Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
43. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • OB vinder

    20 46.51%
  • Uafgjort

    11 25.58%
  • FCK vinder

    12 27.91%
Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 49

Emner: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (01/08-2021 kl. 18:00)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (01/08-2021 kl. 18:00)

    Sæsonens første udekamp i Superligaen byder på en tur til det fynske, hvor O'ense Boldklub byder op til brunsviger, dårlig øl og bøvet spillertunnel. For første gang i halvandet år må udeholdet have sine fans med på stadion, og der er pt. solgt over 1.500 billetter til udeafsnittet på Fionia Park, så Løverne vil få nogen vokal opbakning i løbet af kampen.

    Truppen er allerede udtaget til morgendagens kamp, og består af flg. 19 spillere:

    1 Kamil Grabara
    2 Kevin Diks
    3 Pierre Bengtsson
    4 Victor Nelsson
    5 David Khocholava
    6 Jens Stage
    9 Kamil Wilczek
    10 Carlos Zeca
    11 Mohamed Daramy
    12 Lukas Lerager
    16 Pep Biel
    21 Kalle Johnsson
    22 Peter Ankersen
    23 Jonas Wind
    24 William Bøving
    26 Marios Oikonomou
    28 Rasmus Højlund
    33 Rasmus Falk
    34 Victor Kristiansen

    Boilesen afsoner sin sidste karantænedag, mens Oviedo stadig er skadet.

    Kampens dommer er Jakob Kehlet, der passer fløjten i sit 8. opgør mellem de to klubber. 7 af kampene er endt med en FCK-sejr, mens OB en enkelt gang med Kehlet som dommer har trukket sig sejrrigt ud af opgøret. Det skete sidst de to hold mødtes på Fyn, hvor OB vandt 3-2.

    Er man ikke en af dem, som skal til O'ense søndag, vises kampen på 3+ med optakt fra kl. 17:30. Da Vejle spiller mod BIF forinden, må man dog forvente at en stor del af optakten må omhandle udeholdet fra den pågældende kamp.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. De følgende 9 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    485

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (01/08-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Sæsonens første udekamp i Superligaen byder på en tur til det fynske, hvor O'ense Boldklub byder op til brunsviger, dårlig øl og bøvet spillertunnel. For første gang i halvandet år må udeholdet have sine fans med på stadion, og der er pt. solgt over 1.500 billetter til udeafsnittet på Fionia Park, så Løverne vil få nogen vokal opbakning i løbet af kampen.

    Truppen er allerede udtaget til morgendagens kamp, og består af flg. 19 spillere:

    1 Kamil Grabara
    2 Kevin Diks
    3 Pierre Bengtsson
    4 Victor Nelsson
    5 David Khocholava
    6 Jens Stage
    9 Kamil Wilczek
    10 Carlos Zeca
    11 Mohamed Daramy
    12 Lukas Lerager
    16 Pep Biel
    21 Kalle Johnsson
    22 Peter Ankersen
    23 Jonas Wind
    24 William Bøving
    26 Marios Oikonomou
    28 Rasmus Højlund
    33 Rasmus Falk
    34 Victor Kristiansen

    Boilesen afsoner sin sidste karantænedag, mens Oviedo stadig er skadet.

    Kampens dommer er Jakob Kehlet, der passer fløjten i sit 8. opgør mellem de to klubber. 7 af kampene er endt med en FCK-sejr, mens OB en enkelt gang med Kehlet som dommer har trukket sig sejrrigt ud af opgøret. Det skete sidst de to hold mødtes på Fyn, hvor OB vandt 3-2.

    Er man ikke en af dem, som skal til O'ense søndag, vises kampen på 3+ med optakt fra kl. 17:30. Da Vejle spiller mod BIF forinden, må man dog forvente at en stor del af optakten må omhandle udeholdet fra den pågældende kamp.
    Jeg tror ikke det bliver let... får vi ikke et heldigt hurtigt mål, tror jeg det bliver en lang ørkenvandring til vi scorer til 1-0 efter 60min. Hvorefter OB scorer i slut 80'erne..

    Hvis vi skal vinde kampen, skal Daramy ramme dagen eller også skal forsvaret ud af det blå stå knivskarpt, spørgsmålet er om Nilsson skal spille, eller om der er forhandlinger igang?

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (01/08-2021 kl. 18:00)

    https://www.fck.dk/nyhed/start-11-mod-ob-8

    Startopstillingen er klar.

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (01/08-2021 kl. 18:00)

    Idag er vigtig. Både for selvforståelsen, for at holde fast i FCM, og for at sikre et godt afsæt inden derby næste weekend.

    Det kan dog blive svært imod et OB hold der har fået 4 point i to ret svære udekampe…. Hvis vi nu havde vundet de to første kunne vi måske gå ind til kampen med en ide om at et enkelt point ville være acceptabelt. Men som tingene er nu vil alt andet end en sejr være (endnu) en kæmpe skuffelse…..

    Please Grabara - stå en brandkamp med clean sheet og et par gode redninger
    Please Nelsson - stabiliser vores forsvar
    Please Diks - vis noget vildskab og kom til baglinjen konstant
    Please Falk - strø om dig med lækre afleveringer og smarte detaljer
    Please Daramy - hold nu farten når du får plads - ikke stop op og spil den bagud

    … Det er sikkert for meget at forlange. Men nu vil jeg altså gerne snart se noget ordentligt spil…!!!!

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (01/08-2021 kl. 18:00)

    Rigtig god sejr og rigtig god start. Virkelig god kasse af Wind - uden tvivl vores bedste kamp indtil nu.

    Men vi giver alt spilet væk efter 1-0 og i virkeligheden er statistikkerne jo ikke super gode:

    OB-FCK
    Boldbesiddelse: 55-45
    Afslutninger 11-10
    Hjørnespark 7-1

    Resten var rimelig lige. Vi vandt og det kan der ikke pilles ved og jeg synes også det var fortjent, men det var ikke super suverænt og er jeg lidt bange for når nogle spillere er så meget ude af deres position, som for eksempel Diks (eller god kamp) ved 1-0 målet.

    Vi mangler stadig noget offensivt.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (01/08-2021 kl. 18:00)

    Hurra vi vandt!!!

    Det er åbenbart kedeligt at debattere en kamp, når vi vinder :)

    Det lignede et taktisk skift tilbage til 4231. Selvom det stadig ikke var fremragende, så så spillerne imo mere komfortable ud.


  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (01/08-2021 kl. 18:00)

    Vi lagde ud med at spille ret direkte og OB havde svært ved at finde fodfæste i kampen før vi kom foran. Herefter kom de bedre med og overtog den spillemæssige dominans. Vi pressede ikke så højt, som vi ellers har set, og midtbanen bestående af Zeca og Falk deltog som regel ikke i det højre pres. Sommetider deltog Daramy og Stage, men andre tider kun Wilczek og Wind. Derudover stod vores defensiv dybt (og midtbanen fulgte med). Det var blandt andet dette, der faciliterede vores direkte spil. De forreste spillere virkede dog ikke tilfredse med, at vi ofte kom til at stå så dybt, da de flere gange forsøgte at vinke bagkæden frem – uden held. Vi endte med at tillade en del chancer og særligt på venstrekanten var vi udfordret defensivt. Da vi nu igen havde skiftet formation, var der derfor typisk ingen midtbanespiller tæt på til at hjælpe, ligesom der ofte var stor afstand mellem VK og Daramy, så VK måtte ofte klare Sabbi på egen hånd med varierende succes. Derudover havde vi for svært ved at bryde OB’s spil, hvilket ikke hjalp på, at jeg synes vi ofte stod for lavt.

    Formationen var som sagt ændret til denne kamp. Vi brugte igen Falk dybt på midtbanen, hvorfor han ikke får bidraget så meget når vi angriber. Vores venstre kant fungerede fint, hvor Daramy gennem hele kampen var en stor trussel og VK slog gode indlæg. Deres offensive præstation gjorde i den grad bod på deres svagere defensive bidrag. Stage havde udgangspunkt som højrekant, men han var meget bevægelig når vi havde bolden og både søgte dybdeløb og kom med i feltet. Det betød dog, at der ikke var så meget samspil med Diks, der dog klarede sig fint. Dagens opstilling er væsentlig mere ’flad’ end vi ellers har set fra Thorup (når de fire forreste altså ikke presser) og minder mere om det vi så i slutspillets begyndelse. Det store tradeoff er, at vi ikke var så stærke centralt på midten og at vi kan 'knække over' på midten, men vi fik flere spillere i feltet ved indlæg og gjorde det væsentligt bedre på kanten. Om det så er vejen frem må tiden vise, men defensiven blev ikke ligefrem stabiliseret af det, da vi tillod en del chancer og stadig panikkede i slutningen af kampen. Den berømte ’cruise-control’ er der stadig ikke.

    OB’s gameplan har nok været at presse højt (hvis ikke fra start, så blev den det i hvert fald), men det havde de ikke så stor succes med. De efterlod et for stort rum bag sig, som vi flere gange fik udfordret og blev farlige på. De endte med at være mest på bolden og havde også gode perioder, men vores anden scoring punkterede dem og det var først imod slutningen af kampen, at de for alvor fik presset på igen.

    Grabara stod som sådan en fin kamp, men han så svag ud på hjørnespark (ikke medregnet den sidste). Kan fortsat ikke se at han skulle være bedre end Kalle, men har selvfølgelig alderen med sig.

    Diks spiller en brandkamp, hvor han så fin ud defensivt, men virkelig skilte sig ud offensivt med sine mange løb både med og uden bold. Udnyttede fint den plads han fik, da OB koncentrerede flere spillere i deres højre side for at dæmme op for vores venstre side. Det bliver svært for Ankersen at få sin stamplads retur.
    Nelsson viste sig igen at være uhyre stærk, men modtog en tåbelig advarsel for brok.
    Kocholava stod noget i skyggen af Nelsson, men gjorde det stadig fint.
    VK var som tidligere nævnt svag defensivt, men gjorde op for det i offensiven. Samarbejdet med Daramy var ganske fint og han slog flere gode indlæg. Det pyntede vores spil, at backerne turde løbe med frem.

    Daramy kunne kun holde til omkring en time, men den time er i min optik nok til at gøre ham til kampens spiller. Han var meget udfordrende og lykkedes med rigtig meget. Den sidste skarphed manglede dog.
    Zeca gjorde det fint, men var ikke så iøjnefaldende. Han skulle heller ikke dække helt så stort område som ellers, da Falk stod dybere og hjalp til.
    Falk har man ikke det samme udbytte af, når hans udgangspunkt lige er det dybere, men han fungerer også fint som playmaker og får også dækket af defensivt, selvom det er tydeligt, at det ikke helt er hans styrke.
    Stage synes jeg hang lidt efter defensivt, hvor han tit var med fremme i pres og ikke nåede med tilbage. Fik heller ikke taget så mange dueller. Han så dog god ud når vi havde bolden med sine mange løb og mere frie positionering. Vel en af de bedste præstationer fra højrekanten (fraset da Daramy blev rykket herover i et stykke tid).

    Wind scorer et flot mål, men er ellers lidt skuffende. Han lykkedes ikke helt som bindeled og holdt ikke særlig godt på bolden. Derudover var han tit dækket op og får ikke rigtigt bevæget sig nok.
    Wilczek så vi ikke det store til. Havde muligheden for at afslutte, men fik aldrig et godt træf. Løbene var der dog i dag, hvilket blandt andet trak OB’s forsvarere ud af position. Det er dog skuffende, at vi ikke lykkedes med at fastholde bolden bedre med både Wind og Wilczek oppe foran.

    Kehlet lagde den berygtede ’internationale linje’, hvilket jeg ikke er tilhænger af, men gjorde det ellers fint. Havde dog brug for VAR, da OB scorede efter Opondo fik ramt Grabaras arm, da Grabara ellers havde grebet bolden.

    Normalt bruger jeg ikke tid på kommentatorerne. Nogle har højere niveau end andre, mens andre lægger mere vægt på at skrige, mens andre mere skaber en bodegastemning. Jeg føler mig dog dummere efter godt halvanden time med dagens kommentatorer i ørerne. De påpegede intet taktisk i spillet, havde ikke styr på reglerne og kunne knap blive enige om hvad der skete i enkelte situationer. De gjorde intet godt for seerne og selv det der burde være en hurtig promovering for Brøndbys ”velgørenhedskamp” blev i stedet til en omgang selvpromovering, der heldigvis blev afbrudt af en OB-chance.


  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (01/08-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Hurra vi vandt!!!

    Det er åbenbart kedeligt at debattere en kamp, når vi vinder :)

    Det lignede et taktisk skift tilbage til 4231. Selvom det stadig ikke var fremragende, så så spillerne imo mere komfortable ud.
    haha god kommentar. Ja det er åbenbart super kedeligt.

    Dejligt endelig i suppen at komme foran med et par mål. Og så er det dejligt endelig vi kommer "Bulrende" fra start og ikke kommer bagud. Vi ser stadig lidt shaky bagud, men vi stod dog langt mere kompakt i dag.

    FORZA FC

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    564

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (01/08-2021 kl. 18:00)

    Nu har der været meget kritik af Thorup (med rette). Herfra skal der lyde et GODT SET for at smide Falk ned som dybtliggende playmaker og Stage op i og omkring feltet.
    Waldorf: Why do we always come here
    Statler: I guess we'll never know
    Waldorf: It's like a kind of torture
    both: To have to watch the show

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (01/08-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af bad boy Se meddelelser
    Nu har der været meget kritik af Thorup (med rette). Herfra skal der lyde et GODT SET for at smide Falk ned som dybtliggende playmaker og Stage op i og omkring feltet.
    Jeg skal ærligt indrømme, at jeg synes vi spilder Falks styrker dernede. Man godt set med justering af system.

  16. De følgende 11 brugere er enige:

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (01/08-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg skal ærligt indrømme, at jeg synes vi spilder Falks styrker dernede. Man godt set med justering af system.
    Enig vedrørende Falk, så gerne vi brugte ham som 10'er fordi han er næsten bedst inde i de små rum. Stage spillede en brandkamp i mine øjne. Kæmpe arbejdsradius og er nærmest mere i boksen end vores angribere.

    Generelt synes jeg det var en stabil kamp uden at være prangende. Vi mangler så meget fra Wind og #9 i presset og generelt at holde i bolden og give resten af holdet pauser.

  18. De følgende 7 brugere er enige:

  19. #12
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (01/08-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Enig vedrørende Falk, så gerne vi brugte ham som 10'er fordi han er næsten bedst inde i de små rum. Stage spillede en brandkamp i mine øjne. Kæmpe arbejdsradius og er nærmest mere i boksen end vores angribere.

    Generelt synes jeg det var en stabil kamp uden at være prangende. Vi mangler så meget fra Wind og #9 i presset og generelt at holde i bolden og give resten af holdet pauser.
    Stage var god, jeg håber dog bare han kan holde et kontinuerligt niveau, som jeg syntes har været lidt et problem. Diks spillede iøvrigt en rigtig god kamp også, og det var ikke kun pga. han scorede et mål. Han var ivrig i overlaps og så rigtig god ud på bolden.

    Lad os håbe det holder.

  20. De følgende 13 brugere er enige:

  21. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    485

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (01/08-2021 kl. 18:00)

    hvis vil skal spille en 4-2-3-1 så foretrækker jeg falk ved siden af zeca ift. de nuværende spillere vi har. Zecas evne til at suge boldene til sig og Falks øje for medspillerene er i mine øjnedet bedste vi kan få ud af den nuværende trup. Det virkede jo også i dag. Ift. stage, ja han kæmper, men jeg så gerne en spillere med mere fart og duelstyrke på den anden kant der kan supplere diks

  22. #14
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (01/08-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Hurra vi vandt!!!

    Det er åbenbart kedeligt at debattere en kamp, når vi vinder :)

    Det lignede et taktisk skift tilbage til 4231. Selvom det stadig ikke var fremragende, så så spillerne imo mere komfortable ud.
    Det var vel også sådan lidt af en meh-kamp. Så den får hverken kritikere eller disciple op og ringe. Sejren var tiltrængt og det var et clean sheet også. Flere af de offensive aktioner var gode men angriberne efterlader en lidt flad fornemmelse. Det samme gør defensiven.

    Havde det været den dårligste kamp i 20 kampe, så ville det være skønt, at hive sådan et bundniveau frem. Men problemet er jo at man frygter det er topniveauet under Jess.

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #15
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    615

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (01/08-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Det var vel også sådan lidt af en meh-kamp. Så den får hverken kritikere eller disciple op og ringe. Sejren var tiltrængt og det var et clean sheet også. Flere af de offensive aktioner var gode men angriberne efterlader en lidt flad fornemmelse. Det samme gør defensiven.

    Havde det været den dårligste kamp i 20 kampe, så ville det være skønt, at hive sådan et bundniveau frem. Men problemet er jo at man frygter det er topniveauet under Jess.
    PRæcis - specielt når træneren går ud og siger det er noget af det bedste vi har præsteret!
    written by Zeez

  25. De følgende 3 brugere er enige:

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 59
    Sidste Meddelelse: 22.12.20, 21:16
  2. Svar: 143
    Sidste Meddelelse: 15.09.20, 07:05
  3. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 11.05.19, 10:46
  4. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 08.04.19, 08:29
  5. Svar: 43
    Sidste Meddelelse: 06.08.18, 14:13

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •