Viser resultater 1 til 3 af 3

Emner: Homofobi fra tribunerne

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Sep 2019
    Indlæg
    22

    Homofobi fra tribunerne

    Jeg oplever stadigvæk medfans der råber homofobiske ting af spillerne på banen. Jeg har
    heldigvis aldrig hørt racisme og sexisme er en sjældenhed, men det er som om, at visse folk bare ikke kan lade være med at
    skrige homofobiske udsagn mod spillerne.

    Senest mod Silkeborg, oplevede jeg det på Sektionen, og havde desværre ikke modet til at sige fra overfor de spader der stod og skreg svans og homo.
    Det pisser mig virkelig meget af. Jeg er stolt af, at FCK er en klub der hylder inklusion og at spillere som Fischer (endnu en grund til at savne ham)
    tager debatten offentligt. Som hovedstadsklub skal vi være over den provinsmentalitet det er, at bruge homofobi som udtryksform. Vi skal være
    bedre end det. Også på tribunerne.

    Hvordan er det ovre på C?

    Og hvor ofte oplever I andre på sektionen det? Jeg hører det en gang imellem, ikke til hver kamp, men nok til at det irriterer mig.

    Kan man komme det helt til livs, eller skal vi leve med, at få idioter giver FCK fans et dårligt ry?


  2. #2
    Z-ster er offline Den løftede pegefinger!!
    Tilmeldingsdato
    May 2020
    Indlæg
    129

    Re: Homofobi fra tribunerne

    Ved at du starter denne tråd tager du jo en slags ansvar for debatten, som er nødvendig for at få fjolserne til at forstå hvor nederen de er.
    God stil dér!!

    På lægterne er der nok ikke så meget andet at gøre end at kommentere på det, og håbe på at man ikke skal til at slås mod en eller anden stiv tosse, der ikke kan håndtere sit liv og det der får ham til at være nederen at høre på.
    I øvrigt mener jeg at Hjalte Park burde destrueres!
    Z-ster's Avatar

  3. Den følgende bruger er enig i dette:
    shs

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Homofobi fra tribunerne

    Citat Oprindeligt indsendt af Rasputin Se meddelelser
    Jeg oplever stadigvæk medfans der råber homofobiske ting af spillerne på banen. Jeg har
    heldigvis aldrig hørt racisme og sexisme er en sjældenhed, men det er som om, at visse folk bare ikke kan lade være med at
    skrige homofobiske udsagn mod spillerne.

    Senest mod Silkeborg, oplevede jeg det på Sektionen, og havde desværre ikke modet til at sige fra overfor de spader der stod og skreg svans og homo.
    Det pisser mig virkelig meget af. Jeg er stolt af, at FCK er en klub der hylder inklusion og at spillere som Fischer (endnu en grund til at savne ham)
    tager debatten offentligt. Som hovedstadsklub skal vi være over den provinsmentalitet det er, at bruge homofobi som udtryksform. Vi skal være
    bedre end det. Også på tribunerne.

    Hvordan er det ovre på C?

    Og hvor ofte oplever I andre på sektionen det? Jeg hører det en gang imellem, ikke til hver kamp, men nok til at det irriterer mig.

    Kan man komme det helt til livs, eller skal vi leve med, at få idioter giver FCK fans et dårligt ry?
    Godt at du tager det op! Så længe det foregår, så skal vi blive ved med at snakke om det, så vi kan vise at det ikke er en facon som vi vil være med til og snakke om hvordan vi kommer det til livs.

    Jeg forstår godt at du ikke havde mod til at konfrontere dem, der fyrede de homofobiske ytringer afsted - det havde jeg formentlig heller ikke. For mit vedkommende så buher jeg, råber "stooop det der" eller lignende når jeg hører disse ting, på en måde hvor det kan høres af afsenderne men i lige så høj grad af de nærmeste medfans. På den måde kan vi blive flere der danner fælles front og man behøver derfor ikke konfrontere nogle alene. Det er dog meget længe siden jeg har hørt noget fra min plads på Nedre C.

  5. De følgende 3 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Homofobi
    By Langemand in forum De korte linier
    Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 21.05.19, 18:42
  2. Ubevidst homofobi på lægterne?
    By FC William in forum De korte linier
    Svar: 97
    Sidste Meddelelse: 03.10.08, 16:45

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •