Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
81. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Slovan Bratislava vinder

    7 8.64%
  • Uafgjort

    18 22.22%
  • FC København vinder

    56 69.14%
Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 45

Emner: Optakts- og kamptråd: Slovan Bratislava vs. F.C. København (16/09-2021 kl. 18:45)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Optakts- og kamptråd: Slovan Bratislava vs. F.C. København (16/09-2021 kl. 18:45)

    Første gruppekamp i Europa Conference League gruppespillet byder på en tur til Slovakiet, hvor de forsvarende nationale mestre fra Slovan Bratislava tager imod i hovedstaden. Med en sejr på udebane kan Løverne tage et gigantisk skridt i retning mod at sikre sig en plads i Top-2, og dermed videre avancement fra gruppespillet.

    FCK har en 2-0 sejr på udebane over pokalmestrene fra Randers med i bagagen, mens Slovan Bratislava fik uafgjort 1-1 mod sidste sæsons sølvvindere fra Dunajska Streda som optakt til midtugekampen. Målscorer var tjekkiske Jaromir Zmrhal, som tidligere har været med til at besejre FCK i 18/19 sæsonen, da han spillede for Slavia Prag. Holdets offensive es er nigerianske Ezekiel Henty, som har scoret 6 mål i denne sæson. Slovan Bratislavas mest kendte spiller er dog kantspilleren Vladimir Weiss jr., som har en fortid for bl.a. Olympiakos og Manchester City. Han er dog ude med en skade til dette opgør, hvilket må ærgre hans far Vladimir Weiss, der tilfældigvis også er holdets træner og tidligere slovakisk landstræner.

    Slovan Bratislava har en gang tidligere mødt et dansk hold i en europæisk turnering, da de i 17/18 sæsonen blev elimineret af bronzevinderne fra Lyngby i EL-kvalifikationen.

    FCK har ingen spillere i karantæne. Dog er Falk, Marios, The Rock og Singh tvivlsomme af forskellige årsager. Slovan Bratislava må undvære forsvarsspilleren De Marco, som afsoner karantæne for et rødt kort i en EL play-off kamp. Derudover må slovakkerne som nævnt undvære Weiss jr., samt midtbanespilleren Holman, samt forsvarsspillerne Lovat og Abena pga. skader.

    Kampens dommer er ikke annonceret endnu.

    Kampen spilles på Slovakiets nationalstadion, Národný Futbalový Stadión, som har en kapacitet på 22.500 pladser. Heraf er knapt 850 allokeret FCK-fans.

    Kampen vises på TV2 Sport X med optakt fra kl. 18:15
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. De følgende 10 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Optakts- og kamptråd: Slovan Bratislava vs. F.C. København (16/09-2021 kl. 18:45)

    Sammenlignet med sidste sæson virker Slovan temmelig svækkede. Ser man på, hvem der stod for deres mål, er alle holdets mest scorende spillere væk til torsdagens kamp.

    Rafael Ratao, 14 mål - netop solgt til Toulouse
    David Holman, 10 mål - skadet
    David Strelec, 9 mål - netop solgt til Spezia
    Alen Ozbolt, 6 mål - udlejet til Hapoel Haifa
    Mohamed Rhasalla Khadfi, 6 mål - skiftet til Al-Hazem

    I Spezia lejede de som erstatning for Strelec Samuel Mraz, der for et par år siden var på leje i Brøndby uden den store succes.
    Uden deres to eneste slovakiske landsholdsspillere, De Marco og Weiss, og efter den voldsomme åreladning, hvor Ratao og Strelec først røg på deadline day, virker det på papiret som et hold, vi kan og bør slå. Bookmakerne giver os odds 1,80.
    Sidst redigeret af Ace : 12.09.21 kl. 21:54
    HIC SUNT LEONES

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Optakts- og kamptråd: Slovan Bratislava vs. F.C. København (16/09-2021 kl. 18:45)

    De har også solgt deres slovakiske landsholdsmålmand Dominik Greif, det skete dog allerede i juli.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:
    Ace

  7. #4
    cl-cph Slettet

    Re: Optakts- og kamptråd: Slovan Bratislava vs. F.C. København (16/09-2021 kl. 18:45)

    Glimrende optakt, men vil lige påpege en enkelt fejl. Nemlig udsagnet om at Slovan kun har mødt et dansk hold en gang tidligere. Godt nok er det mange år siden, og min promille var nok også af en vis størrelse, men jeg mindes at have været på min første europæiske away med FCK i netop Bratislava.

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #5
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Optakts- og kamptråd: Slovan Bratislava vs. F.C. København (16/09-2021 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af cl-cph Se meddelelser
    Glimrende optakt, men vil lige påpege en enkelt fejl. Nemlig udsagnet om at Slovan kun har mødt et dansk hold en gang tidligere. Godt nok er det mange år siden, og min promille var nok også af en vis størrelse, men jeg mindes at have været på min første europæiske away med FCK i netop Bratislava.
    94/95. 1-2 samlet. Hvor vi tabte dernede 1-0.

    Og så B1903 i 70/71 med 3-4 samlet til dem der kan huske så langt tilbage :).

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #6
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: Slovan Bratislava vs. F.C. København (16/09-2021 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af cl-cph Se meddelelser
    Glimrende optakt, men vil lige påpege en enkelt fejl. Nemlig udsagnet om at Slovan kun har mødt et dansk hold en gang tidligere. Godt nok er det mange år siden, og min promille var nok også af en vis størrelse, men jeg mindes at have været på min første europæiske away med FCK i netop Bratislava.
    Præcis.

    Én af Benny Johansens første (comeback)kampe, da han blev hentet tilbage som frelser i en mørk mørk mørk FCK-tid.

    Jeg kan huske at der nærmest var en smule stolthed over vores præstationer i det samlede nederlag imod Slovan. Forfærdelig æra.

    Zan

  12. #7
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Optakts- og kamptråd: Slovan Bratislava vs. F.C. København (16/09-2021 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Præcis.

    Én af Benny Johansens første (comeback)kampe, da han blev hentet tilbage som frelser i en mørk mørk mørk FCK-tid.

    Jeg kan huske at der nærmest var en smule stolthed over vores præstationer i det samlede nederlag imod Slovan. Forfærdelig æra.

    Zan
    90'erne kunne et eller andet. God stemning, øl, hygge og forfærdelig bold og resultater :-) Lidt ligesom de 2 seneste sæsoner ;-)

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #8
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: Slovan Bratislava vs. F.C. København (16/09-2021 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af thomasroy Se meddelelser
    90'erne kunne et eller andet. God stemning, øl, hygge og forfærdelig bold og resultater :-) Lidt ligesom de 2 seneste sæsoner ;-)
    Det var i hvert fald dejligt befriende at man kunne være fuldstændig høj og eurofoisk over en 2-1 sejr over Ikast.

    Men ok, på søndag vil jeg nok også være fuldstændig høj og eurofoisk over en 2-1 sejr over Ikast...

    Zan


  15. #9
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og kamptråd: Slovan Bratislava vs. F.C. København (16/09-2021 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Det var i hvert fald dejligt befriende at man kunne være fuldstændig høj og eurofoisk over en 2-1 sejr over Ikast.
    Oh, nu endte det godt nok 3-2 mod Ikast det efterår, et par måneder efter at vi var røget ud mod Slovan Bratislava, men der var en rigtig god grund til lettelse over, at følelsen bagefter i hvert fald handlede om dyb lettelse, om ikke eufori. Her er stillingen før kampen med to runder igen af grundspillet:

    https://superstats.dk/stilling/runde...=1995&round=16

    Et nederlag dér ville have sendt os lige på kanten af kvalen – vi manglede kun en udekamp i Lyngby til sidst. En reel nedrykning til et fodboldmæssigt hinterland hele foråret, og en reel risiko for konkurs for et hus, der dengang var bygget på sand.

    I sidste ende trak vi med møje og besvær 3-2 hjem på en iskold dag, hvor Ikast fik to mand smidt ud. Samtidig vandt Næstved, så Ikast var definitivt i kvalen sammen med Fremad Amager og kunne jamre en storm op om at blive bortdømt; nyd Jan Rindoms bitre reaktion på de røde kort i klippet her. (Og måb over, hvor røvdårlig en spiller Jonas Dal var).

    Og ja. Claus Steinlein spillede den dag. Vi har rykket Steinlein ned engang.


  16. #10
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    296

    Re: Optakts- og kamptråd: Slovan Bratislava vs. F.C. København (16/09-2021 kl. 18:45)

    Jeg kommer gerne med et bud på startopstillingen inden truppen er udtaget.

    Grabara
    Ankersen-Khocho-Boile-VK
    Zeca-Lerager
    Stage-Wind-Bøving
    Wilczek

    Jeg håber på, at vi er foran med et eller to mål, før vi kan eksekvere.
    I løbet af kampen kan vi aktivere denne plan, hvis vi ikke bliver gule kort osv.
    1/5 indikerer hvem der skal aktiveres først.

    Bengtsson 4/5 - 8x. minut VK
    Baldursson 2/5 - Zeca 75. minut
    Singh 1/5 Bøving 65. minut
    Bergmann 5/5 - Wind/Wilczek/Stage/Lerager 8x. minut
    Højlund 3/5 - Wind/Wilczek 75. minut

    Forhåbentlig kan vi spare Biel, Diks og Falk (hvis overhovedet bliver klar)

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: Slovan Bratislava vs. F.C. København (16/09-2021 kl. 18:45)

    Hvis det stod til mig, så spar gerne flere spillere. Den kamp mod FCM er altså bare utrolig vigtig. Tænk at sparke sig 5 point foran dem i tabellen nu, samt sende stærkt signal, Vi er Tilbage bonderøve...


  18. #12
    Z-ster er offline Den løftede pegefinger!!
    Tilmeldingsdato
    May 2020
    Indlæg
    129

    Re: Optakts- og kamptråd: Slovan Bratislava vs. F.C. København (16/09-2021 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Oh, nu endte det godt nok 3-2 mod Ikast det efterår, et par måneder efter at vi var røget ud mod Slovan Bratislava, men der var en rigtig god grund til lettelse over, at følelsen bagefter i hvert fald handlede om dyb lettelse, om ikke eufori. Her er stillingen før kampen med to runder igen af grundspillet:

    https://superstats.dk/stilling/runde...=1995&round=16

    Et nederlag dér ville have sendt os lige på kanten af kvalen – vi manglede kun en udekamp i Lyngby til sidst. En reel nedrykning til et fodboldmæssigt hinterland hele foråret, og en reel risiko for konkurs for et hus, der dengang var bygget på sand.

    I sidste ende trak vi med møje og besvær 3-2 hjem på en iskold dag, hvor Ikast fik to mand smidt ud. Samtidig vandt Næstved, så Ikast var definitivt i kvalen sammen med Fremad Amager og kunne jamre en storm op om at blive bortdømt; nyd Jan Rindoms bitre reaktion på de røde kort i klippet her. (Og måb over, hvor røvdårlig en spiller Jonas Dal var).

    Og ja. Claus Steinlein spillede den dag. Vi har rykket Steinlein ned engang.
    En nærmest episk griner at høre Rindom efter kampen, stående dér med sin munkefriss lignende et forsmået børnehavebarn der på et tarveligt jysk unddrager sig alle kendsgerninger...
    Skønt!
    I øvrigt mener jeg at Hjalte Park burde destrueres!
    Z-ster's Avatar

  19. #13
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Optakts- og kamptråd: Slovan Bratislava vs. F.C. København (16/09-2021 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Z-ster Se meddelelser
    En nærmest episk griner at høre Rindom efter kampen, stående dér med sin munkefriss lignende et forsmået børnehavebarn der på et tarveligt jysk unddrager sig alle kendsgerninger...
    Skønt!
    Det er sjovt, men angående dommeren ser det ud til, at han har kendsgerningerne på sin side - Fisker sejler jo rundt ved annuleringen og i hvert fald det første røde.

  20. #14
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: Slovan Bratislava vs. F.C. København (16/09-2021 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Oh, nu endte det godt nok 3-2 mod Ikast det efterår, et par måneder efter at vi var røget ud mod Slovan Bratislava, men der var en rigtig god grund til lettelse over, at følelsen bagefter i hvert fald handlede om dyb lettelse, om ikke eufori. Her er stillingen før kampen med to runder igen af grundspillet:

    https://superstats.dk/stilling/runde...=1995&round=16

    Et nederlag dér ville have sendt os lige på kanten af kvalen – vi manglede kun en udekamp i Lyngby til sidst. En reel nedrykning til et fodboldmæssigt hinterland hele foråret, og en reel risiko for konkurs for et hus, der dengang var bygget på sand.

    I sidste ende trak vi med møje og besvær 3-2 hjem på en iskold dag, hvor Ikast fik to mand smidt ud. Samtidig vandt Næstved, så Ikast var definitivt i kvalen sammen med Fremad Amager og kunne jamre en storm op om at blive bortdømt; nyd Jan Rindoms bitre reaktion på de røde kort i klippet her. (Og måb over, hvor røvdårlig en spiller Jonas Dal var).

    Og ja. Claus Steinlein spillede den dag. Vi har rykket Steinlein ned engang.
    :))))). Vi havde endda et helt ok hold. Frank Hvam er satme sjov til sidst!

  21. De følgende 3 brugere er enige:

  22. #15
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Optakts- og kamptråd: Slovan Bratislava vs. F.C. København (16/09-2021 kl. 18:45)

    Jeg håber, vi sparer en del spillere her og er fint tilfreds med at komme hjem med en kedelig 0-0 eller 1-1 uden at have brugt for mange kræfter.

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 49
    Sidste Meddelelse: 16.08.21, 14:14
  2. Svar: 161
    Sidste Meddelelse: 21.07.21, 14:56
  3. Svar: 166
    Sidste Meddelelse: 05.05.21, 16:47
  4. Svar: 124
    Sidste Meddelelse: 02.03.21, 23:56
  5. Svar: 108
    Sidste Meddelelse: 05.02.21, 12:34

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •