Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
47. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • AGF vinder

    6 12.77%
  • Uafgjort

    8 17.02%
  • FCK vinder

    33 70.21%
Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 50

Emner: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (15/08-2021 kl. 18:00)

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (15/08-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af TopM Se meddelelser
    Vildt nok at Højlund står til at være hurtigste mand i hele superligaen med en topfart på 36.2 kmt. Lyder ikke heeelt rigtigt. Mener det er ca 2 kmt hurtigere end Kamaldeen
    Kamaldeen blev målt til 35,2 kmt sidste sæson. Mon ikke han er hurtigere end Højlund med bolden på fødderne?

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (15/08-2021 kl. 18:00)

    Det her var på mange måder en solid, klassisk FCK-kamp med helt og aldeles klassiske dyder, som bare passer os rigtigt godt - og ikke mindst klæder os. Selv om det var på en billig baggrund (AGF er inde i en historisk dårlig stime og udstrålede virkelig ikke meget selvtillid eller tro på tingene), så virker det bare mere og mere som om, at vores hold er begyndt at hvile i sig selv igen efter mange spøjse eksperimenter det seneste lille års tid.

    Forhåbentlig har Jess og det store trænerteam efterhånden indset, at den måde, vi har spillet på i over et årti ER FCK-DNA. At det bare er den måde, vi spiller på, og det er det, der fungerer. Vi er ikke et hypermoderne fodboldhold. Vi er røvklassiske, og det fungerer, hvis man med ledelsens første udmelding post-Ståle løbende "justerer og optimerer". Ergo: Ingen paladsrevolutioner. Ingen 3-4-3 og andre tåbeligheder. Benyt de dyder, der har været fremelsket i København - p.t. eksemplificeret i egne spillere som Victor Kristiansen og vores største talent nogensinde: Daramy.

    Lad os være ærlige: Jess var rådvild i den bizarre rolle, han var placeret i som træner uden reel sportsdirektør. Men med PC's ankomst og retning for klubben og spillet er det som om, at der ganske hurtigt er ved at falde ro over tingene.

    Modsat den bizarre lejekontrakt med Bundu og til dels aftalen med Lerager, der trods at han i den grad lød som en solid signing stadig virker underligt fejlcastet, så giver PC's signings mening fra dag 1. Diks, Khocholava og Grabara er nærmest gnidningsfrit gledet ind i start-11'eren uden deres plads har været et tema (OK, Diks var vist i en kamp eller to, men det er i den grad fortid nu).

    En del af mig kan godt være ked af, at PC ikke blev sportsdirektør for Ståle, for jeg anser stadig Ståle for en større kapacitet end Jess. Omvendt er det også fint at prøve en periode, hvor træneren formentligt ikke er lige så afgørende for os. At der er styr på butikken, fordi der er én mand, som sætter retningen - og denne mand vel og mærke ikke har alle kasketterne på. Den rolle kvalte langsomt Ståle og kvaliteten af hans arbejde - ikke mindst da den sidste fodboldbegavelse forlod bestyrelsen (sorry not sorry, Kvist). Jess er sgu likeable. Han skal bare ikke være den, der får ansvaret for at sætte retningen. Det er ikke dér, hans kompetencer ligger - og det er fint. Samtidig er det for mig lidt uklart, om vores assistenttrænere ikke har mere magt, end vi historisk har været vant til. Det kunne jeg godt have dem mistænkt for. Det er ikke en kritik af Jess, for eksempelvis Neestrup er jo et vildt navn at have som assistent.

    Endnu er holdet dog stadig skrøbeligt. Vores start 11'er er klart stærkere end vores bænk. Og kollektivt er vi ikke stærkere, end at det er en spiller, der p.t. gør en vanvittig forskel. Med Daramys opblomstring og tiltagende modenhed har vi endelig igen en spiller i Grønkjær-klassen, som egenhændigt kan tage os fra solide til suveræne.

    Daramy må og skal vi desværre indstille os på allersenest forlader os til næste sommer. Så lad os stornyde ham så længe vi overhovedet kan og så ellers bare øge vores efterhånden solide stamme med Zeca, Falk, Diks, Boile og VK og så ikke mindst Biel, som endelig igen ser ud til at have sikret sig den position, det tog Ståle lidt for lang tid at finde ud af, at han er skræddersyet til, og som pinagtigt var gået Jess' opmærksomhed forbi.

    Wind, vores delte topscorer, bør selvfølgelig også nævnes. Men det er som om, han endnu ikke helt har fundet sin rolle - eller at Jess har fundet den perfekte rolle til ham. Det er surt, da han jo i den grad er en kapacitet. Omvendt er det ikke mere end en superligakamp siden, at han strålede - og han topper, trods alt, topscorerlisten sammen med Biel.

    Anyhow... Kan vi beholde Daramy, er jeg sådan set enig med Jess efter dagens kamp: At vi sagtens kan hamre brædderne for og erklære transfervinduet for lukket. Omvendt vil et par enkelte signings, som på Diks' vis kan glide ind i startopstillingen og løfte holdet virkelig pynte - ikke mindst i forhold til vores chancer i Europa, hvor vi potentielt kan stråle i en ligastruktur uden lige så mange sværvægtere. En angriber og en central forsvarsspiller ville i den grad klæde og styrke truppen.

    Men uanset hvad er vi med PC's ankomst lynhurtigt kommet meget nærmere vores gamle, solide udtryk - endda med stjernestøv p.t. i form af Daramy - og det er en gigantisk fornøjelse! De seneste uger har været klart thumbs up og i år ligner en efterhånden klassisk FCK/FCM-duel, hvor vi for en gangs skyld faktisk kan være favoritter i de indbyrdes opgør. Det ser sgu godt ud!
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.


  3. #33
    Tilmeldingsdato
    Jul 2021
    Indlæg
    27

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (15/08-2021 kl. 18:00)

    Anyhow... Kan vi beholde Daramy, er jeg sådan set enig med Jess efter dagens kamp: At vi sagtens kan hamre brædderne for og erklære transfervinduet for lukket. Omvendt vil et par enkelte signings, som på Diks' vis kan glide ind i startopstillingen og løfte holdet virkelig pynte - ikke mindst i forhold til vores chancer i Europa, hvor vi potentielt kan stråle i en ligastruktur uden lige så mange sværvægtere. En angriber og en central forsvarsspiller ville i den grad klæde og styrke truppen.
    Jeg er ikke enig her, Stage passer simpelthen ikke til at spille på højre wing. Han spiller en fin kamp idag, men det er mod et meget svagt AGF hold og jeg tror ikke han besidder det snit til at vinde over FCM og andre lignende hold i Europa. Jeg vil selv være fan af man signer en ny til den position. Om det så bliver Luther Singh har jeg ikke så meget holdning til, men det er klart for mig at holdets kan forløse sig langt mere hvis vi får en decideret højre wing.

    Boilesen spiller jeg fint på CB pladsen, men han er jo en spiller med en skade historik. Så det vil være meget oplagt, at signe en ekstra centerback også så vi er mere robuste. Vi har jo ikke set Valdemar lund spille senior bold her i sæsonen og jeg er bange for det er af god grund.

    Edit: Paragrafen om Boile

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #34
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (15/08-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Sunglasses Se meddelelser
    Jeg er ikke enig her, Stage passer simpelthen ikke til at spille på højre wing. Han spiller en fin kamp idag, men det er mod et meget svagt AGF hold og jeg tror ikke han besidder det snit til at vinde over FCM og andre lignende hold i Europa. Jeg vil selv være fan af man signer en ny til den position. Om det så bliver Luther Singh har jeg ikke så meget holdning til, men det er klart for mig at holdets kan forløse sig langt mere hvis vi får en decideret højre wing.

    Boilesen spiller jeg fint på CB pladsen, men han er jo en spiller med en skade historik. Så det vil være meget oplagt, at signe en ekstra centerback også så vi er mere robuste. Vi har jo ikke set Valdemar lund spille senior bold her i sæsonen og jeg er bange for det er af god grund.

    Edit: Paragrafen om Boile
    Det har du givetvis helt ret i. Jeg har bare selv svært ved at blive klog på Stage. Både som spiller og hans position. Men han bidrager trods alt med en del fightervilje på holdet, og det er blandt andet et element, som PC gerne vil se meget mere af.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  6. #35
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    558

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (15/08-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Sunglasses Se meddelelser
    Jeg er ikke enig her, Stage passer simpelthen ikke til at spille på højre wing. Han spiller en fin kamp idag, men det er mod et meget svagt AGF hold og jeg tror ikke han besidder det snit til at vinde over FCM og andre lignende hold i Europa. Jeg vil selv være fan af man signer en ny til den position. Om det så bliver Luther Singh har jeg ikke så meget holdning til, men det er klart for mig at holdets kan forløse sig langt mere hvis vi får en decideret højre wing.

    Boilesen spiller jeg fint på CB pladsen, men han er jo en spiller med en skade historik. Så det vil være meget oplagt, at signe en ekstra centerback også så vi er mere robuste. Vi har jo ikke set Valdemar lund spille senior bold her i sæsonen og jeg er bange for det er af god grund.

    Edit: Paragrafen om Boile
    Jeg synes også, at jeg lagde mærke til, at AGF nærmest kørte 2-3 mand på Daramy hele tiden. Tænk hvis vi havde en gennembrudsstærk højre wing, det er jo perfekt for de andre offensive spillere, at modstanderne er nødt til at smide min. en ekstra mand på Daramy.

  7. #36
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,413

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (15/08-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Jeg synes også, at jeg lagde mærke til, at AGF nærmest kørte 2-3 mand på Daramy hele tiden. Tænk hvis vi havde en gennembrudsstærk højre wing, det er jo perfekt for de andre offensive spillere, at modstanderne er nødt til at smide min. en ekstra mand på Daramy.
    Det er ikke så svært at tænke sig til. Det var vel 1-til-1 det, der skete, da Fischer var allerbedst: 29 mål til Robert Skov
    Hejsa
    Elver's Avatar

  8. De følgende 6 brugere er enige:

  9. #37
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    287

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (15/08-2021 kl. 18:00)

    Kan man overveje at spille Diks på kanten? Jeg synes umiddelbart hans evner passer rigtig godt til den position. Og Ankersen er jo ikke ueffen på backen
    Politiken.dk om Brøndbys krise: - Borgmester Ib Terp fortæller til BT, at klubben har henvendt sig, for at høre om mulighederne for hjælp fra kommunen.

    »Men det har vi desværre ikke kunnet«.

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #38
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (15/08-2021 kl. 18:00)

    Nu mindes jeg en hel masse frisparks og straffe mål fra Skovs side samt at jeg mere vil tillægge Ankersen en stor del af Skovs succes med hans hidsige raids op af kanten der skabte plads til Skov kunne trække ind i banen.

    Lidt det samme vi ser med Mo og Viktor lige nu. Viktor kommer jo hele kampen i sprint, helt sindssyg løbekapacitet den dreng har.

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #39
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,528

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (15/08-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Jeg synes også, at jeg lagde mærke til, at AGF nærmest kørte 2-3 mand på Daramy hele tiden. Tænk hvis vi havde en gennembrudsstærk højre wing, det er jo perfekt for de andre offensive spillere, at modstanderne er nødt til at smide min. en ekstra mand på Daramy.
    Præcis.

    Jeg tror også det er tanken i henhold til den anden "Hurtige" kant der snart bliver præsenteret. Det giver alt andet end lige modstanderen flere hovedpiner i henhold til opdækning.

    Lige nu er Daramy HOT, men der vil jo også komme mindre gode kampe i løbet af sæsonen fra hans side, medmindre der går helt Messi i den og viser dette niveau konstant, men det tvivler jeg på, men jeg håber :)

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #40
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,856

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (15/08-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Det her var på mange måder en solid, klassisk FCK-kamp med helt og aldeles klassiske dyder, som bare passer os rigtigt godt - og ikke mindst klæder os. Selv om det var på en billig baggrund (AGF er inde i en historisk dårlig stime og udstrålede virkelig ikke meget selvtillid eller tro på tingene), så virker det bare mere og mere som om, at vores hold er begyndt at hvile i sig selv igen efter mange spøjse eksperimenter det seneste lille års tid.

    Forhåbentlig har Jess og det store trænerteam efterhånden indset, at den måde, vi har spillet på i over et årti ER FCK-DNA. At det bare er den måde, vi spiller på, og det er det, der fungerer. Vi er ikke et hypermoderne fodboldhold. Vi er røvklassiske, og det fungerer, hvis man med ledelsens første udmelding post-Ståle løbende "justerer og optimerer". Ergo: Ingen paladsrevolutioner. Ingen 3-4-3 og andre tåbeligheder. Benyt de dyder, der har været fremelsket i København - p.t. eksemplificeret i egne spillere som Victor Kristiansen og vores største talent nogensinde: Daramy.

    Lad os være ærlige: Jess var rådvild i den bizarre rolle, han var placeret i som træner uden reel sportsdirektør. Men med PC's ankomst og retning for klubben og spillet er det som om, at der ganske hurtigt er ved at falde ro over tingene.

    Modsat den bizarre lejekontrakt med Bundu og til dels aftalen med Lerager, der trods at han i den grad lød som en solid signing stadig virker underligt fejlcastet, så giver PC's signings mening fra dag 1. Diks, Khocholava og Grabara er nærmest gnidningsfrit gledet ind i start-11'eren uden deres plads har været et tema (OK, Diks var vist i en kamp eller to, men det er i den grad fortid nu).

    En del af mig kan godt være ked af, at PC ikke blev sportsdirektør for Ståle, for jeg anser stadig Ståle for en større kapacitet end Jess. Omvendt er det også fint at prøve en periode, hvor træneren formentligt ikke er lige så afgørende for os. At der er styr på butikken, fordi der er én mand, som sætter retningen - og denne mand vel og mærke ikke har alle kasketterne på. Den rolle kvalte langsomt Ståle og kvaliteten af hans arbejde - ikke mindst da den sidste fodboldbegavelse forlod bestyrelsen (sorry not sorry, Kvist). Jess er sgu likeable. Han skal bare ikke være den, der får ansvaret for at sætte retningen. Det er ikke dér, hans kompetencer ligger - og det er fint. Samtidig er det for mig lidt uklart, om vores assistenttrænere ikke har mere magt, end vi historisk har været vant til. Det kunne jeg godt have dem mistænkt for. Det er ikke en kritik af Jess, for eksempelvis Neestrup er jo et vildt navn at have som assistent.

    Endnu er holdet dog stadig skrøbeligt. Vores start 11'er er klart stærkere end vores bænk. Og kollektivt er vi ikke stærkere, end at det er en spiller, der p.t. gør en vanvittig forskel. Med Daramys opblomstring og tiltagende modenhed har vi endelig igen en spiller i Grønkjær-klassen, som egenhændigt kan tage os fra solide til suveræne.

    Daramy må og skal vi desværre indstille os på allersenest forlader os til næste sommer. Så lad os stornyde ham så længe vi overhovedet kan og så ellers bare øge vores efterhånden solide stamme med Zeca, Falk, Diks, Boile og VK og så ikke mindst Biel, som endelig igen ser ud til at have sikret sig den position, det tog Ståle lidt for lang tid at finde ud af, at han er skræddersyet til, og som pinagtigt var gået Jess' opmærksomhed forbi.

    Wind, vores delte topscorer, bør selvfølgelig også nævnes. Men det er som om, han endnu ikke helt har fundet sin rolle - eller at Jess har fundet den perfekte rolle til ham. Det er surt, da han jo i den grad er en kapacitet. Omvendt er det ikke mere end en superligakamp siden, at han strålede - og han topper, trods alt, topscorerlisten sammen med Biel.

    Anyhow... Kan vi beholde Daramy, er jeg sådan set enig med Jess efter dagens kamp: At vi sagtens kan hamre brædderne for og erklære transfervinduet for lukket. Omvendt vil et par enkelte signings, som på Diks' vis kan glide ind i startopstillingen og løfte holdet virkelig pynte - ikke mindst i forhold til vores chancer i Europa, hvor vi potentielt kan stråle i en ligastruktur uden lige så mange sværvægtere. En angriber og en central forsvarsspiller ville i den grad klæde og styrke truppen.

    Men uanset hvad er vi med PC's ankomst lynhurtigt kommet meget nærmere vores gamle, solide udtryk - endda med stjernestøv p.t. i form af Daramy - og det er en gigantisk fornøjelse! De seneste uger har været klart thumbs up og i år ligner en efterhånden klassisk FCK/FCM-duel, hvor vi for en gangs skyld faktisk kan være favoritter i de indbyrdes opgør. Det ser sgu godt ud!
    Jeg synes du bliver nødt til at uddybe, hvad du mener med FCK-klassisk. For Jess spiller ikke zone-forsvar, og han bruger en 4-2-3-1/4-3-3, alt efter hvordan vælger at tolke den. Der spilles ind over midten, og kommer kanter og backs til beglinjen, så bliver den lagt ind til et cutback, ikke til hovedstød. Ud over, at Stage bruges på kanten, hvilket jo tydeligvis ikke er med Jess eller PC’s gode vilje.

    Hvis det at vinde og kontrollere er FCK-klassisk, så er det et statement, men spillemæssigt ser jeg det ikke. Jeg ser mere et hold som spiller, som det blev rapporteret at Gent/Genk gjorde i Belgien. Og en ting er sikkert, som et ikke FCK-afhængigt familiemedlem konstaterede, FCK er blevet markant mere offensive og underholdende!


  16. #41
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,528

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (15/08-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    FCK er blevet markant mere offensive og underholdende!
    Så True.

    Rejsen har været lang, men hvis det er standarden fremover for FCK og måden at spille på så siger jeg "Ja Tak". Ja bevares, det muligt vi så kommer til at lukke lidt flere mål ind, men hvis vi så tilgengæld score flere mål, hvor vi også vinder så lever jeg fint med det :)

  17. De følgende 6 brugere er enige:

  18. #42
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,154

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (15/08-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Jeg synes du bliver nødt til at uddybe, hvad du mener med FCK-klassisk. For Jess spiller ikke zone-forsvar, og han bruger en 4-2-3-1/4-3-3, alt efter hvordan vælger at tolke den. Der spilles ind over midten, og kommer kanter og backs til beglinjen, så bliver den lagt ind til et cutback, ikke til hovedstød. Ud over, at Stage bruges på kanten, hvilket jo tydeligvis ikke er med Jess eller PC’s gode vilje.

    Hvis det at vinde og kontrollere er FCK-klassisk, så er det et statement, men spillemæssigt ser jeg det ikke. Jeg ser mere et hold som spiller, som det blev rapporteret at Gent/Genk gjorde i Belgien. Og en ting er sikkert, som et ikke FCK-afhængigt familiemedlem konstaterede, FCK er blevet markant mere offensive og underholdende!
    Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvad OP har haft i tankerne. Men som jeg ser det, så er vi bestemt gået tilbage til mange af de ting, som vi havde succes med under Ståle, dog åbenlyst med mindre forskelle. Noget af dette er bla.

    - Vi forsvarer nu igen i 442, omend vores angribere vist ligger en smule mere forskudt end under Ståle.
    - Vi har de sidste par kampe stået lidt dybere og mere kompakt og ikke presset højt.
    - Opstillingsmæssigt angriber vi som under den sidste tid med Ståle, nemlig i noget som ligner 4231. Det er tæt på Ståles system, hvor en angriber (typisk Wind) faldt ned i banen.
    - Vi har igen fået backs mere med. Det er rigtigt, at vi har spillet mere med cutbackafleveringer end høje bolde i feltet, men det tilskriver jeg nu mere Biels placering som hængende angriber. Men selve det med at komme til mange indlæg fra backs er som at se FCK, når vi var stærkest under Ståle.

    Der er sikkert andre nuancer end under Ståle. Om vi spiller mere mand-mand end zoneforsvar går ud over min fodboldviden, men set meget groft udefra, så ligner det virkelig meget Ståles måde især at forsvare på. Måske er det også derfor, at man spillere pludselig ser mere komfortable ud.

    Mht om det er blevet mere underholdende, så er det da bestemt det øjeblikkelige billede. Men lige nu har vi medvind og vinder, og vi har altså også spillet underholdende i perioder under Ståle - også selvom det aldrig vil være fortællingen herinde. Men det er da klart, at når tekniske spillere som Biel og Daramy pludselig brillerer (det kan sikkert også tilskrives system og træner), så bliver det underholdene. Nu må vi så lige se, om dette er holdbart mod bedre hold i Europa eller for den sags skyld FCM. Men indtil da så lad os nyde spillet og håbe, at vi kan holde på nøglespillerne og tilføre en god midterforsvarer (jeg tror ikke på holdbarheden af Boiles krop på den plads) og god offensiv kantspiller. For så begynder det for alvor at ligne noget.

  19. De følgende 7 brugere er enige:

  20. #43
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,309

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (15/08-2021 kl. 18:00)

    Endnu et godt resultat og vi hænger ved i topstriden et point fra vores nærmeste konkurrenter og to fra mægtige Randers. For mit vedkommende blev kampen set på ipad fra vagtværelse, så det er noget begrænset hvad jeg kan byde ind med.

    AGF pressede højt og stressede vores opspil, hvilket resulterede i mange clearinger, som Wind ikke kunne gøre det store ved. De kom dog ikke for alvor frem til chancer, så det har i hvert fald givet pote at vi har rykket midtbanen lidt længere tilbage – selvom det koster lidt fra Falk længere fremme. Det har også kostet på boldbesiddelsen, hvor vi i en del kampe efterhånden tillader modstanderen væsentligt mere tid med bolden end vi ellers har været vant til, hvilket især skyldes at vi spillere mere direkte. En anden betragtning er, at Biels placering var mere dyb i dag i forhold til de andre kampe, hvor han har været tættere på angriberen når vi forsvarede.

    Offensivt er VK og Daramy i gang med at rive alle vores modstandere fra hinanden og mod AGF var det ikke anderledes. Trods AGF’s ”vi skal ud og smadre igennem”, så kunne de ikke følge med på venstre kanten og deres tremandsforsvar kom ikke til sin ret, da en midterforsvar ofte måtte ud på kanten og hjælpe backen og så manglede han inde centralt, hvor de både skulle holde styr på Biels løb og samtidig forsøge at holde Wind og Stage i kort snor. Generelt har vores backer fået mere frit spil offensivt, hvilket vi selvfølgelig har set fra VK, men også fra Diks som nu må have slået Ankersen af. Derudover var vi stærke på andenbolde, særlig når vi havde bolden på modstanderens tredjedel og så får vi igen skabt mange gode chancer. Så til trods for, at vi har sluppet noget af kontrollen spillemæssigt, så er vi blevet langt farligere, hvilket Daramy og VK selvfølgelig har stor del i og man må bare sige, at det er voldsomt imponerende det de to unge spillere har gang i.

    Dommeren leverer en sløj præstation, hvor der blev dømt lidt i øst og vest, samt ikke givet de advarsler der skulle (Nicolaj Poulsen slap for advarsel, hvilket vel siger det hele). Han måtte dog udgå med en skade.

    Alt i alt er vi i gang med en god stime, hvilket selvfølgelig giver os gode forudsætninger med Sivasspor på torsdag.

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Jeg synes du bliver nødt til at uddybe, hvad du mener med FCK-klassisk. For Jess spiller ikke zone-forsvar, og han bruger en 4-2-3-1/4-3-3, alt efter hvordan vælger at tolke den. Der spilles ind over midten, og kommer kanter og backs til beglinjen, så bliver den lagt ind til et cutback, ikke til hovedstød. Ud over, at Stage bruges på kanten, hvilket jo tydeligvis ikke er med Jess eller PC’s gode vilje.

    Hvis det at vinde og kontrollere er FCK-klassisk, så er det et statement, men spillemæssigt ser jeg det ikke. Jeg ser mere et hold som spiller, som det blev rapporteret at Gent/Genk gjorde i Belgien. Og en ting er sikkert, som et ikke FCK-afhængigt familiemedlem konstaterede, FCK er blevet markant mere offensive og underholdende!
    Zone og mandsopdækning er ikke nødvendigvis binært, men jeg har ikke set mange tegn til, at Thorup har forsøgt med klassisk mandsopdækning. Måske ikke så stringente zoner som Ståle, men umiddelbart stadig zoneforsvar. Selv på dødbolde.

    Derudover synes jeg du har ret i, at vi bestemt ikke spiller lige så kontrollerende som under Ståle, men langt mere direkte – men det er trods alt noget nyt. Thorup forsøgte jo tidligere blandt andet i høj grad at kontrollere midtbanen og enten sætte spillet herfra eller via generobring – hvilket ikke fungerede ret godt.

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #44
    Tilmeldingsdato
    Aug 2020
    Indlæg
    92

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (15/08-2021 kl. 18:00)

    Hold da kæft en kamp i går. Daramy underholder som Zuma og grønkjær gjorde, jeg kan ikke lade være med at tænke på dem når jeg ser daramy sætte tempo på. Fornøjelse at se.
    Vi stod for første gang rigtig godt på banen og gav ikke ret meget væk.
    Vi skabte nok chancer til 2 eller 3 mål mere.
    Eneste minus må være Wind igen, han virker som en skygge af sig selv. Håber lidt modgang gør ham stærkere, for kommer han igang med daramy, falk og biel så bliver det rigtig rigtig godt.

  23. De følgende 6 brugere er enige:

  24. #45
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    360

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (15/08-2021 kl. 18:00)

    Khocholava er oppe på 3 gule kort nu, så vi nærmere os en kamp uden ham på banen. Oppe på 14 strafpoint (det gule kort i går gav 4 point), så et slemt gult kort så får han karantæne (6 point). Vil være ærligt at mangle ham i nogle af de vigtige kamp i september måned. Så vi har virkelig brug for at få Zanka hjem, så han kan nå at få 1-2 kampe inden Khocholava får karantæne.
    - Torben

  25. De følgende 2 brugere er enige:

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 161
    Sidste Meddelelse: 21.07.21, 14:56
  2. Svar: 166
    Sidste Meddelelse: 05.05.21, 16:47
  3. Svar: 137
    Sidste Meddelelse: 28.04.21, 19:08
  4. Svar: 124
    Sidste Meddelelse: 02.03.21, 23:56
  5. Svar: 108
    Sidste Meddelelse: 05.02.21, 12:34

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •