Side 23 af 103 FørsteFørste ... 13202122232425263373 ... SidsteSidste
Viser resultater 331 til 345 af 1543

Emner: Til- og afgange: Vinter 21/22

  1. #331
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    892

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Glem nu Mo. Hvis han skulle retur ville han jo kræve en løncheck - han imo - ikke er værd. Han traf et valg - videre...


  2. #332
    Tilmeldingsdato
    Feb 2007
    Indlæg
    361

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Hvad med Christian Eriksen? han træner i OB pt, og ret gode venner med Falk.

    Beklager hvis det nævnt tidligere, syntes ikke lige jeg så det.

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #333
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af GameForReal Se meddelelser
    Hvad med Christian Eriksen? han træner i OB pt, og ret gode venner med Falk.

    Beklager hvis det nævnt tidligere, syntes ikke lige jeg så det.
    Vi har vel alle tænkt tanken... Det ville være en helt vild transfer, både pga. hans niveau, men også som en magtdemonstration. Men jeg tror ikke på det. Jeg tror ikke, han er klar til al den hurlumhej, der følger med at rykke tilbage til Danmark - eller at spille på så lavt niveau. Og hvis han endelig skulle gøre det, ville han vælge OB. Jeg tror, han ender i Ajax.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


  5. #334
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af GameForReal Se meddelelser
    Hvad med Christian Eriksen? han træner i OB pt, og ret gode venner med Falk.

    Beklager hvis det nævnt tidligere, syntes ikke lige jeg så det.
    At skifte til FCK ville nærmest kræve mere af ham end en hvilken som helst anden klub. Tænk al den postyr.

    Det er fudlstændig urealistisk.

    Hvis han tager til DK, er det for at stille sig tilfreds med den formue han har tjent, slå sig ned i hans store hus i Odense, og gøre sit bedste for OB.

    Så kan han nappe et par år i udlandet, hvis det går godt og begynder at krible. Måske ikke i en stor klub, men nok noget der er ok.

    Jeg tror folk der håber på Eriksen, skal indstille sig ret kraftigt på det ikke sker.

    Zan

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #335
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Den diskussion har været oppe for nylig (kan ikke huske, om det var i denne tråd), hvor der blev draget paralleller til Cornelius. Men det er helt utænkeligt, at Ajax allerede ville opgive Daramy (i hvert fald permanent), og hvis de endelig ville, er det nok også helt utænkeligt, at der ikke står en kø af større klubber end FCK parat til at give ham chancen for det halve af, hvad han kostede for et halvt år siden.

    Bortset fra det vil jeg hellere beholde Roony end at have Daramy tilbage. Roonys potentiale virker klart større.
    Første del er jeg enig i.

    Men at vurdere at Rooneys potentiale "..virker klart større..." synes jeg er en rimelig vild påstand.

    Jeg forstår godt man ryger med på en hype der er gået amok, og helt sikkert også er berettiget.

    Men vil gerne lige minde om at Daramy er 19 år, og nåede at udvikle sig til en spiller der var en del niveauer over hvad man normalt ser herhjemme.

    Roony har spillet et par kampe. Og selvom det lignede noget der var rigtig rigtig godt, så skal der vel lidt mere til at sige at han puster Daramy væk med en lille siver...?
    Og at han er 3 år yngre er naturligvis en force i forhold til salgspotentiale... Uden tvivl... Men det kan jo også være disse 3 år der rent faktisk KAN give ham et formdyk...

    Hvis folk pludselig skulle have glemt det: Daramy er et KÆMPE talent, og kunne med al sandsynlighed have forstærket os. Markant!

    Men nej, vi får ham ikke tilbage foreløbigt...

    Zan

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #336
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    At skifte til FCK ville nærmest kræve mere af ham end en hvilken som helst anden klub. Tænk al den postyr.

    Det er fudlstændig urealistisk.

    Hvis han tager til DK, er det for at stille sig tilfreds med den formue han har tjent, slå sig ned i hans store hus i Odense, og gøre sit bedste for OB.

    Så kan han nappe et par år i udlandet, hvis det går godt og begynder at krible. Måske ikke i en stor klub, men nok noget der er ok.

    Jeg tror folk der håber på Eriksen, skal indstille sig ret kraftigt på det ikke sker.

    Zan
    Som altså da Laudrup eller Grønkjær valgte FCK? Jeg tror bestemt FCK er en mulighed hvis han fortsætter og vil spille i DK, måske er sandsynligheden også større end Ajax - i et land hvor han trods alt ikke har nogen tilknytning.

    Eriksen i FCK er ikke usandsynligt, hvis han vil/kan fortsætte fodbold på højt niveau i nærheden af familien. Han behøver nok ikke flere penge og det er da altid noget at spille i Europa og om mesterskabet, det kan han også opnå hos FCM i øvrigt, som så vil være nemmere i forhold til Odense. OB tvivler jeg faktisk mere på - altså der er Ob simpelthen for dårlige pt (vi kan alle blive enige om, at han alligevel ikke vælge dk pga vejret eller økonomien).

    Hvis viljen og ambitionerne er til at spille på det niveau hans talent passer til, så er der jo nok en PL klub som tør tage chancen. Måske endda Newcastle

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #337
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Første del er jeg enig i.

    Men at vurdere at Rooneys potentiale "..virker klart større..." synes jeg er en rimelig vild påstand.

    Jeg forstår godt man ryger med på en hype der er gået amok, og helt sikkert også er berettiget.

    Men vil gerne lige minde om at Daramy er 19 år, og nåede at udvikle sig til en spiller der var en del niveauer over hvad man normalt ser herhjemme.

    Roony har spillet et par kampe. Og selvom det lignede noget der var rigtig rigtig godt, så skal der vel lidt mere til at sige at han puster Daramy væk med en lille siver...?
    Og at han er 3 år yngre er naturligvis en force i forhold til salgspotentiale... Uden tvivl... Men det kan jo også være disse 3 år der rent faktisk KAN give ham et formdyk...

    Hvis folk pludselig skulle have glemt det: Daramy er et KÆMPE talent, og kunne med al sandsynlighed have forstærket os. Markant!

    Men nej, vi får ham ikke tilbage foreløbigt...

    Zan
    Det er måske også at stramme den at kalde ham et klart større talent end Daramy. Men jeg synes, han ligner et større talent. Især virker det tydeligt for mig, at Roonys boldsikkerhed i fart og hans evne til at afdrible en mand er større end Daramys. Og det er altså ting, der gør en stor forskel.

    Men selvfølgelig ville Daramy forstærke os! Jeg ville elske at få ham tilbage. Det var slet ikke min pointe. Min pointe var, at jeg ikke ville bytte ham for Roony.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #338
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Som altså da Laudrup eller Grønkjær valgte FCK? Jeg tror bestemt FCK er en mulighed hvis han fortsætter og vil spille i DK, måske er sandsynligheden også større end Ajax - i et land hvor han trods alt ikke har nogen tilknytning.

    Eriksen i FCK er ikke usandsynligt, hvis han vil/kan fortsætte fodbold på højt niveau i nærheden af familien. Han behøver nok ikke flere penge og det er da altid noget at spille i Europa og om mesterskabet, det kan han også opnå hos FCM i øvrigt, som så vil være nemmere i forhold til Odense. OB tvivler jeg faktisk mere på - altså der er Ob simpelthen for dårlige pt (vi kan alle blive enige om, at han alligevel ikke vælge dk pga vejret eller økonomien).

    Hvis viljen og ambitionerne er til at spille på det niveau hans talent passer til, så er der jo nok en PL klub som tør tage chancen. Måske endda Newcastle
    Uenigheden bunder nok i, om man betragter FCK som "højt niveau." Hvis han vælger Danmark, er det IMO, fordi han har droppet at spille på højt niveau - og så vejer ting som lokaltilknytning og tilhørsforhold til Odense nok tungt.

    Når jeg gætter på Ajax, er det, fordi han jo faktisk har en tilknytning her. Han var der trods alt i fem gode år. Og så er det et niveau, hvor han vil være rimelig sikker på stadig at kunne være med (med den usikkerhed hans nu lange pause må give in mente), men som samtidig er relativt højt og med sportslige udfordringer i CL.

    Han bliver trods alt 30 om lidt, så forestillingen om, at han skulle vende hjem til Danmark i et par år, og så tage ud igen, tror jeg ikke på. Når han vender hjem, er det som sidste stop, tror jeg.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #339
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,588

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Ifølge Tipsbladet skulle Rasmus Lauritsen være ude i kulden hos Dinamo Zagreb, og måske være på vej væk derfra. Han har indtil for nylig været en fast del af deres midterforsvar, og har fået fuld spilletid i en stor del af deres europæiske kampe indtil for nylig, hvor han har været ude i kulden.
    Ifølge transfermarkt har han kontrakt med kroaterne indtil sommeren 2024, og han er vurderet til 6,5 mio. euro.

    Jeg har ikke set ham spille live, men når man gør det godt for en klub af den størrelse, så burde han vel kunne være interessant for os?
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  16. De følgende 5 brugere er enige:

  17. #340
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,184

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Ifølge Tipsbladet skulle Rasmus Lauritsen være ude i kulden hos Dinamo Zagreb, og måske være på vej væk derfra. Han har indtil for nylig været en fast del af deres midterforsvar, og har fået fuld spilletid i en stor del af deres europæiske kampe indtil for nylig, hvor han har været ude i kulden.
    Ifølge transfermarkt har han kontrakt med kroaterne indtil sommeren 2024, og han er vurderet til 6,5 mio. euro.

    Jeg har ikke set ham spille live, men når man gør det godt for en klub af den størrelse, så burde han vel kunne være interessant for os?
    Han lyder interessant, men også en oplagt transfer for FCM, hvis de mister Sviatchenko.

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #341
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Lige et lille blast from the past: Ståle revser FCK's transferstrategi: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...jobbet/9037829

    Og her til de dovne:

    - Det blev et alt for stort fokus i FCK efter min smag. Spillersalg var en af grundene til, at jeg fik sparket af den nye ejer, siger Solbakken til Nettavisen.

    - Jeg synes, at datoen for den forretningsmodel, vi havde i slutningen af min tid, var løbet ud, siger Solbakken.

    - Man krævede, at man solgte for 100 millioner kroner netto om året - samtidig skulle vi vinde ligaen og komme langt i Europa. For mig hang det ikke helt sammen. Det var ikke realistisk at kombinere. Fokus på salg blev alt for stort, siger Solbakken.

    --

    Man kan saaaagtens pege ti transferfingre tilbage mod Ståle og sige, at en stor del af hans indkøb i de seneste sæsoner ikke ligefrem levede op til forventningerne (selv om vi dog siden hen har lært at knuselske et par af hans dyre 'floptransfers' aka Biel og Stage).

    Pointen er dog relevant: Ifølge transfermarkt skal vi helt tilbage til 2016/2017, siden der gik væsentligt flere penge ud end ind. I øvrigt et trist transferår, hvor vi solgte Delaney og NJ for peanuts (kontraktudløb og glasben, but still!). Ellers er det mere reglen end undtagelsen, at der skal genereres et stort to-cifret millionbeløb i overskud - selv i det forgangne år, hvor vi ellers er i en opbygningsfase. Samtidig har vi skovlet to- og tre-cifrede millionbeløb ind på vores europæiske deltagelse år efter år.

    Nu bliver det desværre først fra 2023, at man regnskabsteknisk adskiller FCK fra koncernen, men jeg har svært ved at se, at FCK som hold ikke generelt er en dundrende overskudsforretning trods høje lønninger. Men er det overhovedet muligt for alvor at være ambitiøse, hvis vores ejere kræver 100 mio. i transferindtægter netto om året? En ting er presset fra spillere, som gerne vil videre. Men hvis presset både kommer nedefra og oppefra, er det virkelig svært at være PC, når budene på f.eks. Roony ruller ind.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  20. De følgende 6 brugere er enige:

  21. #342
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    453

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Lige et lille blast from the past: Ståle revser FCK's transferstrategi: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...jobbet/9037829

    Og her til de dovne:

    - Det blev et alt for stort fokus i FCK efter min smag. Spillersalg var en af grundene til, at jeg fik sparket af den nye ejer, siger Solbakken til Nettavisen.

    - Jeg synes, at datoen for den forretningsmodel, vi havde i slutningen af min tid, var løbet ud, siger Solbakken.

    - Man krævede, at man solgte for 100 millioner kroner netto om året - samtidig skulle vi vinde ligaen og komme langt i Europa. For mig hang det ikke helt sammen. Det var ikke realistisk at kombinere. Fokus på salg blev alt for stort, siger Solbakken.

    --

    Man kan saaaagtens pege ti transferfingre tilbage mod Ståle og sige, at en stor del af hans indkøb i de seneste sæsoner ikke ligefrem levede op til forventningerne (selv om vi dog siden hen har lært at knuselske et par af hans dyre 'floptransfers' aka Biel og Stage).

    Pointen er dog relevant: Ifølge transfermarkt skal vi helt tilbage til 2016/2017, siden der gik væsentligt flere penge ud end ind. I øvrigt et trist transferår, hvor vi solgte Delaney og NJ for peanuts (kontraktudløb og glasben, but still!). Ellers er det mere reglen end undtagelsen, at der skal genereres et stort to-cifret millionbeløb i overskud - selv i det forgangne år, hvor vi ellers er i en opbygningsfase. Samtidig har vi skovlet to- og tre-cifrede millionbeløb ind på vores europæiske deltagelse år efter år.

    Nu bliver det desværre først fra 2023, at man regnskabsteknisk adskiller FCK fra koncernen, men jeg har svært ved at se, at FCK som hold ikke generelt er en dundrende overskudsforretning trods høje lønninger. Men er det overhovedet muligt for alvor at være ambitiøse, hvis vores ejere kræver 100 mio. i transferindtægter netto om året? En ting er presset fra spillere, som gerne vil videre. Men hvis presset både kommer nedefra og oppefra, er det virkelig svært at være PC, når budene på f.eks. Roony ruller ind.
    Et forsigtigt bud er at får man dem unge (Roony, islændingene), så kan den strategi godt lade sig gøre, hvis man vel og mærke er villig til at kaste større beløb efter etablerede spillere, der ikke tænkes videresalg med.

  22. #343
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Han lyder interessant, men også en oplagt transfer for FCM, hvis de mister Sviatchenko.
    Men lige nu lugter det da - mildt sagt - af at han bliver.

    Desværre.

    Kender ikke Lauritsens niveau.

    Zan

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #344
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,308

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Jt80 Se meddelelser
    Et forsigtigt bud er at får man dem unge (Roony, islændingene), så kan den strategi godt lade sig gøre, hvis man vel og mærke er villig til at kaste større beløb efter etablerede spillere, der ikke tænkes videresalg med.
    Problemet er at de sportslige ambitioner ikke stemmer helt overens med transferstrategien. Får man dem unge risikerer vi netop flere salg som Daramy, hvor spilleren bliver solgt lige inden de når at gøre en stor forskel for os.
    Sportslig succes kan naturligvis stadig lade sig gøre, men når man ikke vil lade nogle spillere blive kontrakten ud og samtidig sælger de unge før de for alvor brænder igennem, så ser det noget sværere ud. Man kan selvfølgelig lokke større talenter til, når vi er etableret som et godt springbræt til større klubber, men gavner det os sportsligt, hvis du hurtigt ryger videre?

  25. De følgende 3 brugere er enige:

  26. #345
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    486

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Problemet er at de sportslige ambitioner ikke stemmer helt overens med transferstrategien. Får man dem unge risikerer vi netop flere salg som Daramy, hvor spilleren bliver solgt lige inden de når at gøre en stor forskel for os.
    Sportslig succes kan naturligvis stadig lade sig gøre, men når man ikke vil lade nogle spillere blive kontrakten ud og samtidig sælger de unge før de for alvor brænder igennem, så ser det noget sværere ud. Man kan selvfølgelig lokke større talenter til, når vi er etableret som et godt springbræt til større klubber, men gavner det os sportsligt, hvis du hurtigt ryger videre?
    enig, og man kan også sige at en spiller som roony som jo i den grad har imponeret, han vile jo også ryge for langt mere, hvis man kom i CL og han kunne vise sit niveau mod de største... Så man kan jo sagtens gøre begge dele, men man skal holde talenterne i hvert fald til de fylder 18-19. Daramy havde fortjent at komme afsted synes jeg, men den 16 årige som røg til inter i sommers, o.l. handler. Det bør man se om man kan undgå...

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 20/21
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 887
    Sidste Meddelelse: 22.03.21, 11:32
  2. Til- og afgange: Vinter 19/20
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 413
    Sidste Meddelelse: 01.02.20, 12:39
  3. Til- og afgange: Vinter 18/19
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 951
    Sidste Meddelelse: 07.02.19, 14:40
  4. Til- og afgange: Vinter 17/18
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1269
    Sidste Meddelelse: 08.02.18, 08:30
  5. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •