Side 48 af 103 FørsteFørste ... 38454647484950515898 ... SidsteSidste
Viser resultater 706 til 720 af 1543

Emner: Til- og afgange: Vinter 21/22

  1. #706
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Brugge ligger godt nok under FCK på den europæiske rangliste, set over de seneste 5 sæsoner, men derudover er belgisk fodbold et godt stykke foran dansk fodbold. Både hvad angår overordnet niveau og økonomi, der vil belgisk fodbold ligge over dansk fodbold på stort set alle parametre.

    Da vi skulle møde Brugge, Porto og Leicester i Champions League i 16/17, der var det den nemmeste lodtrækning, vi kunne få, og selv der var vi op imod hold med hhv. 2, 7 og 10 gange vores spillerbudget. Siden da har de tre hold øget deres budgetter yderligere i langt højere grad end vi har, hvilket gør at økonomisk er Brugge "miles away" foran os. Bedst illustreret i at de var villige til at lægge 80+ mio. kr for Daramy i sommer. Vores dyreste indkøb nogensinde er på under det halve af det beløb. Brugge er ifølge transfermarkt vurderet til 158 mio. €, altså over en milliard kr. Til sammenligning er FCK vurderet til 49 mio. €, altså under en tredjedel.

    Man kan også se på, hvad spillere bliver solgt for fra Belgien til Top-5 ligaerne. Mens det største salg fra Superligaen ligger på ca. 150 mio. kr. (med klausuler), og der i alt er solgt 3 spillere fra Superligaen til over 100 mio. kr., alt inklusive, så er der solgt 22 spillere for over 100 mio. kr. fra belgisk fodbold, og 10 spillere for over 150 mio. kr. Og mens det største salg mellem to danske klubber ligger på 3,5 mio. € (Nelsson fra FCN til FCK), så ligger det største salg mellem to belgiske klubber på 11,75 mio. €, altså over det tredobbelte.

    Sammenligner man så også de belgiske skatteforhold med de danske, så kan de belgiske klubber i endnu højere grad rykke fra de danske klubber, fordi den enkelte spiller kan simpelthen få mere i lønposen for den samme udgift for klubben.

    Hvis vi kigger på sportslige resultater, har danske klubhold mødt belgiske klubhold 40 gange tidligere. De belgiske har vundet over halvdelen, mens danske hold har vundet 10 af dem. 4 af disse har FCK stået for, med 4 sejre over netop Brugge ud af 7 mulige. Brugge har i den periode også lammetævet både BØF og AaB over to dobbeltopgør, hvor belgierne har vundet alle 4 kampe, mens de også har spillet lige op med FCM i deres indtil da bedste periode i 15/16 sæsonen. Derudover har FCK tabt to gange til Standard Liège, mens Esbjerg til gengæld har slået dem to gange.

    Så sportsligt er det et lidt højere niveau at rykke til Belgien, og økonomisk er det også mere attraktivt at tage til Belgien, plus at det i øjeblikket er nemmere at spille på en højere europæisk hylde fra en belgisk klub end fra en dansk klub.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  2. #707
    Tilmeldingsdato
    May 2021
    Indlæg
    241

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...nsk-stortalent

    ikke et saftigt rygte desværre. Men vi jagter en 16 årig svensker. Selvom det ikke er noget der får mig op og ringe er det fedt vi er begyndt at være tidligt ude efter talenterne i Skandinavien. Der skal også bygges til fremtiden.
    Dog ser jeg gerne at vi snart får landet en transfer eller to til første holdet.

  3. #708
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Brugge ligger godt nok under FCK på den europæiske rangliste, set over de seneste 5 sæsoner, men derudover er belgisk fodbold et godt stykke foran dansk fodbold. Både hvad angår overordnet niveau og økonomi, der vil belgisk fodbold ligge over dansk fodbold på stort set alle parametre.

    Da vi skulle møde Brugge, Porto og Leicester i Champions League i 16/17, der var det den nemmeste lodtrækning, vi kunne få, og selv der var vi op imod hold med hhv. 2, 7 og 10 gange vores spillerbudget. Siden da har de tre hold øget deres budgetter yderligere i langt højere grad end vi har, hvilket gør at økonomisk er Brugge "miles away" foran os. Bedst illustreret i at de var villige til at lægge 80+ mio. kr for Daramy i sommer. Vores dyreste indkøb nogensinde er på under det halve af det beløb. Brugge er ifølge transfermarkt vurderet til 158 mio. €, altså over en milliard kr. Til sammenligning er FCK vurderet til 49 mio. €, altså under en tredjedel.

    Man kan også se på, hvad spillere bliver solgt for fra Belgien til Top-5 ligaerne. Mens det største salg fra Superligaen ligger på ca. 150 mio. kr. (med klausuler), og der i alt er solgt 3 spillere fra Superligaen til over 100 mio. kr., alt inklusive, så er der solgt 22 spillere for over 100 mio. kr. fra belgisk fodbold, og 10 spillere for over 150 mio. kr. Og mens det største salg mellem to danske klubber ligger på 3,5 mio. € (Nelsson fra FCN til FCK), så ligger det største salg mellem to belgiske klubber på 11,75 mio. €, altså over det tredobbelte.

    Sammenligner man så også de belgiske skatteforhold med de danske, så kan de belgiske klubber i endnu højere grad rykke fra de danske klubber, fordi den enkelte spiller kan simpelthen få mere i lønposen for den samme udgift for klubben.

    Hvis vi kigger på sportslige resultater, har danske klubhold mødt belgiske klubhold 40 gange tidligere. De belgiske har vundet over halvdelen, mens danske hold har vundet 10 af dem. 4 af disse har FCK stået for, med 4 sejre over netop Brugge ud af 7 mulige. Brugge har i den periode også lammetævet både BØF og AaB over to dobbeltopgør, hvor belgierne har vundet alle 4 kampe, mens de også har spillet lige op med FCM i deres indtil da bedste periode i 15/16 sæsonen. Derudover har FCK tabt to gange til Standard Liège, mens Esbjerg til gengæld har slået dem to gange.

    Så sportsligt er det et lidt højere niveau at rykke til Belgien, og økonomisk er det også mere attraktivt at tage til Belgien, plus at det i øjeblikket er nemmere at spille på en højere europæisk hylde fra en belgisk klub end fra en dansk klub.
    Meget af det du skriver er jeg fuldstændig enig i, men jeg mener godt man kan stille spørgsmålstegn ved, om det sportslige niveau i den belgiske liga, er ret meget højere end i superligaen, om overhovedet. Ingen tvivl om, at der er flere individuelle klassespillere i ligaen, men taktisk og fysisk er den danske liga på et meget højt niveau. Jeg synes der er en tendens til, at middelmådige superligaspillere slår igennem som store profiler i den belgiske liga. Ja og vi har selv senest vi mødte det bedste Belgiske hold, sat dem eftertrykkeligt på plads, selvom det godt nok er lang tid siden.

  4. #709
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Meget af det du skriver er jeg fuldstændig enig i, men jeg mener godt man kan stille spørgsmålstegn ved, om det sportslige niveau i den belgiske liga, er ret meget højere end i superligaen, om overhovedet.
    40 indbyrdes kampe. De danske hold har vundet 10, de belgiske hold 24. Seneste indbyrdes opgør var mellem de daværende vicemestre fra BØF mod nr. 5 fra Belgien, Genk. Genk vandt samlet med 9-4.

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Ingen tvivl om, at der er flere individuelle klassespillere i ligaen, men taktisk og fysisk er den danske liga på et meget højt niveau. Jeg synes der er en tendens til, at middelmådige superligaspillere slår igennem som store profiler i den belgiske liga.
    Bortset fra at dem, som slår igennem som store profiler i Belgien, også har en tendens til at udvikle sig til at blive landsholdsspillere, når de skifter videre til en Top-5 liga. Lerager og Mæhle, bare for at nævne to eksempler.

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Ja og vi har selv senest vi mødte det bedste Belgiske hold, sat dem eftertrykkeligt på plads, selvom det godt nok er lang tid siden.
    Det hold, der lammetævede Brugge med hhv. 4-0 hjemme og 2-0 ude, er i Top-3 over de bedste danske klubhold nogensinde, sammen med FCK i 10/11 og BØF i 90/91. Brugge i 16/17 var langt fra Top-3 blandt de bedste belgiske klubhold nogensinde.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #710
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Ærgerligt med Andreas Skov (intet officielt med Brugge, men det peger åbenlyst den vej), men det har vel også være en lidt utopisk drøm. Udover os FCK fans, så er der ikke ligefrem mange andre, som har set det som værende en ret god plan for hans karriere.

    Måske er det lidt (meget) søgt, men det ser ud til at bide os i røven, at vi ikke fik Daramy til Brugge i sommers, hvilket vi vist alle (inkl mig selv) var glade for dengang. Var Daramy i stedet endt i Brugge Så havde de måske hverken haft helt så mange penge at bruge nu, måske ikke manglet en kant og måske ikke haft den bonus med at kunne drille os nu. Sådan kan tilfældighederne nogen gang falde uheldigt ud :)

    Nå men vi må videre i jagten på forstærkninger. Forhåbentlig har PC en plan B med kvalitet - man kan for fa'en ikke have regnet med at lykkes med Skov Olsen. Men jeg må da indrømme, at jeg som mange andre fans begynder at blive noget nervøs. Vi er halvvejs igennem vinduet og der er ikke sket en skid (i hvert fald ikke officielt)

  7. De følgende 4 brugere er enige:

  8. #711
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Jeg har også den bekymring nu, at Kasper Hjulmand har udtalt mere eller mindre direkte, at hvis man vil på landsholdet, skal man reelt set holde sig fra Superligaen, hvilket jo gør det noget sværere for os at hente danske spillere i periferien af landsholdet, som vi ellers tidligere har gjort med bl.a. Fischer, Boilesen, NJ10, Zanka, Lerager, osv.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #712
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Nå men vi må videre i jagten på forstærkninger. Forhåbentlig har PC en plan B med kvalitet - man kan for fa'en ikke have regnet med at lykkes med Skov Olsen. Men jeg må da indrømme, at jeg som mange andre fans begynder at blive noget nervøs. Vi er halvvejs igennem vinduet og der er ikke sket en skid (i hvert fald ikke officielt)
    Ja, især fordi man husker, hvordan det gik i sommers. Det er jo svært at vide, hvad der foregår bag kulisserne, men jeg kan godt begynde at frygte, at PC måske er lidt for stædig over småpenge i forhandlingerne. Det har næppe gjort en forskel mht. Skov Olsen, men hvis det er rigtigt, at det er en million eller to, der nu har skilt os og Sampdoria i flere uger, virker det ikke kløgtigt. Jeg er ikke udpræget på røven over udsigten til Ekdal, men hvis vi skal have ham, så smid dog bare de to millioner kroner, PC. Du risikerer ikke at få ham, og de småpenge, du måske sparer, betyder til gengæld, at han mangler i en stor del af sæsonopstarten, hvor han skal spilles sammen med resten af holdet.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  11. De følgende 6 brugere er enige:

  12. #713
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Ja, især fordi man husker, hvordan det gik i sommers. Det er jo svært at vide, hvad der foregår bag kulisserne, men jeg kan godt begynde at frygte, at PC måske er lidt for stædig over småpenge i forhandlingerne. Det har næppe gjort en forskel mht. Skov Olsen, men hvis det er rigtigt, at det er en million eller to, der nu har skilt os og Sampdoria i flere uger, virker det ikke kløgtigt. Jeg er ikke udpræget på røven over udsigten til Ekdal, men hvis vi skal have ham, så smid dog bare de to millioner kroner, PC. Du risikerer ikke at få ham, og de småpenge, du måske sparer, betyder til gengæld, at han mangler i en stor del af sæsonopstarten, hvor han skal spilles sammen med resten af holdet.
    Ja som fan tænker jeg præcis det samme. Lige nu er ikke tiden til at spare "mindre" beløb hist og her med den risiko at vi misser en spiller eller får denne for sent ind i opstarten.

    På den anden side er han netop hevet ind bl.a. af den årsag, at han ikke betaler for meget for spillerne, ligesom vores økonomi stadig må formodes at være presset bl.a. med endnu en nedlukning af badelandene (ikke at jeg ved, at det har noget betydning). Han har formentlig også en rimelig fast grænse for hvor meget han må spendere dette vindue, og der er en del indkøb som gerne skulle laves, hvorfor han måske ikke bare kan smide lidt ekstra mio for Ekdal, hvis det så koster muligheden for det næste indkøb. Ja vores spekulationer er mange - meget nervøsitet vil kunne løsnes, hvis man snart præsenteret et virkelig godt indkøb :-)

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #714
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    153

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    I mangel af bedre må man jo selv tage fat i at smede rygter…

    Kan John Guidetti være noget for os? Uagtet at han vist tidligere har udtalt at han ikke kan udstå FCK.

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/skan...em-til-sverige

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #715
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Jeg er med på at transfervinduet generelt har været sløvt, og ikke bare i FCK og Superligaen, men helt generelt i Europa.. Men ffs, hvor sker der bare intet.
    Sidste år fik Kvist ophævet kontrakten med Santos, solgt Ragnar, Hjælmhof og Daghim, og sendt Mudrazija og Pierre af sted på lejeaftaler i et corona-præget vindue. I år har PC ladet en lejeaftale med Gabrielsen udløbe..

    Lige så bekymrende som at der ikke er kommet forstærkninger, lige så bekymrende er det at der med 2 uger tilbage ikke er solgt en eneste spiller. At man har forlænget aftalerne med Højlund-brødrene, Haarbo og VK34, som alle sammen stadig har alderen til at spille U19, det får mig sgu ikke op og støde over hvad der indtil videre er på bundlinjen for det her transfervindue.

    Der skal fandme ske nogle vilde ting hen over de næste 15 dage, hvis det her vindue skal betegnes som en succes.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  17. De følgende 9 brugere er enige:

  18. #716
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ja som fan tænker jeg præcis det samme. Lige nu er ikke tiden til at spare "mindre" beløb hist og her med den risiko at vi misser en spiller eller får denne for sent ind i opstarten.

    På den anden side er han netop hevet ind bl.a. af den årsag, at han ikke betaler for meget for spillerne, ligesom vores økonomi stadig må formodes at være presset bl.a. med endnu en nedlukning af badelandene (ikke at jeg ved, at det har noget betydning). Han har formentlig også en rimelig fast grænse for hvor meget han må spendere dette vindue, og der er en del indkøb som gerne skulle laves, hvorfor han måske ikke bare kan smide lidt ekstra mio for Ekdal, hvis det så koster muligheden for det næste indkøb. Ja vores spekulationer er mange - meget nervøsitet vil kunne løsnes, hvis man snart præsenteret et virkelig godt indkøb :-)
    PC skal i min Bog snart til at levere og vi taler ikke middelmådig køb nu. Der er virkelig brug for nogle Signings som er i en kaliber, der gør at jeg får tro på at vi kan vinde DM guldet. PC fik sidste transfer en masse Goodwill fra min side, da jeg ville se hvad han kunne levere og her dumpet han efter min mening. Især fordi han ikke lykkedes med at finde en Daramy Afløser (Singh) som kunne levere bare 60/70 % af Daramy's niveau. Nu er Falk jo forhåbentlig 100 % klar og vi har stadig Lerager og Stage til at dække midtbanen, så efter min mening er det på Angriber positionen jeg mener der virkelig mangler noget. Jeg har altså ikke den store tiltro til at Wind og Kamil bare høvler mål ind. Vi har virkelig brug for en Topangriber, men de er selvfølgelig svære at finde, Men det er jo derfor vi har PC og en top tunet scouting afd, som får en høj løn for at spotte netop disse.

    Sæt i gang tak. Nu er pre-season gået i gang, så det er da bare med at få truppen på plads hurtigst muligt, så nye spillere kan være med i en vigtig vintertrænings opstart.

  19. De følgende 4 brugere er enige:

  20. #717
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    435

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af orhhh Se meddelelser
    I mangel af bedre må man jo selv tage fat i at smede rygter…

    Kan John Guidetti være noget for os? Uagtet at han vist tidligere har udtalt at han ikke kan udstå FCK.

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/skan...em-til-sverige
    Hvor har han sagt det henne ? Er helt klart også fortaler for manden, han har gennembrudsstyrke, hidsighed i sit spil, scorer mål, stor erfaring og stadigvæk i en god alder, kun 29, der bør vel stikkes en føler ud fra PC ?
    Sidst redigeret af Mr.Aller : 16.01.22 kl. 14:56
    Det, der viser en første klasses intelligens, er evnen til at have to modstillede tanker i hovedet samtidig og stadig bevare evnen til at fungere.

    (F. Scott Fitzgerald)

  21. Den følgende bruger er enig i dette:
    zan

  22. #718
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Især fordi han ikke lykkedes med at finde en Daramy Afløser (Singh) som kunne levere bare 60/70 % af Daramy's niveau.
    Ikke for at kneppe fluer, men Singh blev købt, efter vi havde solgt Fischer. Efter vi solgte Daramy, blev Johannesson købt, efter at flere egentlige kanterstatninger mod slutningen af vinduet angiveligt var smuttet fra PC.

    Ikke at det gør den store forskel for facit, men Singh havde sikkert været en okay Fischer-erstatning, hvis ikke efteråret var gået helt galt for ham. Det var den manglende Daramy-erstatning til sidst, der var den store undladelsessynd.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  23. De følgende 4 brugere er enige:

  24. #719
    Tilmeldingsdato
    Aug 2020
    Indlæg
    92

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Chmpen85 Se meddelelser
    https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...nsk-stortalent

    ikke et saftigt rygte desværre. Men vi jagter en 16 årig svensker. Selvom det ikke er noget der får mig op og ringe er det fedt vi er begyndt at være tidligt ude efter talenterne i Skandinavien. Der skal også bygges til fremtiden.
    Dog ser jeg gerne at vi snart får landet en transfer eller to til første holdet.

    Han rykker sandsynligvis til Tyskland

    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...-til-tyskland/

    Edit: nu med det rigtige link
    Sidst redigeret af Krc : 16.01.22 kl. 17:12

  25. #720
    Tilmeldingsdato
    Jun 2013
    Indlæg
    432

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Krc Se meddelelser
    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...lgisk-topklub/

    Han rykker sandsynligvis til Tyskland
    Øøøøv.... havde gerne set ham og Roony på hver sin kant ! Han ser ud til at have nogle fede egenskaber hvis man ser youtube:)

    Hvad sker der for at FC Muuh måske henter Vagner Love... so sad at blive misubdelig over det... :( We need new players :(
    Sidst redigeret af Chobby : 16.01.22 kl. 16:19

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 20/21
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 887
    Sidste Meddelelse: 22.03.21, 11:32
  2. Til- og afgange: Vinter 19/20
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 413
    Sidste Meddelelse: 01.02.20, 12:39
  3. Til- og afgange: Vinter 18/19
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 951
    Sidste Meddelelse: 07.02.19, 14:40
  4. Til- og afgange: Vinter 17/18
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1269
    Sidste Meddelelse: 08.02.18, 08:30
  5. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •