Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
43. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • OB vinder

    20 46.51%
  • Uafgjort

    11 25.58%
  • FCK vinder

    12 27.91%
Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 49

Emner: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (01/08-2021 kl. 18:00)

  1. #16
    Z-ster er offline Den løftede pegefinger!!
    Tilmeldingsdato
    May 2020
    Indlæg
    129

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (01/08-2021 kl. 18:00)

    Men nu er det jo sådan set det bedste vi har præsteret...i denne sæson, som rent faktisk er det han siger.
    Og kampen var alt andet end en meh-kamp i min optik. En svær udebane hvor vi før har slidt med at få spillet til at køre, mod en modstander der er kommet væsentlig bedre fra start i suppen os.

    Jeg er satme wired over en sejr i en kamp vi fortjener at vinde, efter flot spil og (bevares) efter lidt halsen efter i perioder. Det ville klæ jer herinde på skakten, der nærmest falder over hinanden i forsøget på at kritisere Thorup for alt han gør, indimellem også at trække lidt i håndbremsen og tage en positiv vinkel på.

    Søndagens kamp mod bøf blir noget lettere at gå til end dagens kamp.
    Forza FC og Thorups forsøg på at tænke offensivt fodbold.
    I øvrigt mener jeg at Hjalte Park burde destrueres!
    Z-ster's Avatar

  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,854

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (01/08-2021 kl. 18:00)

    Jeg tilslutter mig dem, som gerne ser Rasmus Falk spille central midtbane ved siden af Zeca frem for som "10'er" foran Zeca og Lerager. Han er vores klart bedste bud på en playmaker, og især mod lavtstående modstandere i Superligaen har vi brug for en spiller som ham, der med sin teknik, hurtige vendinger og overblik kan sætte og styre spillet i de første opspilsfaser. Falk har både blikket for og evnen til at slå diagonale afleveringer til en fremadstormende back, hans vendinger med bolden gør ham svær for modstanderne at presse, og han kan både kombinere sig eller selv drive bolden gennem modstandernes kæder. Mod både AaB og Silkeborg, hvor vi stillede med Zeca og Lerager, var det for mig et problem, at vi blev for tunge og for forudsigelige i det opbyggende spil, og det problem mener jeg, at vi kan løse ved at få Falk mere på bolden tidligere i opspillet. Der kan sagtens være udebanekampe mod de andre tophold eller europæiske opgør, hvor en løbestærk og fysisk dominerende central midtbane med Zeca-Lerager giver bedre mening, men i kampe, som vi forventer at kontrollere, har vi brug for en mere boldstærk central midtbanespiller.

    At placere Falk længere tilbage på banen koster selvfølgelig lidt på antallet af max-aktioner på den sidste tredjedel, og dermed antal mål og assists fra hans fod, men så længe vi har Jonas Wind til at operere i mellemrummet, og hvis vi får forstærket holdet yderligere med en kantspiller og en angriber, så mener jeg, at det er godt givet ud, ift. hvad det bibringer holdet som helhed, og hvad vores øvrige offensive kræfter vil få ud af, at spillet fra den centrale midtbane bliver sat hurtigere og med større kvalitet. Og kommer Zeca i omdrejninger igen snart, vil der i en del Superliga-kampe være overskud til at lade Falk støde med frem, når vi har bolden på den sidste tredjedel. Det fungerede i hvert fald glimrende i 18/19, hvor de to også udgjorde den centrale midtbane.
    Sidst redigeret af Dane : 01.08.21 kl. 23:25
    Mvh.
    Dane

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #18
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (01/08-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Z-ster Se meddelelser
    Men nu er det jo sådan set det bedste vi har præsteret...i denne sæson, som rent faktisk er det han siger.
    Og kampen var alt andet end en meh-kamp i min optik. En svær udebane hvor vi før har slidt med at få spillet til at køre, mod en modstander der er kommet væsentlig bedre fra start i suppen os.

    Jeg er satme wired over en sejr i en kamp vi fortjener at vinde, efter flot spil og (bevares) efter lidt halsen efter i perioder. Det ville klæ jer herinde på skakten, der nærmest falder over hinanden i forsøget på at kritisere Thorup for alt han gør, indimellem også at trække lidt i håndbremsen og tage en positiv vinkel på.

    Søndagens kamp mod bøf blir noget lettere at gå til end dagens kamp.
    Forza FC og Thorups forsøg på at tænke offensivt fodbold.
    Som Thorup selv siger, er der meget at være glade for i den første halve time, hvor vi virkelig spiller noget af det bedste spil under Thorup. Det er fremskridt, og det klapper jeg gerne i hænderne over.

    Meget kunne dog være gået anderledes, hvis ikke OB havde været så helt igennem horrible dårlige til at afslutte. Det skal ikke tage glæden fra sejren, men jeg vil tillade mig at sige, at det endnu ikke ligefrem ser solidt ud, selv om cifrene er fine, og at det moralsk må være en fantastisk fornemmelse nu at have holdt nullet i tre kampe i træk. Det har der virkelig været brug for.

    For mig var dagens bedste oplevelse (foruden Daramys spillehumør), at vores backs nu igen begynder at ligne klassiske FCK-backs, som støder helt med frem og kan forårsage vanvittigt meget ballade på toppen - ikke mindst ved det flotte opspil til Diks mål. Det har jeg virkelig savnet.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.


  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (01/08-2021 kl. 18:00)

    Fint med en sejr, men jeg synes nu ikke, at vi var specielt gode. Kampen var rimeligt lige med et lille spilmæssigt overtag til OB. Vi tillod også alt for mange chancer til OB, men var dog, heldigvis, mest effektive. Den var dog næppe gået mod et bedre hold.

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #20
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (01/08-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Som Thorup selv siger, er der meget at være glade for i den første halve time, hvor vi virkelig spiller noget af det bedste spil under Thorup. Det er fremskridt, og det klapper jeg gerne i hænderne over.

    Meget kunne dog være gået anderledes, hvis ikke OB havde været så helt igennem horrible dårlige til at afslutte. Det skal ikke tage glæden fra sejren, men jeg vil tillade mig at sige, at det endnu ikke ligefrem ser solidt ud, selv om cifrene er fine, og at det moralsk må være en fantastisk fornemmelse nu at have holdt nullet i tre kampe i træk. Det har der virkelig været brug for.

    For mig var dagens bedste oplevelse (foruden Daramys spillehumør), at vores backs nu igen begynder at ligne klassiske FCK-backs, som støder helt med frem og kan forårsage vanvittigt meget ballade på toppen - ikke mindst ved det flotte opspil til Diks mål. Det har jeg virkelig savnet.
    Kommentatorerne var også lidt inde på det i nedtakten… vi spillede jo nærmest en FCK klassisk 4-4-2. Jeg er stor JT kritiker og synes egentlig han skal ud hurtigst muligt, men derfor håber jeg altid på sejr og nyder også denne sejr.

    Jeg er enig, så spillede vi hellere ikke bedre - men det var en lettelse at se os vinde og de første 30 min var gode. At vores offensiv er amputeret, det er tydeligt og jeg synes virkelig vi skal passe på med at flytte Falk længere tilbage… altså hvad har vi så efterhånden.

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #21
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,152

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (01/08-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Kommentatorerne var også lidt inde på det i nedtakten… vi spillede jo nærmest en FCK klassisk 4-4-2. Jeg er stor JT kritiker og synes egentlig han skal ud hurtigst muligt, men derfor håber jeg altid på sejr og nyder også denne sejr.

    Jeg er enig, så spillede vi hellere ikke bedre - men det var en lettelse at se os vinde og de første 30 min var gode. At vores offensiv er amputeret, det er tydeligt og jeg synes virkelig vi skal passe på med at flytte Falk længere tilbage… altså hvad har vi så efterhånden.
    Ja jeg tør jo næsten ikke skrive det, men vi spiller i går ualmindelig tæt på Ståles taktik. Vi forsvarer i 442 i det etablerede spil og angriber i noget der ligner 4231. Samtidig spiller vi med meget offensive backs og flere indlæg.

    Det er måske ikke så overraskende, at vi ser bedre ud, når vi pludselig spiller et system som er trænet i årevis. Personligt håber jeg, at vi fortsætter denne stil gerne krydret med lidt mere bevægelse og offensive løb. Vi lignede i perioder det FCK, som jeg holder af.

  11. De følgende 7 brugere er enige:

  12. #22
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    557

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (01/08-2021 kl. 18:00)

    Overordnet synes jeg, vi spiller en fin kamp. Jeg lagde mærke til, at vi var bedre til at være i kontrol og tage til takke med at spille den rundt og lige få taget tempoet ud. Men i de perioder, hvor vi er presset i bund, ser det skidt ud. Vi kan ikke spille os ud og slår lange bolde som Wind i Wilczek ikke kommer i nærheden af. Det er sgu ikke godt nok. De SKAL kunne hjælpe med at aflaste.

    Men der var fremgang i rigtig meget, og hvor er det dog fedt med backs der kommer med frem. Vi mangler stadig en kant og måske en angriber. Og en VB hvis Boile er tiltænkt CB.

    Og fuck hvor fedt med udebanetur igen!!!

  13. De følgende 6 brugere er enige:

  14. #23
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (01/08-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ja jeg tør jo næsten ikke skrive det, men vi spiller i går ualmindelig tæt på Ståles taktik. Vi forsvarer i 442 i det etablerede spil og angriber i noget der ligner 4231. Samtidig spiller vi med meget offensive backs og flere indlæg.

    Det er måske ikke så overraskende, at vi ser bedre ud, når vi pludselig spiller et system som er trænet i årevis. Personligt håber jeg, at vi fortsætter denne stil gerne krydret med lidt mere bevægelse og offensive løb. Vi lignede i perioder det FCK, som jeg holder af.
    Tror du ikke 442/Ståle formation måske mere af nød end lyst fra Jess side. Han ved jo godt at han er presset til sejre og indtil han har de spillere der kan spillere der kan spille den form for fodbold som Jess gerne vil spille så slår pragmatiske Jess til med en FCK klassiker 442.

    Når man tænker på at Jess helst vil spille 343 / 433 så er det her vel en erkendelse af han ikke har kunne presse hans tanker/spillestil ned over nogle spillere der åbenbart kun kan spille 442 i FCK regi.

    Personligt er jeg ligeglad hvilken talkombi vi stiller op i så længe vi spiller offensivt, underholdende fodbold og vi selvfølgelig vinder alle vores kampe.

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #24
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,152

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (01/08-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Tror du ikke 442/Ståle formation måske mere af nød end lyst fra Jess side. Han ved jo godt at han er presset til sejre og indtil han har de spillere der kan spillere der kan spille den form for fodbold som Jess gerne vil spille så slår pragmatiske Jess til med en FCK klassiker 442.

    Når man tænker på at Jess helst vil spille 343 / 433 så er det her vel en erkendelse af han ikke har kunne presse hans tanker/spillestil ned over nogle spillere der åbenbart kun kan spille 442 i FCK regi.

    Personligt er jeg ligeglad hvilken talkombi vi stiller op i så længe vi spiller offensivt, underholdende fodbold og vi selvfølgelig vinder alle vores kampe.
    Jo det er da sikkert mere af nød end af lyst. Ikke desto mindre så vi i de gode bedre ud end længe, hvorfor jeg håber vi fortsætter den stil.

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #25
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (01/08-2021 kl. 18:00)

    Det er lidt sjovt, hvordan det pludselig kan vendes rundt til, at Jess krampagtigt vil holde fast i 4-3-3 eller 3-4-3, når han nu hele tiden har sagt, at han er fløjtende ligeglad med talkombinationer. Uanset hvad man mener om træneren, kan man vel godt anerkende, at der trods alt bliver arbejdet, og at trænerstaben tilmed også rammer plet med nogle af deres dispositioner.


  19. #26
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (01/08-2021 kl. 18:00)

    Dejligt endelig at blive positivt overrasket.

    En derby-sejr på søndag, og så er vi med igen. Ikke mindst (håber jeg) på det mentale plan, hvor to så vigtige sejre vil kunne mærkes. Og så lige følge op med en markant forstærkning eller to. Så kan vi (måske) begynde at se imod lysere tider…

    Men lad os nu se. Søndagens kamp er så sindssygt vigtig.
    Ok, det er den altid, I know… Men bestemt ikke mindre vigtig pt:-)

    Zan

  20. #27
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (01/08-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Tror du ikke 442/Ståle formation måske mere af nød end lyst fra Jess side. Han ved jo godt at han er presset til sejre og indtil han har de spillere der kan spillere der kan spille den form for fodbold som Jess gerne vil spille så slår pragmatiske Jess til med en FCK klassiker 442.

    Når man tænker på at Jess helst vil spille 343 / 433 så er det her vel en erkendelse af han ikke har kunne presse hans tanker/spillestil ned over nogle spillere der åbenbart kun kan spille 442 i FCK regi.

    Personligt er jeg ligeglad hvilken talkombi vi stiller op i så længe vi spiller offensivt, underholdende fodbold og vi selvfølgelig vinder alle vores kampe.
    Enig - men han har da haft rimelig meget tid til at træne sin taktik, så det burde bestemt være på plads nu. Det var bare sjovt at se det virkede så godt.

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #28
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (01/08-2021 kl. 18:00)

    Og så mangler denne tråd lige et kæmpe hurra for vores tilrejsende fans.

    Kæft i larmede! Alt for fedt! De kunne sgu heller ikke være andet bekendt end at smide 3 point i vores retning.

    Zan


  23. #29
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (01/08-2021 kl. 18:00)

    Personligt synes jeg Falk passer helt vildt godt lidt længere nede på banen. Selvom han mangler oppe foran, så får vi lige pludselig muligheden for at holde på bolden. Derudover har han jo mange glimrende aktioner fremad banen, hvor han laver de klassiske vendinger, og får lavet et sideskift eller smidt en farlig bold op igennem banen. Zeca virker også til at være ganske komfortabel ved siden af Falk.
    Falk er for mig én af de absolut bedste spillere i FCK. Han er godt nok en favorit herhjemme :)

    Problemet er vel egentlig Wind, eller nærmere, hvor Wind skal spille. Jeg synes han er bedst i en 10'er rolle, men kunne man omvendt få ham ordentlig i gang som "alene-angriber", så ville det give plads til Biel, som tidligere har gjort det virkelig godt på midten af banen, hvor hans kvaliteter er langt bedre brugt. Derudover er hans manglende spidskompetencer heller ikke nær så synlige.

    Dvs. Wind
    Daramy - Biel - Ny wing
    Zeca - Falk.


    Det er faktisk ikke helt ringe endda.

  24. De følgende 2 brugere er enige:

  25. #30
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,870

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (01/08-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Sreq Se meddelelser
    Personligt synes jeg Falk passer helt vildt godt lidt længere nede på banen. Selvom han mangler oppe foran, så får vi lige pludselig muligheden for at holde på bolden. Derudover har han jo mange glimrende aktioner fremad banen, hvor han laver de klassiske vendinger, og får lavet et sideskift eller smidt en farlig bold op igennem banen. Zeca virker også til at være ganske komfortabel ved siden af Falk.
    Falk er for mig én af de absolut bedste spillere i FCK. Han er godt nok en favorit herhjemme :)

    Problemet er vel egentlig Wind, eller nærmere, hvor Wind skal spille. Jeg synes han er bedst i en 10'er rolle, men kunne man omvendt få ham ordentlig i gang som "alene-angriber", så ville det give plads til Biel, som tidligere har gjort det virkelig godt på midten af banen, hvor hans kvaliteter er langt bedre brugt. Derudover er hans manglende spidskompetencer heller ikke nær så synlige.

    Dvs. Wind
    Daramy - Biel - Ny wing
    Zeca - Falk.


    Det er faktisk ikke helt ringe endda.
    Pep Biel bør vel også synge på sidste vers i Kbh. Han har desværre aldrig rigtigt fundet fodfæste.
    Bliver det muligt at afhænde ham hjem til Spanien i det her, eller næste vindue, bør det være én prioritet, da han garanteret oppebærer en ganske fin hyre.

    Falk i positionen længere tilbage på banen er jeg også fan af, da han formår at vende spillet lynhurtigt.

  26. De følgende 3 brugere er enige:

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 59
    Sidste Meddelelse: 22.12.20, 21:16
  2. Svar: 143
    Sidste Meddelelse: 15.09.20, 07:05
  3. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 11.05.19, 10:46
  4. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 08.04.19, 08:29
  5. Svar: 43
    Sidste Meddelelse: 06.08.18, 14:13

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •