Side 64 af 103 FørsteFørste ... 14546162636465666774 ... SidsteSidste
Viser resultater 946 til 960 af 1543

Emner: Til- og afgange: Vinter 21/22

  1. #946
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Generelt er jeg gennem de senere år blevet meget skeptisk over for tidligere FCK legender man henter hjem. Ja der er undtagelser, hvor det bliver en succes, men jeg syntes godt nok i langt de fleste tilfælde det går galt. Nu er Vavro selvfølgelig stadig i en god alder, men det hele mønter jo på motivationen og han vil projektet. Og så har Vavro forhåbentlig fået en masse erfaring, fordi han var godt nok ringe den første tid i FCK, men hans niveau steg kraftigt med tiden.

    Så igen hans Alder og evt. videresalgs potentielle så tænker jeg faktisk dette er et godt Leje/køb og et godt supplement til Boile og David
    Sidst redigeret af EraZ : 24.01.22 kl. 10:45

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #947
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    554

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Generelt er jeg gennem de senere år blevet meget skeptisk over for tidligere FCK legender man henter hjem. Ja der er undtagelser, hvor det bliver en succes, men jeg syntes godt nok i langt de fleste tilfælde det går galt.

    Nu er Vavro selvfølgelig stadig i en god alder, men det hele mønter jo på motivationen og han vil projektet. Og så har Vavro forhåbentlig fået en masse erfaring, fordi han var godt nok ringe den første tid i FCK, men hans niveau steg kraftigt med tiden.
    Helt enig! Jeg synes aldersspørgsmålet er ret afgørende. Når det er deres sidste kontrakt er motivationen der nok ikke helt, medmindre det er ægte klubmænd som fx Delaney. Cornelius kom jo hjem for at kickstarte karrieren, det samme gjorde Zanka første gang. Vavro er i en god alder, så spiller han godt her i 1½-2 år er det jo ikke utænkeligt, at der venter at nyt udlandseventyr. Men der er også gode eksempler på aldrende spillere fx N'Doye.

    Men ja, jeg synes også vi skal holde os fra det. Det var meget en Ståle-ting, at gøre, og i hans sidste år så vi, hvor galt det kan gå.

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #948
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Generelt er jeg gennem de senere år blevet meget skeptisk over for tidligere FCK legender man henter hjem. Ja der er undtagelser, hvor det bliver en succes, men jeg syntes godt nok i langt de fleste tilfælde det går galt.

    Nu er Vavro selvfølgelig stadig i en god alder, men det hele mønter jo på motivationen og han vil projektet. Og så har Vavro forhåbentlig fået en masse erfaring, fordi han var godt nok ringe den første tid i FCK, men hans niveau steg kraftigt med tiden.
    Nu har Vavro aldrig virket som en, der har problemer med motivationen, så det er jeg ret tryg ved. Og hvis han er indforstået med at være backup, der skal kæmpe sig ind på holdet, er det en fin gardering bagude, synes jeg. Og den høje købsoption på 7 mio. euro, der rapporteres om, er jo kun relevant, hvis der er andre klubber, der til sommer er parat til at betale så meget. Hvis ikke, kan vi givetvis få ham billigere.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #949
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Jeg forstår ikke, at Vavro gider skifte bænken i Lazio med bænken i København, selvom sidstnævnte da nok vil indebære mere spilletid. Han kan selvfølgelig gå efter at slå Khocholava af holdet, men det er op ad bakke som lejet spiller - også når der er en købsoption. Og selvom at jeg går ind for lejeaftaler til at lukke huller i truppen, er det sjældent, at vores lejeaftaler har været de store successer, da vi ofter lejer middelmådige garderinger. Lad os håbe, at Vavro ikke er en sådan.

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #950
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    699

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Skulle vi hente ham, er det oplagt at tænke, at han ville være førstereserve for Khocholava, da de kan minde om hinanden i forsvarsstil. Skulle han dog stå i en position, hvor han skal vikariere for Boilesen i midterforsvaret, så kan det også løses ved at have en mere spillende central midtbanespiller, som kan søge ned i banen og hente bolden, i stedet for at den skal føres frem af en midterforsvarer. Noget, som måske er nemmere med Zeca ude, og man i stedet bruger eksempelvis Falk eller Pep Biel i den rolle. Noget, som også er blevet nemmere, eftersom man med Babacars tilgang kan rykke Wind ned på 10'eren, og Pep Biel ned på den centrale midtbane.

    Så jo, der er naturligvis nogle ting, man skal være opmærksom på, og nogle justeringer, som skal foretages, men det er ikke noget, man ikke kan planlægge sig ud af for at få til at nogenlunde lykkes.
    Stort set enig i dit indlæg, og med en kommentar til dit forslag ovenfor.

    I sæsonen 17/18, hvor DV spillede sammen med Lüftner, der var de defensive problemer åbenlyse, fordi Vavro er en busende duel-spiller, der af og til taber en duel, som desværre for ofte resulterede i mål. Han ændrede ikke spillestil i 18/19, men Bjellands evne til at styre forsvaret, være taktisk godt indstillet på, at få de øvrige spillere til at lukke for de huller, der kunne opstå omkring Vavro mm. gjorde en kæmpe forskel. Jeg synes ikke, at Vavro ændrede sig så meget i sin anden sæson, det var mere holdet der ændrede sig primært i kraft af Bjelland. Da vi solgte Vavro til den høje pris, var jeg ærgerlig over han forsvandt, men jeg syntes, at det var en flot pris.

    Offensivt led vi under, at både DV og ML var dårlige i afspillet både kort og langt, ligesom de begge var usikre på bolden, når de blev presset. Da princippet for vores succesfulde opspil under Ståle var baseret på, at de to CB kunne bryde modstandernes kæder med skarpe afleveringer op midt i banen var det en af de væsentlige årsager til, at vores spil så forfærdeligt ud i den sæson. Når Zeca i opspillet rykkede ned for at kunne stå for opspillet, kom han til at ligge foran modstandernes forreste pres, hvilket betød, at modtanderne aggressivt kunne skubbe deres pres frem i banen, for vi manglede en opspilsstation, og det endte ofte i adresseløse afleveringer, dårligt spil boldtab mm.

    Min tanke er, at skal vi få succes med Vavro, så skal han ligge ved siden af en meget stærk CB, der både teknisk og taktisk kan skærme ham. De her duel-stærke CB, som er båret af fysik og fight, mener jeg principielt ikke passede til os dengang og det gør de som udgangspunkt heller ikke i dag. DK og DV i en længere periode, hvor Boile er skadet, det tror jeg bliver et problem. Både defensivt og offensivt. Det bedste CB-par vi har haft er Zanka og Erik og de står for mig som pejlemærker for gode midterforsvarer, på samme måde som Pospech gør det på HB. Så på CB ville jeg hellere have 2 X 'Boile' end 2 X 'Duel'.

    ... og så en lejeaftele arrrgggghhh.
    Goldbæks Højrefod

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #951
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    PC udtalte som noget af det første, da han kom til, at med den spillestil FCK skal praktisere, så skal forsvarsspillerne kunne klare sig selv i højere grad. Og det kan Vavro dælme. Jeg er dog enige med jer andre i, at han får meget svært ved at få spilletid, når alle er klar, fordi Boile og Khocholava er så godt et match og også det stopperpar, der har lukket færrest mål ind i efteråret. Så vi har jo et godt forsvar.

  12. #952
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,586

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Man kan jo også argumentere for at Vavro for alvor blev god på det tidspunkt, hvor man rykkede Falk ind på den centrale midtbane, i stedet for at man brugte både Zeca og Kvist ved siden af hinanden. Altså omkring april 2018. Det skete så nogenlunde samtidigt med at Erik Johansson kom tilbage fra sin knæskade, men i hvert fald blev spillet fra Vavro bedre da det skete, og man ændrede lidt på opspilsrollen for midterforsvaret med Falks placering centralt i banen.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #953
    Tilmeldingsdato
    Jan 2022
    Indlæg
    6

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Vavro kom som meget ung ind på et af de dårligst præsterende FCK hold i længere tid. Ja, det blev bedre da han spillede ved siden af bedre og mere rutinerede spillere, men lad os nu ikke gøre Vavro dårligere end han er. Han skal derudover på kort sigt lukke et hul i truppen, hvilket han fint kan. En opgradering fra vores norske lejesvend. Lader dertil til, at løsningen med leje og løn ikke gør et kæmpe indhug i transferpengene, som derfor kan bruges på andre og mere vigtige positioner. Jeg er positiv :)

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #954
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Hvis frikøbsklausulen på de 50-60 mio står til troende, så synes jeg faktisk det er en lidt mærkelig handel.

    Vi vil (vel) aldrig give i nærheden af det beløb for en CB - selvom vi så kunne forhandle den ned til 40 mio, er det jo stadig sindssygt mange penge for os.

    Dermed lader beløbet til (nærmest) at være symbolsk, og at vi derfor skal indstille os på 6 måneders leje, og that's it (medmindre han spiller fuldstændig unikt, eller Khocolava skal videre for et mega beløb til sommer...).

    Hvis man tolker lidt på det, kan det betyde at vores muligheder for en CB var meget få.
    Og lidt hårdt stillet op, kan man måske igen kigge scouting-afdelingens vej? Var der ikke en bedre og mere langsigtet løsning?

    Men det ved vi selvfølgelig ikke, og hvis vi sign'er en bedre CB til sommer (hvor der måske er flere muligheder), er taktikken selvfølgelig rigtig nok. Den køber jeg naturligvis.

    Så velkommen tilbage, Vavro... Selvom det nok bliver et kort gensyn, hvor du godt nok skal stå tidligt op for at overbevise om en permanent løsning...

    Zan

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #955
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Tænker også hans tid i den italienske forsvarsskole har gjort ham til en bedre spiller, både teknisk og taktisk. Samt han har fået spilletid i Italien og Spanien mod/med bedre spillere end dem han møder i suppen.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #956
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Hvis frikøbsklausulen på de 50-60 mio står til troende, så synes jeg faktisk det er en lidt mærkelig handel.

    Vi vil (vel) aldrig give i nærheden af det beløb for en CB - selvom vi så kunne forhandle den ned til 40 mio, er det jo stadig sindssygt mange penge for os.

    Dermed lader beløbet til (nærmest) at være symbolsk, og at vi derfor skal indstille os på 6 måneders leje, og that's it (medmindre han spiller fuldstændig unikt, eller Khocolava skal videre for et mega beløb til sommer...).

    Hvis man tolker lidt på det, kan det betyde at vores muligheder for en CB var meget få.
    Og lidt hårdt stillet op, kan man måske igen kigge scouting-afdelingens vej? Var der ikke en bedre og mere langsigtet løsning?

    Men det ved vi selvfølgelig ikke, og hvis vi sign'er en bedre CB til sommer (hvor der måske er flere muligheder), er taktikken selvfølgelig rigtig nok. Den køber jeg naturligvis.

    Så velkommen tilbage, Vavro... Selvom det nok bliver et kort gensyn, hvor du godt nok skal stå tidligt op for at overbevise om en permanent løsning...

    Zan
    Jeg tror, man skal se købsoptionen i det lys, at Lazio gav 80 mio. for Vavro, da de købte ham, og nu er de ved at sende ham tilbage til os. Det har været et stort, dyrt transferflop for dem, så for at det ikke skal ligne for stor en fadæse, sætter man købsoptionen så højt, at man ikke står til at tabe alt for meget på den.

    Men det er jo ren staffage, hvis Vavro til sommer ikke har gjort sig eftertragtet på markedet igen. Så kan han givetvis købe langt billigere.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  21. #957
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    323

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Man kan jo også argumentere for at Vavro for alvor blev god på det tidspunkt, hvor man rykkede Falk ind på den centrale midtbane, i stedet for at man brugte både Zeca og Kvist ved siden af hinanden. Altså omkring april 2018. Det skete så nogenlunde samtidigt med at Erik Johansson kom tilbage fra sin knæskade, men i hvert fald blev spillet fra Vavro bedre da det skete, og man ændrede lidt på opspilsrollen for midterforsvaret med Falks placering centralt i banen.
    Flytningen af Falk til den centrale midtbane for at afhjælpe Vavro og Lüftners store vanskeligheder i den første fase af vores opbyggende spil bliver meget fint beskrevet af Jonathan Hartmann i denne video (fra 4:48):
    https://www.youtube.com/watch?v=USA50akyHjE

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #958
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg tror, man skal se købsoptionen i det lys, at Lazio gav 80 mio. for Vavro, da de købte ham, og nu er de ved at sende ham tilbage til os. Det har været et stort, dyrt transferflop for dem, så for at det ikke skal ligne for stor en fadæse, sætter man købsoptionen så højt, at man ikke står til at tabe alt for meget på den.

    Men det er jo ren staffage, hvis Vavro til sommer ikke har gjort sig eftertragtet på markedet igen. Så kan han givetvis købe langt billigere.
    Jeg er sådan set helt med på årsagen til den høje købsoption.

    Det er mere vores incitament for at lave handlen. Det er lidt skizofrent, for selvfølgelig kan jeg godt se den er oplagt, omvendt virker det bare som en kompleks handel - for jeg tvivler stadig på at vi betaler 35-40 mio for en forsvarsspiller.
    Og selv med det beløb, snakker vi om et markant nedslag.

    Men det handler selvfølgelig om hvor langt Lazio er villige til at gå ned.

    Ligemeget hvad kan jeg - når jeg reflekterer lidt - godt se at der ikke er voldsomt meget at tabe for os i den handel.

    Derfor er den vel godkendt.

    Zan

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #959
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    433

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22


  26. De følgende 10 brugere er enige:

  27. #960
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,586

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Status på transfervinduet med en uge tilbage:

    TILGANGE:
    - Khouma Babacar (Sassuolo)
    - Denis Vavro (Lazio, leje)

    AFGANGE:
    - Ruben Gabrielsen (Toulouse, lejeophold slut)
    - Robert Mudrazija (Olympija Ljubljana, leje)
    - Pierre Bengtsson (Djurgården IF)
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  28. De følgende 3 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 20/21
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 887
    Sidste Meddelelse: 22.03.21, 11:32
  2. Til- og afgange: Vinter 19/20
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 413
    Sidste Meddelelse: 01.02.20, 12:39
  3. Til- og afgange: Vinter 18/19
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 951
    Sidste Meddelelse: 07.02.19, 14:40
  4. Til- og afgange: Vinter 17/18
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1269
    Sidste Meddelelse: 08.02.18, 08:30
  5. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •