Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
85. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Sivasspor vinder

    17 20.00%
  • Uafgjort

    37 43.53%
  • FCK vinder

    31 36.47%
Side 5 af 5 FørsteFørste ... 2345
Viser resultater 61 til 72 af 72

Emner: Optakts- og kamptråd: Sivasspor vs. F.C. København (19/08-2021 kl. 20:00)

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,585

    Re: Optakts- og kamptråd: Sivasspor vs. F.C. København (19/08-2021 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    [...] Men udover det så er jeg enig i, at systemskiftet var hæmmende for vores evne til at holde i bolden, hvilket ødelagde vores spil.
    Der mangler vi spillere, man kan spille bolden op på, som kan holde fast i bolden i sådanne situationer, så man kan lette trykket for forsvaret i perioder. Enten i form af en angriber à la N'Doye, Cornelius eller Santander, eller i form af en midtbanespiller med gode tekniske evner, som man kan skifte ind. Når både Pep Biel og Falk starter inde, har vi ikke nogen midtbanespiller på bænken med den slags egenskaber. Og heller ikke nogen angriber, der mestrer den disciplin på samme niveau som de tre førnævnte.

    Dem med kendskab til Hakon Haraldsson, kan I lige byde ind med om han har de egenskaber i sit spil?
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. #62
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,850

    Re: Optakts- og kamptråd: Sivasspor vs. F.C. København (19/08-2021 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Der mangler vi spillere, man kan spille bolden op på, som kan holde fast i bolden i sådanne situationer, så man kan lette trykket for forsvaret i perioder. Enten i form af en angriber à la N'Doye, Cornelius eller Santander, eller i form af en midtbanespiller med gode tekniske evner, som man kan skifte ind. Når både Pep Biel og Falk starter inde, har vi ikke nogen midtbanespiller på bænken med den slags egenskaber. Og heller ikke nogen angriber, der mestrer den disciplin på samme niveau som de tre førnævnte.

    Dem med kendskab til Hakon Haraldsson, kan I lige byde ind med om han har de egenskaber i sit spil?
    Det har han. Spørgsmålet er vel om han har evnerne endnu på en udebane i Europa?

  3. #63
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,304

    Re: Optakts- og kamptråd: Sivasspor vs. F.C. København (19/08-2021 kl. 20:00)

    Det blev til en smal sejr over sidste års femteplads i den tyrkiske liga – men det var ikke helt uden slinger i valsen.

    Vi startede bedst ud og blev allerede kort efter start farlige, men som kampen skred frem så vi også, at vi spillede med håndbremsen trukket. Vi skulle ikke nyde noget af, at presse dem ret højt på banen. Enkelte gange sendte vi få spillere frem i pres, men det var en passiv omgang pres der blev leveret og ingen fulgte op. Vi var derudover hurtige til at stå dybt og ville helst ikke have midtbanen for langt fra forsvaret. Målmanden kunne stå med bolden næsten så længe han havde lyst og vi havde flere eksempler på, at vores forreste ligefrem endte med at vende om og lunte tilbage, mens Sivasspor spillede bolden rundt i forsvaret. Resultatet var at vi i mange sekvenser hurtigt kom til at stå meget dybt og derfor også kæmpede med andenboldene. Når vi endelig forsøgte at skubbe kæderne frem og presse lidt højere, så manglede presset stadig aggressivitet og Sivasspor fik ret nemt spillet sig igennem det (ser man på sekvenserne er det meget iøjnefaldende, at zoneforsvaret i den grad stadig lever) – det til trods for, at de var virkelig glade for de lange afleveringer (det er jo også en god forklaring på, hvorfor vi hyppigt endte med at stå så lavt).

    Vi var mest bange for deres kanter, som vi ikke rigtigt turde gå i direkte dueller med (og derfor hellere tillod tidlige indlæg) og det åbnede samtidig op på midten, da vi bestemt ikke skulle til at pakke os centralt og dermed åbne op på kanterne. Som vi så i løbet af kampen, var det ikke en dårlig idé. Selvom der hyppigst var tale om tidlige indlæg, så var de ret skarpe, ligesom vi også så hvor udfordret VK hurtigt kunne ende med at blive.

    Offensivt fik vi ikke skabt så mange chancer som vi ellers er ved at være vant til, men vi havde trods alt rigtig mange tilløb til chancer der, af forskellige årsager, dog ikke endte med at blive farlige. Et par gange lykkedes det at spille gennem midten til Wind, der herefter kunne fordele spillet (primært i første halvleg) og ellers satsede vi også på gennembrud på kanten og indlæg. Løbene var dog manglende i mange tilfælde (Wind der faldt ned i banen, midtbanen der ikke kan nå med i feltet, etc.).

    Bestemt ikke en skuffende præstation eller resultat, selvom vi havde håndbremsen trukket. Jeg havde ellers fornemmelsen af, at vi var et klart bedre hold. Men vi må have frygtet deres styrker (eller vores egne svagheder) så meget, at vi ikke turde satse ret meget. Det var da også ved at koste i sidste ende, da vores forsvarsspil endte med at være særdeles panisk, da vi gik over til at spille 451, og vi havde ikke de store chancer for at aflaste og det lignede at forsøget på at køre resultatet hjem, ville gå i vasken. Personligt har jeg dog som udgangspunkt intet imod, at man forsøger at forsvare et godt resultat – det skal bare gøres bedre.

    Grabara synes jeg stadig ikke ser særlig sikker ud. Havde enkelte situationer med dårlig kommunikation, der resulterede i dårlige clearinger og var ikke synderligt stærk i luften. Han kan dog ikke stille ret meget op ved den indkasserede scoring.
    VK havde igen defensive udfordringer og der var ikke så mange offensive aktioner, da udgangspunktet var klart lavere på banen.
    Khocholava spillede en fin kamp, men har flere situationer hvor han fejlvurderer sine hovedstød og bolden ender med at blive snittet videre eller bare ryge over ham. Var dog stærk i duellerne, men det er tydeligt, at vi stadig er usikre i defensiven.
    Boilesen var god når bolden var på jorden og havde en del gode indgreb, men i luftduellerne var han udfordret og ser heller ikke så heldig ud ved scoringen, hvor han og VK går helt galt af situationen (der er dog tale om et ganske godt løb og et rigtig godt indlæg, som er svært at dæmme op for – især når man kommer ned og står så dybt og generelt havde vi svært ved at afvise indlæg).
    Diks scorer igen og er igen godt med både offensivt og defensivt, men man så også hvorfor VK blev holdt længere tilbage på modsatte kant. Ved Sivasspors scoring bliver han fanger og indlægget bliver slået uden nogen form for pres.

    Daramy startede stærkt, men i takt med at Sivasspor blev mere og mere truende, faldt han ud af kampen. Havde enkelte gode situationer med VK, men her var løbene i feltet typisk ikke ret godt afstemt. Han leverer dog overordnet stadig en rigtig god præstation og bliver også snydt for et straffespark.
    Zeca synes jeg hang lidt efter. Havde svært ved at komme ind i duellerne og vandt ikke ret mange, formentligt fordi prioriteten var at lukke rummet foran forsvaret. Havde dog flere gode afleveringer hvor han fandt Wind.
    Falk er lidt samme historie. Han har svært ved for alvor at gøre sig gældende i vores opspil og løb tit i blindgyder med bolden. Han tog dog sagen i egen hånd ved scoringen til 2-1, men fandt derefter hurtigt tilbage til sin plads og måtte slutte kampen på venstrekanten.
    Stage scorede et flot mål og fyldte godt i feltet, men generelt synes jeg han er for dårlig med bolden ligesom han ikke får ret meget ud af sit pres. Han er selvfølgelig med på kanten fordi han skal fylde på i feltet, men fraset scoringen synes jeg ikke han vandt nok dueller og så var han ikke særlig god defensivt.

    Wind havde vist kun en stor chance og enkelte hovedstødsmuligheder som dog var ret svære at styre. Derudover deltog han særligt i første halvleg meget i opspillet, men det store samarbejde med Biel udeblev. Med ryggen mod mål blev han hurtigt markeret tæt, men lykkedes alligevel med et par gode aktioner.
    Biel var meget bevægelig, men var også mandsopdækket og der var stort fokus på ikke at efterlade særlig meget plads til ham. Han kom frem til mest i vores opspil, men hans effekt var begrænset. Det var den dog ikke på hjørnespark, der igen var fremragende.

    Kampens dommer var end ikke Superligaen værdig og burde ikke blive sat til at dømme europæiske kampe. Niveauet var så lavt, at vi næsten er nede på Messias niveau – en præstation der dog næppe bliver overgået nogensinde. I starten af kampen blev der tilladt en del, men så vendte dommeren på en tallerken og pludseligt skulle der ikke ret meget til før der blev dømt frispark – fraset i andre situationer, hvor der ikke blev dømt frispark. Derudover en håbløs fejldom ved straffesparket på Daramy, som endda blev vurderet som film – noget der ikke blev gjort noget ved i resten af kampen, trods ihærdige forsøg på film. De advarsler jeg kan huske kan fint forsvares, men det er straks værre med dem der ikke blev givet. Foruden de allerede nævnte for film, så lagde han ud med at advare for brok, men det stoppede også hurtigt og så var der en del frispark der burde have udløst advarsler (i forhold til hvad han ellers havde givet for). Generelt var kendelserne en stor rodebutik og dommeren formåede slet ikke at styre kampen

    Det blev altså et godt resultat, men kampen endte med at fremhæve nogle af vores styrker, men i den grad også vores svagheder, ligesom den i høj grad understreger min opfattelse af Thorup som en udpræget pragmatiker (ikke at der som udgangspunkt er noget galt med det).


  4. #64
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Optakts- og kamptråd: Sivasspor vs. F.C. København (19/08-2021 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Bestemt ikke en skuffende præstation eller resultat, selvom vi havde håndbremsen trukket. Jeg havde ellers fornemmelsen af, at vi var et klart bedre hold. Men vi må have frygtet deres styrker (eller vores egne svagheder) så meget, at vi ikke turde satse ret meget. Det var da også ved at koste i sidste ende, da vores forsvarsspil endte med at være særdeles panisk, da vi gik over til at spille 451, og vi havde ikke de store chancer for at aflaste og det lignede at forsøget på at køre resultatet hjem, ville gå i vasken. Personligt har jeg dog som udgangspunkt intet imod, at man forsøger at forsvare et godt resultat – det skal bare gøres bedre.
    Jeg er helt enig. Men det handler vel ikke nødvendigvis om at turde? Indstillingen til sådan en kamp bør vel altid være at kigge modstanderen an og få et ok resultat med hjem uden at brænde alt krudtet af og tage unødvendige risici. Det er ikke altid bjergtagende at se på, men operationen lykkedes alt i alt fint.

    Sivasspor bør aldrig blive et problem i Parken. God fysik og fart på kanterne, men i lighed med de fleste tyrkiske hold temmeligt ringe på det taktiske. (Men ok, lad os ikke Gorica!)

  5. De følgende 4 brugere er enige:

  6. #65
    Tilmeldingsdato
    May 2008
    Indlæg
    108

    Re: Optakts- og kamptråd: Sivasspor vs. F.C. København (19/08-2021 kl. 20:00)

    Udover det flotte resultat var jeg særligt glad for at bide mærke i den nye modstandskraft mod fysisk spil og "shithousery", som lader til at have bidt sig fast i holdet. Det virker ikke længere til at der er nogle spillere der lader sig kue af den slags. Man så det også i de typisk hårdt spillede opgør mod AGF og BIF. Det synes jeg vidner om en stærkere mentalitet end vi har set de sidste par år og også på flere punkter end bare den nuværende bølge af selvtillid.
    I samme tråd har vi nu i to sammenhængende kampe scoret umiddelbart efter modstanderen har reduceret eller udlignet. Den frustration og tilt effekt, der tidligere lyste ud af holdet ved en scoring til modstanderen, ser (i hvert fald i øjeblikket) ud til at være erstattet af et meget mere produktivt, fornyet fokus og en kollektiv tro på, at vi bare går op og scorer igen.

  7. De følgende 10 brugere er enige:

  8. #66
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    131

    Re: Optakts- og kamptråd: Sivasspor vs. F.C. København (19/08-2021 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    (...) Kampens dommer var end ikke Superligaen værdig og burde ikke blive sat til at dømme europæiske kampe. Niveauet var så lavt, at vi næsten er nede på Messias niveau – en præstation der dog næppe bliver overgået nogensinde.(...)
    Haha, åh Gud... Havde lykkeligt glemt Messias. Tror aldrig jeg har haft så ondt i sjælen, som i Parken den aften. Den ultimative følelse af uretfærdighed.

  9. De følgende 12 brugere er enige:

  10. #67
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,530

    Re: Optakts- og kamptråd: Sivasspor vs. F.C. København (19/08-2021 kl. 20:00)

    Jeg synes det var befriende at se, at vi formår at spille så kontrolleret en kamp, på en svær udebane i Europa. Der har været en del skepsis omkring det her med, om man både kan spille offensivt og seværdigt hjemme i superligaen og så skifte over til et mere kontrolleret udtryk i Europa. Nu var det jo ikke Man United vi mødte, men synes bestemt at modstanden var sammenlignelig med meget af den modstand vi har mødt i Europa League under Ståle de sidste mange år, og vores præstation var bestemt midst lige så god. Det var ikke en perfekt gennemført kamp heller, men vi giver reelt ikke en åben chance væk i 90 minutter. Nu gør vi forhåbentlig arbejdet færdigt hjemme i Parken i næste uge.

    Med tanke på at holdet stadig ikke er på plads, så synes jeg at det lover rigtig godt for fremtiden.

  11. De følgende 14 brugere er enige:

  12. #68
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,530

    Re: Optakts- og kamptråd: Sivasspor vs. F.C. København (19/08-2021 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Nu synes jeg aldrig, at FCK-kampe er kedelige. Men tv2's produkt er elendigt. Fallesen som ikke er fodboldkommentator krydret med Laudrup, som er knastør og kedelig. Oveni det bestod optakten af indslag fra FCK-tv.....
    Lige i det her tilfælde, er jeg ganske tilfreds, da alternativet formentlig havde været at følge kampen på livescore. Mon ikke Jes har presset lidt på hos sine gamle kolleger, for at de ville købe kampen, og tilgengæld lovet at diverse interviews osv. blev leveret af FCK TV? Det var i hvert fald Jes selv, der stod for interviews efter kampen også. Men jeg er enig ellers. Synes Laudrup er enormt sympatisk og fin til at evaluere efter kampene, men som kommentator er det pænt tørt. Ankerdal virker i øvrigt også som en der har bedre styr på håndbold end fodbold.

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #69
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    435

    Re: Optakts- og kamptråd: Sivasspor vs. F.C. København (19/08-2021 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Lige i det her tilfælde, er jeg ganske tilfreds, da alternativet formentlig havde været at følge kampen på livescore. Mon ikke Jes har presset lidt på hos sine gamle kolleger, for at de ville købe kampen, og tilgengæld lovet at diverse interviews osv. blev leveret af FCK TV? Det var i hvert fald Jes selv, der stod for interviews efter kampen også. Men jeg er enig ellers. Synes Laudrup er enormt sympatisk og fin til at evaluere efter kampene, men som kommentator er det pænt tørt. Ankerdal virker i øvrigt også som en der har bedre styr på håndbold end fodbold.
    Nu skal der ikke gå person hetz i den, men apropos Laudrups håndtering af kampen igår, så var det direkte tåkrummende, når han forsøgte sig, med sine elegante sprogblomster, sammenflettet med sin spæde teenage røst. Hvor han enten ikke kunne huske spillernes navne eller kunne sætte en brugbar sætning sammen. Han blev også rettet tre gange af kommentatoren. Der må, være bedre kvalitet gående rundt på TV2’s gange.
    Det, der viser en første klasses intelligens, er evnen til at have to modstillede tanker i hovedet samtidig og stadig bevare evnen til at fungere.

    (F. Scott Fitzgerald)

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #70
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Optakts- og kamptråd: Sivasspor vs. F.C. København (19/08-2021 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Mr.Aller Se meddelelser
    Nu skal der ikke gå person hetz i den, men apropos Laudrups håndtering af kampen igår, så var det direkte tåkrummende, når han forsøgte sig, med sine elegante sprogblomster, sammenflettet med sin spæde teenage røst. Hvor han enten ikke kunne huske spillernes navne eller kunne sætte en brugbar sætning sammen. Han blev også rettet tre gange af kommentatoren. Der må, være bedre kvalitet gående rundt på TV2’s gange.
    Facader / Facetter :). Ej spøg til siden. Ja det var ikke perfekt. Men folk skal måske også lige have en chance for at komme ind i faget. Gief the man a chance :)

  17. De følgende 6 brugere er enige:

  18. #71
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Optakts- og kamptråd: Sivasspor vs. F.C. København (19/08-2021 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Mr.Aller Se meddelelser
    Nu skal der ikke gå person hetz i den, men apropos Laudrups håndtering af kampen igår, så var det direkte tåkrummende, når han forsøgte sig, med sine elegante sprogblomster, sammenflettet med sin spæde teenage røst. Hvor han enten ikke kunne huske spillernes navne eller kunne sætte en brugbar sætning sammen. Han blev også rettet tre gange af kommentatoren. Der må, være bedre kvalitet gående rundt på TV2’s gange.
    Trods alt bedre end Mads Timm, Jebus det var horribelt....

  19. #72
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,530

    Re: Optakts- og kamptråd: Sivasspor vs. F.C. København (19/08-2021 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Facader / Facetter :). Ej spøg til siden. Ja det var ikke perfekt. Men folk skal måske også lige have en chance for at komme ind i faget. Gief the man a chance :)
    Jeg synes nu generelt at Andreas Laudrup er ganske kompetent og ikke mindst hamrende sympatisk. Ligesom sin far er han bare bedst i studiet, og ikke som medkommentator under kampene, hvor han næsten er lige så tør at høre på som Martin Jørgensen. Den eneste af Laudrupperne der behersker den disciplin, er Brian.

  20. De følgende 7 brugere er enige:

Side 5 af 5 FørsteFørste ... 2345

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 49
    Sidste Meddelelse: 16.08.21, 14:14
  2. Svar: 161
    Sidste Meddelelse: 21.07.21, 14:56
  3. Svar: 166
    Sidste Meddelelse: 05.05.21, 16:47
  4. Svar: 137
    Sidste Meddelelse: 28.04.21, 19:08
  5. Svar: 124
    Sidste Meddelelse: 02.03.21, 23:56

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •