Side 8 af 103 FørsteFørste ... 5678910111858 ... SidsteSidste
Viser resultater 106 til 120 af 1543

Emner: Til- og afgange: Vinter 21/22

  1. #106
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Den købsoption udnytter de nok ikke.

    Ligner endnu et flop.
    Der er næppe mange, der havde regnet med, at en ung spiller, som udmærker sig ved ikke at have nævneværdige spidskompetencer, og vis niveau på daværende tidspunkt ikke rakte til et topklub i Superligaen, skulle kunne tage til en falmet storklub i 2. Bundesliga og blive et hit. Frank Arnesen har dog af en eller anden grund fidus til ham. Det skal selvfølgelig siges, at Kaufmann stadig er ung, så løbet er jo ikke kørt, men jeg tænker, at han er endnu et af disse unge talenter, der qua en fysisk fordel markerer sig i ungdomsrækkerne, men kommer i vanskeligheder når den står på seniorbold. Jeg er med på, at han gjorde det hæderligt for AaB inden skiftet til FCK, men historien er jo fyldt med eksempler på AaB-talenter, der ikke evner at tage det næste skridt.

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #107
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    141

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af zebos Se meddelelser
    Mundo Deportivo skriver, at FC København angiveligt skulle være med i kapløbet om FC Barcelonas Alex Collado:

    https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/medie-fc-koebenhavn-jagter-barcelona-kant
    Alle tiders. Når PC igen står tomhændet tilbage efter næste transfervindue, kan han gentage budskabet om, at han sigtede efter en høj hylde. Det er tilsyneladende PC-logik, at valget står imellem uopnåelige og ubrugelige spillere.

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #108
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Vi kunne godt bruge Kauf nu! Hiv ham retur til vinter - giv ham chancen i foråret. Ud til sommer, hvis ikke forløst

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #109
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af thomasroy Se meddelelser
    Vi kunne godt bruge Kauf nu! Hiv ham retur til vinter - giv ham chancen i foråret. Ud til sommer, hvis ikke forløst
    Er sådan set enig. Hvis han skulle have chancen, skulle det da være nu, hvor vi står med en enkelt angriber, en skrøbelig og gammel porcelænsfigur.

    Så kunne Kaufmann og Højlund kæmpe om hvem af de to der for alvor skal satses på...

    Ikke optimalt, men har ikke den store tiltro til vi hiver en striker-kanin op ad hatten denne vinter.

    Zan

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #110
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Nu er det generelt ikke en god løsning at købe for dårlige spillere. Sousa og Thorsteinsson er næppe gode nok til FCK, hvorfor de selvfølgelig heller ikke havde været en god løsning. Så kan man selvfølgelig argumentere for, at noget halvskidt (Sousa/Thorsteinsson) er bedre end noget helt skidt (Singh pt.), men ingen af delene er holdbare i længden. Vi skulle have haft mindst en kvalitetsspiller ind til kanten - det fik vi desværre ikke, og det har nu vist sig som en katastrofe.
    Jeg synes det er en noget hård dom at fælde over de to spillere. Begge har i min bog kvaliteterne til at spille i FCK, men det er klart, at ingen af dem vil vi kunne lave en Daramy-case på. Og ingen af dem vil være spillere der "hæver overliggeren" og bringer os det sidste stykke i eksempelvis Europa.

    Men når vi kan have spillere som Bøving, Højlund, Wilzcek, Singh, Kauufmman osv. rendende rundt, så ville de to nævnte så absolut have kvaliteterne til at spille hos os, og de ville også begge være et skridt op i forhold til de nævnte. Jeg er så med på at Bøving og Højlund er egenudviklede talenter, som måske besidder et potentiale, men bedømt alene på det aktuelle niveau, så ville både Sousa og Thorsteinsson have kvaliteterne til at spille for os. Det forstår jeg faktisk ikke, at der kan være to meninger om. At man så måske ikke bryder sig om dem af andre årsager og derfor ikke ønsker dem hertil, er en helt anden diskussion.

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #111
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg synes det er en noget hård dom at fælde over de to spillere. Begge har i min bog kvaliteterne til at spille i FCK, men det er klart, at ingen af dem vil vi kunne lave en Daramy-case på. Og ingen af dem vil være spillere der "hæver overliggeren" og bringer os det sidste stykke i eksempelvis Europa.

    Men når vi kan have spillere som Bøving, Højlund, Wilzcek, Singh, Kauufmman osv. rendende rundt, så ville de to nævnte så absolut have kvaliteterne til at spille hos os, og de ville også begge være et skridt op i forhold til de nævnte. Jeg er så med på at Bøving og Højlund er egenudviklede talenter, som måske besidder et potentiale, men bedømt alene på det aktuelle niveau, så ville både Sousa og Thorsteinsson have kvaliteterne til at spille for os. Det forstår jeg faktisk ikke, at der kan være to meninger om. At man så måske ikke bryder sig om dem af andre årsager og derfor ikke ønsker dem hertil, er en helt anden diskussion.
    Bevares vi kunne da sagtens hente dem ind som fyld. Men det er vel ikke, det som vi vil have fra nyindkøb lige nu? Thorsteinsson har på sine gode dage et rigtigt fint niveau (han har tørret røv med os et par gange), men der er bare langt mellem disse dage og han har også nogle attitudeproblemer. Sousa kan jeg simpelthen ikke forstå, at du og andre bliver ved med at nævne. Han er middelmådig på et dårligt hold. Skulle han virkelig kunne tilføre ret meget?

    Som jeg også nævner i mit sidste indlæg, så kunne vi da i vores situation lige nu sagtens bruge dem. Vi kunne sådan set bruge 80% af ligaens kantspillere, da vi ikke selv har nogen som er skadesfri og samtidig i form. Men jeg køber simpelthen ikke præmissen om, at vi skulle have købt dem i sommers. De er ikke gode nok og vi skal ikke lave samme fejl igen (som med flere af de spillere du selv remser op) med at hente spillere ind, som ikke kan styrke vores topniveau. Det ville måske have løst et problem på den meget korte bane, men have skabt et problem på den lange med at spærre pladser i truppen og tage af løn- og transferbudget, så vi ikke kunne få folk med bedre niveau ind.


  12. #112
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Men når vi kan have spillere som Bøving, Højlund, Wilzcek, Singh, Kauufmman osv. rendende rundt, så ville de to nævnte så absolut have kvaliteterne til at spille hos os,...
    Det skal jo ikke være fejlkøb, der definerer niveauet for fremtidige indkøb, og de yderste pladser i truppen skal helst optages af talenter. Kunne vi have brugt de to i vores nuværende situation? Sikkert. Men de er begge fra en for lav hylde ift. vores relle behov.


  13. #113
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    De yderste pladser i truppen skal optages af talenter. Problemet er, at vi ikke har nok spillere med tilstrækkelig kvalitet, så vejen til holdet er paradoksalt nok blevet for kort for de unge, for de færreste kan vel være uenige i, at Bøving og Højlund ikke viser noget, der berettiger til startpladser.

    Firkantet stillet op har PC sammensat en trup, hvor spillerne kan inddeles i fire kategorier. 1 - fast mand, 2 - squad player, der kan gå ind, uden at kvalitetstabet bliver alt for stort, 3 - talent eller spiller uden reel tillid fra træneren, 4 - uprøvede talenter eller spillere uden fremtid i klubben.

    1: Grabara, Johnsson, Boilesen, Diks, Khocholava, Kristiansen, Zeca, Falk, Stage, Pep Biel, Wind
    2: Ankersen, Gabrielsen, Lerager, Johannesson, Wilczek
    3: Oikonomou, Bengtsson, Baldursson, Bøving, Singh, Højlund,
    4: Guadagno, Oviedo, Lund, Jelert, Haraldsson

    Inddelingerne er selvfølgelig flydende, og ligesom Bengtsson først for nylig er gledet ned i kategori 3, er Stage vel først i denne sæson rykket op i 1, mens især Wilczek kan være på vej ned, og spillere som Bøving, Johannesson og Lerager helst skulle tage et ryk opad. Singh og Lerager burde på papiret være i en højere kategori, men har ikke vist nok til det.

    Det, der primært springer i øjnene, er, at vi har 11 mand i kategori 1, hvoraf to er målmænd, to p.t. er skadede, og vi desuden har eksempelvis Boilesen, der har en slem skadeshistorik.
    Det er svært at konkludere andet, end at sommerens transfervindue er dumpet med et mellemstort brag. Der er selvfølgelig nogle voldsomme udfordringer i, at vi stadig hænger på de høje lønninger til den resterende del af Ståles garde af gamle æsler, men der var dog penge til at smide små ti mio. efter Singh og at leje Gabrielsen, som angiveligt forlod Toulouse, fordi de ville af med hans Ligue 1-løn - han kan altså ikke være billig at have gående.

    I mine øjne SKAL der hentes mindst en kantspiller og en boksangriber til vinter, hvis man på nogen måde mener det seriøst i guldkampen.
    HIC SUNT LEONES


  14. #114
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Bevares vi kunne da sagtens hente dem ind som fyld. Men det er vel ikke, det som vi vil have fra nyindkøb lige nu? Thorsteinsson har på sine gode dage et rigtigt fint niveau (han har tørret røv med os et par gange), men der er bare langt mellem disse dage og han har også nogle attitudeproblemer. Sousa kan jeg simpelthen ikke forstå, at du og andre bliver ved med at nævne. Han er middelmådig på et dårligt hold. Skulle han virkelig kunne tilføre ret meget?

    Som jeg også nævner i mit sidste indlæg, så kunne vi da i vores situation lige nu sagtens bruge dem. Vi kunne sådan set bruge 80% af ligaens kantspillere, da vi ikke selv har nogen som er skadesfri og samtidig i form. Men jeg køber simpelthen ikke præmissen om, at vi skulle have købt dem i sommers. De er ikke gode nok og vi skal ikke lave samme fejl igen (som med flere af de spillere du selv remser op) med at hente spillere ind, som ikke kan styrke vores topniveau. Det ville måske have løst et problem på den meget korte bane, men have skabt et problem på den lange med at spærre pladser i truppen og tage af løn- og transferbudget, så vi ikke kunne få folk med bedre niveau ind.
    Sporene fra Ståles tid skræmmer måske, men vi burde altså kunne hente nye unge superligaspillere ind, uden der per automatik er tale om en ny Thomsen-case. Begge har muligheden for at udvikle sig yderligere her og ingen af dem må formodes at skulle have i nærheden af 500K om måneden. Når truppen skriger så meget på offensiv kvalitet som den gør, havde det været det rigtige at gå efter en spiller som Thorsateinsson, Kehinde, Sabbi eller Sousa. Også selvom vi har en historik med at bringe løntunge spillere ind der er tilfredse med at sidde på bænken og hæve en fed hyre der. I øvrigt mener jeg kun at vores talenter skal have spilletid, hvis de rent faktisk præsterer. Og hvis ikke de er klar, bør de ud på leje. Jeg ville derfor have ønsket at man havde lavet en aftale a la den vi lavede med Stamenic med Bøving også, og så i stedet havde fået en proven senior/superligaspiller ind på hans position. På den måde går det ikke nødvendigvis ud over talenternes udvikling, at der kommer mere erfarne spillere ind, som lige er 10-15% dygtigere nu her, men som måske har et mindre udviklingspotentiale. Jeg medgiver så, at det er nemt at sidde her og være bagklog, men omvendt tror jeg heller ikke at der var nogen der sad og klappede i hænderne over situationen på kantpositionerne, da vinduet klappede i.

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #115
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Sporene fra Ståles tid skræmmer måske, men vi burde altså kunne hente nye unge superligaspillere ind, uden der per automatik er tale om en ny Thomsen-case. Begge har muligheden for at udvikle sig yderligere her og ingen af dem må formodes at skulle have i nærheden af 500K om måneden. Når truppen skriger så meget på offensiv kvalitet som den gør, havde det været det rigtige at gå efter en spiller som Thorsateinsson, Kehinde, Sabbi eller Sousa. Også selvom vi har en historik med at bringe løntunge spillere ind der er tilfredse med at sidde på bænken og hæve en fed hyre der. I øvrigt mener jeg kun at vores talenter skal have spilletid, hvis de rent faktisk præsterer. Og hvis ikke de er klar, bør de ud på leje. Jeg ville derfor have ønsket at man havde lavet en aftale a la den vi lavede med Stamenic med Bøving også, og så i stedet havde fået en proven senior/superligaspiller ind på hans position. På den måde går det ikke nødvendigvis ud over talenternes udvikling, at der kommer mere erfarne spillere ind, som lige er 10-15% dygtigere nu her, men som måske har et mindre udviklingspotentiale. Jeg medgiver så, at det er nemt at sidde her og være bagklog, men omvendt tror jeg heller ikke at der var nogen der sad og klappede i hænderne over situationen på kantpositionerne, da vinduet klappede i.
    Jeg er ikke så uenig i din analyse. Jeg mener dog, at vi har brug for bedre kanter end Thorsteinsson, Sousa og Sabbi (Kehinde har jeg lidt fidus til) hvis vi skal vinde DM og klare os godt i Europa. Og køber man en eller to af dem du nævner, så vil man a) skulle lægge 10+ mio pr. stk for disse og dermed blive endnu mere presset på økonomien og b) spærre en plads i truppen for enten den rigtige gode kant (som vi under alle omstændigheder skal hente til Jul) og/eller for Bøving. Vi kunne selvfølgelig godt have lejet Bøving ud et års tid til en 1. divisions klub (havde sikkert været sundt for ham), men så havde der stadig ikke været plads næste år. Jeg tror ikke, at vi både kunne have fået en af de nævnte i sommers og en kvalitetskant til vinter (som jeg regner stærkt med).

    Lige nu er vi meget hårdt ramt og PC ligner en idiot. Men havde Singh været hurtigere klar (det må man have regnet med 31. aug.) og havde vi ikke fået skader til Falk (langtidsskadet) og Stage, så havde vi nok kunne klare os igennem efteråret nogenlunde helskindet.

    Du har ret i, at ingen klappede i hænderne omkring kantpositionen. Udfordringerne lå og lurede, omend Singhs form og især skader måske ikke var helt til at forudsige. Men mon ikke PC var vel blevet lynchet udenfor 10'eren, hvis han havde præsenteret en af de nævnte spillere på deadlineaftenen :-)

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #116
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    https://www.transfermarkt.com/alex-c...spieler/282722

    https://youtu.be/hTLyf2IoTVk

    Jeg ved det er YouTube, men kan PC virkelig få Collado til FCK, så er det fandeme et vildt indkøb. De ting han laver i den video - og ja jeg ved det er YouTube - det laver man kun, hvis man kan noget ekstraordinært. Hent ham til 1/1, brug januar på at få ham i form, og han vil flå ligaen i stykker.

  19. #117
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Jeg ved det er YouTube, men kan PC virkelig få Collado til FCK, så er det fandeme et vildt indkøb.
    Skulle det virkeligt ske, bliver det vel bare på leje i en halvsæson? Det kan selvfølgelig være ganske underholdende, men bringer os vel ikke videre på den lange bane?
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #118
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af guldsmed Se meddelelser
    Skulle det virkeligt ske, bliver det vel bare på leje i en halvsæson? Det kan selvfølgelig være ganske underholdende, men bringer os vel ikke videre på den lange bane?
    Teoretisk jo, hvis vi ender med guldet til sommer, og efterfølgende kan sparke døren ind til CL.

  22. De følgende 4 brugere er enige:

  23. #119
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Synes lejeaftaler giver fin mening ift. at lukke huller i truppen. Problemet er, at vi oftest lejer garderinger til de faste startere, og det er jo ikke noget, der hæver niveauet. Hvis vi ikke kan købe en kantspiller med tilstrækkelig kvalitet, giver det god mening at leje et eller andet kæmpetalent fra en hylde, vi ikke kan købe fra. Vi skal til at vinde noget igen.

  24. De følgende 4 brugere er enige:

  25. #120
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Egentlig er jeg imod leje uden købsoption. Men lige nu har vi bare lidt for mange huller til at vi kan købe os ud af problemerne, hvorfor leje af en enkelt eller to profiler vil give mening. Og som albinus1985 nævner, så kan det netop hjælpe os den rette vej. Lejer man f.eks. en virkelig god kantspiller og det gør, at vi vinder DM og dermed giver chancen for CL spil næste år, ja så vil det bagefter blive nemmere at tiltrække en anden kvalitetsspiller til kanten også selvom den lejede stjerne måske ikke er en mulighed. Vi er nede i et sportsligt hul, som begrænser mulighederne for at købe spillere (blev det ikke nævt et sted, at manglende CL/EL spil potentielt havde kostet en signing?) Kan vi leje os ud af det hul, så kan det sagtens give mening.

  26. De følgende 9 brugere er enige:

Side 8 af 103 FørsteFørste ... 5678910111858 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 20/21
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 887
    Sidste Meddelelse: 22.03.21, 11:32
  2. Til- og afgange: Vinter 19/20
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 413
    Sidste Meddelelse: 01.02.20, 12:39
  3. Til- og afgange: Vinter 18/19
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 951
    Sidste Meddelelse: 07.02.19, 14:40
  4. Til- og afgange: Vinter 17/18
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1269
    Sidste Meddelelse: 08.02.18, 08:30
  5. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •