Side 49 af 103 FørsteFørste ... 39464748495051525999 ... SidsteSidste
Viser resultater 721 til 735 af 1543

Emner: Til- og afgange: Vinter 21/22

  1. #721
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Ikke for at kneppe fluer, men Singh blev købt, efter vi havde solgt Fischer. Efter vi solgte Daramy, blev Johannesson købt, efter at flere egentlige kanterstatninger mod slutningen af vinduet angiveligt var smuttet fra PC.

    Ikke at det gør den store forskel for facit, men Singh havde sikkert været en okay Fischer-erstatning, hvis ikke efteråret var gået helt galt for ham. Det var den manglende Daramy-erstatning til sidst, der var den store undladelsessynd.
    Ja det er i den grad flueknepperi. Fischer gider jeg ikke engang kalkulere med. Singh blev købt 1 uge efter Daramy blev solgt så man havde jo allerede sonderet markedet da man vidste Daramy var på vej ud af døren, så i min Bog var Singh Daramys afløser, men du kan selvfølgelig også vælge at se det fra en Fischer vinkel om man vil :)

    Det ændrer bare ikke det faktum at vi ikke fik den spiller af høj kaliber der kunne vise det niveau Daramy havde og Fischer slet ikke havde mere, og nej jeg tænker ikke på assists, men udfordringer mand mod mand som ikke løber ud i sandet :)

  2. #722
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Ja det er i den grad flueknepperi. Fischer gider jeg ikke engang kalkulere med. Singh blev købt 1 uge efter Daramy blev solgt så man havde jo allerede sonderet markedet da man vidste Daramy var på vej ud af døren, så i min Bog var Singh Daramys afløser, men du kan selvfølgelig også vælge at se det fra en Fischer vinkel om man vil :)

    Det ændrer bare ikke det faktum at vi ikke fik den spiller af høj kaliber der kunne vise det niveau Daramy havde og Fischer slet ikke havde mere, og nej jeg tænker ikke på assists, men udfordringer mand mod mand som ikke løber ud i sandet :)
    Jeg ved ikke, om det er en slåfejl fra din side, men Singh blev købt 10 dage FØR Daramy blev solgt.

    Det er da meget fint, du ikke gider at kalkulere med Fischer, men faktum er, at vi solgte ham fra en trup, der i forvejen var tynd på kantspillere. Derefter købte vi Singh.

    Et par uger senere - til allersidst i vinduet - solgte vi så Daramy, hvorefter vi købte Johannesson, som i den grad blev omtalt som et stortalent, der selv om han primært var central midtbanespiller, godt kunne spille på kanten. Og PC var efterfølgende ude at sige, at man havde prøvet at hente flere kantspillere som afløser for Daramy, men det var ikke lykkedes, hvorefter man så satsede på Johannesson.

    At kalde Singh for Daramys erstatning er altså noget vrøvl.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


  3. #723
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    153

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Mr.Aller Se meddelelser
    Hvor har han sagt det henne ? Er helt klart også fortaler for manden, han har gennembrudsstyrke, hidsighed i sit spil, scorer mål, stor erfaring og stadigvæk i en god alder, kun 29, der bør vel stikkes en føler ud fra PC ?
    Jeg har det udelukkende fra en svag erindring, da han skiftede klub for år tilbage. Så intet link eller mere at skyde med der, det kan også være jeg husker forkert.

  4. #724
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    285

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af ersenio Se meddelelser
    Virker ikke til at PC er særlig god til det forhandlingsspil og det antal navne vi bliver kædet sammen med... virker som om vi skyder med spredhagl og intet rigtigt rammer

    Holder fast i denne konklusion… manden kan hverken sælge, købe eller ophæve kontrakter… intet sker… jeg oprigtigt skuffet over, at hvis han har haft mulighederne, så konsekvent prøver at presse citronen for meget for både den sælgende klub og spilleren man vil have.. fucking A, så betalt dog de 10 mio Sampdoria vil have for Ekdal…. Om du får ham for 9 eller 11 mio kan sgu da være ligemeget hvis både du og spiller vil noget nu!
    Very Nice

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #725
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Det var ikke en sviner til FCK, det var en sviner til Thorup og Danmark efter U21 EM, hvor Sverige vandt semifinalen over Danmark, og han kaldte det danske landshold for det dårligste, de havde mødt i hele turneringen, og at han brugte det meste af kampen på at svine den danske bænk til. Grunden til at han var så meget oppe og køre i den kamp, var fordi han havde misforstået hvad Thorup, som på det tidspunkt var landstræner for U21, havde sagt i pressen. Guidetti havde troet, at Thorup havde sagt at det ville være let at slå svenskerne, men i virkeligheden havde vores nuværende træner sagt, at han foretrak at møde Sverige frem for England eller Italien.
    Guidetti har siden da undskyldt for noget af det.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  7. De følgende 4 brugere er enige:

  8. #726
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Det var ikke en sviner til FCK, det var en sviner til Thorup og Danmark efter U21 EM, hvor Sverige vandt semifinalen over Danmark, og han kaldte det danske landshold for det dårligste, de havde mødt i hele turneringen, og at han brugte det meste af kampen på at svine den danske bænk til. Grunden til at han var så meget oppe og køre i den kamp, var fordi han havde misforstået hvad Thorup, som på det tidspunkt var landstræner for U21, havde sagt i pressen. Guidetti havde troet, at Thorup havde sagt at det ville være let at slå svenskerne, men i virkeligheden havde vores nuværende træner sagt, at han foretrak at møde Sverige frem for England eller Italien.
    Guidetti har siden da undskyldt for noget af det.
    Korrekt.

    Det var denne her:

    https://www.bt.dk/fodbold/nu-siger-s...-jeg-danskerne

    Det kan man nok godt tilgive for 15 kasser ;-)

    Zan

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #727
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg ved ikke, om det er en slåfejl fra din side, men Singh blev købt 10 dage FØR Daramy blev solgt.

    Det er da meget fint, du ikke gider at kalkulere med Fischer, men faktum er, at vi solgte ham fra en trup, der i forvejen var tynd på kantspillere. Derefter købte vi Singh.

    Et par uger senere - til allersidst i vinduet - solgte vi så Daramy, hvorefter vi købte Johannesson, som i den grad blev omtalt som et stortalent, der selv om han primært var central midtbanespiller, godt kunne spille på kanten. Og PC var efterfølgende ude at sige, at man havde prøvet at hente flere kantspillere som afløser for Daramy, men det var ikke lykkedes, hvorefter man så satsede på Johannesson.

    At kalde Singh for Daramys erstatning er altså noget vrøvl.
    Ja det var 1 uge før jeg mente. Ja jeg mener Singh blev købt da man vidste Daramy var på vej ud af døren (Fischer var allerede glemt da Daramy begyndte at Shine), så jeg mener absolut ikke det er noget vrøvl, men det er jo spekulationer, medmindre du har insider viden om noget andet, så er det vel også spekulationer fra din side.

    Men det ændre stadig ikke på det faktum at vi skulle have en spiller der kunne udfordre ala Daramy og som Fischer gjorde de første 6 måneder af sin tid i FCK og som siden hen en evne han mistede. Det fik vi ikke i sommervinduet og medvirkede til i min bog vi mistede mange unødvendige point.

  11. #728
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Ja det var 1 uge før jeg mente. Ja jeg mener Singh blev købt da man vidste Daramy var på vej ud af døren (Fischer var allerede glemt da Daramy begyndte at Shine), så jeg mener absolut ikke det er noget vrøvl, men det er jo spekulationer, medmindre du har insider viden om noget andet, så er det vel også spekulationer fra din side.

    Men det ændre stadig ikke på det faktum at vi skulle have en spiller der kunne udfordre ala Daramy og som Fischer gjorde de første 6 måneder af sin tid i FCK og som siden hen en evne han mistede. Det fik vi ikke i sommervinduet og medvirkede til i min bog vi mistede mange unødvendige point.
    Og efter Daramy blev solgt gik der rygter om Peter Olayinka, Olimpiu Morutan og ham Dame noget, så uden tvivl vi gik efter at få en anden ind.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #729
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    Og efter Daramy blev solgt gik der rygter om Peter Olayinka, Olimpiu Morutan og ham Dame noget, så uden tvivl vi gik efter at få en anden ind.
    True, men det blev bare ikke til noget og mærkede konsekvenserne heraf. Så må man jo have en større liste af spillere at vælge imellem. Burde vel ikke være noget problem for PC og scouting afd, hvis man er forudseende og handler i rettidig omhu :)

  14. #730
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    PC har jo tidligere nævnt i diverse podcasts og interviews, at han ikke vil betale en krone mere end højst nødvendigt for en spiller, efter hans oplevelser i Randers da de rykkede ned, og klubben måtte afskedige medarbejdere på den baggrund. Jeg kan godt være bekymret for om den approach kan betyde, at man 1) venter i længere tid på den enkelte spiller, fordi forhandlingerne med den sælgende klub trækkes i langdrag, og 2) at man går glip af spillere på baggrund af den ret ultimative og standhaftige tilgang.

    Fra et økonomisk og relativt kortsigtet perspektiv kan man godt bifalde den tilgang, fordi man ikke ødsler med pengene. Men hvis det øger risikoen for et tabt mesterskab, og dermed giver sværere vilkår for at tjene europæiske millioner, fordi man enten misser en spiller, eller man ikke giver ham muligheden for at få en god nok pre-season sammen med resten af holdet, så kan det være svært at forsvare, at man har sparet 5 millioner kroner her og nu, mod at misse 250 mio. kr. for en misset CL-deltagelse et halvt år senere.

    På det punkt var Ståle mere risikovillig på godt og ondt. Under ham blev det generelt i færre tilfælde et spørgsmål om økonomisk tovtrækkeri, og snarere et spørgsmål om det sportslige udgangspunkt for sæsonen (i sommerens transfervindue), spillerens helbredsmæssige tilstand, og/eller gentleman aftaler, som PC åbenbart ikke er så meget tilhænger af. Men selvfølgelig betyder det også, at man under Ståle nok har betalt mere for den enkelte spiller end hvad PC kunne have forhandlet sig frem til, uanset om der er tale om en penistransfer eller der er tale om et æsel-indkøb.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #731
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    True, men det blev bare ikke til noget og mærkede konsekvenserne heraf. Så må man jo have en større liste af spillere at vælge imellem. Burde vel ikke være noget problem for PC og scouting afd, hvis man er forudseende og handler i rettidig omhu :)
    Jeg tror, vi alle er rørende enige om, at det var rigtig skidt, at der ikke blev hentet en erstatning for Daramy. At Singh røg helt ud af billedet har naturligvis gjort hullet efter Daramy endnu større, men pointen er blot, at han ikke blev hentet som en direkte afløser for ham.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #732
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    285

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    PC har jo tidligere nævnt i diverse podcasts og interviews, at han ikke vil betale en krone mere end højst nødvendigt for en spiller, efter hans oplevelser i Randers da de rykkede ned, og klubben måtte afskedige medarbejdere på den baggrund. Jeg kan godt være bekymret for om den approach kan betyde, at man 1) venter i længere tid på den enkelte spiller, fordi forhandlingerne med den sælgende klub trækkes i langdrag, og 2) at man går glip af spillere på baggrund af den ret ultimative og standhaftige tilgang.

    Fra et økonomisk og relativt kortsigtet perspektiv kan man godt bifalde den tilgang, fordi man ikke ødsler med pengene. Men hvis det øger risikoen for et tabt mesterskab, og dermed giver sværere vilkår for at tjene europæiske millioner, fordi man enten misser en spiller, eller man ikke giver ham muligheden for at få en god nok pre-season sammen med resten af holdet, så kan det være svært at forsvare, at man har sparet 5 millioner kroner her og nu, mod at misse 250 mio. kr. for en misset CL-deltagelse et halvt år senere.

    På det punkt var Ståle mere risikovillig på godt og ondt. Under ham blev det generelt i færre tilfælde et spørgsmål om økonomisk tovtrækkeri, og snarere et spørgsmål om det sportslige udgangspunkt for sæsonen (i sommerens transfervindue), spillerens helbredsmæssige tilstand, og/eller gentleman aftaler, som PC åbenbart ikke er så meget tilhænger af. Men selvfølgelig betyder det også, at man under Ståle nok har betalt mere for den enkelte spiller end hvad PC kunne have forhandlet sig frem til, uanset om der er tale om en penistransfer eller der er tale om et æsel-indkøb.

    Det er interessant at han i den kontekst som så økonomisk ansvarlig type købte to ekstra målmænd, så vi nu har 4 potentielle førsteholdsmålmænd eller bruger penge på lottokuponen Luther Singh... Det er bare underligt at vi bliver sat i forbindelse med mange flere spillere end vi historisk har gjort henover begge de transfervinduer PC har styret, men som sådan aldrig kommer i mål med vores 1., 2. og 3. prioriteter. Vi får frigivet så mange penge til sommer, så det en ret begrænset risiko der skal tages henover 5 måneder indtil Bengtson, Oviedo og Bjellad er ude af regnskaberne. Så jeg forstår ikke vi sætter det hele på spil, når vi nu for en gangs skyld har et mesterskab inden for rækkevidde. Hvis der nogensinde skulle trækkes over på kassekreditten, så er det gudhjælpemig nu!
    Sidst redigeret af ersenio : 17.01.22 kl. 08:55
    Very Nice

  19. #733
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Johan Guadagno blev købt fordi u19 holdet ikke havde nogen. At han så samtidig er dygtig nok, til også at være i førsteholdstruppen er bare en bonus.

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #734
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Så har PC igen hævet buddet på Ekdal med 100.000 kroner og en pose pant: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...-forhoejet-bud

    Forhåbentlig lidt mere, så vi kan få lukket den og komme videre i teksten...
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  22. De følgende 3 brugere er enige:

  23. #735
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg tror, vi alle er rørende enige om, at det var rigtig skidt, at der ikke blev hentet en erstatning for Daramy. At Singh røg helt ud af billedet har naturligvis gjort hullet efter Daramy endnu større, men pointen er blot, at han ikke blev hentet som en direkte afløser for ham.
    Ja det siger du jo, hvor jeg mener noget andet og det er også fair nok.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 20/21
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 887
    Sidste Meddelelse: 22.03.21, 11:32
  2. Til- og afgange: Vinter 19/20
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 413
    Sidste Meddelelse: 01.02.20, 12:39
  3. Til- og afgange: Vinter 18/19
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 951
    Sidste Meddelelse: 07.02.19, 14:40
  4. Til- og afgange: Vinter 17/18
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1269
    Sidste Meddelelse: 08.02.18, 08:30
  5. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •