld præstationer.

    Du kan altid risikere dårlige resultater, for der er tilfældigheder forbundet med fodboldkampe. Men hvis du præsterer godt over tid, så vil du samlet set også opnå de rigtige resultater.

    Ret beset har vi på nær nogle få serier af kampe underpræsteret kraftigt under JT. At vi ender med DM og CL må astrologer kunne forklare os som en tusindårs hændelse set i lyset af spillet på banen. Vi spillede tre fornuftige kampe sidste forår og noglee i august '21 - det rakte. Mod Trabzon spillede vi 45 gode minutter hjemme, resten det var med krydsede fingre og en fænomenal MR. Og det skal nævnes at Trabzon var overmåde ordinære - særligt i udekampen uden deres tre bedste centrale midtbanespillere.

    JT's egen udlægning inden kampen mod FCN var at vi havde spillet tre fremragende kampe - LBK, Trabzon X 2. Hvordan han kan se det som tre fremragende kampem er umuligt at forstå, men det forklarer nok meget godt, hvor tidligt JT bliver tilfreds og hvor langt der er fra hans grænse for tilfredshed og derop til, hvor FCK skal ligge rent præstationsmæssigt. Mod LBK spiller vi en fremragende 2. halvleg, men 1. halvleg der skulle vi igen takke MR for at vi ikke var bagud med 2 ved pausen.

    Endelig så efterlyste han ledere på banen i går - han kunne ved navns nævnelse ligeså godt have nævnt Falk, Lerager og Claesson. Det er fuldstændig uhørt at hænge sine spillere ud offentligt - i krisesituationer holder man sammen og holder kritikken internt. Det er muligt, at manden synes, at han viste stort lederskab eller andet i situationen, men da han stod der og opførte sig som alt andet end en leder, så understregede han, ganske rigtigt, at der i den grad mangler lederskab - og det er ude på bænken, sådan opfører man sig bare ikke - der solgte han alt.

    Gad vide om han regner med, at de spillere han hænger offentligt til tørre, vil have hans ryg internt.
    180 grader modsat, siger du… Både fans og bestyrelser var da rimelig overbærende overfor Ståle. Også i de sæsoner hvor jeg mener ordet “migrænefodbold” fik sit gennembrud herinde.

    Resultater kan i lige så høj grad give dig luft som poleret spil kan.

    Men du har ret i at JTs polerede perioder har været uhyre få, og starten på sæsonen belaster ham BIG TIME.

    For jeg har skam også set at 2 af vores 3 sejre (AaB og Lyngby) kom med hiv og sving.

    Der er utvivlsomt et problem, og fyrer man JT forstår jeg det godt.
    Men jeg kan bare godt have min angst for vi sidder herinde med samme vrede, som så bare er all-in på den nye træner og selvfølgelig PC, om 3-4 måneders tid.

    Jeg er stadig lidt lun på Neestrup/formentlig mellemsæson idéen.
    Spar i så fald nogle penge, så den nye træner har noget at lege med til vinter.
    Og så hamrer vi igennem næste sæson. Det burde jo være en smal sag, hvis alt er bedre end JT ;-)

    Zan

    PS. Hvis den nye træner er klar i kulissen er det selvfølgelig bare om at slå til med det samme.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #452
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    137

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Jeg forstod godt at Ståle fik langt snor, en træner med de meritter skal man give mere end en ekstra chance.

    Hvad jeg ikke forstår er, at vi giver en mand med - et (heldigt imo) mesterskab og en CL kval så lang snor som tilfældet er. Som allerede nævnt 100 gange, blev vi lovet seværdig, offensiv boldbesiddende bold. Vi har i år ikke været i nærheden af at være boldbesiddende, man kan ikke vist ikke kalde os hverken offensive eller seværdige.

    Hvornår er nok nok? Skal vi tabe 4-0 til SIF fredag, 5-0 til Dortmund? Hvor stor skal ydmygelsen være?

    Jeg synes personligt, at den allerede har været stor nok.
    Linderoth tilbage!

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #453
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Lerager siger efter kampen at der mangler taktik og folk ligger fuldstændig tilfældigt på banen.
    Nej det siger han overhovedet ikke. Han siger, at der er nogle (ting) aftaler, som der ikke overholdes, hvilket vel primært er spillernes job. Thorup kan lave nok så meget taktisk, men hvis spillerne alligevel agerer individuelt i stedet for som et hold (prøv at kig på Daramys pres og defensive placering i 1. halvleg), så går det jo helt op i hat og briller.
    Derudover siger han, at de giver for meget plads væk. Den kritik kan både gå på spillerne og de manglende overholdte aftaler, men også på det taktiske oplæg op til kampen. Jeg er enig i, at det meget vel primært kan omhandle det taktiske oplæg, og det er selvfølgelig problematisk. Det passer i hvert fald meget godt med den åbenlys naive tilgang vi havde til kampen med halvhjertet højt plads og det medfølgende kæmpe rum mellem kæderne.

    Så nej, der manglede umiddelbart ikke taktik. Men taktikken var nok for offensiv og spillerne fulgte den ikke, hvilket måske endda er endnu værre. Man skal i hvert fald meget hurtigt finde ud af, om det skyldes CL-tømmermænd og "vi er verdensstjerner"-attitude eller om det skyldes manglende tillid til Thorup.

    Det er selvfølgelig Thorups, som står med det overordnede ansvar. Men spillerne skal ikke gå fri. De må simpelthen spænde hjelmen.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #454
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    699

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Nej det siger han overhovedet ikke. Han siger, at der er nogle (ting) aftaler, som der ikke overholdes, hvilket vel primært er spillernes job. Thorup kan lave nok så meget taktisk, men hvis spillerne alligevel agerer individuelt i stedet for som et hold (prøv at kig på Daramys pres og defensive placering i 1. halvleg), så går det jo helt op i hat og briller.
    Derudover siger han, at de giver for meget plads væk. Den kritik kan både gå på spillerne og de manglende overholdte aftaler, men også på det taktiske oplæg op til kampen. Jeg er enig i, at det meget vel primært kan omhandle det taktiske oplæg, og det er selvfølgelig problematisk. Det passer i hvert fald meget godt med den åbenlys naive tilgang vi havde til kampen med halvhjertet højt plads og det medfølgende kæmpe rum mellem kæderne.

    Så nej, der manglede umiddelbart ikke taktik. Men taktikken var nok for offensiv og spillerne fulgte den ikke, hvilket måske endda er endnu værre. Man skal i hvert fald meget hurtigt finde ud af, om det skyldes CL-tømmermænd og "vi er verdensstjerner"-attitude eller om det skyldes manglende tillid til Thorup.

    Det er selvfølgelig Thorups, som står med det overordnede ansvar. Men spillerne skal ikke gå fri. De må simpelthen spænde hjelmen.
    Han siger, at der bliver giver for meget plads væk og så nævner han flere gange, at det er taktiske aspekter, der mangler, men han vil ikke uddybe det, det holder vi internt.

    Det er da en kras kritik af taktikken ... hvis man hører noget andet, så fred være med det, men en spiller kan da ikke sige det tydeligere, uden at ryge til samtale på kontoret.
    Goldbæks Højrefod

  8. De følgende 9 brugere er enige:

  9. #455
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,850

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...ivline/9402678

    Noget siger, at Michel ved noget. Måske små pip fra spillerne. Jeg tror sgu Thorup snart kan være fortid.

  10. #456
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,593

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    180 grader modsat, siger du… Både fans og bestyrelser var da rimelig overbærende overfor Ståle. Også i de sæsoner hvor jeg mener ordet “migrænefodbold” fik sit gennembrud herinde.

    Resultater kan i lige så høj grad give dig luft som poleret spil kan.
    Jeg vil mene, at man aldrig skal fyre en træner på grund af et par dårlige resultater, og man aldrig skal beholde en træner på grund af et par gode resultater. Kontinuitet er vigtigt i fodbold siger de fleste af dem, der jævnligt kloger sig i medierne og virker til at vide noget om det, de siger. Og på den lange bane er det ikke resultater men præstationer - som Godbolds højreskøjte siger - og især forventninger til det fremadrettede præstationsniveau, der bør være afgørende for, om man vil beholde en træner.

    Derfor køber jeg heller ikke den der med at "hvis Thorup vinder de næste tre kampe, så får han længere snor" eller den omvendte. Det er troen på, at Thorup kan løfte holdet og spillet over tid, der må være det afgørende.

    Jeg har forsøgt at tro på Thorup i lang tid, fordi jeg synes, at der er noget af det, jeg bilder mig ind at han vil med holdet, som klæder København. I glimt kan man se noget offensivt spil, som jeg længe har ønsket at vi ville spille. Men det kikser alt alt for ofte, det grundlæggende billede af, hvor vi skal hen, er uklart, og Thorup ligner ikke en mand, der aner hvordan holdet nogensinde skal komme ud af den manio-depressive tilstand. Jeg har med andre ord tabt troen på, at Thorup kan levere præstationerne fremadrettet - uanset at vi sikkert også både vinder og taber kampe blandt de næste 7 opgør. Hvis ikke sømmene var slået nagelfast i kisten allerede, så er Thorups kommentarer til Randers, Lyngby og FCN kampene det sidste søm. Han virker i tiltagende grad som en desperat mand.

    Han skal videre, og...

    Jeg er stadig lidt lun på Neestrup/formentlig mellemsæson idéen.
    Spar i så fald nogle penge, så den nye træner har noget at lege med til vinter.
    Og så hamrer vi igennem næste sæson. Det burde jo være en smal sag, hvis alt er bedre end JT ;-)
    ...siden du var så flink at mene, at jeg tidligere har sagt noget klogt om en mellemsæson, så kan jeg jo kun være enig i ovenstående ;-)

    Bortset fra at jeg ikke tror, at det nødvendigvis bliver så let igen at finde den rigtige træner. Men starter man nu, så har man jo tre-fire måneder henover VM. Og har man så kontinuitet på et hold, der grundlæggende har et godt koncept (og supplere med et par gode køb), så kan man nå langt bare på 1 sæson. Se bare FCN fra sidste sæson til denne.
    "Gedanken ohne Inhalt sind leer, Anschauungen ohne Begriffe sind blind"

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #457
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af thundersen Se meddelelser
    Jeg vil mene, at man aldrig skal fyre en træner på grund af et par dårlige resultater, og man aldrig skal beholde en træner på grund af et par gode resultater. Kontinuitet er vigtigt i fodbold siger de fleste af dem, der jævnligt kloger sig i medierne og virker til at vide noget om det, de siger. Og på den lange bane er det ikke resultater men præstationer - som Godbolds højreskøjte siger - og især forventninger til det fremadrettede præstationsniveau, der bør være afgørende for, om man vil beholde en træner.

    Derfor køber jeg heller ikke den der med at "hvis Thorup vinder de næste tre kampe, så får han længere snor" eller den omvendte. Det er troen på, at Thorup kan løfte holdet og spillet over tid, der må være det afgørende.

    Jeg har forsøgt at tro på Thorup i lang tid, fordi jeg synes, at der er noget af det, jeg bilder mig ind at han vil med holdet, som klæder København. I glimt kan man se noget offensivt spil, som jeg længe har ønsket at vi ville spille. Men det kikser alt alt for ofte, det grundlæggende billede af, hvor vi skal hen, er uklart, og Thorup ligner ikke en mand, der aner hvordan holdet nogensinde skal komme ud af den manio-depressive tilstand. Jeg har med andre ord tabt troen på, at Thorup kan levere præstationerne fremadrettet - uanset at vi sikkert også både vinder og taber kampe blandt de næste 7 opgør. Hvis ikke sømmene var slået nagelfast i kisten allerede, så er Thorups kommentarer til Randers, Lyngby og FCN kampene det sidste søm. Han virker i tiltagende grad som en desperat mand.

    Han skal videre, og...



    ...siden du var så flink at mene, at jeg tidligere har sagt noget klogt om en mellemsæson, så kan jeg jo kun være enig i ovenstående ;-)

    Bortset fra at jeg ikke tror, at det nødvendigvis bliver så let igen at finde den rigtige træner. Men starter man nu, så har man jo tre-fire måneder henover VM. Og har man så kontinuitet på et hold, der grundlæggende har et godt koncept (og supplere med et par gode køb), så kan man nå langt bare på 1 sæson. Se bare FCN fra sidste sæson til denne.
    Men det er her jeg bliver lidt stædig.

    For vi snakker jo ikke om “et par gode/dårlige” resultater.

    Vi snakker om mesterskab i første sæson, en godkendt europæisk kampagne og nu CL. Så hvis du snakker om kontinuitet, ville nogle også kunne mene at beholde JT var netop det.

    Og ja, gav dig skam kredit for dit “mellemsæson-indlæg”, fordi jeg synes der rent faktisk var en realistisk tilgang til hvad der - nok - venter på den anden side af Thorup.
    Såfremt han ryger, og det gør han jo nok, så skal man desværre nok vise tålmodighed før et nyt trænerprojekt blomstrer. Og her kan jeg godt se vi efterhånden står i en resultatmæssig situation, hvor det (måske) er bedste udvej.

    Zan

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #458
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,304

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Hellerup Se meddelelser
    Jeg forstod godt at Ståle fik langt snor, en træner med de meritter skal man give mere end en ekstra chance.
    Ståle havde vel ikke synderligt imponerende meritter, da han først kom til klubben og jeg synes en sammenligning kan være gavnlig.

    Ståles CV var ikke bedre dengang end Thorups er aktuelt. Begge er tidligere spillere, hvor Ståle nok opnåede mere end Thorup (der dog spillede flere kampe), men som træner kom Thorup med væsentligt mere erfaring end Ståle gjorde.

    Da kritikken mod Ståle vel var på sit højeste, havde Ståle vundet to mesterskaber med klubben og leveret et Champions League gruppespil, mens Thorup er et mesterskab bagud på den konto, mens de begge havde/har været i klubben nogenlunde lige længe. Til historien hører selvfølgelig også, at Ståle overtog et hold på førstepladsen og vel i højere grad havde noget at bygge videre på, mens Thorup overtog et hold på 8. pladsen (ikke ulig den nuværende placering i øvrigt) som derudover også var i værre 'stand' og lige var blevet ekspederet ud af Europa mod Rijeka.

    Mener man at Ståle dengang med rette fik lang snor, så er det svært at komme udenom at Thorup også skal have det. Personligt tror jeg ikke, at tiden er den rigtige til at fyre Thorup og jeg er ikke med på, at denne sæson skal betragtes som en 'mellemsæson' som kan afskrives for at få kørt en ny træner ind.
    Der er selvfølgelig mange faktorer at tage med i den vurdering. Er tilliden fra spillerne brudt, så er det svært at se det fortsætte, ligesom et fuldstændig kollaps i ligaen heller ikke kan retfærdiggøres (hvilket vi da også er på vej imod), men det er svært at forestille sig at en ny træner kan vende skuden nu. Vedkommende vil stå med de samme udfordringer som Thorup gør nu, men har ikke mulighed for at planlægge eller bygge noget op (i forhold til, hvis man skiftede træner i en af pauserne).
    Det er dog svært at forestille sig, at Thorup kan overleve denne start på ligaen, hvor vi spillemæssigt har været i forfald. Jeg håber blot på bedre timing end da vi fyrede Ståle. Det giver også Thorup en sidste mulighed for at redde det - det gik jo meget godt, da Ståle fik ekstra lang snor. PC kan man til gengæld for min skyld bare fyre på stedet.

  15. De følgende 6 brugere er enige:

  16. #459
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    699

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    @kenney; af nysgerrighed, hvad er der med tidspunktet for fyringen af JT, som du har tvivl om?
    Goldbæks Højrefod

  17. #460
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,585

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Ståle fik aldrig chancen for at vise, at han kunne vende det efter det afsluttede transfervindue. Hvis man køber 2-3 spillere i de sidste 40 timer af vinduet, men fyrer Jess lige efter, har han ikke mulighed for at vise, at han kan vende det. Hvis man giver Jess frem til landskamppausen, ville det være "fair", fordi han ville få nogle sidste kampe (3 ligakampe, 2 CL-kampe) til at vise, at han kan få holdet til at præstere. Og hvis ikke han kan det, så er det fair og legitimt at verfe ham ud der.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  18. De følgende 5 brugere er enige:

  19. #461
    Tilmeldingsdato
    Oct 2021
    Indlæg
    52

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Heller fyre PC og beholde JT til en mellem sæson, så en sports direktør eller manager kan starte forfra (med at fyre JT)

    PC har ikke leveret varen og der kunne han heller ikke i AGF. Og det virkede som at både Glen og David var trætte af at arbejde med det PC kom med….

    JT har måtte ændre måden at spille på flere i forhold til han har haft til rådighed.
    så får vi en god stime, så sælger vi Damery.. så bliver falk skadet. Så Zaca… også sælger vi Wind og Højlund.
    vi investere en masse i Isak, Rony og bøvig, men køber lotto kuponer ind til deres pladser i vinters..

    Så PC skal bare have så mange spillere ud af truppen i dette vindue, så fyres. Og så må JT klare så med der han har tilbage. Så skal der findes en ny Sporstchef eller manager, og så skal JT fyres..

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #462
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Ståle fik aldrig chancen for at vise, at han kunne vende det efter det afsluttede transfervindue. Hvis man køber 2-3 spillere i de sidste 40 timer af vinduet, men fyrer Jess lige efter, har han ikke mulighed for at vise, at han kan vende det. Hvis man giver Jess frem til landskamppausen, ville det være "fair", fordi han ville få nogle sidste kampe (3 ligakampe, 2 CL-kampe) til at vise, at han kan få holdet til at præstere. Og hvis ikke han kan det, så er det fair og legitimt at verfe ham ud der.
    Glem, hvad der er fair. Thorup får en ordentlig bunke millioner med i baglommen, hvis han bliver fyret, så det overlever han nok. Hvis han, som det kunne tyde på, er ved at miste respekten i truppen - og når han tydeligvis stadig mangler en klar idé om, hvad han vil - giver det ingen mening at udskyde det uundgåelige.

    Som jeg har nævnt før, har ledelsen forhåbentlig forberedt sig på det her scenario og har en liste potentielle afløsere liggende i skuffen. Men selv hvis de ikke har været så professionelle, ville jeg foretrække Neestrup som ny cheftræner her og nu.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  22. De følgende 6 brugere er enige:

  23. #463
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    296

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Ståle fik aldrig chancen for at vise, at han kunne vende det efter det afsluttede transfervindue. Hvis man køber 2-3 spillere i de sidste 40 timer af vinduet, men fyrer Jess lige efter, har han ikke mulighed for at vise, at han kan vende det. Hvis man giver Jess frem til landskamppausen, ville det være "fair", fordi han ville få nogle sidste kampe (3 ligakampe, 2 CL-kampe) til at vise, at han kan få holdet til at præstere. Og hvis ikke han kan det, så er det fair og legitimt at verfe ham ud der.
    Men har han ikke efterhånden haft længe til at få en retning? Jeg husker vi havde en form for retning fra juli til oktober sidste år, men det er siden gået fløjten. Jo mere snor han får, jo sværere er det at komme tilbage på ret køl.

    Pede

  24. De følgende 3 brugere er enige:

  25. #464
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Pede Se meddelelser
    Men har han ikke efterhånden haft længe til at få en retning? Jeg husker vi havde en form for retning fra juli til oktober sidste år, men det er siden gået fløjten. Jo mere snor han får, jo sværere er det at komme tilbage på ret køl.

    Pede
    Nu er jeg ganske almindelig uvidende mandagstræner, men jeg må indrømme, at jeg slet ikke forstår det der med, at Thorup ikke har en retning eller tydelig spillestil. Det er muligt, at han ikke er ret god til at kommunikere den ud, ligesom vi skiftede lige lovligt meget sidste sæson, men der var vi også i en sæson, hvor det alt overskyggende mål var DM og det måske på bekostning af at udvikle spillet så meget som ønsket. Endvidere løb vi ind i Zecas skade, samt nogle mangelfulde indkøb, som gjorde det hele mere vanskelligt. Alligevel vandt vi DM.
    I år synes jeg, at det er rimeligt tydeligt, at man har forsøgt at udvikle spillet på den offensive del. Vi er gået fra noget som ligner 4231 sidste sæson til mere 4141 nu. Det har givet nogle flere muligheder offensivt f.eks. får man sat Claesson mere i scene, men samtidig har det vist sig at give nogle (for mange) blottelser bagude, hvor man har været nødsaget til at have Falk liggende som oprydder. Det har han ikke kunnet godt nok, imens vi har set rigtig gode ud i de få kampe, hvor Zeca har ligget på pladsen.

    Med andre ord, så synes jeg sådan set at de overordnede planer er der og ser brugbare ud, men der er åbenlyst nogle udfordringer:
    1) Truppen
    Hvis vi skal spille sådan, så SKAL vi have en defensivt midt ind til at aflaste/supplere Zeca. Får vi ikke det, så er systemet dødfødt, da Zeca er for meget ude.
    Endvidere skal vi have en angriber ind, så vi kan bruge som opspilsstation og så det kan frigøre Biel til midtbanepladserne også. I nogle kampe er det ikke noget problem med Biel som angriber - i andre har vi brug for at kunne noget andet

    2) Taktiske justeringer
    Vi har bl.a. åbenlyst stadig nogle udfordringer omkring, hvor højt vi skal lægge presset og hvornår. Mod FCN prøvede vi at starte ud i højt pres, hvilket FCN bare spillede sig ud af og dermed skabte kæmpe rum mellem vores forsvar og midtbane. Det skulle vi have justeret hurtigere (måske slet ikke gået sådan til kampen), ligesom at spillerne skal være bedre til at arbejde som en enhed. Alt for ofte så vi Biel eller Daramy gå op i et pres, imens resten blev tilbage, og så var vi i problemer hver gang.
    Der er sikkert også andre udfordringer, som jeg ikke har lagt mærke til.


    Jeg går ud fra, at PC og alle folk i de analytiske stillinger sammen med trænerteamet i sommers har snakket taktik og plan for udvikling af spillet, indkøb osv. Derfor må PC også være indforstået med de valg, som Thorup har truffet taktisk i denne sæson, og han må have været klar over de bump, der kommer på vejen, når man forsøger at justere lidt. PC og ledelsen må derfor i disse dage overveje følgende:

    1) Er Thorup gået i den aftalte retning?
    2) Har bumpene været for voldsomme i forhold til forventet og er de på et uacceptabelt plan? Det mener vi fans selvfølgelig ikke, men ledelsen må også se på spil, præstationer osv og ikke kun resultater.
    3) Tror man stadig på retningen? - hvis ja, så skal der også de nødvendige indkøb på plads og Thorup bør have længere snor.
    4) Tror man ikke på retningen, tror man så på, at Thorup er den rette mand til en anden taktisk retning? Hvis nej, så må Thorup ud
    5) Hvad er status i truppen. Tror man på projektet og tror man på Thorup som leder. Hvis ja, så skal han have længere snor - hvis nej, så må han ud.

    Jeg tror personligt, at PC disse dage har alt for travlt med spillersalg og indkøb til at kigge på Thorups position. Især med en CL-kval. Men de næste runder i superligaen må blive meget afgørende for Thorup. Går det helt til hest, så kan han være fortid i landsholdspausen, som måske vil være mest naturlige tidspunkt for et skift.

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

  27. #465
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    554

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Jeg er enig i, at PC også godt kunne ryge. Jeg tror dog ikke det sker, men stod det til mig, så startede vi helt forfra med den sportslige sektor. Jeg synes slet ikke PC har format til København. Det er simpelthen for bøvet med det der krejleri, hans snak om nyt design og at vi skal have mere for pengene. Vi lyder sgu som en fattig lille klub. Derudover har han heller ikke udstråling som en københavner, og hvor jeg dog bare hader de der bøvede billeder af ham med hætte på, hvor han ligner en, der er taget direkte ud af en film om engelske hooligans i 80'erne.

    Jeg ønsker mig en sportsdirektør med format, karisma og ikke mindst ambitioner for København. En der vil spille underholdende fodbold (det behøver ikke være tikitaka, Ståle spillede også underholdende i nogle sæsoner) og en der kan hente trænere og spillere til det. Som det er lige nu, aner jeg ikke, om PC vil spille på samme måde som JT, for jeg mindes ikke, at der nogensinde snakkes fodbold med ham i medierne, det handler kun om transfers. Men PC ryger jo nok ikke allerede.

    Men derfor håber jeg stadig JT er fortid. Han overtog et kaos, og jeg gav ham lang snor, men spillemæssigt er vi simpelthen ikke der, hvor vi skal være. Vi var altså én fejl fra FCM keeper i sidste sæson fra ikke at blive mestre. Husk lige på det. Hvordan havde det så set ud nu? Jeg er ikke imponeret over resultaterne, de er heller ikke dårlige, men vi har altså ikke slået et vildt tophold ud for at komme i Champions League, og mesterskabet kom på baggrund af en række heldige 1-0 sejre og et totalt kollaps af FCM. Og når spillet så heller ikke peger fremad, så ser jeg ingen grund til at beholde ham.

  28. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Skal Ståle Solbakken fyres?
    By Casper the ghost in forum De korte linier
    Svar: 101
    Sidste Meddelelse: 20.09.09, 09:28
  2. Var det klogt af EfB at sælge Jess Thorup?
    By TurboGnu in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 25.09.05, 22:15
  3. skal backe fyres nu?
    By faxepikhår in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 02.12.03, 14:19
  4. Skal Backe fyres?
    By Bill Ward in forum De korte linier
    Svar: 28
    Sidste Meddelelse: 02.06.03, 11:28

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •