Side 39 af 103 FørsteFørste ... 29363738394041424989 ... SidsteSidste
Viser resultater 571 til 585 af 1543

Emner: Til- og afgange: Vinter 21/22

  1. #571
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Løn: ... 2) FCK, 3) Hertha Berlin
    Er du sikker?

  2. De følgende 13 brugere er enige:

  3. #572
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Man kan jo rangere de tre kandidater (FCK, Rangers og Hertha Berlin) ud fra de forskellige kriterier, som kunne være interessante for ASO:

    Spilletid: 1) FCK, 2) Hertha Berlin, 3) Rangers
    Mulighed for titler: 1) Rangers, 2) FCK, 3) Hertha Berlin
    Løn: 1) Rangers, 2) FCK, 3) Hertha Berlin
    Niveau i ligaen: 1) Hertha Berlin, 2) FCK, 3) Rangers
    Størst stadionkapacitet på hjemmebanen: 1) Hertha Berlin, 2) Rangers, 3) FCK
    Bedst mulighed for videresalg til øvrige klubber i Top-5 ligaer: 1) FCK, 2) Rangers, 3) Hertha Berlin
    Største lokalderby: 1) Rangers, 2) FCK, 3) Hertha Berlin
    Udlandseventyr: 1) Rangers, 2) Hertha Berlin, 3) FCK
    Dagligt pres: 1) Rangers, 2) FCK, 3) Hertha Berlin
    Trygge rammer: 1) FCK, 2) Rangers, 3) Hertha Berlin

    Tæller man det hele sammen, og man giver alle parametre samme værdi, så ligger FCK og Rangers ekstremt lige, mens Hertha Berlin halter lidt efter. Og så kan det hele komme an på tilfældigheder, såsom hvad ASOs "far" Kasper Hjulmand mener er det bedste for ham.
    Bortset fra at de forskellige parametre givetvis ikke tæller lige tungt, og udregningen dermed bliver lidt meningsløs, er der nogle ting, jeg er uenig i:

    - Skov Olsen bør være nærmest lige så sikker på fast spilletid i Rangers som i FCK.
    - Han bør også kunne få bedre løn i Hertha end i FCK.
    - Muligheden for at komme videre til en anden klub i en top 5-liga afhænger i høj grad af, hvor meget han spiller. Men hvis han spiller meget (og godt) i Hertha, er det naturligvis et bedre udstillingsvindue end både FCK og Rangers.
    - Jeg ved ikke, hvorfor Glasgow skulle være et mere spændende eventyr end Berlin...
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


  4. #573
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Man kan jo rangere de tre kandidater (FCK, Rangers og Hertha Berlin) ud fra de forskellige kriterier, som kunne være interessante for ASO:

    Spilletid: 1) FCK, 2) Hertha Berlin, 3) Rangers
    Mulighed for titler: 1) Rangers, 2) FCK, 3) Hertha Berlin
    Løn: 1) Rangers, 2) FCK, 3) Hertha Berlin
    Niveau i ligaen: 1) Hertha Berlin, 2) FCK, 3) Rangers
    Størst stadionkapacitet på hjemmebanen: 1) Hertha Berlin, 2) Rangers, 3) FCK
    Bedst mulighed for videresalg til øvrige klubber i Top-5 ligaer: 1) FCK, 2) Rangers, 3) Hertha Berlin
    Største lokalderby: 1) Rangers, 2) FCK, 3) Hertha Berlin
    Udlandseventyr: 1) Rangers, 2) Hertha Berlin, 3) FCK
    Dagligt pres: 1) Rangers, 2) FCK, 3) Hertha Berlin
    Trygge rammer: 1) FCK, 2) Rangers, 3) Hertha Berlin

    Tæller man det hele sammen, og man giver alle parametre samme værdi, så ligger FCK og Rangers ekstremt lige, mens Hertha Berlin halter lidt efter. Og så kan det hele komme an på tilfældigheder, såsom hvad ASOs "far" Kasper Hjulmand mener er det bedste for ham.
    Det er så også ekstremt subjektive rangeringer... Eksempelvis er jeg uenig i nærmest 50% af dem.

    Hvis FCK og Rangers fører kapløbet, og en stabil Bundesliga-klub "halter efter" - så er det en temmelig optimistisk tilgang :-)

    Men bevares, sjove og kreative gisninger er bestemt velkomne.

    Zan

  5. De følgende 5 brugere er enige:

  6. #574
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Hertha sælger vel klart flere spillere til top 5-ligaer, da de sælger spiller i en og man tjener en del mere i Hertha B, end man gør i København https://salarysport.com/de/football/...hertha-berlin/

  7. #575
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Når rapporterne fra Skotland enstemmigt fortæller, at Rangers FC er i markante økonomiske problemer. Problemer som vil, hvis de ikke agerer på dem øjeblikkeligt, føre til en konkurs som man så i 2012, så finder jeg det besynderligt, at I alle rangerer dem så højt økonomisk, som I gør. Rapporterne fra Skotland går jo netop på, at de skal spare for at overleve, og her passer ASO altså voldsomt dårligt ind i ligningen.

    Jeg kan derfor ikke lade være med at tænke tanken, at Rangers lige så godt kan være brugt som presbold overfor FCK, som FCK kan være presbolden overfor Rangers.

  8. #576
    Tilmeldingsdato
    Feb 2020
    Indlæg
    230

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Sad lige og så Albin Ekdals kamp mod Cagliari
    og ville lige give lidt en update på hvilken spiller jeg så

    Først og fremmest er han jo en leder på banen der dikterer Sampdorias spil
    både i form af fagter og verbal pressence.
    Han har et godt overblik for sine medspillere som han også bruger i sit lederskab.
    Han er dygtig i pasningsspillet, særligt i over kort distance tror jeg ikke han havde en fejlaflevering.
    Han læser spillet rigtig godt og det er tydeligt at mærke at vi har med en erfaren spiller af gøre
    der ved hvornår han skal gå ind i en duel og hvornår han skal blive på benene.

    Cagliari havde ret meget fokus på at han ikke måtte blive retvendt centralt i banen
    og der var konstant en modspiller indenfor 4 meter af ham når Sampdoria havde bolden.
    Jeg tror han er bedre på et hold der har bolden mere end Sampdoria, men det er kun en fornemmelse.

    Hans største force er helt klart sin fart og eksplosivitet på de første 1-2 meter som han både
    bruger i sit defensive spil og med bold, han var fin med den her fart til at opsnappe og bryde bolde,
    som blandt andet førte til en stor chance.

    Det eneste minus jeg kunne finde er hans løb uden bold, som ikke var så intense
    men han kommer vist også tilbage fra en skade så jeg ved ikke om det kunne have en indflydelse.
    Generelt har han i hvert fald et andet workrate end Zeca men højere fart når han går ind i dueller,
    men strækker sig over mindre område.

    Jeg kunne sagtens se ham gå godt i spænd med både Falk og Stage på centralt hånd,
    men det skal man nok prøves af for at finde den bedste konstellation.

    Dog skal det med at han ikke spillede en særlig god kamp,
    og var tættere på at være en af Sampdorias dårligste end bedste spillere i kampen.

    Jeg er lidt splittet over hvorvidt det vil være en klasse signing
    men så meget desto mere spændende



    /Victor
    Sidst redigeret af Absalons Radio : 06.01.22 kl. 18:02

  9. De følgende 14 brugere er enige:

  10. #577
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    I Rangers vil ASO skulle konkurrere med Ianis Hagi om spilletid på positionen. Ianis Hagi er rumænsk landsholdsspiller på nogenlunde samme alder som ASO, og med nogenlunde samme kvaliteter, plus et bedre hovedspil. I FCK ville han skulle konkurrere med en 16-årig Roony Bardghji om spilletiden.

    Ift. løn, så er de højst lønnede spillere i Hertha Berlin primært ældre, defensivt orienterede spillere, bortset fra 2 offensive spillere, der hver især er vurderet til +10 mio. €, jf. transfermarkt.
    (Kilde: https://www.capology.com/club/hertha-berlin/salaries/)

    Og så spiller Hertha Berlin ikke særligt ofte i Europa, og især ikke, hvis man sammenligner med Rangers og FCK. At kalde det en stabil Bundesliga-klub er måske en smule at strække den, når man i løbet af de sidste 10 år har været nede og runde 2. Bundesliga, og man siden man senest rykkede op er endt et sted mellem nr. 6 og nr. 15 i Bundesligaen. Så det ene år kan man kæmpe med om europæiske pladser, og det næste år kæmper man en stor del af sæsonen om ikke at ende i nedrykningskampen.. Det oplever man ikke i samme grad i hverken FCK eller Rangers.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  11. #578
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Ift. løn, så er de højst lønnede spillere i Hertha Berlin primært ældre, defensivt orienterede spillere, bortset fra 2 offensive spillere, der hver især er vurderet til +10 mio. €, jf. transfermarkt.
    (Kilde: https://www.capology.com/club/hertha-berlin/salaries/)
    Jeg er ikke helt med på, hvad din pointe her er. At defensive spillere generelt får højere løn..? Jeg ville tro, det var omvendt. Bortset fra det viser din lønopgørelse generelt lavere lønninger end den her: https://salarysport.com/football/bun...hertha-berlin/ Men det er jo ikke til at vide, hvilken der er mest korrekt. At lønniveauet generelt er meget højere i Hertha Berlin end i FCK, kan der dog næppe være tvivl om.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #579
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg er ikke helt med på, hvad din pointe her er. At defensive spillere generelt får højere løn..?Jeg ville tro, det var omvendt.
    Pointen er, at blandt de 8 højst lønnede spillere i Hertha Berlin, er 6 af dem defensive spillere, og to offensive. Og de øvrige offensive spillere uden for Top-8 i lønhierarkiet får en løn, hvor vi vil kunne være med langt henne ad vejen, hvis vi disker op med en årsløn, der er på niveau med hvad vi giver Falk og Zeca, og hvad vi tilbød Sisto. Altså omkring 9-10 mio. kr. Igen, ifg. den kilde, jeg linkede til. ASO vil nok gerne have en højere løn, end hvad han får i Italien, og ifg. Kvart i Bolds interview med en italiensk journalist, får han 800k € = 6 mio. kr. om året.

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Bortset fra det viser din lønopgørelse generelt lavere lønninger end den her: https://salarysport.com/football/bun...hertha-berlin/ Men det er jo ikke til at vide, hvilken der er mest korrekt. At lønniveauet generelt er meget højere i Hertha Berlin end i FCK, kan der dog næppe være tvivl om.
    Ja, det kan vi sagtens være enige om. At de kan tilbyde en årsløn på +3 mio. € til deres højst lønnede spiller, der kommer vi ikke til foreløbig med det nuværende strategiske set up.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  14. #580
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    I Rangers vil ASO skulle konkurrere med Ianis Hagi om spilletid på positionen. Ianis Hagi er rumænsk landsholdsspiller på nogenlunde samme alder som ASO, og med nogenlunde samme kvaliteter, plus et bedre hovedspil. I FCK ville han skulle konkurrere med en 16-årig Roony Bardghji om spilletiden.

    Ift. løn, så er de højst lønnede spillere i Hertha Berlin primært ældre, defensivt orienterede spillere, bortset fra 2 offensive spillere, der hver især er vurderet til +10 mio. €, jf. transfermarkt.
    (Kilde: https://www.capology.com/club/hertha-berlin/salaries/)

    Og så spiller Hertha Berlin ikke særligt ofte i Europa, og især ikke, hvis man sammenligner med Rangers og FCK. At kalde det en stabil Bundesliga-klub er måske en smule at strække den, når man i løbet af de sidste 10 år har været nede og runde 2. Bundesliga, og man siden man senest rykkede op er endt et sted mellem nr. 6 og nr. 15 i Bundesligaen. Så det ene år kan man kæmpe med om europæiske pladser, og det næste år kæmper man en stor del af sæsonen om ikke at ende i nedrykningskampen.. Det oplever man ikke i samme grad i hverken FCK eller Rangers.
    1) Ifølge dit link tæller jeg 12(!) spillere i deres trup der tjener mere end Falk (vores dyreste). Så det bekræfter vel ikke helt din sag.
    (Ellers misforstår jeg hvad du vil med den).
    Modsat, vil han stadig kunne hive mere end i FCK, uden at sprænge Herthas lønhieraki.

    2) Jeg kaldte Hertha en stabil Bundesliga-klub, og det vil jeg da gerne stå 100 procent ved.
    Det er muligt de har sagt hej til 2. Bundesliga for en del år siden, men de har også sagt hej til Champions League. Sådan kan man jo blive ved...
    Skal vi ikke bare sige at ... Hertha Berlin er en stabil Bundesliga-klub.. ;-)

    Anyways, ASO får helt sikkert IKKE problemer med at finde en større klub end FCK. Det nægter jeg simpelthen at tro på.

    Men der kan være noget tryghed + noget kommende VM der taler til vores fordel.

    Bottomline; det ville være lidt af et (dejligt) chok, hvis han ender med at vælge os...

    Zan

  15. De følgende 6 brugere er enige:

  16. #581
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Pointen er, at blandt de 8 højst lønnede spillere i Hertha Berlin, er 6 af dem defensive spillere, og to offensive. Og de øvrige offensive spillere uden for Top-8 i lønhierarkiet får en løn, hvor vi vil kunne være med langt henne ad vejen, hvis vi disker op med en årsløn, der er på niveau med hvad vi giver Falk og Zeca, og hvad vi tilbød Sisto.
    Men er der nogen grund til at tro, at det er andet end et tilfælde, at der lige nu er flest defensive spillere blandt de højest lønnede i Hertha? Eller mener du, at det er udtryk for en generel politik og dermed et tegn på, at en offensiv tilgang ikke vil kunne få så høj løn der end andre steder?

    I øvrigt udmærket pointe med Hagi, som jeg ikke var opmærksom på. Spørgsmålet er, om Rangers er ved at sælge ham, hvilket også kunne give mening set i lyset af deres skrantende økonomi, og Skov Olsen dermed kan være en billig(ere) afløser? Der er i hvert fald spekulationer i gang og rygter om interesse fra store klubber:

    That has seen reports of the likes of interest from the Roma, Galatasaray, Lyon and Sevilla emerge in recent months.
    https://www.dailyrecord.co.uk/sport/...ndset-25854516
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #582
    TopM er offline Bruger af detailvarer
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    421

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    1) Ifølge dit link tæller jeg 12(!) spillere i deres trup der tjener mere end Falk (vores dyreste). Så det bekræfter vel ikke helt din sag.
    (Ellers misforstår jeg hvad du vil med den).
    Modsat, vil han stadig kunne hive mere end i FCK, uden at sprænge Herthas lønhieraki.

    2) Jeg kaldte Hertha en stabil Bundesliga-klub, og det vil jeg da gerne stå 100 procent ved.
    Det er muligt de har sagt hej til 2. Bundesliga for en del år siden, men de har også sagt hej til Champions League. Sådan kan man jo blive ved...
    Skal vi ikke bare sige at ... Hertha Berlin er en stabil Bundesliga-klub.. ;-)

    Anyways, ASO får helt sikkert IKKE problemer med at finde en større klub end FCK. Det nægter jeg simpelthen at tro på.

    Men der kan være noget tryghed + noget kommende VM der taler til vores fordel.

    Bottomline; det ville være lidt af et (dejligt) chok, hvis han ender med at vælge os...

    Zan
    Får Falk ikke 100K€ om måneden?
    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...tadig-aktuelt/

  19. #583
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af TopM Se meddelelser
    Får Falk ikke 100K€ om måneden?
    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...tadig-aktuelt/
    Jo, og der er 12 spillere, der tjener minimum 1.200.000€ om året i Hertha iflg. det link. Iflg. det her link er det 14 spillere: https://salarysport.com/de/football/...hertha-berlin/

    Hvad der måske siger endnu mere om lønforskellen på FCK og Hertha er vel, at de bedst lønnede tjener hele 3-4 gange så meget som Falk, alt efter hvilken kilde man bruger.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  20. Den følgende bruger er enig i dette:
    zan

  21. #584
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Men er der nogen grund til at tro, at det er andet end et tilfælde, at der lige nu er flest defensive spillere blandt de højest lønnede i Hertha? Eller mener du, at det er udtryk for en generel politik og dermed et tegn på, at en offensiv tilgang ikke vil kunne få så høj løn der end andre steder?
    Jeg tror ikke, at der er tale om en bevidst strategi for det. Men snarere resultatet af at det er en klub, der de seneste 2½ år har skiftet træner 5 gange, senest i november, og derfor kan mistænkes for at truppen er meget præget af at man har haft forskellige trænere, og derfor måske ikke er så harmonisk, som man kunne have håbet på. For ikke at sige at Hertha Berlin til tider har virket som AGF før David Nielsen blev træner.

    Men fordi hierarkiet i tyske klubber er noget stejlere end i danske klubber, og især dem med mere "old-school" trænere, så skal den løn, den enkelte spiller får, i langt højere grad repræsentere hvor i truphierarkiet, spilleren befinder sig. Og hvis Hertha Berlin skal gøre det lønmæssigt bedre end FCK, så vil ASO komme virkelig højt oppe i hierarkiet blandt de offensive spillere. Foran spillere med masser af landsholdserfaring og/eller meritter fra noget større klubber, såsom Stevan Jovetic, Kevin-Prince Boateng, Ishak Belfodil og Marco Richter. Man kan så spørge sig selv, om ASO har niveauet fra dag 1 til at vise at han er bedre end dem. For hvis ikke han kan det, men stadig tjener en højere løn end de nævnte spillere, så er det langt fra sikkert at det er et særligt godt omklædningsrum at befinde sig i..

    EDIT: Kort sagt, de har råd til at give ham en højere løn end vi kan, men det vil fucke med truppens interne hierarki i den offensive del af truppen, hvis de gør det.
    Sidst redigeret af Kiwi : 06.01.22 kl. 19:29
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #585
    TopM er offline Bruger af detailvarer
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    421

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jo, og der er 12 spillere, der tjener minimum 1.200.000€ om året i Hertha iflg. det link. Iflg. det her link er det 14 spillere: https://salarysport.com/de/football/...hertha-berlin/

    Hvad der måske siger endnu mere om lønforskellen på FCK og Hertha er vel, at de bedst lønnede tjener hele 3-4 gange så meget som Falk, alt efter hvilken kilde man bruger.
    Det er meget flueknepperi, men så er der vel også kun 10, der tjener mere og to, der tjener det samme :D

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 20/21
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 887
    Sidste Meddelelse: 22.03.21, 11:32
  2. Til- og afgange: Vinter 19/20
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 413
    Sidste Meddelelse: 01.02.20, 12:39
  3. Til- og afgange: Vinter 18/19
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 951
    Sidste Meddelelse: 07.02.19, 14:40
  4. Til- og afgange: Vinter 17/18
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1269
    Sidste Meddelelse: 08.02.18, 08:30
  5. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •