Side 100 af 103 FørsteFørste ... 5090979899100101102103 SidsteSidste
Viser resultater 1,486 til 1,500 af 1543

Emner: Til- og afgange: Vinter 21/22

  1. #1486
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,532

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Når det er sagt, var det da til at se ideen i at hente polakken på daværende tidspunkt…

    Med Thorup gik holdet imidlertid over til at spille mere dynamisk med mere flydende positioner blandt de forreste, og det klædte bestemt ikke store, tunge Wilczek at have alle de rapfodede ungdomsspillere omkring sig. Manglen på fart, kombineret med en begrænset teknisk formåen udstillede ham mere og mere…
    Jeg forstår slet ikke den her fortælling om, at Wilczek var en spiller efter Ståles hoved, og at det først var efter tilgangen af Thorup, at han faldt igennem. Wilczek har aldrig haft de spillemæssige kvaliteter til at blive en succes i FCK. Ikke under Thorup og ikke under Ståle. Ståle har i alle sine FCK-dage haft mest succes med at have en spiller oppe foran, som kunne spille med ryggen med mål; med fysik til at holde modstanderne væk, når der skulle tæmmes afleveringer i brysthøjde; med blik for medspillerne og teknik til at holde på bolden eller spille den hurtigt videre. Wilczek evnede ingen af disse ting. For mig var han et åbenlyst fejlkøb alene baseret på dette (personligt var og er jeg ligeglad med hans fortid).

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #1487
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Jeg forstår slet ikke den her fortælling om, at Wilczek var en spiller efter Ståles hoved, og at det først var efter tilgangen af Thorup, at han faldt igennem. Wilczek har aldrig haft de spillemæssige kvaliteter til at blive en succes i FCK. Ikke under Thorup og ikke under Ståle. Ståle har i alle sine FCK-dage haft mest succes med at have en spiller oppe foran, som kunne spille med ryggen med mål; med fysik til at holde modstanderne væk, når der skulle tæmmes afleveringer i brysthøjde; med blik for medspillerne og teknik til at holde på bolden eller spille den hurtigt videre. Wilczek evnede ingen af disse ting. For mig var han et åbenlyst fejlkøb alene baseret på dette (personligt var og er jeg ligeglad med hans fortid).
    Her er, hvad Ståle sagde, da han hentede Wilczek:

    ”Vi kender selvfølgelig Wilczek rigtigt godt fra hans tid i Superligaen, hvor han tre sæsoner i træk viste, at han er en notorisk målscorer, der er utroligt dygtig i boksen og arbejder hårdt for sit hold,” siger Ståle Solbakken og uddyber:

    ”Vores trup har nogle meget spændende og talentfulde angribere i Jonas Wind, Daramy, Kaufmann og Santos, men vi synes, at Wilczek supplerer godt med nogle andre kvaliteter, ikke mindst i form af hans erfaring og evner som mere rendyrket afslutter og angriber."

    "Mange vil sige, at det er en direkte afløser for N'Doye, men sådan ser vi det ikke. De er meget forskellige typer, og vi har ikke været på udkig efter en ny N'Doye, men efter at få flere muligheder og facetter i vores angrebskonstellationer. Det får vi med Wilczek i truppen”

    Pointen er vel ikke, at Wilczek var en spiller "efter Ståles hoved" - og det har jeg heller ikke skrevet - men at hans kompetencer supplerede dem, der var i truppen i forvejen. Det fremgår også med en vis tydelighed, at Wilczek først og fremmest blev købt til at sparke bolde i nettet. Og det leverede han jo ganske effektivt på i begyndelsen. Han endte på et meget fint scoringssnit her i klubben, og det skal man ikke underkende, da han først og fremmest blev købt til netop at score.

    Når det er sagt, mener jeg sådan set stadig, han var et fejlkøb pga. prisen og kontraktens længde.

  4. De følgende 6 brugere er enige:

  5. #1488
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,530

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Her er, hvad Ståle sagde, da han hentede Wilczek:

    ”Vi kender selvfølgelig Wilczek rigtigt godt fra hans tid i Superligaen, hvor han tre sæsoner i træk viste, at han er en notorisk målscorer, der er utroligt dygtig i boksen og arbejder hårdt for sit hold,” siger Ståle Solbakken og uddyber:

    ”Vores trup har nogle meget spændende og talentfulde angribere i Jonas Wind, Daramy, Kaufmann og Santos, men vi synes, at Wilczek supplerer godt med nogle andre kvaliteter, ikke mindst i form af hans erfaring og evner som mere rendyrket afslutter og angriber."

    "Mange vil sige, at det er en direkte afløser for N'Doye, men sådan ser vi det ikke. De er meget forskellige typer, og vi har ikke været på udkig efter en ny N'Doye, men efter at få flere muligheder og facetter i vores angrebskonstellationer. Det får vi med Wilczek i truppen”

    Pointen er vel ikke, at Wilczek var en spiller "efter Ståles hoved" - og det har jeg heller ikke skrevet - men at hans kompetencer supplerede dem, der var i truppen i forvejen. Det fremgår også med en vis tydelighed, at Wilczek først og fremmest blev købt til at sparke bolde i nettet. Og det leverede han jo ganske effektivt på i begyndelsen. Han endte på et meget fint scoringssnit her i klubben, og det skal man ikke underkende, da han først og fremmest blev købt til netop at score.

    Når det er sagt, mener jeg sådan set stadig, han var et fejlkøb pga. prisen og kontraktens længde.
    Problemet er bare, at tiden er forbi for den type angribere, som absolut intet andet kan, end at sparke bolden i kassen på 1 ud af 3 forsøg. I hvert fald når det gælder tophold, som også har ambitioner om at gøre sig gældende internationalt.

    Det er muligt måltotalen ser fin ud i statistikbøgerne, men det man ikke kan læse der er, at holdet totalt set præsterer ringere, og formentlig også scorer færre mål, med sådan en type som Wilzcek på holdet, fremfor eksempelvis Wind, NJ, Doye, Corner osv, som også bidrager i opbygningsfasen. Derfor er det uanset hvordan man pakker det ind, dårligt set af Ståle, at hente Wilzcek ind. Vi bør aldrig være i markedet efter sådan en type angriber.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #1489
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Jeg troede vi betalte 4 millioner for at slippe for mundhuggeri omkring Wilczek.


  8. #1490
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    155

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Ikke helt FC-relateret, men hold da kæft GF!

    https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...ere-til-holdet

  9. De følgende 4 brugere er enige:

  10. #1491
    Tilmeldingsdato
    Jun 2013
    Indlæg
    432

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af orhhh Se meddelelser
    Ikke helt FC-relateret, men hold da kæft GF!

    https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...ere-til-holdet
    Og ifølge BT til 44.000 om måneden ^^ ham kunne vi godt have nappet i 1/2 år som gardering :)
    Ps. Lorte kamp idag men daaamn Mukairo bliver god !!

  11. #1492
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    368

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Chobby Se meddelelser
    Og ifølge BT til 44.000 om måneden ^^ ham kunne vi godt have nappet i 1/2 år som gardering :)
    Ps. Lorte kamp idag men daaamn Mukairo bliver god !!
    Det er vist ugelønnen
    Øvre C'er

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #1493
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af tor340 Se meddelelser
    Det er vist ugelønnen
    Jep. Men han ville stadig være en lavtlønnet FCK-spiller.

    Vil dog godt lige se ham nå at gøre en forskel for AGF, før jeg ærgrer mig over det. Men sjov transfer uanset hvad.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #1494
    Tilmeldingsdato
    Jun 2013
    Indlæg
    432

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jep. Men han ville stadig være en lavtlønnet FCK-spiller.

    Vil dog godt lige se ham nå at gøre en forskel for AGF, før jeg ærgrer mig over det. Men sjov transfer uanset hvad.
    Vi skulle have beholdt Lord Bendtner :( hvilket sammenspil de to ikke kunne have haft :)

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #1495
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af orhhh Se meddelelser
    Ikke helt FC-relateret, men hold da kæft GF!

    https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...ere-til-holdet
    Han har også været oppe og vende herinde.

    Med meget blandede meninger...

    Zan

  18. #1496
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    155

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Netop min pointe, burde vi ikke have været med? Især med tanke på han er så billig. Ja, det er en lottokupon, men til en lav udgift med en potentielt stor gevinst. Vi så i går hvor meget Falk gør på midten, så en gardering for ham i form af JW ville ikke have gjort mig noget.

  19. #1497
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af orhhh Se meddelelser
    Netop min pointe, burde vi ikke have været med? Især med tanke på han er så billig. Ja, det er en lottokupon, men til en lav udgift med en potentielt stor gevinst. Vi så i går hvor meget Falk gør på midten, så en gardering for ham i form af JW ville ikke have gjort mig noget.
    Tror faktisk det var mig som foreslog ham og jeg er da ret overrasket over AGF kunne hente ham. Det er nye tider og som klub kan man da sagtens vurdere om man skal have 2-3 spillere på den måde. Vi har jo hentet NJ under samme forudsætning og i virkeligheden også Vavro.

    Det er spillere der pga deres erfaring rimelig hurtigt kan passe ind og kan fås forholdsvis billigt. Dog skal vi ikke have mange flere end 2-3 spillere på den måde synes jeg.

  20. #1498
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Tror faktisk det var mig som foreslog ham og jeg er da ret overrasket over AGF kunne hente ham. Det er nye tider og som klub kan man da sagtens vurdere om man skal have 2-3 spillere på den måde. Vi har jo hentet NJ under samme forudsætning og i virkeligheden også Vavro.

    Det er spillere der pga deres erfaring rimelig hurtigt kan passe ind og kan fås forholdsvis billigt. Dog skal vi ikke have mange flere end 2-3 spillere på den måde synes jeg.
    Den store forskel (eller en af dem) på Wilshere og så Vavro og Nicolai Jørgensen er, at ingen vel i deres vildeste fantasi kan forestille sig, at han fortsætter i AGF efter sommerpausen.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  21. De følgende 3 brugere er enige:

  22. #1499
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    155

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Bestemt. Men til sommer er mesterskabet også afgjort og det skulle gerne være til vores fordel, derfor fint med en Falk-gardering

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #1500
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Når nu det ikke lykkedes med Ekdal i denne omgang, kunne man jo fortsætte den nye superliga trend med aldrende stjerner og hente en af de sidste 15 års bedste 6'ere: John Obi Mikel.

    Han er klubløs efter et kort ophold i Kuwait, men har altså spillet en god Championship sæson så sent som 20/21, så det er ikke et vrag. Folk vil selvfølgelig straks nævne hans alder, men den fire år ældre Atiba Hutchinson er stadig en topspiller, så det behøver ikke være et problem.

    Få spillere har i hvert fald som han kunnet placere sig korrekt og spille bolden fornuftigt videre. Og så ville det i hvert fald for undertegnede, der for mange år siden blev vild med ham under OL, være lidt af en drøm at se ham i en FCK-trøje.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 20/21
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 887
    Sidste Meddelelse: 22.03.21, 11:32
  2. Til- og afgange: Vinter 19/20
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 413
    Sidste Meddelelse: 01.02.20, 12:39
  3. Til- og afgange: Vinter 18/19
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 951
    Sidste Meddelelse: 07.02.19, 14:40
  4. Til- og afgange: Vinter 17/18
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1269
    Sidste Meddelelse: 08.02.18, 08:30
  5. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •