Side 62 af 103 FørsteFørste ... 12525960616263646572 ... SidsteSidste
Viser resultater 916 til 930 af 1543

Emner: Til- og afgange: Vinter 21/22

  1. #916
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Ja, det vil da være fint med en bedre forsvarsgardering end Marios. Men hvis man kun skulle hente et par spillere, er det centrale forsvar altså ikke det mest presserende. Det vil forhåbentlig kun være ganske få gange, at det bliver nødvendigt at anvende en anden end Boilesen/Khocholava. Så med mindre en virkelig god mulighed dukker op, giver det bedre mening at vente til sommer, hvor der måske kan hentes noget transferfrit og Marios skippes afsted.
    Ruben Gabrielsen og Marios spillede hhv. otte og ni kampe i efteråret fordelt på alle turneringer. Khocholava og Boilesen var utilgængelige i hhv. to og tre kampe hver. Sidstnævnte har hang til skader og gennemførte udelukkende et skadesfrit efterår ved at spille på smertestillende, hvilket resulterede i, at han måtte opereres straks efter sidste Superliga-kamp. Uagtet hvor sympatisk han er, kan alle se, at kvaliteten daler markant, når Marios spiller, og vi er på vej ind i et ekstremt afgørende forår, hvor vi både skal spille europæiske knockout-kampe og sikre mesterskabet. Jeg synes, det er mindst lige så presserende med en midterforsvarer af høj kvalitet, der kan supplere, presse og måske endda slå en af de to faste startere af, som det er at hente en erstatning for Zeca. Hvem har lyst til at se Marios starte en udekamp i Herning eller et derby på Brøndby Stadion?

    Jeg håber, at midterforsvaret er en plads, hvor man i dette vindue forsøger at hente en rigtig kvalitetsspiller frem for endnu en billig lappeløsning. Det kunne – i hvert fald på papiret – være en type som Dennis Hadzikadunic, som vi blev kædet sammen med lige før nytår.
    Mvh.
    Dane

  2. De følgende 7 brugere er enige:

  3. #917
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Ja, det vil da være fint med en bedre forsvarsgardering end Marios. Men hvis man kun skulle hente et par spillere, er det centrale forsvar altså ikke det mest presserende. Det vil forhåbentlig kun være ganske få gange, at det bliver nødvendigt at anvende en anden end Boilesen/Khocholava. Så med mindre en virkelig god mulighed dukker op, giver det bedre mening at vente til sommer, hvor der måske kan hentes noget transferfrit og Marios skippes afsted.

    Indtil da må man han kunne bruges de få gange det bliver nødvendigt og derudover kan Stage og Diks tage den i en snæver vending.

    Det giver langt mere mening at fokusere på den centrale midtbane, der nok er stor nummerisk, men i udpræget grad mangler en central styrmand, som er altafgørende for, at man kan få styr på holdet.

    Og mindst en topklasse fløj er helt indiskutabel.
    Sagen er bare, at vi de facto har sagt farvel til to centrale forsvarere de seneste par måneder (Gabrielsen og Valdemar Lund), og hvis vi forhåbentlig slipper af med Bengtsson og Oviedo nu, står vi med tre centrale forsvarere, hvor af den ene skal være gardering på venstre back-pladsen og den anden er en kortmagnet.

    Man kan selvfølgelig krydse fingre og håbe, det går, men det virker temmelig sårbart. På midtbanen synes jeg til gengæld, Lerager spillede sig op i Zecas fravær, og jeg tror godt, han eller Stage kan udfylde den rolle sammen med Falk.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  4. De følgende 5 brugere er enige:

  5. #918
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Sagen er bare, at vi de facto har sagt farvel til to centrale forsvarere de seneste par måneder (Gabrielsen og Valdemar Lund), og hvis vi forhåbentlig slipper af med Bengtsson og Oviedo nu, står vi med tre centrale forsvarere, hvor af den ene skal være gardering på venstre back-pladsen og den anden er en kortmagnet.

    Man kan selvfølgelig krydse fingre og håbe, det går, men det virker temmelig sårbart. På midtbanen synes jeg til gengæld, Lerager spillede sig op i Zecas fravær, og jeg tror godt, han eller Stage kan udfylde den rolle sammen med Falk.
    Det er vel en opvejning mellem, om man skal øge kvaliteten i vores start 11, eller øge bredden?

    Dog tror jeg faktisk ikke det ene udelukker det andet.. Jeg tolker egentlig JT’s udtalelse i retning af, at det er 1-2 spillere til start 11 man skal have ind.. Jeg tror sagtens der i det regnestykke også kunne være en garderingsspiller til eksempelvis bagkæden..

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #919
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Så begynder rygterne om lejeaftale med Vavro. Hvis vi kan leje ham (med købsaftale), så ville det være en drømmetransfer i mine øjne. Jeg er enig med dem, som mener den position er vanvittig vigtig, vi er simpelthen for tyndt besat og så må Stage/Lerager tager Zecas plads hvis vi ikke har råd til nogen der og Ekdal vil til Stockholm og ikke KBH.

    Eneste minus er hvis Vavro skal bruge tid til at banke rusten af og vi ikke har Bjelland til at hjælpe ham (IA). Men det rygte må gerne blive til virkelighed og så kan PC koncentrere sig om kanten, for der skal simpelthen ske noget

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #920
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Det er vel en opvejning mellem, om man skal øge kvaliteten i vores start 11, eller øge bredden?

    Dog tror jeg faktisk ikke det ene udelukker det andet.. Jeg tolker egentlig JT’s udtalelse i retning af, at det er 1-2 spillere til start 11 man skal have ind.. Jeg tror sagtens der i det regnestykke også kunne være en garderingsspiller til eksempelvis bagkæden..
    Tja, det er jo svært at vide, hvordan den udtalelse skal tolkes. Jeg må indrømme, at den gør mig pessimistisk. På mig lyder det, som om man nu prøver at dæmpe forventningerne og det opbyggede håb om, at vi forstærkes både defensivt, offensivt, centralt og på kanterne. Taget for pålydende kan den jo betyde, at vi kun får én forstærkning mere. I så fald håber jeg, det bliver en kant.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  10. #921
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Så begynder rygterne om lejeaftale med Vavro. Hvis vi kan leje ham (med købsaftale), så ville det være en drømmetransfer i mine øjne. Jeg er enig med dem, som mener den position er vanvittig vigtig, vi er simpelthen for tyndt besat og så må Stage/Lerager tager Zecas plads hvis vi ikke har råd til nogen der og Ekdal vil til Stockholm og ikke KBH.

    Eneste minus er hvis Vavro skal bruge tid til at banke rusten af og vi ikke har Bjelland til at hjælpe ham (IA). Men det rygte må gerne blive til virkelighed og så kan PC koncentrere sig om kanten, for der skal simpelthen ske noget
    Er der et link til de rygter?

    Zan

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #922
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Ja, det vil da være fint med en bedre forsvarsgardering end Marios. Men hvis man kun skulle hente et par spillere, er det centrale forsvar altså ikke det mest presserende. Det vil forhåbentlig kun være ganske få gange, at det bliver nødvendigt at anvende en anden end Boilesen/Khocholava. Så med mindre en virkelig god mulighed dukker op, giver det bedre mening at vente til sommer, hvor der måske kan hentes noget transferfrit og Marios skippes afsted.

    Indtil da må man han kunne bruges de få gange det bliver nødvendigt og derudover kan Stage og Diks tage den i en snæver vending.

    Det giver langt mere mening at fokusere på den centrale midtbane, der nok er stor nummerisk, men i udpræget grad mangler en central styrmand, som er altafgørende for, at man kan få styr på holdet.

    Og mindst en topklasse fløj er helt indiskutabel.
    Jeg er ikke enig.

    Jeg mener vi på midten er besat - både numerisk, men også kvalitativt.

    Lerager/Falk/Stage må simpelthen være erfaring nok til at være styrende kraft.

    Én ting er vi er skrøbelige i forsvaret, en anden ting er at jeg faktisk ikke ville have noget imod at vi fik noget reel konkurrence på den plads. Synes Boile havde sine udfald i efteråret…

    Specielt hvis han også skal gardere VB hvis Bengtsson og Oviedo ryger.

    Vi skal bruge en kant og en centerforsvar.

    Ekdal er nice to have, hvis tingene går op.

    Zan

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #923
    Tilmeldingsdato
    May 2021
    Indlæg
    241

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Er der et link til de rygter?

    Zan
    her er der noget skriv
    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/rygt...mio-stortalent

  15. Den følgende bruger er enig i dette:
    zan

  16. #924
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    521

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Jeg er ikke helt tryg ved Vavro. God spiller - og måske også for god til at kunne sidde på bænken. Det vil der være tre spillere, der vil være for gode til. Vi får mange kampe, men er det nok til at holde skruen i vandet og stemningen høj? Jeg har en smule frygt over scenariet.
    Men jeg tror på, at der er hold i rygterne. Det passer i hvert fald fint ind i fortællingen om at Rasmus Thelander er vores 3. prioritet, som allerede er blevet kontaktet og afstemt med ... Vi må se hvor det ender.

    Jeg glæder mig dæleme til den sidste uges tid i januar.
    ["...det er jo FCK, det er ikke en eller anden lille ubetydelig klub..." - Kris Stadsgaard]

    "Martin Retov er ikke nogen ledertype, og det bliver han aldrig. Du kan ikke gøre en Skoda til en Mercedes". Citat: Ole Mørk

  17. #925
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Rokie_Ijeh Se meddelelser
    Jeg er ikke helt tryg ved Vavro. God spiller - og måske også for god til at kunne sidde på bænken. Det vil der være tre spillere, der vil være for gode til. Vi får mange kampe, men er det nok til at holde skruen i vandet og stemningen høj? Jeg har en smule frygt over scenariet.
    Men jeg tror på, at der er hold i rygterne. Det passer i hvert fald fint ind i fortællingen om at Rasmus Thelander er vores 3. prioritet, som allerede er blevet kontaktet og afstemt med ... Vi må se hvor det ender.

    Jeg glæder mig dæleme til den sidste uges tid i januar.
    Jeg er mere bekymret for en rusten Vavro…

    Der er Thelander mindre eksotisk, men nok mere plug and play.

    Hælder nok lidt til Thelander, selvom man jo har en stor svaghed for gode gamle Vavro…

    Spændende.

    Zan

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #926
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Rokie_Ijeh Se meddelelser
    Jeg er ikke helt tryg ved Vavro. God spiller - og måske også for god til at kunne sidde på bænken. Det vil der være tre spillere, der vil være for gode til. Vi får mange kampe, men er det nok til at holde skruen i vandet og stemningen høj? Jeg har en smule frygt over scenariet.
    Men jeg tror på, at der er hold i rygterne. Det passer i hvert fald fint ind i fortællingen om at Rasmus Thelander er vores 3. prioritet, som allerede er blevet kontaktet og afstemt med ... Vi må se hvor det ender.

    Jeg glæder mig dæleme til den sidste uges tid i januar.
    Når man tænker på, hvor rusten Vavro må være efter at have spillet sammenlagt 12 minutter det seneste halve år, vil han næppe brokke sig over at være gardering de kommende seks måneder. Det er så omvendt også grunden til at tvivle på, om han reelt vil være en forstærkning af bredden i den nære fremtid.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #927
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Rokie_Ijeh Se meddelelser
    Jeg er ikke helt tryg ved Vavro. God spiller - og måske også for god til at kunne sidde på bænken. Det vil der være tre spillere, der vil være for gode til. Vi får mange kampe, men er det nok til at holde skruen i vandet og stemningen høj? Jeg har en smule frygt over scenariet.
    Men jeg tror på, at der er hold i rygterne. Det passer i hvert fald fint ind i fortællingen om at Rasmus Thelander er vores 3. prioritet, som allerede er blevet kontaktet og afstemt med ... Vi må se hvor det ender.

    Jeg glæder mig dæleme til den sidste uges tid i januar.
    Jeg ved heller ikke rigtigt, hvad jeg vil sige til Vavro. I form en rigtig god spiller, men det kan han dårligt være på nuværende tidspunkt. Både Kocholava og Boile burde dog kunne indtage rollerne som dirigenterne, som Vavro tidligere havde lidt brug for ved siden af sig.
    Med en lejeaftale af Vavro og en transferfri Barbacar, så burde der altså være skillinger på kistebunden (i hvert fald til transfer - løn er måske en anden snak) til en stor signing mere. Med andre ord, så glæder jeg mig også til at se, hvad der sker den sidtse uge af vinduet...og forbereder mig mentalt på, at den store signing sikkert udebliver :)

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #928
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Jeg er relativt optimistisk hvad angår en Vavro-lejeaftale, i og med han kender klubben, og at der stadig er en del spillere i truppen, som han har spillet sammen med. Jeg er dog ikke blind for at der er to springende punkter, man skal være opmærksom på i den forbindelse. Det ene er at han ikke er i kampform, og det andet er at han ikke er en spillende midterforsvarer. Det er dog noget, man kan tage højde for.

    Hvis vi ser på det med at han ikke har spillet meget i indeværende sæson, så er det oplagt, at der skal bankes noget rust af. Hvis han bliver hentet på mandag, så har han jo mulighed for at spille med i næste uges træningskamp mod Flora Tallinn, ligesom han også kan spille i de 3-4 træningskampe, som bliver spillet på træningslejren i Portugal, hvor der kan bankes noget rust af, samt danne relationer med de andre forsvarsspillere. Derudover, skulle FCK i de resterende kampe i grundspillet stå i en situation, hvor man er foran med 2-3 mål i en kamp, så kan man løbende give ham spilleminutter i slutningen af de kampe, så han også løbende kan bygge på i den henseende. Bortset fra FCM ude, hvor det næppe er et sandsynligt scenarie, så består kampprogrammet af OB hjemme, Viborg ude, Randers hjemme og FCN hjemme. Det er ikke utænkeligt at vi mod de modstandere skulle komme foran med et par mål, så der er mindre risiko ved at lade ham spille der.

    Skulle vi hente ham, er det oplagt at tænke, at han ville være førstereserve for Khocholava, da de kan minde om hinanden i forsvarsstil. Skulle han dog stå i en position, hvor han skal vikariere for Boilesen i midterforsvaret, så kan det også løses ved at have en mere spillende central midtbanespiller, som kan søge ned i banen og hente bolden, i stedet for at den skal føres frem af en midterforsvarer. Noget, som måske er nemmere med Zeca ude, og man i stedet bruger eksempelvis Falk eller Pep Biel i den rolle. Noget, som også er blevet nemmere, eftersom man med Babacars tilgang kan rykke Wind ned på 10'eren, og Pep Biel ned på den centrale midtbane.

    Så jo, der er naturligvis nogle ting, man skal være opmærksom på, og nogle justeringer, som skal foretages, men det er ikke noget, man ikke kan planlægge sig ud af for at få til at nogenlunde lykkes.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  24. #929
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Egentlig lidt bemærkelsesværdigt, at en pæn andel af de etablerede spillere, vi er sat i forbindelse med på rygtebasis på et relativt seriøst plan, er fra Serie A-klubber. Andreas Skov Olsen, Albin Ekdal, Khouma Babacar og senest Denis Vavro.. Det siger alligevel en smule om hvad ambitionsniveauet fra PC ligger på.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  25. De følgende 7 brugere er enige:

  26. #930
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Jeg er relativt optimistisk hvad angår en Vavro-lejeaftale, i og med han kender klubben, og at der stadig er en del spillere i truppen, som han har spillet sammen med. Jeg er dog ikke blind for at der er to springende punkter, man skal være opmærksom på i den forbindelse. Det ene er at han ikke er i kampform, og det andet er at han ikke er en spillende midterforsvarer. Det er dog noget, man kan tage højde for.

    Hvis vi ser på det med at han ikke har spillet meget i indeværende sæson, så er det oplagt, at der skal bankes noget rust af. Hvis han bliver hentet på mandag, så har han jo mulighed for at spille med i næste uges træningskamp mod Flora Tallinn, ligesom han også kan spille i de 3-4 træningskampe, som bliver spillet på træningslejren i Portugal, hvor der kan bankes noget rust af, samt danne relationer med de andre forsvarsspillere. Derudover, skulle FCK i de resterende kampe i grundspillet stå i en situation, hvor man er foran med 2-3 mål i en kamp, så kan man løbende give ham spilleminutter i slutningen af de kampe, så han også løbende kan bygge på i den henseende. Bortset fra FCM ude, hvor det næppe er et sandsynligt scenarie, så består kampprogrammet af OB hjemme, Viborg ude, Randers hjemme og FCN hjemme. Det er ikke utænkeligt at vi mod de modstandere skulle komme foran med et par mål, så der er mindre risiko ved at lade ham spille der.

    Skulle vi hente ham, er det oplagt at tænke, at han ville være førstereserve for Khocholava, da de kan minde om hinanden i forsvarsstil. Skulle han dog stå i en position, hvor han skal vikariere for Boilesen i midterforsvaret, så kan det også løses ved at have en mere spillende central midtbanespiller, som kan søge ned i banen og hente bolden, i stedet for at den skal føres frem af en midterforsvarer. Noget, som måske er nemmere med Zeca ude, og man i stedet bruger eksempelvis Falk eller Pep Biel i den rolle. Noget, som også er blevet nemmere, eftersom man med Babacars tilgang kan rykke Wind ned på 10'eren, og Pep Biel ned på den centrale midtbane.

    Så jo, der er naturligvis nogle ting, man skal være opmærksom på, og nogle justeringer, som skal foretages, men det er ikke noget, man ikke kan planlægge sig ud af for at få til at nogenlunde lykkes.
    Taget i betragtning at vores gardering i den forløbne sæson har været en udlejningsspiller fra en fransk ligue-2-klub og et græsk fejlkøb har jeg meget svært ved at være pessimistisk over udsigterne til at få en af vores bedste forsvarsspillere i nyere tid retur. Det er trods alt kun 2,5 år siden, vi solgte Vavro til italiensk fodbold for op mod 80 mio. kr.

    Og ja - så er han ikke ligefrem i kampform. Omvendt er det mig bekendt ikke skader, der primært har holdt ham ude, og alene her i 2022 har han - trods alt - siddet tre gange på bænken for Lazio. Det ville han forhåbentlig ikke gøre, hvis de mente, at han var helt til rotterne fysisk og mentalt.

    Hvis vi tager de meget positive briller på, kan Vavro ligefrem blive en ny Cornelius, der som bekendt havde brug for at brænde den danske liga af et par gange, inden han bed sig fast i en større klub - i det tilfælde at vi altså ender med at købe Vavro retur.

    Den største udfordring er vel, at Vavro ikke vender helt tilbage til det FCK, han forlod. Nu er Vavros styrker og svagheder vel ret lette at spotte. Men vi så i al fald med Pep Biel, at det var som om, at det nye trænerteam skulle genlære, hvad der tog det forrige trænerteam lang tid at komme frem til.

    Er der egentlig nogen, der kan huske, hvor hurtigt Vavro begyndte at levere på højt niveau hos os?
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  27. De følgende 4 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 20/21
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 887
    Sidste Meddelelse: 22.03.21, 11:32
  2. Til- og afgange: Vinter 19/20
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 413
    Sidste Meddelelse: 01.02.20, 12:39
  3. Til- og afgange: Vinter 18/19
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 951
    Sidste Meddelelse: 07.02.19, 14:40
  4. Til- og afgange: Vinter 17/18
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1269
    Sidste Meddelelse: 08.02.18, 08:30
  5. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •