Side 75 af 103 FørsteFørste ... 25657273747576777885 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,111 til 1,125 af 1543

Emner: Til- og afgange: Vinter 21/22

  1. #1111
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,769

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    En 'sjov' detalje omkring Mukairu:

    Han var lejet i foråret 2021 til Anderlecht, præcis samme tidspunkt som Jacob Bruun Larsen, og de to kæmpede lige præcis om venstre kanten.

    Ingen af dem brillerede ligefrem statsmæssigt, og de delte stort set resten af sæsonen jævnbyrdigt ift. spilletid hvor Mukairu spillede mere i grundspillet, men JBL overhalede ham lidt i slutspillet:

    Grundspillet:

    Mukairu: 382 minutter. (0 mål og 0 assist)
    JBL: 326 minutter. (0 mål og 0 assist)

    Mesterskabsslutspillet:

    Mukairu: 6 minutter. (0 mål og 0 assist)
    JBL: 206 minutter. (2 mål og 2 assist)

    Pokalturnering:

    Mukairu: 198 minutter. (2 mål og 0 assist)
    JBL: 179 minutter. (0 mål og 0 assist)
    Sidst redigeret af scoring : 27.01.22 kl. 20:26
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #1112
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    691

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Plundbeck Se meddelelser
    hvor meget kostede paul da for prøver at lede forskellige steder men kan ikke se prisen angivet?
    15 millioner kroner https://www.bt.dk/superligaen/bt-afs...-her-er-prisen

  4. #1113
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    540

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Så kom FCKs goalshow op på Paul.
    Flere gode mål, 2 der sprang i øjnene var 1"48 og 2"40
    https://m.youtube.com/watch?v=Xc9rP7Ybk_w
    Han ser spændende ud.

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #1114
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    129

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Ezen Se meddelelser
    Så kom FCKs goalshow op på Paul.
    Flere gode mål, 2 der sprang i øjnene var 1"48 og 2"40
    https://m.youtube.com/watch?v=Xc9rP7Ybk_w
    Han ser spændende ud.
    Kunne godt lide det mål han scorede mod nogen i blåt og gult

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #1115
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,595

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Det er meget svært på nuværende tidspunkt ikke at være svært begejstret for hvad der er sket i vinduet, om end det tog noget tid, før der begyndte at ske ting og sager.

    Der er to væsentlige faktorer for, hvorfor dette transfervindue er et af de bedste vinduer, vi har haft de seneste 5-6 år.

    1) Klubben har ikke været på bagkant med situationen i dette transfervindue. Hvis man laver en analyse af Ståles indkøb i perioden, så ser man en noget større procentvis fordeling af fejlkøb i situationer, hvor klubben har været på bagkant med situationen, end når man har været på forkant med situationen. Hvad enten det har været for at kompensere for pludselige skader (eksempelvis Santander = Pusic, Boilesen = Oviedo, N'Doye = Santos, Wind = Bendtner), uventede afgange (Skov = Biel, Pieros = Kaufmann, N'Doye = Wilczek) eller at en spillers udviklingsforløb ikke gik efter planen (Roerslev = Bartolec), så har scouting-organisationen under Ståle haft en noget større andel fejlskud i indkøbene, når man har været på bagkant, og dermed presset på tid ift. at få scoutet de rigtige spillere, end når man har været på forkant med udviklingen og har haft tid til at forberede den (Kusk = Skov, Varela = Ankersen, Vavro = Nelsson, Kvist = Stage).
    I dette vindue har der ikke været nogle pludselige og langvarige skader op til pre-season, ligesom der heller ikke har været uventede salg af bærende profiler. Man har derfor været i kontrol med tingene, og man har derfor kunnet identificere, hvad man har brug for, i ro og mag, uden at man skulle presse tingene igennem. Man er gået ind til vinduet med en klar plan, og der har ikke været noget, som har gjort at man har skullet spontant hente noget, som ikke allerede stod i planen. Selv Zecas skade har man haft 3 måneder til at forberede sig på inden vinduet åbnede, ligesom man vidste at Gabrielsen ikke skulle blive i klubben, at man ville af med Pierre, Oviedo og Wilczek, og at man skulle have en spiller, der kunne bidrage med det, man havde forventet af Singh. Derfor har man været meget mere i kontrol, og man har ikke skullet foretage nogen panik-indkøb, som Ståle har skullet i næsten alle vinduer de seneste 5-6 år.

    2) Vores scouting er blevet langt mere analytisk og databaseret. Man har kunnet kaste et langt mere fintmasket net ud ifm. scoutingen, og kunne være meget mere specifik på hvilke parametre, man har været interesseret i. Vi har kunnet analysere i højere grad, hvilke færdigheder, vi mangler på holdet. Eksempelvis at vi i en del kampe oplevede at miste kontrollen i slutningen af kampene, fordi vi ikke kunne presse modstanderen længere tilbage. Derfor har vi både manglet en boldfast angriber, som kan holde fast i bolden når vi clearer den, når Wind ikke er på banen, samt spillere der kan true i dybden, og dermed presse modstanderne til at trække sig længere tilbage for at lukke af for deres bagrum. De egenskaber har vi i højere grad kunne anvende som søgeparametre i scoutingen, og de spillere har vi så fået med Babacar og Mukairu.
    Årsagen til at vi nu i højere grad kan være langt mere analytiske og databaserede, er fordi vi har tilknyttet Morten Petz og Mounir til at stå for de ting. Mounir er vanvittig til at få udtænkt disse parametre og analyser, mens Morten er sindssygt dygtig til at få det ud som algoritmer. Det har gjort, at vi har fået langt bedre søgemuligheder for at få identificeret de rigtige spillere, og dermed givet både PC og Thorup bedre arbejdsbetingelser.
    Dermed ikke nødvendigvis sagt at de indkøb, vi har lavet, automatisk kommer til at blive succeser, men de har langt større sandsynlighed for at lykkes i deres ophold i klubben, end hvad man tidligere har set. Og det er derfor, jeg har jublet over at vi har fået Mounir ind i staben, mens andre har haft langt større fokus på at brokke sig over hans fortid..

    Så kort sagt: Vi er langt bedre forberedt på transfervinduerne nu end tidligere, og vi har markant bedre værktøjer til scoutingen nu, end vi nogensinde har haft.
    Sidst redigeret af Kiwi : 28.01.22 kl. 08:42
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  9. #1116
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,184

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Efter at have set PC's beskrivelse af Mukairu fra FCK Inside og Mukairus eget interview med klubben, så lyder det næsten som om, at han er købt lidt som et projekt og ikke som en der fra start skal være profil på kanten. PC beskriver ham som værende en spiller, der på mange parametre ligner Daramy med fart osv (dog ikke lige så god), men også en spiller der som Daramy skal skoles. Mukairu selv nævner også igen og igen i sit eget interview, at han har meget at lære. Det lyder virkelig som noget de har snakket om i forhandlingerne, og det lyder som en spiller der sluses ind og skoles den første tid. Ikke dermed sagt, at der går tid før vi ser ham på banen, men vi skal måske ikke regne med en dominerende profil.
    Det flugter måske meget godt med rygterne om, at vi også har budt på Amoo, også selvom de rygter kom før Mukairu blev præsenteret.
    Personligt tror jeg, at det står mellem enten Ekdal eller en kant mere. Kommer Ekdal så kan jeg næsten ikke forestille mig, at man henter endnu en kant.

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #1117
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    522

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    I Transfervinduet (Podscasten), nævner Fazam (?) at der er to gange 5 mio euro, som PC er klar til at bruge.
    Det tror jeg fortsat er i spil, og jeg tror at de går til Ekdal og Amoo ... Men jeg tror også, at de holdes åben til det sidste, da der kan opstå muligheder man vil gribe.

    Men jeg er ret tilfreds med vinduet indtil videre. Vi har fået typer, som vi har manglet, og kvalitet, som kan løfte.
    ["...det er jo FCK, det er ikke en eller anden lille ubetydelig klub..." - Kris Stadsgaard]

    "Martin Retov er ikke nogen ledertype, og det bliver han aldrig. Du kan ikke gøre en Skoda til en Mercedes". Citat: Ole Mørk

  12. #1118
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,766

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Rokie_Ijeh Se meddelelser
    I Transfervinduet (Podscasten), nævner Fazam (?) at der er to gange 5 mio euro, som PC er klar til at bruge.
    Det tror jeg fortsat er i spil, og jeg tror at de går til Ekdal og Amoo ... Men jeg tror også, at de holdes åben til det sidste, da der kan opstå muligheder man vil gribe.

    Men jeg er ret tilfreds med vinduet indtil videre. Vi har fået typer, som vi har manglet, og kvalitet, som kan løfte.
    Vi kommer ikke til at bruge to gange 5 millioner euro. Den ene var sikkert ASO og da han blev tabt, så er man begyndt at gå B (C eller D) vejen. Ekdal er slet ikke så dyr og jeg tror ikke at han kommer.

    Amoo kan være en mulighed, men jeg er nok ude i at enten kommer han ellers kommer der ikke flere. Eneste grund til at det skal kunne ændre sig er slag af Bøving/Stage eller et overraskende salg.

  13. #1119
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    522

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Vi kommer ikke til at bruge to gange 5 millioner euro. Den ene var sikkert ASO og da han blev tabt, så er man begyndt at gå B (C eller D) vejen. Ekdal er slet ikke så dyr og jeg tror ikke at han kommer.

    Amoo kan være en mulighed, men jeg er nok ude i at enten kommer han ellers kommer der ikke flere. Eneste grund til at det skal kunne ændre sig er slag af Bøving/Stage eller et overraskende salg.
    Det var jo nævnt, at vi gik efter en spiller, der kunne dække angreb og fløje. Det kan Paul ... Amoo er velsagtens vores plan B på kanten (nu hvor ASO ikke kommer.
    Jeg tror også, at Amoo ligger på de 5 mio (udover en række klausuler). Ham er jeg ikke i tvivl om at vi vil strække os langt for.
    Du har ret i, at Ekdal ikke koster 5 mio ... Men de er der stadig, og de kan jo eventuelt bruges hvis et eller andet vildt dukker op i slutspurten. Jeg tror det kan blive ganske spændende her på falderebet af januar :)
    ["...det er jo FCK, det er ikke en eller anden lille ubetydelig klub..." - Kris Stadsgaard]

    "Martin Retov er ikke nogen ledertype, og det bliver han aldrig. Du kan ikke gøre en Skoda til en Mercedes". Citat: Ole Mørk

  14. #1120
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Efter at have set PC's beskrivelse af Mukairu fra FCK Inside og Mukairus eget interview med klubben, så lyder det næsten som om, at han er købt lidt som et projekt og ikke som en der fra start skal være profil på kanten. PC beskriver ham som værende en spiller, der på mange parametre ligner Daramy med fart osv (dog ikke lige så god), men også en spiller der som Daramy skal skoles. Mukairu selv nævner også igen og igen i sit eget interview, at han har meget at lære. Det lyder virkelig som noget de har snakket om i forhandlingerne, og det lyder som en spiller der sluses ind og skoles den første tid. Ikke dermed sagt, at der går tid før vi ser ham på banen, men vi skal måske ikke regne med en dominerende profil.
    Det flugter måske meget godt med rygterne om, at vi også har budt på Amoo, også selvom de rygter kom før Mukairu blev præsenteret.
    Personligt tror jeg, at det står mellem enten Ekdal eller en kant mere. Kommer Ekdal så kan jeg næsten ikke forestille mig, at man henter endnu en kant.
    Jeg bemærkede det også, og det er jo rigtig fint, hvis Mukairu er forberedt og indstillet på, at han ikke er garanteret en startplads. Jeg er næppe den eneste, der er lidt splittet mht. kantsituationen, fordi der både åbenlyst er behov for forstærkninger, men man samtidig også er bange for, at indkøb af profiler vil sende vores to fremstormende kanttalenter helt om bag i bussen igen. Den bedste løsning på det dilemma er forstærkninger, der er indstillet på at dele pladsen. Det samme gør sig forhåbentlig gældende, hvis Amoo bliver indkøbt til den modsatte side.

    Jeg er ikke sikker på, at den hedder enten Ekdal eller Amoo. De to indkøb overlapper jo ikke rigtigt hinanden. Jeg tror (og håber næsten) til gengæld, at et indkøb af Ekdal kan betyde et salg af Stage. Vi har i forvejen næsten for mange centrale midtbanespillere, og jeg tror ikke, Stage-på-kanten er en model, man har tænkt sig fortsat at forfølge, med mindre man bliver tvunget til det.

    I øvrigt kunne det godt på Inside lyde, som om Zecas genoptræning forløber hurtigere end ventet, og at han måske kunne være i spil igen sidst på sæsonen og ikke først til næste sæson. Men det er min tolkning.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  15. Den følgende bruger er enig i dette:
    zan

  16. #1121
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,517

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg bemærkede det også, og det er jo rigtig fint, hvis Mukairu er forberedt og indstillet på, at han ikke er garanteret en startplads. Jeg er næppe den eneste, der er lidt splittet mht. kantsituationen, fordi der både åbenlyst er behov for forstærkninger, men man samtidig også er bange for, at indkøb af profiler vil sende vores to fremstormende kanttalenter helt om bag i bussen igen. Den bedste løsning på det dilemma er forstærkninger, der er indstillet på at dele pladsen. Det samme gør sig forhåbentlig gældende, hvis Amoo bliver indkøbt til den modsatte side.

    Jeg er ikke sikker på, at den hedder enten Ekdal eller Amoo. De to indkøb overlapper jo ikke rigtigt hinanden. Jeg tror (og håber næsten) til gengæld, at et indkøb af Ekdal kan betyde et salg af Stage. Vi har i forvejen næsten for mange centrale midtbanespillere, og jeg tror ikke, Stage-på-kanten er en model, man har tænkt sig fortsat at forfølge, med mindre man bliver tvunget til det.

    I øvrigt kunne det godt på Inside lyde, som om Zecas genoptræning forløber hurtigere end ventet, og at han måske kunne være i spil igen sidst på sæsonen og ikke først til næste sæson. Men det er min tolkning.
    Meget enig i det med fed. Da jeg igen og igen i efteråret så Hákon varme op tænkte jeg, at han er alt for klejn, og ham ser vi aldrig. Men han er jo fremragende og skal have masser af spilletid.

    Havde PC ikke et smørret grin flere gange undervejs i går? Der er mere godt på vej, tænker jeg.

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #1122
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Havde PC ikke et smørret grin flere gange undervejs i går? Der er mere godt på vej, tænker jeg.
    Jo, han er helt sikkert ikke færdig med at købe ind. Forhåbentlig kan han også få nogen af dem, han gav en sviner i går, sendt den anden vej.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #1123
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    363

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Jeg synes det ser godt ud. Jeg tænker der er flere årsager til, hvorfor vi går voldsomt ud i dette vindue:

    - Vi SKAL vinde mesterskabet
    - Vi ønsker at være godt dækket ind i forhold til skader og covid19. Efteråret viste at vores trup var for smal. Covid19 kommer nok til at spille en faktor i løbet af foråret, så derfor vigtigt at være godt dækket ind
    - Kender ikke datoerne, men mon ikke superligaen starter tidligt til sommer, så sommerens vindue er væsentligt mindre end normalt? Jeg har set det europæiske kalender med gruppespil for CL, ECL osv, hvor alle gruppe kampe skal være afviklet inden udgangen af oktober. Der bliver enorm pres på til efteråret, og kunne godt tyde på man allerede nu er ved at tune truppen til denne opgave. (VM i november/december måned)

    Jeg tror/håber vi stadigvæk henter en 6'er og en kant mere.
    - Torben

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #1124
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    45

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af danebull Se meddelelser
    Jeg synes det ser godt ud. Jeg tænker der er flere årsager til, hvorfor vi går voldsomt ud i dette vindue:

    - Vi SKAL vinde mesterskabet
    - Vi ønsker at være godt dækket ind i forhold til skader og covid19. Efteråret viste at vores trup var for smal. Covid19 kommer nok til at spille en faktor i løbet af foråret, så derfor vigtigt at være godt dækket ind
    - Kender ikke datoerne, men mon ikke superligaen starter tidligt til sommer, så sommerens vindue er væsentligt mindre end normalt? Jeg har set det europæiske kalender med gruppespil for CL, ECL osv, hvor alle gruppe kampe skal være afviklet inden udgangen af oktober. Der bliver enorm pres på til efteråret, og kunne godt tyde på man allerede nu er ved at tune truppen til denne opgave. (VM i november/december måned)

    Jeg tror/håber vi stadigvæk henter en 6'er og en kant mere.
    Gad vide hvad der sker med den forsvarsspiller, som Thorup for en uges tid siden gav mere eller mindre udtryk for manglede? Hvis Marius er alvorligt skadet, som nogle rygter siger, så er det vel også nødvendigt.

  23. #1125
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,395

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jo, han er helt sikkert ikke færdig med at købe ind. Forhåbentlig kan han også få nogen af dem, han gav en sviner i går, sendt den anden vej.
    Ja, der lå godt nok en skjult sviner til Wilzcek :-D

    Eller hvor skjult var den overhovedet… Tror Piast (eller hvad de nu hedder) har været meget konkrete, men Wilzcek har sagt nej tak. (Tolkning der står for egen regning).

    Zan

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 20/21
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 887
    Sidste Meddelelse: 22.03.21, 11:32
  2. Til- og afgange: Vinter 19/20
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 413
    Sidste Meddelelse: 01.02.20, 12:39
  3. Til- og afgange: Vinter 18/19
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 951
    Sidste Meddelelse: 07.02.19, 14:40
  4. Til- og afgange: Vinter 17/18
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1269
    Sidste Meddelelse: 08.02.18, 08:30
  5. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •