Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
72. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder og går videre

    44 61.11%
  • Uafgjort (FCK går videre)

    11 15.28%
  • Zhodino vinder (FCK går videre efter ordinær spilletid)

    7 9.72%
  • Zhodino vinder (FCK går videre efter forlænget spilletid og/eller straffespark)

    2 2.78%
  • Zhodino vinder (Zhodino går videre efter forlænget spilletid og/eller straffespark)

    3 4.17%
  • Zhodino vinder (Zhodino går videre efter ordinær spilletid)

    5 6.94%
Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 30

Emner: Optakts- og kamptråd: Torpedo BelAz Zhodino vs. F.C. København (29/07-2021 kl. 19:00)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,591

    Optakts- og kamptråd: Torpedo BelAz Zhodino vs. F.C. København (29/07-2021 kl. 19:00)

    Første FCK-udekamp i denne sæson byder på en tur til russiske Kazan, hvor returopgøret mod belarussiske Torpedo spilles på neutral grund.

    FCK går ind til opgøret med en 3-måls føring efter 4-1 sejren i Parken i sidste uge, og alt andet end en komfortabel sejr til Løverne vil få kulfyret på #guldexpressen til at ligne tændstikker i forhold til det bål, der allerede burde brænde under Thorups sæde.

    FCK må undvære Oviedo, som er skadet, mens Viktor Fischer er vraget til aftenens opgør.

    Kampens dommer er Aleksandrs Anufrijevs fra Letland, som dømmer sin 4. internationale klubkamp på seniorniveau, og sin første kamp, der involverer et hold i Top-100 på UEFAs rangliste.

    Kampen vises på 6'eren med kampstart kl. 19:00, og med lige så lang optakt, som undertegnede har tålmodighed med Jess Thorup som cheftræner i FCK, altså 5 minutter.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,568

    Re: Optakts- og kamptråd: Torpedo BelAz Zhodino vs. F.C. København (29/07-2021 kl. 19:00)

    Jeg kan på ingen måde hive mig selv op til at synes at denne kamp (eller turnering for den sags skyld) er spændende. Selvom der følger lidt millioner med så er det en skod turnering - især når vores største konkurrent spillede sig videre i CL igår….

    Succes kriteriet må være at undgå skader til weekendens kamp…..

  4. De følgende 6 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    486

    Re: Optakts- og kamptråd: Torpedo BelAz Zhodino vs. F.C. København (29/07-2021 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Jeg kan på ingen måde hive mig selv op til at synes at denne kamp (eller turnering for den sags skyld) er spændende. Selvom der følger lidt millioner med så er det en skod turnering - især når vores største konkurrent spillede sig videre i CL igår….

    Succes kriteriet må være at undgå skader til weekendens kamp…..
    Jeg forstår godt det er surt når FCM, og BIF allerede er sikret minimum EL. Men at mene tuneringen er uinteressant er jeg ikke enig i. Der er da både Roma og Tottenham med? Desuden så vil jeg hellere se kampe mod belgiske, østrigske, tjekkiske hold i midtugen end KUN at se superligaen. Der bliver desuden vigtige seedningspoint på spil.


  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,549

    Re: Optakts- og kamptråd: Torpedo BelAz Zhodino vs. F.C. København (29/07-2021 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Chahboun Se meddelelser
    Jeg forstår godt det er surt når FCM, og BIF allerede er sikret minimum EL. Men at mene tuneringen er uinteressant er jeg ikke enig i. Der er da både Roma og Tottenham med? Desuden så vil jeg hellere se kampe mod belgiske, østrigske, tjekkiske hold i midtugen end KUN at se superligaen. Der bliver desuden vigtige seedningspoint på spil.
    Enig, jeg forstår 100 % godt at man absolut hellere vil deltage i CL eller EL. Jeg mener bare ikke som en "lille" klub i Europæisk sammenhæng som FCK kan tillade os at kalde det for en Uinteressant turnering. Uanset hvad, kan vi jo bruge den at vores spillere får europæisk erfaring. Det må jo tælle i længden.

    Lige nu ligger vi jo som vi har redt, så må vi jo bare præstere bedre for at deltage, hvor det er sjovt. Når vi kan blive udspillet en en Oprykker fornylig så har vi bare ikke niveauet p.t.

  7. De følgende 13 brugere er enige:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,368

    Re: Optakts- og kamptråd: Torpedo BelAz Zhodino vs. F.C. København (29/07-2021 kl. 19:00)

    Det er vel noget nær umuligt at gætte på en opstilling, da de fleste af vores spillere enten skal spares, fordi de måske/måske ikke bliver solgt om en måned, eller døjer med småskavanker eller træthed. Efter tre kampe på hjemmebane mod aldeles overkommelige modstandere.

    Men bare for at prøve lidt andet kunne jeg da godt tænke mig at se:
    Grabara
    Diks - Khocholava - Boilesen - Bengtsson
    Zeca
    Biel - Falk
    Haraldsson - Wind - Daramy
    HIC SUNT LEONES

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,591

    Re: Optakts- og kamptråd: Torpedo BelAz Zhodino vs. F.C. København (29/07-2021 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Chahboun Se meddelelser
    Der bliver desuden vigtige seedningspoint på spil.
    Præcis. Skulle #ClueJess formå at tage sig sammen og vende skuden i tide, eller skulle PC formå at trykke på knappen og gå efter en anden og (mere) kvalificeret træner, så skal vi altså have en god seedning til CL-kvalen i næste sæson. Og det kræver rigtig mange point i denne sæson, jf. UEFA-ranglisten med de hold, man evt. ville skulle spille CL-kval med i næste sæson (inden dagens kampe):

    - Shakhtar Donetsk: +39.000 point (CL-kval, sikret EL-gruppespil)
    - Slavia Prag: + 15.500 point (CL-kval, sikret ECL-gruppespil)
    - Basel: +15.500 point (ECL-kval)
    - Dynamo Kyiv: +14.000 point (CL-gruppespil)
    - Dinamo Zagreb: +13.000 point (CL-kval)
    - Olympiakos: +6.500 point (CL-kval)
    - Glasgow Rangers: +4.750 point (CL-kval, sikret ECL-gruppespil)
    - Røde Stjerne: +4.500 point (CL-kval)
    - Besiktas: +4.000 point (CL-gruppespil)
    - Young Boys: +2.500 point (CL-kval)
    - Viktoria Plzen: +1.000 point (ECL-kval)
    - Celtic: +0.500 point (EL-kval)

    Vi skal gerne op og ramme mellem 14.000 og 18.000 point i denne sæson, og det kræver:
    - Kvalifikation til gruppespil
    - 4-5 sejre i gruppespillet (8-10.000 point)
    - Videre avancement til knock-out runderne (2.000 bonuspoint som 1'er, 1.000 bonuspoint som 2'er)
    - Videre avancement fra 1/8 finale (min. 2.000 point, max. 4.000 point)
    - Videre avancement fra kvartfinale (min. 2.000 point, max. 4.000 point + 1.000 bonuspoint)

    Under normale omstændigheder, der ville jeg sige at med de hold, som er seedet til at havne i ECL-gruppespil, og som havner i de forskellige seedningslag, så ville det ikke være et større problem at opnå 4-5 sejre i gruppespillet. Og selv med den spillemæssige krise, vi er i nu, så vil jeg mene at manglende avancement fra gruppespillet med så svage modstandere i 3. og 4. seedningslag, det skal altså medføre en fyreseddel.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  11. De følgende 7 brugere er enige:

  12. #7
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,172

    Re: Optakts- og kamptråd: Torpedo BelAz Zhodino vs. F.C. København (29/07-2021 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Det er vel noget nær umuligt at gætte på en opstilling, da de fleste af vores spillere enten skal spares, fordi de måske/måske ikke bliver solgt om en måned, eller døjer med småskavanker eller træthed. Efter tre kampe på hjemmebane mod aldeles overkommelige modstandere.

    Men bare for at prøve lidt andet kunne jeg da godt tænke mig at se:
    Grabara
    Diks - Khocholava - Boilesen - Bengtsson
    Zeca
    Biel - Falk
    Haraldsson - Wind - Daramy
    Jeg håber og tror, at Zeca er en af dem som skal spares. Man udtalte efter sidste kamp, at han havde fået 55 min mere end han burde (han blev udskiftet efter 55) pga sin sygdom. Han ville nok have godt af en ekstra pause.

    Såfremt Nilsson ikke er et på vej ud, så håber jeg bagerste kæde er

    Diks, Khocholava, Nilsson, Boile.

    Stage skal have noget spilletid, så jeg håber de tre på midten bliver Stage, Lerager, Falk/Biel

    Offensivt skal Wind nok spille lidt, derudover er det svært at gætte de andre.

    Egentlig håber jeg, at man snart går tilbage til 442 med Wind og Wilzcek fremme. Jeg frygter dog lidt, at Thorup igen snart vil eksperimentere med 3 bagi....

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,544

    Re: Optakts- og kamptråd: Torpedo BelAz Zhodino vs. F.C. København (29/07-2021 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg håber og tror, at Zeca er en af dem som skal spares. Man udtalte efter sidste kamp, at han havde fået 55 min mere end han burde (han blev udskiftet efter 55) pga sin sygdom. Han ville nok have godt af en ekstra pause.

    Såfremt Nilsson ikke er et på vej ud, så håber jeg bagerste kæde er

    Diks, Khocholava, Nilsson, Boile.

    Stage skal have noget spilletid, så jeg håber de tre på midten bliver Stage, Lerager, Falk/Biel

    Offensivt skal Wind nok spille lidt, derudover er det svært at gætte de andre.

    Egentlig håber jeg, at man snart går tilbage til 442 med Wind og Wilzcek fremme. Jeg frygter dog lidt, at Thorup igen snart vil eksperimentere med 3 bagi....
    Jeg håber aldrig vi går tilbage til 4-4-2, men et system hvor der er plads til både Wind og en fuldblodsangriber, dét håber jeg på. Jeg synes at en 4-2-3-1 kunne være oplagt med Wind på 10’eren lige bag Wilzcek (indtil vi forhåbentlig får hentet en mere komplet angriber, der også bidrager i selve spillet). Kanterne kunne udgøres af Daramy og Falk. Men det er klart, at skulle dette være fremtidens system, så mangler der mindst én kantspiller mere udover en ny fuldblodsangriber.

    Vi kunne i min verden også sagtens spille et system med 3 mand i bagkæden. Ved godt det gik helt galt i de par kampe vi prøvede det, men det var også fra den ene yderlighed til den anden på meget kort tid. Jeg synes egentlig vi har en trup, som i langt højere grad er gearet til et sådant system, end til et system med offensive bredde kanter. I så fald mangler vi primært en ny venstre back med kvaliteter a la Diks (kunne vi måske bruge under alle omstændigheder) og én ny fuldblodsangriber. Kocholava, Nelsson og Boile kunne udgøre en ganske glimrende 3-backkæde og vi ville måske i virkeligheden blive mindre sårbare over for de defensive svagheder på den centrale del af vores midtbane.

    Hvorom alting er, så er jeg næsten frisk på alt andet en Jess’ uhyggeligt tandløse 4-3-3.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #9
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,856

    Re: Optakts- og kamptråd: Torpedo BelAz Zhodino vs. F.C. København (29/07-2021 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg håber aldrig vi går tilbage til 4-4-2, men et system hvor der er plads til både Wind og en fuldblodsangriber, dét håber jeg på. Jeg synes at en 4-2-3-1 kunne være oplagt med Wind på 10’eren lige bag Wilzcek (indtil vi forhåbentlig får hentet en mere komplet angriber, der også bidrager i selve spillet). Kanterne kunne udgøres af Daramy og Falk. Men det er klart, at skulle dette være fremtidens system, så mangler der mindst én kantspiller mere udover en ny fuldblodsangriber.
    Sjov diskussion, taget i betragtning at forskellen på en 4-2-3-1 og en 4-4-2 med Jonas Wind som den ene angriber formentlig er så godt som ingenting i praksis. Bedst eksemplificeret ved Ståles sidste tid i klubben, hvor klubbens grafikker pludselig viste en 4-2-3-1 med Wind som 10'er, men hvor ændringen på banen mildest talt var til at overse.
    Mvh.
    Dane

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #10
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,544

    Re: Optakts- og kamptråd: Torpedo BelAz Zhodino vs. F.C. København (29/07-2021 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Dane Se meddelelser
    Sjov diskussion, taget i betragtning at forskellen på en 4-2-3-1 og en 4-4-2 med Jonas Wind som den ene angriber formentlig er så godt som ingenting i praksis. Bedst eksemplificeret ved Ståles sidste tid i klubben, hvor klubbens grafikker pludselig viste en 4-2-3-1 med Wind som 10'er, men hvor ændringen på banen mildest talt var til at overse.
    Jeg er fuldstændig enig i, at Ståles variant af 4-2-3-1 i praksis var det rene spil for galleriet, idet der ingen forskel var på den opstilling og så hans 4-4-2.. Men når du ser nærmest alle andre store hold praktisere den opstilling, så er det jo med offensive kanter som i en 4-3-3 og ikke bredde midtbanespillere hvis primære funktion er at hjælpe backen bagved med de defensive opgaver. Spilles systemet “rigtigt” er der stor forskel på 4-2-3-1 og 4-4-2..

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #11
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,591

    Re: Optakts- og kamptråd: Torpedo BelAz Zhodino vs. F.C. København (29/07-2021 kl. 19:00)

    Vores 4-1-3-2 i 18/19 sæsonen var nu ret nice..

    Ankersen - Vavro - Bjelland - Boilesen
    Zeca
    Skov - Falk - Fischer
    N'Doye - Wind
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #12
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,544

    Re: Optakts- og kamptråd: Torpedo BelAz Zhodino vs. F.C. København (29/07-2021 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Vores 4-1-3-2 i 18/19 sæsonen var nu ret nice..

    Ankersen - Vavro - Bjelland - Boilesen
    Zeca
    Skov - Falk - Fischer
    N'Doye - Wind
    Aaaarh hva? Ja Skov lavede uhyggeligt mange mål i den sæson, men det var jo aldrig det der system vi spillede. Hvis vi skal tage de farvede briller på, så lad os kalde det en 4-2-4..

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #13
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    284

    Re: Optakts- og kamptråd: Torpedo BelAz Zhodino vs. F.C. København (29/07-2021 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Præcis. Skulle #ClueJess formå at tage sig sammen og vende skuden i tide, eller skulle PC formå at trykke på knappen og gå efter en anden og (mere) kvalificeret træner, så skal vi altså have en god seedning til CL-kvalen i næste sæson. Og det kræver rigtig mange point i denne sæson, jf. UEFA-ranglisten med de hold, man evt. ville skulle spille CL-kval med i næste sæson (inden dagens kampe):

    - Shakhtar Donetsk: +39.000 point (CL-kval, sikret EL-gruppespil)
    - Slavia Prag: + 15.500 point (CL-kval, sikret ECL-gruppespil)
    - Basel: +15.500 point (ECL-kval)
    - Dynamo Kyiv: +14.000 point (CL-gruppespil)
    - Dinamo Zagreb: +13.000 point (CL-kval)
    - Olympiakos: +6.500 point (CL-kval)
    - Glasgow Rangers: +4.750 point (CL-kval, sikret ECL-gruppespil)
    - Røde Stjerne: +4.500 point (CL-kval)
    - Besiktas: +4.000 point (CL-gruppespil)
    - Young Boys: +2.500 point (CL-kval)
    - Viktoria Plzen: +1.000 point (ECL-kval)
    - Celtic: +0.500 point (EL-kval)

    Vi skal gerne op og ramme mellem 14.000 og 18.000 point i denne sæson, og det kræver:
    - Kvalifikation til gruppespil
    - 4-5 sejre i gruppespillet (8-10.000 point)
    - Videre avancement til knock-out runderne (2.000 bonuspoint som 1'er, 1.000 bonuspoint som 2'er)
    - Videre avancement fra 1/8 finale (min. 2.000 point, max. 4.000 point)
    - Videre avancement fra kvartfinale (min. 2.000 point, max. 4.000 point + 1.000 bonuspoint)

    Under normale omstændigheder, der ville jeg sige at med de hold, som er seedet til at havne i ECL-gruppespil, og som havner i de forskellige seedningslag, så ville det ikke være et større problem at opnå 4-5 sejre i gruppespillet. Og selv med den spillemæssige krise, vi er i nu, så vil jeg mene at manglende avancement fra gruppespillet med så svage modstandere i 3. og 4. seedningslag, det skal altså medføre en fyreseddel.
    Den gennemgang er overflødig eftersom Union Berlin bliver trukket i play-off
    Også punkter som kioskdrift, snerydning og andre ting fungerer rigtig godt, fortæller Bjerregaard.

  24. #14
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,856

    Re: Optakts- og kamptråd: Torpedo BelAz Zhodino vs. F.C. København (29/07-2021 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg er fuldstændig enig i, at Ståles variant af 4-2-3-1 i praksis var det rene spil for galleriet, idet der ingen forskel var på den opstilling og så hans 4-4-2.. Men når du ser nærmest alle andre store hold praktisere den opstilling, så er det jo med offensive kanter som i en 4-3-3 og ikke bredde midtbanespillere hvis primære funktion er at hjælpe backen bagved med de defensive opgaver. Spilles systemet “rigtigt” er der stor forskel på 4-2-3-1 og 4-4-2..
    Kanternes "primære funktion" under Ståle har sgu aldrig været at hjælpe backen bagved med defensive opgaver. Hvis det er niveauet, vi bevæger os på, er der slet ingen grund til at diskutere. Selvfølgelig kan der være forskel på antallet af defensive pligter, men det har nu ikke meget med talkombinationen at gøre.

    Min pointe var sådan set bare, at Jonas Wind i det opbyggende spil vil falde ned som hængende angriber/10'er, også hvis du på papiret stiller ham op som en del af et tomandsangreb.
    Mvh.
    Dane

  25. De følgende 2 brugere er enige:

  26. #15
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,544

    Re: Optakts- og kamptråd: Torpedo BelAz Zhodino vs. F.C. København (29/07-2021 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Dane Se meddelelser
    Kanternes "primære funktion" under Ståle har sgu aldrig været at hjælpe backen bagved med defensive opgaver. Hvis det er niveauet, vi bevæger os på, er der slet ingen grund til at diskutere. Selvfølgelig kan der være forskel på antallet af defensive pligter, men det har nu ikke meget med talkombinationen at gøre.

    Min pointe var sådan set bare, at Jonas Wind i det opbyggende spil vil falde ned som hængende angriber/10'er, også hvis du på papiret stiller ham op som en del af et tomandsangreb.
    Det er selvfølgelig en karikeret udlægning af det, men nemme point til dig der, touché:-)

    Dog er der ingen tvivl om, at de defensive pligter som kantspiller i Ståles 4-4-2 var massive og også i mange kampe skulle prioriteres over offensive aktioner. Og selvfølgelig gik de prioriteter udover kantspillernes muligheder for at præstere offensivt, hvilket var et kompromis Ståle alle dage er/var villig til at indgå. Det tror jeg såmænd nemt du kan få ham selv til at indrømme.. Og der har klart været kampe, hvor det også har givet mening med den tilgang, men dæleme også endnu flere, hvor det ikke har.

  27. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 69
    Sidste Meddelelse: 25.07.21, 16:57
  2. Svar: 161
    Sidste Meddelelse: 21.07.21, 14:56
  3. Svar: 137
    Sidste Meddelelse: 28.04.21, 19:08
  4. Svar: 124
    Sidste Meddelelse: 02.03.21, 23:56
  5. Svar: 108
    Sidste Meddelelse: 05.02.21, 12:34

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •