Side 88 af 103 FørsteFørste ... 38788586878889909198 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,306 til 1,320 af 1543

Emner: Til- og afgange: Vinter 21/22

  1. #1306
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,536

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Det er jo nok der, at jeg ser den principielle forandring i klubbens måde at tilgå indfrielsen af de sportslige ambitioner på.

    Det er ikke godt nu, men i næste transfervindue ... først var det 20/21-vinduet det måtte ikke bedømmes for PC var ikke tiltrådt, sommer 21, der skulle så stor udskiftning til, at PC ikke kunne få det hele på plads, vinter 22, et tilbud på Wind er en total overraskelse for klubben ...

    FC København er blevet en klub, der drives ud fra kortsigtede økonomiske optimeringer. De dage, hvor klubben forædlede og udviklede kerneydelsen i tiltro, at så fugte indtægterne med, de ser ud til at være fortid. Vi har efterhånden solgt en del spillere i det niveau (Robin, Vavro, Skov, Daramy) og FCM følger med på salg i det niveau, så mon ikke vi kan have tillid til, at vi godt kan pleje vores egne sportslige interesser uden, at det vil skade vores transfers.

    Hvad sker der til sommer, som er helt umuligt for PC at være forberedt på? Hvilke store transfers insisterer ejerne på at der skal leveres? Det er naturligt for ejere at stille økonomiske afkastkrav, men hvor kommer det faglige modspil, der fortæller ejerne, at med mindre man investerer i og plejer kerneforretningen, så dræner man klubbens aktiver for værdi? PC virker mere som den nyttige brik end det kompetente insisterede modspil, som Ståle - alt andet usagt - var.
    Lige præcis.. Det er hovedet på sømmet det der…

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #1307
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Beklager, at det er snippet - håber det er OK.

    Jeg er i og for sig meget enig med dine overvejelser, sportsligt er det svært som fan at se sit hold miste sin absolutte stjerne angriber. Økonomisk ville jeg som fan kunne se logikken, hvis vi var i økonomiske problemer, gen-investerede i spillere o.lign. som kunne styrke den sportslige præstation.

    Vi kan juble over at Wind bliver solgt dyrt, men hvis det står på en opfattelse af, at klubben skruer op for investeringer i kontraktsrettigheder, så er det ikke det, der sker. Værdien af vores kontraktsrettigheder er faldet markant de seneste år, Selv med et køb af Amoo og endnu en eller to dyre spillere, vil det være et faktum. Så meget er værdien faldet.

    Hvor transfer-pengene går hen kan være svært at sige men de går ikke ind SL-truppen. Så den glæde der er blandt fans over økonomien i salget skyldes ...
    Jeg skal ærligt indrømme, at jeg ikke har vildt meget styr på økonomien. Men det er da mit indtryk, at vi har været hårdt ramt bl.a. pga Corora, hvorfor det glæder mig, at der kommer en del penge i kassen, som forhåbentlig kan hjælpe lidt til at skabe et stærkere fundament. Om de reelt ender med det eller ender syet ind i en jysk hovedpude ved jeg dog ærligt ikke. Men jeg forestiller mig da, at det styrker klubben generelt at få penge i kassen.
    Hvis vinduet ender med Amoo og NJ ind, så synes jeg at vores trup overordnet ser styrket ud (jeg er med på, at der er en del usikkerhed omkring nyindkøb og hvordan de præsterer) samtidig med, at vi må kunne smide noget der ligner 50 mio ind på kontoen. Det glæder jeg mig over.
    Samtidig glæder jeg mig også over, at vi ser ud til at være klar til at betale flere penge for spillere. Det må betyde flere store indkøb i fremtiden, hvilket må kunne styrke holdet på sigt. Også selvom der de sidste to vinduer er solgt for mere, end der er købt for. Det skal vi nok vende os til, da det ser ud til at være en del af vores forretningsmodel at sælge.

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #1308
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,432

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...taler-fck-amoo

    FCK og Hammarby skulle angiveligt være enige om Amoo til en pris på ca. 32 mill. DKK

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #1309
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,528

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Se meddelelser
    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...taler-fck-amoo

    FCK og Hammarby skulle angiveligt være enige om Amoo til en pris på ca. 32 mill. DKK
    Dejligt. Lad os håbe det bliver officielt Asap

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #1310
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    368

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Gentleman Finn Se meddelelser
    Nikolai Jørgensen ������ det kan de fandme ikke mene !!!!! Hvad bliver det næste. Forlænger de nu også kontrakten med Bjelland.
    Selvfølgelig. Vavro skal have en støttepædagog
    Øvre C'er

  10. #1311
    Tilmeldingsdato
    Oct 2020
    Indlæg
    33

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Hvis vi lander Amoo, så vil jeg sige at jeg er ret tryg ved at have to unge, kompetente kræfter til pladserne på begge kanter. (Bøvring, Mukairu, Roony og Amoo). Men at vores 9'er vil bestå af Babacar og NJ, hvor de begge har en skadeshistorik der er ikke er til den positive side, og at Babacar ikke var klar til at spille i går mod Flora, skræmmer mig en del. Er det de to vi skal sætte vores lid til at score de mål i forårssæsonen som vil give os mesterskabet tilbage igen? Det er jeg godt nok noget loren ved!!
    Er det så Orri Oskarson vi skal satse på som det 3. alternativ?

    Noget andet er, at der fuldstændig er stilhed omkring Wilzcek. Vil han måske passe bedre ind nu, hvor vi har fået nogle hurtigere og driblestærke mand mod mand spillere på kanterne? Er det ham som lige pludselig kan være et håb om opblomstring på 9'eren?

  11. De følgende 5 brugere er enige:

  12. #1312
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,767

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Jyden74 Se meddelelser
    Hvis vi lander Amoo, så vil jeg sige at jeg er ret tryg ved at have to unge, kompetente kræfter til pladserne på begge kanter. (Bøvring, Mukairu, Roony og Amoo). Men at vores 9'er vil bestå af Babacar og NJ, hvor de begge har en skadeshistorik der er ikke er til den positive side, og at Babacar ikke var klar til at spille i går mod Flora, skræmmer mig en del. Er det de to vi skal sætte vores lid til at score de mål i forårssæsonen som vil give os mesterskabet tilbage igen? Det er jeg godt nok noget loren ved!!
    Er det så Orri Oskarson vi skal satse på som det 3. alternativ?

    Noget andet er, at der fuldstændig er stilhed omkring Wilzcek. Vil han måske passe bedre ind nu, hvor vi har fået nogle hurtigere og driblestærke mand mod mand spillere på kanterne? Er det ham som lige pludselig kan være et håb om opblomstring på 9'eren?
    Var det ikke netop derfor at man ville have en kant, som samtidig kunne gøre sig på 9'eren og altså derfor hentede Mukairu?

    På den måde hvis BÅDE Babacar og NJ er ude, så kan vi rykke Mukairu op på 9'eren, og så stadig have Bøving, Amoo og Roony til kanterne.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #1313
    d-man er offline Fodbold skal ses i Parken
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    407

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Jyden74 Se meddelelser
    Hvis vi lander Amoo, så vil jeg sige at jeg er ret tryg ved at have to unge, kompetente kræfter til pladserne på begge kanter. (Bøvring, Mukairu, Roony og Amoo). Men at vores 9'er vil bestå af Babacar og NJ, hvor de begge har en skadeshistorik der er ikke er til den positive side, og at Babacar ikke var klar til at spille i går mod Flora, skræmmer mig en del. Er det de to vi skal sætte vores lid til at score de mål i forårssæsonen som vil give os mesterskabet tilbage igen? Det er jeg godt nok noget loren ved!!
    Er det så Orri Oskarson vi skal satse på som det 3. alternativ?
    Noget andet er, at der fuldstændig er stilhed omkring Wilzcek. Vil han måske passe bedre ind nu, hvor vi har fået nogle hurtigere og driblestærke mand mod mand spillere på kanterne? Er det ham som lige pludselig kan være et håb om opblomstring på 9'eren?
    Gud ske tak og lov, vi stadig har Wilzcek ;-)
    Molde eller Barca - jeg er ligeglad jeg kommer for F.C. København ! - Daniello

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #1314
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    893

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af d-man Se meddelelser
    Gud ske tak og lov, vi stadig har Wilzcek ;-)
    Hehe - bare vent til Babacar, NJ og Orri alle er skadede... Så må vi se

  17. #1315
    crekke er offline Og kategorien er en hest
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    674

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Håber godt nok stadigt at vi lander Ekdal. En 6'er er altså vigtig i vores situation....
    /crekke

    There are only 10 types of people in the world -
    those who understand binary, and those who don't.

  18. De følgende 9 brugere er enige:

  19. #1316
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Her er status p.t. Kom endelig med input:

    Salg/afgange
    Rasmus Højlund (solgt til Sturm Graz for 19 mio. kr.)
    Bengtsson (solgt til Djurgården for ?? kr.)
    Mudrazija (lejet ud til NK Olimpija)
    Gabrielsen (udløb af lejeaftale)


    Salg (rygter)
    Jonas Wind (forhandlinger i gang med Wolfsburg til et salg på omkring 90 mio. kr. + udsigt til bonusser)
    Grytebust (dumpede lægetjek til IFK Göteborg)
    Oviedo (Saprissa interesserede)
    Wilczek (følere ude fra Piast Gliwice)


    Køb
    Babacar (gratis fra Sassuolo/Alanyaspor - vist nok med videresalgsklausul)
    Mukairu (15 mio. kr. fra Antalyaspor)
    Vavro (på lån fra Lazio med vild klausul på 52-60 mio. kr.)


    Køb (rygter)
    Amoo (90% sikker transfer fra Hammerby til en pris på 32-36 mio. kr. + 3,5 mio. kr. i bonus + evt. videresalgsklausul)
    NJ (??% sikker låneaftale med Kasımpaşa)
    Ekdal (??% sikker transfer fra Sampdoria til 7,5-11 mio. kr.)
    Kristoffer Askildsen (mulig transfer fra Sampdoria, hvis Ekdal-handlen ikke bliver til noget)


    Andre?

    --
    Ret vildt, så meget vi har kigget mod Tyrkiet og Italien i dette vindue.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #1317
    Tilmeldingsdato
    Oct 2020
    Indlæg
    33

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af crekke Se meddelelser
    Håber godt nok stadigt at vi lander Ekdal. En 6'er er altså vigtig i vores situation....
    Hvis vi lander Amoo, så vil det jo betyde at hvis Falk er fit4fight, at Lerager og Stage vil tage fast plads på bænken. Jeg tænker at kvaliteten hos Falk, Lerager og Stage og til dels Johannesson vil være godt nok til at varetage opgaven på de to CM-pladser.

    Et køb af Ekdal på kort sigt er ikke nødvendigt!

  22. De følgende 6 brugere er enige:

  23. #1318
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Apropos Amoo:

    Har læst en del på de svenske fanfora, hvor Hammarby-fansene er irriterede over igen at miste et stortalent til en større klub for en pris, der er langt under halvdelen af, hvad spilleren reelt er værd (ifølge fansene).

    Med til historien hører dog, at det kun er halvandet år siden, at Hammarby hentede Amoo for blot 1,5 mio. kr. i Sidos FC. Man kan læse mere om den handel - og de mange interesserede klubber - her: https://interestingfootball.com/sido...d-by-the-club/

    Bonusinfo: Hammarbys seneste storsalg var af deres forsvarsspiller Odilon fra Elfenskysten. I 2019 solgte de ham til vores onde ånd, Club Brugge, for cirka 30 mio. kr. To år senere solgte Brugge ham videre for over 170 mio. kr. til Leverkusen. En ret så pæn fortjeneste.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  24. De følgende 2 brugere er enige:

  25. #1319
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Jyden74 Se meddelelser
    Hvis vi lander Amoo, så vil det jo betyde at hvis Falk er fit4fight, at Lerager og Stage vil tage fast plads på bænken. Jeg tænker at kvaliteten hos Falk, Lerager og Stage og til dels Johannesson vil være godt nok til at varetage opgaven på de to CM-pladser.

    Et køb af Ekdal på kort sigt er ikke nødvendigt!
    Amen to that!

    Vi sælger Wind, køber Amoo (og lejer NJ, selvom det er weird) - og så lukker vi vinduet hvis det står til mig.

    Så er vi dækket ind på alle pladser, og ingen har alt for langt til holdet.

    Og for fanden PC, læg nu bare et år på Roonys kontrakt, som en lille forsinket julegave.

    Den store ubekendte bliver hvor meget Wind-salget påvirker vores mesterskabschancer.
    Jeg frygter at det er en del, men ok 90 mio er mange penge for ham.

    Men nej, vi skal ikke have Ekdal ind.

    Zan

  26. De følgende 2 brugere er enige:

  27. #1320
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Amen to that!

    Vi sælger Wind, køber Amoo (og lejer NJ, selvom det er weird) - og så lukker vi vinduet hvis det står til mig.

    Så er vi dækket ind på alle pladser, og ingen har alt for langt til holdet.

    Og for fanden PC, læg nu bare et år på Roonys kontrakt, som en lille forsinket julegave.

    Den store ubekendte bliver hvor meget Wind-salget påvirker vores mesterskabschancer.
    Jeg frygter at det er en del, men ok 90 mio er mange penge for ham.

    Men nej, vi skal ikke have Ekdal ind.

    Zan
    Og hvorfor så ikke det? Han vil måske være det indkøb, der mest direkte løser et problem. Man har mange centrale midtbanespillere, men ingen rigtig 6'er. Selv med Zeca var det et problem. Ekdal har rutinen, overblikket til at organisere sit hold og en boldomgang, der gør, at der rent faktisk kan komme noget ro på den centrale midtbane.

    Det er den type indkøb, der løftede FCK i 00'erne og det er præcis manden, man skal bruge på den korte bane.


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 20/21
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 887
    Sidste Meddelelse: 22.03.21, 11:32
  2. Til- og afgange: Vinter 19/20
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 413
    Sidste Meddelelse: 01.02.20, 12:39
  3. Til- og afgange: Vinter 18/19
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 951
    Sidste Meddelelse: 07.02.19, 14:40
  4. Til- og afgange: Vinter 17/18
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1269
    Sidste Meddelelse: 08.02.18, 08:30
  5. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •