Side 24 af 103 FørsteFørste ... 14212223242526273474 ... SidsteSidste
Viser resultater 346 til 360 af 1543

Emner: Til- og afgange: Vinter 21/22

  1. #346
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    453

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Problemet er at de sportslige ambitioner ikke stemmer helt overens med transferstrategien. Får man dem unge risikerer vi netop flere salg som Daramy, hvor spilleren bliver solgt lige inden de når at gøre en stor forskel for os.
    Sportslig succes kan naturligvis stadig lade sig gøre, men når man ikke vil lade nogle spillere blive kontrakten ud og samtidig sælger de unge før de for alvor brænder igennem, så ser det noget sværere ud. Man kan selvfølgelig lokke større talenter til, når vi er etableret som et godt springbræt til større klubber, men gavner det os sportsligt, hvis du hurtigt ryger videre?
    Jeg er helt enig, men kan det ikke balanceres, med ældre spillere, der netop ikke skal videre, for enhver pris?

  2. #347
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Problemet med ikke at sælge de helt unge under 18 år for tidligt, er at de står med rigtig gode kort på hånden. De kan højst få en kontrakt på 3 års længde, så når de har spillet 1-2 gode år, så har de så lidt tilbage at deres kontrakt at det kan passe dem fint ikke at forlænge yderligere, få fint med spilletid og kunne skifte mere eller mindre gratis. Eller klubben kan acceptere at sælge dem for bare "at få et eller andet" for dem og lave plads til nogle nye talenter.

    Jeg synes det er rigtig fint at man ikke kan binde helt unge mennesker på lange kontrakter, men det gør det meget vanskeligt for os som klub at agere i. Hvis Roony nu brænder ligaen af i foråret og evt næste efterår, så har han kun 1,5 år tilbage af sin kontrakt. Hvis han ikke er interesseret i at forlænge den, så er vi tvunget til at sælge ham, da hans værdi ellers falder drastisk (med mindre der står 4 absolut topklubber, der VIL have ham).

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #348
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    368

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Problemet med ikke at sælge de helt unge under 18 år for tidligt, er at de står med rigtig gode kort på hånden. De kan højst få en kontrakt på 3 års længde, så når de har spillet 1-2 gode år, så har de så lidt tilbage at deres kontrakt at det kan passe dem fint ikke at forlænge yderligere, få fint med spilletid og kunne skifte mere eller mindre gratis. Eller klubben kan acceptere at sælge dem for bare "at få et eller andet" for dem og lave plads til nogle nye talenter.

    Jeg synes det er rigtig fint at man ikke kan binde helt unge mennesker på lange kontrakter, men det gør det meget vanskeligt for os som klub at agere i. Hvis Roony nu brænder ligaen af i foråret og evt næste efterår, så har han kun 1,5 år tilbage af sin kontrakt. Hvis han ikke er interesseret i at forlænge den, så er vi tvunget til at sælge ham, da hans værdi ellers falder drastisk (med mindre der står 4 absolut topklubber, der VIL have ham).
    Man kan hvert år forlænge den eksisterende kontrakt, så den altid har 2-3 tilbage.
    Øvre C'er

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #349
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af tor340 Se meddelelser
    Man kan hvert år forlænge den eksisterende kontrakt, så den altid har 2-3 tilbage.
    Ja, men naturligvis kun, hvis spilleren også er interesseret i at forlænge. Så det er da et potentielt problem, men sådan har det jo altid været.

    Hvor ærgerlig Daramys bratte karrieremæssige opbremsning i Ajax end er, kan den måske fungere som en gavnlig demonstration for de unge talenter af, at det nogle gange godt kan betale sig at slå koldt vand i blodet, når de store udenlandske klubber viser interesse.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


  7. #350
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Chahboun Se meddelelser
    enig, og man kan også sige at en spiller som roony som jo i den grad har imponeret, han vile jo også ryge for langt mere, hvis man kom i CL og han kunne vise sit niveau mod de største... Så man kan jo sagtens gøre begge dele, men man skal holde talenterne i hvert fald til de fylder 18-19. Daramy havde fortjent at komme afsted synes jeg, men den 16 årige som røg til inter i sommers, o.l. handler. Det bør man se om man kan undgå...
    Det kræver jo at man kvalificerer sig til CL, hvilket bliver svært når man binder sin strategi op på at bruge unge talenter, men samtidig sælger talenterne når de begynder at vise positive takter. Bruger man Daramy som eksempel, så havde han længe vist gode takter, men manglede trods alt lige det sidste. Særligt at sætte en række gode præstationer sammen og blive mere afgørende og da det så skete, røg han stort set med det samme. Pengene kan selvfølgelig blive for store og det er også her udfordringen ligger

    Citat Oprindeligt indsendt af Jt80 Se meddelelser
    Jeg er helt enig, men kan det ikke balanceres, med ældre spillere, der netop ikke skal videre, for enhver pris?
    Det kan man selvfølgelig godt og jeg tror også at strategien kan lykkes. Aktuelt synes jeg da også, at vi er tæt på at have den balance, hvis ikke det var for de mange skader. Det bliver bare svært for alvor at få et hold der peaker og kan præstere i CL, når presset for at sælge er så stort.
    Strategien er især spændende at følge, hvis vi formår at bygge et stærkt fundament op og så supplere med talenter, men risikoen for at vi mister mange spillere efter en god sæson virker også større.

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #351
    Tilmeldingsdato
    Jan 2019
    Indlæg
    293

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Rasmus Lauritsens problem er han fik en baglårskade i kampen mod Legia Warzawa i August
    hvilke holdte ham ude frem til starten af oktober. I mellem tiden har han fået mere konkurrence
    på pladsen.

    først i form af Dino Peric der gik ind og tog Lauritsens plads indtil han selv fik en skade
    og dernæst den unge Josip Sutalo der har gjort det godt.

    Den sikre mand i forsvaret er Kévin Théophile-Catherine på 32 år, der dannede makkerpar
    Lauritsen sidste år.

    Det er på nuværende tidspunkt ca. lidt over et år siden han blev hentet til klubben,
    og han har klart været en af profilerne sidste år, så Zagreb sender ham nok ikke
    videre for hver en pris, som tidligere FCM talent kunne det sagtens lede ens tanker
    hen på at det er den vej han gerne vil.

    Men lad os nu se


    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Men lige nu lugter det da - mildt sagt - af at han bliver.

    Desværre.

    Kender ikke Lauritsens niveau.

    Zan
    -𝘼𝙣𝙙𝙧𝙚𝙖𝙨
    boombastic's Avatar

  10. #352
    Tilmeldingsdato
    Jan 2019
    Indlæg
    293

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Måske en smule tynd, men tror i at PC kunne finde på at sælge?

    Ifølge Søren Sorgenfri så skulle der være flere klubber der holder øje med Orri Oskarsson
    der er på kontrakt til 2024 blandt andet Club Brügge, Ajax, Leipzig, Salsburg, Juventus og Dortmund.
    Så mener han at Orris pris ligger på omkring 5 millioner euro.

    https://www.nordicbet.dk/da/blog/fod...ke-stortalent/
    -𝘼𝙣𝙙𝙧𝙚𝙖𝙨
    boombastic's Avatar

  11. #353
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af boombastic Se meddelelser
    Måske en smule tynd, men tror i at PC kunne finde på at sælge?

    Ifølge Søren Sorgenfri så skulle der være flere klubber der holder øje med Orri Oskarsson
    der er på kontrakt til 2024 blandt andet Club Brügge, Ajax, Leipzig, Salsburg, Juventus og Dortmund.
    Så mener han at Orris pris ligger på omkring 5 millioner euro.

    https://www.nordicbet.dk/da/blog/fod...ke-stortalent/
    Det tror jeg ikke med vores nye strategi in mente nej.. Det er simpelthen så svært at finde kvalificerede angribere på top-superliganiveau, hvorfor disse da også koster spidsen af en jet-jager.. Det nye sort er derfor at rekruttere indefra.. Vi skal have Wind afsted til sommer, så her åbner der sig en mulighed for Orri, der har været en kæmpe profil på U19.. Et hold, hvor langt mindre markante skikkelser har vist, at de kan tage springet til 1. holdet.. Da Orri allerede kender det hele, vil han formentlig være langt nemmere at integrere end en dyr angriber udefra (det ene udelukker nu ikke det andet i denne forbindelse og jeg er sikker på at man OGSÅ henter en ny angriber ind udefra). Kan vi som forventet forløse Orri på 1. holdet, og kan han der fortsætte med at bombe kasser ind, så snakker vi beløb langt langt over 5 mio euro.

  12. De følgende 11 brugere er enige:

  13. #354
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Det tror jeg ikke med vores nye strategi in mente nej.. Det er simpelthen så svært at finde kvalificerede angribere på top-superliganiveau, hvorfor disse da også koster spidsen af en jet-jager.. Det nye sort er derfor at rekruttere indefra.. Vi skal have Wind afsted til sommer, så her åbner der sig en mulighed for Orri, der har været en kæmpe profil på U19.. Et hold, hvor langt mindre markante skikkelser har vist, at de kan tage springet til 1. holdet.. Da Orri allerede kender det hele, vil han formentlig være langt nemmere at integrere end en dyr angriber udefra (det ene udelukker nu ikke det andet i denne forbindelse og jeg er sikker på at man OGSÅ henter en ny angriber ind udefra). Kan vi som forventet forløse Orri på 1. holdet, og kan han der fortsætte med at bombe kasser ind, så snakker vi beløb langt langt over 5 mio euro.
    Jeg vil også mene, at han allerede nu har en markedsværdi på langt langt over 5 mio. euro. Tror vi er tættere på det dobbelte, før PC overhovedet vil overveje det. Han banker jo for fanden mål ind, han har lavet 38 i 34 kampe bare i år. Men er ret sikker på, at Orri bliver og får debut på 1. holdet snart :)

  14. De følgende 9 brugere er enige:

  15. #355
    Tilmeldingsdato
    Jan 2019
    Indlæg
    293

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Somme tider når der er tale om så mange klubber på en gang kan det meget vel også være noget agenter vil bringe frem i medierne for at få deres spiller til at se bedre ud og derved ligge pres på en pågældende klub til at bringe vedkommende.

    Tror på ingen måde heller at et salg kommer i spil pt. med mindre det er ekstraordinært, det ville gå mod strategien om at udvikle talenter på et så højt niveau som vi normalt som klub ikke har mulighed for at hente plus så kan man vel også sige at der er en åbning i vores trup pt. da vi ser en kende tyndt besat ud på toppen, ingen har vel tiltro til Wilzhek mere, så alt i alt mon ikke der er nogen i kulissen der prøver at pushe ham lidt frem, det bliver dog ved det rene gæt værk..
    -𝘼𝙣𝙙𝙧𝙚𝙖𝙨
    boombastic's Avatar

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #356
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Det bliver nok ikke vores dyrt indkøbte udlejede drenge, der kommer og frelser os.

    Kaufmann kæmper løs i 2. Bundesliga og ham her tegner også til at blive en dundrende underskudsforretning.

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...t-ikke-god-nok

    Kan godt være PC er skidt. Men hold da ferie hvor har Ståle og scouting-drengene også hældt penge ud på lort…

    Zan

  18. De følgende 6 brugere er enige:

  19. #357
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    592

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Det er så sindsygt dårligt arbejde af Ståle og co. Det er så absurd at de har pisset så stor en del af vores budget væk på uduelige spillere, så hvis vi ser bort fra alle de kroner der er bundet op i ubrugelige spillere fra Ståle tiden, har Midtjylland vel reelt et større beløb at arbejde med end os. Fra hoften kan jeg komme i tanke om Bjelland, Lüftner, Bartolec, Grytebust, Mudrazija, Kaufman, Santos, Oviedo, Bengtson, Marios og Wilczek. Hvis vi siger de i gennemsnit koster 5 mio hver om året i lønninger og afskrivninger af transfers - som vel ikke engang er højt sat med tanke på mange af dem har koster 15-25 mio alene i transfers - er det 11 * 5 = 55 fucking millioner om året der er bundet op i den omgang uduelighed. Med andre ord 37 % af vores budget eller 85% af Brøndbys budget er bundet op i spillere der hverken bruges eller har nogen værdi. Jeg bliver egentligt ret gal af at tænke over hvor komplet inkompetent det er. Savner lidt selvindsigt fra Ståle, som for øvrigt er endnu en post vi kaster en masse millioner efter uden at få noget retur. Det er virkelig tankevækkende.


  20. #358
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Moo Se meddelelser
    Det er så sindsygt dårligt arbejde af Ståle og co. Det er så absurd at de har pisset så stor en del af vores budget væk på uduelige spillere, så hvis vi ser bort fra alle de kroner der er bundet op i ubrugelige spillere fra Ståle tiden, har Midtjylland vel reelt et større beløb at arbejde med end os. Fra hoften kan jeg komme i tanke om Bjelland, Lüftner, Bartolec, Grytebust, Mudrazija, Kaufman, Santos, Oviedo, Bengtson, Marios og Wilczek. Hvis vi siger de i gennemsnit koster 5 mio hver om året i lønninger og afskrivninger af transfers - som vel ikke engang er højt sat med tanke på mange af dem har koster 15-25 mio alene i transfers - er det 11 * 5 = 55 fucking millioner om året der er bundet op i den omgang uduelighed. Med andre ord 37 % af vores budget eller 85% af Brøndbys budget er bundet op i spillere der hverken bruges eller har nogen værdi. Jeg bliver egentligt ret gal af at tænke over hvor komplet inkompetent det er. Savner lidt selvindsigt fra Ståle, som for øvrigt er endnu en post vi kaster en masse millioner efter uden at få noget retur. Det er virkelig tankevækkende.
    Ingen tvivl om, at flere af hans seneste handler er skudt ved siden af, enten fordi de ikke spiller eller fordi de er for dyre ift. deres rolle på holdet. Der var simpelthen for få pletskud i den seneste tid, hvor Biel og Stage nok er de bedste cases.

    Lad det dog ikke blive en debat om Ståle. Din pointe omkring budgettet er faktisk mere interessant. Hvis man ikke anskuer spillerbudgettet ud fra en total maks, men i stedet kigger på, hvor stor en procentdel af spillere i det samlede budget, der får minutter på 1. holdet, så tror jeg faktisk heller ikke, at FCK ligger nr. 1 i ligaen. Dette kan så også tilskrives skadessituationen.

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #359
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Moo Se meddelelser
    Det er så sindsygt dårligt arbejde af Ståle og co. Det er så absurd at de har pisset så stor en del af vores budget væk på uduelige spillere, så hvis vi ser bort fra alle de kroner der er bundet op i ubrugelige spillere fra Ståle tiden, har Midtjylland vel reelt et større beløb at arbejde med end os. Fra hoften kan jeg komme i tanke om Bjelland, Lüftner, Bartolec, Grytebust, Mudrazija, Kaufman, Santos, Oviedo, Bengtson, Marios og Wilczek. Hvis vi siger de i gennemsnit koster 5 mio hver om året i lønninger og afskrivninger af transfers - som vel ikke engang er højt sat med tanke på mange af dem har koster 15-25 mio alene i transfers - er det 11 * 5 = 55 fucking millioner om året der er bundet op i den omgang uduelighed. Med andre ord 37 % af vores budget eller 85% af Brøndbys budget er bundet op i spillere der hverken bruges eller har nogen værdi. Jeg bliver egentligt ret gal af at tænke over hvor komplet inkompetent det er. Savner lidt selvindsigt fra Ståle, som for øvrigt er endnu en post vi kaster en masse millioner efter uden at få noget retur. Det er virkelig tankevækkende.
    Jeg har generelt været kritisk overfor Ståle, men dit indlæg er min opfattelse for unuanceret.

    Bjelland gjorde det glimrende i sin første sæson og havde stor ære af stabiliseringen forsvaret. Han faldt så efterfølgende helt igennem. Kunne man have forudset det? Tjah.
    Lüftner var et stort talent, som det ikke lykkedes at forløse. Han skulle udvikles sammen med endnu et da stort uforløst talent (Vavro), og det gik ikke.
    Bartolec blev af mange betragtet som virkelig god i Farum. Jeg undrede mig, men han kan næppe betragtes som et vanvittigt køb uanset, at det endte som det gjorde.
    Grytebust havde vundet buret et par gange og er på papiret en god målmand. Han har dog ikke slået til.
    Mudrazija har leveret fantastiske indhop, men kunne ikke løfte sin rolle som starter.
    Kaufmann har brændt ungdomsrækkerne af, men har svært ved at tage springe til voksenbold. Et spring det ofte er svært at tage. Nogle lykkes. Andre ikke. Han var oplagt at købe.
    Santos havde noget vildskab og scorede en del mål. Det er dog mit klare indtryk, at han var et problem i omklædningsrummet.
    Oviedo er dybt sympatisk, men en skandale signing.
    Bengtsson er dybt sympatisk, men en skandale signing.
    Marios blev ikke købt til starteleveren, er dybt sympatisk og har positiv indflydelse på truppen. Brokker sig ikke og leverer efter omstændighederne og min bedste overbevisning fornuftigt, når han får chancen.
    Wilczek må være Ståles hævn, da han havde set fyringen komme.

    Jeg mener helt oprigtigt, at man virkelig skal passe på med at konkludere for meget på ikke succesfulde tranfers. De sker konstant i alle klubber, men vi er som regel mest opmærksom på vores egne. Billedet er som regel temmelig meget mere nuanceret, men havde vi ikke begrebet "skandale signing/transfer", ville det da også være kedeligere at være fan.

  23. De følgende 13 brugere er enige:

  24. #360
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Jeg har generelt været kritisk overfor Ståle, men dit indlæg er min opfattelse for unuanceret.

    Bjelland gjorde det glimrende i sin første sæson og havde stor ære af stabiliseringen forsvaret. Han faldt så efterfølgende helt igennem. Kunne man have forudset det? Tjah.
    Lüftner var et stort talent, som det ikke lykkedes at forløse. Han skulle udvikles sammen med endnu et da stort uforløst talent (Vavro), og det gik ikke.
    Bartolec blev af mange betragtet som virkelig god i Farum. Jeg undrede mig, men han kan næppe betragtes som et vanvittigt køb uanset, at det endte som det gjorde.
    Grytebust havde vundet buret et par gange og er på papiret en god målmand. Han har dog ikke slået til.
    Mudrazija har leveret fantastiske indhop, men kunne ikke løfte sin rolle som starter.
    Kaufmann har brændt ungdomsrækkerne af, men har svært ved at tage springe til voksenbold. Et spring det ofte er svært at tage. Nogle lykkes. Andre ikke. Han var oplagt at købe.
    Santos havde noget vildskab og scorede en del mål. Det er dog mit klare indtryk, at han var et problem i omklædningsrummet.
    Oviedo er dybt sympatisk, men en skandale signing.
    Bengtsson er dybt sympatisk, men en skandale signing.
    Marios blev ikke købt til starteleveren, er dybt sympatisk og har positiv indflydelse på truppen. Brokker sig ikke og leverer efter omstændighederne og min bedste overbevisning fornuftigt, når han får chancen.
    Wilczek må være Ståles hævn, da han havde set fyringen komme.

    Jeg mener helt oprigtigt, at man virkelig skal passe på med at konkludere for meget på ikke succesfulde tranfers. De sker konstant i alle klubber, men vi er som regel mest opmærksom på vores egne. Billedet er som regel temmelig meget mere nuanceret, men havde vi ikke begrebet "skandale signing/transfer", ville det da også være kedeligere at være fan.
    Du har selvfølgelig en pointe. Det var også meget skarpt sat op af Moo. Men når jeg ser på den liste af spillere der så må man jo bare være ærlige og sige i min bog det har været lidt af en katastrofe. Nu var Ankersen ikke nævnt, selvom han har gjort det marginalt bedre her på det seneste, så har han vel hellere ikke været en success.

    Transfer flops sker i alle klubber, men jeg syntes sgu bare vores tilfælde over de senere år har været lidt mange Missere end Hits end vi er vant til. Og det må jo i Sidste ende falde tilbage på Ståle og vores Scouting afd. Det er måske også derfor Klubben tog konsekvensen og lavede strategien om.

  25. De følgende 4 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 20/21
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 887
    Sidste Meddelelse: 22.03.21, 11:32
  2. Til- og afgange: Vinter 19/20
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 413
    Sidste Meddelelse: 01.02.20, 12:39
  3. Til- og afgange: Vinter 18/19
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 951
    Sidste Meddelelse: 07.02.19, 14:40
  4. Til- og afgange: Vinter 17/18
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1269
    Sidste Meddelelse: 08.02.18, 08:30
  5. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •