Se afstemningsresultater: Skal Jess Thorup fyres?

Stemmeafgivere
402. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja

    283 70.40%
  • Nej

    119 29.60%
Side 9 af 47 FørsteFørste ... 678910111219 ... SidsteSidste
Viser resultater 121 til 135 af 704

Emner: Skal Jess Thorup fyres?

  1. #121
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    For mig handler det om kendskab til klubben indefra. Hvilke værdier klubben har, hvordan ledelsesstilen er og generelt forstår den daglige gang. Det vil formindske indlæringsperioden og man kan fordele kende til, hvor man kan hente hjælp osv. man kender også til det forventningspres der er hos FCK.
    Så er det ærgerligt, at alt er skiftet ud siden Ståles fyring ..... :)
    Udover forventningspresset og lidt af det fysiske personale, så er nærmest intet som da CP var her sidst.

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #122
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    For mig handler det om kendskab til klubben indefra. Hvilke værdier klubben har, hvordan ledelsesstilen er og generelt forstår den daglige gang. Det vil formindske indlæringsperioden og man kan i forvejen kende til, hvor man kan hente hjælp osv. man kender også til det forventningspres der er hos FCK.
    Men det forudsætter jo, at alle de ting, du nævner, er uændrede, siden spilleren/træneren var der sidst. Det gør sig formentlig gældende i meget lille grad for Christian Poulsens vedkommende. Og forventningspresset i FCK er nye spillere og ansatte formentlig klar over, uanset om de har været i klubben før.

    Generelt forstår jeg ikke rigtigt det store fokus på, at spillere og trænere skal kende klubben eller ligaen for at kunne begå sig. Hvis Thorup skal skiftes ud (hvilket jeg ikke kan finde ud af, om jeg mener), håber jeg, at man ikke lader sig begrænse af det fokus i jagten på en afløser.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  4. De følgende 7 brugere er enige:

  5. #123
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Men det forudsætter jo, at alle de ting, du nævner, er uændrede, siden spilleren/træneren var der sidst. Det gør sig formentlig gældende i meget lille grad for Christian Poulsens vedkommende. Og forventningspresset i FCK er nye spillere og ansatte formentlig klar over, uanset om de har været i klubben før.

    Generelt forstår jeg ikke rigtigt det store fokus på, at spillere og trænere skal kende klubben eller ligaen for at kunne begå sig. Hvis Thorup skal skiftes ud (hvilket jeg ikke kan finde ud af, om jeg mener), håber jeg, at man ikke lader sig begrænse af det fokus i jagten på en afløser.
    Enig. Det er naturligvis et plus at kende til ligaen, klubben, spillerne osv - men det kan aldrig være et afgørende plus

  6. #124
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Jeg var til Fodboldens Kongres for et par år siden, hvor jeg på mærkværdig vis endte i en arbejdsgruppe med både CP og Jacob Nielsen fra AGF vedrørende snakken om talentudvikling. På det tidspunkt var CP primært engageret i B93, men han havde været i praktik hos Ajax i nogle måneder på det tidspunkt.

    De ting, han fortalte i den forbindelse omkring hans egen ledelsesstil og værdimæssige tilgang, syntes jeg var meget interessant. Han lagde i den forbindelse meget vægt på at man skulle kunne fungere som mentor med gode personlige relationer til den enkelte spiller, og at det var vigtigt at kunne lægge vægt på de bløde værdier, undgå "toxic masculinity" og have fokus på det hele menneske, hvis man skulle lykkes med transitionen fra ungdomshold til seniorbold, hvorefter han kom med konkrete eksempler fra hans tid i B93. Det, kombineret med den rolle, han har haft indtil nu i Ajax, og den rolle, han skal have på A-landsholdet, gør at jeg ikke er et sekund i tvivl om at vi med ham ved roret ikke ville have nogle issues med at kunne fortsætte arbejdet med at udvikle egne talenter, og gøre dem klar til A-holdet.

    Med en fortid i klubber som Juventus, Ajax, Sevilla og FCK, så må man gå ud fra at han har opsamlet meget taktisk inspiration derfra, ligesom man må forvente at han med nogle år i Ajax nok er præget af den hollandske spilfilosofi, kombineret med et godt taktisk defensivt fundament. Ligesom man nok også må forvente at han med de ovennævnte adresser må være vant til et stort dagligt pres i forhold til ikke blot levere gode resultater, men også at levere underholdende spil, især i Ajax.

    Det er heller ikke utænkeligt, at han i Ajax har været vant til at skulle håndtere store personligheder, hvilket der generelt er mere udbredt og "naturligt" i Holland end i Danmark, hvilket også kun må være en fordel ift. at agere i dansk fodbold. Fra hvad jeg husker fra efter skandalekampen mod Sverige i 2007, så virker han også til at være noget bedre til at svare for sig i medierne end eksempelvis Jon Dahl Tomasson og Jess Thorup, og kunne svare fornuftigt og ærligt, selv på kritiske spørgsmål.
    Det eneste punkt, hvor jeg kan stille spørgsmålstegn ved, er hvorvidt mængden af erfaring fra assistenttrænerrollen i Ajax er nok til at stå i spidsen for Nordens største klub, og hvorvidt han kan håndtere forventningspresset på cheftræneren, som er forskelligt fra en rolle som hhv. spiller eller assistenttræner.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #125
    Tilmeldingsdato
    Aug 2017
    Indlæg
    132

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Det eneste punkt, hvor jeg kan stille spørgsmålstegn ved, er hvorvidt mængden af erfaring fra assistenttrænerrollen i Ajax er nok til at stå i spidsen for Nordens største klub, og hvorvidt han kan håndtere forventningspresset på cheftræneren, som er forskelligt fra en rolle som hhv. spiller eller assistenttræner.
    Det var vel nøjagtigt det samme vi stillede spørgsmålstegn ved, da det var Bo Svensson som var oppe og vende. And look at him now.
    Det kan ikke være tilfældigt at Danmarkshistoriens to pinligste katastrofer fandt sted med præcis 100 års mellemrum; i 1864 og 1964.

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #126
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Fede Se meddelelser
    Det var vel nøjagtigt det samme vi stillede spørgsmålstegn ved, da det var Bo Svensson som var oppe og vende. And look at him now.
    Det er i hvert fald altid et relevant spørgsmål at stille, når man skal finde en ny cheftræner til en topklub, hvis det skal være en succes på den lange bane.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #127
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    454

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg synes godt nok ikke der skal meget til, før man snakker Thorup raus.. Jeg er helt med på at kampen i går var helt og aldeles uacceptabel og at Thorups fremtoning i medierne ikke altid er lige skarp og velformuleret. Men vi kommer altså fra en periode med super god og stabil bold, som har været udført med en trup, der rent offensivt, er ekstremt tynd og uden et eneste reelt alternativ til pladserne på kanterne. Jeg synes at Thorup og teamet fortjener noget længere snor, end folket giver ham…
    Folk har jo totalt tabt sutten, vi har været vidne til 2 års migræne bold fra Ståle, så kommer Thorup og bygger på og vi ikke blot vinder 9 kampe i træk, nej vi levere underholdende bold. Så taber vi til FCM og så er fanden løs i Laksegade. Nogle gange tror jeg de fleste herinde er under 10 år.


  13. #128
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Mjen Se meddelelser
    Folk har jo totalt tabt sutten, vi har været vidne til 2 års migræne bold fra Ståle, så kommer Thorup og bygger på og vi ikke blot vinder 9 kampe i træk, nej vi levere underholdende bold. Så taber vi til FCM og så er fanden løs i Laksegade. Nogle gange tror jeg de fleste herinde er under 10 år.
    Mon ikke nederlaget til Nykøbing og måden det skete på også har noget at sige?


  14. #129
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Mjen Se meddelelser
    Nogle gange tror jeg de fleste herinde er under 10 år.
    Ved du hvad ... det kan sgu godt være, du har ret.

    Som regel kan man genkende dem på, at de ikke kan finde ud af at tale ordentligt til folk.


  15. #130
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Dejligt for JT, spillere og os fans med en knusende sejr i dag på en normalt - for os - svær udebane.

    Men håber virkelig for JT, at han bliver sendt på kommunikationskursus. Det blev et underligt interview i dag om skrøbelige korthuse og en underlig formulering fra JT om, at han ikke har brugt Falks skade som undskyldning for de seneste nederlag.

    Det er tydeligt, at Jes har et ønske om at påvirke mediernes dagsorden/fokus. Det er bare enormt uelegant eksekveret. Heldigvis er det noget, der relativt let kan fikses, hvis klubben arbejder på den del.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #131
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    454

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Nu skal man jo huske på at når vi vinder er spillerne fantastiske, og når vi taber er Thorup elendig...................... 10 års reglen???

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #132
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    668

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Tik tok tik tok tik tok………

    Fantasiløst….. ideforladt……. tilfældigheder……. planløst…….

    tik tok tik tok tik tok……..
    Caligula7611:51
    wtf? jak med noget nyt? Først? *sætter kryds i kalenderen*

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #133
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Hvornår kommer tråden med PC. Trods alt manden der erstattede en overflod af backs med en overflod af centrale midtbanespillere

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #134
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Hvornår kommer tråden med PC. Trods alt manden der erstattede en overflod af backs med en overflod af centrale midtbanespillere
    Der kan jo passende oprettes en ny tråd med PC :)

  24. De følgende 4 brugere er enige:

  25. #135
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Hvornår kommer tråden med PC. Trods alt manden der erstattede en overflod af backs med en overflod af centrale midtbanespillere
    Med skaden til Zeca begynder det at ligne rettidig omhu :/

  26. Den følgende bruger er enig i dette:
    NHA

Side 9 af 47 FørsteFørste ... 678910111219 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Skal Ståle Solbakken fyres?
    By Casper the ghost in forum De korte linier
    Svar: 101
    Sidste Meddelelse: 20.09.09, 09:28
  2. Var det klogt af EfB at sælge Jess Thorup?
    By TurboGnu in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 25.09.05, 22:15
  3. skal backe fyres nu?
    By faxepikhår in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 02.12.03, 14:19
  4. Skal Backe fyres?
    By Bill Ward in forum De korte linier
    Svar: 28
    Sidste Meddelelse: 02.06.03, 11:28

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •