Side 11 af 103 FørsteFørste ... 8910111213142161 ... SidsteSidste
Viser resultater 151 til 165 af 1543

Emner: Til- og afgange: Vinter 21/22

  1. #151
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Boilesen er en af mine favoritter og i mine øjne en af de vigtigste i truppen. Han har bare ikke præsteret særlig godt på der seneste og han spreder ikke ligefrem positiv energi. Mht Fischer, Santos, Zanka så ville en anerledes tilgang kunne motivere dem. Thorup kan i mine øjne ikke motivere og det er hans vej or the highway. Hvis det er rigtigt problemer ned Fischer stammer fra U21 - så siger det godt nok meget om JT. Han ligner det største fejl cast meget længe. En træner i FCK skal kunne håndtere stjerner (også dem med nøkker), det er jo ligefør han ville sig nej til Ronaldo fordi han nok ville være for krævende at arbejde med.

    Vi har ansat en ungdomstræner - ungdomshold vinder ikke guld og det er allerede for sent at rette op. Det vil tage år
    Santos og sikkert også Verela havde Ståle altså også problemer med. Og hvad med Bjelland?

    Da Thorup blev ansat, tænkte jeg først no way. Dernæst læste jeg, at hans mandskabspleje bliver rost til skyerne allevegne, og så faldt jeg til ro i tillid til, at han så vil få styr på vores fuldstændigt uhomogene trup. Det arbejder han stadig på. Han har skilt sig af med dem øverst i hierarkiet, som stod i vejen for forandringer, og Ankersen burde efter min mening også have forladt os. Nu mangler vi bare et nyt stærkt hierarki. Boilesen og Falk er lige nu øverst, og Lerager burde også være det. Boilesen ligner efter min opfattelse en, der ikke trives, selvom han (da det gik rigtig godt) har udtalt, at det er det bedste omklædningsrum, han har været en del af. Lerager er nok den spiller, som Christian Engel nævner i Kvart i Bold-interviewet, som var sur over ikke at få lovet spilletid, så han påvirker garanteret negativt.

    Jeg synes, at det virker vanvittigt, når folk alle vegne konstant taler om alle de nye spillere, vi skal købe for hurtigt at komme på rette spor. Vi har brug for en stærk, bred, trup, som ikke er afhængige af, at en enkelt spiller eller to er skadede. Og vi skal ikke have flere end to sæt mælketænder på banen ad gangen. Vi er ikke tæt på at komme væk fra den situation.

    De problemer, vi har, løses ikke ved indkøb af "en ny kant og en spidsangriber". Vi er så langt fra Herning i alt. Alt. Og den proces, det er at skabe et mesterhold, er kun lige begyndt. Folk griner ad Thorup, når han taler proces, men jeg tror faktisk, at han har ret. Folk er alt for utålmodige. Det gør ondt. Men se lige, hvordan det er gået Arsenal og ManU efter at Wenger og Ferguson forlod dem (uden sammenligning i øvrigt). Se på bøf og deres lange ørkenvandring. Jo mere utålmodige vi er, jo længere tid går der, før vi er tilbage.

    Det første, jeg tænkte da jeg så Singh var Mussis. Lige nu er der ikke noget, der får mig til at tænke anderledes.

    Jeg fatter ikke, at folk bliver ved med at tro, at vi fortsat vil være økonomisk overlegne. Det har vi været, fordi vi sammenlignet med alle andre danske hold, konstant har spillet europæisk, hvilket, udover indtægter, har tiltrukket spillere af en hvis kvalitet. Det har betydet, at vi har kunnet sælge dyrt, hvilket igen har tiltrukket spillere af en hvis kvalitet. Og fordi vi havde andre indtægter ved siden af. Corona har smadret en del, og Herning har temmelig klogt opbygget en helt anden økonomi.

    Vi er så doomed, som vi kan være, og jeg er sindssygt spændt på, hvad PC finder på i det kommende vindue. Men vi er ikke reddet af et eller andet klassekøb. Hvis klasse i øvrigt ser os som attraktive. Og vi bliver ikke dansk mester til sommer uanset hvad, PC køber, og uanset om Thorup fyres til vinter.

    (Ja et rodet indlæg, som ligeså godt kunne have været skrevet i "Skal Thorup fyres?")

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #152
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Mht Fischer, Santos, Zanka så ville en anerledes tilgang kunne motivere dem.
    Det må du uddybe.

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    ... det er hans vej or the highway.
    I sidste ende er det træneren, der bestemmer. Det er ikke unikt for Thorups FCK, og sådan skal det være.

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Hvis det er rigtigt problemer ned Fischer stammer fra U21 - så siger det godt nok meget om JT.
    Ja, hvis man har set sig sur på Thorup, gør det nok. Men det kunne jo også sige noget om Fischer. Eller det kunne være en ligegyldig eller falsk historie, som ikke havde nogen betydning for, hvad der skete med Fischer i FCK.

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #153
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Boilesen er en af mine favoritter og i mine øjne en af de vigtigste i truppen. Han har bare ikke præsteret særlig godt på der seneste og han spreder ikke ligefrem positiv energi. Mht Fischer, Santos, Zanka så ville en anerledes tilgang kunne motivere dem. Thorup kan i mine øjne ikke motivere og det er hans vej or the highway. Hvis det er rigtigt problemer ned Fischer stammer fra U21 - så siger det godt nok meget om JT. Han ligner det største fejl cast meget længe. En træner i FCK skal kunne håndtere stjerner (også dem med nøkker), det er jo ligefør han ville sig nej til Ronaldo fordi han nok ville være for krævende at arbejde med.

    Vi har ansat en ungdomstræner - ungdomshold vinder ikke guld og det er allerede for sent at rette op. Det vil tage år
    Det er jo ren gætværk det her. Hvordan ved du, at Boile ikke spreder positiv energi? Og hvorfor skulle Thorup ikke kunne motivere? Af de tre nu nævner har Thorup vist ikke haft meget (hvis noget overhovedet) med Santos at gøre. Fischer havde været pivringe i over en sæson og fortsatte ned af den sti, imens Zanka kom og virkede børnemopset, fordi der stod en anden træner, end den han troede. Da Thorup først fik talt med ham og da Zanka opdagede at han ikke var kongen af dansk fodbold, så spillede Zanka vel fint og kom med til EM.

    Thorup kom fra klubber i Belgien, hvor spillerne vel var mindst på niveau med alt i FCK - sikkert også mht nøkker. Og her var han ifølge meldingerne meget vellidt blandt spillerne. Og som det nævnes, så lyder det også til at omklædningsrummet fungerer. Så hvordan du drager den konklusion, at han ikke skulle kunne håndtere stjerner, forstår jeg ærlig talt ikke.

    Forøvrigt er det da fint, hvis du anser ham er en ungdomstræner (andre er nok uenige) - for vi spiller i forvejen med et u19 hold :)
    Sidst redigeret af k@sper : 27.10.21 kl. 10:29

  6. De følgende 8 brugere er enige:

  7. #154
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    296

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af boombastic Se meddelelser
    Vi skal ud og hente minimum 2 kvalitets kanter og en central midtbanespiller til vinter. Håber særligt at fart bliver prioriteret og en der kan sætte en mand.
    Jonas Wind og Pep Biel spil lider jo af at vi netop ingen kanter har så det er let for modstander holdene at lukke af centralt også kan vi intet gøre.

    Torsteinsson har et halvt år tilbage af sin kontrakt og ville sikkert kunne købes til en slik og ville allerede nu
    være en klart opgradering i forhold til de kanter vi har nu. Hvis man så oven i det købte en spiller på det niveau vi fiskede efter
    i sommers kunne jeg virkelig godt se det for mig blive godt.


    Der kan vel heller ikke gå længe før vi får set Roony og Orri på førsteholdet, selvom vi har en del unge med i truppen allerede.
    Roony fylder i hvert fald 16 her den 15 november og Orri brager kasser ind på U19 er 17 år og ligner ikke han mangler noget på fysikken.
    Hvis vores strategi stadig er at vi skal have to spille til hver plads mangler vi 3 kantspillere pt.
    Vi kan tælle Bøving med som kantspiller. Selvom han i realiteten skulle sidde på yderste mandat i en trup som FCK's.
    Jeg tæller ikke Singh med, da han foreløbig heller ikke tæller i Thorups og PC's tanker. Kan man få gang i han over vinterpausen, eller skal han lejes ud?

    Der er ingen tvivl om at holdet mangler fart og gennembrudsstyrke. Derfor er det tvingende nødvendig, at man kan finde to spillere, der kan styrke start 11'eren i i dette transfervindue.

    Stage synes jeg skal spilles ind på 6'er positionen, og spilles sammen med Falk, når han kommer tilbage.
    Lerager kan jeg ikke se bliver en fast starter efter vinterpausen, men ingen tvivl om, at vi får brug for ham i den kommende tid med chance for at modbevise mig.

    Jeg mener at vi i efteråret bliver nød til at spille mere primitivt, og gå over i en klassisk 442 uden kanter, da vi ikke har materialet til det.
    Det kunne se således ud:

    Kalle
    Diks-Khocholava-Boile-VK
    Lerager
    Stage-Johannesson
    Biel
    Wind-Højlund/Orri

    Eller hvis man spiller med flad midtbane
    Kalle
    Ankersen-Khocholava-Boile-VK
    Diks-Stage-Lerager-Johannesson
    Biel-Wind

    Vi mangler reelt set også en angriber med mål, hvis Wilczek ikke snart kommer tilbage.
    Vi har Højlund og Orri på vej, men det er for tidligt at give dem ansvaret.
    Wind bliver sikkert solgt til sommer, og så har vi et halvt år til at køre en stjerne angriber ind på pladsen.
    En anden der kan være væk til sommer er Pep Biel. Hvis han fortsætter målscoringerne og det gode spil, kan han også hurtigt ryge.
    Kan Falk tage hans plads, hvis vi også får målfarlige kanter? Vi har Rooney på vej på den 10'er plads, men først om et år eller to.

    Som "billige" forslag til kanterne fra superligaen kunne være i prioriteret rækkefølge:
    Kehinde - Randers
    Sabbi - OB
    Sousa - Vejle
    Torsteinsson - AGF


    De kan styrke bredden, men sikkert ikke være sikre startere på sigt.
    Vi kunne evt bytte Ankersen med Kehinde.-)

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #155
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Hvad med Sebastian Jørgensen fra Silkeborg? Han har været en stor profil for dem og er kun 21 år. 12 kampe, 8 mål, 4 assists. Venstrebenet højre kant. Har kontraktudløb om lidt over et år. Ved godt vi skriger efter profiler, men jeg er mere opsat på et stort talent som Jørgensen end Thorsteinsson.

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #156
    crekke er offline Og kategorien er en hest
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    674

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Kehinde, Thorsteinsson, Sebastian Jørgensen fra Silkeborg .... troede sgu lige jeg var hoppet ind på OB's transferforum - men ja okay, nye tider!
    Er efterhånden ligeglad, bare der kommer noget ind!
    /crekke

    There are only 10 types of people in the world -
    those who understand binary, and those who don't.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #157
    Tilmeldingsdato
    May 2009
    Indlæg
    364

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af crekke Se meddelelser
    Kehinde, Thorsteinsson, Sebastian Jørgensen fra Silkeborg .... troede sgu lige jeg var hoppet ind på OB's transferforum - men ja okay, nye tider!
    Er efterhånden ligeglad, bare der kommer noget ind!
    Sagde du også det om R. Skov? :-)

    Uden at have indgående kendskab til S. Jørgensen og N. Vallys fra SIF, så kunne det være at nogen med mere fodbold-kyndig scouting-erfaring end undertegnede burde granske dem en gang... de laver i hvert fald et hav af mål og assists - og det gik jo ganskse fint sidste gang vi snuppede en spiller fra deres trup.

  14. #158
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Hvad med Sebastian Jørgensen fra Silkeborg? Han har været en stor profil for dem og er kun 21 år. 12 kampe, 8 mål, 4 assists. Venstrebenet højre kant. Har kontraktudløb om lidt over et år. Ved godt vi skriger efter profiler, men jeg er mere opsat på et stort talent som Jørgensen end Thorsteinsson.
    Hvis han er halvt så god som Robert Skov, siger jeg køb!
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #159
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    453

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Skal vi ikke have nogle rutinerede proven spillere, i det her vindue? Virker til at der er købt nok potentiale og de unge spillere, vi har, skal vel have nogle at læne sig opad.

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #160
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Jt80 Se meddelelser
    Skal vi ikke have nogle rutinerede proven spillere, i det her vindue? Virker til at der er købt nok potentiale og de unge spillere, vi har, skal vel have nogle at læne sig opad.
    Jo, men vores scouting-afdelding (inkl sportslig sektor) kan umiddelbart ikke finde dem.

    Zan

  19. #161
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Nu hvor FCK ligger lunt i svinget til at gå videre som gruppevinder i Conference League, er det måske vigtigt at påpege at man ifølge UEFAs regler højst må indregistrere tre nye spillere efter vinterens transfervindue. Det kan måske have indflydelse på hvor mange spillere, vi henter ind i løbet af det vindue, og måske hvilken kaliber spillere, vi går efter.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  20. De følgende 7 brugere er enige:

  21. #162
    Tilmeldingsdato
    Jan 2019
    Indlæg
    293

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Nu kan det være det bliver lidt en gentagelse men er det ikke snart på tide at vi hiver vores islandske bekendtskab Orri Steinn Óskarsson op i førsteholds truppen manden scorer jo
    stor set hver kamp han er med i, senest i dag blev det til et hattrick for U19, og det er blevet til 14 mål på 10 kampe indtil videre i U19 ligaen han er 17.
    Altså han er jo hverken lille eller mangler fysisk så han ville kunne gå ind på holdet og bidrage med det samme og med tanke på at Wilzhek er ude i en uendelighed og Rasmus Højlund ikke har fået noget slutprodukt på 13 Superliga kampe. Bør man så ikke bringe et varmt talent ind i det mindste for at øge konkurrencen? Kan nærmest ikke se hvad det ville kunne skade at give ham et par indhop?
    -𝘼𝙣𝙙𝙧𝙚𝙖𝙨
    boombastic's Avatar

  22. De følgende 7 brugere er enige:

  23. #163
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af boombastic Se meddelelser
    Nu kan det være det bliver lidt en gentagelse men er det ikke snart på tide at vi hiver vores islandske bekendtskab Orri Steinn Óskarsson op i førsteholds truppen manden scorer jo
    stor set hver kamp han er med i, senest i dag blev det til et hattrick for U19, og det er blevet til 14 mål på 10 kampe indtil videre i U19 ligaen han er 17.
    Altså han er jo hverken lille eller mangler fysisk så han ville kunne gå ind på holdet og bidrage med det samme og med tanke på at Wilzhek er ude i en uendelighed og Rasmus Højlund ikke har fået noget slutprodukt på 13 Superliga kampe. Bør man så ikke bringe et varmt talent ind i det mindste for at øge konkurrencen? Kan nærmest ikke se hvad det ville kunne skade at give ham et par indhop?
    Der står noget om det her:
    https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...ks-foerstehold

    Man skal nok have set noget u19 (det har jeg ikke) for at have en idé om, hvorvidt han er ved at være klar til seniorbold. Tallene alene for mål i u19 skal vi nok ikke lægge så meget i. Både Bøving og Højlund brændte vist også u19 af, men de mangler begge for alvor at vise noget på 1.holdet. Om Orri er ved at være klar, aner jeg ikke. Men givet vores absurd tynde trup offensivt, så kan jeg ikke forestille mig andet end at de tager ham med, når han er ved at være der. Det samme kan nok siges om Roony, som snart er gammel nok og som vi alle gerne vil se, men som nok er et stykke fra at være klar.

  24. De følgende 2 brugere er enige:

  25. #164
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    285

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Forklar mig denne udfordring som jeg aldrig kommer til at forstå udefra bestyrelsen eller PC synspunkt:

    - sælg Daramy for 90 mio

    - Brug de næste 5 vinduer på at finde en dåseåbner type spiller og i nærheden af 90 mio i løn, sign on, agent fees og transfer på 4-5 æsler som PC har med i sin notesblok fra AGF

    Formentligt taber du mesterskabet og de garanterede 50+ mio det giver !

    Så alt i alt en elendig forretning !
    Very Nice

  26. De følgende 4 brugere er enige:

  27. #165
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af ersenio Se meddelelser
    Forklar mig denne udfordring som jeg aldrig kommer til at forstå udefra bestyrelsen eller PC synspunkt:

    - sælg Daramy for 90 mio

    - Brug de næste 5 vinduer på at finde en dåseåbner type spiller og i nærheden af 90 mio i løn, sign on, agent fees og transfer på 4-5 æsler som PC har med i sin notesblok fra AGF

    Formentligt taber du mesterskabet og de garanterede 50+ mio det giver !

    Så alt i alt en elendig forretning !
    Det med at sælge Unge spillere i den prisklasse tror jeg allerede vi skal vende os til i fremtiden. Det ser jo ud til at blive vores forretnings model. Det kræver så bare PC og vores super duper Scouting afd, er kompetente til at finde erstatninger af en vis kvalitet, når vi skyder et ungt stjerneskud afsted ala Daramy. Problemet er bare at PC på den front dumpet med et stort Brag i sommers :(. Egentlig var missionen jo klar. Find en erstatning som bare kunne 60-70% af det Daramy kunne og gå ind på holdet med det samme. At finde en i Form ala Daramy, vidst vi jo godt ikke kunne lade sig gøre, men mindre kunne også gøre det.

    Det muligt PC overrasker i vintertransfer vinduet, men jeg tvivler på det. Vintertransfer vinduet er notorisk kendt for ikke at ske de helt store transfers.....

  28. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 20/21
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 887
    Sidste Meddelelse: 22.03.21, 11:32
  2. Til- og afgange: Vinter 19/20
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 413
    Sidste Meddelelse: 01.02.20, 12:39
  3. Til- og afgange: Vinter 18/19
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 951
    Sidste Meddelelse: 07.02.19, 14:40
  4. Til- og afgange: Vinter 17/18
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1269
    Sidste Meddelelse: 08.02.18, 08:30
  5. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •