Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
43. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • OB vinder

    20 46.51%
  • Uafgjort

    11 25.58%
  • FCK vinder

    12 27.91%
Side 4 af 4 FørsteFørste 1234
Viser resultater 46 til 49 af 49

Emner: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (01/08-2021 kl. 18:00)

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,528

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (01/08-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Helt enig med Falk. Han er formidabel.

    Zeca har fantastiske fighter-egenskaber. No doubt.

    Men ovenfor har Devil skrevet en mini-analyse, som er totalt spot on, i forhold til hvorfor vi formentlig kan finde noget bedre end Zeca… Han er en dejlig dreng, men…

    Zan
    Enig mhs. Til Zeca. Hvis vi lige ser bort fra Silkeborg kampen, så er det jo sjældent man sidder tilbage med en følelse at Zeca bare falder igennem. Jeg syntes altid han gør det hæderligt, men ja spørgsmålet må jo stilles om folk omkring ham fungerer optimalt. Jeg syntes det er svært med Zeca, for i nogle kampe er han jo helt fantastisk og stopper farlige kontra angreb fra modstanderen.

    Jeg tvivler dog på om JT har tænkt sig at skille sig af med Zeca eller sætte ham på bænken.

  2. #47
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (01/08-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Enig mhs. Til Zeca. Hvis vi lige ser bort fra Silkeborg kampen, så er det jo sjældent man sidder tilbage med en følelse at Zeca bare falder igennem. Jeg syntes altid han gør det hæderligt, men ja spørgsmålet må jo stilles om folk omkring ham fungerer optimalt. Jeg syntes det er svært med Zeca, for i nogle kampe er han jo helt fantastisk og stopper farlige kontra angreb fra modstanderen.

    Jeg tvivler dog på om JT har tænkt sig at skille sig af med Zeca eller sætte ham på bænken.
    OB kampen var meget illustrativ for Zecas profil. Han havde nogle virkeligt gode aktioner både offensivt og defensivt - det fungerer godt på TV og ser skide godt ud. Men samtidig kunne man konstatere, at han havde nogle gigantiske placeringsmæssige fuckups undervejs. Det er sværere at få øje på og kræver næsten, at man ser kampen på streaming og kan spole tilbage og tjekke, når modstanderne har farlige angreb. Det har jeg haft rig lejlighed til under Corona, og Zeca er SÅ tit i en WTF position, når modstanderne scorer eller har farlige angreb. Også imod OB - der var et par meget grelle eksempler.

    Derudover savner jeg også en anfører, som kan skifte holdets gear, når der er behov for det. Zeca har stort set kun et gear: Fuld fart frem. Det så vi efter ca. 30 minutter mod OB, hvor vores forreste tydeligvis havde brug for en pause i det aggressive pres, men vi blev ved med spille duelbolde direkte op på deres banehalvdel med det resultat, at vi nu mistede bolden og kom under pres. Her savner man en styrmand, der kan tage temperaturen på kampen og sætte en ordentlig rytme for spillet. Det er jo de færreste hold, der kan gennemføre 90 minutters konstant besærkerpres. Meget kunne man sige om William Kvist som spiller, men havde netop den klogskab og taktiske finesse, der skulle til for at styre kampenes forløb - Zeca har det tydeligvis ikke.

  3. De følgende 12 brugere er enige:

  4. #48
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,218

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (01/08-2021 kl. 18:00)

    Zeca spiller vores 6er. Han er den første 6er de sidste 15 år der skiller sig ud ved at være tydelig og nem at se på banen. Samtidigt er han den eneste 6er de sidste 15 år der har en negativ mesterskabsrekord. Zeca klassik videon som fck lagde op efter aab kampen illustrede til tydelighed Zecas problem. Vi hylder ham for at rydde op efter fejl. Men vi glemmer at 6eren helst ikke må lave fejl, og på et godt hold er usynlig. Hvis 6eren var det niveau som han skal være, var der ikke behov for en zeca krog.


  5. #49
    Tilmeldingsdato
    Jul 2021
    Indlæg
    27

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (01/08-2021 kl. 18:00)

    Derudover savner jeg også en anfører, som kan skifte holdets gear, når der er behov for det. Zeca har stort set kun et gear: Fuld fart frem. Det så vi efter ca. 30 minutter mod OB, hvor vores forreste tydeligvis havde brug for en pause i det aggressive pres, men vi blev ved med spille duelbolde direkte op på deres banehalvdel med det resultat, at vi nu mistede bolden og kom under pres. Her savner man en styrmand, der kan tage temperaturen på kampen og sætte en ordentlig rytme for spillet. Det er jo de færreste hold, der kan gennemføre 90 minutters konstant besærkerpres. Meget kunne man sige om William Kvist som spiller, men havde netop den klogskab og taktiske finesse, der skulle til for at styre kampenes forløb - Zeca har det tydeligvis ikke.
    Kunne ikke være mere enig i din pointe med William Kvist. Jeg husker klart i hans sidste sæson i FCK, hvordan han kunne få ro på kampen efter han blev skiftet ind. Zeca er på mange måder ikke den general man ønsker inde på midtbanen, som er en ledertype på holdet. Man savner en Kvist eller Delaney type som læser kampen og sætter tempoet derefter. Det er nu nok svært at få købt og solgt sig ud ad dette problem, da de spillere vi har på den centrale midt ikke er så interessante at sælge, og man skal jo helst ikke købe medmindre man kan sælge. De spillere vi har til den centrale midt er også et mismatch til den leder profil vi mangler. Vi har Falk som ikke slår mig som en leder type. Så er der Stage som ikke har det top niveau, der gør han kan spille kontinuerligt på den centrale midt. Zeca lader der til at være en hvis konsensus om. Lerager er heller ikke den verbale general på midtbanen. Det er 4 spillere til den centrale midtbane som ikke fitter den leder profil, som jeg vil mene vi mangler.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 4 af 4 FørsteFørste 1234

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 59
    Sidste Meddelelse: 22.12.20, 21:16
  2. Svar: 143
    Sidste Meddelelse: 15.09.20, 07:05
  3. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 11.05.19, 10:46
  4. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 08.04.19, 08:29
  5. Svar: 43
    Sidste Meddelelse: 06.08.18, 14:13

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •