Side 85 af 103 FørsteFørste ... 35758283848586878895 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,261 til 1,275 af 1543

Emner: Til- og afgange: Vinter 21/22

  1. #1261
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,536

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Det som jeg slet ikke forstår her, det er hvorfor et salg af Wind ikke kan vente til sommer.. Der ville vi med al sandsynlighed nemt kunne få 50-75 mio kr for ham.. Nu gør vi i stedet vores chancer for sportslig succes i både Europa og superligaen betydeligt mindre, fordi vi ikke kan vente 6 måneder på at cashe ud.. Jeg begriber det ikke.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #1262
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Ja, han har da været noget mere aktiv og aggressiv end jeg havde regnet med. 5-6 mulige afgange, og det tilsvarende antal mulige tilgange. PC satser virkelig på at FCK skal have det mesterskab. Og det kan jeg lide.
    Det er vel en sandhed med modifikationer… Som starter ved sommerens vindue.

    Satser man VIRKELIG på at FCK skal have det mesterskab når man sælger Daramy og Wind?

    Jeg tror ikke vi står stærkere ift mesterskabet efter dette vindue.

    Zan

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #1263
    Tilmeldingsdato
    May 2021
    Indlæg
    241

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Det som jeg slet ikke forstår her, det er hvorfor et salg af Wind ikke kan vente til sommer.. Der ville vi med al sandsynlighed nemt kunne få 50-75 mio kr for ham.. Nu gør vi i stedet vores chancer for sportslig succes i både Europa og superligaen betydeligt mindre, fordi vi ikke kan vente 6 måneder på at cashe ud.. Jeg begriber det ikke.
    med tanke på der ikke landede sådan et bud i sommers tror jeg ikke man skal vide sig så sikker. Det her salg kommer kun i stand pga Wolfsburg er desperate her inden lukketid og betaler mere end markedsværdi. Kan godt forstå fck reagerer og sælger.
    Forstår dog ikke tilgangen af Jørgensen pt. Men jeg aner heller ikke hvad vi skal forvente af babacar. Gad godt vi havde set ham igår for at få en fornemmelse. Lige nu håber jeg at der hentes noget klasse til angrebet.
    tror Amoo lykkes så kanterne burde være på plads er dog nervøs for der er for meget Talent og ikke nok klasse. Dog må jeg sige at Roony igen og igen imponerer mig.

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #1264
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    81

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Det som jeg slet ikke forstår her, det er hvorfor et salg af Wind ikke kan vente til sommer.. Der ville vi med al sandsynlighed nemt kunne få 50-75 mio kr for ham.. Nu gør vi i stedet vores chancer for sportslig succes i både Europa og superligaen betydeligt mindre, fordi vi ikke kan vente 6 måneder på at cashe ud.. Jeg begriber det ikke.
    et potentielt svar er at det er nu at der er nogen der banker på døren med pengene og at man (som Djurlander antyder) måske er nervøs for at man ikke kan få så meget for ham i sommervinduet, hvor priserne ikke er helt så afhængige af at klubber behøver en erstatning herognu inden vinduet lukker og man kommer igang med anden halvdel af sæsonen (og enten skal til at kæmpe sig op af et hul, som Wolfsburg, eller skal holde sit forspring)

  8. #1265
    Tilmeldingsdato
    May 2021
    Indlæg
    241

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Ligner Amoo er done deal. 50M svenske plus 12.5% videresalg
    https://mobile.twitter.com/pellewima...55657117089800
    kender dog ikke kilden. Men passer vel meget godt med hvad man vil forvente at skulle betale for ham

  9. #1266
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    699

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Det er vel en sandhed med modifikationer… Som starter ved sommerens vindue.

    Satser man VIRKELIG på at FCK skal have det mesterskab når man sælger Daramy og Wind?

    Jeg tror ikke vi står stærkere ift mesterskabet efter dette vindue.

    Zan
    Jeg er meget enig.

    Hvad der driver PC's transfers kan være svært at gennemskue lige nu, men i morgen, når vinduet lukker, vil det være formentlig værre mere tydeligt. Et salg af JW vil være en alvorlig svækkelse af holdet. Alene at gøre hans værdi op i mål - og mål fordelt på straffe og i åbent spil - er alt for snævert, han har enorm betydning for alt, hvad er foregår på modstandernes halvdel og ikke mindst kombinationsspillet i og omkring feltet. En 22-årig spiller på verdens 9. bedste landshold, ham kan PC ikke erstatte.

    Passer en pris i underkanten af DKK 100 mio. så vil vi i denne sæson have solgt spillere for knap DKK 300 mio. og indtil videre have købt for ca. 85 mio.

    Sportsligt mener jeg truppen samlet set - ved salg af JW - maksimalt er status quo. Så dem der må være gladest, må være dem der prioriterer en kortsigtet økonomisk optimering. Hvad koster det ved kikset DM og eliminering i ECL?

    Hvis rygterne om NJ er til at stole på, så virker det på mig som en sportsdirektør, der er totalt uforberedt på situationen. Han skal nok få sine øjeblikke, men han ha haft sin tid.
    Goldbæks Højrefod

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #1267
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,536

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Sian Se meddelelser
    et potentielt svar er at det er nu at der er nogen der banker på døren med pengene og at man (som Djurlander antyder) måske er nervøs for at man ikke kan få så meget for ham i sommervinduet, hvor priserne ikke er helt så afhængige af at klubber behøver en erstatning herognu inden vinduet lukker og man kommer igang med anden halvdel af sæsonen (og enten skal til at kæmpe sig op af et hul, som Wolfsburg, eller skal holde sit forspring)
    Mig bekendt blev der også budt 45-50 mio for ham i sommerens vindue, men vi var ikke interesseret i at sælge.. Er godt forår, hvor Wind som forventet ville kunne blomstre på et hold med langt mere sammenhængskraft end det vi så i efteråret, og med mulighed for stor sportslig succes i ECL, så kunne det også gå den anden vej og lande over 100 mio til sommer.. Så nej, jeg forstår slet ikke at man siger ja til 75 nu.. Det kan da godt være at buddene hedder 40-50 mio til sommer, men hvis de kommer efter han har været med til at sikre os et mesterskab, og det samtidig er planlagt, så er det da klart at foretrække.. De 25 ekstra mio vi måske får nu, kan slet slet ikke retfærdiggøre den sportslige ulempe vi nu står med.

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #1268
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Det kan jo også tænkes, at PC og Thorup mener, at man rent faktisk kan få en stærkere trup uden Wind. Specielt hvis pengene geninvesteres i nye spillere. Wind har altså været en udfordring, fordi han skulle spille, da han blev regnet som klubbens næste store salg.


  14. #1269
    Tilmeldingsdato
    Apr 2014
    Indlæg
    10

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Fabrizio Romano:

    ”Burnley have reached full agreement with Wolfsburg for Dutch striker Wout Weghorst. Fee will be around €15m add ons included, personal terms agreed too. ���� #transfers

    Medical expected today, as @AdrianJKajumba reports”

  15. #1270
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,218

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Det kan jo også tænkes, at PC og Thorup mener, at man rent faktisk kan få en stærkere trup uden Wind. Specielt hvis pengene geninvesteres i nye spillere. Wind har altså været en udfordring, fordi han skulle spille, da han blev regnet som klubbens næste store salg.
    Helt enig. Og hertil skal man huske af man har en 16 årig roony løbende rundt som talentspejderne ser når de skal vurdere om de skal smide 100 mio for en 22 årig, snart 23, usolgt, Wind, hvor der er åbenlyse taktiske udfordringer.

  16. #1271
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    535

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Et er at sælge Wind til hvad der ligner en fornuftig pris isoleret set.
    Noget andet er timingen og dermed særligt hvad vi står tilbage med, #9 som for nyligt fik at vide han burde lede efter en ny klub, mere kan man næsten ikke gøre for at demotivere ham hvis vi nu alligevel har brug for ham.
    Baba er spændende og højt niveau, men der er flere spørgsmålstegn ved ham såsom skader og disciplin på og udenfor banen.
    NJ har i flere år ikke hentet overskrifter for noget godt sportsligt, har haft mange skader og selv da han senest fik chancen på landsholdet (snart meget længe siden og måske mest af alt for at hjælpe manden og ikke holdet) var det virkelig skidt at se på. Har meget svært ved at se NJ være en der hjælper os fremad i guldkampen, måske han kan rykke sig men det ligner et ret usikkert projekt som i hvert fald ikke er flyvefærdigt fra dag 1 hvilket ellers er det vi har brug for. Er skuffet, det her burde PC kunne gøre meget bedre

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #1272
    Tilmeldingsdato
    Sep 2019
    Indlæg
    40

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    PC er en modig mand, det må man give ham.. Først Daramy og nu Wind. Det er godt nok ikke de bedste forudsætninger han giver hverken sig selv eller Jess Thorup for at vinde DM til sommer, som er det eneste der tæller. Jeg kan gode lide NJ, det er ikke det, men manden er, og det samme kan siges om Babacar, mildt sagt ret tit skadet. Vi kan risikerer at stå uden reelle angribere.. Som sagt, modig mand, vi må håbe at han har styr på hvad han laver, ellers ville det ikke overraske mig hvis han via sine valg har kostet to mennesker deres arbejde til sommer.....

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #1273
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Der er store usikkerhedsmomenter i det at hente NJ. Især med tanke på at hans karriere har haft en nedadgående kurve fra det øjeblik, han brændte sit straffespark mod Kroatien ved VM 2018, efterfulgt af formdyk og skader. Det er også begrænset, hvor mange holdkammerater i FCK han har spillet sammen med, da den eneste tilbageværende spiller i klubben fra hans egen FCK-tid er Peter Ankersen. At han har spillet A- og U-landskampe med bl.a. Boilesen og Lerager taler så en lille smule op.

    Men vi må også forholde os til at det nok er en af de handler, hvor klubben er på bagkant med situationen. Hvis ikke Burnley havde budt på Wolfsburgs Wout Weghorst så sent, var Wolfsburg ikke kommet med det sene bud på Wind (Der var fandme mange W'er i den sætning). Og så har vi stået med enten at skulle købe en angriber til overpris, fordi det er så sent i vinduet, eller at leje en lottokupon. Og der har PC så vurderet, at en lottokupon i form af en lejeaftale med NJ har været et bedre alternativ end at skulle haste en dyr transfer igennem, hvor klubben både ville skulle betale overpris i transfersum og løn til den pågældende spiller.

    Som spillertype passer NJ fint ind, men som alle andre også gør opmærksom på, så kan hans skader, disciplin og aktuelle form være noget af et spørgsmålstegn. Så spørgsmålet er, om det er Elfsborg-NJ vi får ind, eller om det er den toppræsterende NJ, vi får ind. Jeg hælder desværre mest til det første, men jeg kan jo tage fejl. Det er set før.. ;-)
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  21. De følgende 13 brugere er enige:

  22. #1274
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Kongen af København Se meddelelser
    PC er en modig mand, det må man give ham.. Først Daramy og nu Wind. Det er godt nok ikke de bedste forudsætninger han giver hverken sig selv eller Jess Thorup for at vinde DM til sommer, som er det eneste der tæller. Jeg kan gode lide NJ, det er ikke det, men manden er, og det samme kan siges om Babacar, mildt sagt ret tit skadet. Vi kan risikerer at stå uden reelle angribere.. Som sagt, modig mand, vi må håbe at han har styr på hvad han laver, ellers ville det ikke overraske mig hvis han via sine valg har kostet to mennesker deres arbejde til sommer.....
    Man kan med rette kritisere PC for meget, men han har altså i sidste ende meget lidt at skulle have sagt i de omtalte situationer.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #1275
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,536

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Det kan jo også tænkes, at PC og Thorup mener, at man rent faktisk kan få en stærkere trup uden Wind. Specielt hvis pengene geninvesteres i nye spillere. Wind har altså været en udfordring, fordi han skulle spille, da han blev regnet som klubbens næste store salg.
    Ligesom man beviste i sommer, da man solgte Daramy.. Forstår godt man som fan ønsker at tage de optimistiske briller på, men på den korte bane giver det meget sjældent et løft, at sælge sine bedste spillere.. Der er en grund til, at de spillere vi sælger, koster 3-4 gange mere, end dem vi køber.. De nye kan selvfølgelig udvikles til lige så dygtige eller endda bedre spillere, men det vil langt oftest kræve udvikling og/eller tilvænning, før det sker. Med mindre der er tale om garvede, skandinavisk landsholdsklasse, som eksempelvis Ekdal..

    Jeg vil gerne minde om, at ham i alle hænger jeres hat på (Babacar), ikke engang blev vurderet egnet til at spille 45 minutter mod Flora Talinn i går. Der er 20 dage til turneringen starter, og vi står med en kæmpe lotto-kupon som eneste reelle alternativ til nøgle-positionen i front.

  25. De følgende 3 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 20/21
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 887
    Sidste Meddelelse: 22.03.21, 11:32
  2. Til- og afgange: Vinter 19/20
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 413
    Sidste Meddelelse: 01.02.20, 12:39
  3. Til- og afgange: Vinter 18/19
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 951
    Sidste Meddelelse: 07.02.19, 14:40
  4. Til- og afgange: Vinter 17/18
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1269
    Sidste Meddelelse: 08.02.18, 08:30
  5. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •