Side 68 af 103 FørsteFørste ... 18586566676869707178 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,006 til 1,020 af 1543

Emner: Til- og afgange: Vinter 21/22

  1. #1006
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    890

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Nope..
    Synes bare jeg så et twitteropslag fra Brügge i weekenden - my bad

  2. #1007
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    699

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Den tanke har også faldet mig ind - selv om den lynhurtigt kan komme til skamme, hvis PC går ud og smider 55 mio. kr. for ASO og snupper ham for næsen af Club Brügge (as if...!).

    Vi har endnu ikke haft den store pengepung fremme. Samtidig sker der store ændringer organisatorisk, hvor man gerne vil sælge Parken fra - og så snart det er teknisk muligt også adskille fodboldforretningen, så det bliver helt gennemskueligt for alle (også potentielle investorer), hvad FCK bidrager med - eller koster - på bundlinjen.

    Her giver det supergod mening at købe billigt - eller bruge pengene på talent, som der formentligt kan tjenes gode penge. Det gjorde vi i den grad i efteråret. Nu er det (trods alt) tid til mere seniorerfaring, og der har vi indtil nu hentet to 'gratis' spillere fra Serie A - i al fald i forhold til transfersum her og nu. Og vores bud på en tredje Serie A-spiller - Ekdal - er heller ikke ligefrem til den transfertunge side.

    Målet er uden tvivl at vinde mesterskabet. Og kan man gøre det uden alt for store nyinvesteringer, så vil man have et mesterhold fyldt med ungt, salgbart talentmateriale i en trimmet trup uden alt for mange dyre profiler, som ikke spiller. Det lyder som en ret så attraktiv vare at skippe af sted.

    Det er i al fald påfaldende, at der ikke rigtigt har været rygter ude om, at vi har lagt store bud på spillere. Vi kom trods alt ud af seneste transfervindue med en godt polstret tegnebog efter et par store salg - ikke mindst af Daramy.

    Lige nu ville det selvfølgelig være fedt med et par solide nyindkøb. Men omvendt ser jeg også meget gerne nye ejere af FCK, som rent faktisk går op i fodbold.
    Hvis man kigger nærmere ind i en økonomisk analyse, salgsproces, opdeling i juridiske enheder, organisatoriske ændringer mm. så ligner det unægtelig, at de tre store ejere er uden i en privat-økonomisk optimering i en exit-strategi.

    Klubbens ve og vel ser lige nu ud til at være presset i baggrunden af private økonomiske interesser hos de største aktionærer. Hvis Ekdal-handlen eksempelvis handlede om et par millioner mere, så er der reelt tale om små penge ift. det enorme beløb, der måtte være til rådighed, hvis ambitionerne fra 2014 havde været fastholdt.

    Fun Fact; for et par år siden var vores investeringer i kontraktsrettigheder ca. tre gange så store som FCM's. Med en fastfrysning af den nuværende status på transfervinduet og en fremskrivning til 30. juni, hvor der igen må handles, så vil den tilsvarende faktor formentlig ligge på 1,2-1,3. Dvs. den økonomiske faktor, som skal sikre den sportslige succes vil være tæt på udlignet. Samtidig løfter FCM hver eneste vindue deres investeringer, samtidig med at vi reducerer vores.
    Sidst redigeret af Goldbæks Højrefod : 25.01.22 kl. 18:33
    Goldbæks Højrefod

  3. De følgende 3 brugere er enige:

  4. #1008
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    691

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Det er iflg. Michel Wikkelsø en angriber - udover kanten - man jagter: https://twitter.com/michelwd/status/1486016554416455686
    Han skriver dog at angriberen sagtens kunne være en spiller der også kan dække kanten.

    Iøvrigt så syne jeg bare man skal sæge Rasmus Højlund for 20 millioner. Han er en okay spændende spiller, men synes ikke han har det samme ekstraordinære som fx. Oskarsson og Wind havde. Det koster normalt også at spille unge spillere ind på holdet. Derudover har vi Oskarsson på positionen plus nogle unge spillere nedefra som han sagtens kunne komme til at stå i vejen for. Jeg tror det er rettidig omhu at tjene nogle penge på ham nu. Derudover er 20 millioner jo en del penge og burde kunne give en ganske fin spiller den anden vej.
    Sidst redigeret af pouljensen : 25.01.22 kl. 18:59

  5. Den følgende bruger er enig i dette:
    zan

  6. #1009
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Har jeg misset noget, eller hvorfra er det her 20 mio for Højlund kommet fra? Sturm Graz er ikke ligefrem en klub som smider ret store beløb efter spillere.

  7. #1010
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    Har jeg misset noget, eller hvorfra er det her 20 mio for Højlund kommet fra? Sturm Graz er ikke ligefrem en klub som smider ret store beløb efter spillere.
    Herfra: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...talent/9097799
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  8. #1011
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    Har jeg misset noget, eller hvorfra er det her 20 mio for Højlund kommet fra? Sturm Graz er ikke ligefrem en klub som smider ret store beløb efter spillere.
    Gæt ud fra EB artiklen.

    Det bliver af kilder beskrevet som et bud af en betydelig størrelse - og også stort nok til, at det er blevet taget til efterretning og kan ende i et salg.

    Sturm Graz har udset sig Rasmus Højlund som afløser for Kelvin Yeboah, som den østrigske klub har sendt til Genoa i januar.

    Det blev til en pæn transfer på seks millioner euro, der svarer til 45 millioner kroner, og op mod halvdelen af de penge kan Sturm Graz bruge på en ny angriber - potentielt Rasmus Højlund.

  9. #1012
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    532

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af thomasroy Se meddelelser
    Er ASO ikke officielt præsenteret i Brügge???
    Der er åbenbart ikke enighed om prisen så ASO har idag trænet i Bologna:
    https://www.dailyrecord.co.uk/news/a...nsfer-26046135

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #1013
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    88

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Ifølge dette link koster Rasmus Højlund 7½ million og Bøving 18,75 million, skulle historien være sand

    https://peterlinden.live/die-spur-fu...land-gruessen/

    Die Spur führt nach Kopenhagen: Bei Sturm lässt das „Modell Haaland“ grüßen
    verfasst vonPeter Lindenam Januar 25, 2022
    In den Siebzigerjahren machte Sturm Graz mit dänischen Spielern wie Kjeld Seneca und Kurt Stendal sehr gute Erfahrungen. Jetzt scheint es eine Neuauflage zu geben: Sportchef Andreas Schicker und die Scouting-Abteilung haben den Nachfolger für den an Genua verkauften Kelvin Yeboah gefunden zu haben. Auch Trainer Christian Ilzer gab nach einigen Studien mit Video-Analyst Paul Pajduch (oben) sein okay. Die Verträge für den zweiten Wintertransfer von Sturm sind schon ausgearbeitet, mit dem FC Kopenhagen, dem Zweiten der dänischen Superliagen hinter Midtjylland, scheint schon alles klar zu sein. Schicker konnte sich mit Vorstand William Kvist und dessen rechter Hand Peter Christiansen über alle Modalitäten, wie Bonuszahlungen oder Beteiligung am Weiterverkauf, einigen. Was fehlt, ist die Unterschrift des Spielers. Auch angeblich nur Formsache. Den Namen des zweiten Winterkaufs nach Luca Kronberger verrät Schicker aber noch nicht, gibt nur gute Gespräche zu.

    Im Kader des FC Kopenhagen gibt es zwei Stürmer, die dem „Jagdmodell“ der Ära Schicker entsprechen: Junge Spieler kaufen, entwickeln und bei entsprechenden Angeboten mit Gewinn verkaufen. Einer ist Mittelstürmer und 1,85 Meter groß, heißt Rasmus Höjlund, wird am 4. Februar 19 Jahre jung, spielte in allen dänischen Nachwuchsteams zwischen U 16 und U 19. Sein Marktwert steht auf einer Millionen Euro. Der zweite, William Böving, 1,76 Meter groß, kam auch schon auf fünf Einsätze in der U 21 Dänemarks Der Marktwert des 19 jährige beträgt 2,5 Millionen Euro.



    Da lässt Red Bull Salzburgs Modell Haaland grüßen. Den Norweger holte Salzburg, als er 18 Jahre war, im Herbst 2019. Der Unterschied außer der Herkunft: Sturm wird jetzt sicher nicht acht Millionen Euro Ablöse zahlen wie damals Salzburg. Keiner der Sturm-Kandidaten hat den gefürchteten Mino Raiola als Berater, der auf einer Ausstiegsklausel besteht. Deshalb konnte Haaland nach einem Jahr um 20 Millionen zu Borussia Dortmund wechseln. Bei Sturm wurde Yeboah nach einem Jahr auch ohne Klausel zum Rekordtransfer.

  12. #1014
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    203

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Kloge Åge: De priser i den artikel henviser vist bare til hvad de står til på Transfermakt. Tvivler på at det er deres reelle pris, som vi vil sælge for.

  13. De følgende 8 brugere er enige:

  14. #1015
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    453

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af FCKrogh Se meddelelser
    Kloge Åge: De priser i den artikel henviser vist bare til hvad de står til på Transfermakt. Tvivler på at det er deres reelle pris, som vi vil sælge for.
    Har meget svært ved at se at vi sælger til de priser.

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #1016
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,850

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Jeg forventer en onsdag, hvor alle medier forsøger at poste nyt før klokken 13. Alle medier på nær BT. BT breaker så næsten med garanti noget i Transfervinduet, som efterfølgende følges op med artikler i alle medier... på den måde er onsdage sgu trættende og forudsigelig.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #1017
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Ikke ligefrem én af de voldsomme, men den skal vel med…

    https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...t-til-hb-koege

    Zan

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #1018
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,585

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Det åbner vel døren for at kunne hente Albin Ekdal.

    Det betyder også, at Stamenic kan få mere tid og plads til at udvikle sig som 8'er, som reelt er hans favoritposition, og evt. med tiden, hvis hans kontrakt forlænges (udløber i sommeren 2023), kunne fungere som en afløser for Stage, som har kontraktudløb om 2½ år, og måske gerne vil til udlandet forinden, og/eller som en backup for Lerager.

    Og en mindre detalje: Fordi udlejningen til HB Køge er sket over to omgange, så kan Stamenic ikke længere komme i betragtning som en spiller, der kan indregistreres i B-truppen for FCK i europæisk sammenhæng.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #1019
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,184

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Man giver vel ikke Stamenic spilletid i træningskampene for så at leje ham ud, med mindre der er en central midt på trapperne… Kunne godt forestille mig, der bliver præsenteret en meget snart!

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #1020
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Jeg tror ikke de to har det store med hinanden at gøre. Stamenic fik kun spilletid i første kamp og var ikke i truppen mod Helsingør. Tror mere det hele tiden har været planen at han skulle have den sidste halvdel af sæsonen på leje, min eneste anke ved en retur til HB Køge er egentlig at jeg gerne havde set ham prøve talentet af på et højere niveau. Vejle spiller alligevel Pokemon Go med deres trupsammensætning, kunne man ikke have solgt dem på også at have en New Zealander i truppen?

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 5 users browsing this thread. (0 members and 5 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 20/21
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 887
    Sidste Meddelelse: 22.03.21, 11:32
  2. Til- og afgange: Vinter 19/20
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 413
    Sidste Meddelelse: 01.02.20, 12:39
  3. Til- og afgange: Vinter 18/19
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 951
    Sidste Meddelelse: 07.02.19, 14:40
  4. Til- og afgange: Vinter 17/18
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1269
    Sidste Meddelelse: 08.02.18, 08:30
  5. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •