Side 12 af 103 FørsteFørste ... 291011121314152262 ... SidsteSidste
Viser resultater 166 til 180 af 1543

Emner: Til- og afgange: Vinter 21/22

  1. #166
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    564

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Det muligt PC overrasker i vintertransfer vinduet, men jeg tvivler på det. Vintertransfer vinduet er notorisk kendt for ikke at ske de helt store transfers.....
    Et januar 2018 agtigt vindue kan dog godt gøre det.
    Hint ; Fischer og Skov
    Waldorf: Why do we always come here
    Statler: I guess we'll never know
    Waldorf: It's like a kind of torture
    both: To have to watch the show

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #167
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Da vi højst må indregistrere tre nye spillere i truppen til Conference League, så tror jeg at vi af nød bliver nødsaget til at forlænge med Gabrielsen frem til sommer, så vi ikke skal indregistrere en ny til den tid, og så venter med at hente en ny midterforsvarer til sommer.
    Så kan vi indregistrere en ny defensiv central midtbane, en kantspiller, og så en offensivspiller mere for at få kabalen til at gå nogenlunde op.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #168
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Da vi højst må indregistrere tre nye spillere i truppen til Conference League, så tror jeg at vi af nød bliver nødsaget til at forlænge med Gabrielsen frem til sommer, så vi ikke skal indregistrere en ny til den tid, og så venter med at hente en ny midterforsvarer til sommer.
    Så kan vi indregistrere en ny defensiv central midtbane, en kantspiller, og så en offensivspiller mere for at få kabalen til at gå nogenlunde op.
    Jeg tvivler stærkt på, at truppen sammensættes efter indregistreringsreglerne for et par Conference League-kampe.

  6. De følgende 5 brugere er enige:

  7. #169
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Jeg tvivler stærkt på, at truppen sammensættes efter indregistreringsreglerne for et par Conference League-kampe.
    Jeg tvivler omvendt stærkt på, at der alligevel skulle komme mere end 3 spillere i et januar vindue :)

  8. De følgende 7 brugere er enige:

  9. #170
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Jeg tvivler stærkt på, at truppen sammensættes efter indregistreringsreglerne for et par Conference League-kampe.
    Det tror jeg så i allerhøjeste grad, at det har kraftig indflydelse i vinterens transfervindue. Den nuværende pakke, som vi skal sælge til potentielt nye spillere, står til at indeholde at man spiller i i et land med mange lortebaner og pisvejr til en løn, der nok er lavere end i andre lande. Det skal så opvejes af en nuværende 1/8 finale og måske kvartfinale i ECL, og at man ligger til en andenplads der godt nok giver CL-kval, men ingen garanti har for europæisk gruppespil.

    Den samlede pakke er der spillere, der allerede har afvist i sommer pga. højere ambitionsniveau. Og her taler vi om spillere, der kan begå sig habilt på Europa League niveau, og måske endda med potentiale til mere. Hvis man så gør pakken endnu mere skrabet ved at fjerne de europæiske knock-out kampe fra den første halvsæson, sammen med de kampbonusser der som regel er tilknyttet disse kampe, så kan det godt blive en noget større (læs: dyrere) udfordring at lokke spillere på det niveau til klubben. Det ville simpelthen være for dumt at spænde yderligere ben for sig selv på den måde.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #171
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Det tror jeg så i allerhøjeste grad, at det har kraftig indflydelse i vinterens transfervindue. Den nuværende pakke, som vi skal sælge til potentielt nye spillere, står til at indeholde at man spiller i i et land med mange lortebaner og pisvejr til en løn, der nok er lavere end i andre lande. Det skal så opvejes af en nuværende 1/8 finale og måske kvartfinale i ECL, og at man ligger til en andenplads der godt nok giver CL-kval, men ingen garanti har for europæisk gruppespil.

    Den samlede pakke er der spillere, der allerede har afvist i sommer pga. højere ambitionsniveau. Og her taler vi om spillere, der kan begå sig habilt på Europa League niveau, og måske endda med potentiale til mere. Hvis man så gør pakken endnu mere skrabet ved at fjerne de europæiske knock-out kampe fra den første halvsæson, sammen med de kampbonusser der som regel er tilknyttet disse kampe, så kan det godt blive en noget større (læs: dyrere) udfordring at lokke spillere på det niveau til klubben. Det ville simpelthen være for dumt at spænde yderligere ben for sig selv på den måde.
    Jeg siger slet ikke, at ECL ikke er en ekstra gulerod, men at trupsammensætningen ikke foregår efter et par europæiske kampe, især ikke i en tredjerangsturnering. Vi har blot en enkelt gang de seneste 10 sæsoner hentet 3 eller flere spillere i vinterens transfervindue, og der var ingen af de 3 profiler. Der er ganske enkelt ikke tradition for at hente mere end 1 eller maks. 2 spillere i januar.

  12. #172
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Jeg siger slet ikke, at ECL ikke er en ekstra gulerod, men at trupsammensætningen ikke foregår efter et par europæiske kampe, især ikke i en tredjerangsturnering. Vi har blot en enkelt gang de seneste 10 sæsoner hentet 3 eller flere spillere i vinterens transfervindue, og der var ingen af de 3 profiler. Der er ganske enkelt ikke tradition for at hente mere end 1 eller maks. 2 spillere i januar.
    Jo, men situationen er noget anderledes, end den har været i de seneste 10 sæsoner, fordi:
    1) Vinder man over både Lincoln og Slovan, vil det blot 3. gang i klubbens historie, at man står i en 1/8 finale i en europæisk turnering med realistisk mulighed for avancement (Første gang var vs. Ajax, anden gang vs. Basaksehir).
    2) Det vil også være første gang, hvor man er nået dertil på bagkant af en længere skade og/eller et kontraktudløb på mere end en enkelt spiller, hvor vinterens transfervindue er det første, man kan reagere i. Så i stedet for at agere proaktivt, har man to situationer, man skal reagere på.
    3) Det nye FCK-projekt er dybt afhængigt af sportslig succes i denne sæson, hvis den nuværende strategi skal kunne fortsætte. Enten i form af et mesterskab, eller i form af gode europæiske resultater og en plads i Top-2. Og allerhelst begge dele. Derfor har man ikke råd til at ofre den ene på bekostning af den anden, hvis nu man ikke lykkes med nogen af dem. Og når nu vi allerede nu er 5 point efter FCM i tabellen, så er der ikke råd til at nedprioritere Europa, især når man er så afhængig af en god seedning for at nå de respektive gruppespil.

    Så kan vi få 3 profiler til at styrke truppen i stedet for kun 2, så står vi bedre rustet i foråret, og derfor må klubben tænke strategisk i den henseende.

    Og som sidebemærkning: Grunden til der normalt ikke er så stor aktivitet i vinterens transfervinduer er netop, at der er begrænsning på hvor mange spillere, man kan registrere til de europæiske turneringer på den tid af året. Samme begrænsning findes ikke på samme måde om sommeren.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #173
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Jo, men situationen er noget anderledes, end den har været i de seneste 10 sæsoner, fordi:
    1) Vinder man over både Lincoln og Slovan, vil det blot 3. gang i klubbens historie, at man står i en 1/8 finale i en europæisk turnering med realistisk mulighed for avancement (Første gang var vs. Ajax, anden gang vs. Basaksehir).
    2) Det vil også være første gang, hvor man er nået dertil på bagkant af en længere skade og/eller et kontraktudløb på mere end en enkelt spiller, hvor vinterens transfervindue er det første, man kan reagere i. Så i stedet for at agere proaktivt, har man to situationer, man skal reagere på.
    3) Det nye FCK-projekt er dybt afhængigt af sportslig succes i denne sæson, hvis den nuværende strategi skal kunne fortsætte. Enten i form af et mesterskab, eller i form af gode europæiske resultater og en plads i Top-2. Og allerhelst begge dele. Derfor har man ikke råd til at ofre den ene på bekostning af den anden, hvis nu man ikke lykkes med nogen af dem. Og når nu vi allerede nu er 5 point efter FCM i tabellen, så er der ikke råd til at nedprioritere Europa, især når man er så afhængig af en god seedning for at nå de respektive gruppespil.

    Så kan vi få 3 profiler til at styrke truppen i stedet for kun 2, så står vi bedre rustet i foråret, og derfor må klubben tænke strategisk i den henseende.

    Og som sidebemærkning: Grunden til der normalt ikke er så stor aktivitet i vinterens transfervinduer er netop, at der er begrænsning på hvor mange spillere, man kan registrere til de europæiske turneringer på den tid af året. Samme begrænsning findes ikke på samme måde om sommeren.
    Hvorfor har vi så ikke hentet flere spillere i de sæsoner, hvor vi ikke havde europæisk i foråret? Eller hvorfor henter de andre klubber så ikke flere spillere i vintervinduet?

  15. #174
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Fordi aktiviteten på transfermarkedet er kraftigt præget af trickle-down. Det er først, når de store klubber begynder at røre på sig, at tingene begynder at blive sat i værk. Om vinteren har mange af de store klubber ikke mulighed for at røre lige så meget på sig ift. om sommeren, da de som oftest netop stadig er med i turneringerne, og derfor i højere grad mærker restriktionerne. Derfor ser man at de gerne vil undgå at bruge for mange penge på spillere, som ikke kan give dem europæisk succes her og nu, men hellere venter til om sommeren.

    Og da FCK rent økonomisk er ret langt nede på listen over store europæiske klubber, så går der tid, før det for alvor er FCKs tur, og det begrænser bare en del muligheder. Men det er så her, hvor man skal gøre brug af at man har udsat nogle handler fra august til januar, og gøre brug af den "ekstra kapital" til at hoppe lidt foran i køen.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #175
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Fordi aktiviteten på transfermarkedet er kraftigt præget af trickle-down. Det er først, når de store klubber begynder at røre på sig, at tingene begynder at blive sat i værk. Om vinteren har mange af de store klubber ikke mulighed for at røre lige så meget på sig ift. om sommeren, da de som oftest netop stadig er med i turneringerne, og derfor i højere grad mærker restriktionerne. Derfor ser man at de gerne vil undgå at bruge for mange penge på spillere, som ikke kan give dem europæisk succes her og nu, men hellere venter til om sommeren.

    Og da FCK rent økonomisk er ret langt nede på listen over store europæiske klubber, så går der tid, før det for alvor er FCKs tur, og det begrænser bare en del muligheder. Men det er så her, hvor man skal gøre brug af at man har udsat nogle handler fra august til januar, og gøre brug af den "ekstra kapital" til at hoppe lidt foran i køen.
    Men så har det jo heller ikke særlig meget med UEFA-reglerne at gøre :) Selv hvis alle klubber kunne hente lige så mange spillere, de ville, i januar, er der naturligvis færre transfers midt i sæsonen end efter sæsonen. Jeg tvivler derfor stærkt på, at begrænsningen til 3 nye spillere i ECL har nogen nævneværdig rolle at spille i vores transferaktivitet.

  18. #176
    Tilmeldingsdato
    Jun 2013
    Indlæg
    432

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22


  19. De følgende 8 brugere er enige:

  20. #177
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    528

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Og som sidebemærkning: Grunden til der normalt ikke er så stor aktivitet i vinterens transfervinduer er netop, at der er begrænsning på hvor mange spillere, man kan registrere til de europæiske turneringer på den tid af året. Samme begrænsning findes ikke på samme måde om sommeren.
    Jeg tror sommervinduet er det store da de fleste turneringer netop er afsluttet og man kender sin slutplacering nationalt og hvad man europæisk er kvalificeret til. Dermed er der både sportslige mål samt klarhed over økonomi og det er samtidig tidspunktet hvor klubber kan evaluere på trænerindsatsen.

    Kan vi få 3 nye profiler ind til start 11eren (og ingen nye langtidsskader) tror jeg vi skal være glade, gerne noget ældre fyld ud.

  21. #178
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Chobby Se meddelelser
    Og nu hvor vi nærmer os tidspunktet, hvor de begynder at kalde Daramy for en Ellert, kan det være, vi kan lave en ny Cornelius og købe ham hjem for det halve? https://www.tipsbladet.dk/nyhed/land...-daarligt-koeb
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  22. De følgende 4 brugere er enige:

  23. #179
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Chobby Se meddelelser
    Det er muligt, at klubben sejler på flere områder, men hvorfor er det præcist, at klubben sejler omkring dette? Det var så vidt jeg kan se kun 1½ år siden han sidst fik forlænget med dertilhørende lønhop. Det vil da først for alvor være en glidebane, hvis spillerne bare får en ny kontrakt, når de kommer og spørger ved interesse fra andre klubber. Kontrakten løb til udgangen af 2023 og med et forventet salg et godt stykke inden, så havde vi ikke travlt mht at forlænge. Og med den pris vi fik, så tror jeg ærligt talt at klubben var ganske tilfreds med salget i situationen fremfor en eventuel mulighed for at forlænge.
    Noget helt andet er måske også, om det virkelig er rigtigt, at Daramy var blevet fremfor at tage til Ajax, hvis han var tilbudt en ny kontrakt. Jeg har ærlig talt min tvivl....

  24. De følgende 7 brugere er enige:

  25. #180
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Og nu hvor vi nærmer os tidspunktet, hvor de begynder at kalde Daramy for en Ellert, kan det være, vi kan lave en ny Cornelius og købe ham hjem for det halve? https://www.tipsbladet.dk/nyhed/land...-daarligt-koeb
    Nu skal man selvfølgelig passe på med at konkludere alt for meget, hvis Daramy har udtalt at, hvis han havde fået tilbudt en større kontrakt var han blevet. Jeg har så også tidligere hørt at han selv gerne ville væk da Chancen var for stor til at sige nej til Ajax. Anyway sket er sket.

    Det ændre bare ikke på at PC havde 1 opgave. At finde en Daramy afløser som bare kunne levere lidt af det samme. Det fejlede grumt og nu er vi 5 point bagefter FC MUHH. Jeg er ret overbevist om med den formkurve Daramy havde, så havde vi haft 6-9 point yderligere på kontoen end vi har nu.

    Så ja det har været et dyrt salg PC, uden en erstatning i rettidig omhu, som med stor sandsynlighed koster DM guldet.

  26. De følgende 7 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 20/21
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 887
    Sidste Meddelelse: 22.03.21, 11:32
  2. Til- og afgange: Vinter 19/20
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 413
    Sidste Meddelelse: 01.02.20, 12:39
  3. Til- og afgange: Vinter 18/19
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 951
    Sidste Meddelelse: 07.02.19, 14:40
  4. Til- og afgange: Vinter 17/18
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1269
    Sidste Meddelelse: 08.02.18, 08:30
  5. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •