Side 99 af 103 FørsteFørste ... 498996979899100101102 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,471 til 1,485 af 1543

Emner: Til- og afgange: Vinter 21/22

  1. #1471
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,855

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Nu du spørger , så nej, men lige i det her tilfælde er kilden NordicBet aka Søren Sorgenfri. Så kan man mene det man vil om ham som kilde.
    Da jeg første gang læste artiklen stod der nigeriansoccer og ikke NordicBet. Jeg placerer i øvrigt SS tæt på de afrikanske medier i troværdighed.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #1472
    Tilmeldingsdato
    May 2021
    Indlæg
    241

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Vi har ophævet med Grytebust og han fortsætter i Aalesund
    https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...til-norsk-klub

  4. De følgende 12 brugere er enige:

  5. #1473
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Da jeg første gang læste artiklen stod der nigeriansoccer og ikke NordicBet. Jeg placerer i øvrigt SS tæt på de afrikanske medier i troværdighed.
    Men altså, at Amoo følges tæt af adskillige udenlandske klubber er der jo intet nyt i. At fck skulle slippe Amoo for 70 mio. nu virker som trukket ud af en røv. Han kan dels hurtigt blive mere værd, dels kan vi snart stå uden Roony på den plads, så vi har ingen interesse i at sende ham af sted, før han har spillet så meget som et minut, med mindre vi snakker crazy money.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #1474
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,431

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...af-med-wilczek

    4 mill. kr. kostede det angiveligt at komme af med nr. 9

  8. #1475
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,550

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Se meddelelser
    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...af-med-wilczek

    4 mill. kr. kostede det angiveligt at komme af med nr. 9
    Et røverkøb. Nogle ting skal der bare være penge til i budgettet...
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  9. #1476
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    595

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Håber Wilczeks aftrædelsesordning bliver printet ud og hængt op på alle fremtidiges sportsdirektørers kontor til minde om en af de største transferfejl i klubbens historie. Det skal simpelthen være slut med at betale 6 mio for at købe afdankede 32 årige spillere og forsyne dem med lange kontrakter og kæmpe lønpakker.

  10. De følgende 7 brugere er enige:

  11. #1477
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,855

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Moo Se meddelelser
    Håber Wilczeks aftrædelsesordning bliver printet ud og hængt op på alle fremtidiges sportsdirektørers kontor til minde om en af de største transferfejl i klubbens historie. Det skal simpelthen være slut med at betale 6 mio for at købe afdankede 32 årige spillere og forsyne dem med lange kontrakter og kæmpe lønpakker.
    Det er altså ikke kun den tidligere nummer 9, som skal hænges op. Der er en række spillere som falder i den kategori. Jeg synes også, at PC har udstillet overfor omverdenen, hvordan man henter aldrende "stjerner". NJ har fået 6 med., på en præsentationsbetinget kontrakt - skal man tro BT - hvilket i min verden er den eneste korrekte måde at gøre det på.

    Selv når Delaney skal hjem, vil jeg være meget loren, ved en længere kontrakt, hvis den ikke kommer med klausuler, der samtidig sikre klubben. Selvom FCK skal dyrke sin egen historie, så bør det gøres forsvarligt.

  12. De følgende 5 brugere er enige:

  13. #1478
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Moo Se meddelelser
    Håber Wilczeks aftrædelsesordning bliver printet ud og hængt op på alle fremtidiges sportsdirektørers kontor til minde om en af de største transferfejl i klubbens historie. Det skal simpelthen være slut med at betale 6 mio for at købe afdankede 32 årige spillere og forsyne dem med lange kontrakter og kæmpe lønpakker.
    Hvis vi lige ser bort fra hans klubhistorik (den diskussion behøver vi nok ikke endnu engang herinde) og ser rent på det sportslige vs pris, løn osv, så hører det nok med til historien, at han kom gevaldigt i klemme i et trænerskifte. Så vidt jeg husker, så spillede han ret meget under Ståle og scorede også en del mål. Thorup så derefter ikke hans vej.

    Jeg er enig i, at det er godt, at vi nu ser ud til at være mere påpasselige med ældre spillere og lange kontrakter. Vi skal forøvrigt måske lige se, hvordan PC handler, når Delaney eller lignende kaliber kan lokkes til KBH.
    Men jeg synes nu nok, at jeg kan finde en en lang række spillerindkøb som jeg finder meget meget værre og decideret rystende ringe. Vi kan i flæng nævne Kodro, Matic, De Ridder, etc. Godt nok har man sikkert fået nogle penge hjem igen på disse (det har man ikke på Wilczek), men det tog vel ca. 30. sek. før man kunne se, at ingen af disse nogensinde ville præstere i FCK. Wilczek præsterede trods alt fornuftigt, da han fik lov til at spille nogenlunde kontinuerligt.

  14. De følgende 7 brugere er enige:

  15. #1479
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Hvis vi lige ser bort fra hans klubhistorik (den diskussion behøver vi nok ikke endnu engang herinde) og ser rent på det sportslige vs pris, løn osv, så hører det nok med til historien, at han kom gevaldigt i klemme i et trænerskifte. Så vidt jeg husker, så spillede han ret meget under Ståle og scorede også en del mål. Thorup så derefter ikke hans vej.
    Det er en fin historie, at Thorup "ikke så hans vej", og jeg har set spilleren selv forsøge sig med den ;-)

    Men det svarer nu bare ikke til virkeligheden. Han fik 37 kampe under Jess Thorup fra november '20 til december '21, hvilket virkelig ikke er et lavt antal under omstændighederne – der bl.a. omfatter mindst tre skader i 2021, den sidste langvarig, og perioder med åbenlyst elendig fysisk form. Han har ikke været til rådighed mange flere gange. "Men der var mange indhop" – yup, og der var endnu flere starter. Tyve i de 37 kampe.

    Det er et interessant tankeeksperiment at forestille sig, hvordan det var gået med hans rolle og eftermæle, hvis han ikke skulle have vist at være et episk fejlkøb og et udtjent ringvrag, men heldigvis – hvis man kan sige det sådan – er det jo en hypotese, når han ovenikøbet var så utrolig ringe. At det skulle være aktuelt at nævne ham under hat med et så mislykket påfund som Steve de Ridder siger alt ... om nr 9.

    Det er fristende at kalde ham en skamstøtte over Ståles sidste tid i klubben, men en skamstøtte er hurtigere og har bedre teknik.


  16. #1480
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Det er en fin historie, at Thorup "ikke så hans vej", og jeg har set spilleren selv forsøge sig med den ;-)

    Men det svarer nu bare ikke til virkeligheden. Han fik 37 kampe under Jess Thorup fra november '20 til december '21, hvilket virkelig ikke er et lavt antal under omstændighederne – der bl.a. omfatter mindst tre skader i 2021, den sidste langvarig, og perioder med åbenlyst elendig fysisk form. Han har ikke været til rådighed mange flere gange. "Men der var mange indhop" – yup, og der var endnu flere starter. Tyve i de 37 kampe.
    Ja men i dine tal ligger også, at mange af disse kampe fra start var i Europa og pokal. Så vidt jeg kan se (og jeg kan have set forkert), så er han startet "hele" 6 kampe fra start i superligaen under Thorup. Han har ikke på noget tidspunkt været fast starter hos Thorup, ligesom flere af kampene fra start var grundet skader/corona eller lignende til Wind. Dertil kan man så snakke om skift i formation og spillestil, som heller ikke ligefrem har passet ham. Jeg påstår ikke, at manden har været et kæmpe hit ej heller et pletskud på transfersiden, men imo er det forholdsvis åbenlyst, at han var en af de spillere for hvilke trænerskiftet var rigtigt skidt. Ligefrem at hive ham frem som (blandt de) værste transfers i klubbens historie (rent sportsligt) finder jeg overdrevet. Især fordi han rent faktisk præsterede indtil trænerskiftet og den medfølgende plads bag køen efter Wind, Højlund og Kaufmann.

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Det er et interessant tankeeksperiment at forestille sig, hvordan det var gået med hans rolle og eftermæle, hvis han ikke skulle have vist at være et episk fejlkøb og et udtjent ringvrag, men heldigvis – hvis man kan sige det sådan – er det jo en hypotese, når han ovenikøbet var så utrolig ringe. At det skulle være aktuelt at nævne ham under hat med et så mislykket påfund som Steve de Ridder siger alt ... om nr 9.

    Det er fristende at kalde ham en skamstøtte over Ståles sidste tid i klubben, men en skamstøtte er hurtigere og har bedre teknik.
    Jeg forstår ikke din trang til at nedgøre manden.

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #1481
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Han spillede også rigtig skidt under Ståle.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  19. De følgende 11 brugere er enige:

  20. #1482
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ja men i dine tal ligger også, at mange af disse kampe fra start var i Europa og pokal. Så vidt jeg kan se (og jeg kan have set forkert), så er han startet "hele" 6 kampe fra start i superligaen under Thorup. Han har ikke på noget tidspunkt været fast starter hos Thorup, ligesom flere af kampene fra start var grundet skader/corona eller lignende til Wind. Dertil kan man så snakke om skift i formation og spillestil, som heller ikke ligefrem har passet ham. Jeg påstår ikke, at manden har været et kæmpe hit ej heller et pletskud på transfersiden, men imo er det forholdsvis åbenlyst, at han var en af de spillere for hvilke trænerskiftet var rigtigt skidt. Ligefrem at hive ham frem som (blandt de) værste transfers i klubbens historie (rent sportsligt) finder jeg overdrevet. Især fordi han rent faktisk præsterede indtil trænerskiftet og den medfølgende plads bag køen efter Wind, Højlund og Kaufmann.
    Jeg forstår ikke helt argumentet. Vi deltager i tre turneringer med en trup, og som del af den har han startet tyve kampe af 37 – du kan cherrypicke efter behag; jeg nævner bare kendsgerningerne.

    Men jeg kan da tilføje, at tallet ikke er seks, men 14 starter i 27 ligakampe, dvs. 52% af superligakampene vs. 54%, hvis vi taler alle kampe.

    Havde han været god nok, havde han jo nok fortrængt Wind eller fremtvunget et systemskifte – det lykkedes ham af indlysende grunde aldrig nogensinde.

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg forstår ikke din trang til at nedgøre manden.
    Tjah, jeg forstår ikke din trang til at forsvare ham.

    Han er ikke det første Brøndbykoryfæ med blågult hjerte, der lyder hårde ord om herinde, og han bliver ikke det sidste heller. Jeg kommer aldrig til at tale pænt om ham.

  21. De følgende 15 brugere er enige:

  22. #1483
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Om ikke andet, så var aftalen med Wilczek endnu et monument over Ståles begrænsede evner udi transferkunsten.

    Jeg tænker, hans første forhandlingsudspil var: "Hvad nu hvis vi betaler dig en hysterisk høj løn?" Hvis det ikke virkede, gik han over til nr. 2: "Ok, hvor lang skal jeg lave kontrakten, før du siger ja?". Det resulterede i dette tilfælde i en treårig overpris-kontrakt til noget, der fra starten mest lignede en kortsigtet nødløsning.

    Når det er sagt, var det da til at se ideen i at hente polakken på daværende tidspunkt (udover at skabe nogle ganske underholdende automatreaktioner i Skakten såvel som på Pestegnen). Der manglede en effektiv afslutter i boksen med fysik og presence, hvilket Wilczek jo var. Det bevises også af hans glimrende scoringsgennemsnit, så længe han blev anvendt som sådan.

    Med Thorup gik holdet imidlertid over til at spille mere dynamisk med mere flydende positioner blandt de forreste, og det klædte bestemt ikke store, tunge Wilczek at have alle de rapfodede ungdomsspillere omkring sig. Manglen på fart, kombineret med en begrænset teknisk formåen udstillede ham mere og mere - samtidig med at han tumlede med flere skader (surprice for en spiller i hans alder).

    Derfor ingen melankolske sange om savn herfra, nu hvor han er skibet af sted tilbage til polsk fodbold og erstattet af en angriberbuket, der umiddelbart ser ud til at passe meget bedre til det hurtige, tekniske spil, der tegner sig i holdet. Men lidt bitterhed vil jeg gerne kaste af sted over prisen for at slippe af med ham.

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #1484
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    jeg nævner bare kendsgerningerne.
    Men kendsgerningerne er da for fa'en, at manden gik fra en rimelig fast starterrolle i et to-mandsangreb i en spillestil passede perfekt til ham under Ståle til en mere perifer rolle under Thorup, hvor han ikke startede hver gang, hvor han til tider spillede for ham underlige positioner f.eks i hjemmekampen mod Randers, og hvor han pludselig var til overs grundet et systemskifte til en angriber.
    Jeg siger ingen steder, at han var god. Jeg nævner blot, at det trods alt må være en formildende omstændighed, når man vurderer indkøbet (og det var det, som det hele handlede om), at han er købt til en træner med en stil og efter kort tid endte med en anden træner med en anden stil. Forøvrigt samme begrundelse som man kan bruge på Zankas ikke særlige gode ophold, omend trænerbyttet næppe havde helt samme betydning for Zanka.

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Tjah, jeg forstår ikke din trang til at forsvare ham.
    Nu synes jeg sådan set ikke, at jeg forsvarer ham specielt meget. Jeg satte bare spørgsmålstegn ved, om man virkelig skal bruge dette køb som det ultimative skræmmebillede rent sportsligt.
    Og så kan det godt være, at jeg er lidt gammeldags, men jeg synes ikke om at latterliggøre FCK spillere og direkte være glade for deres fiasko i klubben uanset tidligere arbejdsgiver.

  25. De følgende 5 brugere er enige:

  26. #1485
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Han spillede også rigtig skidt under Ståle.
    Tja han spillede vel skidt hele sin karriere. Han scorede bare rigtig mange mål - også under Ståle.

  27. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 20/21
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 887
    Sidste Meddelelse: 22.03.21, 11:32
  2. Til- og afgange: Vinter 19/20
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 413
    Sidste Meddelelse: 01.02.20, 12:39
  3. Til- og afgange: Vinter 18/19
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 951
    Sidste Meddelelse: 07.02.19, 14:40
  4. Til- og afgange: Vinter 17/18
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1269
    Sidste Meddelelse: 08.02.18, 08:30
  5. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •