Side 87 af 103 FørsteFørste ... 37778485868788899097 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,291 til 1,305 af 1543

Emner: Til- og afgange: Vinter 21/22

  1. #1291
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,536

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Jeg forstår ikke, hvorfor så mange af jer bliver ved med at snakke om, at Wind ikke skal sælges så sent uden erstatning, at NJ er en ringe erstatning, osv. Som jeg nævnte før, er Babacar jo tydeligvis erstatningen for Wind, hentet med rettidig omhu, og NJ er vel en mulighed, der opstår her meget sent i vinduet som supplering – han skal vel nærmere ses som erstatningen for Højlund, eller evt. Wilczek, hvis der kommer et sidste sekunds bud på ham.

    Får vi Amoo ind, som ifølge nogle rygter er sikkert, Wind skudt afsted for nær 100 mio. og NJ som supplering til Babacar, er det satme et godkendt transfervindue!


    EB: "Det kom ikke som sådan bag på FC København, at Jonas Wind kunne forsvinde i dette transfervindue. Det var et scenario, man var forberedt på, og det var blandt andet også derfor, at Khouma Babacar blev hentet til klubben fra Sassuolo."
    Med det ambitionsniveau, vi er mange der har på klubbens vegne, og som vi troede klubben også selv havde, var forventningen nok, at man kørte en besætning her i foråret, som både involverede Jonas Wind OG hans potentielle sommer-afløser. At skifte 1-1 allerede nu, når vi står foran så vigtig en halvsæson som vi gør, og hvor vi i øvrigt står over for de trup-registrerings-problemer i Europa, som vi gør, er et stort sats, og det havde derfor givet al mulig mening at køre foråret igennem med BÅDE Wind og Baba.

    Det havde løftet både niveauet og de taktiske muligheder for trænerteamet. Jeg tillader mig i øvrigt at stille spørgsmålstegn ved Babacars niveau. Han var som sagt ikke engang i truppen til træningskampen i går. Er det virkelig ham vi skal hænge vores hat på? Indtil det er modbevist, tillader jeg mig faktisk at stille spørgsmålstegn ved ALLE ubeskrevede blade, der hentes ind, dvs. også Paul. Der er talrige eksempler på udenlandske "stjerner" med imponerende CV'er, som kommer til superligaen og flopper totalt. Eller i bedste fald skal bruge en halv til en hel sæson på at spille sig ind i en liga, som især for offensive spillere, ikke er så nem endda.

    Så det kan da godt være der er logiske argumenter for, hvordan tingene hænger sammen, men det er ikke ensbetydende med, at vi alle skal være enige i, at det er den rigtige disposition. Jeg har umådelig svært ved at se, hvordan vi efter dette salg, skulle stå stærkere rent sportsligt, end vi gjorde med de udsigter der var for bare to dage siden. Derfor, enorm skuffelse herfra.
    Sidst redigeret af Jons : 30.01.22 kl. 12:59


  2. #1292
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Tjaa ... rettidig omhu?
    Nu tyder alt jo på, at planen var at sælge Wind til sommer, hvorfor det ligner rettidig omhu at hente erstatningen nu. At der så dukker et voldsomt stort bud op de svært at gardere sig imod.

  3. De følgende 11 brugere er enige:

  4. #1293
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Så det kan da godt være der er logiske argumenter for, hvordan tingene hænger sammen, men det er ikke ensbetydende med, at vi alle skal være enige i, at det er den rigtige disposition. Jeg har umådelig svært ved at se, hvordan vi efter dette salg, skulle stå stærkere rent sportsligt, end vi gjorde med de udsigter der var for bare to dage siden. Derfor, enorm skuffelse herfra.
    Jeg er i bund og grund ret enig. Vi står svækket på den korte bane. Jeg håber dog at dispositionerne giver os mulighed for at kunne stå stærkere på den lange bane, når næste transfervindue nærmer sig. Men det er jo kun gisninger om hvordan udviklingen kommer til at gå i perioden.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  5. #1294
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,528

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Chmpen85 Se meddelelser
    https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...ioner-for-wind

    90 mill for Wind. Mindst!! Det er fandme en flot pris.
    Slaaap af 90 mill. Ja okay, så er det bare afsted. Nok er Wind god, men 90 mill god?.

  6. De følgende 14 brugere er enige:

  7. #1295
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    84

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Er det ikke bare at sige ja og TAK!

    Stor kærlighed til egne spillere kan have det med at sløre blikket lidt IMHO

    Wind er dygtig, men i efteråret så man ofte at både han og Biel var så langt nede i banen at Stage ofte var forreste mand. For lidt tryg i boksen. En target spiller som ligner Biel lidt mindre og er mere i boksen synes jeg vil være positivt og bedre balanceret.

    Og er det ikke også noget med to ret lange skadesperioder allerede i herrens unge karriere - det flytter heller ikke prisen højere.

    Jeg er meget lidt fan af PC - men den her 90+ for Wind - Den får en tommel up herfra
    /Stiv

    Trying is the first step towards failure...

    Homer J

  8. #1296
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    164

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Hvis det lykkes at hente Amoo og Ekdal, så synes jeg faktisk vi går styrket ud af vinduet. Det bliver utroligt spændende med de muligheder de nye spillere giver holdet. Jeg er dog stadig utroligt skuffet hvis man henter NJ. Han var kendt som den mest dovne på holdet og har en lang skadeshistorik og han bliver sikkert heller ikke helt billig i løn. Wind havde mange kvaliteter, men også en del mangler såsom fart og arbejdsivrighed. Det bliver spændende at se en ny type angriber med andre kvaliteter.
    ____________________
    Lad være med at diskutere med en idiot !!!
    Han vil trække dig ned på hans niveau,
    og vinde diskussionen p. g. a. hans erfaring på dette niveau.

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #1297
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    699

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Jeg er i bund og grund ret enig. Vi står svækket på den korte bane. Jeg håber dog at dispositionerne giver os mulighed for at kunne stå stærkere på den lange bane, når næste transfervindue nærmer sig. Men det er jo kun gisninger om hvordan udviklingen kommer til at gå i perioden.
    Det er jo nok der, at jeg ser den principielle forandring i klubbens måde at tilgå indfrielsen af de sportslige ambitioner på.

    Det er ikke godt nu, men i næste transfervindue ... først var det 20/21-vinduet det måtte ikke bedømmes for PC var ikke tiltrådt, sommer 21, der skulle så stor udskiftning til, at PC ikke kunne få det hele på plads, vinter 22, et tilbud på Wind er en total overraskelse for klubben ...

    FC København er blevet en klub, der drives ud fra kortsigtede økonomiske optimeringer. De dage, hvor klubben forædlede og udviklede kerneydelsen i tiltro, at så fugte indtægterne med, de ser ud til at være fortid. Vi har efterhånden solgt en del spillere i det niveau (Robin, Vavro, Skov, Daramy) og FCM følger med på salg i det niveau, så mon ikke vi kan have tillid til, at vi godt kan pleje vores egne sportslige interesser uden, at det vil skade vores transfers.

    Hvad sker der til sommer, som er helt umuligt for PC at være forberedt på? Hvilke store transfers insisterer ejerne på at der skal leveres? Det er naturligt for ejere at stille økonomiske afkastkrav, men hvor kommer det faglige modspil, der fortæller ejerne, at med mindre man investerer i og plejer kerneforretningen, så dræner man klubbens aktiver for værdi? PC virker mere som den nyttige brik end det kompetente insisterede modspil, som Ståle - alt andet usagt - var.
    Goldbæks Højrefod

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #1298
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    893

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Gentleman Finn Se meddelelser
    Hvis det lykkes at hente Amoo og Ekdal, så synes jeg faktisk vi går styrket ud af vinduet. Det bliver utroligt spændende med de muligheder de nye spillere giver holdet. Jeg er dog stadig utroligt skuffet hvis man henter NJ. Han var kendt som den mest dovne på holdet og har en lang skadeshistorik og han bliver sikkert heller ikke helt billig i løn. Wind havde mange kvaliteter, men også en del mangler såsom fart og arbejdsivrighed. Det bliver spændende at se en ny type angriber med andre kvaliteter.
    NJ kommer 6 mdr. på leje, som back up. Slår han til - so be it og dejligt! Fin løsning

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #1299
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    164

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Men det gør han jo ikke
    ____________________
    Lad være med at diskutere med en idiot !!!
    Han vil trække dig ned på hans niveau,
    og vinde diskussionen p. g. a. hans erfaring på dette niveau.

  15. #1300
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    893

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Gentleman Finn Se meddelelser
    Men det gør han jo ikke
    Så ryger han retur til Tyrkiet - så er den prøvet af

  16. #1301
    Tilmeldingsdato
    Mar 2009
    Indlæg
    153

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Det er så stærkt arbejde af PC det her! Sikke et salg!

    Inden for kort tid står der en statue af ham ved Parken!
    -It is the dirty fucking wins-

  17. #1302
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Med det ambitionsniveau, vi er mange der har på klubbens vegne, og som vi troede klubben også selv havde, var forventningen nok, at man kørte en besætning her i foråret, som både involverede Jonas Wind OG hans potentielle sommer-afløser. At skifte 1-1 allerede nu, når vi står foran så vigtig en halvsæson som vi gør, og hvor vi i øvrigt står over for de trup-registrerings-problemer i Europa, som vi gør, er et stort sats, og det havde derfor givet al mulig mening at køre foråret igennem med BÅDE Wind og Baba.

    Det havde løftet både niveauet og de taktiske muligheder for trænerteamet. Jeg tillader mig i øvrigt at stille spørgsmålstegn ved Babacars niveau. Han var som sagt ikke engang i truppen til træningskampen i går. Er det virkelig ham vi skal hænge vores hat på? Indtil det er modbevist, tillader jeg mig faktisk at stille spørgsmålstegn ved ALLE ubeskrevede blade, der hentes ind, dvs. også Paul. Der er talrige eksempler på udenlandske "stjerner" med imponerende CV'er, som kommer til superligaen og flopper totalt. Eller i bedste fald skal bruge en halv til en hel sæson på at spille sig ind i en liga, som især for offensive spillere, ikke er så nem endda.

    Så det kan da godt være der er logiske argumenter for, hvordan tingene hænger sammen, men det er ikke ensbetydende med, at vi alle skal være enige i, at det er den rigtige disposition. Jeg har umådelig svært ved at se, hvordan vi efter dette salg, skulle stå stærkere rent sportsligt, end vi gjorde med de udsigter der var for bare to dage siden. Derfor, enorm skuffelse herfra.
    Det har da sikkert også været klubbens ambitioner at gøre det til en glidende overgang mellem Wind og Babacar (eller en helt tredje). Men nogen gange sker der bare noget, som man ikke selv er herre over. Selvfølgelig tvinger ingen os at sælge, men 90 mio kr. og en spiller som åbenlyst gerne snart vil til udlandet er vel tæt på umuligt at sige nej til.

    Om et salg er den rette beslutning eller ej må tiden vise og selvfølgelig vil der være uenighed om det herinde. Med fanbriller er det åbenlyst den forkerte beslutning (det er det nok oftest ved salg af profiler) og en skuffelse er forventelig, men klubben skal også tænke på økonomi, harmoni i truppen osv. Set i lyset af dette, så er salget måske tæt på at være uundgåeligt. Nu står vi rent faktisk også med erstatningen købt (også selvom der er usikkerhed forbundet med det køb), vi står åbenbart med en mulighed for at hente NJ som ekstra garnering og vi henter (ifølge medierne) med en vis sandsynlighed Amoo til at styrke offensiven yderligere.

    Du har selvfølgelig ret i, at vi sportsligt ikke står bedre nu end for to dage siden - det er jo en no-brainer. Vi står dog bedre økonomisk og ser man på vinduet som helhed (lidt svært at konkludere på, når det ikke er lukket), så står vi vel også styrket i forhold til efteråret, såfremt vi lykkes med NJ og Amoo. Så skal det selvfølgelig også lige lykkes - Det er klart, at ender vi blot med Babarcar og Mukairu for Wind og Højlund, så har vi næppe forstærket os og der er mere usikkerhed end inden vinduet startede. De sidste to dage bliver nervepirrende.

  18. De følgende 5 brugere er enige:

  19. #1303
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Fra Twitter, Søren Sorgenfri

    Wind landede 9:41 i braunschweig. Klar til lægetjek. I kølvandet på skiftet er Hammarby og fck enige om Amoo transfer. Kun detaljer mangler”

    https://mobile.twitter.com/SSorgenfr...JiG4uXZZzkpNjk
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  20. #1304
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    699

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Om et salg er den rette beslutning eller ej må tiden vise og selvfølgelig vil der være uenighed om det herinde. Med fanbriller er det åbenlyst den forkerte beslutning (det er det nok oftest ved salg af profiler) og en skuffelse er forventelig, men klubben skal også tænke på økonomi, harmoni i truppen osv. Set i lyset af dette, så er salget måske tæt på at være uundgåeligt.
    Beklager, at det er snippet - håber det er OK.

    Jeg er i og for sig meget enig med dine overvejelser, sportsligt er det svært som fan at se sit hold miste sin absolutte stjerne angriber. Økonomisk ville jeg som fan kunne se logikken, hvis vi var i økonomiske problemer, gen-investerede i spillere o.lign. som kunne styrke den sportslige præstation.

    Vi kan juble over at Wind bliver solgt dyrt, men hvis det står på en opfattelse af, at klubben skruer op for investeringer i kontraktsrettigheder, så er det ikke det, der sker. Værdien af vores kontraktsrettigheder er faldet markant de seneste år, Selv med et køb af Amoo og endnu en eller to dyre spillere, vil det være et faktum. Så meget er værdien faldet.

    Hvor transfer-pengene går hen kan være svært at sige men de går ikke ind SL-truppen. Så den glæde der er blandt fans over økonomien i salget skyldes ...
    Goldbæks Højrefod

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #1305
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,767

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Jeg var vred da vi solgte Daramy. Vi havde haft en spiller der skulle udvikle sig i lang tid med mange udfald, og sælger ham akkurat som han peaker, og uden at vi havde en erstatning der bare var i nærheden af så god som ham.

    Her sælger vi en spiller der har peaket, og er i en alder hvor han ikke helt kan betegnes som et talent længere, og ikke for alvor har været en målmaskine og det ligner at vi har købt en erstatning uagtet alder vel er 1-1 i kvalitet og vi får det samme for ham som Daramy. Timingen er ikke perfekt, men alt taler nærmest for at sælge!
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 20/21
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 887
    Sidste Meddelelse: 22.03.21, 11:32
  2. Til- og afgange: Vinter 19/20
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 413
    Sidste Meddelelse: 01.02.20, 12:39
  3. Til- og afgange: Vinter 18/19
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 951
    Sidste Meddelelse: 07.02.19, 14:40
  4. Til- og afgange: Vinter 17/18
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1269
    Sidste Meddelelse: 08.02.18, 08:30
  5. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •