Side 14 af 103 FørsteFørste ... 4111213141516172464 ... SidsteSidste
Viser resultater 196 til 210 af 1543

Emner: Til- og afgange: Vinter 21/22

  1. #196
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    416

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Den tanke har også strejfet mig - altså at vi måske nærmere har at gøre med en svær depression end en mere "fysisk" sygdom.
    Sagde de ikke noget med feber?

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #197
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Jeg tror dog heller ikke, at PC er superglad for, at ejerne har kunnet hente over 100 mio. kr. i overskud på transferkontoen. For mig ligner PC mere og mere en administrativ mellemleder uden særligt stort råderum - økonomisk som strategisk. Der er i al fald himmelvid forskel på, hvad han meldte ud ved sin ansættelse, hvor han søgte profiler og vildskab, til nu hvor FCK åbenbart skal være en slags FCN 2.0 - bare med komplet urealistiske forventninger til mesterskaber.
    Hvordan kommer du frem til den konklusion? Det kan godt være, at han blev prikket på skulderen og fortalt, at man nok har brug for at sige ja, da der blev budt 80 + mio for en ung spiller, som kun havde præsteret på ypperste niveau i 2-3 uger. Men udover det så har råderummet da umiddelbart være ganske fint. Jeg er med på, at han kiksede omkring at købe offensiv kvalitet til især kanten, men i din konklusion glemmer du alle de andre køb. Man har hentet en dyr målmand. Man har hentet 3 gode forsvarsspillere og man har hentet en kant. Man har desuden hentet en ung og meget dyr Johansson, ligesom man havde 20+ mio klar til at købe en kant fra Prag, som desværre ikke bestod lægetjekket. Jeg har ærlig talt lidt svært ved at se, hvorfor det peger hen på en mellemleder uden råderum.

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #198
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af aegh Se meddelelser
    Sagde de ikke noget med feber?
    Det har jeg ikke bidt mærke i, men man skal vel næsten håbe det.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  7. #199
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,585

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Der er noget grundlæggende forkert i den tankegang at man "spilder penge" på at investere i det omkring holdet, som skal få det til at fungere, og at man burde bruge pengene på selve spillertruppen i stedet. Man kan diskutere enkeltpersoner i klubbens set-up, om hvorvidt det lige skal være Christian Engell, som skal være mentaltræner (eller Head of People and Culture) i klubben, eller om hvorvidt det lige skal være Mounir, som skal være Head of Analytics, men hvis man sætter spørgsmålstegn ved om klubben har brug for de funktioner, så er det fordi man ikke har sat sig ind i fodboldverdenen i det 21. århundrede. Mens FCK har 5 analytikere tilknyttet førsteholdet, har et hold som Manchester City tilknyttet mere end det dobbelte.

    PS: Jeg ved lidt om, hvad Mounir har gået og arbejdet på af analytiske scouting redskaber ift. spillernes psyke, for at vi fremover skal undgå cases à la Mussis, Kaufmann, Pusic og Toutouh. Det bliver rigtig godt, når det bliver helt operationelt til de kommende transfervinduer..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  8. #200
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    531

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Hvordan kommer du frem til den konklusion? Det kan godt være, at han blev prikket på skulderen og fortalt, at man nok har brug for at sige ja, da der blev budt 80 + mio for en ung spiller, som kun havde præsteret på ypperste niveau i 2-3 uger. Men udover det så har råderummet da umiddelbart være ganske fint. Jeg er med på, at han kiksede omkring at købe offensiv kvalitet til især kanten, men i din konklusion glemmer du alle de andre køb. Man har hentet en dyr målmand. Man har hentet 3 gode forsvarsspillere og man har hentet en kant. Man har desuden hentet en ung og meget dyr Johansson, ligesom man havde 20+ mio klar til at købe en kant fra Prag, som desværre ikke bestod lægetjekket. Jeg har ærlig talt lidt svært ved at se, hvorfor det peger hen på en mellemleder uden råderum.
    Enig, i interviewet ifm Silkeborg kampen udtalte PC jo direkte at der pt. Var FOR mange unge talenter på banen men at det jo var pga de mange skadede nøglespillere.

    Jeg synes netop PC med købet af Diks, Khocolava og Grabara har fået attitude (vildskab) ind hvilket var tiltrængt, så kan vi diskutere kvaliteten af Grabara et andet sted men alle 3 er da hentet på prismæssigt relativt høje hylder, nogle herinde har jo eks. skrevet at det var unødvendigt at bruge så mange penge på Grabara...men mon ikke der også bliver handlet pænt ind i det kommende vindue også, det tror jeg er uden for tvivl. I så fald begynder trupsammensætningen endelig at ligne kvalitet og potentiale.

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #201
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    193

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Åh gud. Antyder du, at det ikke er Rigshospitalets afdeling for tropesygdomme (jeg antager, at Riget har sådan én), men i stedet indlæggelse på en psykiatrisk afdeling?
    Jeg antager ingenlunde, at han er indlagt på en psykiatrisk afdeling. Det har jeg svært ved at se, hvordan du kan udlede det af min tekst. Jeg undrer mig blot over oplysningerne er så sparsomme - til sammenligning får vi da videoer og daglige opdateringer når spillere skal opereres (endda hvor). En hospitalsindlæggelse er saftsusme alvorligt - især for en elite sportsudøver der ikke er skadet. Det er næppe en lille feber, der har væltet den gode Luther omkuld.
    "Tro kan flytte dværge."

  11. De følgende 4 brugere er enige:

  12. #202
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    285

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Der er noget grundlæggende forkert i den tankegang at man "spilder penge" på at investere i det omkring holdet, som skal få det til at fungere, og at man burde bruge pengene på selve spillertruppen i stedet. Man kan diskutere enkeltpersoner i klubbens set-up, om hvorvidt det lige skal være Christian Engell, som skal være mentaltræner (eller Head of People and Culture) i klubben, eller om hvorvidt det lige skal være Mounir, som skal være Head of Analytics, men hvis man sætter spørgsmålstegn ved om klubben har brug for de funktioner, så er det fordi man ikke har sat sig ind i fodboldverdenen i det 21. århundrede. Mens FCK har 5 analytikere tilknyttet førsteholdet, har et hold som Manchester City tilknyttet mere end det dobbelte.

    PS: Jeg ved lidt om, hvad Mounir har gået og arbejdet på af analytiske scouting redskaber ift. spillernes psyke, for at vi fremover skal undgå cases à la Mussis, Kaufmann, Pusic og Toutouh. Det bliver rigtig godt, når det bliver helt operationelt til de kommende transfervinduer..

    Det håber jeg du har ret i. Ikke jeg syntes det nødvendigvis er en dårlig ide at tænke og strategisk planlægge sig ud af alle tænkelige scenarier, men det er svært for mig at se hvordan man kan vinde kampe hvis man har en dårlig/mellemgod træner eller spillere. Det bør først og fremmest være truppen og talentmassen, der skal investeres og alt administrativt, strategisk, analytisk er bare cremen på en allerede fantastisk kage. Uden bunden eller fundamentet af talent og trænerevner, så kan du blive med at pynte uden at det smager rigtigt godt:-)
    Jeg mener ikke at en head of culture eller en analytics kan give os mere end 1-5% i hver kamp, så derfor skal base af de 95% i en kamp der gør forskellen desværre stadig være spillernes evner og trænerens til at performe. Så jeg syntes bare det skal være til diskussion hvad vi bruger vores penge på. Specielt når vi ikke henter international klasse, men bare henter BØF folk.

    Man City køber de bedste spillere og har de bedste trænere, så for dem er en investering i en analytisk afdeling noget de gør som sekundær fase ovenpå en allerede fantastisk trup og træner... Jeg mener når man smider flere mia i en trup henover nogle år, så kan 1-2% måske gøre en større forskel, men spørgsmålet til dig kunne omvendt være: hvis du havde hele Man City stab til at arbejde for JT og den nuværende FCK trup ville vi så pludseligt kunne vinde over Silkeborg? Jeg tvivler...
    Very Nice

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #203
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Foeniks Se meddelelser
    Jeg antager ingenlunde, at han er indlagt på en psykiatrisk afdeling. Det har jeg svært ved at se, hvordan du kan udlede det af min tekst. Jeg undrer mig blot over oplysningerne er så sparsomme - til sammenligning får vi da videoer og daglige opdateringer når spillere skal opereres (endda hvor). En hospitalsindlæggelse er saftsusme alvorligt - især for en elite sportsudøver der ikke er skadet. Det er næppe en lille feber, der har væltet den gode Luther omkuld.
    Med al den spekulation, der har været om mysteriet Singh de sidste par måneder, synes jeg ikke, det er vildt mærkeligt, at de ikke fortæller mere - og da slet ikke, hvor journalister ville kunne vade hen og stikke en mikrofon eller et kamera i hovedet på ham. Bortset fra det kræver de nye GDPR-regler vel, at Singh selv skal sige god for, hvis klubben skulle gå i detaljer om hans sygdom, og det har han måske ikke lyst til.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #204
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    453

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Med al den spekulation, der har været om mysteriet Singh de sidste par måneder, synes jeg ikke, det er vildt mærkeligt, at de ikke fortæller mere - og da slet ikke, hvor journalister ville kunne vade hen og stikke en mikrofon eller et kamera i hovedet på ham. Bortset fra det kræver de nye GDPR-regler vel, at Singh selv skal sige god for, hvis klubben skulle gå i detaljer om hans sygdom, og det har han måske ikke lyst til.
    Tænker heller ikke klubben vil følge ham, med et kamera, ligesom med Zecas operation, hvis han er indlagt med dengue feber.

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #205
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,585

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af ersenio Se meddelelser
    Det bør først og fremmest være truppen og talentmassen, der skal investeres og alt administrativt, strategisk, analytisk er bare cremen på en allerede fantastisk kage. Uden bunden eller fundamentet af talent og trænerevner, så kan du blive med at pynte uden at det smager rigtigt godt:-)
    Det er så helt forkert. Det kan godt være at truppen og talentmassen er ingredienserne i kagen, men det administrative, strategiske og analytiske, det er ikke pynt, det er alle redskaberne, som skal til for at bage kagen. Det er ret svært at lave en god kage uden en ovn, skåle, piskeris, decilitermål, ovnfast fad, osv.

    Du kan ikke skabe en kontinuerligt god talentmasse i så lille et land som Danmark uden at man har et talentudviklingsmiljø i verdensklasse. Det kan man kun fastholde, hvis man systematiserer så meget af arbejdet som muligt.

    Citat Oprindeligt indsendt af ersenio Se meddelelser
    Jeg mener ikke at en head of culture eller en analytics kan give os mere end 1-5% i hver kamp, så derfor skal base af de 95% i en kamp der gør forskellen desværre stadig være spillernes evner og trænerens til at performe.
    Hvis vi antager at de forskellige medarbejdere omkring holdet (fraset de øverste ledere) får en årsløn på ca. 400.000 kr., så når vi op på at personaleomkostningerne i alt til førsteholdets stab, inkl. cheftræneren, udgør ca. 16 mio. kr om året. Det svarer til ca. 10% af personaleomkostningerne, der ifølge kvartalsregnskabet er på 162 mio. kr., inkl. spillerlønningerne.
    Det kan godt være, at du tror det kun udgør 1-5% af spillernes performance, men det gør meget mere end det. Det er med til at sørge for at spillerne fysiologisk får den rigtige dosering, så man så vidt muligt undgår overbelastningsskader, det er med til at sørge for at træneren har en modstander-analyse klar, så man kan forberede sig til den enkelte kamp, osv., osv.

    Citat Oprindeligt indsendt af ersenio Se meddelelser
    Så jeg syntes bare det skal være til diskussion hvad vi bruger vores penge på. Specielt når vi ikke henter international klasse, men bare henter BØF folk.
    Undskyld mit franske, men det er simpelthen noget ignorant fis ift. vores analytiker. Der findes ikke en bedre til formålet i hele Norden. At han har en fortid i BØF siger absolut fuck-all om hans kompetencer. Og ja, man kan påstå at jeg er biased, fordi jeg har arbejdet sammen med ham, men man kan også se på hvordan at han har haft en væsentlig finger med i spillet omkring at Danmark er gået fra en placering som nr. ca. 50 i verden til nu at ligge nr. 10, efter at han tiltrådte som analytiker for landsholdet. Og med tanke på, hvad han er i gang med at udvikle af analyse- og scouting redskaber til os, så bliver det bare endnu mere hovedrystende dumt. Man havde aldrig sat spørgsmål ved hans faglige kompetence i FCK-fankredse, hvis han havde en fortid i Malmø, FCN, AaB, eller hvor som helst andet sted. Giv ham gerne hug for hans BØF-fortid, men lad være med at sætte spørgsmålstegn ved hans kompetencer på baggrund af den, for det vidner kun om manglende kendskab til hvad der sker bag kulisserne i elitefodbold.

    Citat Oprindeligt indsendt af ersenio Se meddelelser
    Men spørgsmålet til dig kunne omvendt være: hvis du havde hele Man City stab til at arbejde for JT og den nuværende FCK trup ville vi så pludseligt kunne vinde over Silkeborg? Jeg tvivler...
    Jeg kan ikke svare på det, for jeg ved ikke, hvor mange mennesker der skulle til for at fortælle Jess Thorup at 11 ud af de 14 mål, der er scoret mod Silkeborg i denne sæson, er kommet efter spil fra kanten, enten i åbent spil eller på standardsituationer, og at et af de tre mål, der yderligere er scoret mod dem, er på straffespark. Men åbenbart flere end hvad man har i FCK, når man ser på hvor lidt spil, vi forsøgte at bringe ud over kanterne, og hvor meget, vi forsøgte at spille bolden centralt.. Man kan jo have nok så mange dygtige fagfolk ansat, men hvis man har en inkompetent træner, der ikke er opmærksom på hvad der kommer af information, og som ikke bruger det, så..
    Sidst redigeret af Kiwi : 10.11.21 kl. 14:47
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  19. #206
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    193

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Med al den spekulation, der har været om mysteriet Singh de sidste par måneder, synes jeg ikke, det er vildt mærkeligt, at de ikke fortæller mere - og da slet ikke, hvor journalister ville kunne vade hen og stikke en mikrofon eller et kamera i hovedet på ham. Bortset fra det kræver de nye GDPR-regler vel, at Singh selv skal sige god for, hvis klubben skulle gå i detaljer om hans sygdom, og det har han måske ikke lyst til.
    Du har nok ret. Det håber jeg på. Lyder ganske plausibelt at han slet og ret har takket nej til nogen som helst form for ekstern dækning, og derved kan FCK ikke oplyse mere end de har gjort. Vi krydser fingre for, han snart er tilbage og modbeviser alle i København. Så' har vi vist også skrevet nok om ham i en tråd om Til- og afgange vinter 2021/22. :)
    "Tro kan flytte dværge."

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #207
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    360

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Ønsker til vinter vinduet

    Målmand: Ingen ønsker godt besat
    Højreback: Ingen ønsker godt besat
    Midterforsvar: Forlæng halvt år med Gabrildsen ellers på plads
    Venstre back: Den er svær. VK sidder jo på posten, men vi ser hvor sårbar vi er hvis han bliver skadet. Vi må nok vente til sommer med denne position
    Højre midt: Ok med Stage og Jelert
    6'er central midt: KØB vi mangler en erfaren boldsikker 6'er. Gerne en der er i mellem 25 og 30.
    8'er: Godt fyldt op
    Venstre midt: KØB. Nok vores største behov
    10'er: Godt dækket ind
    9'er: KØB. Wind er nok væk til sommer. Det efterlader os med Kaufman, Højlund og Orri. Mangler en proven goalscorer. Måske en Santander som har kontraktudløb til sommer. Har ikke spillet så meget de sidste par år,så måske starte med et lejemål her i foråret.
    - Torben

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #208
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,585

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Så kort sagt:
    - Forlæng med Gabrielsen
    - Send enten Pierre eller Oviedo videre, og vent med den anden til sommer.
    - Køb en 6'er
    - Køb en venstre kant
    - Køb en angriber
    - Sælg Wilczek
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  24. De følgende 3 brugere er enige:

  25. #209
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,184

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Hvor længe mon vi kan holde på Viktor K? Han er nu fast mand for både FCK og U21-landsholdet i en alder af 18 år. Venstrebacks med det CV hænger ikke på træerne.

  26. De følgende 2 brugere er enige:

  27. #210
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Der må gerne findes en permanent løsning på Grytebust, vis lejeaftale med Vejle udløber til nytår. Det lugter af, at man går efter at sende ham hjem til Norge.

    I øvrigt synes jeg ikke, at vi nødvendigvis skal stirre os blinde på en venstrekant. Kan vi få en god spiller til højrekanten, vil det også være fint.

  28. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 20/21
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 887
    Sidste Meddelelse: 22.03.21, 11:32
  2. Til- og afgange: Vinter 19/20
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 413
    Sidste Meddelelse: 01.02.20, 12:39
  3. Til- og afgange: Vinter 18/19
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 951
    Sidste Meddelelse: 07.02.19, 14:40
  4. Til- og afgange: Vinter 17/18
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1269
    Sidste Meddelelse: 08.02.18, 08:30
  5. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •